RegioJet vyrazil poprvé s vlakem do Budapešti. Konec drahého cestování, říká Jančura

První vlak RegioJetu do Maďarska. Foto: RJPrvní vlak RegioJetu do Maďarska. Foto: RJ

RegioJet začíná nové spojení do maďarské metropole dvakrát denně, prodloužil současnou linku z Vídně.

322 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

Je sice hezký kam se dostal od pronajatýho Desira na žlutý jaro, ale posledně už nefungovala klimatizace ani v Astře, takže tak jak to bylo po dlouhý době opět ve žlutým vlaku, tak zase na hodně dlouhou dobu naposled.

Josef Nový

Tak jsem z Rijeky doma. To byla zase jednou cesta hrůzy. Cesta tam- už v Praze nefunkční toaleta, žàdné zásuvky, hodně starý lůžkový vagón, klima jak kdy, vše silně rozvrzané, palubní servis téměř žádný. (Měl jsem lůžkové kupé vůz č1. Cesta domů (zase lůžkové kupé vůz č1, ten nově dovezený z NDR -:) ještě nepřebarvený- zase nefunkční toaleta,na druhé urvané prkýnko, zásuvky přítomny,ale nefunkční, klima nešla vypnout, záclony do kupé roztrhány, neodtýkalo umyvadlo umývárka vytopená, objednána večeře- měl jsem sebou děti, tak večeři nám snědl už v Rijece palubní personál a bez jakékoliv omluvy nám nic nedaly. (Ještě že zbylo… Číst vice »

AlaskaRaillroad

Snad v tom Maďarsku nebudou muset často zasahovat maďarský policajti jako ve slavném vlaku do Rijeky, kdy jistá kategorie cestujících téměř zdemolovala vagon.

Leoš Konečný

Jako fakt? To jsem ani nečetl

AlaskaRaillroad

To raději ani nikde nebylo, vím to od lidí z Regiojetu

KarelF

Protože chci hodně mínusů tak tu napíši takovou úvahu. Baví mne jak tady překabátění žlutí kteří se v každé diskuzi berou za pana Jančury výtvory s nadšením šoto fandů a modrých případně fans paštik. Milí zlatí fans panu Jančurovy nejde o Vaší přízeň a loajalitu. Tomu jde jen o to co nejméně investovat a co nejvíce kasírovat. Takže pokud koukne večer na svoje inet bankovnictví a je tam správná částka od rána navýšená o ten den tak je mu tato a nejen tato celá diskuze včetně diskutujících a cestujících u zádele. Podstatné jsou ty prachy na účtu. O nic víc… Číst vice »

KarelF

A mimochodem když tu tak chválíte ceny. Zkuste si objednat 3 autobusy pro 3 třídy děcek na jízdu do ZOO. Byli 2 poptávky jedna v rámci Prahy, druhá Praha – Dvůr Králové nad Labem. Ceny totál nesmysl. Nabídka o DPP vyšla na 75% ceny RJ a do Dvora Králové by mne na stejné peníze přišel vlak i s přistavením busu na nádraží. To jen tak mimochodem, že není zlaté co se blýská.

noerf

Záleží co jste si objednal, nicméně nepochybuji, že 15 m irizar i8 nebo PB pro 63 cestujících s řidičem a stevardkou (cena autobusu 10 milionů bez DPH) bude významně dražší než 12 m Sor s řidičem (cena autobusu 5 miliónů). Ten rozdíl ceny je v kvalitě (pohodlné sedačky, zábavní portál) a bezpečnosti cestování (pásy na každém sedadle).

Leoš Konečný

Jen oprava – Irizar i8 cena bez vybavení Funtoro je 20 milionů. Pan Karel nechť si jede Sorem nebo Ivecem

JV.

Pokud chcete přepravit takové množství dětí s dobrou kvalitou, tak doporučuji
https://www.idatabaze.cz/firma/79331-petrik-vladimir-autodoprava/

Petr766

Tak asi je jasné, že Jančura bude dražší než nějaký DP. Pokud je cena jen o 25% vyšší u RJ, tak je to vzhledem k vozovému parku a zaměření firmy úplně v pořádku, naopak mi přijde předražený DPP.

Leoš Konečný

On má DPP taky luxusní autobusy se záchodem a obrazovkami jako RJ????

Pe.tr

Jet zánovním zájezdovým busem o 25 procent dráž oproti městskému , případně busu je super nabídka . Na svatbu si pro nevěstu taky vezmeš nový mercedes a ne fabii .

David

Když úvaha, tak srozumitelná. Tahle věta nedává vůbec smysl:
„Baví mne jak tady překabátění žlutí kteří se v každé diskuzi berou za pana Jančury výtvory s nadšením šoto fandů a modrých případně fans paštik.“
Takže sice krásný slovník, ale obsahově je to o hovně.

Petr766

A co tím chtěl básník říct? Že bere peníze a za to ve většině případů dává kvalitní službu? Lepší než konkurence? Kde že je ten problém?

Dalibor

To jste oběvil ameriku. Prob to to jinak dělal?
Je to soukromá firma a cílem každé firmy, každého podnikatele, každého OSVĆ je přece dělat zisk, ne?
Já taky chodím do práce kvůli výplatě.

None

Jediná firma které je jedno jestli nevydělá je náš stát 😉

DOMČA

No to je ale podstata podnikani delat zisk. Je to o tom zjistit co na trhu jeste neni nebo co zakaznik u soucasnych poskytovatelu postrada – a to on oboji nasel a objevil – prekopal a nakopnul trh a skoro uz dve dekady na tom profituje… Pokud jde o vlaky – tak az na absolutne bezkonkurencni Astry ma lepsi vlaky GW Train i Leo a ČD se na hlavnich tratich dotahuji a Pendolina a Railjety jsou taky lepsi – co ma bude mit ale nejlepsi jsou palubni sluzby, levne jidlo, naooje zdarma a infotaiment. A hlavne hezke, mele, usluzne a… Číst vice »

Jakub (easydrink)

Astry jsou příšerné.

DOMČA

Das si sluchatka do usi a koukas na film – co vic si prat…

Leoš Konečný

Co je na nich příšernýho? Že se po cestě můžete nažrat, dáte si kafe, že mají obrazovky a vy sluchátka a čistý záchody??? Tak jeďte šukafonem s gravitačním hajlíkem bez klimošky od ČD (čekáš dlouho) to bude pro vás naprostý orgasmus 😀 😀

Tomáš

Už to tady zaznělo, ale jen pro rekapitulaci.
Více konkurence=lepší cena pro koncového zákazníka.
Více spojů=větší flexibilita pro zákazníka.
Větší diskuse=reklama zadarmo.

Já třeba na trase Ostrava-Bolzano používám appky můj vlak, ÖBB, RJ, Flixbus, a vždy najdu to co mi nejlépe vyhovuje, jak do ceny, tak soukromí, tak špičkové časy kdy už cena začíná být na úrovni sci-fi.

Dalibor

k bodu 3 mám výtku.
Víc spojů može teké vést k větším problémům na infrastruktuře, která má své limity a nelze ji donekonečna nafukovat.

Tomáš

V jistém smyslu máte pravdu. Já se ale pochybuju v zemích kde když 2 koleje nestačí, tak se postaví další 2, někde i v tunelu. A z těch starších se neudělá cyklostezka, ale nechá se se pro regio nebo náklad.

Gale

Doporučuju ještě DB navigator..na EC 8x docela často bývá SuperSparschein ještě dvě hodiny před odjezdem když u ÖBB už nejsou týden.
Snad se Trenitalii nevyhýbáte schválně? :-p

Pet

RJ jezdí pod cenou a když mu někdo vleze na píseček, a nastaví si své ceny které jsou ještě levnější tak začnou vykřikovat že jezdí pod cenou atd., a podávají na dopravce oznámení na UHOS k prošetření jak je možné tak levně provozovat dopravu…Sami v minulosti RJ když začínali tak nastavili levné jízdné aby ukončili dopravce kteří tam jezdívali…takže být ředitelem ČD tak bych také na něj podal oznámení ohledně nekalé soutěže

David

Seš úplně, ale úplně mimo mísu.

Kirak

Jo jo to známe ten liberec za korunu

Petr766

Tak Liberec za korunu nebyl tak, že by tam Jančura přišel s ceníkem „Praha – Liberec“ 1 Kč. Ale hodí se to šotouškům pořád dokola to používat. Ale už nedodají, jak dopadl nakonec ČSAD Liberec u soudu, že 😉

Leoš Konečný

Už jste s tím Libercem trapní, všichni víme proč to bylo, tak to pořád nevytahujte a neztrapňujte se

Petr766

Když oni nic jiného nemají. Jo, pak ještě Asianu s Litvinem, kde Jančura udělal jen drobnou chybu, že 50 Kč za jízdenku nasadil jen proti Litvinovi a ne na všech spojích.

Leoš Konečný

Ale že tady nevytáhnou třeba to, že Icom v Jihlavě dělal RJ naschvály aby je schválně nepustil na autobusák a podobný srandy. A mimochodem stejně by to ta Asiana vzdala, nepamatuji si, že by s ní někdo jezdil. Jezdilo se Čebusem (s rezavými Karosamy), ČNE (s ojetými Neoplany z Německa), ČSAD Tišnov (to byly úplný hrůzy) a najednou přišly luxusní obrovský Ayatsy se vším fukčním a stevardkou, tak jen blázen by jel něčím jiným, tam stejně ani o cenu nešlo.

Pe.tr

Zvláštní je , že RJ jezdí pod cenou a vydělává naproti tomu ČD jezdí za dostbvyšší ceny a 99 procent v závazku a prodělává , resp vydělává fikcí .

Jakub (easydrink)

když jezdil za korunu a likvidoval konkurenci, tak zcela jistě nevydělával. Tady toho hnusu se nikdy už nezbaví

Petr

Nejezdil za korunu spíše protestně že ho nechtělo ČSAD pouštět na nádraží ? Nevím co tam přesně bylo ale za kolik korunu víceméně evidoval jízdenky, a pak to chtěl soudit / doplatit . Za korunu nejezdil z pleziru , konkurenci drtí službou . Já jezdil Vary i s asianou a rozdíl to byl . Stejně tak u vlaku . Jednou za čas se svezes veteránem ale denně ani náhodou

Petr766

Jakýho hnusu? Toho, za který dostal ČSAD Liberec po právu od soudu pokutu? Ale špatný je Jančura? Tak to jo.

Leoš Konečný

A že konkurence mu dělala naschvály, žluté autobusy nebyly vpuštěny na nádraží, ačkoli na to měly zákonný nárok apod???? To je v pořádku tedy jo?

4918

Režijkář ČD promluvil

KarelF

Na to nemusíte být režijkář. Pamatuji ty Karosy s kterými podstřeloval ceny na Brno, aby jiná konkurence přestala jezdit. Bylo to snad i u soud kdo s kým si již nepamatuji. Rozjezd vlaků Pha – Ova opět podstřelené ceny. Pak brečí hned Jančura i paštika, jak jsou ceny nízké a jak nevydělají. No jo jenže jak si to podstřelili tak to mají. Takže ono být levný nemusí vést k kýženému výdělku. Také podnikám dokonce mám podobnou low cost strategii jen úplně, ale úplně jiný obor. Jen bych neměl ten žaludek jako pan Jančura. Někomu to vychází někomu ne a někdo… Číst vice »

noerf

Nevím jaký je pan Jančura člověk, nicméně vybudovat autobusového dopravce, který jezdí v pravidelném taktu linky po ČR (například Český Krumlov – Praha), což předtím nikdo nedělal a zvýšit významně kvalitu cestování a ustát tlak flixbusu, který v ostatních zemích má v mimoobjednavkové dopravě téměř monopol s cenami významně vyššími než v ČR je zásluha vysoké kvality a přiměřené ceny jeho autobusů. U vlaků dnes v pravidelném taktu propojuje Prahu z Ostravou a Prahu z Brnem a je v zisku, přestože předtím hodně lidí tvrdilo, že bez dotací lze jezdit možná Praha – Ostrava a určitě ne Praha – Brno.… Číst vice »

Mirek111

No a do toho, ve spolupráci se Slováky, od grafikonu ukončí i autovozy z a do, Humenného…

noerf

Pokud vím, tak autobozy nikdy neměl a vlaky z Košic do Humenného zrušil již v prosinci 2019, nyní tam jezdí autobusy.

Petr766

Jaký Karosy? Těmi nikdy nejezdil snad ani na posilách, tak nelži. Jediné co měl, nějakou Sorku, která tehdy lítala Brno – Bíteš jako linka a současně návoz zaměstnanců do Bíteše.

Leoš Konečný

Já si teda pamatuji autobusy Ayats s kterými začínal a to má do karosy asi tak jako Mercedes CLS do Škody 120

Petr766

Jj, první autobusy ve „žluté“ byly Ayatsy a nebyly zlé, akorát jim D1 dávala po pár stovkách tisíc km zabrat. Předtím měl ještě nějaké ty bílé Orbixy, myslím že to byly Mercedesy a nějaký ten patrák myslím na Londýn, ty byly myslím o něco před Ayatsem. Ale Karosu snad neměl ani jako nouzovku na posilu.

Leoš Konečný

Ne neměl, to co píšete je pravda, ty bílý Mercedesy od Orbixu byly nasazovány většinou na posily, ten patrák na Londýn byl ještě před vším, vozil ty au-pairky do Londýna ale když začaly jezdit žlutý, tak to byly Ayatsy (jo byly poruchovější, jeden myslím shořel na D1), potom následovali Beuolasy a Mercedesy (ty jezdily Praha – Vídeň) a potom to sjednotil jen na Irizary – což jsou za mě snad nejhezčí autobusy co znám.

Jiří Kocurek

Zkritizoval zaváděcí ceny i akčníc ceny u konkurence. Pak vzal slevový leták a upaloval, aby na něho zbylo.

Leoš Konečný

Právě že zaváděcí ceny nekritizoval, on kritizuje dlouhodobé podnákladové ceny co používá Flinkbus, protože jej dotuje obrovský kapitál, který ničí konkurenci. On vše vybudoval pouze za pomoci půjček od bank a sám zaměstnává lidi, kdežto Flinkbus jen provozuje aplikaci, vydírá malé dopravce, aby pro něj jezdili a sám nenese žádné břemeno rizika ať už ztráty tržeb nebo zaměstnanců a ještě do něj pumpují kapitál. Upřímně řečeno, takto by dokázal podnikat každý. Ale přál bych pánům z Německa, ať si zkusí sami nakoupit autobusy a zaměstnávat personál, to by se posr..i a o to tady jde a to on kritizuje a… Číst vice »

Petr766

Aha, takže jančura jezdí pod cenou, je to špatně. A když přijde někdo levnější, tak je to dobře, že jezdí ještě víc pod cenou? Nebo co jsi tím nesmyslem chtěl říct. Mimochodem, i dnes po x letech, stojí na některých linkách jízdné pořád stejně, jako před x lety u konkurence.

Dan

Dělá to dobře. Myslím, že pro propagaci železnice jako takové, udělal kus práce. Držím mu palce!

medical_examiner

Já mu ochotně podržím palec jedině na alteria ulnaris…

Stief

Cožeto?

Jakub

Můžete mi, prosím, napsat, co tak často někteří děláte v Budapešti? Byl jsem tam jednou, město to je celkem hezké, ale že bych tam jel v dohledné době znovu, to ne. Ptám se opravdu ze zvědavosti. Díky.

Petr766

Tak proč tam nejet na výlet, když je to cenově stejné, jako když půjdu někde tady s dětmi třeba do ZOO nebo na Zámek. Budapešť už je teda trošku dál, ale třeba Vídeň nebo Bratislavu z Brna dáváme pravidelně. Prostě místo do sousedního městečka si zajedeme do většího města, ono jestli se šoupat osobákem třeba 3/4 hodiny nebo hodinu někam pár desítek KM, tak se svezeme pohodlným vlakem a objevíme zase ve Vídni za odpoledne nějaký další kus města. Nebo se projde Bratislava okolo Dunaje, někam se sedne na něco dobrého a pak zase zpátky. To při (standardních) dřívějších cenách… Číst vice »

Pe.tr

To mohu podepsat , dělám to podobně . Děti jezdí rády vlakem a tak z cest za rodiči vznikl tento typ výletů . Když mám čas a chuť tak jsem jak důchodce v Kauflandu . Kde jezdí RJ nebo lítá WIZZ . K ryanu jsem nějak nepřilnul. S ČD bída a utrpení . Stání na smradlavé chodbičce nebo opěvovaná 810 je středověk. S RJ čisto , klid a ceny co s ČD nikdy nebyli. Pouze hypoteticky. Stejně tak Ryan a jeho snad dvě levná místa v letadle . Wizz má akci tak se rozhodnu a je .

Petr766

Ten Ryan je jak kdy. Ale ty levné letenky se dají sehnat bez problémů. Chce to jen si pohlídat zavazadla, aby se nepřiplácelo těžce na letišti. Ale na výlet to problém není. Jo, mají špatnou pověst, ale jako „autobus“ po Evropě je to bezkonkureční. Wizz taky ok.

Tomas

tomuhle říkám vyvolaná turistika ….

– když emirates začli lítat do prahy, tak prostě všichni začli lítat do dubaje
– když rj začal jezdit do rijeky, tak proste všichni jednou do rijeky
– kdyby ryanar začal lítat do pr*****, tak všichni budou za každou cenu muset letět právě tam .)

Petr766

Je to (částečně) tak. Ale na druhou stranu, proč ne. Prostě to usnadňuje volbu. Třeba když začal Ryan lítat Brno – Berlín, tak za 129 Kč nebylo co řešit. Aspoň se dcera proletěla letadlem a podívali jsme se do města, které by asi „první volbou“ jinak nebylo, pokud bych se rozhodoval za vyšší ceny mezi více cíli. A vím, že v letadle byli lidi, kteří prostě nikdy nikam neletěli, tak letěli tam a zpátky nevím jak 😉 My to vzali trošku oklikou ještě na sever Německa se svézt ICEčkem a pak zpět přes Prahu.

Jiří Kocurek

Nejen vyvolaná turistika. Dokonce i vyvolaný přesun zboží, kupříkladu uhlí. Že vůbec Císařpán tu železnici stavěli.

medical_examiner

A ještě z toho udělat „trend“…

Nekdo

S eK do navoneneho velbloudiho exkrementu mate pravdu. Ale Bratislava, Viden, Budapest a podobne jsou nejblizsi mesta tak jako tak a kdyz tam nepojedu jednou rocne n avylet vlakem, tak pojedu autem. Vlak to pouze udela prijemnejsim o jidlo a pivo cestou a svpbodu bez hledani parkoviste…

Urban Transport Lover

To je buď a nebo.
Buď si to hned zamiluješ a vidíš tu dávno zašlou a skončenou slávu, bohatství a bohatou historii, obdivuješ široké bulváry, jejich obrovské masivní a kdysi dávno výstavní domy
– anebo na to koukáš realisticky a je to pro tebe strašně špinavý, rozbitý a zanedbaný polobalkánský město, kde zastavil čas, a kde jsou jen 3 řetězce mající provozovny doslova na každém rohu – Obchody s alkoholem, Kebaby a pizza

Marcel Štancl

Přestupuji na vlak do Bělehradu, Zagrebu a Sarajeva. Mají tam kromě jiného třeba muzeum dopravních letadel , aby si děti mohly sednout do kabiny TU154 Češi si ničeho neváží a dopravní letadla reznou ve Kbelích bez možnosti prohlídky a mnoho jiného.

Zlámalík

My například jezdíme do Budapešti právě do hotýlku kousek od nádraží Déli, protože: – je to odtam kousíček nahoru na hrad, přes park naproti a po schodech až nahoru, poslední kousek je výtah. Naproti výtahu pak Jamie’s restaurant. Jde to projít k prezidentskýmu paláci a lanovkou dolů do centra, třeba. – krásná procházka směrem na Citadelu, kousek po Krisztina korút, dál přes parky, vylézt na kopec a pak sejít dolů do města směrem k tržnici – 5 minut metrem z centra (dvě stanice), ideální pro návrat večer z nějakého dobrého posezení poté, co jsme začali jednou z těch tras nahoře… Číst vice »

ALFI

Co to je prosim za hotel, ten u nadrazi Deli pu.. dik

Mirek Zv.

Pro mě Maďarsko = lázně. Ideálně v listopadu nebo únoru. Ale nemyslím města a aquaparky, pro mě jsou favoritem celoročně otevřené venkovské bazény. Takže nevím, jestli právě Deli bude pro mě přínosem. Taky ta denní doba se mi z Prahy úplně nelíbí.
Jinak někdy bývá okolí lázní velmi pěkné. Hory nad Bogacsem nebo Leanyfalu, historie s přírodou: Ostřihom, Nagymaros. Nebo sopka nad Mesteri. Říční krajina u Lipótu.
Nebo třeba přestup do Rumunska (přínos Deli opět pochybný).

Pe.tr

Nevíte někdo kde se dá dokoupit vstup do termálních bazénů v Mosonmagyaróváru ? Na jejich stránkách jsem to nikde nenašel . Ve vlaku ?

Jakub

Určitě na místě.

Pe.tr

No tak to nepochybně

David

Volejte 222 222 221 a zeptejte se.

Vit55

Koupit lze přímo v pokladně. Platit se dá kartou..z nádraží je to trošku z ruky ale objednali jsme si přes messenger taxi ….Zöld-taxi….4 eura za 4 osoby jedná cesta

VS

Dobrý den,

podle té části tiskové zprávy, kterou redakce přímo necitovala, se domnívám, že při nákupu jízdenky v závěrečné fázi jako doplňkovou službu:

Kromě výrazně levnějšího jízdného nabízí RegioJet jako jediný dopravce pro turisty z České republiky možnost zakoupení vstupu do věhlasných termálních lázní Flexum v maďarském městě Mosonmagyaróvár. Cestující, kteří si koupí jízdenku do tohoto města si mohou jako doplňkovou službu přikoupit za 99 Kč (4 EUR) celodenní vstup do termálních koupališť s jedním z nejvíce léčivých pramenů v Evropě.

Zjistíte-li, že je tomu tak, prosím, napište to sem.

Přeji hezký den!

VS

Ještě odkaz přímo na citovanou tiskovou zprávu, omlouvám se za neuvedení:

https://www.studentagency.cz/o-nas/pro-media/2020/20-07-31-regiot-vyjel-do-Budapesti.html

Gogo

AD. přeplnění Brno – Bratislava, ČD na rozdíl od Jančury musí odvézt všechno co se dostaví na nádraží, Jančura po vyprodání sedaček jednoduše prohlásí: vlak je obsazen, zbylí cestující vyčkají na další spoj nebo se vydají pěšky ve směru jízdy. Chtěl bych vidět ten kravál kdyby to samé řekli ČD.

Jiří Voseček

ČD tuhle relaci jezdí na objednávku MD a dostane za to zaplaceno. Dělá to co řekl zákazník. RJ jezdí za svoje.

Y.K.

Já myslel, že neustále opakovanou výhodou klasických souprav je, že se dají přidat vozy… Jo aha, levnější je odvézt je v uličce.

Jiří Kocurek

Narvaný studentský rychlík, cestující všude, vč. mezivozového přechodu. Proč přidávat vozy, však oni přestanou jezdit. A pak nadáat, že jezdí autem po čtyřech.

-TR-

Vlak RegioJetu je oficiálně prohlášen za povinně místenkový, znamená to, že toto pravidlo je veřejné a nejedná se o žádný podvod na cestující, jak se tady snažíte interpretovat.

U ČD mi vadí příplatek 3 € za mezinárodní místenku.

Jan Kocourek

U RJ je zase příplatek na stojáka.

Petr766

Tak to lidem zvyklým na komfort uliček ČD nedělá problém, ne? Chtějí jet, tak můžou. A zaplatí beztak míň než u ČD.

-TR-

O čem snad píšu? RegioJet je povinně místenkový. Je to napsané v jízdním řádu, dá se to najít i ve vyhledávači spojení…

-TR-

Jinak bych doplnil: v Polsku a Rumunsku jsou povinně místenkové všechny dálkové vlaky. Co je bráno jako zvláštnost u nás, může být jinde naprostý standard.

Petr766

Samozřejmě že nemusí odvézt vše. Klidně může ČD provozovat i kulturní cestování, nikdo jim v tom bránit nebude. Jenže by se muselo chtít.

Petr766

A v Pendolinu to tak není?

Ornyl

Už je v tom Pendolinu wifina? Původně tam měla být od začátku, ale až ro rozjel Regijet konečně se rozhoupaly i ČD. Je to hrozná organizace, zastydlý socialismus,

jan

re socialismus. Nevím asi 10 let?

Kalanis

Byla. Minimálně cca 2 roky zpátky. Pročesával jsem přes ní káčko.

David

Nech už toho fňukání. To je furt dokola ty samý kydy. Jiří Voseček ti na to odpověděl přesně. Takhle to je. Taky bych mohl napsat, že ČD jsou pěkný vyžírky, protože provozují lukrativní mezinárodní trasu a ještě na ní berou tučné dotace.

Dalibor

jestli nebude onon klíčový rozdíl v tom, že RJ jezdí tuhle linku na svoje náklady a ČD na objednávku Ministerstva Dopravy a talky ji má dotací placenou, tj není závislé jen na prodaných jízdenkách.

Jiri

Spousta lidi tady kladne hodnoti cenu jízdenek u pana Jancury, ale uz nevidi, jake to je pro ty zamestnance v ruzovych košilích u nej. Jak se k nim majitel Regiojetu chova, za co strhava penize, jak je honi jak otroky… I tohle je za tu cenu 399 Kc. A verte, ze vim, o cem mluvim – zazil jsem to a uz fakt NIKDY vic…

Libor

…zkrátka jsou daná nějaká pravidla a ta jsou vyžadována. Nepochybuji o tom, že hledáte zaměstnavatele, který vás pochválí za chyby a navíc za ně dostanete odměnu do výplaty. Řešením pro Vás bude třeba začít RJ konkurovat a nastavit si pravidla vlastní.

Jakub

To co říkáte je blábol. To co Jiří popisuje je běžné chování zaměstnavatele v případech, kde se hodně tlačí cena dolů. Můžete se zeptat i zaměstnanců jinde v podobných firmách. Všude je to víceméně stejné (a tím myslím, stejně špatné).

Tomas

Chyby ? Regiojet se ke svým zaměstnancům chová podle hesla: “po zásluze potrestáno”. Koneckoncu, fluktuace je tam neskutečná.

Ketchup1970

Jestli je daně pravidlo titulovat zaměstnance “ču—-“ a “k-“ a tak dále nevím. To nemá nikdo další… Vycházím ze svědectví ex-růžové košile .

Hezky česky

Tomu se říká tržní kapitalismus, státní socialismus na kolejích oblíká jinou barvu košele..

Jakub

Já znám společnosti, které se v prostředí tržního kapitalismu chovají k zaměstnancům korektně.

Hezky česky

V prostředí tržního kapitalismus má každý možnost volby, vše je totiž oboustrannou dohodou.

medical_examiner

Např. Econea
Tam mají zaměstnanci takový blahobyt, že se na tu práci usmívají…

Petr766

No jo, když ono se tam musí pracovat….

Hojakar

A on je někdo nutí pracovat u RJ? Kdyby to byl tak strasny zamestnavatel tak tam lidi nebudou pracovat a neměl by lidi

medical_examiner

On je taky, aspoň někde, neměl nebo nemá…

Leoš Konečný

Nemusí tam pracovat ne? Ale pro zákazníky super.

DOMČA

Vyzaduje aby vsechno bylo bez chybicky – tedy perfektni – prave na perfektnich sluzbach, profesinalite, usluznosti, vstricnosti a perfektnim vzhledu a upravenosti sveho personalu vybudoval svuj prepravni business…

Hezky česky

Evropská soukromá jednička na komerční riziko jede!

Gwann

Za peníze hejlu, co si koupily dluhopisy.
Vy si jako fakt myslíte, že do splatnosti vydělá na tu listinu????

V. K.

Pokud ne, tak se můžou refinancovat. Na tom není nic zvláštního.

Gwann

Ano, opakované refinacovany dluh, aniž si vydělám na obnovu výrobních prostředků a úroky, tomu se říká letadlo.

Ze to jde provozovat, to je pravda. Ale když se něco nepovede, pak to dřív či později skončí jako OKD nebo Sazka.

DOMČA

Nikoli – nejdriv musi mit nakoupenou nejakou flotilu – idealne za co nejmin penez – tu provozovat a z provozu zaplatit naklady na jeji porizeni plus zisk. Nasledne kdyz uz se zacne projevovat stari flotily na obsazenosti – tak nakoupit novou flotilu za podstatne pomoci evropskych i narodnich dotaci… Modelovym prikladem je Arriva ve Strednich Cechach – nejdriv jezdili vyrazenymi vraky zralymi ihned na srotak a ted uz vsude jezdi fungl novymi busy..

Hezky česky

Celý svět stojí na dluzích už desítky let a tahle patálie s covidem na tom nic nezmění.

Gwann

Tak na dluzích stojí mimo jiné proto, že neexistuje jiná emise peněz než cash nebo dluhova.

Jen z mikro pohledu by se investiční peníze měly splácet, nesplaceji se většinou provozní peníze.

Proč asi ten žlutý dobrodinec už splatil skoro všechny banky, byt tam by to měl za 2-2,5% p.a.? Protože banky chtěly aby úvěry na vagony splácel…bondy nesplácí, až nakonec je refinancuje novou emisi…a furt je to pro něj cashove lepší než banka (bez ohledu na vyšší úrok). Ale to je pak letadelko…

Hezky česky

To jen půlka reality, druhá půlka je většíně lidí cizí, navíc RegioJet navíc tvoří zisk a tím je to dané, takže o žádné letadlo nejde.

Gwann

Mno, vzhledem k tomu, čím se celkem dlouho už živím, tak si troufnu říct kvalifikované, že stávající financni model RJ je dost agresivní /az na vodě. Hospodaření CD neznám, ale tipuju, ze tohle může být ještě větší síla…

Pro splácení dluhů není podstatný zisk, ale tzv EBITDA. Ale pouze v kombinaci s capex a faktem, zda má delší průměrnou obratku krátkých aktiv nebo pasiv.

Na splaceni bondu nevydelava dost. Ze mu to i tak asi vyjde, to je dost pravděpodobné.

Hezky česky

Opět odpověď na tu první polovinu reality. Já bych to dál neřešil.

Gwann

Ale ať dělá každý jak uzná za vhodné. žluté bondy bych nikomu nedoporučoval, ale každý má svoji hlavu.

Vladimir R.

K porovnání těch cen, určitě stojí za to dodat, že flexibilita RJ je úplně na jiné úrovni pro mezinárodní vlaky. Osobně když jedu třeba Vídeň-Břeclav tak i když ČD s RJ mají podobnou cenu, tak s ČD nemám možnost storna bez velkého storno poplatku a navíc to ani nejde stornovat v den jízdy. Snad to nástup konkurence změní a ČD také začnou povolovat flexibilní cancel.

Leinad

Prodat jednomu cestujícímu místenky do všech vlaku na ten den, s tím že on to hodinu před odjezdem ruší, je způsob jak si dopravce zvyšuje cash flow, podporující cestující má jistou místenku(i když neví kdy mu končí práce) a náhodný cestující má last minute místenku.
Win win 🙂

mirekk

Něco mi tu nesedí:
píšete: Zpět odjíždí v 7:45 a 15:45
Jančura píše: …odjezdem v podvečer v 17:25 zpět

Jak to tedy je?

Miropiro

Mošonmaďárovár … co na tom nejde 😉

Urban Transport Lover

aneb v překladu Tramvajmaďarstarýhrad

nevím

15:45 je odjezd z Budapešti a 17:25 odjezd z lázní.

Jarda

By mě zajímalo, co štve ty lidi, kterým se konkurence na železnici nelíbí. Pro zákazníka je jakákoliv konkurence dobrá zpráva. Těším se, až se žlutým vlakem do Maďarska projedu.

Jakub

Já bych řekl, že problém jsou ti lidé, kteří jsou až příliš poprdění z RJ nebo ČD (nebo třeba i LE, jestli je to možné). A takoví lidé ztrácí schopnost racionálně uvažovat.

jan

Jenže soutěže, koncese, jsou trochu jiná písnička. Vlastně zcela opačná.

Gloglo

Mě třeba štve to, že jízdenka na léto mi je letos na prd na Šumavě, pod Orlickejma horama, ve Zlínském kraji, v půlce Ústeckého.. k tomu KV-ML, JHMD, Trilex, Vrbno, atd atd atd… V tom slavném jednotném tarifu sotva bude něco tak výhodného, aby to stálo na 14 dní jen 990 Kč…

Gloglo

Jinak jsem na první jízdenku na léto najezdil s CD kolem 7500 km za 990 Kč a s ostatnima dopravcema asi 100 km za 250 Kč…

Jindřich

S Jančurou ani zadarmo, fujtajxl

Jackub

Prima! Tím víc míst zbude pro nás, kteří jeho vlaky využíváme rádi! 😉

Jakub

Já mám třeba raději Pendolino. Astry považuji za šunty. Většinou se ale rozhoduji dle ceny.

Petr766

Tak Astra není žádný zázrak, na druhou stranu, pokud by byl lépe odhlučněný podvozek, tak se od Pendolina nijak výrazně neliší.

Aleš

2+2 vs. 2+1? Dost rozdíl. Ale naštěstí kromě Aster jezdí i ex ÖBB kupata 🙂

medical_examiner

A to jak v druhé, tak v první třídě (ABmz346, Amz138)

4918

Astra je šunt to už radši abmz nebo lowcostem

4918

Zase režijkář, já fakt nevím o co vám jde.

kakov

je zajímavé, jak se tu spustila debata, kdo jezdí na lepší nádraží, ale dle mě je pro výběr nádraží rozhodující směr, odkud se do BP přijíždí

Radek Janata

Ze směru od Vídně volit mohl mezi Keleti a Déli. Déli je více v centru, Keleti má lepší přípoje, ale je dál od centra.

Marcel Štancl

neplet Budapest-Kelenföld z toho jezdí zelené metro na Budapest-Keleti pu a Budapest Deli jezdí červené metro na Budapest-Keleti pu

Vendys

Jen se divím, že tyhle cesty neřešil někdo z ČD.
Nepreferuji žádného dopravce, ale když vidím úspěšnost Regio Jetu,
tak se mi skýtá otázka, proč to nejezdí národní dopravce.
Mohli mít prachy, místo toho je má někdo jiný.

David

Co by měly ČD řešit? Ty tuhle trasu nejezdí.

Marcel Stancl

Měli by přijít s konkurenční nabídkou! A
Nekaslat na cestující.

David

ČD mají co dělat samy se sebou, ještě aby reagovaly na dva vlaky konkurence. To chcete po nich moc. Buďte rád že se aspoň chystají nové vagóny na Ex3 do Budapešti.

Marcel Štancl

Vezměte si rozumně kolik hodin by jste strávil v přímém vlaku Praha – Budapest – Split pokud to jezdil přímý vůz ČD. Pak se podívejte do jízdního řádu z roku 2016 https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ZRS&kategorie=B&cislo=396&nazev=&rok=2016 jak dlouho trvala jízdní doba rychlíku Zagreb – Sarajevo před rekonstrukcí tratě Banja Luka – Doboj. Dnes je na trati Do Sarajeva místy i 120 km/h a pokud dojedete až do Ploče tak Vás bus po dálnici do Splitu nebo Dubrovníku přiveze pod 2 hodiny. Taková konkurence bohužel zatím není.

Švestka

Vždyť ji jezdí národní dopravce RJ.

Radek Janata

ČD spolupracují s ÖBB, takže vedení vlastního vlaku touto trasou by bylo „lezení ÖBB do zelí“.

Anonym

ČD tuto trasu jezdí, 6 min přestup ve Vídni je. Tato trasa je ale delší a dražší.

David

Takže samá pozitiva a cenové bomby.

Urban Transport Lover

Prima časová reportáž průběžně doplňovaná – čeká se na doplnění rozhovoru s Radimem Jančurou
http://www.regionalbahn.hu/2020/07/regiojet-premier.html

Urban Transport Lover

Dotaz na mínusáře – hledám logiku v tom, proč někteří dávají mínus na poskytnutý link – je to jen link (žádný můj komentář) – jehož obsahem po rozkliknutí je průběžně doplňovanou reportáží o cestě jako takové, z paluby vlaku a z jednotlivých nádraží.. To mi hlava vážně nebere…

Y.K.

protože link obsahuje otrávené slovo „regiojet“? 🙂

_Pavel_

Taky jsem se nad tím pozastavil. Díky za odkaz! 😀

Bdtax Fan

Jako fanoušek architektury mám radost, že to jezdí na Déli! Nejhezčí nádraží v Budapešti, bohužel jenom dost zanedbané a znehodnocené nánosy reklamy, stánků, přístaveb a tak.
A ani pro spojení s centrem mi dvojice Kelenföld/Déli nepřijde o nic horší než Keleti/Nyugati, jak z toho někteří diskutující nadělají. 🙂 Od Déli je spousta zajímavých míst blízko i pěšky a jinak cesta metrem kamkoliv z obou stanic je extrémně rychlá a pohodlná.

Urban Transport Lover

kromě metra – zhruba co 2 minuty tam odsud od Déli odjíždí nejdelší tramvaj na světě přes Margit híd (Markétin most) přes Dunaj a projíždí celé centrum skrz celý Nagykörút (velký polookružní bulvár) zpět k Dunaji a přes Petöfi Híd (Petöfiho most) přes Dunaj na předměstí

Roman Svačina

Pro cesty nad cca 4hodiny preferuji vlak s restaučním vozem. Do Břeclavi to nějak vydržím a potom jdu do jídeláku, kde než mi přinesou jídlo a než si dám 2 piva a dezert tak jsem někde u Štůrova potom už do Budapešti to je kousek…hlavně když jedu s dětmi a nemám šanci si dáchnout v kupé. Ona ta cesta potom uteče jak voda v Dunaji. No a v Budapešti vystoupím i s dětma najezený. No a to mi u RJ chybí.

Jindra

Romane, pobavil jste. Nevím v kolik jezdíte, ale moje zkušenost v Metropolitanu jsou pravidelně narvané uličky mezi Brnem a Blavou. Projít jsem to zkusil jen jednou, ale nedalo se. Pravda, jen když jsem se vracíval v sobotu před polednem z Budy, tak byl vlak i v tomto úseku celkem průchodný. Jinak jste mohl na jídelní vůz zapomenout. Ale třeba jezdíte jedničkou a ulice je volná. Ovšem pak to není za konkurenční pětikilo.

Kirak

A proč nejezdíte mezi Brnem a Blavou regiojetem ? Ten tam vozi krasnych 5 vagonu

Roman Svačina

S dětmi jezdím samozřejmě v multifunkčním vozu pro cestující s dětmi. No a jelikož jet s dětmi je jak vést zájezd prostatiků (furt chtějí čůrat) tak se na WC vždy dostaneme jak z jídeláku, tak z kupéčka. Ale je pravdou, že za Břeclaví jsem si všiml kapacitních problémů

Urban Transport Lover

Já mám opakovaně s Metropolitanem zkušenost opačnou – poloprázdný vlak už z Prahy, od Blavy na Žitném Ostrově jen sem tam někdo a od Štúrova téměř prázdný – pravidlem bylo si vždy dávat v jídeláku Svíčkovou za velmi přijatelnou cenu. Příští týdem plánuju Žlutý vlak a jejich pověstné Sushi za úsměvných pár Kaček..

medical_examiner

Ale to nesmíte zapomenout živočišné uhlí, igelitové pytlíky, a toaletní papír!…

Ketchup1970

Možná by měl R.J. Točit soupravu mezi Brnem a Blavou a vzít všechny ty slovenské študaky .

David

Moc často tam asi nejezdíte, co?Jinak byste nemohl napsat to příšerné „Štůrovo“.

Miloš Petzold

Koho zajímá nějaké Šťůrovo.

Roman Svačina

To mám psát rovnou maďarsky? Nebo kde je problém?

Kajman

V tom kroužku nad u, řekl bych.

DOMČA

Ale on psal Štúrovo
Nepsal Štůrovo

Petr766

Nemůže jezdit, nemá jídelák 😀 Mimochodem, happy hours ještě platí i za Břeclaví nebo ne? Minule byla někde reportáž, že jen na českém území. Jinak jestli trvá tak dlouho, než přinesou jídlo, tak to úžasně pohodlné na těch sedačkách v jídeláku se zády do pravého úhlu…

Urban Transport Lover

Veliká gratulace a můj obrovský obdiv!
Když se chce – všecko ´de…
Radime ´si jednička! 😀

Jakub

K čemu gratulujete?

Urban Transport Lover

Jakub:
k rozšíření spojení do další země, k rozšíření sítě, k fungujícímu businessu, k mnohem milejšímu personálu, k mnohem levnějším cenám oproti konkurenci, k lepším službám na palubě než má stávající konkurence, k mnohem nižším cenám jídla a pití na palubě vlaku.
Od 12/2020 bude přidána trasa z konce Polska do Rakouska (Přemyšl – Krakow – Ostrava – Brno – Vídeň) – to abyste mohl dvojnásobně vzteky puknout…

Jan Kocourek

Když jedu do Maďarska tak přes noc v lůžkovém oddíle nikoliv v lehátkovém co někdo vydává za lůžko.

Leoš Konečný

Jeďte si čím chcete Kocourku, to nikoho nezajíma

Jan Kocourek

Asi zajímá když na to reagujete.

Švestka

To bylo upozornění, že spamujete.

Vladimir R.

Regiojet jezdi denními spoji, není tam lůžkový vagon.

Jan Kocourek

Děkuji za upozornění toho jsem si opravdu nevšiml. To jsem ale truhlík 🤣

David

Jste truhlík, potvrzuju.

Petr766

To jste, potvrzuji

Leoš Konečný

Taky potvrzuji

4918

První pravdivý komentář od pana kocourka

David

Kdo vydává lehátko za lůžko? Co to blábolíte?

Jaaa

Žluťák na všech svých linkách?

David

Já viděl na vagoně nápis spací vůz. Co jste tam viděl vy.

Ketchup1970

Já viděl reklamní banner na seznam.cz s pozvánkou do “lůžkového kupé pro rodinu” doslova.

Tomas

Regiojet nemá jedinny luzkovy vagon. Všechno jsou lehátka.

David

A kdo to rozhodl? Vy? UIC? Nebo multiministr Havlíček?

medical_examiner

UIC. Jedině, že by druhé – LEHÁTKOVÉ stěny samou korozí odpadly. Pak by to lůžkový vůz byl…

Petr766

On každý nejezdí zbytečně zpomaleným vlakem přes noc. Mimochodem, pokud bych jel z Prahy, tak letadlem. Levněji a rychleji než vlakem.

medical_examiner

ÚSL Bratislava, VÚSL ÚVN Střešovice, a prosektury v Libanonu, Lybii, Indii, Pákistánu, Francii, a na Kubě by s vámi asi úplně nesouhlasili…

4918

A pak se divíte že že je naše ovzduší v ****, a ohledně ceny si opravdu nemyslím že je letadlo levnější.

4918

Pane kocourku koho to zajímá jestli jezdíte lůžkem nebo lehátkem

Dopravak 01

Za mě je trochu nešťastné zvolit jako koncovou zastávku Deli. Na spojích ČD se mi líbí, že se dostanu vlakem přímo do centra a po příjezdu si mohu rovnou zajít na oběd/večeři… No hate, každý má jiné preference, ale pro mě je hlavní výhoda vlaku i zde v Praze, že mě nevyhodí na okraji města, ale přímo v centru a nemusím se tam prokopávat mhd.

Poutník99

LowCost dopravce nebude jezdit na „nejdražší“ stanice, kde nejsou volné koleje. Podobně jako Ryanair lítá do Bergama místo Malpesa…

Aleš

ÖBB jsou low-cost dopravce? Některé jejich Railjet expressy dokonce končí na Kelenföldu.

Radek Janata

Deli je asi tak podobně blízko centru jako Nyugati. Třeba na hrad je to odtamtud nejblíž.

Problém je, že v Budapešti neexistuje ideální nádraží. Přípoje dál do Maďarska jezdí jak s Déli, tak z Nyugati, tak z Keleti. Keleti jich má asi nejvíc, ale zase je nejdál od centra.

Kubrt

Déli v tomto případě jasně favorizuje absence okružní jízdy kolem města.

Miropiro

Tohle snad časem vyřeší nové tunely pod městem. Jsou v plánu tunely mezi Deli a Nyugati.

Leoš Konečný

Mě se třeba zase na spojích ČD nelíbí nic.

Jan Kocourek

A co je nám do toho Konečný co se vám líbí nebo nelíbí,.

Petr766

Říká ten, kdo píše to stejné o RJ 😀

Leoš Konečný

😀

Leoš Konečný

Kocourku, Kocourku, vy ale vůbec nesledujete dění, můj komentář (narozdíl od vašeho) byla reakce na jiný komentář, kde dotyčný úváděl, co se mu líbí na spojích ČD. Ale to nevadí, my už jsme si všimli, že jste bodrý šotouš hájící socialistického dopravce 😀

4918

Kocourkova klasika, jednou argumentuje za tohle po druhé zas za tamto kdo se v tom má vyznat

Urban Transport Lover

Dopravak 01: Když pominu chybu v čláku, že metro jezdí jenom na Déli – ono totiž jezdí i na Kelenfold, Nugatti, i Keleti, tak by mě seriozně zajímalo (jako častého návštěvníka Budapešti) kde v besprostředním okolí Nugatti a Keleti je vámi zmiňovaná „restaurace“ – u Nugatti kromě zaplivanejch náleven, kde se 40 let neuklízelo a v širším okolí Kebab nic jako „Restaurace“ není a to ani několik zastávek tramvají po tom Velkém Bulváru (leda zajít do nákupáku – tam jsou ale jen bistra s jídlem do papírový krabice nebo do plastu) a v okolí Keleti už vůbec ne – tam… Číst vice »

Karel

Zkuste prosim Szlovak Sorozo. Bihari Janos u.17. To je docela fajn hospoda,jenom ty zachody jsou…

Urban Transport Lover

Ano tam jsem byl – dost z ruky – ve vestibulu metra je na to reklama – v překladu to znamená Slovenská Pivnice – tedy nikoli restaurace!!! – hnusnej zaplivanej pajzl s opravdu velmi protivnym personálem!!!
Vy jste ale zmiňoval restauraci – takže patrně chyba v terminologii…

ICE_Laco

Celý názov reštaurácie znie Szlovák Söröző és Étterem čo v preklade znie Slovenská piváreň a reštaurácia

Urban Transport Lover

to nemění nic na tom, že je to špinavej pajzl ikdyž tam točej český pivo…

ICE_Laco

V okolí stanice Budapest Nyugati máte asi tak 20 reštaurácií …

Urban Transport Lover

Zaplivanou nádražku ani pajzl kde spřilepím ke stolu za restauraci nepovažuju. Ani ten pajzl kousek od Nyugatti ve stylu „all you can eat“
Já mám na mysli ne hospodu – ale opravdovou čistou restauraci s ubrusem, servisem na porcelánu, obsluhu ve vyžehlené čisté neiprané/nezaprané košili, s upravenými umytými vlasy, bez toho aby jim z pusy táhly cigerety, jsoucí v domě s opravenou fasádou (alespoń v přízemí) a čistou udržovanou vitrínou/dekorací.
Takový normální podnik tam prostě neni – pokud o nějakém takovém normálním místě někdo ví – rád si nechám doporučit.

Radek Janata

Je patrná snaha prodat trasu spíše Rakušanům (konkurovat ÖBB).

Například na 1.8. ráno je pro úsek Wien-Budapest volných 115 míst, zatímco Praha-Budapest jen 53 míst, tedy je tam umělé blokování počtu míst pro Čechy.

Poutník99

Oni totiž nějací lidé mohou sedět i na relacích Praha-Brno-Vídeň…

J.K.

Nebo s tím prostě pojede dost lidi z Prahy do Vídně…

Matěj Klimeš

A kolik volných míst je Praha – Wien?

Gale

Nebo 62 cestujících do Vídně a bližších stanic.

Petr766

To je (bohužel) poslední měsíce u RJ klasika, že ve velkém začal blokovat různé relace. Prý si máme počkat „na nějakou dobu před odjezdem“, kdy to uvolní. Ale když člověk plánuje třeba 3 týdny dopředu výlet s dětmi, tak nebude třeba před Vánocemi do Vídně čekat na to, jestli milostivě zbydou místa z Brna do Vídně a jestli budou pak vůbec třeba vedle sebe. Tak vyhrálo ČD i když za vyšší cenu. Ale že to začne RJ dělat i na krátkých vnitro linkách, tak to už mě minule dost zarazilo (u autobusů). Prý když napíšu na infolinku, tak mi to… Číst vice »

jouda

Mám ČD IN25/Railplus a zítra do Budapešti za 795 (vázaná)/1521 Kč nebo první třídu za 1233 (vázaná)/2280 Kč. Nějak se nám ty vázané jízdenky najednou namnožily. :-))) U Regiojetu zítra za 539/645 Kč. Není co řešit.

Radek Janata

795 je za Včasnou do Budapešti je celkem běžná cena. Nejnížší je 548 Kč.

Y.K.

Každopádně kontingent je omezený a obecně se tak nějak spoléhá, že zahraniční turista (trochu vzdálenější) a méně zorinetovaný vlakový cestující koupí na pokladně mezinárodní jízdenku za 67 EUR, případně 99 Euro do první třídy.

Radek Janata

Tohle platilo před lety. Dnes je první volbou i pro zahraničního turistu vygooglit si „czech rail“ a nakupovat přes internet. „Neinternetoví lidé“ jsou už dnes po smrti nebo v domově důchodců. Ostatně i u těch mezinárodních pokladen na Hlaváku je méně lidí než kdysi.

Y.K.

Ani ne. Tohle je první varianta jen pro (železničně) kované cestovatele, kteří v první řadě očekávají, že asi existují výhodněšjí nabídky než jsou na pokladně a tak je proaktovně hledají, věnují čas studiu informací, kde hledat, co hledat, jak to použít, co se smí a co ne, prostě už mají základní znalost od které se odpíchnout. Protože to není jen odklikat jízdenku, že. Ale uznávám, že je to mnohem jednodušší než před lety.

Tenhle typ cestujících jako první přejde k RJ, protože si umí sehnat informace a najít varianty. Z Prahy do Vídně už to tak platí.

Radek Janata

Ještě dodám, že vlastnictví IN25/Railplus namá na cenu Včasné jízdneky Evropa vliv.

jouda

No právě! 🙂

Radek Janata

Jediné, co může udělat, je rozdělit jízdnenku v Brně a využít tak IN25 alespoň pro úsporu pár desetikorun na úseku Praha-Brno.

David

Plus cena místenky, kterou má RJ zdarma. Takže rozdíl ještě větší.

Já, kdo jiný

Jsem to potkal před Vídní. Jely 2 spojené soupravy, na čele z marketingových důvodů žlutý Vectron, uprostřed Vectron ELL.

Avlaky

Museli je tam dostat

Pavel

Uvidíme, jak dlouho to ustojí. Teprve dolehne finanční dopad na obyvatele a nekomerční sféru. Komerční létá nebo jezdí služebními auty. Měl jsem důležité jednání napříč Evropou. A i v případě, že COVID by se vytrácel, bude nestabilita trvat ještě minimálně rok! Pokud osekají firmy i nekomerční sféra náklady, první to odnese cestování a stejné to bude i u studentů a obyvatel. Léto bylo výjimečný, protože každý v lock-downech v podstatě ušetřil a byl nadržený se po rouškyjádé nadechnout. S podzimem a rouškami se rajzování vytratí. Osobně nevěřím, že má Student prodány tisíce jízdenek na září. Max. tak do konce srpna.… Číst vice »

Švestka

Do švestek?

PS: Zatím o hromadném propouštění blekotají akorát ČD.

Tomas

On totiž regiojet taky par lidi vyrazil už v počátku covidu opatření. Narozdíl od CD 😉

Radek Janata

Však se taky dohodáři dají vyrazit snadněji než zaměstnanci.

David

Právě že zrovna v těchto časech bude díky svým cenám zajímavý.

Petr766

U RJ je výhoda stabilnější ceny, u CD je to loterie. A cesta s RJ je prostě pohodlnější zvláště s dětmi. U ČD je fajn 1. třída ale to se nedoplatim

jouda

1. třída se s IN25 a Railplus dá jet třeba zítra jen za 1233 Kč na osobu. 🙂

Jiří Voseček

No já nevím, ale momentálně na cd.cz to dáva Praha – Budapešť u IN 100, RAILPLUS, roční doplatek do 1. třídy: zaplať 1233 Kč pro 1. třídu, 795 Kč pro 2. třídu.

Nechápu, modrý národní dopravce dělá něco blbě. Ultra nejvěrnější zákazník na cestu do jižního slovenska dostane vyšší cenu než náhodný cestující u žlutého národního dopravce.

Jindra

To zase bude v „álejích nablito“. A moc se na to těším. Všechny ty nepřející nářky a kritiky co čteme pod články o vlacích do Rijeky se doufám dostanou i sem. 🙂

Konkurence je třeba jako sůl. A už se moc těším, až pojedu. Btw. Metropolitanem jsem jezdil celkem často a psal třeba o pekle narvaných uliček, v nichž se nedá projít na wc natož do jídeláku (typicky mezi Br a Blavou).

David

Teď se ty Metropolitany trochu uvolní 😃

Lucas

Akorát opravdu jen trochu. Jelikož úseku BA – Brno to neodlehci, jelikož v tomto úseku je vlak přecpany hlavně studenty a pracujícími jedoucími ze Slovenska do Brna a případně dal. A regio pojede trasou přes Vídeň a Gyor mimo SVK 🙂

Jan Semela

No já jel loni s ČD trasu Staré Město u UH. – Budapest za 314,- . Musel jsem to kupovat cca měsíc do předu. To je asi jediná výhoda RJ , že hned jedu za 399,-. Pokud měsíc dopředu, tak za 249,-

Frantisek

Plus neprodírání se uličkou na záchod nebo do hospody (kterou ale RJ počítám stejně mít nebude).

David

Plus cena místenky, na to zapomínáte.

Ten_z_Bíliny

Do švestek…

Otos

8

Leoš Konečný

do švestek byste mohl už vypadnout

Palecek.M

Bude online přenos? Kolik na palubě piva?

Urban Transport Lover

máte někdo link?? rád bych se podíval 😀

Urban Transport Lover
Urban Transport Lover
Urban Transport Lover
BoH

Je pravda, že u ČD vychází cesty do zahraničí často poměrně draze (osobně jsem také jel do Vídně s RJ). Pokud by to byl konec „konec drahého cestování vlakem“, bylo by to super, nicméně myslím, že si vzpomínáme na to, jak to dopadlo mezi Brnem a Ostravou, kde to levné cestování vydrželo sotva půl roku.

Petr766

Brno Ova ale pořád vychází líp max stejně jako dřív. Ale za více muziky

BoH

Upřímně, toto hodnotit nebudu, nemám zkušenosti. Jen píšu, že o nějaké cenové revoluci se rozhodně mluvit nedá…

Švestka

Především u ČD nemůžete srovnávat s loňskýma cenama, ale s letošníma, které by byly o další cca 3% vyšší, dík pravidelnému každoročnímu zdražování u tohoto dopravce.

BoH

Tak já spíše porovnávám, kolik zaplatím já za cestování na v podstatě téměř stejně dlouhé trase 🙂 Kolik to stálo přesně na trase Brno – Ostrava opravdu netuším 🙂

BoH

A k těm cenám … ono jak se to vezme, protože RJ nemá žádnou nabídku pro pravidelné cestující. Mně by se to cestování na této relaci poměrně hodně prodražilo…

Frantisek

Jaká je výhoda ČD pro pravidelně jezdící do Maďarska?

BoH

A od kdy jsme přešli zpět k téma Maďarsko?

BoH

Pro jistotu to shrnu: Napsal jsem „snad to s cenou nedopadne jako u trasy Brno – Ostrava“, načež mi bylo odepsáno „za nižší či stejnou cenu je tam více muziky“, kde já jsem následně reagoval ve stylu „že pro pravidelného cestujícího na trase Brno – Ostrava je to za vyšší cenu“.

Leinad

Pro pravidelného cestujícího se ceny IDS neměnily.

BoH

To můžete jezdit na IDS z Brna do Ostravy? Já myslel, že jednotný tarif ještě není ….

David

Těch 5 měsíců už to vydržte.

BoH

Nooo, mně je to naštěstí celkem jedno, ale uvidíme, jestli to fakt bude. Zatím je okolo toho celkem ticho 🙂

Hynek

Co myslíte tou muzikou navíc? Absenci záclonek, takže vám slunce během slunečných dní pálí do očí? To, že sedačky jsou tak nepohodlné , že i v tom tolika místními diskutéry nenáviděném Béčku se dalo sedět líp? To, že klimatizace se tváří, že fouká, ale není to poznat a otevřená okna, tam kde to jde nejsou výjimkou? To že brutálně zdražil catering, výrazně se omezila jeho nabídka (většina věcí často není) a snížily se možnosti jeho zakoupení + nesmyslné poplatky za nákup v bistru a často nefunkční část aplikace pro objednávky? Ta cena je někdy nepatrně nižší než dřív, někdy stejná… Číst vice »

Lech Malý

No tady by bylo ferovější držet se té relace do Vídně, která – dokud byla v režii modrých a červených – tak byla fakt cenově mimo. S nástupem žlutého (nebo že by to nesouviselo?) přišli i modří s akceptovatelnými nabídkami, takže již není nutné platit za jízdenku Brno-Videň čtyřmístnou částku.

Kalina

Jen škoda, že nepřibývají nové destinace, kam by šlo z ČR jet přímo vlakem. V případě Budapešti už to asi nebude takový marketingový „trhák“, jako Chorvatsko.

Twix

To ne, ale zrovna Moson a Györ nové přímé destinace jsou. Je to myslím více než 10 let co tam jezdil přímý noční Amicus (a „denní“ Jadran).

Marcel Štancl

Spíš je pitomost, že nestaví Komárom a k němu vlastní přípoj Bratislava – Komárno – Komárom.

Frantisek

Je to škoda, ale taky by někdo musel RJ přimět k protažení těch osobáků přes most.

Urban Transport Lover

od toho je spoj Praha-Blava a Blava-Komárno
Jenže dráty a normální dvoukolejná trať končí ve Štúrově a pak už je to tragedie v dieslové trakci – oni totiž bratia od roku 1989 po vyschnutí penězovodu z Čech nepostavili ani jednu novou trať… Je jasné, že kdyby byli dráty až do Košic – jezdil by Žluťák spodem až do košic..

Ketchup1970

Prosím o informaci jaká skvělá města by propojil spodní trasou , kdyby jezdil tudy do Košic? Tornaľa? On totiž dole na jihu chcíp pes. Kdo má trochu možnosti žije a podniká na západě Slovenska a severozápadě. Proto je vrchem i dálnice. Otázkou je zda by nevznikla výstavbou infrastruktura na jihu možnost ekonomického rozmachu i tam.

DOMČA

Vsak vieme – tam dole sa neinvestuje lebo tam su Madari.. Statistika nam ukazuje, ze pocty na Slovensku zijucich Madarov su co rok nizsie.. Pokud bude zachovana kontinuita poklesu – o 300 rokov tu nebude ani jeden.. 🙂

Marcel Štancl

On někdo Jančurovi brání, aby to z té Budapešti přes Zagreb nebo Osiek na ten Jadran protáhl?

𝓐𝓷𝓸𝓷𝔂𝓶𝓷𝓲 𝓪𝓵𝓴𝓸𝓱𝓸𝓵𝓲𝓴

Ehm, asi to, že by mu pravděpodobně touhle cestou nevyšel kladný hospodářský výsledek těchto vlaků? Ten Jančura to nedělá jen tak z dobré vůle. 😀 Proboha, ještě přes Osijek, no to by bylo teda terno.

Osiek – Vinkovci – Bělehrad/Sarajevo a dále k moři.

Urban Transport Lover

vždyť se na reginalbahn.hu píše, že Jančura vidí Budapešť jako budoucí regionální centrum pro svoje vlaky. http://www.regionalbahn.hu/2020/07/regiojet-premier.html
doslova v originále:
Őt Radim Jančura, a RegioJet tulajdonosa követte, aki kiemelte, hogy történelmi lépés ennek a vonatnak a közlekedése és fontos pont a RegioJet számára, akik Budapestre egyfajta leendő régiós csomópontként is tekintenek.
v překladu:
Následoval ho Radim Jančura, majitel RegioJet, který zdůraznil, že přeprava tohoto vlaku je historickým krokem a důležitým bodem pro RegioJet, který také vidí Budapešť jako jakýsi budoucí regionální uzel.

-TR-

Předpokládám, že Jančura naráží na to, že chce přispět k likvidaci mezinárodního tarifu NRT, a donutí konkurenci, aby v dálkové mezinárodní přepravě uplatňovala princip globálních cen. Pokud se mu to podaří, zapíše se tím do historie.

Směle do toho!

-TR-

Těch 5 mínusů nechápu. To jsou masochisté, kteří rádi platí předražené jízdné? 😀

Petr

Ty to nezajímá , disponují rezijkou .spíše podprahově snižuje s vážnost nemotorného dopravce

Marcel Štancl

Režijka je houby platná když ČD na spoje Praha — Jadran kašlou, i když mám fipky platím Regiojet do Lublaně a Leo na Wroclaw , občas manažéři ČD zaspí.

Jaaa

Globální cena je zlo. S tím totiž přichází všechny nešvary typu „nemohu přerušit cestu“ a pod. Stačilo by snížit cenu NRT.

-TR-

Ty nešvary až tak nevadí. Dokonce už i někteří státní dopravci ustupují od NRT. Dobrým příkladem, jak to lze dělat, je relační mezinárodní jízdné pro vlak TLK Rozewie v trase Žilina – Katowice – Wrocław – Gdynia. Vlak provozují ŽSSK a PKP IC. Vzhledem k tomu, že na území Polska je vlak povinně místenkový, je tarif dražší na kratší vzdálenosti, ale výhodný na delší vzdálenosti. Např. jízdenka na celou trasu stojí 27,10 €, což je ještě akceptovatelná cena. Povinná místenka do vozu k sezení stojí 2 €, pokud cestující chce využít lehátkový vůz, zaplatí 13,40 €. Ještě by to chtělo… Číst vice »

Y.K.

Přemýšlím, kolikrát jsem přerušoval cestu na mezinárodních vlacích. Nikdy, řekl bych.

Aleš

Ne. Ale prostě nějaký Moraváček soukromníček s pár ojetými vozy přeci nemůže dělat nějakou cenovou revoluci v celoevropském tarifu řádných železničních dopravců. To je prostě jejich myšlení.

Marcel Štancl

Kdo dává zlodějskou cenu není řádný dopravce.

Leoš Konečný

Ne to jsou jen šotouši, kteří budou mínusovat cokoliv proti jejich modle ČD

Leoš Konečný

Málo mínusů, šotoušci, dejte víc honem 🙂

Vladimir R.

Ano. Já ten mezinárodní tarif tak nesnáším. Jedete 2 km přes hranice a zaplatíte 200 Kč. Smysl evropského železničního trhu je odstranit hranice. Dodnes třeba nechápu, proč když mám síťovou jízdenku ČD a ÖBB nemůžu jet vlakem přes hranice v ceně. Je to svinstvo. Přitom mezi ÖBB a DB to třeba neoficiálně funguje a osterrichcard se uznává do Passau a dále pak platí už tarif DB.

-TR-

Tak zrovna mezi ČD a ÖBB to řeší nabídka jízdného EuRegio – cena těchto jízdenek je ještě snesitelná: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/mezinarodni-jizdenky/-27145/

1a1=11

Já mám tedy in100, DB100 i Österreichcard a hranice bez problému překračuji.

Hynek

A proč nemůžete? Pokid vím, tak zrovna přes rakouskou hranici není nikde nějaký výhradní tarif. Já jezdíval zejména dříve na síťové jízdenky ČD a ÖBB přes hranice běžně bez nákupu nějakých dalších jízdenek a nikdy s tím nebyl problém.

jan

Jo, klidně, já se trochu obávám, že je to trochu spíš rozdíl dotované/nedotované jízdné. A jestli výhodné ceny jdou udržet dlouhodobě přeshraničně. Neříkám, že tam nejsou rezervy..

Dusanh

Teda pane Jančura, takhle vyzobávat rozinky/Rosinen/mazsolák, to se přece nedělá! 😀

Marcel Štancl

Vždyť se to ČD nijak nesnaží o vlastní spoje tak proč to Jančurovi vyčítáte. ČD mělo po druhém břehu Avalu až do Bělehradu, když to pustilo jejich blbost. Jančura to jen ochotně obnovil.

Jaaa

Jestli jste si nevšiml, tak mezi Novým Sadem a Bělehradem (Indzijou) chybí koleje.

Frantisek

Dočasně do roku 2022, pokud místní zprávy nelžou. I to se dá řešit.

Marcel Štancl

To vůbec nevadí , je tu trasa Budapest – Pecs – Osiek – Bělehrad, ale páni úředníci radši škrtají, to dá méně práce.

Kubrt

Tak to by fakt byla bomba, o kolik hodiny by to trvalo déle?

Tom

Už jste viděl soukromou firmu, která se cíleně soustředí na neperspektivní a „spíše špatné“ trhy? 😀

Leinad

Představuje si, že ČD nejsou akciovka, která vydělává na objednávkách krajů, ale neziskovka která jezdí se ztrátou.

Rajče

Jsem za Regiojet upřímně rád. Ukazujeme tomu státnímu molochu, jak se dělají služby v 21. století.

Pavel R

Čím prosím?

Jackub

Z mého pohledu vším. 😉👍

Kom

To by mě taky zajímalo, co je na omlacenych vozech z ciziny tak super…

Lech Malý

Myslíte ČD a jejich honeckery?

Aleš

Má recht. České vozy, provozované v současnosti ČD jsou lepší, třeba EM 488 (tedy po novu 466).

Aleš

Oprava: Československé a 460 (ne 466)

Kom

Myslím zejmena privátní dopravce kteří zde tahají kdejaký šrot z okolních zemí… Krom LE a ČD tu nové vozy nikdo nedal

Poutník99

pořád lepší než omlácené vozy Národního dopravce, kterými nahrazuje předepsané Interpantery. Už pomalu nevím, jak IP vypadá… Lavice B249 mě opravdu neláká a raději čekám na railjet

Leoš Konečný

všechno a hlavně přístup k zákazníkům

Frantisek

Třeba že jedou tam, kam lidi chtějí, za cenu, kterou jsou ochotni zaplatit, než by zvolili jiný druh dopravy.

Leoš Konečný

úplně vším

Dispečer

Jenže on ten státní moloch musí jezdit všude, kde si to kraj a stát objedná. Nepopírám, že konkurence je prospěšná, ale tím, že jezdí na své riziko, vybírá si logicky to nejzajímavější. Odvaha a velká prohlášení mu nechybi, tak mu přejme, ať to vydrží. Stačí, když mu balkánští přátelé zvednou poplatky za dopravni cestu a náležitosti a už to taková cenová hitparáda nebude …

Kubrt

Tvl, tak proč se ČD o ty objednávané výkony tak derou, když jim to brání v rozletu? Myslím, že ty výkony rádi převezmou jiní.

Dusanh

To myslíte vážně? Jančura NEMUSÍ jezdit všude tam, kde si to u něj ministerstvo a kraje objednali? 😀

Jindra

Jak může dneska někdo napsat podobný blud, že „ČD musí někde jezdit.“ Jezdí jen tam, kde si to vysoutěžili nebo získali! Pokud se nepletu mimo Ostravy na riziko nic nejedou. Rozhodně ČD nikdo nenařizuje vozit dva lidi Šukafonem do Lhoty a dotovat to ze svého.

Leoš Konečný

Přesně

Dispečer

Máte pravdu, napsal jsem hloupost. Myslel jsem to trochu jinak. Je otázkou, kdo by tam jezdil, ale nechme toho.

Kubrt

Kdo by tam jezdil? Zatím se v ČR v závazkové dopravě angažují kromě ČD Regiojet, GWTrain, Länderbahn, LE, Arriva; někdo z nich nebo nějací další evropští dopravci by se toho rádi ujaly…

Petr766

Nemusi

Marcel Štancl

Myslíte, že ten Jadran má v Opatiji jinou teplotu než v Ploče? Pak je také třeba Burgas. Strach jim nedovolí zvednou poplatky za dopravni cestu , neboť se to dá přetrasovat na jinou pláž.

Aleš

To jste si docela naběhl. Vím, že jste to myslel naopak, ale už jste se někdy v Opatiji koupal? Na spoustě míst se koupat bez neoprenu nedá 🙂
A je dost velký rozdíl v jízdní době do Rijeky a do Ploče.

Marcel Štancl

Praha – Rijeka se jezdí vlakem za 15 hodin. Praha- Ploče by bylo okolo 20 hodin , ale musely by být normální hraniční kontroly nebo Bosna tolerovat Peážní provoz Ploče – Zagreb a nesmělo by se přepřahat na hranicích z politických důvodů. Jedna mašina Zagreb – Ploče.

Chronosphere

A co ještě? Jupiter v konjunkci se Saturnem?

Marcel Štancl

Tam nejezdíte, já do Chorvatska a Bosny jezdím.