RegioJet vyrazil poprvé s vlakem do Budapešti. Konec drahého cestování, říká Jančura
První vlak RegioJetu do Maďarska. Foto: RJ
RegioJet začíná nové spojení do maďarské metropole dvakrát denně, prodloužil současnou linku z Vídně.
Je sice hezký kam se dostal od pronajatýho Desira na žlutý jaro, ale posledně už nefungovala klimatizace ani v Astře, takže tak jak to bylo po dlouhý době opět ve žlutým vlaku, tak zase na hodně dlouhou dobu naposled.
Tak jsem z Rijeky doma. To byla zase jednou cesta hrůzy. Cesta tam- už v Praze nefunkční toaleta, žàdné zásuvky, hodně starý lůžkový vagón, klima jak kdy, vše silně rozvrzané, palubní servis téměř žádný. (Měl jsem lůžkové kupé vůz č1. Cesta domů (zase lůžkové kupé vůz č1, ten nově dovezený z NDR -:) ještě nepřebarvený- zase nefunkční toaleta,na druhé urvané prkýnko, zásuvky přítomny,ale nefunkční, klima nešla vypnout, záclony do kupé roztrhány, neodtýkalo umyvadlo umývárka vytopená, objednána večeře- měl jsem sebou děti, tak večeři nám snědl už v Rijece palubní personál a bez jakékoliv omluvy nám nic nedaly. (Ještě že zbylo… Číst vice »
Snad v tom Maďarsku nebudou muset často zasahovat maďarský policajti jako ve slavném vlaku do Rijeky, kdy jistá kategorie cestujících téměř zdemolovala vagon.
Jako fakt? To jsem ani nečetl
To raději ani nikde nebylo, vím to od lidí z Regiojetu
Protože chci hodně mínusů tak tu napíši takovou úvahu. Baví mne jak tady překabátění žlutí kteří se v každé diskuzi berou za pana Jančury výtvory s nadšením šoto fandů a modrých případně fans paštik. Milí zlatí fans panu Jančurovy nejde o Vaší přízeň a loajalitu. Tomu jde jen o to co nejméně investovat a co nejvíce kasírovat. Takže pokud koukne večer na svoje inet bankovnictví a je tam správná částka od rána navýšená o ten den tak je mu tato a nejen tato celá diskuze včetně diskutujících a cestujících u zádele. Podstatné jsou ty prachy na účtu. O nic víc… Číst vice »
A mimochodem když tu tak chválíte ceny. Zkuste si objednat 3 autobusy pro 3 třídy děcek na jízdu do ZOO. Byli 2 poptávky jedna v rámci Prahy, druhá Praha – Dvůr Králové nad Labem. Ceny totál nesmysl. Nabídka o DPP vyšla na 75% ceny RJ a do Dvora Králové by mne na stejné peníze přišel vlak i s přistavením busu na nádraží. To jen tak mimochodem, že není zlaté co se blýská.
Záleží co jste si objednal, nicméně nepochybuji, že 15 m irizar i8 nebo PB pro 63 cestujících s řidičem a stevardkou (cena autobusu 10 milionů bez DPH) bude významně dražší než 12 m Sor s řidičem (cena autobusu 5 miliónů). Ten rozdíl ceny je v kvalitě (pohodlné sedačky, zábavní portál) a bezpečnosti cestování (pásy na každém sedadle).
Jen oprava – Irizar i8 cena bez vybavení Funtoro je 20 milionů. Pan Karel nechť si jede Sorem nebo Ivecem
Pokud chcete přepravit takové množství dětí s dobrou kvalitou, tak doporučuji
https://www.idatabaze.cz/firma/79331-petrik-vladimir-autodoprava/
Tak asi je jasné, že Jančura bude dražší než nějaký DP. Pokud je cena jen o 25% vyšší u RJ, tak je to vzhledem k vozovému parku a zaměření firmy úplně v pořádku, naopak mi přijde předražený DPP.
On má DPP taky luxusní autobusy se záchodem a obrazovkami jako RJ????
Jet zánovním zájezdovým busem o 25 procent dráž oproti městskému , případně busu je super nabídka . Na svatbu si pro nevěstu taky vezmeš nový mercedes a ne fabii .
Když úvaha, tak srozumitelná. Tahle věta nedává vůbec smysl:
„Baví mne jak tady překabátění žlutí kteří se v každé diskuzi berou za pana Jančury výtvory s nadšením šoto fandů a modrých případně fans paštik.“
Takže sice krásný slovník, ale obsahově je to o hovně.
A co tím chtěl básník říct? Že bere peníze a za to ve většině případů dává kvalitní službu? Lepší než konkurence? Kde že je ten problém?
To jste oběvil ameriku. Prob to to jinak dělal?
Je to soukromá firma a cílem každé firmy, každého podnikatele, každého OSVĆ je přece dělat zisk, ne?
Já taky chodím do práce kvůli výplatě.
Jediná firma které je jedno jestli nevydělá je náš stát 😉
No to je ale podstata podnikani delat zisk. Je to o tom zjistit co na trhu jeste neni nebo co zakaznik u soucasnych poskytovatelu postrada – a to on oboji nasel a objevil – prekopal a nakopnul trh a skoro uz dve dekady na tom profituje… Pokud jde o vlaky – tak az na absolutne bezkonkurencni Astry ma lepsi vlaky GW Train i Leo a ČD se na hlavnich tratich dotahuji a Pendolina a Railjety jsou taky lepsi – co ma bude mit ale nejlepsi jsou palubni sluzby, levne jidlo, naooje zdarma a infotaiment. A hlavne hezke, mele, usluzne a… Číst vice »
Astry jsou příšerné.
Das si sluchatka do usi a koukas na film – co vic si prat…
Co je na nich příšernýho? Že se po cestě můžete nažrat, dáte si kafe, že mají obrazovky a vy sluchátka a čistý záchody??? Tak jeďte šukafonem s gravitačním hajlíkem bez klimošky od ČD (čekáš dlouho) to bude pro vás naprostý orgasmus 😀 😀
Už to tady zaznělo, ale jen pro rekapitulaci.
Více konkurence=lepší cena pro koncového zákazníka.
Více spojů=větší flexibilita pro zákazníka.
Větší diskuse=reklama zadarmo.
Já třeba na trase Ostrava-Bolzano používám appky můj vlak, ÖBB, RJ, Flixbus, a vždy najdu to co mi nejlépe vyhovuje, jak do ceny, tak soukromí, tak špičkové časy kdy už cena začíná být na úrovni sci-fi.
k bodu 3 mám výtku.
Víc spojů može teké vést k větším problémům na infrastruktuře, která má své limity a nelze ji donekonečna nafukovat.
V jistém smyslu máte pravdu. Já se ale pochybuju v zemích kde když 2 koleje nestačí, tak se postaví další 2, někde i v tunelu. A z těch starších se neudělá cyklostezka, ale nechá se se pro regio nebo náklad.
Doporučuju ještě DB navigator..na EC 8x docela často bývá SuperSparschein ještě dvě hodiny před odjezdem když u ÖBB už nejsou týden.
Snad se Trenitalii nevyhýbáte schválně? :-p
RJ jezdí pod cenou a když mu někdo vleze na píseček, a nastaví si své ceny které jsou ještě levnější tak začnou vykřikovat že jezdí pod cenou atd., a podávají na dopravce oznámení na UHOS k prošetření jak je možné tak levně provozovat dopravu…Sami v minulosti RJ když začínali tak nastavili levné jízdné aby ukončili dopravce kteří tam jezdívali…takže být ředitelem ČD tak bych také na něj podal oznámení ohledně nekalé soutěže
Seš úplně, ale úplně mimo mísu.
Jo jo to známe ten liberec za korunu
Tak Liberec za korunu nebyl tak, že by tam Jančura přišel s ceníkem „Praha – Liberec“ 1 Kč. Ale hodí se to šotouškům pořád dokola to používat. Ale už nedodají, jak dopadl nakonec ČSAD Liberec u soudu, že 😉
Už jste s tím Libercem trapní, všichni víme proč to bylo, tak to pořád nevytahujte a neztrapňujte se
Když oni nic jiného nemají. Jo, pak ještě Asianu s Litvinem, kde Jančura udělal jen drobnou chybu, že 50 Kč za jízdenku nasadil jen proti Litvinovi a ne na všech spojích.
Ale že tady nevytáhnou třeba to, že Icom v Jihlavě dělal RJ naschvály aby je schválně nepustil na autobusák a podobný srandy. A mimochodem stejně by to ta Asiana vzdala, nepamatuji si, že by s ní někdo jezdil. Jezdilo se Čebusem (s rezavými Karosamy), ČNE (s ojetými Neoplany z Německa), ČSAD Tišnov (to byly úplný hrůzy) a najednou přišly luxusní obrovský Ayatsy se vším fukčním a stevardkou, tak jen blázen by jel něčím jiným, tam stejně ani o cenu nešlo.
Zvláštní je , že RJ jezdí pod cenou a vydělává naproti tomu ČD jezdí za dostbvyšší ceny a 99 procent v závazku a prodělává , resp vydělává fikcí .
když jezdil za korunu a likvidoval konkurenci, tak zcela jistě nevydělával. Tady toho hnusu se nikdy už nezbaví
Nejezdil za korunu spíše protestně že ho nechtělo ČSAD pouštět na nádraží ? Nevím co tam přesně bylo ale za kolik korunu víceméně evidoval jízdenky, a pak to chtěl soudit / doplatit . Za korunu nejezdil z pleziru , konkurenci drtí službou . Já jezdil Vary i s asianou a rozdíl to byl . Stejně tak u vlaku . Jednou za čas se svezes veteránem ale denně ani náhodou
Jakýho hnusu? Toho, za který dostal ČSAD Liberec po právu od soudu pokutu? Ale špatný je Jančura? Tak to jo.
A že konkurence mu dělala naschvály, žluté autobusy nebyly vpuštěny na nádraží, ačkoli na to měly zákonný nárok apod???? To je v pořádku tedy jo?
Režijkář ČD promluvil
Na to nemusíte být režijkář. Pamatuji ty Karosy s kterými podstřeloval ceny na Brno, aby jiná konkurence přestala jezdit. Bylo to snad i u soud kdo s kým si již nepamatuji. Rozjezd vlaků Pha – Ova opět podstřelené ceny. Pak brečí hned Jančura i paštika, jak jsou ceny nízké a jak nevydělají. No jo jenže jak si to podstřelili tak to mají. Takže ono být levný nemusí vést k kýženému výdělku. Také podnikám dokonce mám podobnou low cost strategii jen úplně, ale úplně jiný obor. Jen bych neměl ten žaludek jako pan Jančura. Někomu to vychází někomu ne a někdo… Číst vice »
Nevím jaký je pan Jančura člověk, nicméně vybudovat autobusového dopravce, který jezdí v pravidelném taktu linky po ČR (například Český Krumlov – Praha), což předtím nikdo nedělal a zvýšit významně kvalitu cestování a ustát tlak flixbusu, který v ostatních zemích má v mimoobjednavkové dopravě téměř monopol s cenami významně vyššími než v ČR je zásluha vysoké kvality a přiměřené ceny jeho autobusů. U vlaků dnes v pravidelném taktu propojuje Prahu z Ostravou a Prahu z Brnem a je v zisku, přestože předtím hodně lidí tvrdilo, že bez dotací lze jezdit možná Praha – Ostrava a určitě ne Praha – Brno.… Číst vice »
No a do toho, ve spolupráci se Slováky, od grafikonu ukončí i autovozy z a do, Humenného…
Pokud vím, tak autobozy nikdy neměl a vlaky z Košic do Humenného zrušil již v prosinci 2019, nyní tam jezdí autobusy.
Jaký Karosy? Těmi nikdy nejezdil snad ani na posilách, tak nelži. Jediné co měl, nějakou Sorku, která tehdy lítala Brno – Bíteš jako linka a současně návoz zaměstnanců do Bíteše.
Já si teda pamatuji autobusy Ayats s kterými začínal a to má do karosy asi tak jako Mercedes CLS do Škody 120
Jj, první autobusy ve „žluté“ byly Ayatsy a nebyly zlé, akorát jim D1 dávala po pár stovkách tisíc km zabrat. Předtím měl ještě nějaké ty bílé Orbixy, myslím že to byly Mercedesy a nějaký ten patrák myslím na Londýn, ty byly myslím o něco před Ayatsem. Ale Karosu snad neměl ani jako nouzovku na posilu.
Ne neměl, to co píšete je pravda, ty bílý Mercedesy od Orbixu byly nasazovány většinou na posily, ten patrák na Londýn byl ještě před vším, vozil ty au-pairky do Londýna ale když začaly jezdit žlutý, tak to byly Ayatsy (jo byly poruchovější, jeden myslím shořel na D1), potom následovali Beuolasy a Mercedesy (ty jezdily Praha – Vídeň) a potom to sjednotil jen na Irizary – což jsou za mě snad nejhezčí autobusy co znám.
Zkritizoval zaváděcí ceny i akčníc ceny u konkurence. Pak vzal slevový leták a upaloval, aby na něho zbylo.
Právě že zaváděcí ceny nekritizoval, on kritizuje dlouhodobé podnákladové ceny co používá Flinkbus, protože jej dotuje obrovský kapitál, který ničí konkurenci. On vše vybudoval pouze za pomoci půjček od bank a sám zaměstnává lidi, kdežto Flinkbus jen provozuje aplikaci, vydírá malé dopravce, aby pro něj jezdili a sám nenese žádné břemeno rizika ať už ztráty tržeb nebo zaměstnanců a ještě do něj pumpují kapitál. Upřímně řečeno, takto by dokázal podnikat každý. Ale přál bych pánům z Německa, ať si zkusí sami nakoupit autobusy a zaměstnávat personál, to by se posr..i a o to tady jde a to on kritizuje a… Číst vice »
Aha, takže jančura jezdí pod cenou, je to špatně. A když přijde někdo levnější, tak je to dobře, že jezdí ještě víc pod cenou? Nebo co jsi tím nesmyslem chtěl říct. Mimochodem, i dnes po x letech, stojí na některých linkách jízdné pořád stejně, jako před x lety u konkurence.
Dělá to dobře. Myslím, že pro propagaci železnice jako takové, udělal kus práce. Držím mu palce!
Já mu ochotně podržím palec jedině na alteria ulnaris…
Cožeto?
Můžete mi, prosím, napsat, co tak často někteří děláte v Budapešti? Byl jsem tam jednou, město to je celkem hezké, ale že bych tam jel v dohledné době znovu, to ne. Ptám se opravdu ze zvědavosti. Díky.
Tak proč tam nejet na výlet, když je to cenově stejné, jako když půjdu někde tady s dětmi třeba do ZOO nebo na Zámek. Budapešť už je teda trošku dál, ale třeba Vídeň nebo Bratislavu z Brna dáváme pravidelně. Prostě místo do sousedního městečka si zajedeme do většího města, ono jestli se šoupat osobákem třeba 3/4 hodiny nebo hodinu někam pár desítek KM, tak se svezeme pohodlným vlakem a objevíme zase ve Vídni za odpoledne nějaký další kus města. Nebo se projde Bratislava okolo Dunaje, někam se sedne na něco dobrého a pak zase zpátky. To při (standardních) dřívějších cenách… Číst vice »
To mohu podepsat , dělám to podobně . Děti jezdí rády vlakem a tak z cest za rodiči vznikl tento typ výletů . Když mám čas a chuť tak jsem jak důchodce v Kauflandu . Kde jezdí RJ nebo lítá WIZZ . K ryanu jsem nějak nepřilnul. S ČD bída a utrpení . Stání na smradlavé chodbičce nebo opěvovaná 810 je středověk. S RJ čisto , klid a ceny co s ČD nikdy nebyli. Pouze hypoteticky. Stejně tak Ryan a jeho snad dvě levná místa v letadle . Wizz má akci tak se rozhodnu a je .
Ten Ryan je jak kdy. Ale ty levné letenky se dají sehnat bez problémů. Chce to jen si pohlídat zavazadla, aby se nepřiplácelo těžce na letišti. Ale na výlet to problém není. Jo, mají špatnou pověst, ale jako „autobus“ po Evropě je to bezkonkureční. Wizz taky ok.
tomuhle říkám vyvolaná turistika ….
– když emirates začli lítat do prahy, tak prostě všichni začli lítat do dubaje
– když rj začal jezdit do rijeky, tak proste všichni jednou do rijeky
– kdyby ryanar začal lítat do pr*****, tak všichni budou za každou cenu muset letět právě tam .)
Je to (částečně) tak. Ale na druhou stranu, proč ne. Prostě to usnadňuje volbu. Třeba když začal Ryan lítat Brno – Berlín, tak za 129 Kč nebylo co řešit. Aspoň se dcera proletěla letadlem a podívali jsme se do města, které by asi „první volbou“ jinak nebylo, pokud bych se rozhodoval za vyšší ceny mezi více cíli. A vím, že v letadle byli lidi, kteří prostě nikdy nikam neletěli, tak letěli tam a zpátky nevím jak 😉 My to vzali trošku oklikou ještě na sever Německa se svézt ICEčkem a pak zpět přes Prahu.
Nejen vyvolaná turistika. Dokonce i vyvolaný přesun zboží, kupříkladu uhlí. Že vůbec Císařpán tu železnici stavěli.
A ještě z toho udělat „trend“…
S eK do navoneneho velbloudiho exkrementu mate pravdu. Ale Bratislava, Viden, Budapest a podobne jsou nejblizsi mesta tak jako tak a kdyz tam nepojedu jednou rocne n avylet vlakem, tak pojedu autem. Vlak to pouze udela prijemnejsim o jidlo a pivo cestou a svpbodu bez hledani parkoviste…
To je buď a nebo.
Buď si to hned zamiluješ a vidíš tu dávno zašlou a skončenou slávu, bohatství a bohatou historii, obdivuješ široké bulváry, jejich obrovské masivní a kdysi dávno výstavní domy
– anebo na to koukáš realisticky a je to pro tebe strašně špinavý, rozbitý a zanedbaný polobalkánský město, kde zastavil čas, a kde jsou jen 3 řetězce mající provozovny doslova na každém rohu – Obchody s alkoholem, Kebaby a pizza
Přestupuji na vlak do Bělehradu, Zagrebu a Sarajeva. Mají tam kromě jiného třeba muzeum dopravních letadel , aby si děti mohly sednout do kabiny TU154 Češi si ničeho neváží a dopravní letadla reznou ve Kbelích bez možnosti prohlídky a mnoho jiného.
My například jezdíme do Budapešti právě do hotýlku kousek od nádraží Déli, protože: – je to odtam kousíček nahoru na hrad, přes park naproti a po schodech až nahoru, poslední kousek je výtah. Naproti výtahu pak Jamie’s restaurant. Jde to projít k prezidentskýmu paláci a lanovkou dolů do centra, třeba. – krásná procházka směrem na Citadelu, kousek po Krisztina korút, dál přes parky, vylézt na kopec a pak sejít dolů do města směrem k tržnici – 5 minut metrem z centra (dvě stanice), ideální pro návrat večer z nějakého dobrého posezení poté, co jsme začali jednou z těch tras nahoře… Číst vice »
Co to je prosim za hotel, ten u nadrazi Deli pu.. dik
Pro mě Maďarsko = lázně. Ideálně v listopadu nebo únoru. Ale nemyslím města a aquaparky, pro mě jsou favoritem celoročně otevřené venkovské bazény. Takže nevím, jestli právě Deli bude pro mě přínosem. Taky ta denní doba se mi z Prahy úplně nelíbí.
Jinak někdy bývá okolí lázní velmi pěkné. Hory nad Bogacsem nebo Leanyfalu, historie s přírodou: Ostřihom, Nagymaros. Nebo sopka nad Mesteri. Říční krajina u Lipótu.
Nebo třeba přestup do Rumunska (přínos Deli opět pochybný).
Nevíte někdo kde se dá dokoupit vstup do termálních bazénů v Mosonmagyaróváru ? Na jejich stránkách jsem to nikde nenašel . Ve vlaku ?
Určitě na místě.
No tak to nepochybně
Volejte 222 222 221 a zeptejte se.
Koupit lze přímo v pokladně. Platit se dá kartou..z nádraží je to trošku z ruky ale objednali jsme si přes messenger taxi ….Zöld-taxi….4 eura za 4 osoby jedná cesta
Dobrý den,
podle té části tiskové zprávy, kterou redakce přímo necitovala, se domnívám, že při nákupu jízdenky v závěrečné fázi jako doplňkovou službu:
Kromě výrazně levnějšího jízdného nabízí RegioJet jako jediný dopravce pro turisty z České republiky možnost zakoupení vstupu do věhlasných termálních lázní Flexum v maďarském městě Mosonmagyaróvár. Cestující, kteří si koupí jízdenku do tohoto města si mohou jako doplňkovou službu přikoupit za 99 Kč (4 EUR) celodenní vstup do termálních koupališť s jedním z nejvíce léčivých pramenů v Evropě.
Zjistíte-li, že je tomu tak, prosím, napište to sem.
Přeji hezký den!
Ještě odkaz přímo na citovanou tiskovou zprávu, omlouvám se za neuvedení:
https://www.studentagency.cz/o-nas/pro-media/2020/20-07-31-regiot-vyjel-do-Budapesti.html
AD. přeplnění Brno – Bratislava, ČD na rozdíl od Jančury musí odvézt všechno co se dostaví na nádraží, Jančura po vyprodání sedaček jednoduše prohlásí: vlak je obsazen, zbylí cestující vyčkají na další spoj nebo se vydají pěšky ve směru jízdy. Chtěl bych vidět ten kravál kdyby to samé řekli ČD.
ČD tuhle relaci jezdí na objednávku MD a dostane za to zaplaceno. Dělá to co řekl zákazník. RJ jezdí za svoje.
Já myslel, že neustále opakovanou výhodou klasických souprav je, že se dají přidat vozy… Jo aha, levnější je odvézt je v uličce.
Narvaný studentský rychlík, cestující všude, vč. mezivozového přechodu. Proč přidávat vozy, však oni přestanou jezdit. A pak nadáat, že jezdí autem po čtyřech.
Vlak RegioJetu je oficiálně prohlášen za povinně místenkový, znamená to, že toto pravidlo je veřejné a nejedná se o žádný podvod na cestující, jak se tady snažíte interpretovat.
U ČD mi vadí příplatek 3 € za mezinárodní místenku.
U RJ je zase příplatek na stojáka.
Tak to lidem zvyklým na komfort uliček ČD nedělá problém, ne? Chtějí jet, tak můžou. A zaplatí beztak míň než u ČD.
O čem snad píšu? RegioJet je povinně místenkový. Je to napsané v jízdním řádu, dá se to najít i ve vyhledávači spojení…
Jinak bych doplnil: v Polsku a Rumunsku jsou povinně místenkové všechny dálkové vlaky. Co je bráno jako zvláštnost u nás, může být jinde naprostý standard.
Samozřejmě že nemusí odvézt vše. Klidně může ČD provozovat i kulturní cestování, nikdo jim v tom bránit nebude. Jenže by se muselo chtít.
A v Pendolinu to tak není?
Už je v tom Pendolinu wifina? Původně tam měla být od začátku, ale až ro rozjel Regijet konečně se rozhoupaly i ČD. Je to hrozná organizace, zastydlý socialismus,
re socialismus. Nevím asi 10 let?
Byla. Minimálně cca 2 roky zpátky. Pročesával jsem přes ní káčko.
Nech už toho fňukání. To je furt dokola ty samý kydy. Jiří Voseček ti na to odpověděl přesně. Takhle to je. Taky bych mohl napsat, že ČD jsou pěkný vyžírky, protože provozují lukrativní mezinárodní trasu a ještě na ní berou tučné dotace.
jestli nebude onon klíčový rozdíl v tom, že RJ jezdí tuhle linku na svoje náklady a ČD na objednávku Ministerstva Dopravy a talky ji má dotací placenou, tj není závislé jen na prodaných jízdenkách.
Spousta lidi tady kladne hodnoti cenu jízdenek u pana Jancury, ale uz nevidi, jake to je pro ty zamestnance v ruzovych košilích u nej. Jak se k nim majitel Regiojetu chova, za co strhava penize, jak je honi jak otroky… I tohle je za tu cenu 399 Kc. A verte, ze vim, o cem mluvim – zazil jsem to a uz fakt NIKDY vic…
…zkrátka jsou daná nějaká pravidla a ta jsou vyžadována. Nepochybuji o tom, že hledáte zaměstnavatele, který vás pochválí za chyby a navíc za ně dostanete odměnu do výplaty. Řešením pro Vás bude třeba začít RJ konkurovat a nastavit si pravidla vlastní.
To co říkáte je blábol. To co Jiří popisuje je běžné chování zaměstnavatele v případech, kde se hodně tlačí cena dolů. Můžete se zeptat i zaměstnanců jinde v podobných firmách. Všude je to víceméně stejné (a tím myslím, stejně špatné).
Chyby ? Regiojet se ke svým zaměstnancům chová podle hesla: “po zásluze potrestáno”. Koneckoncu, fluktuace je tam neskutečná.
Jestli je daně pravidlo titulovat zaměstnance “ču—-“ a “k-“ a tak dále nevím. To nemá nikdo další… Vycházím ze svědectví ex-růžové košile .
Tomu se říká tržní kapitalismus, státní socialismus na kolejích oblíká jinou barvu košele..
Já znám společnosti, které se v prostředí tržního kapitalismu chovají k zaměstnancům korektně.
V prostředí tržního kapitalismus má každý možnost volby, vše je totiž oboustrannou dohodou.
Např. Econea
Tam mají zaměstnanci takový blahobyt, že se na tu práci usmívají…
No jo, když ono se tam musí pracovat….
A on je někdo nutí pracovat u RJ? Kdyby to byl tak strasny zamestnavatel tak tam lidi nebudou pracovat a neměl by lidi
On je taky, aspoň někde, neměl nebo nemá…
Nemusí tam pracovat ne? Ale pro zákazníky super.
Vyzaduje aby vsechno bylo bez chybicky – tedy perfektni – prave na perfektnich sluzbach, profesinalite, usluznosti, vstricnosti a perfektnim vzhledu a upravenosti sveho personalu vybudoval svuj prepravni business…
Evropská soukromá jednička na komerční riziko jede!
Za peníze hejlu, co si koupily dluhopisy.
Vy si jako fakt myslíte, že do splatnosti vydělá na tu listinu????
Pokud ne, tak se můžou refinancovat. Na tom není nic zvláštního.
Ano, opakované refinacovany dluh, aniž si vydělám na obnovu výrobních prostředků a úroky, tomu se říká letadlo.
Ze to jde provozovat, to je pravda. Ale když se něco nepovede, pak to dřív či později skončí jako OKD nebo Sazka.
Nikoli – nejdriv musi mit nakoupenou nejakou flotilu – idealne za co nejmin penez – tu provozovat a z provozu zaplatit naklady na jeji porizeni plus zisk. Nasledne kdyz uz se zacne projevovat stari flotily na obsazenosti – tak nakoupit novou flotilu za podstatne pomoci evropskych i narodnich dotaci… Modelovym prikladem je Arriva ve Strednich Cechach – nejdriv jezdili vyrazenymi vraky zralymi ihned na srotak a ted uz vsude jezdi fungl novymi busy..
Celý svět stojí na dluzích už desítky let a tahle patálie s covidem na tom nic nezmění.
Tak na dluzích stojí mimo jiné proto, že neexistuje jiná emise peněz než cash nebo dluhova.
Jen z mikro pohledu by se investiční peníze měly splácet, nesplaceji se většinou provozní peníze.
Proč asi ten žlutý dobrodinec už splatil skoro všechny banky, byt tam by to měl za 2-2,5% p.a.? Protože banky chtěly aby úvěry na vagony splácel…bondy nesplácí, až nakonec je refinancuje novou emisi…a furt je to pro něj cashove lepší než banka (bez ohledu na vyšší úrok). Ale to je pak letadelko…
To jen půlka reality, druhá půlka je většíně lidí cizí, navíc RegioJet navíc tvoří zisk a tím je to dané, takže o žádné letadlo nejde.
Mno, vzhledem k tomu, čím se celkem dlouho už živím, tak si troufnu říct kvalifikované, že stávající financni model RJ je dost agresivní /az na vodě. Hospodaření CD neznám, ale tipuju, ze tohle může být ještě větší síla…
Pro splácení dluhů není podstatný zisk, ale tzv EBITDA. Ale pouze v kombinaci s capex a faktem, zda má delší průměrnou obratku krátkých aktiv nebo pasiv.
Na splaceni bondu nevydelava dost. Ze mu to i tak asi vyjde, to je dost pravděpodobné.
Opět odpověď na tu první polovinu reality. Já bych to dál neřešil.
Ale ať dělá každý jak uzná za vhodné. žluté bondy bych nikomu nedoporučoval, ale každý má svoji hlavu.
K porovnání těch cen, určitě stojí za to dodat, že flexibilita RJ je úplně na jiné úrovni pro mezinárodní vlaky. Osobně když jedu třeba Vídeň-Břeclav tak i když ČD s RJ mají podobnou cenu, tak s ČD nemám možnost storna bez velkého storno poplatku a navíc to ani nejde stornovat v den jízdy. Snad to nástup konkurence změní a ČD také začnou povolovat flexibilní cancel.
Prodat jednomu cestujícímu místenky do všech vlaku na ten den, s tím že on to hodinu před odjezdem ruší, je způsob jak si dopravce zvyšuje cash flow, podporující cestující má jistou místenku(i když neví kdy mu končí práce) a náhodný cestující má last minute místenku.
Win win 🙂
Něco mi tu nesedí:
píšete: Zpět odjíždí v 7:45 a 15:45
Jančura píše: …odjezdem v podvečer v 17:25 zpět
Jak to tedy je?
Tak jak je to v textu. 17:25 se týká toho města, které nelze vyslovit:-)
Mošonmaďárovár … co na tom nejde 😉
aneb v překladu Tramvajmaďarstarýhrad
15:45 je odjezd z Budapešti a 17:25 odjezd z lázní.
By mě zajímalo, co štve ty lidi, kterým se konkurence na železnici nelíbí. Pro zákazníka je jakákoliv konkurence dobrá zpráva. Těším se, až se žlutým vlakem do Maďarska projedu.
Já bych řekl, že problém jsou ti lidé, kteří jsou až příliš poprdění z RJ nebo ČD (nebo třeba i LE, jestli je to možné). A takoví lidé ztrácí schopnost racionálně uvažovat.
Jenže soutěže, koncese, jsou trochu jiná písnička. Vlastně zcela opačná.
Mě třeba štve to, že jízdenka na léto mi je letos na prd na Šumavě, pod Orlickejma horama, ve Zlínském kraji, v půlce Ústeckého.. k tomu KV-ML, JHMD, Trilex, Vrbno, atd atd atd… V tom slavném jednotném tarifu sotva bude něco tak výhodného, aby to stálo na 14 dní jen 990 Kč…
Jinak jsem na první jízdenku na léto najezdil s CD kolem 7500 km za 990 Kč a s ostatnima dopravcema asi 100 km za 250 Kč…
S Jančurou ani zadarmo, fujtajxl
Prima! Tím víc míst zbude pro nás, kteří jeho vlaky využíváme rádi! 😉
Já mám třeba raději Pendolino. Astry považuji za šunty. Většinou se ale rozhoduji dle ceny.
Tak Astra není žádný zázrak, na druhou stranu, pokud by byl lépe odhlučněný podvozek, tak se od Pendolina nijak výrazně neliší.
2+2 vs. 2+1? Dost rozdíl. Ale naštěstí kromě Aster jezdí i ex ÖBB kupata 🙂
A to jak v druhé, tak v první třídě (ABmz346, Amz138)
Astra je šunt to už radši abmz nebo lowcostem
Zase režijkář, já fakt nevím o co vám jde.
je zajímavé, jak se tu spustila debata, kdo jezdí na lepší nádraží, ale dle mě je pro výběr nádraží rozhodující směr, odkud se do BP přijíždí
Ze směru od Vídně volit mohl mezi Keleti a Déli. Déli je více v centru, Keleti má lepší přípoje, ale je dál od centra.
neplet Budapest-Kelenföld z toho jezdí zelené metro na Budapest-Keleti pu a Budapest Deli jezdí červené metro na Budapest-Keleti pu
Jen se divím, že tyhle cesty neřešil někdo z ČD.
Nepreferuji žádného dopravce, ale když vidím úspěšnost Regio Jetu,
tak se mi skýtá otázka, proč to nejezdí národní dopravce.
Mohli mít prachy, místo toho je má někdo jiný.
Co by měly ČD řešit? Ty tuhle trasu nejezdí.
Měli by přijít s konkurenční nabídkou! A
Nekaslat na cestující.
ČD mají co dělat samy se sebou, ještě aby reagovaly na dva vlaky konkurence. To chcete po nich moc. Buďte rád že se aspoň chystají nové vagóny na Ex3 do Budapešti.
Vezměte si rozumně kolik hodin by jste strávil v přímém vlaku Praha – Budapest – Split pokud to jezdil přímý vůz ČD. Pak se podívejte do jízdního řádu z roku 2016 https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ZRS&kategorie=B&cislo=396&nazev=&rok=2016 jak dlouho trvala jízdní doba rychlíku Zagreb – Sarajevo před rekonstrukcí tratě Banja Luka – Doboj. Dnes je na trati Do Sarajeva místy i 120 km/h a pokud dojedete až do Ploče tak Vás bus po dálnici do Splitu nebo Dubrovníku přiveze pod 2 hodiny. Taková konkurence bohužel zatím není.
Vždyť ji jezdí národní dopravce RJ.
ČD spolupracují s ÖBB, takže vedení vlastního vlaku touto trasou by bylo „lezení ÖBB do zelí“.
ČD tuto trasu jezdí, 6 min přestup ve Vídni je. Tato trasa je ale delší a dražší.
Takže samá pozitiva a cenové bomby.
Prima časová reportáž průběžně doplňovaná – čeká se na doplnění rozhovoru s Radimem Jančurou
http://www.regionalbahn.hu/2020/07/regiojet-premier.html
Dotaz na mínusáře – hledám logiku v tom, proč někteří dávají mínus na poskytnutý link – je to jen link (žádný můj komentář) – jehož obsahem po rozkliknutí je průběžně doplňovanou reportáží o cestě jako takové, z paluby vlaku a z jednotlivých nádraží.. To mi hlava vážně nebere…
protože link obsahuje otrávené slovo „regiojet“? 🙂
Taky jsem se nad tím pozastavil. Díky za odkaz! 😀
Jako fanoušek architektury mám radost, že to jezdí na Déli! Nejhezčí nádraží v Budapešti, bohužel jenom dost zanedbané a znehodnocené nánosy reklamy, stánků, přístaveb a tak.
A ani pro spojení s centrem mi dvojice Kelenföld/Déli nepřijde o nic horší než Keleti/Nyugati, jak z toho někteří diskutující nadělají. 🙂 Od Déli je spousta zajímavých míst blízko i pěšky a jinak cesta metrem kamkoliv z obou stanic je extrémně rychlá a pohodlná.
kromě metra – zhruba co 2 minuty tam odsud od Déli odjíždí nejdelší tramvaj na světě přes Margit híd (Markétin most) přes Dunaj a projíždí celé centrum skrz celý Nagykörút (velký polookružní bulvár) zpět k Dunaji a přes Petöfi Híd (Petöfiho most) přes Dunaj na předměstí
Pro cesty nad cca 4hodiny preferuji vlak s restaučním vozem. Do Břeclavi to nějak vydržím a potom jdu do jídeláku, kde než mi přinesou jídlo a než si dám 2 piva a dezert tak jsem někde u Štůrova potom už do Budapešti to je kousek…hlavně když jedu s dětmi a nemám šanci si dáchnout v kupé. Ona ta cesta potom uteče jak voda v Dunaji. No a v Budapešti vystoupím i s dětma najezený. No a to mi u RJ chybí.
Romane, pobavil jste. Nevím v kolik jezdíte, ale moje zkušenost v Metropolitanu jsou pravidelně narvané uličky mezi Brnem a Blavou. Projít jsem to zkusil jen jednou, ale nedalo se. Pravda, jen když jsem se vracíval v sobotu před polednem z Budy, tak byl vlak i v tomto úseku celkem průchodný. Jinak jste mohl na jídelní vůz zapomenout. Ale třeba jezdíte jedničkou a ulice je volná. Ovšem pak to není za konkurenční pětikilo.
A proč nejezdíte mezi Brnem a Blavou regiojetem ? Ten tam vozi krasnych 5 vagonu
S dětmi jezdím samozřejmě v multifunkčním vozu pro cestující s dětmi. No a jelikož jet s dětmi je jak vést zájezd prostatiků (furt chtějí čůrat) tak se na WC vždy dostaneme jak z jídeláku, tak z kupéčka. Ale je pravdou, že za Břeclaví jsem si všiml kapacitních problémů
Já mám opakovaně s Metropolitanem zkušenost opačnou – poloprázdný vlak už z Prahy, od Blavy na Žitném Ostrově jen sem tam někdo a od Štúrova téměř prázdný – pravidlem bylo si vždy dávat v jídeláku Svíčkovou za velmi přijatelnou cenu. Příští týdem plánuju Žlutý vlak a jejich pověstné Sushi za úsměvných pár Kaček..
Ale to nesmíte zapomenout živočišné uhlí, igelitové pytlíky, a toaletní papír!…
Možná by měl R.J. Točit soupravu mezi Brnem a Blavou a vzít všechny ty slovenské študaky .
Moc často tam asi nejezdíte, co?Jinak byste nemohl napsat to příšerné „Štůrovo“.
Koho zajímá nějaké Šťůrovo.
To mám psát rovnou maďarsky? Nebo kde je problém?
V tom kroužku nad u, řekl bych.
Ale on psal Štúrovo
Nepsal Štůrovo
Nemůže jezdit, nemá jídelák 😀 Mimochodem, happy hours ještě platí i za Břeclaví nebo ne? Minule byla někde reportáž, že jen na českém území. Jinak jestli trvá tak dlouho, než přinesou jídlo, tak to úžasně pohodlné na těch sedačkách v jídeláku se zády do pravého úhlu…
Veliká gratulace a můj obrovský obdiv!
Když se chce – všecko ´de…
Radime ´si jednička! 😀
K čemu gratulujete?
Jakub:
k rozšíření spojení do další země, k rozšíření sítě, k fungujícímu businessu, k mnohem milejšímu personálu, k mnohem levnějším cenám oproti konkurenci, k lepším službám na palubě než má stávající konkurence, k mnohem nižším cenám jídla a pití na palubě vlaku.
Od 12/2020 bude přidána trasa z konce Polska do Rakouska (Přemyšl – Krakow – Ostrava – Brno – Vídeň) – to abyste mohl dvojnásobně vzteky puknout…
Když jedu do Maďarska tak přes noc v lůžkovém oddíle nikoliv v lehátkovém co někdo vydává za lůžko.
Jeďte si čím chcete Kocourku, to nikoho nezajíma
Asi zajímá když na to reagujete.
To bylo upozornění, že spamujete.
Regiojet jezdi denními spoji, není tam lůžkový vagon.
Děkuji za upozornění toho jsem si opravdu nevšiml. To jsem ale truhlík 🤣
Jste truhlík, potvrzuju.
To jste, potvrzuji
Taky potvrzuji
První pravdivý komentář od pana kocourka
Kdo vydává lehátko za lůžko? Co to blábolíte?
Žluťák na všech svých linkách?
Já viděl na vagoně nápis spací vůz. Co jste tam viděl vy.
Já viděl reklamní banner na seznam.cz s pozvánkou do “lůžkového kupé pro rodinu” doslova.
Regiojet nemá jedinny luzkovy vagon. Všechno jsou lehátka.
A kdo to rozhodl? Vy? UIC? Nebo multiministr Havlíček?
UIC. Jedině, že by druhé – LEHÁTKOVÉ stěny samou korozí odpadly. Pak by to lůžkový vůz byl…
On každý nejezdí zbytečně zpomaleným vlakem přes noc. Mimochodem, pokud bych jel z Prahy, tak letadlem. Levněji a rychleji než vlakem.
ÚSL Bratislava, VÚSL ÚVN Střešovice, a prosektury v Libanonu, Lybii, Indii, Pákistánu, Francii, a na Kubě by s vámi asi úplně nesouhlasili…
A pak se divíte že že je naše ovzduší v ****, a ohledně ceny si opravdu nemyslím že je letadlo levnější.
Pane kocourku koho to zajímá jestli jezdíte lůžkem nebo lehátkem
Za mě je trochu nešťastné zvolit jako koncovou zastávku Deli. Na spojích ČD se mi líbí, že se dostanu vlakem přímo do centra a po příjezdu si mohu rovnou zajít na oběd/večeři… No hate, každý má jiné preference, ale pro mě je hlavní výhoda vlaku i zde v Praze, že mě nevyhodí na okraji města, ale přímo v centru a nemusím se tam prokopávat mhd.
LowCost dopravce nebude jezdit na „nejdražší“ stanice, kde nejsou volné koleje. Podobně jako Ryanair lítá do Bergama místo Malpesa…
ÖBB jsou low-cost dopravce? Některé jejich Railjet expressy dokonce končí na Kelenföldu.
Deli je asi tak podobně blízko centru jako Nyugati. Třeba na hrad je to odtamtud nejblíž.
Problém je, že v Budapešti neexistuje ideální nádraží. Přípoje dál do Maďarska jezdí jak s Déli, tak z Nyugati, tak z Keleti. Keleti jich má asi nejvíc, ale zase je nejdál od centra.
Déli v tomto případě jasně favorizuje absence okružní jízdy kolem města.
Tohle snad časem vyřeší nové tunely pod městem. Jsou v plánu tunely mezi Deli a Nyugati.
Mě se třeba zase na spojích ČD nelíbí nic.
A co je nám do toho Konečný co se vám líbí nebo nelíbí,.
Říká ten, kdo píše to stejné o RJ 😀
😀
Kocourku, Kocourku, vy ale vůbec nesledujete dění, můj komentář (narozdíl od vašeho) byla reakce na jiný komentář, kde dotyčný úváděl, co se mu líbí na spojích ČD. Ale to nevadí, my už jsme si všimli, že jste bodrý šotouš hájící socialistického dopravce 😀
Kocourkova klasika, jednou argumentuje za tohle po druhé zas za tamto kdo se v tom má vyznat
Dopravak 01: Když pominu chybu v čláku, že metro jezdí jenom na Déli – ono totiž jezdí i na Kelenfold, Nugatti, i Keleti, tak by mě seriozně zajímalo (jako častého návštěvníka Budapešti) kde v besprostředním okolí Nugatti a Keleti je vámi zmiňovaná „restaurace“ – u Nugatti kromě zaplivanejch náleven, kde se 40 let neuklízelo a v širším okolí Kebab nic jako „Restaurace“ není a to ani několik zastávek tramvají po tom Velkém Bulváru (leda zajít do nákupáku – tam jsou ale jen bistra s jídlem do papírový krabice nebo do plastu) a v okolí Keleti už vůbec ne – tam… Číst vice »
Zkuste prosim Szlovak Sorozo. Bihari Janos u.17. To je docela fajn hospoda,jenom ty zachody jsou…
Ano tam jsem byl – dost z ruky – ve vestibulu metra je na to reklama – v překladu to znamená Slovenská Pivnice – tedy nikoli restaurace!!! – hnusnej zaplivanej pajzl s opravdu velmi protivnym personálem!!!
Vy jste ale zmiňoval restauraci – takže patrně chyba v terminologii…
Celý názov reštaurácie znie Szlovák Söröző és Étterem čo v preklade znie Slovenská piváreň a reštaurácia
to nemění nic na tom, že je to špinavej pajzl ikdyž tam točej český pivo…
V okolí stanice Budapest Nyugati máte asi tak 20 reštaurácií …
Zaplivanou nádražku ani pajzl kde spřilepím ke stolu za restauraci nepovažuju. Ani ten pajzl kousek od Nyugatti ve stylu „all you can eat“
Já mám na mysli ne hospodu – ale opravdovou čistou restauraci s ubrusem, servisem na porcelánu, obsluhu ve vyžehlené čisté neiprané/nezaprané košili, s upravenými umytými vlasy, bez toho aby jim z pusy táhly cigerety, jsoucí v domě s opravenou fasádou (alespoń v přízemí) a čistou udržovanou vitrínou/dekorací.
Takový normální podnik tam prostě neni – pokud o nějakém takovém normálním místě někdo ví – rád si nechám doporučit.
Je patrná snaha prodat trasu spíše Rakušanům (konkurovat ÖBB).
Například na 1.8. ráno je pro úsek Wien-Budapest volných 115 míst, zatímco Praha-Budapest jen 53 míst, tedy je tam umělé blokování počtu míst pro Čechy.
Oni totiž nějací lidé mohou sedět i na relacích Praha-Brno-Vídeň…
Nebo s tím prostě pojede dost lidi z Prahy do Vídně…
A kolik volných míst je Praha – Wien?
Nebo 62 cestujících do Vídně a bližších stanic.
To je (bohužel) poslední měsíce u RJ klasika, že ve velkém začal blokovat různé relace. Prý si máme počkat „na nějakou dobu před odjezdem“, kdy to uvolní. Ale když člověk plánuje třeba 3 týdny dopředu výlet s dětmi, tak nebude třeba před Vánocemi do Vídně čekat na to, jestli milostivě zbydou místa z Brna do Vídně a jestli budou pak vůbec třeba vedle sebe. Tak vyhrálo ČD i když za vyšší cenu. Ale že to začne RJ dělat i na krátkých vnitro linkách, tak to už mě minule dost zarazilo (u autobusů). Prý když napíšu na infolinku, tak mi to… Číst vice »
Mám ČD IN25/Railplus a zítra do Budapešti za 795 (vázaná)/1521 Kč nebo první třídu za 1233 (vázaná)/2280 Kč. Nějak se nám ty vázané jízdenky najednou namnožily. :-))) U Regiojetu zítra za 539/645 Kč. Není co řešit.
795 je za Včasnou do Budapešti je celkem běžná cena. Nejnížší je 548 Kč.
Každopádně kontingent je omezený a obecně se tak nějak spoléhá, že zahraniční turista (trochu vzdálenější) a méně zorinetovaný vlakový cestující koupí na pokladně mezinárodní jízdenku za 67 EUR, případně 99 Euro do první třídy.
Tohle platilo před lety. Dnes je první volbou i pro zahraničního turistu vygooglit si „czech rail“ a nakupovat přes internet. „Neinternetoví lidé“ jsou už dnes po smrti nebo v domově důchodců. Ostatně i u těch mezinárodních pokladen na Hlaváku je méně lidí než kdysi.
Ani ne. Tohle je první varianta jen pro (železničně) kované cestovatele, kteří v první řadě očekávají, že asi existují výhodněšjí nabídky než jsou na pokladně a tak je proaktovně hledají, věnují čas studiu informací, kde hledat, co hledat, jak to použít, co se smí a co ne, prostě už mají základní znalost od které se odpíchnout. Protože to není jen odklikat jízdenku, že. Ale uznávám, že je to mnohem jednodušší než před lety.
Tenhle typ cestujících jako první přejde k RJ, protože si umí sehnat informace a najít varianty. Z Prahy do Vídně už to tak platí.
Ještě dodám, že vlastnictví IN25/Railplus namá na cenu Včasné jízdneky Evropa vliv.
No právě! 🙂
Jediné, co může udělat, je rozdělit jízdnenku v Brně a využít tak IN25 alespoň pro úsporu pár desetikorun na úseku Praha-Brno.
Plus cena místenky, kterou má RJ zdarma. Takže rozdíl ještě větší.
Jsem to potkal před Vídní. Jely 2 spojené soupravy, na čele z marketingových důvodů žlutý Vectron, uprostřed Vectron ELL.
Museli je tam dostat
Uvidíme, jak dlouho to ustojí. Teprve dolehne finanční dopad na obyvatele a nekomerční sféru. Komerční létá nebo jezdí služebními auty. Měl jsem důležité jednání napříč Evropou. A i v případě, že COVID by se vytrácel, bude nestabilita trvat ještě minimálně rok! Pokud osekají firmy i nekomerční sféra náklady, první to odnese cestování a stejné to bude i u studentů a obyvatel. Léto bylo výjimečný, protože každý v lock-downech v podstatě ušetřil a byl nadržený se po rouškyjádé nadechnout. S podzimem a rouškami se rajzování vytratí. Osobně nevěřím, že má Student prodány tisíce jízdenek na září. Max. tak do konce srpna.… Číst vice »
Do švestek?
PS: Zatím o hromadném propouštění blekotají akorát ČD.
On totiž regiojet taky par lidi vyrazil už v počátku covidu opatření. Narozdíl od CD 😉
Však se taky dohodáři dají vyrazit snadněji než zaměstnanci.
Právě že zrovna v těchto časech bude díky svým cenám zajímavý.
U RJ je výhoda stabilnější ceny, u CD je to loterie. A cesta s RJ je prostě pohodlnější zvláště s dětmi. U ČD je fajn 1. třída ale to se nedoplatim
1. třída se s IN25 a Railplus dá jet třeba zítra jen za 1233 Kč na osobu. 🙂
No já nevím, ale momentálně na cd.cz to dáva Praha – Budapešť u IN 100, RAILPLUS, roční doplatek do 1. třídy: zaplať 1233 Kč pro 1. třídu, 795 Kč pro 2. třídu.
Nechápu, modrý národní dopravce dělá něco blbě. Ultra nejvěrnější zákazník na cestu do jižního slovenska dostane vyšší cenu než náhodný cestující u žlutého národního dopravce.
To zase bude v „álejích nablito“. A moc se na to těším. Všechny ty nepřející nářky a kritiky co čteme pod články o vlacích do Rijeky se doufám dostanou i sem. 🙂
Konkurence je třeba jako sůl. A už se moc těším, až pojedu. Btw. Metropolitanem jsem jezdil celkem často a psal třeba o pekle narvaných uliček, v nichž se nedá projít na wc natož do jídeláku (typicky mezi Br a Blavou).
Teď se ty Metropolitany trochu uvolní 😃
Akorát opravdu jen trochu. Jelikož úseku BA – Brno to neodlehci, jelikož v tomto úseku je vlak přecpany hlavně studenty a pracujícími jedoucími ze Slovenska do Brna a případně dal. A regio pojede trasou přes Vídeň a Gyor mimo SVK 🙂
No já jel loni s ČD trasu Staré Město u UH. – Budapest za 314,- . Musel jsem to kupovat cca měsíc do předu. To je asi jediná výhoda RJ , že hned jedu za 399,-. Pokud měsíc dopředu, tak za 249,-
Plus neprodírání se uličkou na záchod nebo do hospody (kterou ale RJ počítám stejně mít nebude).
Plus cena místenky, na to zapomínáte.
Do švestek…
8
do švestek byste mohl už vypadnout
Bude online přenos? Kolik na palubě piva?
máte někdo link?? rád bych se podíval 😀
je online přenos – http://www.regionalbahn.hu/2020/07/regiojet-premier.html
V Polsku už o tom taky píšou:
https://www.nakolei.pl/pierwszy-pociag-regiojet-wyruszyl-do-budapesztu-przewoznik-sprzedal-juz-tysiace-biletow-na-nowe-polaczenie/
(zajímavé je že Rynek-kolejowy furt nic..)
tak rynek už se pochlapil:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/regiojet-juz-w-budapeszcie-97953.html
Je pravda, že u ČD vychází cesty do zahraničí často poměrně draze (osobně jsem také jel do Vídně s RJ). Pokud by to byl konec „konec drahého cestování vlakem“, bylo by to super, nicméně myslím, že si vzpomínáme na to, jak to dopadlo mezi Brnem a Ostravou, kde to levné cestování vydrželo sotva půl roku.
Brno Ova ale pořád vychází líp max stejně jako dřív. Ale za více muziky
Upřímně, toto hodnotit nebudu, nemám zkušenosti. Jen píšu, že o nějaké cenové revoluci se rozhodně mluvit nedá…
Především u ČD nemůžete srovnávat s loňskýma cenama, ale s letošníma, které by byly o další cca 3% vyšší, dík pravidelnému každoročnímu zdražování u tohoto dopravce.
Tak já spíše porovnávám, kolik zaplatím já za cestování na v podstatě téměř stejně dlouhé trase 🙂 Kolik to stálo přesně na trase Brno – Ostrava opravdu netuším 🙂
A k těm cenám … ono jak se to vezme, protože RJ nemá žádnou nabídku pro pravidelné cestující. Mně by se to cestování na této relaci poměrně hodně prodražilo…
Jaká je výhoda ČD pro pravidelně jezdící do Maďarska?
A od kdy jsme přešli zpět k téma Maďarsko?
Pro jistotu to shrnu: Napsal jsem „snad to s cenou nedopadne jako u trasy Brno – Ostrava“, načež mi bylo odepsáno „za nižší či stejnou cenu je tam více muziky“, kde já jsem následně reagoval ve stylu „že pro pravidelného cestujícího na trase Brno – Ostrava je to za vyšší cenu“.
Pro pravidelného cestujícího se ceny IDS neměnily.
To můžete jezdit na IDS z Brna do Ostravy? Já myslel, že jednotný tarif ještě není ….
Těch 5 měsíců už to vydržte.
Nooo, mně je to naštěstí celkem jedno, ale uvidíme, jestli to fakt bude. Zatím je okolo toho celkem ticho 🙂
Co myslíte tou muzikou navíc? Absenci záclonek, takže vám slunce během slunečných dní pálí do očí? To, že sedačky jsou tak nepohodlné , že i v tom tolika místními diskutéry nenáviděném Béčku se dalo sedět líp? To, že klimatizace se tváří, že fouká, ale není to poznat a otevřená okna, tam kde to jde nejsou výjimkou? To že brutálně zdražil catering, výrazně se omezila jeho nabídka (většina věcí často není) a snížily se možnosti jeho zakoupení + nesmyslné poplatky za nákup v bistru a často nefunkční část aplikace pro objednávky? Ta cena je někdy nepatrně nižší než dřív, někdy stejná… Číst vice »
No tady by bylo ferovější držet se té relace do Vídně, která – dokud byla v režii modrých a červených – tak byla fakt cenově mimo. S nástupem žlutého (nebo že by to nesouviselo?) přišli i modří s akceptovatelnými nabídkami, takže již není nutné platit za jízdenku Brno-Videň čtyřmístnou částku.
Jen škoda, že nepřibývají nové destinace, kam by šlo z ČR jet přímo vlakem. V případě Budapešti už to asi nebude takový marketingový „trhák“, jako Chorvatsko.
To ne, ale zrovna Moson a Györ nové přímé destinace jsou. Je to myslím více než 10 let co tam jezdil přímý noční Amicus (a „denní“ Jadran).
Spíš je pitomost, že nestaví Komárom a k němu vlastní přípoj Bratislava – Komárno – Komárom.
Je to škoda, ale taky by někdo musel RJ přimět k protažení těch osobáků přes most.
od toho je spoj Praha-Blava a Blava-Komárno
Jenže dráty a normální dvoukolejná trať končí ve Štúrově a pak už je to tragedie v dieslové trakci – oni totiž bratia od roku 1989 po vyschnutí penězovodu z Čech nepostavili ani jednu novou trať… Je jasné, že kdyby byli dráty až do Košic – jezdil by Žluťák spodem až do košic..
Prosím o informaci jaká skvělá města by propojil spodní trasou , kdyby jezdil tudy do Košic? Tornaľa? On totiž dole na jihu chcíp pes. Kdo má trochu možnosti žije a podniká na západě Slovenska a severozápadě. Proto je vrchem i dálnice. Otázkou je zda by nevznikla výstavbou infrastruktura na jihu možnost ekonomického rozmachu i tam.
Vsak vieme – tam dole sa neinvestuje lebo tam su Madari.. Statistika nam ukazuje, ze pocty na Slovensku zijucich Madarov su co rok nizsie.. Pokud bude zachovana kontinuita poklesu – o 300 rokov tu nebude ani jeden.. 🙂
On někdo Jančurovi brání, aby to z té Budapešti přes Zagreb nebo Osiek na ten Jadran protáhl?
Ehm, asi to, že by mu pravděpodobně touhle cestou nevyšel kladný hospodářský výsledek těchto vlaků? Ten Jančura to nedělá jen tak z dobré vůle. 😀 Proboha, ještě přes Osijek, no to by bylo teda terno.
Osiek – Vinkovci – Bělehrad/Sarajevo a dále k moři.
vždyť se na reginalbahn.hu píše, že Jančura vidí Budapešť jako budoucí regionální centrum pro svoje vlaky. http://www.regionalbahn.hu/2020/07/regiojet-premier.html
doslova v originále:
Őt Radim Jančura, a RegioJet tulajdonosa követte, aki kiemelte, hogy történelmi lépés ennek a vonatnak a közlekedése és fontos pont a RegioJet számára, akik Budapestre egyfajta leendő régiós csomópontként is tekintenek.
v překladu:
Následoval ho Radim Jančura, majitel RegioJet, který zdůraznil, že přeprava tohoto vlaku je historickým krokem a důležitým bodem pro RegioJet, který také vidí Budapešť jako jakýsi budoucí regionální uzel.
Předpokládám, že Jančura naráží na to, že chce přispět k likvidaci mezinárodního tarifu NRT, a donutí konkurenci, aby v dálkové mezinárodní přepravě uplatňovala princip globálních cen. Pokud se mu to podaří, zapíše se tím do historie.
Směle do toho!
Těch 5 mínusů nechápu. To jsou masochisté, kteří rádi platí předražené jízdné? 😀
Ty to nezajímá , disponují rezijkou .spíše podprahově snižuje s vážnost nemotorného dopravce
Režijka je houby platná když ČD na spoje Praha — Jadran kašlou, i když mám fipky platím Regiojet do Lublaně a Leo na Wroclaw , občas manažéři ČD zaspí.
Globální cena je zlo. S tím totiž přichází všechny nešvary typu „nemohu přerušit cestu“ a pod. Stačilo by snížit cenu NRT.
Ty nešvary až tak nevadí. Dokonce už i někteří státní dopravci ustupují od NRT. Dobrým příkladem, jak to lze dělat, je relační mezinárodní jízdné pro vlak TLK Rozewie v trase Žilina – Katowice – Wrocław – Gdynia. Vlak provozují ŽSSK a PKP IC. Vzhledem k tomu, že na území Polska je vlak povinně místenkový, je tarif dražší na kratší vzdálenosti, ale výhodný na delší vzdálenosti. Např. jízdenka na celou trasu stojí 27,10 €, což je ještě akceptovatelná cena. Povinná místenka do vozu k sezení stojí 2 €, pokud cestující chce využít lehátkový vůz, zaplatí 13,40 €. Ještě by to chtělo… Číst vice »
Přemýšlím, kolikrát jsem přerušoval cestu na mezinárodních vlacích. Nikdy, řekl bych.
Ne. Ale prostě nějaký Moraváček soukromníček s pár ojetými vozy přeci nemůže dělat nějakou cenovou revoluci v celoevropském tarifu řádných železničních dopravců. To je prostě jejich myšlení.
Kdo dává zlodějskou cenu není řádný dopravce.
Ne to jsou jen šotouši, kteří budou mínusovat cokoliv proti jejich modle ČD
Málo mínusů, šotoušci, dejte víc honem 🙂
Ano. Já ten mezinárodní tarif tak nesnáším. Jedete 2 km přes hranice a zaplatíte 200 Kč. Smysl evropského železničního trhu je odstranit hranice. Dodnes třeba nechápu, proč když mám síťovou jízdenku ČD a ÖBB nemůžu jet vlakem přes hranice v ceně. Je to svinstvo. Přitom mezi ÖBB a DB to třeba neoficiálně funguje a osterrichcard se uznává do Passau a dále pak platí už tarif DB.
Tak zrovna mezi ČD a ÖBB to řeší nabídka jízdného EuRegio – cena těchto jízdenek je ještě snesitelná: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/mezinarodni-jizdenky/-27145/
Já mám tedy in100, DB100 i Österreichcard a hranice bez problému překračuji.
A proč nemůžete? Pokid vím, tak zrovna přes rakouskou hranici není nikde nějaký výhradní tarif. Já jezdíval zejména dříve na síťové jízdenky ČD a ÖBB přes hranice běžně bez nákupu nějakých dalších jízdenek a nikdy s tím nebyl problém.
Jo, klidně, já se trochu obávám, že je to trochu spíš rozdíl dotované/nedotované jízdné. A jestli výhodné ceny jdou udržet dlouhodobě přeshraničně. Neříkám, že tam nejsou rezervy..
Teda pane Jančura, takhle vyzobávat rozinky/Rosinen/mazsolák, to se přece nedělá! 😀
Vždyť se to ČD nijak nesnaží o vlastní spoje tak proč to Jančurovi vyčítáte. ČD mělo po druhém břehu Avalu až do Bělehradu, když to pustilo jejich blbost. Jančura to jen ochotně obnovil.
Jestli jste si nevšiml, tak mezi Novým Sadem a Bělehradem (Indzijou) chybí koleje.
Dočasně do roku 2022, pokud místní zprávy nelžou. I to se dá řešit.
To vůbec nevadí , je tu trasa Budapest – Pecs – Osiek – Bělehrad, ale páni úředníci radši škrtají, to dá méně práce.
Tak to by fakt byla bomba, o kolik hodiny by to trvalo déle?
Už jste viděl soukromou firmu, která se cíleně soustředí na neperspektivní a „spíše špatné“ trhy? 😀
Představuje si, že ČD nejsou akciovka, která vydělává na objednávkách krajů, ale neziskovka která jezdí se ztrátou.
Jsem za Regiojet upřímně rád. Ukazujeme tomu státnímu molochu, jak se dělají služby v 21. století.
Čím prosím?
Z mého pohledu vším. 😉👍
To by mě taky zajímalo, co je na omlacenych vozech z ciziny tak super…
Myslíte ČD a jejich honeckery?
Má recht. České vozy, provozované v současnosti ČD jsou lepší, třeba EM 488 (tedy po novu 466).
Oprava: Československé a 460 (ne 466)
Myslím zejmena privátní dopravce kteří zde tahají kdejaký šrot z okolních zemí… Krom LE a ČD tu nové vozy nikdo nedal
pořád lepší než omlácené vozy Národního dopravce, kterými nahrazuje předepsané Interpantery. Už pomalu nevím, jak IP vypadá… Lavice B249 mě opravdu neláká a raději čekám na railjet
všechno a hlavně přístup k zákazníkům
Třeba že jedou tam, kam lidi chtějí, za cenu, kterou jsou ochotni zaplatit, než by zvolili jiný druh dopravy.
úplně vším
Jenže on ten státní moloch musí jezdit všude, kde si to kraj a stát objedná. Nepopírám, že konkurence je prospěšná, ale tím, že jezdí na své riziko, vybírá si logicky to nejzajímavější. Odvaha a velká prohlášení mu nechybi, tak mu přejme, ať to vydrží. Stačí, když mu balkánští přátelé zvednou poplatky za dopravni cestu a náležitosti a už to taková cenová hitparáda nebude …
Tvl, tak proč se ČD o ty objednávané výkony tak derou, když jim to brání v rozletu? Myslím, že ty výkony rádi převezmou jiní.
To myslíte vážně? Jančura NEMUSÍ jezdit všude tam, kde si to u něj ministerstvo a kraje objednali? 😀
Jak může dneska někdo napsat podobný blud, že „ČD musí někde jezdit.“ Jezdí jen tam, kde si to vysoutěžili nebo získali! Pokud se nepletu mimo Ostravy na riziko nic nejedou. Rozhodně ČD nikdo nenařizuje vozit dva lidi Šukafonem do Lhoty a dotovat to ze svého.
Přesně
Máte pravdu, napsal jsem hloupost. Myslel jsem to trochu jinak. Je otázkou, kdo by tam jezdil, ale nechme toho.
Kdo by tam jezdil? Zatím se v ČR v závazkové dopravě angažují kromě ČD Regiojet, GWTrain, Länderbahn, LE, Arriva; někdo z nich nebo nějací další evropští dopravci by se toho rádi ujaly…
Nemusi
Myslíte, že ten Jadran má v Opatiji jinou teplotu než v Ploče? Pak je také třeba Burgas. Strach jim nedovolí zvednou poplatky za dopravni cestu , neboť se to dá přetrasovat na jinou pláž.
To jste si docela naběhl. Vím, že jste to myslel naopak, ale už jste se někdy v Opatiji koupal? Na spoustě míst se koupat bez neoprenu nedá 🙂
A je dost velký rozdíl v jízdní době do Rijeky a do Ploče.
Praha – Rijeka se jezdí vlakem za 15 hodin. Praha- Ploče by bylo okolo 20 hodin , ale musely by být normální hraniční kontroly nebo Bosna tolerovat Peážní provoz Ploče – Zagreb a nesmělo by se přepřahat na hranicích z politických důvodů. Jedna mašina Zagreb – Ploče.
A co ještě? Jupiter v konjunkci se Saturnem?
Tam nejezdíte, já do Chorvatska a Bosny jezdím.