LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

RegioJet vyjel poprvé s novým traxxem, převzal další nové vagóny, roste o 30 %

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef PetrákTraxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Nové lokomotivy Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu začaly ve středu večer svůj pravidelný provoz u největšího soukromého železničního osobního

Zpět na článek
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KK

Zajímalo by mě, jak to bude s těmi švýcarskými low cost vagóny? Proběhne u nich modernizace?

Jan

Jenom úplně nerozumím těm 160. Jestli počítá, že časem to střelí nákladním dopravcům. Protože Bratislava bude ve velmi dohledné době na 200. Vídeň se má předělat taky na 200. A Brno Břeclav taky věřím, že bude jedna z prvních v ČR.

Alex

Je vidět, že vlakem moc nejezdíš. Právě že do Břeclavi jich až tak moc nejede. Mnohem více to využívají do Bratislavy a určitě i do Vídně. Protože ve vnitrostátních tarifech není RJ až tak moc levnější jak ČD, tam mu mohou konkurovat síťovými nebo Včasnými jízdenkami, navíc čistě úsek Brno – Břeclav není pro RJ moc atraktivní, tam ho vytlačí IDS JMK. Větší rozdíl je právě v tom „za Břeclav“, že RJ nemusí používat mezinárodní tarify, které jsou hrozně předraženy.

petr
To

Jestliže někdo jezdí jednu trasu a přidá k tomu druhou trasu, je logické, že roste klidně i třeba o 50 a více %… jsou toto poměrně zavádějící informace. Neboli nárůst klidně o 50% se zřejmě zdaleka nevyrovná nárůstu 1% např. u ČD

Marek1998

Tak at RegioJet začne jezdit do Českých Budějovic i vlakama a nejenom Busem
Trasa Vlaku by mohla být takto
České Budějovice
Veselí nad Lužnicí
Tábor
Benešov u Prahy
Praha Hlavní Nádraží Přepřah
Praha Smíchov Severní Nástupiště a zpět

noerf

Trasa má být Praha hl. nádraží – Tábor – České Budějovice – Český Krumlov a zpět.

Pája

A kam se to časově vejde na jednokolejných úsecích vy chytráci? 2R+2Ex+alespoň jeden Os každou hodinu během denní doby?

Alex

Možná, ale pochybuji že dříve, než se trať celá zdvoukolejní. A to při českých stavebních rychlostech může trvat i desítky let. Obdobně Přerov – Brno. O druhé koleji se mluví už téměř 30 let. Ale jen mluví…..

Že máme v ČR hustou síť železnic, je pravda. Ale už se nemluví, že velká část z toho jsou trakčně slabé jednokolejky, většinou navíc neelektrifikované, velmi zranitelné hlavně při výlukách. Náhradní autobusové dopravy na částech tratí a zbytečné přestupy lidi do vlaků nepřitáhnou.

MartinM

Jako lokomotivy to jsou asi dobré, ale ten design se Bombardieru moc nepovedl. To Siemens ale i Škoda je jiný kafe…

Josef

Škoda? V designu možná, ale jinak se nevyrovná těmto výrobcům už v ničem. Nebýt ČD, dávno by po tomto výrobci a jeho neschopnosti neštěkl pes…

asdf

Ač jsem sám kritik Škodovky, tak ten váš komentář je dost přitažený za vlasy. Škoda vyrábí i tramvaje, trolejbusy a elektrobusy a ty s docela velkým úspěchem vyváží i za hranice, takže by po ní štěklo řekl bych docela dost psů 😉

Alex

Design není důležitý. Možná pro fotografy ano, ale ne pro cestující. Nejdůležitější je tažní síla a hlavně zrychlení.

Já

No podle rastru mají na těch 160 km/h jen někde pokud se nemýlím….

Rado

160 je jen v cz,sk. Zbytek zemí 140.
Ovšem jde jen o homologaci vozidla na danou rychlost. Jak velký problém ji získat v zahraničí, to nevím.

Jakub

Ty vozy Astra mi přijdou jako neskutečný šunty. Už po krátké době provozu tam je všechno odřený, vodící lanka rolet jsou nefunkční atd.

asdf

Tak dá se očekávar, že za tu cenu to nebude žádná extra kvalita. Na druhou stranu bych se divil, kdyby to RegioJet neřešil s výrobcem.
No jsem zvědavý na kvalitu těch čínských vlaků, co mají jezdit pod LeoExpressem (jestli tedy vůbec vyjedou).

Rado

Na to jak jsou vozy Astra vytížený, kolik toho nalítají, odvezou a s ohledem na téméř nulovou údržbu ( bez zázemí), tak vypadají ještě k světu. 😉

René

Dobrá zpráva by to byla, pokud by RegioJet nedlužil všude kam se podívá…

Tomáš

Navzdory nenávisti vůči Regiojetu, která mezi řadou železničních nadšenců stále převládá, je to dobrá zpráva a doufejme, že se bude novým vozidlům dařit bez nehod! 🙂

asdf

Skutečný železniční nadšenec nemůže nenávidět RegioJet, který přinesl čerstvý vítr do zatuchlého českodrážního rybníka a především díky Jančurovi začaly ČD výrazně vylepšovat služby a vozový park a nakoupily např. RailJety.
Komu je RegioJet trnem v oku jsou samozřejmě samotní bývalý a současní zaměstnanci modré armády, kteří neustále jedou svojí mantru o „vyzobávání rozinek“.

Alex

Máš pravdu Tomáši. Také nechápu tu nenávist. Ale i největší kritici ale jezdí Regiojetem, jen to oficiálně tají….. A to i třídou lowcost, na kterou všude na fórech nadávají a srovnávají ji s bývalou 3. třídou ČSD…. Znám takové z Havířova. Ono se totiž odtama ani nijak jinak moc jet nedá. Na přestupy v Ostravě Svinově ani Českém Těšíně se spolehnout při zpožděních skutečně nedá.

Ještě k těm lowcostům. Jsem rád, že od 10.6. budou konečně opět na všech rychlících Praha – Košice. Standart už se mne zdá totiž moc drahý, obzvlášť ve špičkových dnech.

železničář v důchodu

„Také nechápu tu nenávist.“
Tu (si) způsobil Jančura sám svými „prudivými“ činy, vystupováním a velkohubými provokačními žvásty, které Ondr**uj i nadále ještě soustavně rozvíjí – fungují přesně ve stylu „zloděj volá: „chyťte zloděje!““, a to se lidem, kteří nutně nepotřebují využívat služeb RegioJetu, velmi rychle zprotiví, takže logicky na té firmě vidí především to špatné a chválit ji rozhodně nebudou.

kik

Jančura si dost lidí popudil i tím, jak ruší spoje v okamžiku, kdy mu přestávají vynášet. A nemusí být ztrátové, stači když jsou tzv. na nule. Už takhle zrušil pár vlakových spoijů, o autobusových linkách ani nemluvě.
A když se k tomu přidá jeho způsob komunikace, tak se tomu nadávání člověk ani nediví.

Sotous

Klik z těch 200 tisíc lidí jelo dál než do Břeclavi? Setina?

Miloš

Jel jsem několikrát s RJ do Vídně a vždy byl vlak dost plný, povětšinou mezinárodní sestava cestujících.

yaakov666

Jel jsem do Vídně s RJ minulou středu (9:21 z Prahy). Za Brnem se vlak sice vyprazdnil, ale minimálně 100 lidí jelo až do Vídně. A přistupovalo se i v Břeclavi (cca 10 osob).

Juraj

Do Bratislavy to celkom bežne jazdí skoro plné.

Lidi

On RJ má i do Vídně „české ceny“, takže tady bych se nedivil, kdyby byl obsazen i 5x víc než vlaky ČD s předraženým NRT…

Alex

Máš pravdu Tomáši. Také nechápu tu nenávist. Ale i největší kritici ale jezdí Regiojetem, jen to oficiálně tají….. A to i třídou lowcost, na kterou všude na fórech nadávají a srovnávají ji s bývalou 3. třídou ČSD…. Znám takové z Havířova. Ono se totiž odtama ani nijak jinak moc jet nedá. Na přestupy v Ostravě Svinově ani Českém Těšíně se spolehnout při zpožděních skutečně nedá.

Ještě k těm lowcostům. Jsem rád, že od 10.6. budou konečně opět na všech rychlících Praha – Košice. Standart už se mne zdá totiž moc drahý, obzvlášť ve špičkových dnech.

Alex

Je vidět, že vlakem moc nejezdíš. Právě že do Břeclavi jich až tak moc nejede. Mnohem více to využívají do Bratislavy a určitě i do Vídně. Protože ve vnitrostátních tarifech není RJ až tak moc levnější jak ČD, tam mu mohou konkurovat síťovými nebo Včasnými jízdenkami, navíc čistě úsek Brno – Břeclav není pro RJ moc atraktivní, tam ho vytlačí IDS JMK. Větší rozdíl je právě v tom „za Břeclav“, že RJ nemusí používat mezinárodní tarify, které jsou hrozně předraženy.