RegioJet vyhrál soutěž na provoz dalších rychlíků, s novými vlaky převezme provoz po Arrivě
Siemens Desiro Classic v barvách RegioJetu. Foto: Juan88 / Wikimedia Commons

RegioJet nabídl v soutěži nejnižší cenu, pořizuje vlaky od Škody.
Arriva na trase UL Liberec je katastrofa.
Koukám, že je to z bláta do louže
Budou tam nové soupravy, ale chápu, to pro leckoho není významný parametr.
Zkuste se svézt „novou“ soupravou na R23, S61 či S49. V provozu jsou chvíli a pěkně to vrže. A s úklidem vně či uvnitř se to také nepřehání…
Úklid u RJ je sprosté slovo
uklízečky mají v pohodě ale 0 čas otočky a borky to probíhají s hadrem v ruse a příručním vysavačem na baterky – vše
Jednotky které nejsou vivinuty a vyrobeny.. uvidíme uvidíme
Za čtyři roky vyvinout, vyrobit, vyzkoušet a zhomologovat – no nevím. Navíc takový kočkopes, na elektřinu to pojede jen Pardubice – Jaroměř, zbytek cesty to poveze elktrovýzbroj jako mrtvou hmotnost.
Takže když si to shrneme, co nám (tedy pro cestující) tato soutěž a vítězství růžové košile přinese: 1) nová vozidla – tady můžeme jásat. Ovšem to by bylo, ať už by vyhrál kdokoli. 2) jízdenky, které lze koupit i bez vazby na vlak – tohle ARR neumí. Ano lze to obejít i nákupem krajských jízdenek, ale občas se může hodit i ta jízdenka RJ bez vazby na vlak. 3) dynamické jízdné dle časové polohy jízdy. Osobně tipuji, že v průměru dojde ke zvýšení jízdného, ale nechme se překvapit. 4) při jakýchkoliv mimořádnostech kašlání (přesný výraz není publikovatelný) na cestující. ČD… Číst vice »
Tak to už aby začal Jančura stavět infrastrukturu a depa, aby to nedopadlo stejně jako s Arrivou, která dodnes na těchto linkách toto nemá a pouze improvizuje na staničních a manipulačních kolejích.
Proc by to dělal? Jde o cenu 😉
A dopadne to jak linka R8
Za tu měl jit RJ na černou listinu
Ne že bych se chtěl zastávat způsobu provozování R8 pod RJ, ale pokud by byla černá listina, ČD by na ní byly taky.
Doufejme, že se MD naučilo přesně deklarovat co za svou cenu požaduje a také to vynucovat (bez ohledu na barvu dopravce).
Za jejich vychcanost, by je měli naopak vyřadit.. Koupit co nejlevnější stroje, např. ten čínskej krám a pak z vás při nákupu vytáhnout co nejvíc peněz, jako kdyby jste se vozili v TGV 😡
Jízdenku si musíte koupit nejpozději 15 minut před odjezdem!!!!! Jinak máte peška. To jsem nevěděl a nikde o tom není ani zmínka na netu. Takže místo asi 423 Kč, jsem to měl za krásných 6 stovek…. Takže oni si to vyberou jinde…
Chtělo by se to naučit tarify ☝️😁. Zrovna rychlíkem z Ústí směr Kolín se dá kombinovat krajskými tarify ☝️
Chceš jednou jet vlakem a musíš i takovou blbost jako koupit si jizdenku studovat a vyptavat se týden dopředu, aby tě někdo neodrbal. Když vypravim pribehy z vlaku, tak kolegové co nejezdí, tvrdí, že vlakem už nikdy nepojedou. A to asi dopravci chtějí.
Jo přesně, ten systém jízdného je tak nepřehledný a složitý že člověk neznalý se vlaku vyhne obloukem.
A přes veškerou apokalypsu přibývá cestujících ve vlacích.
A přibývá jich tam nejvíce ze všech druhů dopravy, nebo se to jen veze s nárůstem cestovního konzumu, přičemž podíl stagnuje či klesá? Operovat jen s počty je takové, no, může to vypadat hezky, ale…
Cestovní konzum (vůbec zajímavý termit) a regionální vlaky. Já nevím, měl jsem pocit, že vedra ještě neudeřila. 😀
S dětmi jsme se chtěli svést „čínou“ a vidět na vlastní oči co to je za… To se vyplatilo..
Flexi 1. třída Kolín-Ústí n.L. stojí 371 Kč a můžete jet libovolným spojem. Eshop ČD nabízí oneticket za 285 Kč. A 15 minut před odjezdem je pouze limit na stornování jízdenky.
Netuším, odkud jste vzal 423 Kč.
Takže pane všeználku.. Cenu jsem napsal odhadem. Je to 437 Kč a jsou v tom dvě děti, jsem sice zapomněl dodat, ale tady šlo o ten neskutečnej rozdíl, kdy jsme jízdné museli kupovat ve vlaku (mimochodem jezdíme často a čímkoliv)
Nejdříve si něco zjistěte. Jízdenku na cenu na internetu, si musíte koupit nejpozději 15 minut před odjezdem. Pak už to nejde..
Sama průvodčí mi to ověřila..
Takže 6 stovek za rozsypanej čaj je fakt raketa
RegioJet osly nepřepravuje – to jste nevěděl?
Už by někdy konečně mohl něco vyhrát Leo Express, aby se předvedl.
Obávám se, že se předvádí právě tím, že nic nevyhrává (či se nehlásí?) 🙂
.. nemá se čím předvést… hlásí se jenom tak..
Těšíme se na NOVÉ vlaky – to je hroznej šrot s čim jezdí ta Arriva !!!
A já bych ty Arrivy zakázala 😉
Proč není součástí tohoto balíku i linka R26, kterou dnes též provozuje Arriva?
Ta je v jiném souboru s R24.
Z důvodu, že jde o elektrický soubor, který má v soupravě řazen jídelní vůz, který je řazen na konci vlaku.
jiná oblast?
Protože se tam předpokládá prostá elektrifikace a pak bude celá linka elektrická.
Naopak stávající R24 se toho netýká, protože zanikne a nahradí si jí Středočeský kraj, který naopak skončí se stávající R43.
V časech současné R43 pojede změněná R21 a R24 bude nová linka Praha – MB – Rumburk.
Je to patrné z JŘ, který je přílohou zadávací dokumentace.
Stejně tak měla přejít pod Kraj Kolín-Rumburk a Kolín-Liberec
Úplně dobře si pamatuji, jak Jančura velkohubě prohlašoval, že ho baví dálkové vlaky a tyto lokálky ho nebaví.
Ale když to sype, evidentně to je jinak…
Těch vyjádření zaznělo hodně ze všech stran – např. že „Jančura vyzobává rozinky na hlavních tratích“, že „Jančurovi se nechce do nedotovaných vlaků, protože chce mít své jisté na dotovaných výkonech“ (mj. i zde https://archiv.kr-vysocina.cz/vismo5/dokumenty2.asp?id_org=450008&id=4024094&p1=1013 v době, kdy záměr R. Jančury na provozování rychlíků byl známý už nějaký ten měsíc) atd.
Každý si najde to své.
Nebo že „do švestek nevydrží“. 🙂
„nevyjede“… 🙂
Já si pamatuji jeho jiné vyjádření, že se budou hlásit jen do výběrek na elektrickou trakci, proto mě docela překvapilo, že se přihlásili i tady.
Tyto jednotky kombinují elektrický a dieslový pohon. Takže podmínka elektrické trakce splněna.
Mimochodem Sdružení osobních dopravců navrhovali opatření, aby šli použít BEMU, ale neúspěšně.
Přesně tak… Kde teče,…
Ale tohle jsou dálkové vlaky na hlavních tratích – tedy s výjimkou kusu dálkové lokálky z Liberce do České Lípy.
Lidská paměť je ošidná. Takhle kdybyste sem dal odkaz na ten výrok – to by byla jiná.
No já jsem nejvíce zvědaví na ty vlaky co dodá Škoda 👍🏻 elektrické a diskové 😱
To je jak s tou jitrnicí tehdy v té pohádce… Vlaky, které ještě svět neviděl! 🙂
můžete hádat co má škoda rychle k dispozici
Varianta RegioPanteru nebo 26EV?
Cosi se šušká o 23Ev, odlehčeném nástupci Pantera s modulární konstrukcí, tak uvidíme.
Anonimizace hodnotících kritérií svědčí o úporné snaze. Jeden by čekal, že hodnotící kritérium bude už vzadání veřejné zakázky a tudíž veřejné.
Těším se na podobné nářky u zakázek SŽ
Snad jsem našel správně: https://nen.nipez.cz/en/profily-zadavatelu-platne/detail-profilu/mdcr/zahajene-zakazky/detail-zakazky/N006-25-V00000107/zadavaci-dokumentace 1. Výše požadované kompenzace v cenové hladině roku 2024 pro celý soubor linek za Průměrný provozní den v Základním období I 2. Výše požadované kompenzace v cenové hladině roku 2024 pro celý soubor linek za Průměrný provozní den v Základním období II 3. Variabilní část jednotkové kompenzace při změně rozsahu dopravního výkonu (R14A, R14B, R21, R22 A R24) v cenové hladině roku 2024 v Základním období I 4. Variabilní část jednotkové kompenzace při změně rozsahu dopravního výkonu (R14A, R14B, R21, R22 A R24) v cenové hladině roku 2024 v Základním období II 5. Dodatečná výše jednotkové kompenzace při rozšíření… Číst vice »
Poslední bude Leo, většinou dává nejhorší cenu. Skoro mi připadá, že chtějí být vidět, ale nic nevyhrávat.
Do švestek…
Škoda že stát nezrušil ty zbytečné kolinské rychlíky
co je na nich zbytečného?
Ve své trase jsou znatelně důležitější linkou než (ne)prokladové couráky.
Mmch. v úseku Nový Bor – Rumburk je MD skutečně už od 12/2019 objednávat přestalo (srov. s cílem spojovat odlehlé regiony železniční dopravou za účelem zmírnění jejich zaostávání či jak se to ofiko píše).
Ty rychlíky jezdí pravidelně plné a ve dny když je volno a hezky tak se do jedné jednotky už ani nejde vejít.
Někteří se vyznačují mimo jiné nezájmem o cestující, které nazývají substrátem. Proto klidně zruší využívanou rychlíkovou linku: Když ne pro ně, tak pro nikoho.
Tímto přístupem ale dosáhnou jen toho, že cestující odveze někdo jiný.
Neni žadny důvod aby tento regionálni vlak platil stát. Nechť si jej platí kraje ze svého.
Stále jsou to ty samé peníze, které stát vybral na daních a přerozdělil.
To sice ano, ale takhle by šly zkrajského už přiděleného kyblíku, takhle se plýtvá penezi které má MD a může použít na něco mnohem smysluplnějšího
Úsek Nový Bor-Rumburk neplatí stát ale Liberecký, respektive Ústecký kraj – a taky není náhodou rychlík pořád svou podstatou regionální vlak (něco jako RE v Německu)?
Sám píšete že se jedná o regionální vlak tak ho mají platit kraje nikoli stát. Je škoda že tu linku MD před 15 lety nezrušilo jak tehdy o tom ubažovalo.
Díky bohu nezrušilo a naopak v rámci této soutěže je opce na novou linku R29 Kolín-MB-Liberec takže může dojít i k posílení taktu rychlíků na 1 hodinu i na Kolín-MB, R24 budou platit i tak kraje, stát zaplatí jen úsek ve Středočeském kraji.
Jde o vlak spojující tři regiony (ve smyslu krajů) – Středočeský, Liberecký a Ústecký. Tzn. meziregionální vlak.
Foto z článku – úvod června 2010 a jízdy Regiojetu mj. Krajem Vysočina – tím krajem, který (jako ostatně i ty ostatní) o půl roku dříve „nabagroval“ na 10 let bez soutěže do rukou ČD s tímto „zdůvodněním“ https://archiv.kr-vysocina.cz/vismo5/dokumenty2.asp?id_org=450008&id=4024094&p1=1013
mj. že cestující Regiojetu by neměli přístup k vlakům skrz vestibuly ČD.
Ještě že tyto problémy neznali tam, kde v té době už pár let jezdil Viamont (= GWTR), případně jiní dopravci. Nebo nedlouho poté jezdit začali.
O 10 let později (2019) už vestibuly patřily Dobré správě, přesto Kraj Vysočina opět nabagroval Českým dráhám bez soutěže.
Kraj Vysočina je počasím studený a tak máme i zastydlé aparátčíky…
K níže odkazovanému článku z Obzoru mě napadá i to, že se mi nedaří dohledat obdobnou tiskovou zprávu, kde by OSŽ kritizovalo Kraj Vysočina, že v rámci té (opět bez soutěže nabagrované) smlouvy pro ČD z roku 2019 nepožadoval pokladny ani v rychlíkových stanicích jako Okříšky, Křižanov nebo dokonce Přibyslav. Od té doby tam nejsou pokladní. Nepožadovalo je tam ani MD pro rychlíky ČD.
Srov. s tou argumentací, že „Arriva nemá pokladny“ 😀 https://www.arriva.cz/cs/kontakt/prodejni-mista a tím způsobuje České dráhy nekonkurenceschopnými. 🙂
** Pardon, napsáno nepřesně/neúplně – srovnání mělo být v jiných rovinách: – Kraj Vysočina (bez kritiky OSŽ ohledně nepožadování pokladen v uvedených stanicích) vs. Jihomoravský kraj (ve stejné doby s kritikou jiného bodu v podmínkách smlouvy s ČD vč. vyhrožování stávkou proti JMK) – MD vůči Arrivě 2020 (silná kritika OSŽ i jiných organizací mj. kvůli „2. Snahou o legalizací prodejních automatů jako plnohodnotného odbavení cestujících Ministerstvo dopravy narušuje sociální smír a do budoucnosti ohrožuje 1700 pracovních míst osobních pokladníků ČD ve 382 stanicích, kteří by museli být propuštěni, aby ČD kdekoliv v České republice mohly konkurovat Arrivě“) vs. vůči… Číst vice »
15 let je dobrý pravěk to už nema s dneškem nic společného.
Životnost železničních vozidel je přibližně trojnásobná, takže má a hodně společného.
Kraj nikomu nic nenabagroval
Jsem zvědav, jak tahle zakázka ovlivní celkový provoz Os na Mladoboleslavsku, potažmo i v širší části Libereckého kraje. Jestli opravdu dojde k celkovému odstranění Os vrstvy na 080, nebo tam kraj doobjedná nějaké doplňkové spoje. A jestli po vzoru toho nového systému na 080 neskončí klasické Os třeba do budoucna i na části 070 Boleslav – Turnov. Ale pokud se nestihne spojka v Bolce (jakože nestihne), tak to pro spojení do Bolky od Českolipska bude zhoršení, když nebude přímé spojení na město.
Ty rychlíky R24 pojedou úplně stejně jako osobáky L4 takže dojde jen ke spojení linek R43 + L4, k žádnému odstranění Os vrstvy nedojde.
A teď teprve poznáte dopravce o kterém se vám ani nesnilo.
Co na to odboráři? Budou bojovat
Odboráří Arrivy?
I u dopravce RegioJet fungují odborové organizace (mj. FSČR)
Naprostá fraška je celé působení odborů u dopravce RJ.
Proč tak míníte? To, že má společnost soukromého vlastníka ještě neznamená, že u ní nemohou fungovat odbory. Tedy pokud hájí pracovní podmínky pracujících zaměstnanců, ne šlendrián.
Kdyby dobře fungovala, tak tam neni tak velká fluktuace lidí a nemají povést, jakou mají
Protože neplní vůbec svůj primární účel, jako by tam tedy nebyly.
Dobře, ti ale snad problém mít nebudou.
Měli by být rádi – budou tam jezdit ty moderní jednotky, jejichž nasazování požadovaly už zde https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/5708-spolecne-stanovisko-odborovych-organizaci-na-zeleznici-ze-dne-27-10-2020-k-rozhodnuti-md-cr-o-vyberu-dopravce-na-linku-r-14
Škoda, že tehdy nedoplnily, že moderní nízkopodlažní jednotky na R Pardubice – Liberec mohly jezdit už od 12/2006, pokud by tehdy vyhrál Viamont (= dnes GWTR) nebo Connex (= později Veolia, dnes… Arriva), což se ale nestalo, protože ČD nasadily dumpingovou cenu (= pozdější vysoká pokuta od ÚOHS) s vysokopodlažními „rakvemi“.
Me by se libilo cist zpravy o novych vlakovych linkach bez dotaci – hezky cely na komercni riziko
Tak to by na spoustě tratí nejezdil nikdo, protože to by jízdenka stála tolik, že by každý jel radši autem.
Takže by se takový spoj také neuživil. Maximalizace celkového objemu tržeb se nedá dosáhnout maximalizací jednotkové ceny. (resp. leda tak u něčeho s velmi vysokou tzv. cenovou neelasticitou, tedy velmi nezbytném zboží/službě při neexistující konkurenci, tzn. reálně asi neexistující situace). Nebo ještě jinak: jestliže by např. na čtyřnásobek původní ceny přistoupila méně než 1/4 původních cestujících, tak celkový objem tržeb potom bude dokonce i nižší. A i když na ni přistoupí např. 1/2 původních cestujících, tak objem tržeb bude dvojnásobný oproti předchozímu, což ale nepostačí na pokrytí nákladů (to by musely být na takovýchto linkách pokryty tržbami z 1/2 už… Číst vice »
Stačí postavit konkurenceschopnou infrastrukturu mezi dostatečně lidnatými destinacemi. Ale na opravovaných tratích, co vedou z většiny ve stejné stopě, jako za císaře pána, tohle očekávat nepůjde.
Mno Praha-Vídeň je víceméně stále ve staré stopě, až na pár přeložek a Nové spojení v Praze samotné.
Ano, NĚKTERÉ spoje by se uživily i jako komerční bez dotace. Ale hodně by to prořídlo…
Ale pak by se vám tím kvůli ceně nechtělo jezdit
Krasne receno, ze tu cernou diru na penize zavrou az vetsi problemy verejnych rozpoctu …
Celá doprava existuje jen díky dotacím. Jen některé druhy je třeba dotovat přímo, zatímco jiným stačí dotace nepřímé. Jenom to někteří nechtějí vidět, ať už kvůli své ideologie, nedostatku vzdělání nebo omezenosti.
Doufám že budete ochotně platit mýto na všech silnicích teda
Platí silniční daň 🙂
Silniční daň je pro většinu aut jen administrativní vtip.
A já platím ve vlaku jízdenku 😊
Tak tohle je slusny ftip. Silnicni dan plati akorat podnikatele a je smesna
Nějakých 12 Kč na litr plus DPH, dokupy asi polovina ceny paliva?
DPH není žádným způsobem daň určená na provoz silnic. Do příjmů na železnici se taky nepočítá DPH z trafiky na nádraží
Navíc silnice zabírají o dost víc pozemků, což zvlášť ve velkých městech znamená „spotřebu“ velké hodnoty
Stále je to zpoplatnění silnice, neboť se DPH platí i z té spotřební daně.
Že to není přímý příjem SFDI ani ŘSD ani Krajských SÚS nic nemění na faktu, že to je daň a tedy příjem státu.
Ne, neni to zpoplatneni silnice. Uz kvuli tomu, ze nemusi byt projeta na silnici, neni tam jasny vztah mezi kilometry ujetymi a platbou.
A spotrebni dan z lihu slouzi na financovani odmastoven, ze?
Leda až doběhne ten který dlouhodobý kontrakt na rychlíkovou linku.
Jinak proškrtávání se zejména mezi 2010 – 2013 dělo. Reálně: z pohledu rozpočtu přínos nula nula nic, zato snížení použitelnosti znatelné. Ostatně už od 12/2011 měly R přestat jezdit tuším už z České Lípy směr Rumburk. A vzpomeňme (jinde u nás) na R 669 končící v pondělí až středu v Jihlavě, tzn. z Jihlavy směr Brno po – st poslední rychlík v 16:40 h. Naštěstí tato šílenost zmizela o 5 měs. později.
A celou trasu Jihlava-Brno vlakem jezdí kolik lidí?
Budes stejne jasat nad mytem za kazdy kilometr jizdy na jakekoliv silnici? MHD za naklady? Skolam s trznim skolnym?
Miluji ruzne ty libertariany, kteri pak strasne jeci, kdyz jim nekdo naordinuje jejich meducinku
To už se nechce ani teď. 😀 Dotovaný vlak s předraženou jízdenkou.
Na tratích, kde se potenciálně bez dotací uživí, už (jakýchkoliv) spojů jezdí ažaž.
A tam, kde by prostor možná byl, se bez dotací neuživí v žádném případě.
Ani v Německu se nejezdí bez dotací. A to běžné jízdné je několikanásobně dražší než u nás.
Ale platy jsou jinde
Dotace má v Německu jen regionální doprava, tedy vlaky kategorie RegioBahn (Os) a RegionalExpress (R, Sp). Dálková doprava ICE, EC a IC, jezdí výhradně na komerční riziko.
To by se dalo u expresních linek udělat.
Můžeš to zkusit
Plánují se ČD začít někdy snažit, aby už taky něco i vyhrály?
Ano. Zítra zadají spřátelené agentuře zadání na výrobu nových příspěvků na Instagram, které jim přivedou více cestujících a tržeb. Samozřejmě za „výhodnou cenu.“ Teda pro tu agenturu. Viz například: https://www.instagram.com/reel/DMaO0znxPLe/
Jo a bude „výjezdní porada“. Ideálně někde na fotbale. Otava zařídí, Krapinec schválí.
Krakonoš: To si jako dělají srandu a vyhazují prachy z eráru za takový brak? Kdyby to alespoň měli bez překlepů a gramatických chyb. Se nedivím, že prohrávají jednu soutěž za druhou…
https://www.instagram.com/reel/DL_9mvqJf26/
Nejste cílovka té kampaně, ta cílí na úplně jinou generaci a tam to funguje 😉
Gramatické chyby, překlepy a hlavně zpoždění oproti aktuálním trendům o nějaký ten měsíc je to, co „jiná generace“ vyžaduje? Povídejte, vyprávějte… stačí se podívat kolik reakcí (pozitivních/negativních/celkově) měly ty příspěvky kdysi a dnes. Zas tak „skvěle“ to evidentně nefunguje. I přes to, že je masivně podporují placenou propagací, což jde jednoduše ověřit v knihovně reklam. 🙂
Jsem +/- generace, na kterou to má cílit. Můj názor na ten výplod je, že je to odpad. Další otázky?
Mno, tak tohle není ani „besídka zvláštní školy“.
Jestli i tohle sponzoruju ze svých daní, tak milé Dráhy děkuju pěkně.
ČD měly raději nechat v nějaké „Horní – Dolní“ otevřenou pokladnu, než se veřejně presentovat takovouhle úpadkovou formou.
Ne, stát je chce zlikvidovat… další v pořádí je pražské esko a moravské rychlíky…
Co maji spolecne linky S v Praze, moravske rychliky a Ceske drahy? ČD jsou jen dopravce, ty linky muze jezdit jiny dopravce, v Praze uz jezdi na S linkach dalsi 2 dopravci
Navíc i pojem „Moravský rychlík“ je hodně pofidérní. Jedna taková linka patří Regiojetu už skoro 6 let.
Mnoho dalších linek jede z Moravy do Čech. Pak je to rychlík moravský, nebo český? 🙂
Další 2 provozují ČD. Jednu vozí Interpanterem, druhou s Bd a Bdtee. Obě mezi Brnem a Olomoucí.
Další pak Olomouc – Opava – Ostrava. Ovšem, zčásti ve Slezsku, ale to platí i pro linku Brno – Bohumín.
on myslí, že tam ČD skončí, nikoliv ty linky samotné, že by končily
Pokud je hlavním kritériem těchto soutěží cena, tak ne. Nikdy nebudou mít šanci vyhrát.
Bohužel máte pravdu, vítězí vždy ten nejméně kvalitní low cost produkt.
Ano, ČD the best. Jako když jsem jel naposledy s ČD Valašským expresem. Drahé jízdné a honekrák bez klimatizace. Teď v neděli pro změnu béčko. Luxus hodný roku 2025. Akorát ta cena neodpovídá low cost…
Arriva podá námitku, do září se to nestihne. Takže má rok provozu navíc jistý.
Kde konkrétně berete tuhle jistotu?
Jako že by se dosavadní dopravce ( nebo i jiný ) nepokusil o odvolání, by bylo opravdu raritní v naší malé zemičce. A hlavně proč to nezkusit. Sice to nevyjde (asi) , ale už jen za ten pokus můžou získat rok navíc a to se vyplatí.
Arriva je třetí a nemá úplně důvod. Vypadá to, že Regiojet obsadí Ústecko, Střední Čechy a Prahu. Naopak jiné kraje Arriva (Plzeňský, Jihomoravský, Zlínský) a o některých dojde k dělení. S tim, ze občas něco vyhraje GWTR.
Arriva pořád bude mít v lbc kraji osobáky na L3, ty jsou myslím na 15 let, ale jistý si tím úplně nejsem
A nebo taky konečně státu dojde, že dle RegioJet sloganu „nikdo Vám nedá víc než my vám můžeme slibit“ doprava fungovat nemůže. A kamarádíčkování Jančury s vrchností, tady taky nebude do nekonečna. Od. Něj jsou to jen iluze a kde cokoliv vzal, tak to nikdy nebylo tak jak mělo, viz. Ústecký kraj a další. Jenom hloupé sliby a realita potom horší než to bylo.
Kamarádíčkování s vrchností? Mohu poprosit o jediný příklad ministra / hejtmana, který by se s Jančurou kamarádil? (Jeho lezení do řitě Babišovi v minulosti nepočítám)
Co je Ústeckém kraji s RJ špatně?
Jednak zpoždění několik let, než přišly jednotky od Pesy a pak jejich docela velká provozní nespolehlivost ze začátku, kdy jela místo Pesy 628 nebo také nic.
Postupně se problémy vychytaly a dneska to jezdí normálně.
Původně měl jezdit novými jednotkami od Pesy pilotů dvou letech. Nakonec se první jednotky objevili po třech letech a zbytek v průběhu cca tři měsíců. Ústecký kraj pokutoval Regiojet za ony tři měsíce, kdy nejezdil všechny jednotky. Regiojet měl smluvně dořešení, že pokutu zaplatí Pesa. To roční zpoždění šlo na covid, na základě dohody mezi Ústeckým krajem a Pesou.
Oni ani jednotky od Pesy teda 654 nejsou vrchol spolehlivosti. Obdobně jsou na tom i jednotky 655 pro PID i když jsou tam drobnosti kde je vidět že se Regiojet poučil z jednotek 654 DUK. Spolehlivost údajně měl byt jeden z důvodu proč Regiojet pro zbytek Ústeckého kraje nakonec šáhnul po Panterech od Škody.
Pamatuju zaručené zprávy, jak JMK kupuje vlaky, aby s něma mohl jezdit žlutý. Po vyhlášení výsledků souteže byly najednou všecky zaručené tlampače potichu.
Proč by to ministerstvu dochazelo, kdyz tím vlakem nejezdí 🙁
Střední Čechy a Prahu jste vzal kde?
S49 a S61 zřejmě považuje Noerf za první vlaštovky 🙂 Jasně, jsou to čiré spekulace.
V PIDu: linky S49 (nová smlouva) a S61 (nová celá linka).