RegioJet vyhrál soutěž na provoz dalších rychlíků, s novými vlaky převezme provoz po Arrivě

Siemens Desiro Classic v barvách RegioJetu. Foto: Juan88 / Wikimedia CommonsSiemens Desiro Classic v barvách RegioJetu. Foto: Juan88 / Wikimedia Commons

RegioJet nabídl v soutěži nejnižší cenu, pořizuje vlaky od Škody.

279 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Když to bude jako s 380, tak se regiojet soupravy dočká poslední rok platnosti smluvy…🤣🤣🤣

Jarda

Dobrá práce soukromníci, nově také vznikne přímé železniční spojení Česká Lípa – Praha. Tak snad dokáže konkurovat autobusu, který je věčně plný a jede serpentinami. Teď už to chce jen modernizaci a elektrifikaci železnice.

Jaroslav

Docela by mě zajímalo na co je dobrá ta skleněná vitrína v soupravách žluto modrozelené nátěru? Nic v není, je prázdná

Pavel V.

Mám takové Sci-Fi. Správa železnic si začne uvědomovat, že propojení krajských měst jsou důležitá a bude postupně elektrifikovat trať z Děčína do Benešova nad Ploucnici a dál na Lípu. A pak najednou, objeví se elektrický proud v Libereckém kraji.

A linka U3 bude jezdit třeba do Benešova nad Ploucnici.

Milan

úplně zbytečný….. Děčín je něco, co se každým rokem smrskává a o tom dalším nemá smysl mluvit…

Daniel Jablonecký

„Správa železnic si začne uvědomovat“ je roztomilý železniční oxymoron.

MHD

Jsem zvědavý, co nám Škoda připraví. Aby se pak tomu žlutému Desiru neříkalo „zlaté Desiro“ 🙂

Koloťuk

Nejjednodušší by bylo pořídit BEMu a nabíjet se v Polsku nebo někde v JZD na vlečce, než vyvíjet dual pohon, zase tak dlouhý tratě ve srovnání s jinými zeměmi nemáme. Ledaže by RJ potřeboval univerzální jednotku nebo lokomotivu pro relace kamsi do zahraničních dálav, kde jsou stovky km tratí bez drátů. Ale když to nepotřeboval doteď, proč by platil někomu vývoj…

mic

Proč? Tipnul bych si na Panter možná s powerpackem uprostřed…

Jarda

špatný tip 🙂

Tom Matto

Tak sup s blizsimi informacemi, diky.

Jarda

až to bude pořešeno, tak se to všichni doví, zatím se to ještě ladí, ale nejspíše už se tam nic zásadního měnit nebude, jen podotku, že nepůjde o nic nového, ale o něco co už škoda v portofoliu má jen s jednou maličkostí navíc.

Krakonoš

Takže 690 s menší baterií a dieselagregátem navíc? 🙂

MHD

Proč jsem zvědavý? Vím, je to špatná vlastnost. Je to chyba. Zvídavost je správná vlastnost.

Ale k věci: Powerpack je moc železa. Víc než strojovna v 854.
Ledaže… By byl bez podvozku, zavěšený na okolních článcích. Kvůli kinematice i zúžený. Pak by to dávalo smysl.

X 1

Nebo na střeše. Tak jak to mají soupravy Alstom Coradia Regional/Liner, kterých už přes sto kusů jezdí.

N.N.

Jakože si v Plzni řeknou: „Je to pro Jančuru, vyrobíme zmetek … abychom pro ČD museli navrhovat a schvalovat jiný typ?“

Leinad

Spíše budou na Jančuru zkoušet to, co na ČD – aby jim zaplatit vývoj, prototyp, neobjednané plnění nových norem, a ještě pokutu za pozdní dodání.

Milan

Desiro vypadá designově dobře….

Michal.S

No chtělo by to nějakej novej hezkej vlak k tomu terminálu v Semilech

Nádražák

No co o tomu říci? Jako zaměstnance Arrivy mě naše prohra mrzí. Avšak zároveň, mě velmi těší, že konečně se na tyto opomíjené linky dostává pozornosti. Rychlíkové linky v Libereckém kraji rozhodně nepatří mezi nejrychlejší, ale i tak mají nemalý potenciál a lidí s nimi jezdí mnoho. Jsem si vědom, že z naší strany jako dopravce nebylo vždycky vše ideální, ale troufám si tvrdit, že jsme se alespoň my – provozní zaměstnanci snažili, abychom se k dokonalosti přiblížili. Tudíž mi nezbývá nic jiného, než popřát cestujícím krásné nové a kapacitnější soupravy a dopravci mnoho spokojených cestující, kteří zajisté budou přibývat… Číst vice »

Michal.S

Můžete přejít k nim. 🙂

troglj

Jezdím pravidelně Ústí – Liberec a vstup Arrivy byl rozhodně zlepšení. Ale potenciál živějších a modernějších jednotek je nesporný, možná by se s nimi daly lehce zkrátit jízdní doby a vyrobit nějaké ty přípoje navíc (např. na linku U3 Ústí – Litvínov).

Peter

Zlepšení? 845 je velký krok zpět 😉

troglj

Proti předchozím 843 rozhodně ne. V těch byl hrozný rámus, klimatizace jen otevřeným oknem (některé 845 klimatizaci mají), zásuvky nebo internet tu nebyl vůbec. Jako duševně pracující toto oceňuji, stejně jako velký stolek (zejména v tichém oddíle).
A subjektivně bych řekl, že líné jsou obě soupravy tak nějak stejně.

Peter

Okno polospoustecí bylo lepší než sem tam ventilačka. A v motoru jste jet nemusel, ve vlecích (043 a 054) hluk nebyl. Naopak v nich bylo velmi příjemné svezení

Jarda

některé klimu mají až teď, když to Arriva dostala jako podmínku prodloužení smlouvy, Arriva sama předtím udělala jen 4ks (a to ani ne hned při startu) a moc je ani neprovozovala, protože chtěla více peněz po MD a to jí poslalo k šípku, což samozřejmě ani jinak dopadnout nemohlo, až při prodloužení smlouvy, mohlo MD zvednout cenu. Takže operovat u změny z 843 na 845 klimatizací je úplně mimo. S klimou se dá nějak operovat až přístí rok v létě, do té doby to jsou náhodné výstřely a dobrá vůle dorpavce/čety, že to pustí, když zrovna jede kus s klimou.

Milan

jen to Němci vytáhli z kopřiv a podstřelili dohodu ministerstva s ČD nad kterou R14 byla pečená…

Joseph

Arriva je peklo. Problémy: v létě na lince R22 vyjet na Bezděz, na Jedlovou, na lince R14B z Liberce do části Horní Růžodol, od České Lípy do Křižan. Ve vlacích smrad z WC systému, umaštěné stoly, okna. A do toho ještě chytrá „delegátka“, která ráda opravuje (resp. setře) cestující. Klimatizace se sázka do rulety. No, ať už zmizí jinam. Otázka je, jak se předvede RJ?

Jarda

klimatizace tam není, tak jaká sázka do rulety? Arriva má dle smlouvy klimu nasadit ve dvou vlnách 12/2025 a 7/2026

thom99

Některé vozy ji mají

Jarda

mají, ale nemusí být v provozu, protože samozřejmě do všech to nedají najednou, smluvně je provoz řešen až od 12/25 (k ničemu) a část od 7/26. Takže do té doby to je pro Arrivu zbytečný náklad navíc, klima je napájená z vlastního agregátu, takže spálená nafta a to jsou korunky. Ale někdy ji puštěnou mají.

Joseph

Některé soupravy nebo části ji mají. Musel se do toho vložit dokonce hejtman Libereckého kraje.

Jarda

vložilo se do toho MD a prodloužení smlouvy, kraj se s tím svezl společně, ale kraj by hlavně měl vymáhat co mu jezdí/nejezdí na jeho linkách a to nějen u Arrivy, Trillex to je taky kapitola sama o sobě

Dominic

Zrovna Trilex je na severu Čech spolu s ČD daleko spolehlivější na kvalitu než Arriva.

Jarda

jakou kvalitu? myslíte ty neodjeté spoje? Za které se ani nenamáhá zajistit NAD..

Dominic

Až tak často se to neděje a alespoň oproti Arrivě dodržuje řazení a jednotky jsou vždy čisté.

Jarda

dodržuje řazení, protože nic jiného nemá k dispozici, tak to pak je jednoduché 🙂 no děje se to bych řekl nejvíc, ze všech dopravců v lbc kraji, ale podrobnou statistiku jsem si nedělal.

Dominic

Zkušenosti mám jiné a to tím jezdím často.

Jarda

https://x.com/IDOLdoprava no veřejné informace mluví docela jinak a odřeknuté vlaky trillexu tam zaujímají významné místo

Milan

protože erkové tratě vybralo ministerstvo a co k tomu, že ministerstvo komfort cestujících nezajímá….

Joseph

Klimatizace 12/2025 je opravdu v pravý čas, že??? :-))

Jarda

tak je jasné, proč se operuje s tímto datem, jinak samozřejmě důležité je hlavně to druhé datum, ale i na přístí jaro se to bude hodit ještě před druhou vlnou. Tak osadit všechny jednotky najednou je technicky nemožné, arriva celkem plní plán a těch jednotek s klimou už je cca 10

Joseph

A nebyl náhodou záměr vyštípat ČD a dát modernějšího dopravce s lepším komfortem? Špína, smrad a dusno? Zlaté Regionovy – tam lze aspoň otevřít okno.

Američan z Vysočan

Co se týče těch chytrých „delegátů“, tak ti se akorát převléknou do žlutého a budou na těchto linkách jezdit nadále…

Joseph

Tak třeba se hovoří o tom, že si raději převezmou zaměstnance od ČD než od Arrivy.

Daniel Mayer

Mohl by mi někdo vysvětlit, v čem je ta liberalizace trhu, když na 15 let ovládne jednu, nebo několik tratí, jeden dopravce? Liberalizace by snad měla být skutečnost, kdy na tratích nabídne svoje služby několik dopravců v různých časových polohách. Ne? Toto co se zde provádí, je podle mě monopolizace linek ve prospěch jednoho soukromého subjektu! Jelikož Jančura je navíc kamarád se kdejakým papalášem, tak ty výběrka podle toho dopadají! Ono už je pak úplně jedno, že cenu, se kterou to vyhrál, pak v průběhu let několikrát navýší, on mu to stát, nebo kraj ochotně doplatí. Samozřejmě z našeho. To… Číst vice »

Jarda

ano tak se podniká a šetří se náklady objednavatele tedy státu/kraje což je defacto taky stát. Cenu může navýšit jen v rámci smlouvy, což může každý dopravce, nic co si sám vymyslí, mu nikdo navíc nezaplatí. Takže výběrka vypadají dle čeho? RJ tedy nenabídl nejlepší cenu, ale někdo mu to přihrál ze známosti nebo co tím chcete naznačit? Možná by to chtělo prvně začít více používat hlavu.

Twix

To je taky způsob liberalizace, ale nepoužitelný na těchto tratích. Liberalizace tady spočívá v tom že více dopravců nabídne své služby objednateli za nějakých podmínek. Monopolizace je to co bylo předtím.

Peter

Zákazník si vybrat nemůže, čili to pro něj dál monopol.

Hájek

Zákazník je ten co to platí a tím je MD. Cestující může jinak volit, ale popravdě je železniční doprava všem stranám celkem ukradená a tak ji ve volebních programech nemá žádná…

Peter

MD není žádný zakazník. Jen za peníze zakázníka mu něco sprostředkuje. Odpovědnost nula, zakázník nemá žádný způsob jak to ovlivnit.

troglj

Tam, kde se jezdí bez dotací, to tak funguje (Praha – Ostrava např.).
Tam, kde to bez dotací nejde, se pak soutěží.

xyz

Ne, může to být obojí.

John

Arriva na trase UL Liberec je katastrofa.

Lopid

Koukám, že je to z bláta do louže

Kubrt

Budou tam nové soupravy, ale chápu, to pro leckoho není významný parametr.

thom99

Zkuste se svézt „novou“ soupravou na R23, S61 či S49. V provozu jsou chvíli a pěkně to vrže. A s úklidem vně či uvnitř se to také nepřehání…

tondovo

Tak pošlete stížnost objednavateli.

Peter

Objednavatele to nezajimá, jinak by RJ už dojezdil

Josef Pešek

To bych spíš uspěl na lampárně.

Ondřej

Já například psal na md a vždy mne odbyli …takovými všeobecmi frázemi.

Peter

To mohu potvrdit

Ondřej

Úklid u RJ je sprosté slovo

Donnie

uklízečky mají v pohodě ale 0 čas otočky a borky to probíhají s hadrem v ruse a příručním vysavačem na baterky – vše

Juraj

No nevím, ale většina elefantů ČD na pražských linkách je setrvale pěkný humus.

Ano, teď se aplikovala nová fólie na stěny v interiéru, ale i ta mnohdy dostává zabrat. WC – když jsou zrovna funkční – taky žádná výkladní skříň ČD. Takže toto rozhodně není vlastnost unikátní RJ.

Lukáš Chytil

Jel jsem s RJ na S61 a S49 v poslední době několikrát a byl jsem příjemně překvapen. Všude čisto, ticho, žádné vrzání, skřípání a podobně jsem nezaznamenal, pouze zvuk trakčních motorů, což je u elektrické jednotky tak nějak normální.

Ondřej

Jednotky které nejsou vivinuty a vyrobeny.. uvidíme uvidíme

Martin

Za čtyři roky vyvinout, vyrobit, vyzkoušet a zhomologovat – no nevím. Navíc takový kočkopes, na elektřinu to pojede jen Pardubice – Jaroměř, zbytek cesty to poveze elktrovýzbroj jako mrtvou hmotnost.

Tomáš

Ještě Ústí – Děčín, Nymburk – Kolín a v Praze

Ondřej

Ta trať uz mohly být zadrátovana a modernizovaná

N.N.

Věřím Škodovce, že za 4 roky to vozidlo vyvine a schválí, novou platformu už mají ve vývoji.
Nevěřím tomu, že SŽ elektrizaci stihne za 4 roky od nuly, vč. výstavby napájecích stanic.

Jarda

tohle nebude nová platforma

Frantisek X

Co by také na plošině (plat-formě) chtěli inovovat… 🙂

N.N.

Přepřah uvažovat nebudeme.
Přestup cestujících taky nebudeme uvažovat.
Baterky na to nemají kapacitu, dostavba troleje se nečeká.
Celou cestu na spalovák, tak ho tady sežerou.

Vaše řešeni?

Martin

Diesel + pracovat rychle na elektrifikaci, to by ale znamenalo pro MD vyčistit Augiášův chlív ve Správě železnic, která nám zatím utápí penize v chiméře VRT.

Peter

Jediné racionalní řešeni těchto linek je diesel ať se to zeleným šílencům líbí nebo ne

Leinad

Spalovák s postrkem. Nebyly v 195X mašiny na tahání vlaků po Praze? 😀

Y.K.

No že by dvouzdrojová deisel-ELEKTRICKÁ jednotka táhla veškerou elektrickou výzbroj zbytečně bych tedy zrovna neřekl. Asi nečekáte, že to bude mít mechanický nebo hydraulický pohon.

Jistě pokud tam bude trafo na 25 kV, to se moc neužije, sběrač a odpojovače taky ne, ale to je prd, většina trakčních obvodů – TM, měnič a tak se bude používat.

Apollo 17

Elektrovýzbroj bude nejspíš napájena mimo troleje dízlem s alternátorem. Takže něco jako BEMU, kde bude místo baterií dízlová elektrocentrála.

Karl vB.

Když odmítáte „kočkopsa“, co tedy navrhujete?

Jarda

jednotky, které už jezdí po našich kolejích hezkých pár let 🙂

dtham

Jsem zvědavý, jak to vyřeší, zda u Pantera nebo u té nové jednotky pro Arrivu, nebo u něčeho odvozeného, najdou místa kam zavěsit motor(y) (nebo ho dají na střechu?) nebo zda tam nacpou powerpack do mezičlánku.

G....

někomu jaksi nedochází, že u linek z výběrových řízení nejsou ani ČD povinny uznávat režijky 😁

Peter

Ale bohužel to pořád dělají

xyz

Jde-li o smlouvu netto, tak je to jejich uvážení (= jejich snížení tržeb).

Peter

On je to i jeden z důvodů proč prohravají jeden tendr za druhým…

Josef Pešek

Nové soupravy ano, ale taky s jakou údržbou to bude. V poslední době se účastním přeprav souprav Lint 57 po soukromém dopravci v Holandsku do Rumunska a ty vypadají fakt hrozně. A přitom jsou mladší 15ti let.

xyz

Tak v tom Rumunsku mrkněte na stav Desir. 😉

Daniel Jablonecký

Má vyjet v roce 2029, ale vy už teď máte jasno. To teda gratuluju.

Martin

Takže když si to shrneme, co nám (tedy pro cestující) tato soutěž a vítězství růžové košile přinese: 1) nová vozidla – tady můžeme jásat. Ovšem to by bylo, ať už by vyhrál kdokoli. 2) jízdenky, které lze koupit i bez vazby na vlak – tohle ARR neumí. Ano lze to obejít i nákupem krajských jízdenek, ale občas se může hodit i ta jízdenka RJ bez vazby na vlak. 3) dynamické jízdné dle časové polohy jízdy. Osobně tipuji, že v průměru dojde ke zvýšení jízdného, ale nechme se překvapit. 4) při jakýchkoliv mimořádnostech kašlání (přesný výraz není publikovatelný) na cestující. ČD… Číst vice »

XP3

ad 3), 4), 5) Na něčem se ušetřit musí, aby ta cena vyšla takto

XP3

ad) 4), 5), 6)

Američan z Vysočan

Tak to už aby začal Jančura stavět infrastrukturu a depa, aby to nedopadlo stejně jako s Arrivou, která dodnes na těchto linkách toto nemá a pouze improvizuje na staničních a manipulačních kolejích.

Roman

Proc by to dělal? Jde o cenu 😉

Ondřej

A dopadne to jak linka R8

Peter

Za tu měl jit RJ na černou listinu

Y.K.

Ne že bych se chtěl zastávat způsobu provozování R8 pod RJ, ale pokud by byla černá listina, ČD by na ní byly taky.

Doufejme, že se MD naučilo přesně deklarovat co za svou cenu požaduje a také to vynucovat (bez ohledu na barvu dopravce).

Ondřej

Md má chodit na kontroly a dávat pořádně pokuty . Což nedělá. A RJ si s R8 dělá co chce

N.N.

Svezte se Brno-Vyškov, s jedním dopravcem tam a s druhým zpátky. Na oba platí jízdní IDSJMK.

Ondřej

Tak za mne určitě ČD. Nechci v RegioJetu chytit svrab

Peter

V tom s vámi souhlasím. R8 je odpad a vše negativní jen potvrzuji.

Soudný znalec

Černou? Spíše shnilou.

Američan z Vysočan

Protože zase bude improvizace a lidem v provozu zase z toho bude brnět hlava jako nyní…

Lada

Za jejich vychcanost, by je měli naopak vyřadit.. Koupit co nejlevnější stroje, např. ten čínskej krám a pak z vás při nákupu vytáhnout co nejvíc peněz, jako kdyby jste se vozili v TGV 😡
Jízdenku si musíte koupit nejpozději 15 minut před odjezdem!!!!! Jinak máte peška. To jsem nevěděl a nikde o tom není ani zmínka na netu. Takže místo asi 423 Kč, jsem to měl za krásných 6 stovek…. Takže oni si to vyberou jinde…

Fandík

Chtělo by se to naučit tarify ☝️😁. Zrovna rychlíkem z Ústí směr Kolín se dá kombinovat krajskými tarify ☝️

Zdenda

Chceš jednou jet vlakem a musíš i takovou blbost jako koupit si jizdenku studovat a vyptavat se týden dopředu, aby tě někdo neodrbal. Když vypravim pribehy z vlaku, tak kolegové co nejezdí, tvrdí, že vlakem už nikdy nepojedou. A to asi dopravci chtějí.

Peter

Jo přesně, ten systém jízdného je tak nepřehledný a složitý že člověk neznalý se vlaku vyhne obloukem.

N.N.

A přes veškerou apokalypsu přibývá cestujících ve vlacích.

Frantisek X

A přibývá jich tam nejvíce ze všech druhů dopravy, nebo se to jen veze s nárůstem cestovního konzumu, přičemž podíl stagnuje či klesá? Operovat jen s počty je takové, no, může to vypadat hezky, ale…

Y.K.

Cestovní konzum (vůbec zajímavý termit) a regionální vlaky. Já nevím, měl jsem pocit, že vedra ještě neudeřila. 😀

N.N.

Je na vás, abyste ta čísla doplnil.

Twix

Všichni by chtěli „jednoduchý tarif“ – tedy asi přijdu na nádraží, koupím si jízdenku na vlak, ve městě si koupím další jízdenku na trolejbus… jako za starých časů. Víceméně to tak můžete dělat nadále a máte ten jednoduchý tarif. Pokud ale má být doprava integrovaná, což ji činí atraktivní, a to i pro nové zákazníky, musíte se na to holt předem trochu podívat. Ale povinné to nemáte.

Peter

Jenže dřiv vzal u okénka jízdenku a mohl jet Jakýmkoli vlakem. Teď se může snadno dostat do.situace kdy mu jizdenka platí jen na Os nebo naopak jen R. Každý přestup mezi dopravci znamena další jizdenku nebo předrazený one ticket. A jako bonus protěžovaní soukromníci nemají tarif síťový. Tomuhle bordelu se člověk oklikou vyhne a jede autem…

Tom Matto

Na rychliky byly kdysi jine jizdenky nez na osobak. Drazsi.

Hájek

Na rychlíky byl příplatek ne jina jízdenka

xyz

A k tomu okénku na nádraží se dostal autobusem/MHD na jakou jízdenku? 🙂

Peter

To je jaksik jiná forma dopravy že?

Hájek

Integrovaná právě znamená jednoduchý tarif. Jenže reálně tady žádná integrace není. Jen několik svebytnych systémů, kteří si hrají na integraci.

G....

Ale to je u ČD přeci také. Ceny v předprodeji na e-shopu se liší od cen u průvodčího těsně před odjezdem

Lada

S dětmi jsme se chtěli svést „čínou“ a vidět na vlastní oči co to je za… To se vyplatilo..

N.N.

Flexi 1. třída Kolín-Ústí n.L. stojí 371 Kč a můžete jet libovolným spojem. Eshop ČD nabízí oneticket za 285 Kč. A 15 minut před odjezdem je pouze limit na stornování jízdenky.

Netuším, odkud jste vzal 423 Kč.

Lada

Takže pane všeználku.. Cenu jsem napsal odhadem. Je to 437 Kč a jsou v tom dvě děti, jsem sice zapomněl dodat, ale tady šlo o ten neskutečnej rozdíl, kdy jsme jízdné museli kupovat ve vlaku (mimochodem jezdíme často a čímkoliv)
Nejdříve si něco zjistěte. Jízdenku na cenu na internetu, si musíte koupit nejpozději 15 minut před odjezdem. Pak už to nejde..
Sama průvodčí mi to ověřila..
Takže 6 stovek za rozsypanej čaj je fakt raketa

Juraj

Na to, že jezdíte často a čímkoliv, jste docela odflákl přípravu výletu.

Daniel Jablonecký

RegioJet osly nepřepravuje – to jste nevěděl?

Lada

Tvl ty vy jste případ 🤦‍♂️

Juraj

Tak zrovna RJ má i jízdenky bez vazby na konkrétní vlak.
No a pak jsou tu samozřejmě krajské jízdenky a OneTicket, kde vazba na vlak z principu není.

Adam

Už by někdy konečně mohl něco vyhrát Leo Express, aby se předvedl.

Zlámalík

Obávám se, že se předvádí právě tím, že nic nevyhrává (či se nehlásí?) 🙂

dispečer

.. nemá se čím předvést… hlásí se jenom tak..

xyz

V regionálce jezdí (Letohrad a okolí). V rámci stejného regionu míval i spoj do Wroclawi.

Adam

No a moc slavně to nedopadlo

Neznalek

Těšíme se na NOVÉ vlaky – to je hroznej šrot s čim jezdí ta Arriva !!!

Petr Hanák

A já bych ty Arrivy zakázala 😉

Čtenář

Proč není součástí tohoto balíku i linka R26, kterou dnes též provozuje Arriva?

Jan

Ta je v jiném souboru s R24.

Ocelová pěst

Z důvodu, že jde o elektrický soubor, který má v soupravě řazen jídelní vůz, který je řazen na konci vlaku.

Michal

jiná oblast?

Sysel

Protože se tam předpokládá prostá elektrifikace a pak bude celá linka elektrická.
Naopak stávající R24 se toho netýká, protože zanikne a nahradí si jí Středočeský kraj, který naopak skončí se stávající R43.
V časech současné R43 pojede změněná R21 a R24 bude nová linka Praha – MB – Rumburk.
Je to patrné z JŘ, který je přílohou zadávací dokumentace.

Peter

Stejně tak měla přejít pod Kraj Kolín-Rumburk a Kolín-Liberec

Ocelová pěst

Úplně dobře si pamatuji, jak Jančura velkohubě prohlašoval, že ho baví dálkové vlaky a tyto lokálky ho nebaví.

Ale když to sype, evidentně to je jinak…

xyz

Těch vyjádření zaznělo hodně ze všech stran – např. že „Jančura vyzobává rozinky na hlavních tratích“, že „Jančurovi se nechce do nedotovaných vlaků, protože chce mít své jisté na dotovaných výkonech“ (mj. i zde https://archiv.kr-vysocina.cz/vismo5/dokumenty2.asp?id_org=450008&id=4024094&p1=1013 v době, kdy záměr R. Jančury na provozování rychlíků byl známý už nějaký ten měsíc) atd.

Každý si najde to své.

Nebo že „do švestek nevydrží“. 🙂

SYN

„nevyjede“… 🙂

Lukáš Chytil

Já si pamatuji jeho jiné vyjádření, že se budou hlásit jen do výběrek na elektrickou trakci, proto mě docela překvapilo, že se přihlásili i tady.

noerf

Tyto jednotky kombinují elektrický a dieslový pohon. Takže podmínka elektrické trakce splněna.
Mimochodem Sdružení osobních dopravců navrhovali opatření, aby šli použít BEMU, ale neúspěšně.

Jarda

a oni tam nakonec stejně ty bemu budou

Swariner

Já mám nejradši ten hyperdialektický konstrukt: „RJ se nezasloužil vůbec o nic, protože kdyby nepřišel on, přišel by někdo jiný.“ (na Kreportu po vstupu na linku OV-PHA).

Lukáš Chytil

Což je částečně pravda, protože rok po RJ přišel Leoš.

xyz

A už o pár let dříve měl přijít RT-Express.

Lada

Přesně tak… Kde teče,…

Vít Jůza

Ale tohle jsou dálkové vlaky na hlavních tratích – tedy s výjimkou kusu dálkové lokálky z Liberce do České Lípy.

Daniel Jablonecký

Lidská paměť je ošidná. Takhle kdybyste sem dal odkaz na ten výrok – to by byla jiná.

Juraj

A proto tu firmu nazvali REGIOjet, žejo.

Swariner

Podle místní šototeroristické buňky řekl Jančura naprosto cokoli.

Tomáš

No já jsem nejvíce zvědaví na ty vlaky co dodá Škoda 👍🏻 elektrické a diskové 😱

MaT

To je jak s tou jitrnicí tehdy v té pohádce… Vlaky, které ještě svět neviděl! 🙂

tarten

Tu jitrnici vymyslelo MD a vehementně na ní trvalo.

Jarda

můžete hádat co má škoda rychle k dispozici

tarten

Je pro účely tohoto dotazu 3¼ roku rychle?

Bespi

Varianta RegioPanteru nebo 26EV?

Ventura35

Cosi se šušká o 23Ev, odlehčeném nástupci Pantera s modulární konstrukcí, tak uvidíme.

N.N.

Anonimizace hodnotících kritérií svědčí o úporné snaze. Jeden by čekal, že hodnotící kritérium bude už vzadání veřejné zakázky a tudíž veřejné.

N.N.

Snad jsem našel správně: https://nen.nipez.cz/en/profily-zadavatelu-platne/detail-profilu/mdcr/zahajene-zakazky/detail-zakazky/N006-25-V00000107/zadavaci-dokumentace 1. Výše požadované kompenzace v cenové hladině roku 2024 pro celý soubor linek za Průměrný provozní den v Základním období I 2. Výše požadované kompenzace v cenové hladině roku 2024 pro celý soubor linek za Průměrný provozní den v Základním období II 3. Variabilní část jednotkové kompenzace při změně rozsahu dopravního výkonu (R14A, R14B, R21, R22 A R24) v cenové hladině roku 2024 v Základním období I 4. Variabilní část jednotkové kompenzace při změně rozsahu dopravního výkonu (R14A, R14B, R21, R22 A R24) v cenové hladině roku 2024 v Základním období II 5. Dodatečná výše jednotkové kompenzace při rozšíření… Číst vice »

Ivan_pha

Poslední bude Leo, většinou dává nejhorší cenu. Skoro mi připadá, že chtějí být vidět, ale nic nevyhrávat.

Zlámalík

Do švestek…

Peter

Škoda že stát nezrušil ty zbytečné kolinské rychlíky

Jarda

co je na nich zbytečného?

xyz

Ve své trase jsou znatelně důležitější linkou než (ne)prokladové couráky.

Mmch. v úseku Nový Bor – Rumburk je MD skutečně už od 12/2019 objednávat přestalo (srov. s cílem spojovat odlehlé regiony železniční dopravou za účelem zmírnění jejich zaostávání či jak se to ofiko píše).

Dominic

Ty rychlíky jezdí pravidelně plné a ve dny když je volno a hezky tak se do jedné jednotky už ani nejde vejít.

N.N.

Někteří se vyznačují mimo jiné nezájmem o cestující, které nazývají substrátem. Proto klidně zruší využívanou rychlíkovou linku: Když ne pro ně, tak pro nikoho.
Tímto přístupem ale dosáhnou jen toho, že cestující odveze někdo jiný.

Peter

Neni žadny důvod aby tento regionálni vlak platil stát. Nechť si jej platí kraje ze svého.

N.N.

Stále jsou to ty samé peníze, které stát vybral na daních a přerozdělil.

Peter

To sice ano, ale takhle by šly zkrajského už přiděleného kyblíku, takhle se plýtvá penezi které má MD a může použít na něco mnohem smysluplnějšího

Dominic

Úsek Nový Bor-Rumburk neplatí stát ale Liberecký, respektive Ústecký kraj – a taky není náhodou rychlík pořád svou podstatou regionální vlak (něco jako RE v Německu)?

Peter

Sám píšete že se jedná o regionální vlak tak ho mají platit kraje nikoli stát. Je škoda že tu linku MD před 15 lety nezrušilo jak tehdy o tom ubažovalo.

Dominic

Díky bohu nezrušilo a naopak v rámci této soutěže je opce na novou linku R29 Kolín-MB-Liberec takže může dojít i k posílení taktu rychlíků na 1 hodinu i na Kolín-MB, R24 budou platit i tak kraje, stát zaplatí jen úsek ve Středočeském kraji.

xyz

Jde o vlak spojující tři regiony (ve smyslu krajů) – Středočeský, Liberecký a Ústecký. Tzn. meziregionální vlak.

Peter

Charakterově je to jen Sp, není duvod aby se to objednavalo centrálně.

Dominic

Dnes je Sp a R v podstatě to samé, některé R objednávají i kraje a některé Sp zase stát.

xyz

Ano, zejména srov. Praha – Rakovník (MD, mmch. pominu-li Prahu jako samostatný kraj, tak nejde o mezikrajské spojení) vs. Brno – Kyjov – Staré Město u UH (tam dokonce částečně mezikrajské, ale objednáváno kraji).

Peter

Přesně tak, stejně jako jesenicko, musi si to kraje platit. Ale dotovat zbytečné linky z Kolína na Boleslav to se musí. 🙂

Dominic

Zbytečné nejsou, v některé dny jezdí i 2 jednotky, protože tím jezdí dost studentů z Šluknovského výběžku/Českolipska/Mladoboleslavska dále přes Kolín na Moravu, slouží to jako základní obslužnost pro místní obyvatele na dojíždění do práce, na nákup, do nemocnice a přes léto jsou spoje plné turistů na Bezděz/Mácháč/do Jizerek s přestupem na R21/do Lužických hor, zkuste se projet a uvidíte 🙂

Peter

To jezdí i na tom.jesenicku a do staráku, ale.to si musí kraje platit samy, zatimco tady celá republika přispíva na zbytečný rychlík ve dvouvozové jednotce.

xyz

To, že jsou zbytečné, je váš subjektivní názor.

Mmch. zrovna v úseku KO – MB jde o nejznatelnější rozdíl v cestovní době oproti Os vlakům.

Twix

Částečně to kraje platí. Ale jedná se o součást dálkové sítě, s přestupem v Kolíně/Pardubicích se dá z této oblasti dobře dojet vlakem třeba někam na Moravu, a to někdy rychleji než autem.

xyz

Foto z článku – úvod června 2010 a jízdy Regiojetu mj. Krajem Vysočina – tím krajem, který (jako ostatně i ty ostatní) o půl roku dříve „nabagroval“ na 10 let bez soutěže do rukou ČD s tímto „zdůvodněním“ https://archiv.kr-vysocina.cz/vismo5/dokumenty2.asp?id_org=450008&id=4024094&p1=1013

mj. že cestující Regiojetu by neměli přístup k vlakům skrz vestibuly ČD.

Ještě že tyto problémy neznali tam, kde v té době už pár let jezdil Viamont (= GWTR), případně jiní dopravci. Nebo nedlouho poté jezdit začali.

O 10 let později (2019) už vestibuly patřily Dobré správě, přesto Kraj Vysočina opět nabagroval Českým dráhám bez soutěže.

Zlámalík

Kraj Vysočina je počasím studený a tak máme i zastydlé aparátčíky…

xyz

K níže odkazovanému článku z Obzoru mě napadá i to, že se mi nedaří dohledat obdobnou tiskovou zprávu, kde by OSŽ kritizovalo Kraj Vysočina, že v rámci té (opět bez soutěže nabagrované) smlouvy pro ČD z roku 2019 nepožadoval pokladny ani v rychlíkových stanicích jako Okříšky, Křižanov nebo dokonce Přibyslav. Od té doby tam nejsou pokladní. Nepožadovalo je tam ani MD pro rychlíky ČD.

Srov. s tou argumentací, že „Arriva nemá pokladny“ 😀 https://www.arriva.cz/cs/kontakt/prodejni-mista a tím způsobuje České dráhy nekonkurenceschopnými. 🙂

xyz

** Pardon, napsáno nepřesně/neúplně – srovnání mělo být v jiných rovinách: – Kraj Vysočina (bez kritiky OSŽ ohledně nepožadování pokladen v uvedených stanicích) vs. Jihomoravský kraj (ve stejné doby s kritikou jiného bodu v podmínkách smlouvy s ČD vč. vyhrožování stávkou proti JMK) – MD vůči Arrivě 2020 (silná kritika OSŽ i jiných organizací mj. kvůli „2. Snahou o legalizací prodejních automatů jako plnohodnotného odbavení cestujících Ministerstvo dopravy narušuje sociální smír a do budoucnosti ohrožuje 1700 pracovních míst osobních pokladníků ČD ve 382 stanicích, kteří by museli být propuštěni, aby ČD kdekoliv v České republice mohly konkurovat Arrivě“) vs. vůči… Číst vice »

Hájek

15 let je dobrý pravěk to už nema s dneškem nic společného.

N.N.

Životnost železničních vozidel je přibližně trojnásobná, takže má a hodně společného.

Ondřej

Kraj nikomu nic nenabagroval

xyz

O. K., tak tedy: uzavřel smlouvu s ČD, a.s., napřímo bez nabídkového či alespoň tzv. poptávkového řízení.

To vše několik dnů (!) před začátkem účinnosti smlouvy + se „zdůvodněním“ odkazovaným výše, obsahujícím některé vyložené nepravdy + nad rámec toho i zavádějící informace.

Happy

Kraj Vysočina bych úplně nekritizoval. To se dělo ve spoustě krajů. Vysočina z toho vytěžila poměrně dost narozdíl od jiných. Nová vozidla, celkem rozumná úhrada za vlkm atp.

xyz

Já kritizuji zejména to „zdůvodnění“.
Tam by se daly rozebrat i další body – že např. Regiojet nenabídl písemnou nabídku. Už nedodávají, že si ji od něj ani nevyžádaly.

Atd. atd.

xyz

Mmch. ta vozidla (RS1) tam přišla proto, že se „dělily dotace“, ani ne tak z hlediska nějaké proaktivní snahy kraje.

Přičemž možná i proto to dopadlo tak, že nějaký čas jezdily nové vozy na tratích typu Humpolec nebo Budišov, zato okolo Jihlavy ne-e.

fabec

Jsem zvědav, jak tahle zakázka ovlivní celkový provoz Os na Mladoboleslavsku, potažmo i v širší části Libereckého kraje. Jestli opravdu dojde k celkovému odstranění Os vrstvy na 080, nebo tam kraj doobjedná nějaké doplňkové spoje. A jestli po vzoru toho nového systému na 080 neskončí klasické Os třeba do budoucna i na části 070 Boleslav – Turnov. Ale pokud se nestihne spojka v Bolce (jakože nestihne), tak to pro spojení do Bolky od Českolipska bude zhoršení, když nebude přímé spojení na město.

Dominic

Ty rychlíky R24 pojedou úplně stejně jako osobáky L4 takže dojde jen ke spojení linek R43 + L4, k žádnému odstranění Os vrstvy nedojde.

Maxa

A teď teprve poznáte dopravce o kterém se vám ani nesnilo.

Libor

Co na to odboráři? Budou bojovat

fabec

Odboráří Arrivy?

G....

I u dopravce RegioJet fungují odborové organizace (mj. FSČR)

Uuu

Naprostá fraška je celé působení odborů u dopravce RJ.

G....

Proč tak míníte? To, že má společnost soukromého vlastníka ještě neznamená, že u ní nemohou fungovat odbory. Tedy pokud hájí pracovní podmínky pracujících zaměstnanců, ne šlendrián.

Peter

Kdyby dobře fungovala, tak tam neni tak velká fluktuace lidí a nemají povést, jakou mají

Uuu

Protože neplní vůbec svůj primární účel, jako by tam tedy nebyly.

Kubrt

Dobře, ti ale snad problém mít nebudou.

xyz

Měli by být rádi – budou tam jezdit ty moderní jednotky, jejichž nasazování požadovaly už zde https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/5708-spolecne-stanovisko-odborovych-organizaci-na-zeleznici-ze-dne-27-10-2020-k-rozhodnuti-md-cr-o-vyberu-dopravce-na-linku-r-14

Škoda, že tehdy nedoplnily, že moderní nízkopodlažní jednotky na R Pardubice – Liberec mohly jezdit už od 12/2006, pokud by tehdy vyhrál Viamont (= dnes GWTR) nebo Connex (= později Veolia, dnes… Arriva), což se ale nestalo, protože ČD nasadily dumpingovou cenu (= pozdější vysoká pokuta od ÚOHS) s vysokopodlažními „rakvemi“.

David

Me by se libilo cist zpravy o novych vlakovych linkach bez dotaci – hezky cely na komercni riziko

Jakub M.

Tak to by na spoustě tratí nejezdil nikdo, protože to by jízdenka stála tolik, že by každý jel radši autem.

xyz

Takže by se takový spoj také neuživil. Maximalizace celkového objemu tržeb se nedá dosáhnout maximalizací jednotkové ceny. (resp. leda tak u něčeho s velmi vysokou tzv. cenovou neelasticitou, tedy velmi nezbytném zboží/službě při neexistující konkurenci, tzn. reálně asi neexistující situace). Nebo ještě jinak: jestliže by např. na čtyřnásobek původní ceny přistoupila méně než 1/4 původních cestujících, tak celkový objem tržeb potom bude dokonce i nižší. A i když na ni přistoupí např. 1/2 původních cestujících, tak objem tržeb bude dvojnásobný oproti předchozímu, což ale nepostačí na pokrytí nákladů (to by musely být na takovýchto linkách pokryty tržbami z 1/2 už… Číst vice »

Zdrasa

Stačí postavit konkurenceschopnou infrastrukturu mezi dostatečně lidnatými destinacemi. Ale na opravovaných tratích, co vedou z většiny ve stejné stopě, jako za císaře pána, tohle očekávat nepůjde.

N.N.

Mno Praha-Vídeň je víceméně stále ve staré stopě, až na pár přeložek a Nové spojení v Praze samotné.

SYN

Ano, NĚKTERÉ spoje by se uživily i jako komerční bez dotace. Ale hodně by to prořídlo…

Náhodný Kolemjdoucí

Pokud by dopravci veřili, že to ujezdí bez peněz od státu, tak s tím můžou jít do výběrových řízení a chtít po státu nulovou kompenzaci, nebo ne?

DavidS

Ale pak by se vám tím kvůli ceně nechtělo jezdit

David

Krasne receno, ze tu cernou diru na penize zavrou az vetsi problemy verejnych rozpoctu …

Zdrasa

Celá doprava existuje jen díky dotacím. Jen některé druhy je třeba dotovat přímo, zatímco jiným stačí dotace nepřímé. Jenom to někteří nechtějí vidět, ať už kvůli své ideologie, nedostatku vzdělání nebo omezenosti.

Pat

Doufám že budete ochotně platit mýto na všech silnicích teda

Peter

Platí silniční daň 🙂

Pedro72

Silniční daň je pro většinu aut jen administrativní vtip.

Pat

A já platím ve vlaku jízdenku 😊

Gwann

Tak tohle je slusny ftip. Silnicni dan plati akorat podnikatele a je smesna

Peter

Odpovidá stavu silnic, klidně ji zvedněme když stoupne kvalita. A raději dotovat silnice které potřebujeme všichni, než nefunkční a vysoce neefektivní železnici

N.N.

Nějakých 12 Kč na litr plus DPH, dokupy asi polovina ceny paliva?

Adam Ř

DPH není žádným způsobem daň určená na provoz silnic. Do příjmů na železnici se taky nepočítá DPH z trafiky na nádraží

Navíc silnice zabírají o dost víc pozemků, což zvlášť ve velkých městech znamená „spotřebu“ velké hodnoty

N.N.

Stále je to zpoplatnění silnice, neboť se DPH platí i z té spotřební daně.
Že to není přímý příjem SFDI ani ŘSD ani Krajských SÚS nic nemění na faktu, že to je daň a tedy příjem státu.

Gwann

Ne, neni to zpoplatneni silnice. Uz kvuli tomu, ze nemusi byt projeta na silnici, neni tam jasny vztah mezi kilometry ujetymi a platbou.

xyz

Nicméně u spotřební daně z PHM (a přinejmenším DPH vypočtené z té spotřební daně) ten vztah je dost silný.

(Ovšem, totéž u spotřební daně z nafty spotřebované kolejovými vozidly nezávislé trakce.)

Gwann

A spotrebni dan z lihu slouzi na financovani odmastoven, ze?

xyz

Leda až doběhne ten který dlouhodobý kontrakt na rychlíkovou linku.

Jinak proškrtávání se zejména mezi 2010 – 2013 dělo. Reálně: z pohledu rozpočtu přínos nula nula nic, zato snížení použitelnosti znatelné. Ostatně už od 12/2011 měly R přestat jezdit tuším už z České Lípy směr Rumburk. A vzpomeňme (jinde u nás) na R 669 končící v pondělí až středu v Jihlavě, tzn. z Jihlavy směr Brno po – st poslední rychlík v 16:40 h. Naštěstí tato šílenost zmizela o 5 měs. později.

Petr Hanák

A celou trasu Jihlava-Brno vlakem jezdí kolik lidí?

xyz

Nechápu význam tohoto „dotazu“ v kontextu diskutovaného.

Zrušení spoje v tomto úseku jej zruší i pro lidi jedoucí celou trasu, tak i úsekově.

Navíc, relativně nízký počet lidí končí v Jihlavě jízdu ve směru od ČB, takže zrušení toho R 669 v pondělí až středu mezi Jihlavou a Brnem snížilo počet cestujících v něm i v zachovaném úseku před Jihlavou.

No nic, naštěstí toto platilo jen 5,5 měsíce (ovšem vč. léta 2023…).

xyz

** Ne 2023, samozřejmě 2013.

Gwann

Budes stejne jasat nad mytem za kazdy kilometr jizdy na jakekoliv silnici? MHD za naklady? Skolam s trznim skolnym?

Miluji ruzne ty libertariany, kteri pak strasne jeci, kdyz jim nekdo naordinuje jejich meducinku

Peter

To už se nechce ani teď. 😀 Dotovaný vlak s předraženou jízdenkou.

xyz

Na tratích, kde se potenciálně bez dotací uživí, už (jakýchkoliv) spojů jezdí ažaž.

A tam, kde by prostor možná byl, se bez dotací neuživí v žádném případě.

Petrkl

Ani v Německu se nejezdí bez dotací. A to běžné jízdné je několikanásobně dražší než u nás.

Peter

Ale platy jsou jinde

Mirek

Ano, ale rozdíl v ceně jízdenek převýší i ten rozdíl v platech. Například jízdenku pro 1 osobu na cca 120 km cestu regionálními vlaky v úseku Nürnberg – Martkredwitz mi web DB na dnešek ukazuje za „krásných“ 36,80 EUR nebo za 32 EUR v případě nákupu celodenní Bayern-Ticket.

X 1

Dotace má v Německu jen regionální doprava, tedy vlaky kategorie RegioBahn (Os) a RegionalExpress (R, Sp). Dálková doprava ICE, EC a IC, jezdí výhradně na komerční riziko.

tarten

No a v Německu je regionální doprava celkem srovnatelná s naší vnitrostátní. A pak jsou tu regionální špeky jako Bavorský Expres.

Peter

To by se dalo u expresních linek udělat.

Ondřej

Můžeš to zkusit

Daniel Jablonecký

Tak to máte štěstí, protože tových článků je tady spousta. Dejte si do vyhledávače dvě slova: open access. A stiskněte lupu. Nemáte zač, rád jsem pomohl.

Zdrasa

Plánují se ČD začít někdy snažit, aby už taky něco i vyhrály?

Krakonoš

Ano. Zítra zadají spřátelené agentuře zadání na výrobu nových příspěvků na Instagram, které jim přivedou více cestujících a tržeb. Samozřejmě za „výhodnou cenu.“ Teda pro tu agenturu. Viz například: https://www.instagram.com/reel/DMaO0znxPLe/

Jo a bude „výjezdní porada“. Ideálně někde na fotbale. Otava zařídí, Krapinec schválí.

Fabiatiq

Krakonoš: To si jako dělají srandu a vyhazují prachy z eráru za takový brak? Kdyby to alespoň měli bez překlepů a gramatických chyb. Se nedivím, že prohrávají jednu soutěž za druhou…

https://www.instagram.com/reel/DL_9mvqJf26/

MP22

Nejste cílovka té kampaně, ta cílí na úplně jinou generaci a tam to funguje 😉

Krakonoš

Gramatické chyby, překlepy a hlavně zpoždění oproti aktuálním trendům o nějaký ten měsíc je to, co „jiná generace“ vyžaduje? Povídejte, vyprávějte… stačí se podívat kolik reakcí (pozitivních/negativních/celkově) měly ty příspěvky kdysi a dnes. Zas tak „skvěle“ to evidentně nefunguje. I přes to, že je masivně podporují placenou propagací, což jde jednoduše ověřit v knihovně reklam. 🙂

A. O.

Jsem +/- generace, na kterou to má cílit. Můj názor na ten výplod je, že je to odpad. Další otázky?

Karl vB.

Mno, tak tohle není ani „besídka zvláštní školy“.
Jestli i tohle sponzoruju ze svých daní, tak milé Dráhy děkuju pěkně.
ČD měly raději nechat v nějaké „Horní – Dolní“ otevřenou pokladnu, než se veřejně presentovat takovouhle úpadkovou formou.

Peter

Ne, stát je chce zlikvidovat… další v pořádí je pražské esko a moravské rychlíky…

mcha

Co maji spolecne linky S v Praze, moravske rychliky a Ceske drahy? ČD jsou jen dopravce, ty linky muze jezdit jiny dopravce, v Praze uz jezdi na S linkach dalsi 2 dopravci

xyz

Navíc i pojem „Moravský rychlík“ je hodně pofidérní. Jedna taková linka patří Regiojetu už skoro 6 let.

Mnoho dalších linek jede z Moravy do Čech. Pak je to rychlík moravský, nebo český? 🙂

N.N.

Další 2 provozují ČD. Jednu vozí Interpanterem, druhou s Bd a Bdtee. Obě mezi Brnem a Olomoucí.

xyz

Další pak Olomouc – Opava – Ostrava. Ovšem, zčásti ve Slezsku, ale to platí i pro linku Brno – Bohumín.

Jarda

on myslí, že tam ČD skončí, nikoliv ty linky samotné, že by končily

Joe

Pokud je hlavním kritériem těchto soutěží cena, tak ne. Nikdy nebudou mít šanci vyhrát.

Peter

Bohužel máte pravdu, vítězí vždy ten nejméně kvalitní low cost produkt.

Tomáš

Ano, ČD the best. Jako když jsem jel naposledy s ČD Valašským expresem. Drahé jízdné a honekrák bez klimatizace. Teď v neděli pro změnu béčko. Luxus hodný roku 2025. Akorát ta cena neodpovídá low cost…

Pavel

Arriva podá námitku, do září se to nestihne. Takže má rok provozu navíc jistý.

Pavel

Jako že by se dosavadní dopravce ( nebo i jiný ) nepokusil o odvolání, by bylo opravdu raritní v naší malé zemičce. A hlavně proč to nezkusit. Sice to nevyjde (asi) , ale už jen za ten pokus můžou získat rok navíc a to se vyplatí.

noerf

Arriva je třetí a nemá úplně důvod. Vypadá to, že Regiojet obsadí Ústecko, Střední Čechy a Prahu. Naopak jiné kraje Arriva (Plzeňský, Jihomoravský, Zlínský) a o některých dojde k dělení. S tim, ze občas něco vyhraje GWTR.

Jarda

Arriva pořád bude mít v lbc kraji osobáky na L3, ty jsou myslím na 15 let, ale jistý si tím úplně nejsem

Tomáš

A nebo taky konečně státu dojde, že dle RegioJet sloganu „nikdo Vám nedá víc než my vám můžeme slibit“ doprava fungovat nemůže. A kamarádíčkování Jančury s vrchností, tady taky nebude do nekonečna. Od. Něj jsou to jen iluze a kde cokoliv vzal, tak to nikdy nebylo tak jak mělo, viz. Ústecký kraj a další. Jenom hloupé sliby a realita potom horší než to bylo.

Kubrt

Co je Ústeckém kraji s RJ špatně?

Lukáš Chytil

Jednak zpoždění několik let, než přišly jednotky od Pesy a pak jejich docela velká provozní nespolehlivost ze začátku, kdy jela místo Pesy 628 nebo také nic.
Postupně se problémy vychytaly a dneska to jezdí normálně.

noerf

Původně měl jezdit novými jednotkami od Pesy pilotů dvou letech. Nakonec se první jednotky objevili po třech letech a zbytek v průběhu cca tři měsíců. Ústecký kraj pokutoval Regiojet za ony tři měsíce, kdy nejezdil všechny jednotky. Regiojet měl smluvně dořešení, že pokutu zaplatí Pesa. To roční zpoždění šlo na covid, na základě dohody mezi Ústeckým krajem a Pesou.

xyz

Mmch. srov. s Krajem Vysočina a jeho druhým nabagrovaným kontraktem pro ČD, kde taky smlouva od 12/2019 uváděla nové EMU/DMU s nástupem zejména v roce 2023, což u Foxů (DMU) bylo o rok opožděno.

Mmch. ani nevím, jaké sankce za toto Kraj Vysočina pro ČD použil. 🙂

Sheriffko

Oni ani jednotky od Pesy teda 654 nejsou vrchol spolehlivosti. Obdobně jsou na tom i jednotky 655 pro PID i když jsou tam drobnosti kde je vidět že se Regiojet poučil z jednotek 654 DUK. Spolehlivost údajně měl byt jeden z důvodu proč Regiojet pro zbytek Ústeckého kraje nakonec šáhnul po Panterech od Škody.

Twix

Několik let? Byl to přibližně 1 rok (trochu víc) a bylo to v době kdy ze zřejmých důvodů všichni dodávali pozdě. Regiojet na tom neměl vinu a penále měl s výrobcem podchycené.

N.N.

Pamatuju zaručené zprávy, jak JMK kupuje vlaky, aby s něma mohl jezdit žlutý. Po vyhlášení výsledků souteže byly najednou všecky zaručené tlampače potichu.

Peter

Proč by to ministerstvu dochazelo, kdyz tím vlakem nejezdí 🙁

idk123

Střední Čechy a Prahu jste vzal kde?

Kubrt

S49 a S61 zřejmě považuje Noerf za první vlaštovky 🙂 Jasně, jsou to čiré spekulace.

Adam Tywoniak

V PIDu: linky S49 (nová smlouva) a S61 (nová celá linka).