RegioJet vyhrál bitvu o místo na slovenské trati, z Prahy do Bratislavy pojede třikrát

Vlak Regiojetu v čele s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: Timotej GruchalákVlak Regiojetu v čele s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: Timotej Gruchalák

Dva dny před spuštěním nového jízdního řádu získala společnost RegioJet všechna potřebná povolení pro provoz třetího páru vlaků mezi Prahou

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

No moc diskutabilní to teda není pane Petráku. I když mám lehce jiný seznam. Tak z Vašeho také vychází, že jedničky, respektive vozy s kapacitou cca 50 lidí převažují. Apmz je 38, Amz 12, ABmz 17, Bmz s dětským trojoddílem a kuchyňkou, které mají kapacitu cca 48 míst je 11. To je 78 vozů. Derivátů klasických dvojek je 40. Takže polovina, stojím si tedy zatím, že základ parku tvoří vozy s kapacitou do 50 míst.

železničář v důchodu

Ano, takto je to přesnější – Máca neuvádí ani počet sedadel, ani skutečnou obsaditelnost, tedy počet míst skutečně využitelných cestujícími. A propos: i „deriváty klasických dvojek“ ex ÖBB mají v oddílech jen 6 míst k sedění, takže nikoli dříve u nás výhradních a i nyní dost běžných nepohodlných 70 – 80 míst, s čímž je při hodnocení kapacity souprav rovněž nutno počítat. Na druhou stranu je ale třeba i konstatovat, že „jedničková“ kapacita Jančurových vozů je pro cestující (zejména na delší vzdálenosti) jednoznačně příznivější, než většinově mnohem méně pohodlná „klasická dvojková“(byť „modernizovaná“) nabídka ČD – a i s tím Jančura… Číst vice »

Martin

Spíš pane Noerfe spočítejte kapacitu soupravy a ne, jak dítko vagónky. Nic ve zlém. Ale základ vozového parku RJ, jsou jedničky ÖBB s kapacitou 48 osob. Nechci to tu přesně vypočítávat ale pro zajímavost 10 vozů RJ je 480 lidí, 10 klasických dvojek je 660 osob. Takže počítat vozy je nepřesné.

Josef Petrák

O tom, co je základ vozového parku teď, by se asi už dalo hádat. Ampz/ABmz byly základ v roce 2011. Pak přišly Bmz, Bmpz, … Tady je kompletní přehled. http://rj.macoslav.cz/

noerf

Tak zatímco ZSSK hlásí, že IC vlaky jsou v plusu, ale pouze provozně bez odpisů a oprav, takže fakticky vydělají na mzdy, spotřebu elektřiny a polatek za drážní cestu. Náklady na přeprah a doplnění vody a atd. neuvažují. Zkrátka skvěla firma a pak se všichni diví, že Regiojet i Leo Express jezdí vcelku plný a státní dopravce jezdí na konkurenčních tratích většinou prázdní (viz. statistiky obsazenosti vlaků Praha – Košice na Slovensku) Jsem zvědav na kapacitu vlaků za rok. Do Ostravy jezdil Regiojet se třemi, čtyřmi vagony, dnes jezdí standardně s osmi vagony plus posilové vagony, tak to dopadne i… Číst vice »

K.S.

A nevíte jak je na tom dálková doprava ČD? Jestli jsou vlaky EC/IC/SC/railjet v plusu? Jen ze zvědavosti že i přes boj takové pitomosti až zase tak moc nedělají, nebo je dělají o trochu diskrétněji a rozhodně jim při tom neasistuje vláda, což na Slovensku ano. Myslím že v tom měl tehdy ředitel drah pravdu, hlavně s rostoucím počtem cestujících, což je zase spojené s růstem ekonomiky a zlepšováním tratí bude třeba aby byly vlaky dostatečně dlouhé aby se do nich všichni vlezli nějakým kulturním způsobem. Třeba se vrátí vlaky o 7-10 vagonech. S zaváděním nového jízdního řádu by se… Číst vice »

noerf

No třeba z Českých Budějovic jezdil do Prahy rychlík se sedmi vagóny, nyní jezdí se šesti a expresy se čtyřma. Tomu se říká ekonomika provozu. Přitom autobusy prepravuji v hodinovém intervalu cca od 50 do 150 lidi. Což znamená potenciálně 1 – 3 vagóny pro dopravce, který převede lidi z autobusu zpátky do vlaku. Ale muselo by pravděpodobně dojit ke změně dopravce nebo výrazné změně služeb a cen.

petr

už jsem měl i strach, že se mu to nepovede.

Michal

Typická ZSSK/ŽSR vyjebávka. Štreka i služby jako někde na Balkáně, ale nejzásadnější agenda je… boj s Jančurou.