RegioJet třetí, České dráhy šesté. Neziskovka sestavila žebříček nejlepších evropských dopravců
Lokomotiva TRAXX MS3 v čele vlaku RJ1043 ve Žďáru nad Sázavou. Foto: Miloš Chomjak / RegioJet
Hodnocení se týkalo celkem osmi oblastí, největší váhu měla cena za kilometr.
Pro zajímavost jeden aktuální internetový odkaz, kdyby si snad někdo chtěl přečíst i informaci od „konkurence“:
https://archiv.hn.cz/c1-67511530-obrat-na-zeleznici-ceske-vlaky-jsou-na-spicce-evropy-ty-nemecke-naopak-ztraceji-kredit-tady-je-vysvetleni?utm
On už jen ten fakt, že přesnost spojů je prezentována jako něco, co je v plné odpovědnosti dopravce, docela silně vypovídá o tom, jakou představu mají autoři o základním fungování železnice…
Fakt kvalitní srovnání. Kde bych snad jedině souhlasil je cena a zvýhodněné tarify, zbytek je naprosto zkreslený. Dochvilnost má RegioJet zhruba stejnou jak České dráhy co se týče hlavního koridoru. Reálně ČD má snad i větší dochvilnost na osobních vlacích jak RJ. Nestalo se mi že bych jel R od RJ a nebyl by zpožděný. Nebo booking experience. Tady někdo neumí používat Můj Vlak, nebo stránky ČD přepnout do AJ. Nic primitivnějšího jsem neviděl. A RJ má víc. Kompenzace má ČD snad úplně stejné jako RJ nebo ještě lepší, oni totiž v RJ asi neví co je platební karta, vždy… Číst vice »
Regiojet dostal stejně bodů jako SBB? Tak to vypovídá za vše.
Proč by ne? SBB to mají za kvalitu, ČD za cenu.
RJ tam má napsané (tabulka str. 38), že nejezdí v ZVS, takže jestli zapomněli na R8, tak se výsledku nedivím…
A ČD mají něco z ZVS, a počitaji i kategori R (rychlík).
Tak už se smiřte tím, že RJ je lepší než ČD s tím už nic neuděláte
Bývalo. Nyní již jen mimošpičkové ceny.
líp bych to neřekl
Když je na úvodním obrázku 388.209. Už mohou Traxxy MS3 Regiojetu a ČD Cargo jezdit pod ETCS nebo ještě nemají schválen zkušební provoz (mimo 388.219 – 388.224)?
… tak by RegiJet umístili na poslední místo, aby si zachránili holý život! Teďka bude muset úderka ze msty zmlátit děcka i psa, aby všichni věděli, že *žlutý* je nehorší vrah v historii lidstva.
o urovni Neziskovky svedci to,ze je Regiojet na 3 miste,zajimalo by me kolik jim Jancura nasypal???
Tenhle debilni hlod svědčí pouze o Vašem myšlenkovém světě a o tom, jak koukáte na vše kolem sebe.
ja narozdil od Vas nemam zluty mozek a hodnotim sluzby dopravcu podle toho jak jsem s nimi spokojen a musim rici ze Jancura je tragicky,se staci podivat treba na linku R8,kde ma monopol
Nemá monopol, jezdí na objednávku MD
A teď si představte, že uplatil celý Eropský parlament, aby se vlaky musely soutěžit. Zaručená informace z nádražky!
taky by mě to zajímalo, když není schopen ani zajistit náhradní dopravu v případě mimořádností
I v případě plánované výluky poslali místo 5vozového rychlíku do Brna pouze 2 (slovy dva!) autobusy. Osobní zkušenost v pracovní den.
V žebříčku jsou i firmy, které rády ruší spoj bez náhrady. A vzhledem k možnosti jet následným spojem ani nevrací jízdné.
Tak toto se snad ani nehodí komentovat, běžte se zastydět
Považuje-li většina zde diskutujících publikované hodnocení za neprofesionální, odbyté, zmanipulované, atd.*) a má zájem se dobrat objektivní pravdy, nezbývá, než sestavit vlastní tým hodnotitelů, vypracovat robustní metodiku a vydat se do terénu. Jsem připraven se zúčastnit v jakékoli (tedy i žádné) roli.
*) nehodící se škrtněte
To hodnoceni je dané na základě nějakých kritérií. Zarážející je, že nejvýznamnější položkou je cena za km, což není vztaženo k cenové hladině jednotlivých států a mezd (což znevýhodňuje SBB) a náklady na VRT versus konvenční tratě (tedy cena za rychlost). A důležitý parametr jako přesnost vlaků, kde byla SBB nejúspěšnější je relativně málo významný.
„Each ticket price was converted to Euros when necessary and adjusted for the cost of living in
the operator’s country using Comparative Price Levels“…
Souhlasím,
Problém je hned totiž hned v odstavci 2.1. kdy vychází najevo, že studie je založená pouze na datech sebraných z internetu, případně z reakcí samotných dopravců na položené dotazy. Ale nikdo se vlastně nenamáhal jet vlakem, či dělat terénní šetření.
Proto se vlastně například vůbec neřeší čistota v rámci Travel experience. Nebo náhradní doprava atd. Travel experience valstně řeší jen rychlost, jídlo, Wifi a zásuvky.
No a ze svého zaměstnání vím jak stále se někdy může lišit informace na internetu s tou reálnou na pracovišti.
Brát jako nejvýznamnější kriterium cenu jízdného v případě, kdy to se mění i v dost velkém rozmezí podle několika vnějších podmínek (kalendářní den a denní doba, aktuální vyprodanost kapacity vlaku, použitelnost různých slev, atd.) mi přijde dost nelogické a těžko odůvodnitelné. Jak definoval zpracovatel studie jízdné, které při svém hodnocení použil? Cena jízdného je samozřejmě jako kriterium velmi důležitá, mnohem důležitější je však třeba už samotná aktuální použitelnost vlaků, tedy možnost „přijít a jet“ bez nutnosti jakékoli předchozí rezervace místa a s možností získat jízdenku (včetně slev) operativně (nejlépe i až přímo ve vlaku) za nijak nezvýšenou cenu a bez… Číst vice »
Stačí si to otevřít.
Jízdné definovali pro relace vybrané délky, při nákupu nezlevněné jízdenky 7 a 14 dní předem, přes web nebo aplikaci dopravce, u spojů vybraných kategorií (u ČD R, IC, SC; u RegioJetu pouze open access). Cena je následně normalizována indexem kupní síly.
Takže zrovna toto je ten menší problém celé analýzy, i když i tak to absolutně nezohledňuje rozdíl v konkurenci, v závazkové dopravě, v podmínkách jízdenek atp.
Já nemám „nervy“ ani chuť ten materiál studovat, takže děkuji za poučení = doplnění = upřesnění: úplně nesmyslné tedy to hodnocení výše jízdného asi není, ale škála různých typů jízdného i podmínek pro jejich použití je tak různorodá a těžko porovnávatelná, že zjednodušit ji i jen na tuto formu stejně nemá pro opravdu realistické posouzení úrovně jednotlivých dopravců patřičnou vypovídací hodnotu, protože nezohledňuje skutečný podíl takto vydaných jízdenek na celkovém počtu přepravených zákazníků. Tím spíše bych považoval za mnohem důležitější upřednostnit hodnocení podle skutečné „operativní“ možnosti použití vlaků, tedy jakési „bezproblémové uživatelské příjemnosti“ procesu zahajování přepravy, jak jsem se snažil… Číst vice »
Nemáte nervy to číst, ale názor máte naprosto jasný?
To ve volbách hodně vysvětluje.
Proč do taho mícháte nějaké volby? Já jsem se vyjadřoval k „oficiálním“ výsledkům toho porovnání a ke kritériím, která k němu vedla, a navíc jsem („iniciativně“) i sdělil a zdůvodnil, co při hodnocení jako prioritní považuji já – a k tomu žádné detailní studium podkladového materiálu nezbytné není. Navíc, kdybych se k nechuti studovat ten podklad hned v první větě sám poctivě nepřiznal, ani byste neměl k použití svého faulu proti mně „návod“, takže odsouzení spíše zaslouží váš podivný komentář.
Jako pražská MHD??? Tam si jízdní doklad musíte koupit před nástupem
Zaspal sste dobu: Všechny spoje už umožňují zakoupení jízdenky přímo v věkterém vozidle, jediné omezení je nutnost zaplatit jízdné pomocí platební karty.
Je vždy dobré se zasmát. Nic k tomu se nedá víc říci.
Trenitalia před SBB, tak to asi o tom hodnocení vypovídá dost…
Režijkáři dostali další tvrdou ránu. Ono kdo by taky jezdil dobytčákem u ČD, když může pohodlně cestovat s RJ a většinou za míň peněz.
Au to bude mínusů😂
Mínusovat nebudu. To je zbytečné. Ale pravdu (pokud jde o pohodlí) rozhodně nemá.
Zrovna včera na IC do Plzně vůz AB starší než já. Jen koženku přečalounili. Za tu cenu výsměch.
Očividně jste nikdy nepoužil vlaky ČD
Tak dobytčáky ČD už jaksi nemají, ale ty jejich vlaky jsou úplně hnusné, o tom žádná.
Kritizuješ ČD přitom očividně ani netušíš o čem píšeš ani je nepoužíváš.
Už tak rok ne. Nedával jsem ty hnoje, co jezdí na R12.
RJ jo ..hnus špinavý a zhnily
Pohodlně? Na lince z Ústí do Kolína? Jste spadl z hodně vysoké višně.
1. třída udělaná z vozu 2. třídy?
Bez stínítek v oknech či závěsů?
S opěrkou hlavy, která nedrží na místě?
Možná, že ty soupravy nakoupení od společnost PESA Bydgoszcz (s kterými jezdí jen v rámci Ústeckého kraje) jsou v lepším stavu než Bmz – ale zrovna ty Bmz mají ČD v lepším stavu.
Bud mate smysl pro ironii a nebo jste zamestnancem RJ.RJ ve vetsine pripadu neni pohodlnejsi a ani levnejsi nez CD a z vozu RJ ktery jezdily jeste za krale klacka se cloveku dela nevolno
Z dopravy může udělat taky nějaký žebříček.. třeba jen dopravcu v ČR a SK 🤪
Tak jsem si vyhradil chvilku po obědě a pročetl jsem tu zprávu detailně. TO JE TAK ODFLÁKNUTÉ! Přitom škoda, protože někdo si s tím očividně dal spoustu práce, ale prostě metodologie kulhá na obě nohy. Tváří se to jakože to vnímá věci v kontextu, ale srovnávat ceny v absolutních hodnotách mezi velmi odlišnými regiony, to je prostě ekonomický fail. Při nákupu se hodnotí možnost storna/změny, ale ignoruje se fakt, že např. u DB to jde pouze u drahých flexi jízdenek, zatímco u ČD/RJ to jde prakticky u všeho, bez srážky, do 15 minut před odjezdem. To je mega velkorysé a… Číst vice »
Naprosto souhlasím, ty kritéria jsou nedotáhnuté
Kvůli tomu ale nemusíte být sprostý. To sem nepatří. Mělo by se to řešit banem pokud by se to opakovalo.
Až na zkratku WTF (o jejímž použití si jistě mohu myslet ne zropvna dobré věci) tam není použito jediné sprosté slovo.
Ještě TWL, to je na ban. 🙂
Tohle jednak opravdu není seminárka, a ten žebříček sestavila neziskovka. Víte, k čemu slouží neziskovky a jak fungují? Kdybych to sem napsal, tak dostanu doživotní ban. Takže ten žebříček, o kterém je článek, bych vůbec nebral vážně. Nemá cenu se kvůli něčemu takovému rozčilovat.
Celá řada neziskovek dělá naprosto zásadní práci, kterou suplují neschopnost či nedostatky veřejné správy. Tady problém není.
Nemám ani problém s mnoha závěry tohoto cvičení, mnoho doporučení tam je správných a trefných. Jen je škoda, že se samotná analýza takto zvrhla.
Ano víme. Například neziskovka s nejvyššími příspěvky od státu je ČR Fotbalová Asociace.
Nějak nechápu, jak může být u nás fotbal „neziskový“ …
Já také ne. Ale je. A nejvíce se do neziskovek naváží lidé, kteří o nich naprosto nic neví, jenom slepé přijímají lživé bláboly svých mentálních pastýřů….
On je to takový výcuc. Hlavní problém je totiž v prioritách.
Hned první bod cena sice přepočtena na kupní sílu (či co), ale je rozdíl v zavázku a na vlastní riziko.
A od toho se odvidi měříci priority členů….atd
To jste tam do žebříčku nejlepších nemohli napsat ještě šesté ČD? Jaké mají hodnocení?
ČD:
cena jízdenky: 8,1
slevy: 7,5
přesnost: 3,4
rezervace: 5,6
kompenzace: 6,7
komfort: 7,8
noční spoje: 6
přeprava kol: 5,8
Takže SBB, které ani rezervace nepotřebují moc řešit, protože spojů jezdí dost často a s dostatečnou kapacitou, jsou z hlediska rezervací „dobré“ nebo „špatné“?
Opravdu hodně divná kritéria.
Ha, RJ má u kol 3,4. Já jsem ještě neviděl realizovat přepravu kol u RJ, někdo tady ano ?? Pravda, kolo-kritérium bylo jen za 5 procent z celkového hodnocení.
Mezi Brnem a Ostravou to jde, vyzkoušeno.
Mezi Brnem a Ostravou musí mít dle požádavku MD. Ale tyhle spoje do hodnocení nejsou zahrnute….
Srovnávat vlak jedoucí v podmořském tunelu za vlak jedoucím ve východním bloku v údolí Dunaje podle ceny za kilometr je nesmysl dá se takové neziskovce nějak věřit a brát to jako informativní?
Takže vyhrála zcela antiliberizační trenitalia, SBB.
Za nejlepší poměr cena/výkon. Naprosto souhlasím. Ještě OBB.
Regiojet možná za open access.
Eurostar má blízko k Anglii, dvojnásobné jízdné.. Podle mě tzv neřízená liberalizace.
U nás už se situace pro cestujícího zhoršila a zhoršuje. Tam kde nastávájí soutěže.
Minusujte si mě jak chcete. Trenitalia, cestující vesměs jezdí novými vlaky. Na rozdíl od čr. A za slušné peníze. Na itálii. A s rychlostmi. O kterých se v ČR můžem nechat zdát. A tím nemyslím vrt. Ale třeba jen konvenční síť.
Pravda pravdoucí. 160 osobákem běžně.
RegioJet bodoval hlavně v kategorii výše jízdného a komfortu cestujících. KOMFORTU! 😀 Takový žebříček nestojí za to vůbec komentovat.
Taky jsem si původně myslel, že to brali od konce.
Komfortní u RJ? Nepovedený vtip
Ono ani s tou přesností to nevidím nijak slavně. Pokud si dobře pamatuji, tak dokonce dle nějakých tabulek tady na Zdopravy byl RJ horší než ČD.
Hmm, v ZSSK sa pravidivo tranfili do hodnotenia aplikácie a neschopnosti kompenzovať meškanie vlakov, ale otázka je, či pri tom hodnotení komfortu pochopili zadávatelia ankety prípadný sarkazmus…
Aj keď subjektívne komfort cestovania šiel hore, to treba uznať, no stále to nestačí, ak sa pozrieme na frekvencie, presnosť, prípoje či mnohokrát spomínanú rýchlosť spojení.
To vypadá,že žebříček byl udělán neziskovkou v Bílovicích nad Svitavou.Jančula tam má vilu.
Jiříku, je to velká legrace komolit jiným lidem příjmení, že? Tak si běž diskutovat tam, kde tvůj humor ocení.
Ale, někdo zkomolil kamarádovo příjmení nebo je ten občan fakt Bůh?
Gratuluji Regiojetu a jsem hrdý na to, že máme tak skvělého soukromého dopravce ale zároveň gratuluji i ČD, je vidět, že konkurence jim prospívá a pomalými krůčky se stává kvalitním dopravcem, za což z velké části vděčí právě Regiojetu. Je mě mrzí, že Regiojet trošku opomíjí autobusy, které udělali revoluci a vyšvihli jej na výsluní.
Jak píše Juraj, je tam tolik proměnných, které závisí na dalších proměnných, že takové hodnocení se snad ani nedá řadit do nějakého žebříčku. Sám jsem před mnoha lety psal o dopravních schématech a pomocí popsané metodiky jsem se snažil objektivně zhodnotit asi 80 takových schémat z hlediska informovanosti. I něco tak triviálního, jako je dopravní schéma, nebylo jednoduché a těch vítězů bylo víc.
Navíc ze svých zkušeností tedy výsledkům žebříčku nevěřím.
Za mě se to musí zahodit, během brigády na DÚ jsem zjistil, že soukromníci kašlou na pravidelnou údržbu vozidel, pravda najdou se vyjímky, ty ale potvrzují pravidlo, takové KŽC se opravdu stará o svoje vozy, to že to má věk je věc jiná
Zato u ČD bylo všechno perfektní? (sice na Ještěd nejezdil vlak, ale lanovka, ale… tam mají „máslo na hlavě“ snad všichni, včetně DÚ).
RegioJet a jeho poslední vůz bez brzdy mluví za vše
Lanovka hahaha.. co Pardubice a slavný RegioJet se svým zhnilym vozem?
Regiojet neobhajuji – ptám se na ČD, protože z vyjádření „soukromníci kašlou na pravidelnou údržbu vozidel“ by mohlo vyplývat, že (jediné) ČD na to nekašlou.
Takovou věc jako „tržní cena“ už výzkumníci objevili? Proč by měl Eurostar zlevňovat? Protože jsem levicový aktivista, co zrovna dělá za dotace výzkum? 😀
A kdo říká že by měl zlevňovat?
Aby se lépe umístil v takto prestižním výzkumu 😛
Jedna věc je tržní cena jako střet „komerční nabídky/poptávky“, druhá věc je střet „společenského optima nabídky a poptávky“.
O. K. Eurostar jede v prvním jmenovaném, nicméně v úvahu by potenciálně připadal i druhý jmenovaný způsob.
Jak vysoká byla ta dotace, za kterou dělali ten výzkum, a od koho?
Neziskovky mají veřejně dostupné účetnictví. Jestli Vás to skutečně zajímá, určitě to vše najdete.
Osobně mám s podobnými akcemi docela problém, protože je to metodologické peklo. Někdo se snaží zarolovat tolik ukazatelů do jediného skóre, až z toho vypadne naprosto nesmyslný výsledek.
Nedávno různě po sítích kolovala mapa evropských systémů metra, oznámkovaných v pořadí. Hodnotila se délka sítě, počet stanic, počet cestujících, subjektivní dojem a mediální obraz – to je zaručený způsob, jak jakékoli empirické výsledky totálně znehodnotit a vytvořit nicneříkající veličinu. Tady je to podobné.
Nepochybuji, že se toho marketing RJ chytne stejně, jako když před časem obskurní Loco2 ocenil jídeláky ČD, ale v reálu to nevypovídá prakticky o ničem.
Správně, kdyby viděli žlutou realitu, tak jim padne brada, ČD to dělají dobře, nemůžu si stěžovat, bohužel stávající stav odráží státní zájem od roku 1990 do roku 2012, kdy se na železnici kašlalo
Ale oni viděli žlutou realitu. To že se vám konkrétně ze žluté barvy rosí čelo neznamená, že každý v Evropě má takové předsudky. 🙂 ČD určitě čím dál lepší, ale pořád jsou tam mezery, pokud třeba zkusili jet do Kutné hory, tak hurá Béčka na koridoru. A to není jediná taková trasa z Prahy.
Ta zpráva se celkem vrtá v detailech na spoustě stran, celkové hodnocení je jen jeden parametr, ne nutně ten nejzajímavější.
Protoze je samozrejme potreba cist tu zpravu celou a ne se koukat jen na celkovej zebricek.
Jenže ten žebříček je nakonec to, co se dostane do světa.
A ten je nejvíc mimo. Je to prostě amatérský přístup, který celou tu práci znehodnocuje.
Mate pravdu. O trochu lepší by bylo,kdyby jen sesbirali data,pro třeba deset parametrů, a každý by si pak nastavil váhu podle toho co je pro něj jak důležité.
I tak by to ale narazelo v tech podkladových např. komfort- to by mě zajímalo jaká dílčí kritéria měli, a jak je hodnotili?
Například by mě zajímalo srovnání kupříkladu RJ získal za komfort nějakou známku. Jaké další společnosti získaly stejnou známku.
Pomíjím Regiojet, ale… že by francouzské SNCF s četností odřeknutí vlaků z různých důvodů (i kdyby stávky, ale i nedostatek personálu) byly lepší než nizozemské NS?
A Trenitalia lepší než SBB?
Podivný žebříček, z mého pohledu.
sestavte si vlastní, co vám v tom brání?
Ukazuje to vodnatost a neodbornost subjektů posuzující daná kritéria
Nevím jak drahé je jezdit s Trenitalia, nicméně s SNB to drahé je. Takže asi i to hraje roli.
Nicméně i cenové srovnání lze dělat buď v nominálních cenách, anebo dle parity kupní síly té země.
Pokud se srovnání dělá prvním jmenovaným způsobem, pak je jasné, že SBB na tom vyjdou, že mají drahý tarif (tedy ten běžný; ne když cestující má roční GeneralAbo vztahující se na veškerou veřejnou dopravu, kdy naopak u dálkových spojů v Itálii snad žádné předplatní jízdenky neplatí).
„Each ticket price was converted to Euros when necessary and adjusted for the cost of living in the operator’s country using Comparative Price Levels“
Taky by se mohl sestavit žebříček provozovatelů tratí. Po tom, co se stalo v České třebové, si myslím, že by bylo fajn, aby se tratě dokázaly vzájemně alternovat a vlaky tak nemusely tolik čekat za sebou, když by mohly určitý úsek objet jinudy.
Nemluvě o informovanosti cestujících a personálu dopravců.
Viděl bych to jako prospěšnější než VRT, které by prospěly hlavně větším městům, kde by ty vlaky zastavovaly.
Při události v Třebové ale docházelo k objíždění toho úseku, např. takový SC 502 to vzal přes Brno a Havlíčkův Brod, stejně i Metropolitany a další.
pri udalosti ako spomínaná by v prvom rade diaľkové vlaky boli na VRT a vôbec by sa tam nenachádzali
Třebová potřebuje rekonstrukci . SZ samozřejmě v tom má taky prsty údržba TV jak kdy jak kde.
Obávám se, že toto srovnání a sestavený žebříček nestojí vůbec za zveřejnění. Hodnotit to podle nejpřijatelnější ceny pro cestující (mj.) není nejšťastnější nápad. Ad zpoždění několik z nich je způsobeno dopravcem, kolik v důsledku návazných spojů, které neujedou? Nejlevnější cena pro cestujícího ne vždy znamená dobré podmínky pro zaměstnance. Údržba a čistota vlaku byla kontrolována? Přístup personálu? To asi ne. Vypadá to na testy od stolu bez bližšího zkoumání, takže nerelevantní.
Ono je obecně velmi ošemetné míchat kvantitativní a kvalitativní ukazatele. Ještě řekněme, že se dá nějak hodnotit poměr cena/komfort (pokud se jasně uvede kontext), ale čím víc různých ukazatelů tam je, tím menší hodnotu ten výsledek má.
Předpokládam, že čistota vlaku a přístup personálu byly hodnoceny ve faktoru „travel experience“.
A proč by mělo cestujícího zajímat podmínky pro zaměstnance? jestli se zaměstnanci cítí špatně, předpokládám, že je nikdo násilím zde pracovat nenutí?
Raz darmo. Presnosť vlakov (SBB) sa odvíja vo veľkej miere aj od kapacity a stavu železničnej infraštruktúry. A tá je v Švajciarsku dostatočne robusná dokonca aj na značný rozsah, v akom dopravu realizujú.
No… tohle by bylo složitější. Někde ano, někde ne. Základ ale v tom Svajcu pořád je postaven na tom, že “se prostě jezdí včas” rozmáčené míry díky hodně důslednému vkládání rezerv do jízdních dob (ne tolik už intervalu).
Metoda “mít to všude robustní až předimenzovanýma infra” je typická spíš pro Německo, a stejně jim to tam moc nefunguje. Ano, zčásti proto, že ona robustnost neni dodržena vždy, ale hodně dělá i snaha jezdit stylem “vše na krev”.
Jak může být někdo horší než ČD, to teda vážně nechápu? 🤔
Evidentně jste nikdy vlakem v zahraničí nejel
To prozření někdy přijde i před samotnou jízdou. Třeba když si člověk chce najít spojení vlakem v zahraničí nebo dokonce koupit jízdenku předem.
Ano, protože má ČD vyšperkovanou aplikaci, ale tím ta rovnocenná kvalita končí.
No po mých zážitcích s cestováním po Západní Evropě bych neházel šutrem po ČD.
V zahraničí ne, ale tady dost, abych si udělal obrázek, jak brutální rozdíly v kvalitě služeb ČD nabízí a na ceně to nijak nezohledňuje.
a nejaka konkretni sada duvodu, proc by cd melo byt uplne na konci, by nebyla?
Promiňte, ale momentálně nemám čas na psaní slohovek.
takze nic nemate.
dekujeme
třeba na SK, tam se vrátíte v čase do devadesátek
Abych se vrátil v čase, nepotřebuji jet na Slovensko.
Gruzínské železnice jsou horší.
Hlavně kvůli tomu že mají nedostatek vlaků. Díky tomu jsou jízdenky neustále vyprodané, proto se musí kupovat minimálně několik dní před odjezdem.
Nikdy nebylo tak zle, aby nemohlo být hůř. Typická obhajoba uctívačů ČD.🤮
Jak co… Stadlery a Číňani OK jsou kvalitou hodně vysoko, ale naopak regionálka nebo Ozurgetská strela jsou hodně nízko, ale zase i cenově za pár korun…
Loni jsem cestoval Krušnohorem z Prahy na sever a dali jsme se do řeči se starším německým párem. Jeli do Česka autem, ale v Luhačovicích se jim kočár rozbil, a tak si ho nechali ze servisu domů odtáhnout a sami jeli vlakem. Bylo docela vtipné vyslechnout si, jak byli mile překvapeni z cesty. Srovnávali to s DB a bylo vidět, že je úroveň ČD v dobrém zaskočila. Pravda, na R18 měli trochu štěstí na včasný příjezd a na R15 dojmu velmi pomohl InterJet, ale když k tomu přičtu komfort nákupu jízdenek, možnosti storna, mobilní appku… tak objektivně fakt není důvod… Číst vice »
Krásná zpětná vazba, hlavně ta poznámka se stornem…Možnost storna je u nás jedna z nejlepších v Evropě.
Když Pražákům jezdí do Luhačovic přímá linka několikrát za den, a to i přesto, že se musí přezouvat ve Starém Městě, tak proč by ne.
A co probůh dělali v tom Krušnohoru, to jeli někam ke Zwickau?
Jak, probůh, má tento pochybný výkřik souviset s hodnocením úrovně ČD něměckými cestujícími? A co je vlastně komu po tom, proč a kam tím Krušnohorem jeli?
ja skôr nechápem, ako sa niektorí dopravcovia dokážu umiestniť za ŽSSK (aj keď teda ak cena na km bola hlavným kritériom, dotované vlaky zadarmo to mohli zmeniť)
Já byl letos vlakem na Slovensku 3x a spokojenost.
A byl to slovenský vlak?
Vypočítávat cenu vlaku z km kolejí je asi jako průměrný plat vypočítav aritmetickým průměrem – bullshit.
Vidíte, a přitom není tak dávno doba, kdy ZSSK nabízely leckdy mohem lepší služby i kvalitu vozidel než tehdejší ČD – minimálně u mezistátních vlaků do/z ČR a i nemalé části slovenského dálkového vnitra. Ale čas plyne a (maďarské přísloví si dokončete sami) …
Velmi podivně sestavený žebříček. Rozhodně by muselo dojít k rozdělení na vlaky v režimu objednávané ZDO a v režimu open access. Ale že by u nás byl Regiojet lepší než ČD?!? V režimu ZDO v případě ministerstvem objednávaných rychlíků je to tak nastejno, protože ČD dosud provozují odporná vozidla A, AB, B a BDs, kdežto Regiojet provozuje vozy, které by potřebovaly modernizaci jak sůl, třeba jen aby fungovalo CZE, fungovaly WC a byl obnoven dosti opotřebovaný interiér jinak slušných vozů. Zatímco ČD hrůzolezy typu A, AB, B a BDs postupně vyřazují, tak u Regiojetu vývoj ustrnul někde v roce 2010,… Číst vice »
No protože Wi-FI přípojení je přednější než WC a čistota interieru…..
To je fakt, jinak by žlutý cirkus nebyl tam vysoko 😀
Eurostar nejhorší? To myslím o kvalitě „žebříčku“ říká zcela vše.
Inu tak je to drahy jak blazen…
Největší váhu měla cena za kilometr a Eurostar je prostě drahý. Když budu potřebovat zítra z Londýna do Paříže, tak může letět s Vueling či Easyjet za nějakých 42-77 eur. Eurostar stojí 224-270 eur.
Mám pocit, že autoři nikdy nejeli regiojetem ani ČD.
Jako větu „RegioJet je nejlepší soukromý dopravce v Evropě“ beru jako vtip po ránu 😀
Jaka je vase volba?
Horší už je u nás asi jen „Alex“ (rychlíková sekce Länderbahn) – ale to je vlastně absurdně stejně jen prodloužená ruka Trenitalie.
Pravda, jak to, že nikdo nedal Trenitalii záporné body za německou část Bavorských expresů.
Tak Eurostar a RegioJet je něco úplně jiného. Je to statistika „kdo jezdí nejlevněji, a zatím se jim to nerozpadlo“ takže tam je dobře umístěn RJ i dráhy.
Kdyby se hodnotil počet provozovaných WC na vagon, olezlost a odpudivost, tak by Regiojet byl úplně jinde. Na lince Kolín-Ústí n.L. se hodnocení asi nedělalo. Podobně Brno-Bohumín.
Ještě bych k tomu přidal NAD při mimořádnostech v tom je RJ taky unikátní jeďte s ČD mi nic nemáme
RJ je jedna velká tragédie, do ZDO je nikdo nikdy neměl pouštet
Když on (RJ) ale i z pozice „pouhého komerčáka“ té ZDO stejně příliš škodil i jen zvenčí.
To bych spíše viděl jako správnější, když už se Jančura kdysi prsil, že i ZDO dokáže provozovat bez dotací, aby tedy na ni žádné příspěvky od státu nedostával – a měl by to, co sám navrhoval.
Ať se to někomu líbí nebo ne, my jako čecháčci si pořád na vše stěžujeme, nicméně lidé ze zahraničí opravdu velice chválí jak RegioJet, tak i ČD. U ČD nejvíc vede Pendolino, hlavně za to, jak moc „luxusní“ je druhá třída. Popřípadě jiné nové moderní vlaky. I Leo express hodně u cizinců boduje. Hlavně byznys třída. A u všech dopravců jsou všichni spokojeni i z cenami.
Máš pravdu, zrovna pendolino je totiž úplně typickým obrázkem cestování s ČD a zrovna na něj každý nadává. A u těch nadšených cizinců vůbec nehraje roli, že u výletní cesty z Berlína nebo Vídně do Prahy je úplně jedno, jak dlouho to trvá, kdežto pro každodenní dojíždění jsou nároky na rychlost a spolehlivost úplně jinde.
Rychlost ale neovlivní dopravce, nýbrž správce infrastruktury. Stejně tak spolehlivost, tam je to teda trochu i na tom dopravci (závady na vlaku apod.), ale ty tvoří menšinu všech zpoždění.
Jak zde již bylo napsáno, nepřijde mi to úplně relevantní srovnání. Nemyslím teď jen čeští dopravci, ale třeba i holandské NS mezi posledními (a to jsem se v Holandsku něco najezdil). Navíc se zjevně nehodnotila praxe (teorie vs. realita na palubě, řešení mimořádností apod. – teď narážím na ten RegioJet).
No jo, zdejší režijkáři už jedou bomby!!!
A Vy zase trapne reci. 😛
nechtěl jste napsat „režimkáři“? Totiž, i takový klenot někteří hateři umí vypustit.
Málokdy jsem četl takový nesmysl! Doufejme, že studie nebyla financována z peněz daňových poplatníků?
A z čeho jiného?
Stačí se podívat na strukturu zdrojů příjmu té organizace 😉 https://www.transportenvironment.org/about-us/funders
Ale moc otevření tedy nejsou. Čekal jsem, že tam bude i ceník, kolik zaplatíte za 1., 2. a další místa v soutěži a není to tam.
No to si pište…..
Asi zapomněli zkusit jízdy vnitrostátními rychlíky. 😀
„Výše jízdného není přímo úměrná kvalitě služeb ve vlaku.“ A proto mají jako hlavní parametr výši jízdného, aha.
Jako hodnocení lowcost přepravců bych to ještě bral. Jako seriozní srovnání kvality ne.
Ne, to se nemůže dít. Opravdu se tvorbou takových srovnání někdo někde zabývá, výměnou za peníze / stravu & bydlení? Neee. Napište, že to byl apríl.
Šikovný žebříček, teď alespoň vím, že pro příští cestu si Brna by bylo nejlepší jet s Trenitalii 🙂
Já volím TGV 😀
Že by jej táhli z veletrhu v soupravě s lidmi na palubě? 🙂
Možná by to šlo aspoň do Velimi 🙂
Neziskovka dostala penize a tak udelala poradi jak bylo treba. Hlavne ze na takove pochybne organizace prispivame.
Můžeš ta obvinění nějak konkrétně doložit, nebo je to jen lhaní ve jménu svobody projevu?
Kde a jak prosím vy na tuto organizaci přispíváte?
Placenim dani.
Zrovna lidi s IQ tykve moc daní negenerujou a tedy se ani příliš nepodílí na hrazení veřejných výdajů. Takže vy můžete být úplně v klidu.
Měli zkusit kritérium “čistota interiéru” 😉
…i exteriéru 🙂
Nic neříkající žebříček, snad jen aby se mohl Regiojet „něčím“ chlubit.
Ta metodika je velmi pochybná. Jak počítali tu cenu na kilometr? Z normálního jízdného? Z akčních jízdenek? Bylo zohledněno, kolik procent cestujících má nárok na nějakou slevu? A jak do toho započítali Klimaticket a GeneralAbo, se kterým s Rakousku a Švýcarsku jezdí nemalá část cestujících?
Ty výsledky jsou asi tak stejně užitečné, jako zaplacené hvězdičky skytrax v letectví.
Pro tyto soutěže existuje univerzálně použitelná metodika tzv. optimalizovaného sponzoringu. Vychází se z výše daru, který jste schopen a ochoten poskytnout, množství subjektů se stejnou potřebou a frekvence možného udílení cen.
V článku je odkaz na celý dokument, tak lépe než pokládat spekulativní otázky s domyšleným výkladem je si to přečíst. Nápověda; počítal se i standardní tarif v různém předstihu i nabídka slev, každý separátně. Ticket prices were calculated by examining average ticket costs on weekdays, both seven and 28 days in advance. We collected only standard fares, simulating one-way trips for a middle aged individual travelling in 2nd class, without optional seat reservation or subscription. Special fares and reductions were analysed separately. However, there is variation across Europe in the special fares and reduction offered. Our analysis considers several sub-criteria,… Číst vice »
Vzdyt to v te zprave vsechno vysvetluji
Za mě dost zkreslený žebříček. Přirovnal bych to k soutěžím mezi pivovary, kde nenajdete prakticky pivovar, který by se nechlubil nějakým oceněním, přesto tomu pivu nemůžete vůbec přijít na chuť.
Když z celé Evropy bylo hodnoceno 27 dopravců (jak vybraných?), moc objektivity se čekat nedá 🙂
Mě přijde, že hodnotili od stolu, ale žlutým nikdy nejeli.
Ještě se mi líbí medajle na vínech v zlaté a stříbrné barvě nalepky.
Dát jako 1. kritérium cenu, když porovnáváte dopravce různých států, je přinejmenším divné. Zároveň úplně nechápu, proč je SNCF 5. nejlepší, ale její lowcost vlaky 3. nejhorší, když už, tak by to přece mělo být počítáno dohromady..
Cenu přepočitavali na „místní poměry“ str. 37 v odkazu v textu.
Aby to jezdilo přesně když je to výluka na výluce a SZ to má na háku. Jako nejdůležitější ukazatel cena jízdného ? Snad tam má být kvalita vozového parku..dodržování řazení.. služby.regiojet se svou nalezenou bídou 😁
Tabulka bohužel nezohledňuje fakt, že vysokorychlostní vlaky mají vyšší náklady tudíž jsou dražší, nehledě za poplatky za dopravní cestu, které v podmořském tunelu přepočteném na km budou větší než na trati Praha – Vídeň
Vzdyt je to cele nesmysl. Treti misto pro nekoho, kdo ve 21. stoleti neni schopny prepravit kolo, vozickare, psa ani detsky kocarek, to ty rozhodci snad musel nekdo pozvat na zabijacku…
Jestliže je hlavním kriteriem cena, pak služby pro cestující typu přeprava vozíčkáře nebo jízdního kola tam asi nebudou..
Tabulka ukazuje, že Eurostar je mimořádně lakomý a nestrčil do obálky ani floka. Dobře mu tak.