regio-vlak

RegioJet třetí, České dráhy šesté. Neziskovka sestavila žebříček nejlepších evropských dopravců

Lokomotiva TRAXX MS3 v čele vlaku RJ1043 ve Žďáru nad Sázavou. Foto: Miloš Chomjak / RegioJetLokomotiva TRAXX MS3 v čele vlaku RJ1043 ve Žďáru nad Sázavou. Foto: Miloš Chomjak / RegioJet

Hodnocení se týkalo celkem osmi oblastí, největší váhu měla cena za kilometr.

193 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pesimista

Pro zajímavost jeden aktuální internetový odkaz, kdyby si snad někdo chtěl přečíst i informaci od „konkurence“:
https://archiv.hn.cz/c1-67511530-obrat-na-zeleznici-ceske-vlaky-jsou-na-spicce-evropy-ty-nemecke-naopak-ztraceji-kredit-tady-je-vysvetleni?utm

suk.domin

On už jen ten fakt, že přesnost spojů je prezentována jako něco, co je v plné odpovědnosti dopravce, docela silně vypovídá o tom, jakou představu mají autoři o základním fungování železnice…

p.n.

Fakt kvalitní srovnání. Kde bych snad jedině souhlasil je cena a zvýhodněné tarify, zbytek je naprosto zkreslený. Dochvilnost má RegioJet zhruba stejnou jak České dráhy co se týče hlavního koridoru. Reálně ČD má snad i větší dochvilnost na osobních vlacích jak RJ. Nestalo se mi že bych jel R od RJ a nebyl by zpožděný. Nebo booking experience. Tady někdo neumí používat Můj Vlak, nebo stránky ČD přepnout do AJ. Nic primitivnějšího jsem neviděl. A RJ má víc. Kompenzace má ČD snad úplně stejné jako RJ nebo ještě lepší, oni totiž v RJ asi neví co je platební karta, vždy… Číst vice »

Rejpal

Regiojet dostal stejně bodů jako SBB? Tak to vypovídá za vše.

Daniel Jablonecký

Proč by ne? SBB to mají za kvalitu, ČD za cenu.

Jan Z.

RJ tam má napsané (tabulka str. 38), že nejezdí v ZVS, takže jestli zapomněli na R8, tak se výsledku nedivím…

Permonik

A ČD mají něco z ZVS, a počitaji i kategori R (rychlík).

Petr Novotný

Tak už se smiřte tím, že RJ je lepší než ČD s tím už nic neuděláte

Swarrior

Bývalo. Nyní již jen mimošpičkové ceny.

yyxx

líp bych to neřekl

noerf

Když je na úvodním obrázku 388.209. Už mohou Traxxy MS3 Regiojetu a ČD Cargo jezdit pod ETCS nebo ještě nemají schválen zkušební provoz (mimo 388.219 – 388.224)?

Jiří Kocurek

… tak by RegiJet umístili na poslední místo, aby si zachránili holý život! Teďka bude muset úderka ze msty zmlátit děcka i psa, aby všichni věděli, že *žlutý* je nehorší vrah v historii lidstva.

Michal

o urovni Neziskovky svedci to,ze je Regiojet na 3 miste,zajimalo by me kolik jim Jancura nasypal???

Gunduľ neubiješ

Tenhle debilni hlod svědčí pouze o Vašem myšlenkovém světě a o tom, jak koukáte na vše kolem sebe.

Michal

ja narozdil od Vas nemam zluty mozek a hodnotim sluzby dopravcu podle toho jak jsem s nimi spokojen a musim rici ze Jancura je tragicky,se staci podivat treba na linku R8,kde ma monopol

Roman

Nemá monopol, jezdí na objednávku MD

Jiří Kocurek

A teď si představte, že uplatil celý Eropský parlament, aby se vlaky musely soutěžit. Zaručená informace z nádražky!

Practicus

taky by mě to zajímalo, když není schopen ani zajistit náhradní dopravu v případě mimořádností

Hřebíček

I v případě plánované výluky poslali místo 5vozového rychlíku do Brna pouze 2 (slovy dva!) autobusy. Osobní zkušenost v pracovní den.

Leinad

V žebříčku jsou i firmy, které rády ruší spoj bez náhrady. A vzhledem k možnosti jet následným spojem ani nevrací jízdné.

yyxx

Tak toto se snad ani nehodí komentovat, běžte se zastydět

Petr Moravec

Považuje-li většina zde diskutujících publikované hodnocení za neprofesionální, odbyté, zmanipulované, atd.*) a má zájem se dobrat objektivní pravdy, nezbývá, než sestavit vlastní tým hodnotitelů, vypracovat robustní metodiku a vydat se do terénu. Jsem připraven se zúčastnit v jakékoli (tedy i žádné) roli.

*) nehodící se škrtněte

noerf

To hodnoceni je dané na základě nějakých kritérií. Zarážející je, že nejvýznamnější položkou je cena za km, což není vztaženo k cenové hladině jednotlivých států a mezd (což znevýhodňuje SBB) a náklady na VRT versus konvenční tratě (tedy cena za rychlost). A důležitý parametr jako přesnost vlaků, kde byla SBB nejúspěšnější je relativně málo významný.

MTS

„Each ticket price was converted to Euros when necessary and adjusted for the cost of living in
the operator’s country using Comparative Price Levels“…

Radim Hlaváček

Souhlasím,
Problém je hned totiž hned v odstavci 2.1. kdy vychází najevo, že studie je založená pouze na datech sebraných z internetu, případně z reakcí samotných dopravců na položené dotazy. Ale nikdo se vlastně nenamáhal jet vlakem, či dělat terénní šetření.
Proto se vlastně například vůbec neřeší čistota v rámci Travel experience. Nebo náhradní doprava atd. Travel experience valstně řeší jen rychlost, jídlo, Wifi a zásuvky.
No a ze svého zaměstnání vím jak stále se někdy může lišit informace na internetu s tou reálnou na pracovišti.

pesimista

Brát jako nejvýznamnější kriterium cenu jízdného v případě, kdy to se mění i v dost velkém rozmezí podle několika vnějších podmínek (kalendářní den a denní doba, aktuální vyprodanost kapacity vlaku, použitelnost různých slev, atd.) mi přijde dost nelogické a těžko odůvodnitelné. Jak definoval zpracovatel studie jízdné, které při svém hodnocení použil? Cena jízdného je samozřejmě jako kriterium velmi důležitá, mnohem důležitější je však třeba už samotná aktuální použitelnost vlaků, tedy možnost „přijít a jet“ bez nutnosti jakékoli předchozí rezervace místa a s možností získat jízdenku (včetně slev) operativně (nejlépe i až přímo ve vlaku) za nijak nezvýšenou cenu a bez… Číst vice »

Juraj

Stačí si to otevřít.
Jízdné definovali pro relace vybrané délky, při nákupu nezlevněné jízdenky 7 a 14 dní předem, přes web nebo aplikaci dopravce, u spojů vybraných kategorií (u ČD R, IC, SC; u RegioJetu pouze open access). Cena je následně normalizována indexem kupní síly.

Takže zrovna toto je ten menší problém celé analýzy, i když i tak to absolutně nezohledňuje rozdíl v konkurenci, v závazkové dopravě, v podmínkách jízdenek atp.

pesimista

Já nemám „nervy“ ani chuť ten materiál studovat, takže děkuji za poučení = doplnění = upřesnění: úplně nesmyslné tedy to hodnocení výše jízdného asi není, ale škála různých typů jízdného i podmínek pro jejich použití je tak různorodá a těžko porovnávatelná, že zjednodušit ji i jen na tuto formu stejně nemá pro opravdu realistické posouzení úrovně jednotlivých dopravců patřičnou vypovídací hodnotu, protože nezohledňuje skutečný podíl takto vydaných jízdenek na celkovém počtu přepravených zákazníků. Tím spíše bych považoval za mnohem důležitější upřednostnit hodnocení podle skutečné „operativní“ možnosti použití vlaků, tedy jakési „bezproblémové uživatelské příjemnosti“ procesu zahajování přepravy, jak jsem se snažil… Číst vice »

Juraj

Nemáte nervy to číst, ale názor máte naprosto jasný?
To ve volbách hodně vysvětluje.

pesimista

Proč do taho mícháte nějaké volby? Já jsem se vyjadřoval k „oficiálním“ výsledkům toho porovnání a ke kritériím, která k němu vedla, a navíc jsem („iniciativně“) i sdělil a zdůvodnil, co při hodnocení jako prioritní považuji já – a k tomu žádné detailní studium podkladového materiálu nezbytné není. Navíc, kdybych se k nechuti studovat ten podklad hned v první větě sám poctivě nepřiznal, ani byste neměl k použití svého faulu proti mně „návod“, takže odsouzení spíše zaslouží váš podivný komentář.

Filip

Jako pražská MHD??? Tam si jízdní doklad musíte koupit před nástupem

pesimista

Zaspal sste dobu: Všechny spoje už umožňují zakoupení jízdenky přímo v věkterém vozidle, jediné omezení je nutnost zaplatit jízdné pomocí platební karty.

Petr

Je vždy dobré se zasmát. Nic k tomu se nedá víc říci.

Tomáš Záruba

Trenitalia před SBB, tak to asi o tom hodnocení vypovídá dost…

Rychlé Eso

Režijkáři dostali další tvrdou ránu. Ono kdo by taky jezdil dobytčákem u ČD, když může pohodlně cestovat s RJ a většinou za míň peněz.

Vondrák

Au to bude mínusů😂

Václav M.

Mínusovat nebudu. To je zbytečné. Ale pravdu (pokud jde o pohodlí) rozhodně nemá.

Luboš Beneš

Zrovna včera na IC do Plzně vůz AB starší než já. Jen koženku přečalounili. Za tu cenu výsměch.

Roman

Očividně jste nikdy nepoužil vlaky ČD

Jan

Tak dobytčáky ČD už jaksi nemají, ale ty jejich vlaky jsou úplně hnusné, o tom žádná.

roman

Kritizuješ ČD přitom očividně ani netušíš o čem píšeš ani je nepoužíváš.

Rychlé Eso

Už tak rok ne. Nedával jsem ty hnoje, co jezdí na R12.

Hask

RJ jo ..hnus špinavý a zhnily

Václav M.

Pohodlně? Na lince z Ústí do Kolína? Jste spadl z hodně vysoké višně.

1. třída udělaná z vozu 2. třídy?

Bez stínítek v oknech či závěsů?

S opěrkou hlavy, která nedrží na místě?

Možná, že ty soupravy nakoupení od společnost PESA Bydgoszcz (s kterými jezdí jen v rámci Ústeckého kraje) jsou v lepším stavu než Bmz – ale zrovna ty Bmz mají ČD v lepším stavu.

Michal

Bud mate smysl pro ironii a nebo jste zamestnancem RJ.RJ ve vetsine pripadu neni pohodlnejsi a ani levnejsi nez CD a z vozu RJ ktery jezdily jeste za krale klacka se cloveku dela nevolno

Hask

Z dopravy může udělat taky nějaký žebříček.. třeba jen dopravcu v ČR a SK 🤪

Juraj

Tak jsem si vyhradil chvilku po obědě a pročetl jsem tu zprávu detailně. TO JE TAK ODFLÁKNUTÉ! Přitom škoda, protože někdo si s tím očividně dal spoustu práce, ale prostě metodologie kulhá na obě nohy. Tváří se to jakože to vnímá věci v kontextu, ale srovnávat ceny v absolutních hodnotách mezi velmi odlišnými regiony, to je prostě ekonomický fail. Při nákupu se hodnotí možnost storna/změny, ale ignoruje se fakt, že např. u DB to jde pouze u drahých flexi jízdenek, zatímco u ČD/RJ to jde prakticky u všeho, bez srážky, do 15 minut před odjezdem. To je mega velkorysé a… Číst vice »

Hoermalmeister

Naprosto souhlasím, ty kritéria jsou nedotáhnuté

OpenTTD-master

Kvůli tomu ale nemusíte být sprostý. To sem nepatří. Mělo by se to řešit banem pokud by se to opakovalo.

Václav M.

Až na zkratku WTF (o jejímž použití si jistě mohu myslet ne zropvna dobré věci) tam není použito jediné sprosté slovo.

Mates

Ještě TWL, to je na ban. 🙂

Jan

Tohle jednak opravdu není seminárka, a ten žebříček sestavila neziskovka. Víte, k čemu slouží neziskovky a jak fungují? Kdybych to sem napsal, tak dostanu doživotní ban. Takže ten žebříček, o kterém je článek, bych vůbec nebral vážně. Nemá cenu se kvůli něčemu takovému rozčilovat.

Juraj

Celá řada neziskovek dělá naprosto zásadní práci, kterou suplují neschopnost či nedostatky veřejné správy. Tady problém není.

Nemám ani problém s mnoha závěry tohoto cvičení, mnoho doporučení tam je správných a trefných. Jen je škoda, že se samotná analýza takto zvrhla.

Gunduľ neubiješ

Ano víme. Například neziskovka s nejvyššími příspěvky od státu je ČR Fotbalová Asociace.

pesimista

Nějak nechápu, jak může být u nás fotbal „neziskový“ …

Gunduľ neubiješ

Já také ne. Ale je. A nejvíce se do neziskovek naváží lidé, kteří o nich naprosto nic neví, jenom slepé přijímají lživé bláboly svých mentálních pastýřů….

Permonik

On je to takový výcuc. Hlavní problém je totiž v prioritách.

Hned první bod cena sice přepočtena na kupní sílu (či co), ale je rozdíl v zavázku a na vlastní riziko.

A od toho se odvidi měříci priority členů….atd

Jiří

To jste tam do žebříčku nejlepších nemohli napsat ještě šesté ČD? Jaké mají hodnocení?

Václav M.

ČD:

cena jízdenky: 8,1
slevy: 7,5
přesnost: 3,4
rezervace: 5,6
kompenzace: 6,7
komfort: 7,8
noční spoje: 6
přeprava kol: 5,8

xyz

Takže SBB, které ani rezervace nepotřebují moc řešit, protože spojů jezdí dost často a s dostatečnou kapacitou, jsou z hlediska rezervací „dobré“ nebo „špatné“?

Opravdu hodně divná kritéria.

Jan Sova

Ha, RJ má u kol 3,4. Já jsem ještě neviděl realizovat přepravu kol u RJ, někdo tady ano ?? Pravda, kolo-kritérium bylo jen za 5 procent z celkového hodnocení.

náhodný kolemčtenář

Mezi Brnem a Ostravou to jde, vyzkoušeno.

Permonik

Mezi Brnem a Ostravou musí mít dle požádavku MD. Ale tyhle spoje do hodnocení nejsou zahrnute….

pet7878@seznam.cz

Srovnávat vlak jedoucí v podmořském tunelu za vlak jedoucím ve východním bloku v údolí Dunaje podle ceny za kilometr je nesmysl dá se takové neziskovce nějak věřit a brát to jako informativní?

franta

Takže vyhrála zcela antiliberizační trenitalia, SBB.
Za nejlepší poměr cena/výkon. Naprosto souhlasím. Ještě OBB.
Regiojet možná za open access.
Eurostar má blízko k Anglii, dvojnásobné jízdné.. Podle mě tzv neřízená liberalizace.
U nás už se situace pro cestujícího zhoršila a zhoršuje. Tam kde nastávájí soutěže.

franta

Minusujte si mě jak chcete. Trenitalia, cestující vesměs jezdí novými vlaky. Na rozdíl od čr. A za slušné peníze. Na itálii. A s rychlostmi. O kterých se v ČR můžem nechat zdát. A tím nemyslím vrt. Ale třeba jen konvenční síť.

Luboš Beneš

Pravda pravdoucí. 160 osobákem běžně.

John

RegioJet bodoval hlavně v kategorii výše jízdného a komfortu cestujících. KOMFORTU! 😀 Takový žebříček nestojí za to vůbec komentovat.

jfp

Taky jsem si původně myslel, že to brali od konce.

Zdeněk

Komfortní u RJ? Nepovedený vtip

Znalý

Ono ani s tou přesností to nevidím nijak slavně. Pokud si dobře pamatuji, tak dokonce dle nějakých tabulek tady na Zdopravy byl RJ horší než ČD.

Peter Sabol

Hmm, v ZSSK sa pravidivo tranfili do hodnotenia aplikácie a neschopnosti kompenzovať meškanie vlakov, ale otázka je, či pri tom hodnotení komfortu pochopili zadávatelia ankety prípadný sarkazmus…
Aj keď subjektívne komfort cestovania šiel hore, to treba uznať, no stále to nestačí, ak sa pozrieme na frekvencie, presnosť, prípoje či mnohokrát spomínanú rýchlosť spojení.

Jirka 1963

To vypadá,že žebříček byl udělán neziskovkou v Bílovicích nad Svitavou.Jančula tam má vilu.

Karek

Ale, někdo zkomolil kamarádovo příjmení nebo je ten občan fakt Bůh?

XXyy

Gratuluji Regiojetu a jsem hrdý na to, že máme tak skvělého soukromého dopravce ale zároveň gratuluji i ČD, je vidět, že konkurence jim prospívá a pomalými krůčky se stává kvalitním dopravcem, za což z velké části vděčí právě Regiojetu. Je mě mrzí, že Regiojet trošku opomíjí autobusy, které udělali revoluci a vyšvihli jej na výsluní.

Michal Bartoníček

Jak píše Juraj, je tam tolik proměnných, které závisí na dalších proměnných, že takové hodnocení se snad ani nedá řadit do nějakého žebříčku. Sám jsem před mnoha lety psal o dopravních schématech a pomocí popsané metodiky jsem se snažil objektivně zhodnotit asi 80 takových schémat z hlediska informovanosti. I něco tak triviálního, jako je dopravní schéma, nebylo jednoduché a těch vítězů bylo víc.
Navíc ze svých zkušeností tedy výsledkům žebříčku nevěřím.

Mirek

Za mě se to musí zahodit, během brigády na DÚ jsem zjistil, že soukromníci kašlou na pravidelnou údržbu vozidel, pravda najdou se vyjímky, ty ale potvrzují pravidlo, takové KŽC se opravdu stará o svoje vozy, to že to má věk je věc jiná

xyz

Zato u ČD bylo všechno perfektní? (sice na Ještěd nejezdil vlak, ale lanovka, ale… tam mají „máslo na hlavě“ snad všichni, včetně DÚ).

Avlaky

RegioJet a jeho poslední vůz bez brzdy mluví za vše

Hask

Lanovka hahaha.. co Pardubice a slavný RegioJet se svým zhnilym vozem?

xyz

Regiojet neobhajuji – ptám se na ČD, protože z vyjádření „soukromníci kašlou na pravidelnou údržbu vozidel“ by mohlo vyplývat, že (jediné) ČD na to nekašlou.

Zlámalík

Takovou věc jako „tržní cena“ už výzkumníci objevili? Proč by měl Eurostar zlevňovat? Protože jsem levicový aktivista, co zrovna dělá za dotace výzkum? 😀

Petr

A kdo říká že by měl zlevňovat?

Zlámalík

Aby se lépe umístil v takto prestižním výzkumu 😛

xyz

Jedna věc je tržní cena jako střet „komerční nabídky/poptávky“, druhá věc je střet „společenského optima nabídky a poptávky“.

O. K. Eurostar jede v prvním jmenovaném, nicméně v úvahu by potenciálně připadal i druhý jmenovaný způsob.

mlokXCM

Jak vysoká byla ta dotace, za kterou dělali ten výzkum, a od koho?

Gunduľ neubiješ

Neziskovky mají veřejně dostupné účetnictví. Jestli Vás to skutečně zajímá, určitě to vše najdete.

Juraj

Osobně mám s podobnými akcemi docela problém, protože je to metodologické peklo. Někdo se snaží zarolovat tolik ukazatelů do jediného skóre, až z toho vypadne naprosto nesmyslný výsledek.

Nedávno různě po sítích kolovala mapa evropských systémů metra, oznámkovaných v pořadí. Hodnotila se délka sítě, počet stanic, počet cestujících, subjektivní dojem a mediální obraz – to je zaručený způsob, jak jakékoli empirické výsledky totálně znehodnotit a vytvořit nicneříkající veličinu. Tady je to podobné.

Nepochybuji, že se toho marketing RJ chytne stejně, jako když před časem obskurní Loco2 ocenil jídeláky ČD, ale v reálu to nevypovídá prakticky o ničem.

Mirek

Správně, kdyby viděli žlutou realitu, tak jim padne brada, ČD to dělají dobře, nemůžu si stěžovat, bohužel stávající stav odráží státní zájem od roku 1990 do roku 2012, kdy se na železnici kašlalo

Y.K.

Ale oni viděli žlutou realitu. To že se vám konkrétně ze žluté barvy rosí čelo neznamená, že každý v Evropě má takové předsudky. 🙂 ČD určitě čím dál lepší, ale pořád jsou tam mezery, pokud třeba zkusili jet do Kutné hory, tak hurá Béčka na koridoru. A to není jediná taková trasa z Prahy.

Ta zpráva se celkem vrtá v detailech na spoustě stran, celkové hodnocení je jen jeden parametr, ne nutně ten nejzajímavější.

Petr

Protoze je samozrejme potreba cist tu zpravu celou a ne se koukat jen na celkovej zebricek.

Juraj

Jenže ten žebříček je nakonec to, co se dostane do světa.
A ten je nejvíc mimo. Je to prostě amatérský přístup, který celou tu práci znehodnocuje.

mouvoj

Mate pravdu. O trochu lepší by bylo,kdyby jen sesbirali data,pro třeba deset parametrů, a každý by si pak nastavil váhu podle toho co je pro něj jak důležité.
I tak by to ale narazelo v tech podkladových např. komfort- to by mě zajímalo jaká dílčí kritéria měli, a jak je hodnotili?
Například by mě zajímalo srovnání kupříkladu RJ získal za komfort nějakou známku. Jaké další společnosti získaly stejnou známku.

xyz

Pomíjím Regiojet, ale… že by francouzské SNCF s četností odřeknutí vlaků z různých důvodů (i kdyby stávky, ale i nedostatek personálu) byly lepší než nizozemské NS?

A Trenitalia lepší než SBB?

Podivný žebříček, z mého pohledu.

trafopajka

sestavte si vlastní, co vám v tom brání?

Mirek

Ukazuje to vodnatost a neodbornost subjektů posuzující daná kritéria

Patrik

Nevím jak drahé je jezdit s Trenitalia, nicméně s SNB to drahé je. Takže asi i to hraje roli.

xyz

Nicméně i cenové srovnání lze dělat buď v nominálních cenách, anebo dle parity kupní síly té země.

Pokud se srovnání dělá prvním jmenovaným způsobem, pak je jasné, že SBB na tom vyjdou, že mají drahý tarif (tedy ten běžný; ne když cestující má roční GeneralAbo vztahující se na veškerou veřejnou dopravu, kdy naopak u dálkových spojů v Itálii snad žádné předplatní jízdenky neplatí).

Petr

„Each ticket price was converted to Euros when necessary and adjusted for the cost of living in the operator’s country using Comparative Price Levels“

Petr S.

Taky by se mohl sestavit žebříček provozovatelů tratí. Po tom, co se stalo v České třebové, si myslím, že by bylo fajn, aby se tratě dokázaly vzájemně alternovat a vlaky tak nemusely tolik čekat za sebou, když by mohly určitý úsek objet jinudy.
Nemluvě o informovanosti cestujících a personálu dopravců.
Viděl bych to jako prospěšnější než VRT, které by prospěly hlavně větším městům, kde by ty vlaky zastavovaly.

El Barto

Při události v Třebové ale docházelo k objíždění toho úseku, např. takový SC 502 to vzal přes Brno a Havlíčkův Brod, stejně i Metropolitany a další.

happy-barney

pri udalosti ako spomínaná by v prvom rade diaľkové vlaky boli na VRT a vôbec by sa tam nenachádzali

Hask

Třebová potřebuje rekonstrukci . SZ samozřejmě v tom má taky prsty údržba TV jak kdy jak kde.

Martin1

Obávám se, že toto srovnání a sestavený žebříček nestojí vůbec za zveřejnění. Hodnotit to podle nejpřijatelnější ceny pro cestující (mj.) není nejšťastnější nápad. Ad zpoždění několik z nich je způsobeno dopravcem, kolik v důsledku návazných spojů, které neujedou? Nejlevnější cena pro cestujícího ne vždy znamená dobré podmínky pro zaměstnance. Údržba a čistota vlaku byla kontrolována? Přístup personálu? To asi ne. Vypadá to na testy od stolu bez bližšího zkoumání, takže nerelevantní.

Juraj

Ono je obecně velmi ošemetné míchat kvantitativní a kvalitativní ukazatele. Ještě řekněme, že se dá nějak hodnotit poměr cena/komfort (pokud se jasně uvede kontext), ale čím víc různých ukazatelů tam je, tím menší hodnotu ten výsledek má.

Andrej

Předpokládam, že čistota vlaku a přístup personálu byly hodnoceny ve faktoru „travel experience“.

XXyy

A proč by mělo cestujícího zajímat podmínky pro zaměstnance? jestli se zaměstnanci cítí špatně, předpokládám, že je nikdo násilím zde pracovat nenutí?

Rušňovodič Peter

Raz darmo. Presnosť vlakov (SBB) sa odvíja vo veľkej miere aj od kapacity a stavu železničnej infraštruktúry. A tá je v Švajciarsku dostatočne robusná dokonca aj na značný rozsah, v akom dopravu realizujú.

Tomáš Záruba

No… tohle by bylo složitější. Někde ano, někde ne. Základ ale v tom Svajcu pořád je postaven na tom, že “se prostě jezdí včas” rozmáčené míry díky hodně důslednému vkládání rezerv do jízdních dob (ne tolik už intervalu).

Metoda “mít to všude robustní až předimenzovanýma infra” je typická spíš pro Německo, a stejně jim to tam moc nefunguje. Ano, zčásti proto, že ona robustnost neni dodržena vždy, ale hodně dělá i snaha jezdit stylem “vše na krev”.

Michal

Jak může být někdo horší než ČD, to teda vážně nechápu? 🤔

Zbyněk

Evidentně jste nikdy vlakem v zahraničí nejel

Twix

To prozření někdy přijde i před samotnou jízdou. Třeba když si člověk chce najít spojení vlakem v zahraničí nebo dokonce koupit jízdenku předem.

Michal

Ano, protože má ČD vyšperkovanou aplikaci, ale tím ta rovnocenná kvalita končí.

Ketchup1970

No po mých zážitcích s cestováním po Západní Evropě bych neházel šutrem po ČD.

Michal

V zahraničí ne, ale tady dost, abych si udělal obrázek, jak brutální rozdíly v kvalitě služeb ČD nabízí a na ceně to nijak nezohledňuje.

Air Traveller

a nejaka konkretni sada duvodu, proc by cd melo byt uplne na konci, by nebyla?

Michal

Promiňte, ale momentálně nemám čas na psaní slohovek.

Air Traveller

takze nic nemate.

dekujeme

XXyy

třeba na SK, tam se vrátíte v čase do devadesátek

Michal

Abych se vrátil v čase, nepotřebuji jet na Slovensko.

MajsterN

Gruzínské železnice jsou horší.

Roman

Hlavně kvůli tomu že mají nedostatek vlaků. Díky tomu jsou jízdenky neustále vyprodané, proto se musí kupovat minimálně několik dní před odjezdem.

Michal

Nikdy nebylo tak zle, aby nemohlo být hůř. Typická obhajoba uctívačů ČD.🤮

Džamel

Jak co… Stadlery a Číňani OK jsou kvalitou hodně vysoko, ale naopak regionálka nebo Ozurgetská strela jsou hodně nízko, ale zase i cenově za pár korun…

Juraj

Loni jsem cestoval Krušnohorem z Prahy na sever a dali jsme se do řeči se starším německým párem. Jeli do Česka autem, ale v Luhačovicích se jim kočár rozbil, a tak si ho nechali ze servisu domů odtáhnout a sami jeli vlakem. Bylo docela vtipné vyslechnout si, jak byli mile překvapeni z cesty. Srovnávali to s DB a bylo vidět, že je úroveň ČD v dobrém zaskočila. Pravda, na R18 měli trochu štěstí na včasný příjezd a na R15 dojmu velmi pomohl InterJet, ale když k tomu přičtu komfort nákupu jízdenek, možnosti storna, mobilní appku… tak objektivně fakt není důvod… Číst vice »

Dfg

Krásná zpětná vazba, hlavně ta poznámka se stornem…Možnost storna je u nás jedna z nejlepších v Evropě.

Michal

Když Pražákům jezdí do Luhačovic přímá linka několikrát za den, a to i přesto, že se musí přezouvat ve Starém Městě, tak proč by ne.

Tomáš Záruba

A co probůh dělali v tom Krušnohoru, to jeli někam ke Zwickau?

pesimista

Jak, probůh, má tento pochybný výkřik souviset s hodnocením úrovně ČD něměckými cestujícími? A co je vlastně komu po tom, proč a kam tím Krušnohorem jeli?

happy-barney

ja skôr nechápem, ako sa niektorí dopravcovia dokážu umiestniť za ŽSSK (aj keď teda ak cena na km bola hlavným kritériom, dotované vlaky zadarmo to mohli zmeniť)

Hask

Já byl letos vlakem na Slovensku 3x a spokojenost.

Daniel Jablonecký

A byl to slovenský vlak?

Michal

Vypočítávat cenu vlaku z km kolejí je asi jako průměrný plat vypočítav aritmetickým průměrem – bullshit.

pesimista

Vidíte, a přitom není tak dávno doba, kdy ZSSK nabízely leckdy mohem lepší služby i kvalitu vozidel než tehdejší ČD – minimálně u mezistátních vlaků do/z ČR a i nemalé části slovenského dálkového vnitra. Ale čas plyne a (maďarské přísloví si dokončete sami) …

Bram

Velmi podivně sestavený žebříček. Rozhodně by muselo dojít k rozdělení na vlaky v režimu objednávané ZDO a v režimu open access. Ale že by u nás byl Regiojet lepší než ČD?!? V režimu ZDO v případě ministerstvem objednávaných rychlíků je to tak nastejno, protože ČD dosud provozují odporná vozidla A, AB, B a BDs, kdežto Regiojet provozuje vozy, které by potřebovaly modernizaci jak sůl, třeba jen aby fungovalo CZE, fungovaly WC a byl obnoven dosti opotřebovaný interiér jinak slušných vozů. Zatímco ČD hrůzolezy typu A, AB, B a BDs postupně vyřazují, tak u Regiojetu vývoj ustrnul někde v roce 2010,… Číst vice »

Permonik

No protože Wi-FI přípojení je přednější než WC a čistota interieru…..

Dfg

To je fakt, jinak by žlutý cirkus nebyl tam vysoko 😀

Poručík Mazurek

Eurostar nejhorší? To myslím o kvalitě „žebříčku“ říká zcela vše.

Petr

Inu tak je to drahy jak blazen…

Vindaloo

Největší váhu měla cena za kilometr a Eurostar je prostě drahý. Když budu potřebovat zítra z Londýna do Paříže, tak může letět s Vueling či Easyjet za nějakých 42-77 eur. Eurostar stojí 224-270 eur.

roman

Mám pocit, že autoři nikdy nejeli regiojetem ani ČD.

Dfg

Jako větu „RegioJet je nejlepší soukromý dopravce v Evropě“ beru jako vtip po ránu 😀

jirka

Jaka je vase volba?

pesimista

Horší už je u nás asi jen „Alex“ (rychlíková sekce Länderbahn) – ale to je vlastně absurdně stejně jen prodloužená ruka Trenitalie.

jkk

Pravda, jak to, že nikdo nedal Trenitalii záporné body za německou část Bavorských expresů.

MajsterN

Tak Eurostar a RegioJet je něco úplně jiného. Je to statistika „kdo jezdí nejlevněji, a zatím se jim to nerozpadlo“ takže tam je dobře umístěn RJ i dráhy.

František

Kdyby se hodnotil počet provozovaných WC na vagon, olezlost a odpudivost, tak by Regiojet byl úplně jinde. Na lince Kolín-Ústí n.L. se hodnocení asi nedělalo. Podobně Brno-Bohumín.

Zrzek

Ještě bych k tomu přidal NAD při mimořádnostech v tom je RJ taky unikátní jeďte s ČD mi nic nemáme

Dfg

RJ je jedna velká tragédie, do ZDO je nikdo nikdy neměl pouštet

pesimista

Když on (RJ) ale i z pozice „pouhého komerčáka“ té ZDO stejně příliš škodil i jen zvenčí.
To bych spíše viděl jako správnější, když už se Jančura kdysi prsil, že i ZDO dokáže provozovat bez dotací, aby tedy na ni žádné příspěvky od státu nedostával – a měl by to, co sám navrhoval.

Patrik

Ať se to někomu líbí nebo ne, my jako čecháčci si pořád na vše stěžujeme, nicméně lidé ze zahraničí opravdu velice chválí jak RegioJet, tak i ČD. U ČD nejvíc vede Pendolino, hlavně za to, jak moc „luxusní“ je druhá třída. Popřípadě jiné nové moderní vlaky. I Leo express hodně u cizinců boduje. Hlavně byznys třída. A u všech dopravců jsou všichni spokojeni i z cenami.

Eman

Máš pravdu, zrovna pendolino je totiž úplně typickým obrázkem cestování s ČD a zrovna na něj každý nadává. A u těch nadšených cizinců vůbec nehraje roli, že u výletní cesty z Berlína nebo Vídně do Prahy je úplně jedno, jak dlouho to trvá, kdežto pro každodenní dojíždění jsou nároky na rychlost a spolehlivost úplně jinde.

micat1

Rychlost ale neovlivní dopravce, nýbrž správce infrastruktury. Stejně tak spolehlivost, tam je to teda trochu i na tom dopravci (závady na vlaku apod.), ale ty tvoří menšinu všech zpoždění.

Aaabbb

Jak zde již bylo napsáno, nepřijde mi to úplně relevantní srovnání. Nemyslím teď jen čeští dopravci, ale třeba i holandské NS mezi posledními (a to jsem se v Holandsku něco najezdil). Navíc se zjevně nehodnotila praxe (teorie vs. realita na palubě, řešení mimořádností apod. – teď narážím na ten RegioJet).

jaroslav.dohnalik

No jo, zdejší režijkáři už jedou bomby!!!

Nezbeda

A Vy zase trapne reci. 😛

Ketchup1970

nechtěl jste napsat „režimkáři“? Totiž, i takový klenot někteří hateři umí vypustit.

Krachbumente

Málokdy jsem četl takový nesmysl! Doufejme, že studie nebyla financována z peněz daňových poplatníků?

Eman

A z čeho jiného?

petr.sladek

Stačí se podívat na strukturu zdrojů příjmu té organizace 😉 https://www.transportenvironment.org/about-us/funders

hroch.obojzivelny

Ale moc otevření tedy nejsou. Čekal jsem, že tam bude i ceník, kolik zaplatíte za 1., 2. a další místa v soutěži a není to tam.

jan táborský

No to si pište…..

Jaaa

Asi zapomněli zkusit jízdy vnitrostátními rychlíky. 😀

mgr.pavel

„Výše jízdného není přímo úměrná kvalitě služeb ve vlaku.“ A proto mají jako hlavní parametr výši jízdného, aha.

Jako hodnocení lowcost přepravců bych to ještě bral. Jako seriozní srovnání kvality ne.

Chleba Nakup

Ne, to se nemůže dít. Opravdu se tvorbou takových srovnání někdo někde zabývá, výměnou za peníze / stravu & bydlení? Neee. Napište, že to byl apríl.

petr.sladek

Šikovný žebříček, teď alespoň vím, že pro příští cestu si Brna by bylo nejlepší jet s Trenitalii 🙂

Dfg

Já volím TGV 😀

Ketchup1970

Že by jej táhli z veletrhu v soupravě s lidmi na palubě? 🙂

petr.sladek

Možná by to šlo aspoň do Velimi 🙂

Mengo

Neziskovka dostala penize a tak udelala poradi jak bylo treba. Hlavne ze na takove pochybne organizace prispivame.

Kubrt

Můžeš ta obvinění nějak konkrétně doložit, nebo je to jen lhaní ve jménu svobody projevu?

mgr.pavel

Kde a jak prosím vy na tuto organizaci přispíváte?

Mengo

Placenim dani.

Daniel Jablonecký

Zrovna lidi s IQ tykve moc daní negenerujou a tedy se ani příliš nepodílí na hrazení veřejných výdajů. Takže vy můžete být úplně v klidu.

regionovan

Měli zkusit kritérium “čistota interiéru” 😉

Aaabbb

…i exteriéru 🙂

Luboš

Nic neříkající žebříček, snad jen aby se mohl Regiojet „něčím“ chlubit.

Jan

Ta metodika je velmi pochybná. Jak počítali tu cenu na kilometr? Z normálního jízdného? Z akčních jízdenek? Bylo zohledněno, kolik procent cestujících má nárok na nějakou slevu? A jak do toho započítali Klimaticket a GeneralAbo, se kterým s Rakousku a Švýcarsku jezdí nemalá část cestujících?

Ty výsledky jsou asi tak stejně užitečné, jako zaplacené hvězdičky skytrax v letectví.

hroch.obojzivelny

Pro tyto soutěže existuje univerzálně použitelná metodika tzv. optimalizovaného sponzoringu. Vychází se z výše daru, který jste schopen a ochoten poskytnout, množství subjektů se stejnou potřebou a frekvence možného udílení cen.

Y.K.

V článku je odkaz na celý dokument, tak lépe než pokládat spekulativní otázky s domyšleným výkladem je si to přečíst. Nápověda; počítal se i standardní tarif v různém předstihu i nabídka slev, každý separátně. Ticket prices were calculated by examining average ticket costs on weekdays, both seven and 28 days in advance. We collected only standard fares, simulating one-way trips for a middle aged individual travelling in 2nd class, without optional seat reservation or subscription. Special fares and reductions were analysed separately. However, there is variation across Europe in the special fares and reduction offered. Our analysis considers several sub-criteria,… Číst vice »

jirka

Vzdyt to v te zprave vsechno vysvetluji

Dan

Za mě dost zkreslený žebříček. Přirovnal bych to k soutěžím mezi pivovary, kde nenajdete prakticky pivovar, který by se nechlubil nějakým oceněním, přesto tomu pivu nemůžete vůbec přijít na chuť.

Kubrt

Když z celé Evropy bylo hodnoceno 27 dopravců (jak vybraných?), moc objektivity se čekat nedá 🙂

Karel

Mě přijde, že hodnotili od stolu, ale žlutým nikdy nejeli.

Ketchup1970

Ještě se mi líbí medajle na vínech v zlaté a stříbrné barvě nalepky.

KrizeVychodniSpolecnosti

Dát jako 1. kritérium cenu, když porovnáváte dopravce různých států, je přinejmenším divné. Zároveň úplně nechápu, proč je SNCF 5. nejlepší, ale její lowcost vlaky 3. nejhorší, když už, tak by to přece mělo být počítáno dohromady..

Permonik

Cenu přepočitavali na „místní poměry“ str. 37 v odkazu v textu.

Hask

Aby to jezdilo přesně když je to výluka na výluce a SZ to má na háku. Jako nejdůležitější ukazatel cena jízdného ? Snad tam má být kvalita vozového parku..dodržování řazení.. služby.regiojet se svou nalezenou bídou 😁

noerf

Tabulka bohužel nezohledňuje fakt, že vysokorychlostní vlaky mají vyšší náklady tudíž jsou dražší, nehledě za poplatky za dopravní cestu, které v podmořském tunelu přepočteném na km budou větší než na trati Praha – Vídeň

Ondra L.

Vzdyt je to cele nesmysl. Treti misto pro nekoho, kdo ve 21. stoleti neni schopny prepravit kolo, vozickare, psa ani detsky kocarek, to ty rozhodci snad musel nekdo pozvat na zabijacku…

mgr.pavel

Jestliže je hlavním kriteriem cena, pak služby pro cestující typu přeprava vozíčkáře nebo jízdního kola tam asi nebudou..

hroch.obojzivelny

Tabulka ukazuje, že Eurostar je mimořádně lakomý a nestrčil do obálky ani floka. Dobře mu tak.