RegioJet se vrátil k patrovým busům. Před fotografy se pochlubil novými sedačkami, kávou i pípou
RegioJet objednal u Daimler Buses až 150 autobusů Setra, aktuálně jich má 20. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle Daimler Buses jde o nejluxusnější autobus, jaký výrobce do Česka dodal.
Je zajímavé že o včerejší nehodě patrového autobusu stejného typu jiného dopravce se tu nikde nepíše
co je na tom zajímavého? obecně se nehodám příliš nevěnujeme.
Jj. Psalo se tu něco o bezpečnosti patrového autobusu…..
Tak jsem se jen zmínil….
Ještě nedávno patrový busy Jančurovi vadily, prskal i na konkurenci a teď je kopíruje 😂
Je to tak
A zase to vypadá na kožené sedačky jako u RJ vždycky. Nevím jestli jsem jediný komu to vadí, ale když na tom sedím dlouho je to jak za trest a proto s nimi nejezdím.
Jenže se to líp udržuje po těch prasatech co jezdí
Autobus je to super, akorát malý zavazadlový prostor, ostatní se dá vyřešit… motor valí jak sviňa, převodovka dělá co má, pokud technika nezklame tak ať mají cestující malý lufříky, jinak není co vytknout…. 13 let SA a téměř měsíc s tímto novým busem….pro komentující
Jo ale Irizary jsou mnohem hezci
To je subjektivní. Neříkám, že Irizary nejsou hezký to ne. Ale moje Topka je prostě Setra. A myslim, že vzhledem k počtu míst je zavazadlový prostor dostačující.
Setra je překrásná, kdysi bývaly pěkné i Neoplany. Nedávno jsem viděl v Bavorech pár let staré dvoupatrové Volvo (bylo to Euro 6, typ jsem neodkoukal), a v mých očích naprostá krása teda.
A co je na nikrásnýho? Design krabice už 30 let. Irizar je překrásně vydesignovaný
Čím se u této 5stovky zmenšil zavazadlový prostor oproti např. „klasické“ 531 GT?
To je dobře že se vrací byla to dobrá společnost jen nech vykrije vše co není hlavně na východ Sk . Líp se chovají k cestujícím a je příjemný snímá cestovní.
Co?
Tak největší luxus je u autobusů společnosti Nobless Line, vřele doporučuji. Zejména u jejich patrových autobusů, kde je dole restaurace a nahoře jen 36 míst. To jsou opravdu křesla. Ve variantě kdy je nahoře 52 míst už to je asi srovnatelné.
Busy pěkný ,ale nedává to ekonomicky smysl. To už si radši koupit letenku.
Kde se dá prosím koupit letenka Praha zurich za 1800??
Fakt ajezdi tak casto a vsude jako RJ???
Oproti Irizarum jsou proste hnusny a ty sedacky – po trech hodinach jizdy z toho boli prdel. Irizary jsou designove rozhodne povedenejsi. Ale chapu – naklady na nakup a provoz techtu hnusu jsou nizsi.
Škoda, že tomu vůbec nerozumíte.
Rozumim tomu rozhodne vic nez vy
To je vidět no..
Hlavně že ty tomu rozumíš
To si myslí s Krugerem všichni.
Náklady i nakup se urcite dražší než izar, ale komfortem je taky vyšší
Neni ani to ani to druhe
Vyšší komfort?? Novější by mělo být logicky lepší… ale jinak je to stále stavebnice… co si zaplatíte ti vám pokládají, včetně barvy a a uspořádání sedaček… vzdálenost mezi sedadly, typ a barva. Druh vybavy…výkon motoru…. vše je jen o ceně
Jen poznámka k popisu techniky. Motor asi nebude sekundovat převodovce, ale naopak. Jde bezesporu v obou případech o důležité části vozu. Ale autobus jen s motorem by jet mohl, ale jen s převodovkou už asi ne. Proto by měla převodovka sekundovat motoru a nikoliv naopak.
Ty bílý skyboxy jsou designová nádhera, to se musí nechat.
Na Setry se nadávalo na linkách pro DB, že jsou na tom daleko hůř.se spolehlivostí jak Volva a Scanie a náhle se jich koupí až 150? Jsou alternativní karosáři co patra taky umí, jak na Volvu tak na Scanii a Volvo samotný to patro umí komplet. Tam by mě fakt zajímalo, co je k tomu dovedlo.
Nizsi naklady nez u Irizaru. Bohuzel
Nic ve zlém, ale žádný nástavbářský bastl nikde nedosáhne pevnosti / váhy / jednodnotné údržby jako je tomu u integrální kastle, obzvlášť u takového EvoBusu…
Ale ten design
Cena…..?
Bohužel Irizar je dražší
Šířka sedačky mě nezajímá, tak tlustou pr*el nemám, abych se do běžné sedačky nevešel. Mnohem důležitější je pro mě rozteč sedaček, tam mám se svými 190 cm leckdy dost velký problém, jelikož objednávka zřejmě zněla na vozidlo pro beznohé nebo trpaslíky.
Podle popisu v článku budou mít téměř stejný počet sedadel jako Irizary, takže lze předpokládat vyšší komfort i co se týká prostoru mezi sedadly. Tento typ má běžně až 80 míst…
90 a to není limit…
Se svými 190cm se obávám, že budete muset v tomto autobuse hlavu sklonit…
První třída bez stevardky? Regiojet tuto profesi v busech stvořil, tak by se jí neměl vzdávat. O kolik by byla dražší jízdenka ve spoji se stevardkou?
Nejsou a nebudou lidi. Aby uspokojil stevarda výplatou, tak by musela mzda začínat někde na 35 000 hrubýho plus diety.To Jančura nikdy nedá.
To zákazník v ceně jízdenky nikdy nedá.
No ale je rok 2023, mohli tam dát aspoň vítacího robota.
Proč se neuchytil koncept dálkového patrového kloubového autobusu s kapacitou přes 100 cestujících? Existuje/existoval Neoplan Jumbocruiser, ale to je jediný zástupce takového typu. Je to příliš drahé na provoz, údržbu?
Je to příliš těžké a velké.
Uz jsi nekdy nekde jel nejakou zahranicni linku?…Jezdim u SA 13 let a motej se ve meste ty chytraku
To co jančura zavádí je už dávno někde jinde.
A ad děláš co chces tak na NOBLESS LINE nikdy nebudeš mít. Myslím si , že Jančura je navoněná bída, a pozor , kdo pro něho jezdí posily, tak neplatí dříve jak 120 dní
Asi ani nechce, když se uvádí v článku třída Standart, později Relax. O sedmihvězdičkové Exclusive ani zmínka…
Prostějovskému Retrobusu dluží prý ještě za podzim 2021.. Odjeli mu výluku a nějak nechtějí platit jízd navíc a stojí na tom celá fakturace
Panu Studenému platit nikdo nechce, tak jako neplatí on zaměstnancům … a není to trochu divné ? Mě někdo dlužit miliony dle jeho slov, tak to dávno řeším soudně. Ale pan Studený se k tomu nemá,… kdepak je asi chyba
Ono je celkem zajímavé si dát do obchodního rejstříku Retrobus a projet si sbírku listin….
Oni si navzájem dělají naschvály.
Poslední den splatnosti faktury ji Regiojet odmítne celou. (Zaplatit část na které se shodnou a při tom namítnout zbytek, by dávalo smysl.) Fakturovány jsou kilometry navíc, které nebyly objednány ani odjety.
Holt zvyk že Modrogumy sice po splatnosti, ale zaplatily.
Se divím, že se věřitelé nedomluví a nedají ho k soudu…
Jde o autobusy, kterými chceme udržet náskok před konkurencí,“ dodal Jančura.
Chlapec si nevšimnul, že konkurence mu už ujela. 🤭
V čem?Krom Nobless bus tu nic takovýho není.
A ktera prosimvas?
Která?
Autobusy Jančurovi jdou. Tak snad se časem zlepší i u vlaků.
Hlavně vlak RegioJet…ten vlak snad stál v každé dèdině….a 16 hodin je katastrofa.Dalo by se to sjet za 10h tak jak Rakušáci..
S těma autobusama bych trochu polemizoval. Každou chvíli je vidím na vidlích, jak je táhne odtahovka , takže každou chvíli se jim něco pose*e. Holt ty stroje mají už něco za sebou…
Tak to je asi dobře, že kupuje nové, nebo ne?
Možná právě proto kupuje nové, ne?
Tak mě tak napadlo…
Jak jsou na tom patrové autobusy s pasivní bezpečností cestujících v horním patře? Ještě se to smí dělat jako skořápka držící sebe sama (viz. nehoda u Nažidel) nebo už tam došlo k nějakému zasílení?
Každopádně považuji za plus tříbodové bezpečnostní pásy, to zase tu bezpečnost posouvá dál.
Myslím, že v tomto se předpisy moc nezměnily, ale lze předpokládat, že tyto Setry budou o něco bezpečnější než dvoupodlažní autobusy výrobě před 20 a více lety.
Nehoda u Nažidel se stala ve vysoké rychlosti. I vagony vlaku by dopadly podobně.
Fatální nehody vlaků osobní dopravy se stávají o dost méně často než fatální nehody autobusů…
Hezký pokus o demagogii. Nejedná se zde o četnost, ale jak jste sám psal, o pevnost konstrukce. Máte nějaký věrohodný zdroj pro své tvrzení o tom, jak se fatální nehody autobusů, stávají častěji než u osobních vlaků, nejlépe vztaženo na ujetý km, nebo počet provozovaných vozidel? To by byla mnohem více vypovídající hodnota, než nějaké hausnumero navíc bez kontextu.
Prave ze spatne. Proto je nikdy Jancura nechtel, kvuli vyjimce z bezpecnosti. Ale naklady jsou naklady
Jsem úchyl na vlaky, ale toto by mohlo být pro cestování do jihozápadního Německa to pravé. Snad brzy vyzkouším.
Moc hezké.
To už je jen krůček od někdejší Lounge Class v uspořádání 1+1 u pobaltského Lux Expressu, který od toho – zdá se – upustil.
Lux Express stále lounge triedu má, je však v usporiadaní 1+2 (a javí sa mi že vždy aj bola).
Není to nebezpečné kvůli podjezdům? Výška autobusu.
Ne
upustí pneu a pak díky systemu AP po projetí dofoukne. (AP=autopneu)
Neupouští se pneu, ale měchy.
Ani ne, podjezdu se nic moc nestane.
Tohle má 4,00 metry, ale jiné běžné dálkové autobusy (Setra HDH, Irizar I8 a I6s, Tourliner…) mají výšku okolo 3,9 metrů. Takže ten autobus zase o tolik vyšší není. Běžné podjezdy jsou i kvůli kamionům na min. 4,2 metrů.
Optický klam…na výšku má téměř stejně, jako Irizar i8, které běžně provozuje.
Jste brácha Axela?
Výška může být maximálně 4,00 metrů, stejně jako kamion. Takže když cedule na mostě začíná 4, je všechno ok. Ovšem sedět v patře v první řadě na výjezdu z Hranic směrem na ValMez bych nechtěl. 😁
https://mapy.cz/s/mocezazede
konečně taky přišli na to, že mame 21 století v roce 2023 a tedy že by měli instalovat spíše usb typu C 😀 ikdyž to tam vypadá jako v době přechodu mezi 2 standardy. Ale končně někde, kde nebudu potřebovat buď zasuvku na 230 nebo redukci a céčkovej kabel zapojím přímo.
A podporujou ty USB-C zásuvky USB-PD? Protože obyčejné USB-C bez PD je na notebook nebo větší tablet k ničemu.
To je stejné jako u těch prastarých „aček“ tam to nabíjí ultra pomalu, tak mozna na na nabijeni hodinek nebo tlačítkáče asi jo.
Snady ty moderní „céčka“ budou umět rychlejší nabíjení. Pro ntb jsou tam zy zásuvky na 230.
Nejlepší je, když nevíte, jaké zásuvky budou v půjčeném autě, autobusu apod., takže s sebou na cesty musíte tahat dvoje šňůry, včetně šňůr na autokameru.
Cením pípu na vodu. Zavedl bych to i ve vlacích, třetinka vody generuje příliš plastu a to nejsem na ekologii příliš vysazený, ale tohle je zrovna místo, kde lze snadno ušetřit hodně plastu a je to tak dobře.
Raději budu pít vodu z plastu , než z pípy kterou nikdo nečistí.
trubky doma čistíš jak často?
Ano, je milé dostat v regiojetu tu malou Rajecku, ale vzdycky si rikam kolik zbytecnyho plastu za tím je…
Nikdo vám ji nenutí. Stačí odmítnout. Poptávka určuje nabídku.
Nedávno jsem poslouchal podcast, kde řešili pitnou vodu v letadle. Některé letadla na dálkové lety taky mají možnost natočit si do kelímku vodu. Interval na kontrolu a čištění celého systému je jednou ročně!
Ono s cisternou na pitnou vodu pro případ havárií vodovodního řádu to asi nebude o moc lepší.
Kdyby RJ chtěl, může to čistit každý týden a vystavit si na tom reklamní kampaň, že jsou eko, jak je teď moderní. A kdyby nesplňoval hygienické standardy, tak si na ně snad došlápne hygiena (po stížnostech určitě).
Všechno je lepší než 1/3 l vody, jelikož to množství je tak malé, že z toho dospělý snad nemůže uhasit žízeň a plastu to spotřebuje hodně.
Respektive když vidím problémy, co píší diskutující: V našich končinách nevidím důvod odmítat kohoutkovou vodu a pochybuji, že vodovodní řád je všude, kde člověk pije, dvakrát do roka revidován a čištěn. A když jsme u té pípy, tak v hospodách se pípy nikdy nečistí, anebo kde jste na to přišli, že to bude takový velký problém?
Pěkný autobus, skvělá výbava, tak hodně najetých kilometrů a spokojených pasažérů.
Jenom tu bílou bednu na zavazadla mohli vzít také do žluta.
Doufám, že přijdou na řadu i nové vagóny pro dálkové vlaky.
Podle fotek mi přijde, že on i ten autobus je bílej a polepili ho jenom žlutou folií.
Také se mi zdá. A napadá mě, jestli to není kvůli budoucímu prodeji. Dnes jezdí hodně ojetých žlutých busů u pochybných firem, dřív byl žlutý jeden.
Napadlo mě uplne to stejne, asi nechce Jančura aby byly spojovány jiné firmy s RJ
Jinak finančně by bylo levnější ho rovnou nalakovat na žluto
Moje poslední zkušenost s autobusy RJ na trase Bratislava-Budapešť: Řidiči nedokázali ani pozdravit, na všechny prskali velmi otrávené a neslušné pokyny, hloupě smáli cestujícím, kteří si propletli autobus, jejich chování bylo naprosto otřesné. No a pak přišla samotná jízda, kdy i na rovné a přehledné dálnici řidič jezdil stylem brzda plyn, před předjížděním kamionů se jim lepil na prdel tak na dva metry, dělal spoustu přehnaných reakcí a já se pro jízdě modlil, ať to hlavně nikam nepošle a přežijeme to. Jízda v Budapešti z Kelenföldu na autobusák v koloně byla ve stylu: rozjedu to tady na těch 20 metrů… Číst vice »
Jedna špatná zkušenost..
Raději podpořím domácí RegioJet než zahraniční Flixbus..
Jedna? Hahaha. Většina zkušeností z posledních let je dost podobná.
Čtyři špatné zkušenosti z pěti. Při poslední jízdě jsem měl modřinu od pasu. Raději jedu autem, nebo vlakem.
U Flixu mi vadí spíš komunikace se zákazníky, JŘ apd.
Co se týká samotných jízd, je to většinou úplně v pohodě, alespoň moje častá zkušenost na Brno – Praha.
U negativ bych zdůraznil tankování na Praha – Trenčín (pokud to už skončilo, beru zpět) před Brnem, kdy se z náskoku stane zpoždění.
Věřím, že i na malé obci jako je Praha, se možnost natankovat najde.
A stížnost jste napsal? Natočil bych to a přiložil.
Pokud někdo takhle jezdí s busem, tak je to idiot. Vždycky nám říkali, že lidi nejsou banány, tak ať podle toho jezdíme. Jízda musí být klidná a příjemná. Autobusák má být profík. Netvrdím, že se mi nikdy nestalo, že bych náhle prudce brzdil, nebo nějaký nečekaný manévr, ale pohodlí a pocit bezpečí je na prvním místě. Vozím děti na školy v přírodě a lyžáky, tak musí domů přijet bez negativního pocitu z jízdy.
Píšu vždy negativní recenzi. S Flixbusem už ani nejezdím, to jsou opravdu idioti. U RJ dálkových to je půl na půl poslední dobou.
*ne recenzi, ale zpětnou vazbu dopravci
A abych nebyl za prudiče, vlakový personál RJ většinou ve zpětné vazbě vychválím do nebes, protože si to opravdu zaslouží a dělají co můžou. Rád ocením slušné a ochotné lidi, o to víc jsem ale alergický na nevychované burany ve službách.
fer.. kdyz ma clovek ve sluzbach negativni emoce, ma se ozvat.. je treba bojovat za svy prava.. cim vic lidi to bude delat, tim se sluzby zlepsi..
Ale pravděpodobně to dělá málokdo, když tam jezdí takový dobytci.
A některým firmám je to jedno, Flix si z toho zcela otevřeně dělá kulové, to je jako RaynAir. Nelíbí? Tak vypadni
Proč musíte vybírat mezi špatným a horším? Protože chcete aby to bylo „levné“. Na autobusu se neušetří, na naftě také ne. Tak na kom? Myslíte že tam bude jezdit nějaká elita nebo spíš jelita?
Proč mi dáváte do úst něco, co jsem nenapsal a pak se mě na to ještě ptáte?
Nenapsal? Touto otázkou končil Váš dlouhý příspěvek o cestě do Budapešti, na který jsem reagoval. Bohužel to není přímo pod ním.
Bohužel takových řidičů je dost všude,jenže není v silách dopravce všechny tyto řidiče nahradit.Řidičů autobusů je nedostatek.Jak už tu někdo psal,tak je potřeba napsat stížnost a ono se to vždy vytříbí…Pokud takhle jezdí řidič s čerstvým řidičákem,tak se to dá pochopit,že není vyježděný a zkušený,ale bohužel tak někdo jezdí roky a není mu z hůry dáno.A hulvátské chování k cestujícím?Tak ten člověk nemá tuhle práci vykonávat a hledat si jinou práci,když ho to nebaví.Člověka musí práce bavit a být srdcař autobusů a normální k lidem všech kategorií a ras.Někdo zkrátka na to nemá IQ.
Tady by mě zajímalo, kdo se bude starat o ty automaty, protože budou vyžadovat i pravidelné čištění 🙂 Když jsem tam jezdil já, tak jsem třeba na ty obyčejné kávovary nebyl školen, tak prostě nefungoval… Tak snad třeba budou mít na Florenci nějaké disponenty co se budou umět o to postarat. Každopádně o mě krok dopředu a uvidíme, jak třeba odpoví konkurence.
Ten autobus vypada hezky, konfigurace 2+1 je super, ale ja myslim, ze o to az tolik nejde. Dulezity jsou destinace a frekvence spoju. Tam proste Flixbus vede.
Snad to nedopadne jako u jejich vagónů se stavem klimatizace, záchodů a všeobecou špínou v zákoutích a čalounění. Nový to vypadá hezky vždycky.
Tak ještě aby mu najěký pomatený zastánce jednotných ČSAD nerozlil olej do zatáčky.