RegioJet se vrátil k patrovým busům. Před fotografy se pochlubil novými sedačkami, kávou i pípou

RegioJet objednal u Daimler Buses až 150 autobusů Setra, aktuálně jich má 20. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioJet objednal u Daimler Buses až 150 autobusů Setra, aktuálně jich má 20. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podle Daimler Buses jde o nejluxusnější autobus, jaký výrobce do Česka dodal.

RegioJet opět jezdí s patrovými autobusy. Dopravce dnes představil autobusy Setra S 531 DT, s kterými chce získat nové zákazníky do mezinárodních autobusových linek. Naposledy měl RegioJet dvoupodlažní autobusy ve flotile v rámci zakázky pro Deutsche Bahn, před více než dvaceti lety s nimi začínal na lince do Londýna.

RegioJet má zatím dvacet těchto autobusů, postupně je zařazuje do provozu. Půjde o zatím nejprostornější autobusy ve flotile dopravce, horní paluba je v uspořádání 2+1, díky čemuž je v autobuse o zhruba dvacet míst méně než v obvyklém uspořádání. Podle majitele firmy Radima Jančury jde o reakci na skutečnost, že polovina cestujících cestuje sama a přivítala by více soukromí.

Ve zkušebním provozu zatím RegioJet prodává všechna místa s jednotnou cenovkou, v budoucnosti chce rozdělit autobus na dvě třídy. Spodní paluba bude levnější Standard, horní dražší Relax. „Věřím, že autobusy budou jezdit plnější a dostaneme do nich více cestujících, kteří dosud autobusy nejezdí. Jde o autobusy, kterými chceme udržet náskok před konkurencí,“ dodal Jančura.

Ten se podílel na návrhu vnitřního uspořádání nových autobusů. „Máme tu čest uvést do provozu autobusy, které zcela mění způsob, jakým v Evropě cestujeme. Naším cílem je nabídnout nejvyšší standard komfortu, který je dosud spojen pouze s první třídou ve vlacích a letadlech. Jsme přesvědčení, že tato inovace otevře novou kapitolu v autobusové dopravě,“ řekl Jančura. Podle zástupce Daimler Buses Pavla Kouby jde o nejluxusnější autobusy, který dosud výrobce do Česka dostal.

Autobus s českou stopou

Autobusy byly vyrobeny v německém výrobním závodu Neu-Ulm, karoserie vozidel pocházejí z výrobního závodu v Holýšově. V autobuse je 58 sedaček, které firma označuje za křesla.

Radim Jančura považuje za chloubu autobusu i nový kávovar, který na rozdíl od většiny automatů připravuje kávu ze zrnkové kávy. K dispozici bude chlazená i nechlazená voda. To vše zdarma a bez omezení. Nabídku občerstvení doplňuje samoobslužný automat na sladké i slané pochutiny a také chlazené nápoje. Automat na vodu je klasickou „pípou“. Podle Jančury to umožní v budoucnu i pronájem autobusů pro soukromé akce s možností čepovaného piva.

Každé křeslo je vybaveno vysouvacím nastavitelným podhlavníkem a ergonomicky tvarovaným stolkem. V křeslech je zabudovaný multimediální systém, který umožňuje sledování filmů, hraní her, poslech hudby a přístup k online tisku. Součástí výbavy je wifi připojení, klimatizace a zásuvky.

Autobusy už nyní jezdí na linkách do Londýna, Paříže, Říma, Curychu a Lyonu, nově začnou jezdit do Mnichova, Berlína a Budapešti.

RegioJet objednal u Daimler Buses až 150 autobusů Setra, aktuálně jich má 20. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNové autobusy budou zatím jezdit výhradně na mezinárodních linkách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czKaždá sedačka je vybavena zásuvkou i možností dobíjení elektroniky přes USB. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJeden autobus vychází na zhruba 550 tisíc eur. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednosedačky jsou podle majitele RegioJetu reakcí na skutečnost, že zhruba polovina cestujících jezdí sama. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czHorní patro má být v budoucnu označeno jako třída Relax a bude dražší než jízda dole. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czUmístění zásuvek u jednosedaček. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czDaimler Buses uvádí, že jde zatím o nejluxusnější autobusy, které na český trh dodaly. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSoučástí sedaček jsou monitory s multimediálním systémem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSedačky na spodní palubě, budoucí třídě Standard. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAutomat na kávu a na vodu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAutomat na vodu nabídne teplou a studenou vodu. Je možné ho použít i pro čepované pivo. Foto: Jan Sůra/ Zdopravy.czToaleta je na spodním patře. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSpodní paluba autobusu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráci řidičům bude usnadňovat sedadlo ISRINGAUSEN NTS 2 v maximální výbavě, dále pak sada bezpečnostních systémů. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSpodní paluba nabídne i možnost cestování proti směru jízdy. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAutobus má do horního patra dvě schodiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czOd zítřka se nové autobusy objeví například na lince do Mnichova. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAutobusy byly vyrobeny v německém Neu-Ulmu, karosérie je z Holýšova. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAutobus pohání motor Mercedes-Benz OM 471 LA o výkonu 375 kW. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioJet chce novým autobusem nalákat cestující, kteří se takové dopravě dosud vyhýbají. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czObjednávka na nové autobusy byla podepsána již v roce 2020. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPo zhruba třech až čtyřech letech by se nové autobusy mohly objevit i na vnitrostátních linkách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioJet má aktuálně kolem 150 autobusů, nové setry na rozdíl od většiny vozů již  nemají brněnské značky. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Bližší informace k novým dvoupodlažním autobusům Setra S 531 DT (zdroj: TZ RegioJetu)

Nové vozy čerpají z techniky léty prověřené řady Setra TopClass 500. Čtvrtá generace dvoupodlažních autokarů Setra disponuje nejmodernějšími technologiemi v oblasti komfortu cestujících, kam patří integrovaná klimatizace vzduchu EvoCool TopAir, či koncepce interiéru s exkluzivním uspořádáním křesel 2+1 v horním podlaží a klasickým řešením v podlaží dolním. Skutečnost, že se cestujícím dostane ultimátního komfortu, potvrzuje i vestavěný samoobslužný automat na chlazené občerstvení Frenzel FOAS 170.

Práci řidičům bude usnadňovat sedadlo ISRINGAUSEN NTS 2 v maximální výbavě, dále pak sada bezpečnostních systémů v čele s patentovaným nouzovým brzdovým asistentem ABA 4, adaptivním tempomatem ART s funkcí Stop & Go, systém podpory rozjezdu do kopce, systém sledování bdělosti AtAs, Bi-LED světlomety, či paket dnes již standardních systémů jako ESP, ASR, EBS, BAS, SPA, ABS, SWR.

O profit dopravce se stará maximálně úsporný hnací agregát Mercedes-Benz OM 471 LA o výkonu 510 k (375 kW), který bude sekundovat automatizované převodovce GO 250-8 PowerShift, dále podpořené systémem prediktivního řazení PPC. Spolehlivý energetický management zajišťují přídavné startovací akumulátory, či dostatečně dimenzované měniče napětí pro veškerou komfortní palubní výbavu o celkovém výkonu téměř 10 kW. Přítomnost 21. století dokládá i instalovaný vnější čelní světelný informační panel.

Tagy RegioJet Setra
117 komentářů