dpp

Na Slovensku otevírají 16 kilometrů nového koridoru, vlaky zrychlí o čtyři minuty

Nový úsek železnice mezi Púchovem a Povážskou Bystricou. Foto: Matúš VavrekNový úsek železnice mezi Púchovem a Povážskou Bystricou. Foto: Matúš Vavrek

Na Slovensku jde o nejnáročnější a nejnákladnější stavbu na železnici v novodobé historii.

Železnice Slovenskej republiky spustí ve čtvrtek provoz na zatím nejnáročnější železniční stavbě, která vznikla v novodobé historii Slovenska. Jde o šestnáct kilometrů dlouhý úsek Púchov – Považská Teplá. Kompletně bude nový úsek dokončen příští rok v prosinci.

Více než deset kilometrů trati je vedeno ve zcela nové stopě, na trase jsou dva tunely o celkové délce téměř tři kilometry a 1 270 metrů dlouhá estakáda přes Nosickou přehradu. Mezi Púchovem a Žilinou dochází k modernizaci dalšího úseku, na počátku září prorazili stavbaři ještě další tunel Milochov.

https://www.facebook.com/Subterra.company/posts/1559071524295638

Ve čtvrtek se na nový úsek vydají poprvé vlaky: trať se v novém profilu zkrátí z 13,6 na 11,6 kilometrů, maximální rychlost bude dosahovat v budoucnu až 160 km/h. Zatím je kvůli probíhajícím pracím v úseku ještě snížena rychlost na maximálně sto kilometrů v hodině.

Už nyní ale dojde ke zkrácení jízdních dob: vlaky z Bratislavy budou v Povážské Bystrici o čtyři minuty dříve než dosud, regionální vlaky budou o 2,5 minuty rychlejší.

Součástí stavby jsou dva tunely: Diel (1081 metrů) a Milochov (1861 metrů). Došlo k odstranění všech úrovňových přejezdů i přesunu některých zastávek.

Modernizace celého úseku je placená z velké části z Evropské unie, celkové náklady jsou 335 milionů eur. Zakázku na stavbu získalo sdružení firem Doprastav, Subterra, TSS Grade a Elektrizace železnic Praha. Detailnější popis projektu je na stránkách ŽSR a stránkách projekční firmy Reming Consult.

Mapa trasy mezi Púchovem a Považskou Bystricou. Foto: ŽSRNový úsek železnice mezi Púchovem a Povážskou Bystricou. Foto: Matúš VavrekNový úsek železnice mezi Púchovem a Povážskou Bystricou. Foto: Matúš VavrekNový úsek železnice mezi Púchovem a Povážskou Bystricou. Foto: Matúš VavrekStavba tunelu Milochov. Foto: SubterraStavba tunelu Milochov. Foto: SubterraStavba tunelu Milochov. Foto: SubterraNová trať mezi Púchovem a Považskou Bystricí 30.8. 2020 zachycena z vlaku. Foto: Juraj Kováč

 

Tagy Bratislava - Žilina Púchov - Považská Bystrica slovensko Top Železnice Slovenskej republiky ŽSR ZSSK
110 komentářů