lot
Infrastruktura Železnice

Na Slovensku otevírají 16 kilometrů nového koridoru, vlaky zrychlí o čtyři minuty

Nový úsek železnice mezi Púchovem a Povážskou Bystricou. Foto: Matúš Vavrek
Nový úsek železnice mezi Púchovem a Povážskou Bystricou. Foto: Matúš Vavrek
Na Slovensku jde o nejnáročnější a nejnákladnější stavbu na železnici v novodobé historii.

Železnice Slovenskej republiky spustí ve čtvrtek provoz na zatím nejnáročnější železniční stavbě, která vznikla v novodobé historii Slovenska. Jde o šestnáct kilometrů dlouhý úsek Púchov – Považská Teplá. Kompletně bude nový úsek dokončen příští rok v prosinci.

Více než deset kilometrů trati je vedeno ve zcela nové stopě, na trase jsou dva tunely o celkové délce téměř tři kilometry a 1 270 metrů dlouhá estakáda přes Nosickou přehradu. Mezi Púchovem a Žilinou dochází k modernizaci dalšího úseku, na počátku září prorazili stavbaři ještě další tunel Milochov.

Prorážka slovenského tunelu MilochovV pondělí 7. září byl proražen dvoukolejný tunel Milochov, součást součástí…

Posted by Subterra a.s. on Monday, September 14, 2020

Ve čtvrtek se na nový úsek vydají poprvé vlaky: trať se v novém profilu zkrátí z 13,6 na 11,6 kilometrů, maximální rychlost bude dosahovat v budoucnu až 160 km/h. Zatím je kvůli probíhajícím pracím v úseku ještě snížena rychlost na maximálně sto kilometrů v hodině.

Už nyní ale dojde ke zkrácení jízdních dob: vlaky z Bratislavy budou v Povážské Bystrici o čtyři minuty dříve než dosud, regionální vlaky budou o 2,5 minuty rychlejší.

Součástí stavby jsou dva tunely: Diel (1081 metrů) a Milochov (1861 metrů). Došlo k odstranění všech úrovňových přejezdů i přesunu některých zastávek.

Modernizace celého úseku je placená z velké části z Evropské unie, celkové náklady jsou 335 milionů eur. Zakázku na stavbu získalo sdružení firem Doprastav, Subterra, TSS Grade a Elektrizace železnic Praha. Detailnější popis projektu je na stránkách ŽSR a stránkách projekční firmy Reming Consult.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
110 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

4 minuty? to jako myslíte vážně?

Dan

Redakce ano, ŽSR ne. Celková úspora bude vyšší, ale to až se otevře úsek v celé délce a až se na něm zavede maximální rychlost.

Ten_z_Bíliny

První video z otevření stavby: https://www.youtube.com/watch?v=WNTxpx2lSc4

Vlastimil Kocurek

Slovenské Pováží je skutečně velmi tvrdý oříšek pro stavbu infrastruktury. V podstatě mnoho míst v údolích zabraly přehrady Pov. kaskády, pak ty původní silnice, a železnice, které se rušit sotva budou. Dále v tomto údolí a okolí je velmi husté osídlení, již jen z důvodu, že jinde se stavět nedá.Trochu mi to připomíná situaci okolo Innsbrucku či na sever od Bolzana. Prostě z tunelu do estakády a zase tunelu.

A ještě jedna věc, pro mne je úplně nepochopitelné, proč koridor do Košic nevede přes Prešov, podle mne by to byly obrovská úspora nákladů na stavbu a vyšší vytíženost.

Romino

Pred pár rokmi boli také úvahy a tusim aj štúdia sa robila. Ale ako to už chodí, štúdia ostala v sufliku. Takže Kysak je jediná dedina na Slovensku kde zastavujú všetky vlaky aj ICcka 😀

Vlastimil Kocurek

Tak to je doopravdy škoda, vždyť by to propojovalo tři největší města na Slovensku, a je tam krajina, ve které se dá lépe stavět koridor. Možná, že v Prešově politici spí. Jasně pak má KYSAK unikát, ale ze strany Prešovčanů už na to byly stížnosti, že někdy ani nenavazuje přípoj. Je ještě jedna vesnická zastávka, i když expresy tam nestojí – Kralovany kvůli odbočce na Oravu.

tratovak

A na to ste ako prišli, že je tam krajina, v ktorej sa dá lepšie stavať koridor? Tá štúdia, ktorú spomáína Romino, práve naopak ukázala, že stavať takúto trať by bola ekonomická sebevražda…

Nekdo

To ke historicka zalezitost. Mestanoste v bohate a vlivne Levoci nechteli zelezneho ore, tak se to muselo udelat vedlejsim udolim. Taky proto je dnes Spisska Nova Ves (ktera to ma i v nazvu ) mesto vetsi a daleko dulezitejsi nez Levoca… no a Presov uz byl jen colateral damage…

jan

A stará trasa zůstane v provozu?

tratovak

Ako cesta.

Vbb

Myslím, že to vyjádření není přesmné:

“ spustí ve čtvrtek provoz… šestnáct kilometrů dlouhý úsek Púchov – Považská Teplá.“
Spustí se provoz jen Púchov – Odb. Milochov.
Odb. Milochov – PX se bude jezdit po staré trase (zatím)
PX – P. Teplá se po novém jezdí už asi rok.

Anonymus

Super,gratulace. Tak to ma vypadat!

Jarda

zrychlit o 4 minuty, to jste se zbláznili? 🙂 to je tak krátké doba, že to nestojí ani za zmínku 🙂

Ivan

Tahle nová trať je historicky už třetí stopou, ve které železnice v úseku Púchov – Považská Bystrica vede. Původní trať tu 2 x překračovala po mostech Váh (u Nosic na pravý břech a u Dolného Milochova zpět na levý břeh). V souvislosti se stavbou v. n. Nosice v padesátých letech byla trať přeložena v celé délce na levý břeh, čímž se trasa prodloužila. Nyní se opět 2x překračuje Váh, ale trasování zahrnuje i 2 tunely, tím se trasa ještě víc napřímila.

Romino

áno, je to presne tak :-). Na tomto úseku sa železnica za ostatných 100 rokov „vydováděla“ :-). Ale teda nový úsek bude určite super, sú to nové pohľady, i keď som tento úsek mal veľmi rád, ten výhľad na nosickú priehradu a vidieť po pár minútach úsek, po ktorom sme práce prešli…Je to preč, ale zasa prichádza niečo nové a na môj vkus to išlo relatívne rýchlo a dobre (len 3,5 roka), i keď miestny si užili a ešte stále užívajú. Zároveň prídu v Milochove o vlak, ale spúšťa sa tam bus linka z Púchova od zajtra myslím..

juraj

z Považskej, z Milochova do Púchova nieje ani cesta , tá s spraví až teraz

andy

kvůli par minutam takové peníze?někdo asi na hlavu tam.i tady v Čechách jsou stejný páka.

Vrtak

Celkova uspora by mela byt snad az kolem 20 minut z puvodnich cca 40minut, jestli se nepletu.

Vrtak

Dodam, ze ta uspora bude „jen“ diky useku novemu Zilina- Puchov.

Vaclav Novak

Těch pár minut si mnohokrát vynásobte, když pojedete v budoucnosti z Bratislavy do Popradu. Tohle fakt není jejich první a ani poslední stavba nebo rekonstrukce.

Jarda

co drbete, tady se do Ostravy taky jede 160, ono rychlost není všechno

Robert Šalda

A přepnutí na 25 KV AC bude kdy a v jakém úseku?

tratovak

Kedy ťažko povedať, v úseku po Strečno – po dokončení Žiliny.

ene bene

Takže ten nově otvíraný a kompletně v nové trase postavený úsek jede prozatím na 3kV? Vždyť v Púchově je snad stanice už střídavá a bez dvousystémovek se to stejně nedá projet?

Romino

Nedá, ale zatiaľ ide od zajtra len jedna koľaj a prepnutie asi až za rok, keď bude hotovo v celom úseku, skôr sa to ani technicky asi nedá, keďže je to stále stavba…Možno ani ku GVD 21/22 to neprepnú, najprv presmerujú a potom po pár mesiacoch sa prepne, keď sa to odladí v novej stope. ŽSR je nevyspytateľná organizácia… 🙂

Romino

Ja tipujem že od GVD 21/22, teda o rok a niečo, keď sa to celé skompletizuje. Od Považskej Teplej už zasa vlaky švihajú 160 až na vstup do Žiliny, kde je 40!!! celým obvodom stanice. To už sa hádam čoskoro spsutí modernizácia (už v 2018 sa malo…). Ale už nie je na čo čakať s prepnutím, keďže ako sa tu píše, celý Púchov je už AC a pripravuje sa aj Púchov – Strelenka št. hr., tam beží rekonštrukcia (výmena stožiarov a úprava trate a nástupíšť).

tratovak

A odkiaľ by ste ten úsek chceli napájať?
Teda tak, aby to bolo stabilné?
Bez napájačky v Žiline to proste namá odkiaľ tú šťavu brať…

Kalanis

Strelenka na čáru z Púchova. To je trať na Lideč a Vsetín, ne na Jablunkov a Ostravu. Jako fňukat nad Čadcou bych chápal.

tratovak

Reč je o úseku Púchov – Žilina.

Jaja

Zatím jen krátké úseky, ale podstatně velkorysejší stavba než jakýkoliv koridor u nás. Ve všech stanicích 1+2 průjezdné mimo nástupiště a nikde nehrozí, že by byl vlak delší než nástupiště! 😃

Jiří Kocurek

Zrovna do Budějovic je to srovnatelné. Co do estakády i co do tunelů.

Vbb

Tunely mezi Krasíkovem a Zábřehem jsou málo?
A zrovna 2 průjezdné koleje bez nástupištních hran je občas napřesdržku.
V Púchově stávaly u jedné hrany za sebou sudý Valašský ex a za ním Os do Lidče, z druhé strany stála sudá 600 a u prvního peronu lichá 600 a vedle lichý Valach do Žiliny.

Lech Malý

Ano, málo, chtělo to velkorysejší pojetí Brno-ČT, no a UCho už taky dávno mělo být.

Vlastimil Kocurek

Brno – ČT je katastrofa, úplný souhlas. Také samotné Brno je sranda, protože to před rekonstrukcí tam jede 30km/hod.

Vbb

Tunely mezi Krasíkovem a Zábřehem jsou na trati ČT – Brno?

Juraj

Tá mapka od ŽSR je bohužiaľ hrozne odfláknutá, takže koho by zaujímalo výsledné trasovanie, tak: https://mapy.cz/s/jogefuheda

Vo štvrtok sa spustí západná časť po Horný Milochov, východný tunel Milochov bude uvedený do prevádzky asi až na GVD 21/22.

Vlastimil Kocurek

Velký dík za vaší mapku, to je jiné kafe.

Vrták

Dobrý počin, který kromě R i IC z Košic do Blavy, zrychlí Valašské Ex z Žiliny do Prahy. Ale nabízí se kacířská otázka proč jen na 160, když už se tam lopotí s těmi tunely a estakádami? Jestli ti slovenští projektanti nebudou s těmi našimi ze Sudopu, či odkud z jedné líhně?

Zlámalík

No asi jo… Od 28.05.2020 sa SUDOP GROUP a.s. stal jediným akcionárom spoločnosti REMING CONSULT a.s. (viz www. reming.sk)

David

Trasování na 200 km/h by vyžadovalo demolice nebo tunel mimo Považskou Bystricu.

Romino

Presne tak, to by EU nepreplatila. Toto je veľmi slušný kompromis v štýle „vlk sýty, koza celá“. Horšie to už ale je v úseku Žilina – Košice. Tam sa vygenerovali štúdie za milióny (viď reming.sk), aby sa zistilo, čo sme všetci vedeli, že niekoľko tunelov v úseku Lipt. Hrádok – Poprad a nižšia obsadenosť na úseku ZA – KE nemôže ekonomicky výjsť a teda EU povedala, že to nezaplatí a my na to peniaze nemáme. Takže v lepšom prípade len optimalizácia, aj to už mohlo byť, len teda sa zasa „čakalo“. Sú úseky, kde sa to dá zo 100-120 na… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Potíž je i v tom, že Slovensko razí mimořádně přísnou cestu v nezadlužování se, je to ovšem za hranou, protože doprava a zdravotnictví je základ státu.

ketchup1970

Ja som myslel , že optimalizácia okolo Liptovského MIkuláša a Hrádku a aj pod Tatrami je na 160 , Dokonca tam bolo v zátvorke 200. Tak ma prekvapujete.

Vladimir

Neni potíž v lokálnich firmach co nemaji technologie na vyssi rychlost nez 160, nebo 200kmh?

Jan

Technológie sú od SIEMENSu.

yxc

O rychlosti rozhoduje investor, ne projektant.

Vladimir

Lobbying se snad resi predem a ne expost ne?

Jiří Kocurek

Nikoliv, dráha chybu nědělá. Takže za to může projektant. Musí! Jinak by se muselo přiznat, co se přiznat nechce.

Socha

Mne akorát zarazilo, že na takovouto majestátní trať vrátili automatické hradlo, namísto autobloku. Je pravda, že když jsme tam jeli, potkali jsme ze Žiliny do Púchova asi tak dva vlaky, ale pro případný budoucí rozvoj mi to přijde, jako brzda.

Martin V.

A nepočítají tam spíš rovnou s ETCS? Při výlučném provozu ta návěstidla stejně sundají.

David

Je tam ETCS L1

Martin11

Přesně tak

Alibaba

To sice můžou, ale stejně musí mít prostředky (PN nebo kolejové obvody) na rozdělrní mezistaničního úseku na víc oddílů. S ETCS L3 bych řekl, že nehrozí.

Jan K.

A kdy začnou jezdit valašské expresy zase až do žiliny? Bude to až se dokončí celý úsek a nebo je vrátí dříve?

julio

Myslím, že ak sa začne prestavba žilinského uzla, tak to tak skoro nebude. Každý vlak tu bude veľká záťaž. Ešte aby Ostravan nekončil v Čadci.

Juraj

Asi až 12/2021. Zatiaľ tam zostáva jedna traťová koľaj a nie je dokončený tunel Milochov, takže úzke hrdlo. V novom GVD tak všetky Valašské expresy okrem jedného páru sú stále ukončené v Púchove, a navyše ešte Os rameno Trenčín-Žilina je roztrhnuté na dva úseky bez nadväznosti v Púchove.

Jaja

Ono by ukončení Valašských ex v Púchově až tolik nevadilo, kdyby se dalo spolehnout na přestupní vazbu Ex Pha-Pú s R Bla-Kos. Ale bohužel při čekací době 10 min a pravidelnosti v ČR i SR je to sázka do loterie…

Juraj

V rámci možností R 6xx čakajú, ale samozrejme sa na to nedá spoliehať. Sám sa tomu spojeniu vyhýbam aj preto, že košické rýchliky bývajú dosť plné a platiť za druhú miestenku, ktorú nakoniec možno nepoužijem pre stratený prípoj, sa mi úplne nechce.

Jan

Ja by som sa skôr obával, že niekto „ušetrí“ a valašské expresy už budú v tom Púchove obracať „naveky“.

Já, kdo jiný

Takže další spojení se Žilinou do háje. Kde jsou ty časy popularity rychlíků Brno – Trenčianská Teplá.
Nebylo by od věci ušetřit, ukončit valašský expres na Valašsku ve Vsetíně a úsek Vsetín-Půchov obsluhovat Panterem, Jánošíkem nebo Bagetou? Vždyť spojení Prahy, Pardubic a Olomouce přes Čadcu je skoro luxusní.

Vladimir

Vždy kdyz jsem jel ze Ziliny na Puchov, volil jsem starou cestu kolem jezera jednak kvuli hezci krajine, ale take kvuli teto stavbe je totiz monumentalni. Naprosto vas pohlti a tak nezbyte nic nez zpomalit a kochat se. Vzdy jsem jim tise zavidet, ze stat ktery je hrdy na svou malebnou krajinu dokaze protnout tunely a mosty svuj kraj. Snad i my pochopime ze D52, D1, D3, a jine stavby je zapotrebi za dobudovat.

hoholu

a u nás se nic nestaví?

Georg

zrejme ne 🙂

Vladimir

Ale ano my nyni cosi stavime a urcite by se mohlo i vice, co je fajn budoucnost, ktera je celkem slusne nalajnovana. Ja tim chtel a tict a podle me u textu jasne vyplyva, ze na chranenych, ci v blizkosti peknych rekreacnich uzemich mame sakra velke problemy stavet. Oni ne a to i presto, ze jsou na svou malebnou krajinu hrdi. Proto jsem vypisoval ty nejproblemovanejsi stavby.

Leviathan

S takovou sekerou v rozpočtu a bez soběstačnosti a kvalitativního růstu jsou veškeré perspektivy poněkud potemnělé…

Jiří Kocurek

Soběstačnost v čem? V rýži a banánech nebo v těžbě železné rudy?

Vlastimil Kocurek

Sekerou v rozpočtu si rozhodně nekazte život, celý svět jede na dluh, a právě Slovensko se snaží jít jinou cestou, ale zaostává v dopravních stavbách a ve zdravotnictví.

Vlastimil Kocurek

My jsme nestavěli nic v tak složité krajině jako je Povážská kaskáda. Ale Slováci neměli na výběr, prostě to tam vést musejí, i když j to tak složité.

Georg

jo, nestaci zprznit dolinu prehradou, jeste tam jebnete betonovou estakadu. je to uzitecny, ale uplne na odvareni to teda opravdu neni, zvlast kdyz to veledilo neni ani na 200 km/h…

Jakub (easydrink)

Já bych si teda to Slovensko takhle neidealizoval. Je to ještě větší divokej východ než tady.

Vlastimil Kocurek

No už okres Praha Východ je docela hnus, a za Pardubicemi už není nic. Tak takové kecy znám dost dobře. A nereaguji na to, protože to nejčastěji slyším od lidí, kteří byli nejdále na Sázavě a jednou v lázních až v Poděbradech.
Jde o to, kdo to říká, a jak zná Slovensko.

Nekdo

Na Slvensku jsem stravil 18 let. V Cechach 19 let. Krome toho jsem zil v dalsich ctyrech zemich. Takze snad budete verit, kdyz Vam reknu, ze Balkan zacina na vychodnim portale Remešské katedrály…

Romino

Ja som dodnes nepochopil, kto a prečo tlačí tú D52 cez Mikulov, keď ju vlastne až tak nikto nechce a drahé Deti zeme robia všetko preto aby to nebolo. Odbočka z D2, resp. predlžiť budúcu D55 od Břeclavi po hranicu s Rakúskom by bolo lacnejšie, rýchlejšie a už to mohlo byť. Áno z Prahy by to bolo možno pár km naviac, ale to na diaľnici nehrá rolu…

bkv

Opravdu si myslíš, trasu která překonává Dyjí a železnic a povede skrz lužní les a lednicko-valtický areál, vezmou eko… bez problémů?

Rudolf 33

Lednicko-valtický areál je na druhé straně Pálavy, asi 15 km vzdušnou čarou vzdálen. A lužní les na břehu novomlýnských nádrží? Vždyť jsou tam leda pláže.

Romino

Práve preto sa to mohlo riešiť inak a ísť z D2, líznuť česko-slovenskú hranicu a zvrtúť to na rakúsky hraničný prechod. Navyše v pokračovaní D55 z toho mohol byť tranzitný koridor sever-juh na Polsko (pripojenie na D1 u Přerova). Tá cesta I/52 by tam i tak ostala a stačilo by to kapacitne, samozrejme obchvat Mikulova určite realizovať treba. Ale vy v ČR viete lepšie, je len môj pohľad z poza hranice :-), lebo veď „nejsem zdejší“ ako hovorí môj strýko z Čiech, takže to nemusí byť správny pohľad :-). Pozerám na mapu, hej asi by to bol problém cez lužný… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Není to zbytečné, podle mne jde o kapacitní důvody. To je právě to, dnes D2 má ještě rezervy, ale za dvacet let nebude mít. Tím nechci říct, že vaše úvahy nejsou dobré.

Bratislava má dobrou makro-polohu, ale je doslova nacpána mezi Dunaj (s výjimkou Petržalky), Rakouskou hranici a Malé Karpaty. Prostě tam není na výběr. Navíc R7/R4 těsně kolem chráněného území a okolo plotu Slovnaftu, kde budou výstražné elektronické tabule, kdyby se jako ve Slovnaftu něco vybuchlo a začalo hořet, tak tam budou upozornění co dělat. Není to jednoduché.

Vlastimil Kocurek

I mezinárodní dálnice řeší vnitřní dopravu, např. Rakousko tak připojuje na tuto trasu 3 docela průmyslová městečka, rozhodně důležitější než Mikulov, dálnici už postavenou má, už není co řešit.
Důležité jsou i kapacitní důvody, protože se to buduje na desítky let dopředu. To je obdoba, proč u nás prostě nemůžeme vyvést D3 u Mirošovic na D1.

Desper

Mě se líbí, že mají koridor bez přejezdů. To u nás potrvá i jen mezi Prahou a Kolínem

Jan

Áno, je to fajn, akurát je to jeden z hlavných dôvodov, prečo v dobe, keď v ČR už sú tie koridory skoro hotové a začína sa premýšľať čo ďalej, došli na Slovensku tak tak z Bratislavy po Žilinu, pričom zbytok siete sa rozpadá. Strašne to vyčerpáva prípravné kapacity.

Romino

Presne tak. Ja to hovorím už desaťročia, nakoľko sledujem „z boku“ koridorizáciu v ČR a SR od začiatku. Mal som možnosť a stále mám od roku 1993 cestovať 2-3 krát do Prahy a str. ČIech, takže som sledoval stavby na koridore, ako išli postupne a systematicky a už ich nemôžeme dobehnúť, aj keby nám bežali oproti. Je to hanba, pretože peniaze boli, takmer zadarmo z EU, Češi dokázali za predvstupové peniaze 1994 – 2004 urobiť takmer celý koridor Dečín – Břeclav, samozrejme mimo uzlov a ťažších úsekov, ale gro trate urobili a samozrejme pokračovali a pokračujú ďalej. Na SK robiť… Číst vice »

Já, kdo jiný

Ne jen potrvá. To bude s přejezdy na furt.

Rossec

Už aby to zábradlí na tom mostě bylo rezavý, nebo obrostlo mechem.

Peter

Vsimli ste si strkove lozko na moste? Na poslednom moste v Trencine, rovnako v tuneli Turecky vrch su pouzite betonove panely na upevnenie kolaji.

Romino

Pokiaľ viem, nie sú to betónové panely, ale tzv. pevná jazdná dráha, teda koľajnice s podvalmi sú zaliate do betónu. V Tureckom vrchu je to na 200, aj ked sa jazdi 160, možno príprava do budúcna. Tento nový úsek bude asi len na 160 keďže hlavne v tom druhom tuneli, ktorý len minulý týždeň prerazili, je to voblúku, aj keď teda vyrovnali to dosť slušne. Ta mapa je dosť o ničom v článku, pekná mapa je na mapa.cz, kde vidieť starú a už aj novú trať. V článku je to trocha celé chaoticky popísané, ale to už sa tu dávalo… Číst vice »

BND 30

Takovouto stavbu mezi Chocní a Ústím nad Orlicí mít hned tak nebudeme.

švestka

Na druhou stranu Votice – Sudoměřice nebo Ejpovice – Plzeň se tomu vcelku vyrovná a druhá věc je, že u nás běží desítky sice menších staveb, ale běží, zamíco zbytek ŽSR se rozpadá.

Adrián

Ale toto je veľmi trefný komentár. Súhlasím. Ako bývalý zamestnanec nemenovaného dopravcu by som mohol o rozpadajúcej sa infraštruktúre ŽSR napísať román. Na druhej strane, u nás nebola nikdy železnica prioritou akejkoľvek vlády.

Georg

no tady taky ne… 🙂 rekl bych ze za objem staveb vdecime stavebni a projektantske lobby, a taky opd1+2..

Ten_z_Bíliny

Taky to byla přiležitost, jak ulejt prachy 🙂 I to byl motiv, proč se u nás tavělo, protože čím víc se stavělo, tím víc možností si poslat malou domů 🙂

Já, kdo jiný

A k cenu jim ta superstavba je, když se jim to sype o pár km jižněji a jezdí na super koridoru přes výhybky 10 km/h.

Pavel

Strašlivý humpolácký vzhled. I dopravní stavba má být elegantní.

BND 30

Málo modrého zábradlí ? 🤔

Martin

Pekne, co ta 8 fotografie?

Robert

Začínám chápat, proč stavba D52 trvá tak dlouho. Jestli s tím začali někde u Púchova…

tratovak

Ešte tak napísať, aká bude jazdná doba po dokončení stavby a porovnať ju s dobou pred koridorizáciou. Takto tie 4 min. nič nevravia o efekte stavby…

bkp

Opravdu je to zprovozněné celé, když tunel Milochov byl proražený před cca dvěma týdny?

eric

Bude to bez tunela Milochov. S ním sa počíta až budúci rok 😉

bkp

Ano, na to narážím. Je smutné, když čtenáři vědí víc, než autor článku.

švestka

Ne jen první část z Púchova přes tunel Diel a estakádu, dál po starý.

tratovak

A pak zas po nový – stavba končí v P. Teplej…

Kamzik
Lemmy

A to je fakt jen na 160? Vždyť dole na jihu stavěli koridor směrově na 200…

Jaaa

200 naklápěčky. 😉

Zlámalík

Dole na jihu u Kolína je rovina 😀
Ale šiklo by se to i tu. Na druhou stranu, pokud je ještě pravda, co mi říkali projektanti, tak bude 160 v celé trase Blava – Košice, což zase u nás nemáme. Ale to je info už hodně staré, když to Reming začal projektovat.

...

To dopadne jako obvykle. Něco se postaví a pak vládě dojdou peníze a změní se priority. Ten přesun nádraží v Liptovském Mikuláši doprostřed polí za dálnicí taky nikoho moc nepotěší a patrně bude politicky neprůchozí.

Jiří Kocurek

Tak se to udělá jako v Brně – referendum není závazné, volby se stejnou účastí ano.

tratovak

Trnava, Leopoldov, Piešťany, Trenčín, P. Bystrica. Tam všade 160 nie je, sme iba pred Žilinou a možno som na niečo zabudol…

Jaaa

To maj všecky podklady rastrově? No tak to heh…