RegioJet se chce v létě příštího roku vrátit ke každodennímu provozu vlaků do Chorvatska

Vlak RegioJetu v Chorvatsku. Foto: Damir MiškulinVlak RegioJetu v Chorvatsku. Foto: Damir Miškulin

Konečnou stanicí by měl být znovu také Split, který firma pro letošek z jízdního řádu vynechala.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Dobrý den, nevíte kde se dá sledovat poloha RJ vlaku v Chorvatsku ? měl jsem loni odkaz vred.hzinfra.hr/hrinfo .. ale ten letos bohužel nefunguje … Děkuji za radu …

Jiří Kocurek

„Kvůli výlukám“

Správy rozkopávají koleje proto, aby mohl soukromník nerušeně jezdit 🤣🤣🤣

Pišta

Chorvatsko jedině autem

Han van Meegeren

Ani autem.
Jsou zajímavější destinace ve vzdálenosti 500 – 1000 km, o tamních turbocenovkách letos ano nemluvím.

Středohor

Za mě buď jezdit pořádně Split, nebo do Chorvatska nic. Nebo má někdo dobrou zkušenost s Rijekou jako destinací? V samotné Rijece krom nákladního přístavu nic moc neni, jen nutný přestup na autobusy. Navazující lodní linky na okolní ostrovy nic moc.

Anonymní alkoholik

Sice jsme měli destinaci v Opatiji, ale do Rijeky jsme se za celý pobyt dostali třikrát. Nic moc zajímavého k vidění tam neni. Připomnělo mi to trochu naše Pardubice. 😀 Klíčová slova: panelák, beton, šeď

Pedro72

Muzeum moderního umění? Hrad? Římské vykopávky? Astronomické centrum? Církevní památky? Nákupy na Korzu?

Anonymní alkoholik

Um. Dobře, tohle všechno je fajn, ale až na Trsat nic z toho nevykouzlí takový wow efekt jako Split a okolí. A není to jen o tom, ve Splitu je víc dobrých míst, kde se najíst, kde se vykoupat, i program na večer se tam dá vymyslet mnohem lepší (bary, kluby,…). V Rijece to je na prodloužený víkend, Split a okolí klidně na více než týden.

Jirka

To je ta trať tak hornatá, že to táhnou dvě lokomotivy? Tady 10 vagónů tahne 162.

Pako

Ano , je hodně hornatá. Ne trať, krajina. 😎

jan V

Má někdo zkušenost s Nightjetem na trase (Bratislava) Vídeň-Split? Je to také plné opilců, nebo je to lepší?

Doctor

Jane, to je kvalitativně úplně jiný vlak.
Nebudu tady dělat jednomu reklamu a druhého špinit, ale …
Zajímavé video zde : https://www.youtube.com/watch?v=sSwdiTjYi3Y

Vlakvedoucí

Dá se říct luxusní vlak…

Jan Kavan

Neznáte někoho, kdo by jel tím vlakem dvakrát? Hodně by mě zajímalo, jestli to má vůbec potenciál pravidelné linky nebo to skončí, až se vyčerpá počet těch, co nevěří, že by to mohlo být „tak hrozný“.

Pedro72

Já. Jednou plánovaně, jednou jako nouzové řešení. A nebylo to tak hrozný.

Juraj

To tak nějak naznačuje, jako kdyby všichni měli hororovou zkušenost. Já tím jel jednou a bylo to naprosto v pohodě, takže ač to aktuálně neplánuji, klidně bych to znova zkusil (s vědomím, co vše se může pokazit).

Jméno*

Já. V pohodě, příští rok znovu.

Ondřej

jel jsem třikrát.

Anonymní alkoholik

Dvakrát. První rok do Rijeky a to bylo v super. Další rok do Splitu a asi už bych to v těhle podmínkách neopakoval. Opilci sice nebyli, čisto taky celkem bylo, ale při cestě tam chcípla klima v Ogulinu, takže sauna (ale zase 50% kompenzace). Cesta zpět byla ok až na binec v oddíle po předchozích cestujících (málo času na úklid a obrat ve Splitu), několikahodinové zpoždění a vyprodané zásoby. Plus někdo z oddílu ukradl záclonky, takže jsme byli jak ve výkladní skříni, a kvůli slabé klimě jsme v oddílu měli na území Chorvatska okolo třiceti stupňů. Byli jsme ve voze… Číst vice »

kix

ta chcíplá klima v ogulinu je taková klasika, až by se nabízelo, že tam je souvislost se změnou trakce a ten diesel tolik vozů a klimu neutáhne

Vlakvedoucí

Tak ono to tak je. A když ČD chtěli 2x loko, aby vše fungovalo, tak cena stoupla tolik, že se to muselo zrušit úplně…

Středohor

Já bych tím také jel klidně klidně podruhé, ale pravda měl jsem štěstí že vše fungovalo ( až detaily typu vybrující dveře, vyšší námaha při otevření/zavření okna atd.)

Honza1 a 1

Bohužel musím souhlasit. Maminka loni využila. Je v důchodu, vlakem jezdí celý život, ale řekla, že nikdy více.

Jiří Kocurek

Tedy chete naznačit že: Do Švestek?

Han van Meegeren

Nevím, ale sousedé „kovaní Chorvati“, kteří tam musí být každý rok, řekli že jednou stačilo a jezdí busem.

Jaroslav

Humus vagóny,wc katastrofa,to samé klima

Jiří Kocurek

A ještě tam kradou záclonky, to by se u ČD nestalo!

Rychlé Eso

Jj, jízda R12 je fakt zážitek.

Anonymní alkoholik

No, jestli ty vozy budou tak zahumusené jako minulé a předminulé léto, tak asi děkujeme, ale ne. I to lůžko na Splitskou větev by bylo super. 22 hodin v lehátku bez sprchy se slabou klimou, kor při jízdě rozpálenou Dalmácií… nic moc. Ale asi nelze čekat nic než to na co jsme doposud zvyklí. 😀

David

Staci se podivat kdo tim jezdi tu cesto vyhledava … vetsinou jsou opili uz u Brna. Zaslouzi si takovy cestujici neco vic? Aby to pak bylo poblite?

Anonymní alkoholik

Tak to je taky na přístupu dopravce. Když stevardi vydají bez mrknutí oka jednomu kupé celou basu piv nebo když stevardi neřeší konzumaci vlastního alkoholu, tak je to těžký. Tohle by se asi v lůžku nedělo, protože tenhle typ lidí ,,bez Arguse v akci ani ránu” by si to lůžko nekoupil. 😀 A z druhé strany, zvratky by asi nebyly takový problém, kdyby RJ měl větší časovou rezervu a sjednané uklízecí komando ve Splitu. Ale to by cena zase byla trochu jinde než teď. 😀

Nováček

1) basa piva pro kupé teda opravdu není na opití
2) jak by ti stewardi ten vlastní alkohol kontrolovali (za předpokladu, že je v tom vlaku vůbec zakázán)? To by jako z ničeho nic rozrazili dveře do kupé a hledali plechovky a lahve v zavazadlech a dávali cestujícím dýchnout a pak by prohlásili, že tu naměřenou hladinu nemají z alkoholu koupeného ve vlaku?
3) Ten typ lidí s Argusem v akci je typická skupina lidí co se opíjí po cestě vlakem do Chorvatska? Jak to pak koresponduje s tím, že se steward bez problémů prodá basu piv, jak uvádíte?

Pedro72

Pivo jsem si nekupoval a ta částka taky nesouhlasí 😉

Anonymní alkoholik

1) Já ale neřekl, že si kupovali jen jednu basu piv. Ale že stevardi neměli problém tu basu vydat celou. Klidně i vícekrát. Za Bratislavou bylo pivo ze zásob pro cestu do Splitu vyprodáno, takže jestli mi chcete tvrdit, že se tam pak nikdo zlitej neobjeví…😀 2) Kontrolovali by to úplně stejně jako když každou chvíli chodili a kontrolovali, jestli nekouříme v oddíle IQOS. 😀 Proto mi to nedává smysl, že k alkoholu jsou tak benevolentní. 3) Koresponduje. V tom vlaku nejede jen jeden typ lidí. Podstrkujete mi něco, co jsem ani nenapsal. Navíc ta basa piv v Rj stojí… Číst vice »

Jiří Kocurek

To by byl řev, kdyby se ve vlacích ČD zakázala konzumace vlastního lahvového piva. Hádám, že zaměstnanci drah by stávkovali proti.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

A z Ostravy zase budeme mít vlak jen na Ukrajinu…

Původní Aleš

Máte něco proti dovolené v Oděse? Je tam víc písečných pláží než ve Splitu a v létě velmi příjemné počasí.

Anelim

No tak v Oděsse jsem byla zhruba na dva dny před cca 4 lety při cestování po Ukrajině – a neodvážila jsem se té zelené mořské vody ani dotknout, natožpak v to smočit chodidla nebo dokonce se v tom koupat!!!! Na otázku místních proč je ta voda tak šíleně zelená mi odvětili, že z jedné strany tam teče kanalizace z Oděssy a celé aglomerace (Cherson, Mykolajiv) a z druhé strany z celého Istambulu a jeho aglomerace – tak že se prej neni čemu divit… No byl to hnus , Velebnosti. Jinak město plné kontrastů – lidé velice bohatí a vzdělaní… Číst vice »

Pedro72

Bože můj, to jsou zase řeči. Istanbul (s n!) je 600 km daleko a opačné straně Bosporu a převládající proudy v Bosporské úžině jsou z Černého moře do Středozemního (což bylo změřeno už v 19. století. Oděsa, Cherson a Mykolajev nejsou žádná aglomerace. Tolik na téma spolehlivosti vašeho komentáře.
Stav vody je tam každý den jiný, především podle proudění větru, bohužel velkoměsta mají velké problémy všude na světě.

Véčko

A R23 zase skončí s bobinou a R8 bude jezdit se třemi vagóny. To nevadí, vždyť je to jen závazek vůči státu. Kam se takový závazek hrabe na komerční spoje. Jančura je podnikatel a podnikatelům jde jen o výdělek.

kan

přesně, nechápu jak může stát toto zvěrstvo tolerovat

Chronosphere

Tak,tak. Nedodržovat závazky je zvěrstvo,a za to Jančuru popravit. Akorát nevím,koho popravit za brutální nedodržování závazků ze strany ČD třeba v MS kraji. Taková bobina se dvěma béééčky je furt lepší,než 810 místo elefantu. Tady jde o výdělek komu? Děkuji za odpověď.

jal

Kde jezdí 810 místo elefantu? Jediná linka, kde se to občas děje, je městská Svinov-Kunčice. Tam by měla jezdit na většině spojů právě jen 811. Kapacitně stačí.
——–
Do Splitu jsem jel a žádná hrůza to není. Pokud máte lehátko.

Hrůza spíš bylo dohánění zpoždění chorvatským fírou v těch horách. Opačný náklon v obloucích, kdy vás odstředivá síla natlačí hlavou na stěnu, byl v lehátku docela zážitek. A za oknem díra půl km.

Počítám, že při stavu návěstidel a podobných věcí kolem(koleje byly naštěstí OK) nejspíš ani nemají funkční zápis do rychloměru.

Stanley

Kde jezdí 810..?? například místo čtyřvozové soupravy Frenštát-OV

jal

Pušpuly se nejmenují 810.

Jiří Kocurek

A kdyby náhodou se ozvali právnísi jedoucí v šestém voze a tím narušující ožalobu, tak ty popravit taky. Obhajoba má být součástí obžaloby a nevhodná fakta se zamítají. Jančurova koza mi sežrala psa!

W14

Pro mínuskážře -důvod? Upřimně tohle mělo být smluvně ošetřeno tak, aby se RJ nevyplatilo. Stačí se mrknout na R9, kde má RJ jezdit od roku 26 (nebo tak nějak), soupravy z R9 do Chorvatska fakt nepošle (teda pokud v té smlouvě není nějaká klička).

Avlaky

Důvod?

Jakoze má byt ošetření ze musí mít dopravce všechny loko ve vlastnictví

Jiří Kocurek

Skvělá myšlenka! Už žádný Vectron ÖBB na railjetu. Přepřahat se bude pro jistotu v Hohenau… a Moravie bude nutno znárodnit. Ikdybychom zvlikvidovali celou želznici, tak za likvidaci Jančury to stojí!

Avlaky

Jaký je problem ze bude jezdit bobina?

Co to porušuje?

jal

Žádný problém to samozřejmě není, technicky. Problém to je, když dopravce není žlutý. : – )

Leinad

Na koridoru nestíhá jízdní doby pro peršany.

jal

Tam ovšem nejezdí.

Vít Jůza

Myslím, že na R23 by lůžkové a lehátkové vozy stejně měly poměrně neeffektivní využití.

Jiří Kocurek

Sice tam ty vozy nejezdí, ale on je z tama určitě sebere!

A: On mi sežral rybičky!
B: Vždyť nemáš ani akvárko?!
A: Ale kdybych měl, tak mi je sežere!

Jiří Kocurek

Jasně, převede tam ty velkoprostory prodá je jako lehátko. A když bude v Ústeckém kraji chybět Pesa, tak je to jasné, poslal ji na vlaku do Chorvatska taky.

mat

no jo to je supr,ale…zas nebude mít lidi na komerční linku?

Igor

Tak schválně. Kolik vozů bude chybět na státních linkách příští rok?

noerf

Tak teoreticky má ještě vozy po SNCB, které může upravit a použít na linku do Chorvatska. Spíše by mě zajímalo s jakými vagóny bude jezdit do Berlína?

Lukyn

Ten Berlín je zatím nejspíš jen „kdyby náhodou“. Kapacitně je teď RJ na maximu.

David

Berlín nebude

Matty

Neví někdo, jak je to opravdu s kvalitou vlaků regiojet do Chorvatska? Zatím jsem četl jen negativní komentáře, ale většina byla protikladná.

JanekParek

Záleží na tom, jaké je štěstí.
Pokud banda chlastajících lidí ucpe už v Brně 5 wc. Tak je to strašný.

JirkaM

Přesne tak, nikdy člověk neví jaké bude mít spolucestující a je jedno jakým dopravcem.

Petr

Jel jsem dvakrát a teda můžu říct, že ty vagóny už mají lepší časy za sebou. Potřetí bych už nejel… Letos jedu autovlakem z Bratislavy, tak jsem zvědav…

Georg

no bylo to uplne na hovno, ale jezdilo to celou sezonu kazdy den prakticky vyprodany… tak si vyberte. 🙂

Ondřej

Jel jsem třikrát. První rok jednou a loni dvakrát. 1. a 3. cesta v pohodě, 2. se moc nepovedla. (kvůli opilcům ve vedlějším kupé) Zpáteční cesta byla vždycky horší, než cesta tam, objektivně o trochu, subjektivně o dost, protože tam není to těšení k moři. Hodně záleží, na co je člověk zvyklý. Seš schopný jet s dětmi třeba do nějakého kempu, přespat v chatce jak ze školního výletu , tak máš velkou šanci, že to budeš vnímat v pohodě. Jasně, pokud budo udělat ve vedlějším kupé velký bordel, tak to může být otravné, ale děje se to méně, než bys… Číst vice »

Jerys

A já chci červené Ferrari 😁

Jiří Kocurek

Vrať flašky…