Autobusy

RegioJet ruší další linku, končí spojení do Krkonoš. Přidá autobus do Jihlavy

Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet
Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet

 

RegioJet končí s další autobusovou linkou ve své síti. Od 3.9. přestane jezdit na trase z Prahy do Špindlerova Mlýna. Lepšího spojení by se naopak měli dočkat cestující z Jihlavy.

Konec linky oznámil RegioJet na svých stránkách.  „Ukončujeme provoz žlutých autobusů na této trase. K tomuto nelehkému rozhodnutí nás vedla dlouhodobá malá vytíženost linky a především velké sezonní výkyvy v obsazenosti. Vzhledem k těmto aspektům není udržitelný provoz linky v mimosezóně,“ vysvětlila firma v prohlášení na svých stránkách.

Nová linka do Krkonoš vydrží necelý rok a půl. Firma ji začala provozovat loni na konci dubna. Dopravce na trase přes Mladou Boleslav a Jičín jezdí dosud dvakrát denně. Jde o další z linek, které RegioJet v posledním roce zrušil. Firma už dříve oznámila, že kvůli nástupu FlixBusu na český trh začne omezovat linky, které dostatečně nevydělávají nebo jsou ztrátové. Firma skončila například s linkou do Hradce Králové, Pasova nebo do Skandinávie. Současně letos Regiojet omezil provoz na některých jiných trasách, zejména mezi Prahou a Brnem, kde naopak výrazně rozšířil počty železničních spojů. Od září má dojít k omezení frekvencí i u linky do Temešváru.

Naopak RegioJet nejpozději od 1. 10. opět posílí spojení Jihlavy s Prahou a Brnem a nově nabídne přímé spojení z Jihlavy také do Trenčína a Žiliny na Slovensku. Autobusový spoj na trase Praha – Brno – Trenčín – Žilina, který jezdí v každém směru jednou denně bude nově zastavovat také v Jihlavě. Firma čeká jen na změnu licence u ministerstva dopravy. „Předpokládáme, že nové spojení bude zajímavé například pro studenty vysokých škol, ale i pro další skupiny cestujících,“ řekla ředitelka autobusové dopravy Marcela Hamříková.

28 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Žlutý je nekalá soutěž. To je bez debat. Využívá všeho co může. A potom se chvástá jak je dobrý. Je vidět že jsou lidí kteří mu to baští. Jen tak dál.

  • Když už jsme u těch změn myslím že by bylo fajn kdyby z Olomouce jezdil i RegioJet přímo do Prahy na Florenc když už jezdí vlak na hlavní nádraží v Praze proč by nemohl jet i autobus přímo na Florenc

    • A proč, když Florenc je od hlavního nádraží ca. 1 km – nedojdete? Jedna zastávka metrem.

  • To nové spojení Jihlavy s Brnem a Prahou bude i na lince Praha – Brno, nebo půjde jen o zařazení Jihlavy do linky Praha – Brno – Žilina a ve zprávě z toho „udělali dvě zlepšení“??

  • Tak jako vždy, ,,úžasná“ firma Regiojet ruší své spojení z Prahy přes Jičín do Špindlu. Jel jsem tím několikrát, kvalita úžasná, cena přívětivá, ale protože firma nemá zájem o cestující, tak to hezky zrušíme, abychom si nachrastili pořádné peníze. Budu jezdit do Prahy radši vlakem, ten každou chvíli nezavádí a znova neruší. Jančura ať jde někam…

    • Holt soukromník „lidumil“ a dobrý příklad, že ve veřejné dopravě se na služby soukromníka spoléhat nelze.

      • Soukromnik m,a lidi rad – ty mu platej za služby prepravy ALE není charita… a kdyby mu kraj nehazel klacky „pod kola“ tak by to bylo taky jiny.

        Vite vy všichni ukrivdeny rýpalové – CR at si to chceme nebo nechceme priznat je jenon ekonomickou kolonii zapadnich – zejména nemeckych – firem (dále rakouských, japonských, korejských, pod.) kterym tu drtiva většina obyvatelstva dela blbce tim ze jsou u nich zamestnani za smesne nizke mzdy v porovnani se zemem odkud dane firmy jsou…

        A pak se tu objevili jednotlivci, kteří vybudovali několik malo ryze ceskych firem (ne jen papirove ceskych ale vlastnenych zahraničním kapitálem) od nuly nebo téměř od nuly, kteří to prezili, kteří to tu nakopli neuveritelnym zpusobem nahoru, kteří expanduji do zahranici – a vždycky se najde banda ubohých chudaku bez budoucnostis totalne holym zadkem který do toat – aniz by byt cokoliv v jejich mrzskym zivote dokazali – a budou do tech mala uspesnejch lidi porad kopat ahazet jim kdykolv a kdekoliv klacky pod nohy (pod kola)…
        Uz je mi z toho vazne ne na zvraceni – ale totalne na bliti….
        TROCHU NARODNI HRDOSTI!!!!

        • Národní hrdost je právě o to mít dobré podmínky pro všechny v tom národě, ne vyzobávat si nejlukrativnější trasy podle toho jak se to panu podnikateli hodí a přitom platit almužnu jeho zaměstnancům! Sám pracuji ve firmě, která nedávno oslavila 25 let, vybudovaná od nuly, nyní již s mezinárodním vlastníkem, ale stále je ryze česká firma, která dělá věci celkem pořádně aby vydržely, ne jen se nažrat a utéct od díla.

        • Pane dekuji za tento názor, konečně někdo kdo to vidí stejně a proto fandeme ceskemu Regiojetu (SA) s nejhezcimi autobusy.

    • Jel jsem tím do Špindlu nedávno. Problém je, že ten autobus jede plný jen mezi Prahou a MB. Až do Špindlu jelo tak 5 lidí, zpět ze Špindlu tak 15-20 lidí. Ve Vrchlabí/Jilemnici čekalo x lidí, kteří chtěli jet jen tento krátký úsek, ale řidič je kvůli podmínkám licence nemohl vzít.

      Zrušení linky je určitě škoda. Budeme muset tedy do Špindlu jezdit opět autem.

      • No, já bych to zase až tak černě neviděl – zkusil jsem si pustit IDOS a (i přímých) spojení Prahy a Špindlerova Mlýna je tam nabízeno docela dost a hned několika dopravci (Jančura je v tom počtu výrazně v menšině): nevím, jakými vozidly ti jiní dopravci své spoje provozují, Jančurova „superkvalita“ to sice asi nebude, ale možností bude i po odchodu Jančury dost, a pokud uvolněného prostoru vhodně využijí místní (krkonošští) dopravci (a třeba i jen lepší návazností na vlaky ČD a přímo v Kunčicích nad Labem), nemusí nastat ani žádná „tragédie“ – spíše to asi bude zase jen „bouře ve sklenici vody“ (= aby se Jančura opět zviditelnil a nevypadl z povědomí: tohle „Ogilvy“ Ondr**uj umí výborně).

  • Mrzi mne seskrtani spoju do Temesvaru (Timisoara) – tady v Budapesti jsem se setkjal s mnoha turisty a mnoha Zahranicnimi Madary z Rumunska (Transilvanie) – a bsuichni vůbec netusi ze nejaky reagiojet vůbec existuje.
    Když jim ukazu webovky a a na nich fotky a popis sertvisu, i ceny tak jsou nadseni…
    Takze v Madarsku a Rumunsku by to chtelo velmi posilit marketing.!!!!!!

    • Vy byste mohl delat ten marketing… údiv, podlamování kolenou z regiojetu… vám by to šlo na jedničku

  • železničář v důchodu: čemu říkáte predátorská likvidace jiných dopravců v podání Student agency, respektive Regiojetu je také zvýšení kvality (pohodlné sedačky v kůži, wifi, občerstvení, popřípadě dotykové obrazovky pro sledování filmů).
    Zatímco tradiční autobusový dopravci tomu neuměli nebo nechtěli konkurovat z důvodu nízkých marží a stavu vozového parku, ČD říkají, jak jezdí plné a přitom jejich vlaky jezdí s čím dál větším počtem vagónů.
    Otázka tedy z ní, co udělali ČD, aby dostali cestující zpět do vlaků na regionálních linkách a rychlících? Jak se ČD přizpůsobily potřebám cestujících? Proč má Regiojet na trase Praha – Ostrava s 10 páry vlaků 50 % cestujících a proč ČD s více spoji mají méně pasažérů. A proč má Regiojet po šesti letech na trati Komárno – Bratislava čtyřnásobný počet cestujících oproti předchozímu dopravci a jak jsou na tom tratě v okolí Prahy, Brna, Ostravy?

    • souhlasim – pokud se bavim s lidickama ze zahranici a nejen z evropy – tak jsou strasne nadseni jenom když uslysi ze v busech je Wifina… když se dozvi ze si muzou nabit mobil/ notebook – tak kuli oci… když se dozvi o sledovani filmu a obecne o systemu fun and relax tak se jim podlamuji kolena… no a když ještě dodam ze je na palube stevardka a donese jim coko/kafe az k sedadlu tak uz si me dobiraj ze si z nich delam srandu… a pak jim ukazu webovky… a oni jen onemnele tise s otevřenou pusou nevedi jak na to reagovat…

      • aby se moc nedivili, že to je tak růžové, tak to kafe se nedá vůbec pít, čokoláda ujde 😉

      • Přesně, vlastně první takovou vějičkou na západě je flixbus. Češi by měli děkovat takovým nadšencům jako je RegioJet, či Leo, kteří v businssu, on to ani není trh, kde se pořádně ani nedá vydělat, podnikají a liberalizace v míře socialistické evropy, je vlastně solidní.
        Kritiku schytáte od většiny zde přítomných starých a „rozumných“ – dnešní mainstreamová vlastnost čecha je konzervatismus a malý rozhled z toho, jak to funguje v zahraničí. Naštěstí přibývají generace pro něž hranice státu, je jen čára na mapě. A Ti co žijí za ní trvale, se dívají na domácí „umělce“ s kroucením hlavou, despektem a taky trochu se soucitem.

        • i na zeleznici je u nas wifi na spouste nevyznamnych trati…o tom si ve Spanelsku mohou nechat zdat…pred 2 tydny jsem jel rychlovlakem AVE (Madrid – Zaragoza a pak Zaragoza – Barcelona)…pri dotazu na wifi se mi pruvodci vysmal co to v 21. stoleti a za cenu 50euro za jednu jizdenku chci…

    • K poslednímu – na Komárnu má více cestujících – protože už je konec výlukové činnosti a došlo ke zvednutí TR a zkrácení jízdních dob, což ovšem není zásluha RJ, dále došlo k navýšení spojů, což opět je zásluha někoho jiného.
      Pokud bude jezdit RJ s Ampz a stewardkou z Mochova do Čelakovic, tak bude vozit stejný houby, jako KŽC.

      • vlastimil: To že se zdvojnásobil počet spojů je fakt, nicméně i před výlukami se jednalo o cca 700 000 osob ročně. Koukněte se na PID, jak se změnil počet vlakových spojů a jak se změnil počet cestujících.
        Ohledně trati Čelákovice – Mochov je spíše otázka, který slabomyslný jedinec objednává vlak s průměrnou obsazeností čtyři cestující, tuším, že maximum je 15 lidí ve spoji, na to stačí midibus. Otázka je, jaký ta trať má potenciál, ale obecně pochybuji, že 810 přiláká nějakého pravidelného cestujícího.

    • Ano, souhlasím, takhle se SA a později RJ choval. Jenže teď se situace změnila a RJ ruší linky které jsou buď ztrátové nebo tzv. na nule – tedy nevydělávají. Např. o hradecké lince se nedalo říci že je ztrátová, problém nastal poté, co ji RJ prodloužil do Náchoda/Trutnova a kraj mu podle jeho slov neumožnil zapojení to systému IREDO (kde je pravda nevím a nebudu se tím zabývat). Na zahraničních linkách RJ ještě jakžtak funguje, ale podle slov dcery, která s ním jela v červnu z Amsterdamu, to nijak slavné není. Na odjezdu z výchozí stanice měl bus cca hodinové zpoždění, které sice dohnal díky pružnému jízdnímu řádu, ale cestující se to dozvěděli cca 10-15 minut před odjezdem. Důvodem bylo, že RJ šetří a tak autobus stojí několik km od aut. nádraží a přijíždí až na poslední chvíli. No a na dálnici byla zácpa….. Přitom Flixbus z Amsterdamu do Prahy odjel včas. A už několikrát proběhla tiskem zpráva, že RJ ruší nebo omezuje některé služby ve svých spojích.
      A ohledně wifi – když ještě RJ jezdil hradeckou linku tak jsem ji zkusil použít pro práci. Bohužel to prostě nešlo – pomalá, padalo připojení apod. A nedala se použít ani pro brouzdání po netu….

    • S tou kůží jste mě dostal :)) Samozřejmě, že je to koženka, nikoliv kůže 🙂 … A opravdu netuším, jak jste přesně dospěl k tomu, kolik lidí jezdí na trase Praha – Ostrava ČD a Regiojetem. Podle studentského výpalného? Zřejmě ano, o to je to úsměvnější 🙂

  • Bude-li Jančura zavádět spojení, která zatím neexistují a nejsou ani smysluplně realizovatelná třeba po železnici, pak nelze než to pochválit – když se ale predátorsky snaží nekalou konkurencí likvidovat dobře fungující spoje jiných dopravců, pak ať jde do háje.

    • Spojení z Prahy do Špindlu existovalo (ČSAD Střední Čechy), ale to už holt dnes málokoho zajímá, což bylo právě prakticky dokázáno i Žlutozlem. Prostě doby ROH rekreací a dopravy Š706RTO zůstaly v socialistické minulosti.
      Která jiná jsou ta „predátorsky likvidující nekalou konkurencí“? Že si dovolil na vlastní triko zavést vlaky do Vídně, kde to přece měl „navždycky“ chudák ublížený Tradiční Národní?

      • „Která jiná jsou ta „predátorsky likvidující nekalou konkurencí“?“
        Vlaky do Vídně jsem nemyslel, ty vadí (a oprávněně) ÖBB, ale vzpomínám matně na Jančurův letitý souboj s Litvinovou Asianou, na jeho dumpingové ceny na lince Praha – Liberec, a bylo toho určitě mnohem víc, za co si Jančura nelichotivé hodnocení zaslouží.

        • železničář v důchodu: na lince z Prahy do Liberce byla normální cena, z Liberce jezdil za 1 Kč, protože ho nechtěli pustit na nádraží, ale bylo to pouze po určitý čas. Co se týče Asiany, tam na trati Praha – Brno dostal pokutu, ostatní trasy nikdo neřešil. Je k tomu potřeba říci, že na většina tratí jezdí za ceny, za které jezdila jeho konkurence před deseti lety, kdy byli náklady nižší.
          Nemyslím si, že je Jančura anděl, ale zkrátka v autobusech zvedl kvalitu cestování na nejvyšší standard v evropě (proto tady flixbus problémy) a ve vlacích se vyvíjí zajímavě.
          Dopravě je služba, kde rozhoduje čas, kvalita služby a její cena.
          ČD si mysleli, že když koupí moderní jednotky (railjet, …), tak uspokojí poptávku a zapomínají na servis na palubě, který si najímají od soukromých společností, zatímco další dopravci na tom postavili byznys.

    • Už to odpočítáváte a těšíte se jak se projedete RJ za 75% slevu s nápojem zdarma, novinama a kdoví čím vás ještě potěší.

Newsletter

Partneři


Výběr editora