RegioJet ruší čtyři autobusové linky, zmizí z Hradce Králové či Varšavy
Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency
Společnost RegioJet zredukuje během prvního čtvrtletí počet vnitrostátních i mezinárodních autobusových linek. Zruší celkem šest linek, které jsou nejméně vytížené.
Autobusy RJ využívám jednou až dvakrát týdně. Do doby než se spoj natáhl do Náchoda a Trutnova to byla paráda. Tedy skoro vždy byl problém (pro velkou obsazenost) koupit den dva předem jízdenky přes rezervační systém. Bylo vždy plno. Poloprázdným jsem někdy jela odpoledne z Prahy, mimo pátek. V momentě, kdy spoje začaly vyjíždět z Náchoda a Trutnova nastal problém se zpožděním. V podstatě od té doby se nestalo, že by autobus z HK vyjel na čas. Paradoxem je, že z těchto měst spoje přijížděly a přijíždějí do HK skoro prázdné. Do té doby neměl na této trase RJ (SA)… Číst vice »
Jezdím prakticky 25 let každé pondělí z Hradce Králové. Kolem 6.00 hod. jezdilo několik autobusu, které se tomuto dopravci podařilo z těchto linek dostat a zůstal mu monopol! V jednu chvíli jezdili do Prahy v 6.15 dva plné autobusy a naplnil by i další! V loni z ničeho nic začal jezdit z Náchoda a z Hradce odjížděl i 40 min. později než měl! Hrůza! Přesto jsme s ním jezdili dal: Pak přestali jezdit stewardi a zpoždění má stále! Jezdíme s ním protože nic jiného není a jeho služby jsou pod psa! Dokázal za poslední rok odradit velikou skupinu svých cestujících!… Číst vice »
Tak spojení Brno – České Budějovice je strašné už teď, ale pořád je Regio až o 45 minut rychlejší, nehledě na to, že cesta v Béčku bez možnosti občerstvení a v létě bez klimatizace je opravdu za trest. To už je opravdu lepší jet přes Prahu a časově ne o moc delší. Hlavně autem se to dá v pohodě za 2:20 ujet, tady by to chtělo něco vymyslet
Tak jsem zrovna zjišťoval, jak se dostanu v březnu do Brna na desátou hodinu. Prvním ranním vlakem se tam dostanu až v půl jedenácté. Myslel jsem, že RJ třeba pojede trochu dříve, než jezdil, namísto toho se dovídám, že linku ruší. Přes Prahu bych tam byl až odpoledne, to už nemá cenu. No nic, pojedu vlakem a budu tam později. Když jsem jezdil RJ, bylo to vždy téměř vyprodané. To je to zlepšování služeb. Co je mi platné, že se posílí spoje mezi Prahou a Ostravou…
na hradec ten vlak není moc konkurenceschopný a nasazení 30tek 50tek a ještě zpoždění při stavbě..
S neustále rozšiřovanou sítí dálnic „do každého kraje“ budou dálkové vlaky na stávajících tratích v čím dál horší pozici. Pouhé „žehlení“ to nezachrání, protože často současně podkope krajskou dopravu včetně nákladní. Hradec přes Pardubice snad jedině formou jednoho pantera navíc k brněnskému rychlíku. Jednosměrně by šla i skupina vozů v zadní části, ale… Brno – Budějice sice vlakem kolem půlhodiny navíc (protože trasa přes Jihlavu), což je při už tak dlouhé cestě opruz, ale záchod se pak zase hodí. Nebral bych to tak tragicky.
František:
I pokud vlak nemá zpoždění (což např. na jaře a létě bývá velice často), tak je rozdíl celá hodina a to ještě v Telči bývá „5-10minutovka“ na WC. Nehledě na to, že u Regiojetu je možnost použít WC i během jízdy.
Takže bych to tragicky viděl.
A ještě k dálnicím: U nás není zdaleka a ještě dlouho nebude HK – Mohelnice, což je dost velký každodenní průšvih.
Pokud jste výhradně fanoušek železniční dopravy, tak z toho máte možná radost….
Vlak není konkurenceschopný? Vlak z hlavního do HK přes PA za 1:30, přímý 1:45. Autobus z Florence 1:35 – 1:40, z Čerňáku 1:15 – 1:25 + 0:20 metrem z centra. Časově je to tedy stejné. Cenově autobus 100 – 120 Kč, vlak 84 – 105 Kč. Kapacitně autobus 50 míst každou hodinu, vlak 320 míst každou hodinu.
Dnes už je to sice jen nápad z dávné minulosti, ale když ještě byli i ve vedení ČD někteří lidé schopni komunikovat i s „paštikářem“, bylo možno uvažovat i o vzájemné výměně výkonů a pronájmu vozidel: od LEO expresu najaté „černé tramvaje“ by byly (v režii ČD) docela vhodným vozidlem pro relaci Praha – Pardubice – HK – Jaroměř, a místo nich mohly ČD pronajmout LEO expresu modernizované klasické soupravy s lokomotivami na dálkové výkony, pro které jsou taková vozidla vhodnější a pro cestující pohodlnější – v civilizované společnosti by se firmy na nějakém takovém vzájemně i pro zákazníky výhodném… Číst vice »
Vždycky mě.mrzi, když čtu o tom, že SA někde ruší žluté autobusy, protože v nich vidím opravdu vysokou kvalitu cestování. Nicméně s Hradcem Králové mě to překvapuje, protože když RJ rušil linku Praha – HK a nechal pouze čtyri páry spojů do Náchoda a Trutnova přes Hradec, tvrdil že cestující poptávají cestování do vzdálenějších destinací. A teď to není pravda? Spíš si myslím, že potřebuje Irizary na ty nový trasy. Zrušeny spoje v půl na Brno mu asi tolik volných busů nepřineslo.
Nejhorší dopad je na ČB – Brno. Tam vlak neberu jako adekvátní alternativu a Tourbus i ČB spoje kvůli Regiojetu hodně osekali. Kdyby tam raděj Regiojet nezačal nikdy jezdit….
Tak Tourbus osekal všude, protože prostě nemá až tak co nabídnout (možná na ty Budějovice posílal něco lepšího, ale nevím). Když se podívám se jezdilo na Olomouc, na Zlín apod., tak se nelze divit, že lidi volili jiné dopravce, konkurence nespí a není to jen Regiojetem. Na druhou stranu, vzhledem k tomu, jak to Tourbus „sekal“, tak by neměl být problém najít 1-2 vozidla opět na Budějovice v nějaké podobě, pokud tam ten potenciál je. Na druhou stranu, když pak Regiojet má v půlce linky osekanou přepravu od krajských úřadů, tak to pak taky obsazenosti na lince typu Budějovic nepomůže… Číst vice »
Petr: Posílali ledacos, bohužel někdy i C954, což není zrovna ideální vizidlo na dálkovou linku.
Pokud člověk jel jen z Telče, tak to šlo ještě přežít.
Nedávno jsem jel tuto cestu po louhé době vlakem a doufám , že na dlouho naposled….
Zřejmě chystá velkou expanzi v DE – a busy do HK jsou nesmysl když ma vlak do PAR – a ten potřebuje vytížít…
JOHNNY: Zrovna vlak nepotřebuje vytěžit jen do Pardubic, ale v celé trase. Cestující PRG-PED jsou z pohledu ekonomiky nežádoucí.
👎
Hradec Králové, kdyť tam má ty spoje slušně zaplněný.Jo Jančura….
Otázka je vytíženost autobusů během dne. Protože je rozdíl mezi autobusem, který je v provozu 12 hodin denně a autobusem, který jezdí 6 – 8 hodin. A potřebuji vydělat na expanzi na koleje.
U spojů do HK je potíž s úsekovým omezením za HK, kde to lidi nemohou využít, protože spoje objednávané krajem. Zatímco vlak je bez omezení z jakékoliv zastávky (Lysá, Nymburk, Poděbrady, Chlumec atd.) a navíc v Praze z centra, nemusím na Černý Most. Vozy se také postupně lepší, takže se ústupu autobusů nelze divit.
Za pár let až se zrekonstruuje trať Vysočany – Hradec Králové v celé délce (2018-2025), vlak bude daleko příjemnější varianta, která vyjde časově stejně jako autobus. Jinak rychlík na sebe vydělává i tím, že do Poděbrad se dá jezdit na PID s lítačkou.
Samozřejmě při dnešním stavu je autobus pro „hradečáky“ pohodlnější (wifi, kožené sedačky atd.). Největší výhoda vlaku je spojení centrum-centrum.
Z Náchoda (Broumova) přes Hradec do Prahy jezdí CDS, P-Transport, ICOM a ARRIVA. Jejich linky jsou integrovány v IREDO. Takže jedou jako dálková linka do Hradce/Náchoda a dále jako místní linka (na objednávku kraje) do Broumova. Ty autobusy jezdí více méně každou hodinu. Tomu se dá jen těžko konkurovat 2 spoji v každém směru, když navíc u jednoho nesmíte brát lidi mezi HK a NA a u druhého nesmíte vézt nikoho z HK do JA a z ČS do NA.
Jančura se kdysi snažil z hradecké linky vytlačit ostatní dopravce, což se mu ale nepovedlo. Přitom měl ty busy velice slušně zaplněné a pondělní ranní spoje z HK byly vyprodány už někdy týden předtím ve středu. Pak omezil spoje v sedle, pak zrušil další spoje a prodloužil linku do Náchod/Trutnova bez intergrace do systému IREDO. Proč, to se můžeme jen dohadovat…. Co se týká vlaků, tak každou hodinu jezdí rychlík HK – Praha hl.n (buď přímo z HK, nebo z Trutnova, Meziměstí či Letohrau) a ten při ceně 100 kč je pro Jančuru dost těžká konkurence. Dalším důvodem může být… Číst vice »
No nevím, přijde mi to co se poslední dobou děje, takové „zajímavé“ u RJ v autobusech.
Sleduji to taky, ale on o tym nechce psát, že za to může tzv krajská mafie, která si diktuje v jakým městě může jen zastavovat na výstup a nesmí do dalšího města brát nové cestující. U vlaků to není (zatím?)
petr.r – ano, to je další věc, která mě dost štve (a už z dob před Regiojetem, kdy to stejné dělaly některé krajské úřady i jiným soukromým dopravcům). Je to částečně tím, že na krajích mají dlouhé prsty nebo přímo své bývalé zaměstnance tamní exČSAD (třeba tam, kde je Zemek) a částečně absolutní neznalostí a neschopností těch úředníků, kteří snad tím autobusem ani nikdy necestovali… dřív se konkurence odrovnávala tím, že ji nechtěli pouštět na nádraží, které ve většině případů po privatizaci zůstalo nepochopitelně v majetku dopravce a ne města, to už nějakou dobu nejde nepouštět nebo předražovat vjezdy, tak… Číst vice »
třeba v kroměříži ten zemek(krodos) nepustil FTL jízdní řády na svoje stojany a třešnička je, že odhánějí od autobusáku i mhd města.