RegioJet promění interiér „růžovek“. Vozy po Deutsche Bahn budou mít nové sedačky ze Španělska
Interiér vozů Bmpz RegioJet po rekonstrukci. Foto: RegioJet
Vozy po modernizaci interiéru se mají objevit i na nové lince z Kolína do Ústí nad Labem.
Zlatá původní superkřesla „ušáky“, ať byla barva jakákoliv, škoda jich.. z třídy low cost bylo rázem nejlepší cestování!
Relax nemám rád ze 2 důvodů – koženka mi klouže, je neosobní, lze se k ní přilepit – a velkoprostor zejména v covidu určitě nepreferuji (ano i lowcost je velko..)
A nyní dotaz – jak tyto změny zamíchají s nabídkou tříd? Bude dál i nějaký lowcost? Astra bude standard? A jaký bude dál standard (co vše v něm bude)
Toť otázky..
Astra zůstane ve standardu nejspíše (před 10 lety to měla být třída FUN),
Na lowcosty asi půjdou ty velkoprostory či dovezli z Německa , jinak je úplně jedno jestli velkou prostor nebo kupé, klimatizací to má jednu, takže se to stejné roznese
Zkoušel jste manchestrové nejen sako, ale i kalhoty?
Manchestrové oblečení nemám rad, ty sedačky jo, díky za dotaz 😀
Chtěl bych opravit příspěvek ty nové upravené relaxy nejsou růžovky ale Cik Caky
Ty z fotky jsou Nisou cikcaky ale mají se předělávat ruzovky
Tak proč nedají fotku růžovek a dají místo toho Cik Caky? Potom si lidi představují úplně něco jiného.
Protože ty už jsou hotové , růžovky ne
S tou linkou R23 bych to ještě neviděl tak jistě. Za chvíli jsou volby a po nich bude kamarádství s panem Babišem a veřejná podpora a sponzoring ANO dost velikou nevýhodou a nové vládě se asi také nebude moc líbit to vysávání rozpočtu, které se teď děje a nejvíce z ní profituje právě RJ. Nový ministr dopravy může udělat cokoli.
Máte to trochu popletené, zdaleka nejvíce, ba až nehorázně vysávají rozpočet ČD a navíc to není nikde vidět. RJ jezdí mezi Prahou a Ostravou bez dotace, což nás dráhy balamutily, že to nelze. A ejhle, naráz to u nich jde taky! A v ostatních případech jezdí v objednávce veřejné služby, tak jako ČD úplně všude. Takže si pletete decimálku s Dalmácií…
Tím vysáváním jsem myslel ty tolik kritizované slevy pro mládež a důchodce a z těch nejvíce profituje RJ. Nic si nepletu.
O tom jak tyto slevy Leo a RJ někdy i zneužívají zde již bylo v různých diskuzích hodně příspěvků.
I v tomto mají všichni dopravci nastavené stejné podmínky. Pak už je to záležitost kontroly a vymahatelnosti dodržování stanovených podmínek, jestli tedy máte důkazy o takovémto zneužívání. Jen pro upřesnení – rozhodně nejsem z těch, kdo by jednomu či druhému dopravci nějak stranil, ale musel sem reagovat na zjevnou nepravdu …
I v tomto případě mají ti dopravci podmínky nastavené stejně. Pokud je někdo zneužívá, pak je to ale záležitost kontroly a vymahatelnosti dodržování podmínek. Aby bylo jasno, rozhodně žluťákovi nijak nestraním (i když ho beru jako subjekt, který výrazně zvedl úroveň železnici u nás a dokonce donutil cosi dělat i tak neuvěřitelně zatuhou a zkostnatělou organizaci, jako jsou ČD)…, ale musel jsem reagovat na zjevnou nepravdu…
Podle mě regiojet má na víc a mohl protáhnout linku přes teplice až do Chomutova například
RegioJet navíc nemá jednu věc a to jsou vozy, aby udělal další soupravu
Jak píše pan avlaky. Náma rozhodně na víc. Podle článku teprve začíná s rekonstrukcemi a to má ty vozy již v prosinci nasadit na R 23. To má dost nůž na krku to stihnout. Natož aby měl dělat ještě něco víc, jak píšete.
Tak na R23 nasadí ty co jsou na obrázku
Těch jsou jen 3 kusy a to pro tarif Relax. Na R23 spíše nasadí nějaká Bmz a právě Bmpz (tedy růžovky) zřejmě s nějakou zahuštěnější konfigurací než je tomu dosud.
Ano ty půjdou jako 1. Třída, zbytek Bmz z R8+ 2x Bmpz z Německa
Tak to aby začal taky trochu makat místo věčného látání…
A co udělal váš zaměstnavatel pro to, aby linku udržel a zvýšil kvalitu cestování na této trase?
Sice to není reakce na mě a ČD (pokud chápu správně narážku) nejsou můj zaměstnavatel, ale ČD tam nabízely od prosince na přechodnou dobu (do dodání panterů) soupravu ABpee+Bbdgmee+Bmz. Tedy vozy které již plně splňují požadavky MD na R23 (klimatizace, kapacita, vybavení,vozíčkáři + bezbariérové WC apod). Ludva tady vyslovuje obavy, jestli to RJ stihne….
Minulé nebyly ještě vozy jasně v říjnu (na R8) a vyjel, a to byl mnohem větší objem
Navíc teď mu chybí už jen dát fólie, vagóny na to má
Na R8 neplní podmínky stanovené MD pro kmenové soupravy dodnes. Tak asi tak…
Ale, nepovídejte…
Není třeba povídat, stačí číst. Viz smlouva s MD. Konkrétně příloha sedm. Namátkou třeba: ČLÁNEK 3 – VYBAVENÍ VOZIDEL A SLUŽBY VE VLAKU 6. Každý cestující ve vlaku musí mít možnost využít WC, přičemž je požadováno 1 WC na nejvýše sto (100) míst k sezení ve vlaku. Je požadován uzavřený systém WC, přičemž na vozy Pravidelných posil se tento požadavek vztahuje od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2022/2023. 4. Prostory pro cestující ve 2. třídě, ve kterých jsou umístěna jiná než sklopná sedadla, musí být prostorově odděleny od nástupních prostor. Místa k sezení pro cestující 2. třídy e) musí… Číst vice »
Jakože v tom vlaku nejsou 3 záchody? , Přitom jich tam je 8
Přečti si to pořádně celé a u každého bodu se zamysli, jestli ty podminky plní každý vůz v kmenové soupravě.
Jak není ? 300 míst je
A z které jiné linky by se ABpee a Bbggmee sebraly na R23? Takže zas jinde by se jezdilo v nějakém echt humusu, jako jsou teď řazeny R23.
Spousta vozů se uvolní na konci roku po nasazení InterJetů. Takže by nikde k žádnému zhoršení nedošlo.
Jenom už nééé další pantery 🙁
Se divím že tam nedosadil ty úžasné sedadla od Borcad co se dávají do ještě úžasnějších nových Panterů :-)))
Ty podle tebe, zřejmě ne moc dobré sedačky RJ už tuším používá na R 8. Tak to asi zas tak špatné nebudou.
Jakožto milovník RJ říkám že ty sedadla jsou otřesné
Asi proto, že tam se jedná o Os nebo Sp, zatímco tady to má předstírat rychlík…
Tak ony je mají i OBB a ona i ta Fainsa má sice nějaký sedadlo, ale v různých derivátech, takže ono to ve výsledku nemusí být vůbec lepší. Zato, kdyby do toho vagonu s klikatou uličkou dali Borcad co má Leoš v business třídě a byla to výměna kus za kus, bylo by to příjemný cestování.
Poslední věta článku nemůže být pravdivá, není to tak dlouho co p. Jančura na zdejším servu tvrdil že RJ je zavedený dopravce a bude už jen kupovat nové vozy. Takže někde nebyla řečena pravda.
Netvrdil, to špatně napsali autoři článku, Jančura říkal že už by chtěl spíše kupovat nové vozy, což znamená že bude kupovat i ojetiny
Upřímně, tento článek míchá různé řady vozů dohromady. Těmi prvními třemi vozy asi pisatel myslel vozy Bmpz s označením 61 81 84-90 (pro neznalé, ty s klikatou uličkou) (3 kusy). Ty jsou opravdu přečalouněny a nasazeny jako posily třídy Relax. Růžovky jsou vozy řady Bmpz 61 81 28-90 (což jsou vozy s zalamovacími dveřmi s velkým počtem oken) (cca 40 vozů). U těch se zřejmě plánuje výměna sedadel. Ovšem RJ má ještě vozy Bmpz 61 81 20-91, (cca 9 kusů). Ty se asi opravovat nebudou? A mimochodem, při té modernizaci se bude opravovat i obložení, nebo jen jde o výměnu… Číst vice »
Poslední zmíněné budou jezdit na rychlikach
Konečně něco kloudného…
Vypadá to, že ty přečalouněné jsou ty atypické vagony s klikatou uličkou, kterých je jen pár a které původně měly světle modré potahy. Rozestavení tedy zůstalo stejné a pro Relax je ideální. Růžovek je mnohem víc a když se křesla zcela nahradí, tak hádám, že bude snaha narvat jich tam co nejvíc, aby stoupl užitek lowcostu. A pokud teda i ex-růžovky zachovají rozestupy sedadel i komfort, a tím pádem půjdou taky na Relax, co za vagony bude jezdit na lowcostech? Nebo by se to celé mohlo posunout, v lowcostu by byly Astry (kam podle mě patří) a Relax by byl… Číst vice »
To určitě ne
Určitě nový vývin bude nejnižší třída , zvlášť astra
Vozy Bmpz a jejich deriváty jezdí ještě i v Německu na lince Dresden – Leipzig – Magdeburg – Hannover v případě, že není k dispozici jednotka IC2. Kdysi jsem to okolo roku 2000 v ČR také obdivoval, jak je ten interiér hezký. Ale ty sedačky by byly pohodlné, kdyby neměly tak tvrdé podsedáky. Na hodinu jízdy Leipzig – Dresden je to OK, ale celou cestu např. Praha – Hamburg, to by už nebylo ono. Vždy z toho mám trochu otlačený zadek. Je dobře, že Regiojet ty sedačky nahradí jinými. Snad budou lepší… Jinak tyto vozy jsou pořád velmi dobré, zejména… Číst vice »
Bývá to tak často jako za ty vomitáty Scheißewerke Pilsen na R19?
A co pak tedy bude na lowcostu? Ty nejnověji dotažený exDB vozy?
Zřejmě ty původní tvrdé sedačky s kolmým opěrákem, ve čtyřkovém uspořádáním. Asi tedy výrazné zhoršení komfortu v lowcost třídě.
Ty jsou na R8
On ten lowcost není vždy nejhorší co se dá sehnat. Sice jednou byl ten vagon ve stavu jako by byl na poslední cestě před sešrotováním, ale jinak se dá narazit i na velmi prostorný s uspořádáním 2+1. A přišel mi pohodlnější než Astra.
Daly se tam dobře sklápět sedadla, to u relaxu nejde
Ruzovek mají 40 a
Ty 3 relax vozy jsou jiný typ a precalonene jsou jen 2 a ten 3 je v původním stavu a nejezdí
Když začaly tyhle vozy po r.89 zajíždět na EC k nám, měl jsem je ze všech nejradši. Pohodlné, bytelné sedačky a hlavně – u každé řady sedaček okno! A ne čumět někam do sloupku, jak nám to chystají dnešní designéři.
Obecně vozy konstrukčně původem ze 70. a 80. let (tyto německé a různé Xmz) patří k tomu nejlepšímu, co se v Evropě na kolejích objevilo. Byla to doba, kdy se ještě tolik nehledělo na ekonomiku provozu, tedy i počet „židliček“ ve voze, protože nebyl takový tlak na cenu za vlkm (v osobní dopravě v dálkových relacích působili jen státní dopravci). Tudíž řešení mohla být velkorysejší a pro cestujícího pohodlnější (více místa pro nohy, polohovatelná sedadla, sladěnost „křesel“ a oken).
Dobře jim tak, liberálům. Ať si vychutnají Leoškovy tramvaje a Jančurákovu symfonii „z německých šrotišť“…
Souhlas, jen ať se v těch imperialistických šrotech ubozí liberálci povozí. My ostatní se mezitím slastně zaposloucháme do ševelení špalkových brzd u regionov či šukafonů, natáhneme nohy z jedné koženky na druhou v honeckerově pomstě nebo rozšafně rozvalíme na hadrem potažené koženky, jež mají tu čest sloužit v barvách našeho národního dopravce již pátou desítku let..
Já radši koženky od RJ, to je relativně nové vozidlo vybaveno klimatizací, WiFi a zásuvkami a nízkopodlažní
Presne tak!. Tento vuz jezdil v 90 letech na IC Jan Perner a byl muj nejoblibenejsi. Uvnitr je spousta mista a kazda sedacka ma sve okno. Je to velky nesvar dnesni doby, kdy i v 1. tride je mnohdy sedacka tak, za vyjde do prostoru presne mezi okna. Je super, ze tyto vagony jsou na ceskych kolejich!
Nešvar je i to, že ve velkoprostorových vozech 1.třídy (jmenovitě Ampz143/146) zůstávají skleněné příčky (ačkoliv se ve vlacích nekouří už mnoho let)
A ja jsem za pricky rad. Aspon trochu tlumi hluk ve velkoprostorovych vozech, kdyz uz mizi kupe…
Hmm, takže vůz se smíšeným uspořádáním (5 oddílů a část velkoprostorová) by se celkem líbil…
Dokonce bylo možné sedadla libovolně otáčet po směru jízdy či operativně vytvářet “čtyřky” (než přišla růžová rekonstrukce). O tom všem si dnes člověk v první třídě může nechat zdát 🙁
Ty přestupní vazby v Kolíně jsou přeházeny už ted když místo 12 minut ještě vám ujede v Kolíně od zpožděného Rumburáka EC na Břeclav o 4 minuty a pak čekejte kvuli 4 minutám další 2 hodiny na dalši spoj…
Přestup je na nic i v opačném směru, přijede se valašským expresem a čekáte hodinu a 3 minuty na spoj.
Přestupní vazby jsou obvykle stavěny na R vrstvě, takže R-Ex vazba je spíše vzácná (a rozhazuje jiné věci). Zrovna v Kolíně obousměrně navazuje R21 na R18 (Zlínské/Slovácké „expresy“), na Brno/Břeclav je to horší, ale po obnovení všech railjetů je to čekání do hodiny.
Akceptovatelný čas na přestup je do 20 min, delší nelze brát pro cestu v potaz.
Když si spočítáte, kolik vlaků na objednávku MD a komerčních jedoucích po koridoru zastavuje v Kolíně (Ex, EC, SC Ostrava/Slovensko/Polsko, Valašské a Slovácké expresy, Metropolitany, Svitavy, Vysočiny, Leo, RegioJet na Ostravu a Brno) tak není možné, aby všechny navazovaly v obou směrech na rychlík v taktu 2 hodiny. Nemluvě o Os. Prostě vždycky bude někdo čekat…
Přesně. Až bude pouze R1 Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Návsí s hodinovým taktem, tak se vám ty přestupní vazby vytvoří.
Už pro jiný způsob práce s jízdním řádem…nejdříve 13 hlavních linek, podle kterých se vypracují přípoje, a až po nich všechno ostatní…
Interiér vypadá dobře, ale až nastoupí regiojet na linku do ustí, tak vsadím boty, že se mi jednak zdraží jízdné a druhak že rozhází přestupní vazby v kolíně a lysé.
A teď do mě, že jsem modroguma 🙂
Časová poloha těchto objednávaných vlaků je na vůli dopravce?
Teoreticky nemá, ale neříkejte mi, že Regiojet nezalobbuje u MD, aby to vycházelo na jeho spoje směr Morava 🙂
Není potřeba, RJ neplánuje stavět havířovské (všechny severní) vlaky v Kolíně. 🙂 Bohudík.
Bych to neviděl tak černě. Bude možné kombinovat Dúkapku s Pidem. Otazka je, jak moc levné nebo dražší to bude
DÚK i PID mi jsou na nic, když jezdím do pardubického kraje, a abych si jeden lístek rozdělil na asi tři, to si radši připlatím. Teď je otázka o kolik, neboť pochybuji, že bych to měl levnější. Ale souhlas, že by to mohlo být levnější s využitím těch krajských tarifů
No moment, teď si musíte vybrat, na co si chcete stěžovat:
a. RJ zůstane v poloze dnešních R23, návaznosti zůstanou a vy opravdu budete muset dělit jízdenky nebo kupovat OneTicket
b. RJ si „vylobbuje návaznosti na své spoje v Kolíně“ a pak jízdenky dělit nemusíte
😉
Už se těším na Vaše boty vzhledem k tomu, že při dosavadních převzetích rychlíkových linek krom doplnění pár spojů do pravidelného taktu nedošlo ani k překopání jízdních řádů (ani k lepšímu ani k horšímu)(snad jen ve špičkách se v Tanvaldě stíhá, když to vyjde, přestup od Prahy na Smržovku a obráceně) ani nedošlo ke zdražování nad míru běžného zdražování (snad jen České dráhy mezi Prahou a Turnovem podstatně omezily nabídku jízdenek za přijatelnou cenu na své spoje s přestupem i nově zavedené spěšné vlaky, a u Arrivy pro získání přijatelné ceny není potřeba včas vychytávat první a leckdy snad jediné… Číst vice »