Zatím žádný lepší vlak z Prahy k moři nejezdí tak nevím co kdo řeší. Až bude konkurenční spoj máme možnost něco kritizovat, ale zatím nikdo jiný nic lepšího než Regiojet nerealizoval.
Tomáš Záruba
2 let
V nějakých předběžných maďarských GVD (asi objednané trasy) byl oběma směry přepřah (resp. adekvátní pobyt) v Nagykanizsa, a současně křižování těsně před PPS, tuším v Örtilos. To mi přijde jako úplný nesmysl, protože na ten kousek ke hranici je potom potřeba kromě dieselu taky 2x elektrika (zřejmě jiná než pak do Chorvatska). Jak to nakonec bude? Nejvíce smysl by mi dávalo dojet s dieselem až do Gyekényes, čímž by se (díky úspoře 2x přepřahu) to dalo stihnout otočit jednou mašinou mezi českou ELOK (pauza Zalaszentiván) a chorvatskou ELOK. Nebo byla úvaha, že RJ-ELOK pojede až do Gyekényes (diesel jen jako… Číst vice »
Pepa
2 let
Kdo jel s RJ minulý rok a vystupoval/nastupoval v Drvenik?
Potřebuji zjisti, kde přesně se nastupuje. Informace od RJ je protichůdná (https://regiojet.cz/stations/5575228014). GPS poloha/popis zastávky.
Nemáte zač, dotaz byl na nástup / výstup, tak jsem použil svých záznamů ze sledky … dle mapy,cz mi to nedávalo smysl …
Pája
2 let
Proč lehátka vydávají za lůžka? Nebo se oproti loňsku něco změnilo? Taky mně udivilo, proč některé kupé nejsou po 5 – 6 lehátkách, když na jiných trasách jsou.
Protože lehátko si cestující berou s sebou do batohu k vodě, kde ho před použitím nafouknou. Takové lehátko RJ skutečně nenabízí, proto lůžko. (sranda)
A teď vážně: RJ komunikuje se svými zákazníky srozumitelnou řečí a nesnaží se jim vnutit nějakou 100 let starou modrogumní terminologii. Zákazník ví, že se spí na lůžku, vidí cenu a může si prohlédnout fotku kupé. Podle toho se rozhodne. Stejně tak se 1. třída nejmenuje 1. třída, ale Relax. Proč ne, za mě je to v pořádku.
Právě proto, že by to byla ztrátová akce tam přestal NEFIP-Expres Jadran jezdit ….
Před 16 lety byly náklady za cestu přes Rakousko / Slovinsko (především poplatek ŽDC) tak vysoké, že by se překročila psychologická cenová hranice.
Přechod HODOŠ nebyl tehdy v provozu, rovněž tak drátizace v Maďarsku vypadala jinak …. Dneska se ČD nebudou vlamovat tam, kde jezdí žlutý dopravce, maďarský dopravce, rakouský dopravce. Smysl by možná měl autovlak do Koperu s kratší cestovní dobou ….
Uvědomte si, že dovolená v Chorvatsku (a jiných blízkých zemích jako Černá Hora, Řecko, Bulharsko…) je pro mnoho rodin jediná možnost jak se podívat k moři. Ne každý má peníze aby si letěl někam na Maledivy… Když jsem byl dítě, tak mí rodiče na takovou dovolenou šetřili hodně dlouho. Teď bych tam nejel, protože mám víc peněz, ale nechápu jak tím může někdo opovrhovat..
A u Baltu je stejná teplota jako na Jadranu, resp. stejná možnost ubytování v penzionech nebo možnost vybrat si nějaký ostrov a tam v klidu 14 dní vegetit ?
Uvědomte si, že cenově existuje spousta destinací kromě Chorvatska a Malediv. Troufám si říci, že za podobnou cenu půjdou sehnat i daleko lepší evropské destinace než zaprděné, plné čechů přecpané chorvatsko..
A jsou dostupné vlakem – mnoho lidí nemá zájem o bezpečností buzeraci na letišti, hlídání váhy báglu apod.
Ve Splitu ho vlak vyplivne u přistavu s trajekty / autobusové stanice, nikdo nedělá kontroly, neřeší kila, nemusí řešit dopravu z / na letiště „levného“ leteckého dopravce …
Mohl byste prosím nám zoufalcům a našim dětem vysvětlit jádro problému? Socialismus nezažily, komunismus zatím nikde na světě nebyl, v Chorvatsku se dokážou domluvit i ti nejmenší česky, zatímco v Rakousku, Německu a Francii ne. Nejstarší už samozřejmě jezdí i jinam, přesto si nestěžoval. Takže kde je problém?
Tomáši, Vy jste fakt zoufalec, doufám brzy zapomenutý v čase….sorry jako…ale tyhle Vaše výkřiky už jsou fakt strááááášně trapný! Psal jsem Vám to minulý rok, píšu znova a bojím se, že to budu muset psát i příští rok…ach jo….
Šejdr
2 let
Letos se lidi nebojí nakupovat dovolenou v předstihu, protože už nemáme ministra zdravotnictví, který několikrát ročně vyhlašuje lockdown a stav nouze, aby mohl v Číně bez výběrka nakoupit předražené šmejdy.
Pockej, to jako ten soucasnej je jako cajk? 😀 Ten se jen trese jak opet na podzim bude dulezitej 🤪
Tomáš Studený
2 let
Ale co to vidím, pan Jahelka žije? To by si mohl odblokovat v telefonu své obchodní partnery a začít komunikovat ohledně objednané práce, za kterou nám od podzimu dluží…
Sice pravda, nicméně to, co pan Studený říká, je bohužel pravda… Mě obchodní partner neplatit a ještě nekomunikovat, byla bych taky bez sebe… Pokud se strany nedohodnou, zbývá jen soud a to je u nás na x let a ještě se to prodraží…
Jestli se mohu zeptat pane Sůro? To že pan rozinka si léčí svojí až chorobnou nenávist k ČD téměř pod každým článkem, i pod takovým, který s touto firmou nemá vůbec nic společného a ani nesouvisí s tématem, to vám nevadí ? Pan Studený to alespoň píše pod články o RJ. Trochu rovný přístup by asi neškodil.
To od pana Studeného, který podrazil úplně všechny své obchodní partnery, a faktury RJ si upravil k obrazu svému, fakt sedí… Nemluvě o tom, že sám dluží, kam se podívá, jednu firmu už přivedl do likvidace, další to čeká…
P.S.: Mne samotnému dluží 300.000 Kč a nečekám, že je někdy ještě uvidím, jenom se bavím nad tím, jak pořád dokola omýlá nezaplacené faktury, které mu RJ vrátil s tím, že jsou neoprávněné…
JirkaJJ
2 let
Snad se jednou dožiju toho že na takových trasách budou jezdit rychlovlaky rychlostí 300 km/h a víc. Se součanými jízdními dobami to je utrpení…
Ne, nedožijete. Protože rychlost 300 km/h a víc (!!!) je do Rijeky a Splitu nesmysl.
Jiří Fišer
2 let
Ti kdo si kupovali jízdenky tak jako já hned na začátku prodeje doporučuji kontrolu stávajících cen na stejné termíny. U mě se pro rodinu zlevnila pro cestu tam a zpět celkem asi o 1800 korun. Tak storno a koupení nových jízdenek. Zbyde více na zmrzlinu 🙂..
Vlakvedoucí
2 let
Radši dám přednost kvalitnímu EN 1153/1152 o kterém se moc nemluví. Jízdenka pro 4 v opravdovém lůžku i s autem cca 8000,- včetně snídaně. Nebojte, FIP tam neplatí (respektive platí s doplatkem, ale globální cena vyšla lépe).
Přes e-shop ÖBB. Jen je nutné to vyhledávat jako přímé spojení Bratislava-Petržalka – Split (tento rok vlak nezačíná na hlavním). https://www.oebb.at/en/
Díky. Je to vlak k moři pro jinou klientelu, Ale jede tedy přes Szombately tj. termály BukFurdo kam jezdíme, a právě loni já nemohl jet s manželkou a druhý pár (neřidiči) řešili problém jak se tam bez nás dostat. Asi 4 přestupy a cenově 4 x dráž než autem nakonec. >
Blbé je, že v maďarské sledovačce žluté vlaky nejsou … Takže poslední údaj je Rusovce štátna hranica, pak Koprivnica Grenze …
Tom
2 let
Me fakt bavi, jak tu vsichni nasazuji proti RJ, ale nikdo z vas nema koule zkusit si to. A dokud bude poptavka po ceste vlakem k mori, tak lidi budou jezdit. CD melo pocit, ze to neni rentabilni, tak s tim prestalo a dneska uz nema sanci to znova rozjet. Jasne, Jancura je proste kontroverzni osoba a spouste lidem co tu pisou iomentare fakt hybe zluci. Ale to je prece jejich problem, ne jeho 😊 Hlavne, at vlaky jezdi v pohode a bez problemu a minimum technickych zavad.
Já vám přeji šťastnou a pohodovou jízdu s RJ,jestli vlaky budou vypadat a hlavně lůžkové vozy jako do Košic na Slovensko,tak si radši připlatím za kvalitu ČD lůžek,kde to je luxus(samozřejmě mluvím o jízdě na Slovensko).
Ale jsou lidé, které to prostě baví … Já jsem pamětníkem „starých fotrů“ začínajících kdysi na páře, kteří dojezdili do penze Žilinu / Bratislavu, protože je to bavilo, i když by – vzhledem k věku – mohli dožit na nějakém výkonu „kolem komína“, naproti tomu byli jiní, dobří fírové, kterým byl nabízen karierní postup na „prestižní výkony“, jak se kdysi říkalo, ale oni raději jezdili „kolem komína“, i jen na nákladech, protože je TO na osobce nebavilo. Stejně tak byli jedinci, které nebavilo jezdit v turnuse a raději byli letmo, i když by – zase vzhledem k věku – měli… Číst vice »
ČD neměly pocit, že Jadran je nerentabilní, ČD se v roce 2005 dostaly na hranici psychologické ceny a tak další rok už nejel přímý vlak „na komerční riziko“, ale jen „paskvil“ s přímými vozy jako veřejný vlak …
I když bude „Jadran“ pro žlutého dopravce ve skutečnosti ztrátový, tak v rámci křižového financování ztrátu dofinancuje z jiných ziskových činností …
Tohle ČD dělat nemohou, ledaže by vedlejší činností bylo obchodování s narkotiky … a to nikdy nebude ….
F.Dostál
2 let
„Čas je sice o něco málo kratší, naopak jsou volnější jízdní doby na trase tam i zpět a pobyty ve stanicích,“ Při vzpomínce na to, jak byl tento produkt RJ popisován cestujícími v loňské sezóně se stále nemohu ubránit dojmu, že jako cestující bych raději cestoval klidně o půl / hodinu déle, ale během cesty měl k dispozici nějaký základní komfort = čisto, funkční toalety (pokud by toto fungovalo pak klidně i nějaké občerstvení, ale to už se dá vyřešit nějakou vlastní přípravou narozdíl od úklidu kupé a udržování WC). Je tedy lepší trávit třeba 8 hodin v nevyhovujících podmínkách… Číst vice »
Pokud byste cestoval o půl/hodinu déle, tak už na ten úklid nezbyde vůbec žádný čas. Ten produkt je low cost se všemi pozitivy i negativy takového produktu. Zatím to nikdo líp nedělá, protože to nedělá vůbec. Může se nám to nelíbit, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to nic nemění na věci, že tak to prostě je.
Tak to je mi jasné, že pokud by vlak jel déle, tak je doba obratu ještě kratší. Svým příspěvkem jsem chtěl říct, že by cestující asi ocenili spíš ten úklid, než informaci, že můžou jet o něco pomaleji/přijedou možná na čas. Samozřejmě beru, že jde o low cost za takovou cenu a nečekám nic moc jiného než cestu z bodu A do bodu B, proto i to občerstvení nevnímám jako něco nutného nebo samozřejmého, ale to aby ve vlaku bylo funkční základní vybavení jako je osvětlení, klimatizace a toalety je něco, co by mělo být i u low costu nebo… Číst vice »
Cesta na fekálky na přednádraží je tak do 10 minut, jenomže to není zadarmo, stejně tak doplnění vody … to se musí platit … pochopitelně voda v bandě (tuším 400 litrů) na cestu tam a zpět bez doplnění nevydrží … stejně tak se zpravidla zaplní fekální nádoba. Hadice s vodou ve Splitu (hlavní nádraží) nejsou …
Gargy
2 let
Po minulých zkušenostech pojede tímto vlakem blázen nebo sebevrah.
ČD by nic takového nezapůjčily, vždyť by to chybělo šotoušům na rychlíku do Budějovic.
OndraG
2 let
Mezi námi, ono to zase takový výhra vlakem k moři není, ale proti gustu žádný dišputát! Nikomu jeho rozhodnutí neberu. Teď jsem se jen tak pro zajímavost díval na ceny. Cena jednosměrné jízdenky do Rijeky se pohybovala +/- 1.300,- Kč/osoba. Jezdíváme pravidelně na ostrov Krk, což je od nás, od Brna cestou přes Slovensko a Maďarsko cca +/- 700 km, které mám ujeté za 9 hodin. I při dnešních cenách paliv za cestu tam i zpět pro čtyřčlennou rodinu nedám i s dálničními poplatky víc jak 6.000,- Kč což je na osobu 1.500,- Kč. Vím, někdo bude argumentovat amortizací auta… Číst vice »
Z jistého pohledu ano, ale osobně se ke služebnímu autu a vůbec ke všem věcem, které nejsou, ale i jsou moje, chovám tak jako bylo mé vlastní. Nebudu vědomě ničit něco co mi slouží a co potřebuji. Byl bych sám proti sobě! 🙂
Navíc služební auto není zadarmo, sluší se dodat a stojí ne úplně malé částky ať už soukromě jezdíte nebo ne. Ale samozřejmě je to furt krása, nehledě na to, že na soukromo bych pořizovat auto nejméně o třídu níž.
Tak vědomě ničit ne, ale přecijenom někdy se nachytám při menší opatrnosti.
Soukromý noťas nenechávám vařit, provádět delší výpočty, pokud není potřeba.
Servis atd. nechávám na tom, kdo mi to poskytne.
Jasně, autem pojede do chorvatska určitě víc lidí než vlakem. A když máš služební auto a ještě jede plné, tak je to asi lepší.
Vlak je ale super, když jste jenom dva, nebo když jede dospělý s dětmi sám (a jet se třemi dětmi dlouhou cestu autem není úplně ideální), nebo když nemáš vůbec auto. (nebo máš auto ve stavu na ježdění kolem komína, ale nechceš s ním jet 2000km)
Přesně tak. Já auto nemám, tak mě rodinná dovolená vlakem vyjde třeba dráž, ale v klidu se vyspím, pro dítě je to zážitek sám o sobě a zbytek roku zase ušetřím, protože za dopravu do práce a vůbec kamkoliv po městě platím jen 10 Kč denně.
Ten hlavní rozdíl mezi autem a vlakem ocenily vloni děti. Cestu prostě z větší části prospaly. No a rodiče nemuseli řídit. Tudíž po příjezdu a ubytování jsme do půl hodiny už byli v moři a to vyspaní.
Proč ne, když vás „baví“ sedět 9 hodin za volantem … Jistě před jízdou – další šichtou – odpočíváte po předchozí práci „doma“ 12 hodin, abyste byl dostatečně odpočatý a neohorožoval ostatní účastníky silničního provozu … jiný po práci jde na vlak, dá si – na zdíl od vás pivko, pak si schrupne … po vyspání se baví se spolucestujícími apod. …. Ve Splitu vystupuje v pohodě, bez stresu …
Patrik
2 let
Letos vyzkouším. Jizdenka pro 2 lidi za 2500. Volných bylo poslednich 8 míst ve spoji. Takže by to šlo asi i levněji. I tak si myslím, že více než dobrá cena.
Miloš
2 let
Ač jsem příznivce ČD, toto je správný směr a podnikatelský záměr (byť ano, minulý rok se dost nepovedl) .
CHtělo by to také něco ke středozemnímu moři (Itálie, Španělsko, Portugalsko)
…se nepovedl…
To je relativní. Vlaky jsou vypravovány i letos – takže zjevně z hlediska dopravce „se povedl“. A zájem cestujících neklesá, spíš naopak – takže i nějaké pozoruhodné množství cestujících považuje produkt za zdařilý. Skvělé. Že vy, nebo já, ten produkt nevyužijeme, je zcela irelevantní.
Ono dost záleží, jaká kdo měl očekávání. A jestli trefil nějakou extrémně nepovedenou cestu. Já jel loni dvakrát, jednou to bylo úplně ok, jednou to bylo opravdu nic moc, ale přišlo mi to pořád v mezích. Ale ve vlaku byli lidi, kteří na dovolenou normálně létají, vlakem během roku nejezdí vůbec, a oni měli popravdě očekávání na úrovni orient expressu.
Jo, takhle nějak to bude. Ale já si zas vzpomínám na tu pěknou kampaň Člověka v tísni, jako že na dovolenou nelítejte, ale jezděte vlakem. Až tam někdy bude VRT s dobou jízdy 7-8 hodin tak věřím, že si to zákazníků najde dost a ani nebude třeba nějaký velký přemlouvání. Do tý doby ale pokud se chci po cestě nebo na místě někam podívat, tak jedině autem a pokud chci point-to-point efektivní dopravu na místo, tak jedině letadlem. Kodrcat se tam vlakem 24 hodin nebo kolik to je, kde občas nefunguje klimatizace, občas záchody, občas tam dělají bordel řekněme „low… Číst vice »
„Standardní“, ale jinak souhlas. Já to sám vidím v MHD. Tu mám sice rád, ale nerad bych s jejími low cost cestujícími trávil celý den. Lepší lidé volí jiné druhy dopravy a pak to tak dopadá, spíše se úroveň setrvale zhoršuje.
Nojo, ale on toho měl víc. My jsme měli z tohoto pohledu celkem kliku. Když jsem si loni po návratu četl zážitky jiných, tak jsem si řekl, že jsme měli ještě docela kliku.
Petr
2 let
Jak jedou ze Zalaszentivánu? Přes Slovinsko nebo úsek Zalaszentiván – Nagykanizsa naftovou lokomotivou?
Píšou, že se pojede přes Zalaszentivan. A jak dál? O Slovinsku se nepíše, tudíž musí jet přes dieselovou streku do Nagykanizsy. Kdo a čím je tudy poveze? Víte někdo?
Každopádně pointa byla, že dost pochybuju, že by MÁV poskytly fujfuj konkurenci jakoukoliv lokomotivu, kor v sezóně, kdy jezdí koupáky k Balatonu a velká část M41 jezdí právě tam. 🙂
Ale asi úplně obsazeno není a místa jdou do prodeje postupně. Minulý týden jsem kupoval jízdenky směrem do Splitu na 15.7., před koupí tam svítilo jen 15 volných míst, a další den jsem ještě dobookovával ještě další dvě jízdenky, přičemž volných míst bylo okolo 50.
Toto mě taky napadlo a proto jsem to řešil i telefonicky. Termín dovolené jsem dřív nedostal a zbytek jsem si prokaučoval sám. Už se ladím na vlnu mobility v místě 🙂
mlokXCM
2 let
V Chorvatsku se letos očekává dost velký nával. Svědčí o tom i vyprodaná ubytování. Snad to RJ letos půjde lépe než vloni.
Tomasz
2 let
Hlavně doufám že RegioJet spustí linku z Krakova do Chorvatska. Krakov, jakož to druhé největší, a druhé nejdůležitější město Polska, si takové spojení zaslouží. Oficiální počet obyvatel je 780 tisíc, avšak reálně podle městského uřadu a jiných institucí, zde bydlí přes milion obyvatel. Je zde bezmála 150 tisíc lidí kteří zde bydlí, ale nemají zde trvalý pobyt, k tomu je třeba připočíst 130 tisíc studentů na vysokých školách, a bezmála 100 tísíc Ukrajinců. Bydlím zde, a je to opravdu poznat. Spojení se bude hodit. 🙂
Tak to mám 3.6. / 4.6. / 5.6. noční bojovky – sledka jízdy … bohužel Maďarská sledka neumí žluté vlaky ….
Zatím žádný lepší vlak z Prahy k moři nejezdí tak nevím co kdo řeší. Až bude konkurenční spoj máme možnost něco kritizovat, ale zatím nikdo jiný nic lepšího než Regiojet nerealizoval.
V nějakých předběžných maďarských GVD (asi objednané trasy) byl oběma směry přepřah (resp. adekvátní pobyt) v Nagykanizsa, a současně křižování těsně před PPS, tuším v Örtilos. To mi přijde jako úplný nesmysl, protože na ten kousek ke hranici je potom potřeba kromě dieselu taky 2x elektrika (zřejmě jiná než pak do Chorvatska). Jak to nakonec bude? Nejvíce smysl by mi dávalo dojet s dieselem až do Gyekényes, čímž by se (díky úspoře 2x přepřahu) to dalo stihnout otočit jednou mašinou mezi českou ELOK (pauza Zalaszentiván) a chorvatskou ELOK. Nebo byla úvaha, že RJ-ELOK pojede až do Gyekényes (diesel jen jako… Číst vice »
Kdo jel s RJ minulý rok a vystupoval/nastupoval v Drvenik?
Potřebuji zjisti, kde přesně se nastupuje. Informace od RJ je protichůdná (https://regiojet.cz/stations/5575228014). GPS poloha/popis zastávky.
Stanice Drivenik :
45.2672000N, 14.6913072E
Podle dostupné dokumentace plánovaný průjezd vlaku 1047/1703 byl v 9.38.
Bohužel není Drvenik (co potřebuji já) a Drivenik co píšete vy :). Dle děkuji za snahu pomoci.
Nemáte zač, dotaz byl na nástup / výstup, tak jsem použil svých záznamů ze sledky … dle mapy,cz mi to nedávalo smysl …
Proč lehátka vydávají za lůžka? Nebo se oproti loňsku něco změnilo? Taky mně udivilo, proč některé kupé nejsou po 5 – 6 lehátkách, když na jiných trasách jsou.
Protože lehátko si cestující berou s sebou do batohu k vodě, kde ho před použitím nafouknou. Takové lehátko RJ skutečně nenabízí, proto lůžko. (sranda)
A teď vážně: RJ komunikuje se svými zákazníky srozumitelnou řečí a nesnaží se jim vnutit nějakou 100 let starou modrogumní terminologii. Zákazník ví, že se spí na lůžku, vidí cenu a může si prohlédnout fotku kupé. Podle toho se rozhodne. Stejně tak se 1. třída nejmenuje 1. třída, ale Relax. Proč ne, za mě je to v pořádku.
To jste mně tedy dostal 👍👏👏👏👏 😃 Takže stačí vzít si nafukovací lehátko do batohu a máme kupé pro nás 5 😃 .
A na sedačkovou lanovku tohle:
https://www.rybarstvotrnava.sk/fotky11702/fotos/_vyr_11298G-21006_new.jpg
Když si ho jako cestující, kteří do nej hází vše neucpete fungovat bude
To není o ucpání cestujícími, ale o naplnění tím co vystupuje z útrob cestujících, ale ve Splitu se TO na fekálkách neodcucne …
Zoufalé tohle, opravdoví zoufalci co se zapomněli v čase někde v komunismu.. že je ty jugošky furt baví
Co takhle změnit národ?
Ono kdyby tam jezdil FIP-Expres Jadran, nebo aspoň lůžko ČD do Baru, byla by to najednou zajímavá obchodní příležitost (sice ztrátová, ale to nevadí).
Právě proto, že by to byla ztrátová akce tam přestal NEFIP-Expres Jadran jezdit ….
Před 16 lety byly náklady za cestu přes Rakousko / Slovinsko (především poplatek ŽDC) tak vysoké, že by se překročila psychologická cenová hranice.
Přechod HODOŠ nebyl tehdy v provozu, rovněž tak drátizace v Maďarsku vypadala jinak …. Dneska se ČD nebudou vlamovat tam, kde jezdí žlutý dopravce, maďarský dopravce, rakouský dopravce. Smysl by možná měl autovlak do Koperu s kratší cestovní dobou ….
Uvědomte si, že dovolená v Chorvatsku (a jiných blízkých zemích jako Černá Hora, Řecko, Bulharsko…) je pro mnoho rodin jediná možnost jak se podívat k moři. Ne každý má peníze aby si letěl někam na Maledivy… Když jsem byl dítě, tak mí rodiče na takovou dovolenou šetřili hodně dlouho. Teď bych tam nejel, protože mám víc peněz, ale nechápu jak tím může někdo opovrhovat..
A co jet z hranic k Baltu za 220 Kč? Tomu já říkám nejlevnější cesta k móři!
A nestačí Lipno? Sice je tam voda studená, ale vodní hladina je to taky velká. Němčinu tam zaslechnete taky. 🙂
To ať si každý rozhodne sám. Ale móře je móře…
Na utopení se postačuje rybník u vsi …
Jojo a klepat kosu na severu….Diky za nabidku,ale kouknete taky mapu nekdy.
Ta cena zahrnuje i ohřívání moře na přijatelnou teplotu? 😉
A u Baltu je stejná teplota jako na Jadranu, resp. stejná možnost ubytování v penzionech nebo možnost vybrat si nějaký ostrov a tam v klidu 14 dní vegetit ?
Uvědomte si, že cenově existuje spousta destinací kromě Chorvatska a Malediv. Troufám si říci, že za podobnou cenu půjdou sehnat i daleko lepší evropské destinace než zaprděné, plné čechů přecpané chorvatsko..
A jsou dostupné vlakem – mnoho lidí nemá zájem o bezpečností buzeraci na letišti, hlídání váhy báglu apod.
Ve Splitu ho vlak vyplivne u přistavu s trajekty / autobusové stanice, nikdo nedělá kontroly, neřeší kila, nemusí řešit dopravu z / na letiště „levného“ leteckého dopravce …
To je závist ty jsi rád že si dojdeš nakoupit
Mohl byste prosím nám zoufalcům a našim dětem vysvětlit jádro problému? Socialismus nezažily, komunismus zatím nikde na světě nebyl, v Chorvatsku se dokážou domluvit i ti nejmenší česky, zatímco v Rakousku, Německu a Francii ne. Nejstarší už samozřejmě jezdí i jinam, přesto si nestěžoval. Takže kde je problém?
Ale byl … analogií komunismu je prvobytně pospolná společnost …
Na Krym nebo do Soči nemohou ….
Tomáši, Vy jste fakt zoufalec, doufám brzy zapomenutý v čase….sorry jako…ale tyhle Vaše výkřiky už jsou fakt strááááášně trapný! Psal jsem Vám to minulý rok, píšu znova a bojím se, že to budu muset psát i příští rok…ach jo….
Letos se lidi nebojí nakupovat dovolenou v předstihu, protože už nemáme ministra zdravotnictví, který několikrát ročně vyhlašuje lockdown a stav nouze, aby mohl v Číně bez výběrka nakoupit předražené šmejdy.
Tak co, Superstar nevyšla, nějak si nahrabat musel a koblihy při těch vzpomínkách ještě bečí blahem.
Záminka k vyhlášení nouzáku se dá vymyslet různá, není jen covid. Třeba Maďaři mají ode dneška válečný stav nouze. 😁
Který? Já si z Covidu pamatuju nejmíň tři a to ještě neznamená, že si pamatuju všechny 😀
Pockej, to jako ten soucasnej je jako cajk? 😀 Ten se jen trese jak opet na podzim bude dulezitej 🤪
Ale co to vidím, pan Jahelka žije? To by si mohl odblokovat v telefonu své obchodní partnery a začít komunikovat ohledně objednané práce, za kterou nám od podzimu dluží…
Dobrý den, běžte si prosím své obchodní spory s RJ řešit jinam. Píšete to sem už posté a jistě víte, jaké existují nástroje k vymáhání faktur. Děkuji.
Sice pravda, nicméně to, co pan Studený říká, je bohužel pravda… Mě obchodní partner neplatit a ještě nekomunikovat, byla bych taky bez sebe… Pokud se strany nedohodnou, zbývá jen soud a to je u nás na x let a ještě se to prodraží…
jistě, ale asi byste to nepsala do každé diskuze pod text o firmě, která vám dluží.
Skvělé téma na reportáž nemyslíte? Myslím že by spoustu lidí zajímalo kolik komu dluží. A nejen on.
To jako čekáte,že na Šůrovu otázku, – kolik a komu dlužíte- mu to Jančura vysolí? Hlavně byste mohl začít u sebe, když píšete “ a nejen on “ 🥴
To už je na psychiatra, paní/pane Karek. Berte informace zdopravy.cz tak jak jsou, nebo běžte jinam.
Jestli se mohu zeptat pane Sůro? To že pan rozinka si léčí svojí až chorobnou nenávist k ČD téměř pod každým článkem, i pod takovým, který s touto firmou nemá vůbec nic společného a ani nesouvisí s tématem, to vám nevadí ? Pan Studený to alespoň píše pod články o RJ. Trochu rovný přístup by asi neškodil.
To od pana Studeného, který podrazil úplně všechny své obchodní partnery, a faktury RJ si upravil k obrazu svému, fakt sedí… Nemluvě o tom, že sám dluží, kam se podívá, jednu firmu už přivedl do likvidace, další to čeká…
P.S.: Mne samotnému dluží 300.000 Kč a nečekám, že je někdy ještě uvidím, jenom se bavím nad tím, jak pořád dokola omýlá nezaplacené faktury, které mu RJ vrátil s tím, že jsou neoprávněné…
Snad se jednou dožiju toho že na takových trasách budou jezdit rychlovlaky rychlostí 300 km/h a víc. Se součanými jízdními dobami to je utrpení…
Po chorvatských a maďarských dálnicích to jistě jede lépe v autě které umí 300km/h však?
Ne, nedožijete. Protože rychlost 300 km/h a víc (!!!) je do Rijeky a Splitu nesmysl.
Ti kdo si kupovali jízdenky tak jako já hned na začátku prodeje doporučuji kontrolu stávajících cen na stejné termíny. U mě se pro rodinu zlevnila pro cestu tam a zpět celkem asi o 1800 korun. Tak storno a koupení nových jízdenek. Zbyde více na zmrzlinu 🙂..
Radši dám přednost kvalitnímu EN 1153/1152 o kterém se moc nemluví. Jízdenka pro 4 v opravdovém lůžku i s autem cca 8000,- včetně snídaně. Nebojte, FIP tam neplatí (respektive platí s doplatkem, ale globální cena vyšla lépe).
Jak jste na to koupil listek? Na ČD ani ZSSK mi to nejde.
Přes e-shop ÖBB. Jen je nutné to vyhledávat jako přímé spojení Bratislava-Petržalka – Split (tento rok vlak nezačíná na hlavním).
https://www.oebb.at/en/
Len u ÖBB (tickets.oebb.at) alebo u ZSSK na pokladni.
Dopravcem vlaku je také ŽSSK, ale člověk si musí běžet vystát frontu k okénku do Petžalky. Ať žije 21. století na severním Balkáně.
Nemusi to byt do Petrzalky, ale ano. ZSSK je zufalo neschopna a ich internetovy obchod je ciste utrpenie. Co by sme dali aspon za sluzby na urovni CD…
Aspoň? Internetový obchod ČD je jeden z nejlepších v Evropě. 😉
Tak to je ovšem ta „Evropa“ na tom dost blbě. Viz třeba pokus koupit si jízdenku do vlaku, který dle JŘ (ale nikoli ve skutečnosti) již odjel.
Bližší trasování přes Maďarsko by nebylo?
https://mapy.cz/s/gufecuhale
Asi tudy.
Díky. Je to vlak k moři pro jinou klientelu, Ale jede tedy přes Szombately tj. termály BukFurdo kam jezdíme, a právě loni já nemohl jet s manželkou a druhý pár (neřidiči) řešili problém jak se tam bez nás dostat. Asi 4 přestupy a cenově 4 x dráž než autem nakonec. >
A prosím ta trať do Nagykanizse je už elektrifikovaná? Maďarsko až tak nesleduji a myslel jsem si, že ten úsek ještě ne. Děkuji.
Podle openrailwaymap.org ještě není.
Podle prohlášení o dráze (pro MÁV Zrt.) tam elektriku zatím nemaj.
Bude tam diesel
Nerusit, projektujeme!
https://nif.hu/projektek/2021/07/zalaszentivan-nagykanizsa-vasutvonal-fejlesztesenek-elokeszitese/
Blbé je, že v maďarské sledovačce žluté vlaky nejsou … Takže poslední údaj je Rusovce štátna hranica, pak Koprivnica Grenze …
Me fakt bavi, jak tu vsichni nasazuji proti RJ, ale nikdo z vas nema koule zkusit si to. A dokud bude poptavka po ceste vlakem k mori, tak lidi budou jezdit. CD melo pocit, ze to neni rentabilni, tak s tim prestalo a dneska uz nema sanci to znova rozjet. Jasne, Jancura je proste kontroverzni osoba a spouste lidem co tu pisou iomentare fakt hybe zluci. Ale to je prece jejich problem, ne jeho 😊 Hlavne, at vlaky jezdi v pohode a bez problemu a minimum technickych zavad.
Já vám přeji šťastnou a pohodovou jízdu s RJ,jestli vlaky budou vypadat a hlavně lůžkové vozy jako do Košic na Slovensko,tak si radši připlatím za kvalitu ČD lůžek,kde to je luxus(samozřejmě mluvím o jízdě na Slovensko).
Já se naopak „kvalitě“ ČD vyhýbám i když mám režijku…
Pak teda nevím, proč u takového nekvalitního dopravce pracuješ.
Třeba protože za to dostává mzdu?!
Řežijka nemusí nutně znamenat práci u ČD a.s.
Nepracuji u ČD. Režijka není zaměstnanecký benefit ČD… Zaměstnanci ČD a jejich rodinní příslušnici mají tak max. 20% vydaných režijek…..
Však v pořádku. Každý si vybere, co mu vyhovuje. O tom je trh a o tom jsou i vlaky RJ na Jadran.
toto jezdím cca 3x ročně a pro dlouhodobě poskytovanou vysokou kvalitu za odpovídající cenu již výhradně RJ.
Byvalý kolega jezdí u jančury a jak popisoval co je nutí jezdit Košice-Praha 2x tak díky ne. Peníze má královské ale fakt za to riziko to nestojí..
Ale jsou lidé, které to prostě baví … Já jsem pamětníkem „starých fotrů“ začínajících kdysi na páře, kteří dojezdili do penze Žilinu / Bratislavu, protože je to bavilo, i když by – vzhledem k věku – mohli dožit na nějakém výkonu „kolem komína“, naproti tomu byli jiní, dobří fírové, kterým byl nabízen karierní postup na „prestižní výkony“, jak se kdysi říkalo, ale oni raději jezdili „kolem komína“, i jen na nákladech, protože je TO na osobce nebavilo. Stejně tak byli jedinci, které nebavilo jezdit v turnuse a raději byli letmo, i když by – zase vzhledem k věku – měli… Číst vice »
ČD neměly pocit, že Jadran je nerentabilní, ČD se v roce 2005 dostaly na hranici psychologické ceny a tak další rok už nejel přímý vlak „na komerční riziko“, ale jen „paskvil“ s přímými vozy jako veřejný vlak …
I když bude „Jadran“ pro žlutého dopravce ve skutečnosti ztrátový, tak v rámci křižového financování ztrátu dofinancuje z jiných ziskových činností …
Tohle ČD dělat nemohou, ledaže by vedlejší činností bylo obchodování s narkotiky … a to nikdy nebude ….
„Čas je sice o něco málo kratší, naopak jsou volnější jízdní doby na trase tam i zpět a pobyty ve stanicích,“ Při vzpomínce na to, jak byl tento produkt RJ popisován cestujícími v loňské sezóně se stále nemohu ubránit dojmu, že jako cestující bych raději cestoval klidně o půl / hodinu déle, ale během cesty měl k dispozici nějaký základní komfort = čisto, funkční toalety (pokud by toto fungovalo pak klidně i nějaké občerstvení, ale to už se dá vyřešit nějakou vlastní přípravou narozdíl od úklidu kupé a udržování WC). Je tedy lepší trávit třeba 8 hodin v nevyhovujících podmínkách… Číst vice »
Pokud byste cestoval o půl/hodinu déle, tak už na ten úklid nezbyde vůbec žádný čas. Ten produkt je low cost se všemi pozitivy i negativy takového produktu. Zatím to nikdo líp nedělá, protože to nedělá vůbec. Může se nám to nelíbit, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to nic nemění na věci, že tak to prostě je.
Tak to je mi jasné, že pokud by vlak jel déle, tak je doba obratu ještě kratší. Svým příspěvkem jsem chtěl říct, že by cestující asi ocenili spíš ten úklid, než informaci, že můžou jet o něco pomaleji/přijedou možná na čas. Samozřejmě beru, že jde o low cost za takovou cenu a nečekám nic moc jiného než cestu z bodu A do bodu B, proto i to občerstvení nevnímám jako něco nutného nebo samozřejmého, ale to aby ve vlaku bylo funkční základní vybavení jako je osvětlení, klimatizace a toalety je něco, co by mělo být i u low costu nebo… Číst vice »
Cesta na fekálky na přednádraží je tak do 10 minut, jenomže to není zadarmo, stejně tak doplnění vody … to se musí platit … pochopitelně voda v bandě (tuším 400 litrů) na cestu tam a zpět bez doplnění nevydrží … stejně tak se zpravidla zaplní fekální nádoba. Hadice s vodou ve Splitu (hlavní nádraží) nejsou …
Po minulých zkušenostech pojede tímto vlakem blázen nebo sebevrah.
Myslíte, že u nás žije 100.000 bláznů a sebevrahů a že všichni se do toho vlaku nahrnou?
Já tu zkušenost s rodinou mám , blázen nevím , sebevrah nejsem a opakoval bych to. Bohužel mé termíny letos vyprodány.
Kolik lidí tam umřelo loni, že jsou to sebevrazi?
Řekl bych, že rodilý mluvčí ví, že slovo sebevrah se používá i v jiném významu, než jaký mu připisujete.
Nejhorší je v diskusi předpokládat, že i ostatní chápou slova stejně, jako jejich autor. Sebevrah je sebevrah – jiný význam to nemá.
Spíš masochista.
Letos prý bude na konci soupravy řazen i kadivůz s osvědčenou gravitační technologií 🙂
Otevřené dveře se sedátkem? 🙂
Tak to bacha na sloupy 🙂
ČD by nic takového nezapůjčily, vždyť by to chybělo šotoušům na rychlíku do Budějovic.
Mezi námi, ono to zase takový výhra vlakem k moři není, ale proti gustu žádný dišputát! Nikomu jeho rozhodnutí neberu. Teď jsem se jen tak pro zajímavost díval na ceny. Cena jednosměrné jízdenky do Rijeky se pohybovala +/- 1.300,- Kč/osoba. Jezdíváme pravidelně na ostrov Krk, což je od nás, od Brna cestou přes Slovensko a Maďarsko cca +/- 700 km, které mám ujeté za 9 hodin. I při dnešních cenách paliv za cestu tam i zpět pro čtyřčlennou rodinu nedám i s dálničními poplatky víc jak 6.000,- Kč což je na osobu 1.500,- Kč. Vím, někdo bude argumentovat amortizací auta… Číst vice »
Jake je nejlepsi terenni auto? No prece sluzebni 😀
Z jistého pohledu ano, ale osobně se ke služebnímu autu a vůbec ke všem věcem, které nejsou, ale i jsou moje, chovám tak jako bylo mé vlastní. Nebudu vědomě ničit něco co mi slouží a co potřebuji. Byl bych sám proti sobě! 🙂
Navíc služební auto není zadarmo, sluší se dodat a stojí ne úplně malé částky ať už soukromě jezdíte nebo ne. Ale samozřejmě je to furt krása, nehledě na to, že na soukromo bych pořizovat auto nejméně o třídu níž.
Tak vědomě ničit ne, ale přecijenom někdy se nachytám při menší opatrnosti.
Soukromý noťas nenechávám vařit, provádět delší výpočty, pokud není potřeba.
Servis atd. nechávám na tom, kdo mi to poskytne.
To potvrzuji! 🙂
Jasně, autem pojede do chorvatska určitě víc lidí než vlakem. A když máš služební auto a ještě jede plné, tak je to asi lepší.
Vlak je ale super, když jste jenom dva, nebo když jede dospělý s dětmi sám (a jet se třemi dětmi dlouhou cestu autem není úplně ideální), nebo když nemáš vůbec auto. (nebo máš auto ve stavu na ježdění kolem komína, ale nechceš s ním jet 2000km)
Přesně tak. Já auto nemám, tak mě rodinná dovolená vlakem vyjde třeba dráž, ale v klidu se vyspím, pro dítě je to zážitek sám o sobě a zbytek roku zase ušetřím, protože za dopravu do práce a vůbec kamkoliv po městě platím jen 10 Kč denně.
A co z toho vyplývá?
Ten hlavní rozdíl mezi autem a vlakem ocenily vloni děti. Cestu prostě z větší části prospaly. No a rodiče nemuseli řídit. Tudíž po příjezdu a ubytování jsme do půl hodiny už byli v moři a to vyspaní.
Proč ne, když vás „baví“ sedět 9 hodin za volantem … Jistě před jízdou – další šichtou – odpočíváte po předchozí práci „doma“ 12 hodin, abyste byl dostatečně odpočatý a neohorožoval ostatní účastníky silničního provozu … jiný po práci jde na vlak, dá si – na zdíl od vás pivko, pak si schrupne … po vyspání se baví se spolucestujícími apod. …. Ve Splitu vystupuje v pohodě, bez stresu …
Letos vyzkouším. Jizdenka pro 2 lidi za 2500. Volných bylo poslednich 8 míst ve spoji. Takže by to šlo asi i levněji. I tak si myslím, že více než dobrá cena.
Ač jsem příznivce ČD, toto je správný směr a podnikatelský záměr (byť ano, minulý rok se dost nepovedl) .
CHtělo by to také něco ke středozemnímu moři (Itálie, Španělsko, Portugalsko)
…se nepovedl…
To je relativní. Vlaky jsou vypravovány i letos – takže zjevně z hlediska dopravce „se povedl“. A zájem cestujících neklesá, spíš naopak – takže i nějaké pozoruhodné množství cestujících považuje produkt za zdařilý. Skvělé. Že vy, nebo já, ten produkt nevyužijeme, je zcela irelevantní.
Vlakem do Portugalska? Jako vážně?
Jasně. Proč ne? Třeba z Madridu 😁
Praha – Sevilla za 53 hodiny, stejně tak dlouho jako přímým vozem z Prahy do St. Petěrburgu přes Čop a Lvov.
ČD svého času jezdily RIMINI …. ale ta doba už opadla …
Dle těch reportáží, které byly z těchto cest publikovány považuju využití tohoto způsobu dopravy do Jugošky za zvláštní formu masochismu.
Ono dost záleží, jaká kdo měl očekávání. A jestli trefil nějakou extrémně nepovedenou cestu. Já jel loni dvakrát, jednou to bylo úplně ok, jednou to bylo opravdu nic moc, ale přišlo mi to pořád v mezích. Ale ve vlaku byli lidi, kteří na dovolenou normálně létají, vlakem během roku nejezdí vůbec, a oni měli popravdě očekávání na úrovni orient expressu.
Toto je spíše alternativa k busu. Pro ty je tento vlak vysvobození
Jo, takhle nějak to bude. Ale já si zas vzpomínám na tu pěknou kampaň Člověka v tísni, jako že na dovolenou nelítejte, ale jezděte vlakem. Až tam někdy bude VRT s dobou jízdy 7-8 hodin tak věřím, že si to zákazníků najde dost a ani nebude třeba nějaký velký přemlouvání. Do tý doby ale pokud se chci po cestě nebo na místě někam podívat, tak jedině autem a pokud chci point-to-point efektivní dopravu na místo, tak jedině letadlem. Kodrcat se tam vlakem 24 hodin nebo kolik to je, kde občas nefunguje klimatizace, občas záchody, občas tam dělají bordel řekněme „low… Číst vice »
Dokud bude standartní výbava cestujících basa piva, neočekávejte zlepšení.
„Standardní“, ale jinak souhlas. Já to sám vidím v MHD. Tu mám sice rád, ale nerad bych s jejími low cost cestujícími trávil celý den. Lepší lidé volí jiné druhy dopravy a pak to tak dopadá, spíše se úroveň setrvale zhoršuje.
Bude kromě rekordního zájmu i rekordní zpoždění?
Tak stačí odstřelit nějakou skálu nad tratí, když se o sesuv půdy nepostará příroda. Důležité je aby sousedova koza chcípla.
Nojo, ale on toho měl víc. My jsme měli z tohoto pohledu celkem kliku. Když jsem si loni po návratu četl zážitky jiných, tak jsem si řekl, že jsme měli ještě docela kliku.
Jak jedou ze Zalaszentivánu? Přes Slovinsko nebo úsek Zalaszentiván – Nagykanizsa naftovou lokomotivou?
Mělo by to tak být.
Dokonalá odpověď 🤦
Píšou, že se pojede přes Zalaszentivan. A jak dál? O Slovinsku se nepíše, tudíž musí jet přes dieselovou streku do Nagykanizsy. Kdo a čím je tudy poveze? Víte někdo?
M41
No, to by Regiojet musel spolupracovat s MÁV, což nespolupracuje, takže M41 určitě ne.
Tak může si najmout třeba Brejlovce, ER20 nebo Ragulina.
Taky ještě může CRS bangli nebo Class47! 😀
https://www.railroadpics.net/photo/992/CKD-T-448.0-740_620-163-8/
https://www.bahnbilder.de/bild/oesterreich~strecken~semmeringbahn/1090028/047-375-falcon-von-continental-railway.html
Každopádně pointa byla, že dost pochybuju, že by MÁV poskytly fujfuj konkurenci jakoukoliv lokomotivu, kor v sezóně, kdy jezdí koupáky k Balatonu a velká část M41 jezdí právě tam. 🙂
Ragulina ? Snad osvědčenou M 61 bez topení … oni to bez napájení kabelu ve vozech tu chvíli vydrží ….
Mám čtrnáct dní a musím autem , protože má plno i týdnu. Promarnil jsem správný čas ke koupi .
Nakupoval jsem jízdenky na konec srpna asi čtrnáct dní po spuštění prodeje. Již tehdy bylo docela dost obsazeno…
Ale asi úplně obsazeno není a místa jdou do prodeje postupně. Minulý týden jsem kupoval jízdenky směrem do Splitu na 15.7., před koupí tam svítilo jen 15 volných míst, a další den jsem ještě dobookovával ještě další dvě jízdenky, přičemž volných míst bylo okolo 50.
Toto mě taky napadlo a proto jsem to řešil i telefonicky. Termín dovolené jsem dřív nedostal a zbytek jsem si prokaučoval sám. Už se ladím na vlnu mobility v místě 🙂
V Chorvatsku se letos očekává dost velký nával. Svědčí o tom i vyprodaná ubytování. Snad to RJ letos půjde lépe než vloni.
Hlavně doufám že RegioJet spustí linku z Krakova do Chorvatska. Krakov, jakož to druhé největší, a druhé nejdůležitější město Polska, si takové spojení zaslouží. Oficiální počet obyvatel je 780 tisíc, avšak reálně podle městského uřadu a jiných institucí, zde bydlí přes milion obyvatel. Je zde bezmála 150 tisíc lidí kteří zde bydlí, ale nemají zde trvalý pobyt, k tomu je třeba připočíst 130 tisíc studentů na vysokých školách, a bezmála 100 tísíc Ukrajinců. Bydlím zde, a je to opravdu poznat. Spojení se bude hodit. 🙂
Obrana písnička.. Kdyby měl kapacitu tak to určitě rozjede sam od sebe .
Letos určitě ne…
Nemá kapacity
UTK na letošní rok nepovolil – bude se jezdit až od příštího roku…
Nad propastí!
Do švestek!
Nepřežije zimu:-).
Nepřežije léto 🙂
Osobně mám nejradši takové to „Jančura nemá zásluhy žádné, protože kdyby vlaky nerozjel on, udělal by to někdo jiný.“
Nebýt Jančury, mohly zůstat béčka, nemuselo by se nic kupovat a peníze by tak zůstaly na dráze… 😀
To je taky dobrý, znamenám si. Ale upřímně, tohle už mi zní jako parodie sebe sama. Ten můj canc jsem opravdu na Káčku druhdy zaznamenal.