Regiojet přivezl z Německa první ojeté cyklovozy, nasadí je do Rijeky i Košic
Vozy řady BDcm v Praze na hlavním nádraží. Foto : Bohuslav Škoda
Společnost RegioJet rozšířila svoji flotilu o další vagóny Deutsche Bahn. Do Prahy včera přivezla čtyři vozy řady BDcm, ve kterých
A ještě že jezdím žlutým busem, to je lepší než vlaky. 😂😂😂
Vozy po DB jezdí na lince Bohumín-Brno což je malá tragédie, v kupé pro 6 osob není místo na nohy, šermujete se s protisedícím, low cost jsou vozy otevřené jak na nějakém zastávkovém osobním vlaku z Přerova do Olomouce, větší pohodlí je jen ve vozech takzvané 1 třídy ano tam už je to komfortnější samozřejmě za příplatek. Bohužel musím konstatovat že tato linka zaznamenala zhoršení komfortu a ceny jsou dražší než za bývalých ČD.
Super posun na naší železnici, vagony z 80 let z NDR natřeme a budeme mluvit o modernějším způsobu cestování
Je smutné, že ojeté vozy z Německa jsou mnohdy to nejlepší co na české železnici můžeme vidět. Řeči, že 20let staré vozy jsou šrot jsou zbytečné, protože každý kdo má všech pět pohromadě ví, že dřívější datum výroby nemusí vždycky znamenat špatnou kvalitu. Záleží jak se o to kdo staral a kdy byla dělaná případná přestavba. Co mne na tom ale překvapuje je to, že Radim Jančura v souvislosti s jídelními vozy vždycky říká, že je to drahé a je nesmysl vozit „železo“ a pak klidně nakoupí vozy kde podstatnou část zaberou jízdní kola. Tím ale neříkám, že je to… Číst vice »
to jak píšete nejlepší co zde můžeme vidět nepochází z Německa ale z Rakouska, z Německa tu provozuje leda tak Arriva své motoráky a to už jsou kousky pomalu do muzea.
Dneska sem se dusil a potil též v bývalém DE krámu na trati Trutnov – HK od ČD. Nefunkční klimoška a jeden z haj.zlů ve vagónu. Cena od zimy stoupla – říkají tomu „Flexi“ a to mám IN25. Fuj!
Takže holt příště busem.
Až příště pojedete busem a něco se v něm rozbije. Pojedete autem? Až se rozbije auto, pojedete na kole či pěšky? :-)))
Z Trutnova do HK žádné bývalé německé vlaky nejezdí.
Němci jsou rádi, že se zbaví šrotu a Jančura to tady prezentuje jako špičkové vozy, které jsou 17 roků po rekonstrukci. Zřejmě vyrobeny po válce.
Podle čeho soudíte že je to šrot ?
Neplatí v nich režijka.
Němci, Rakušáné případně další ocení, když se těchto starších vozů zbaví a ještě za to budou mít nějaký ten pěníz. Nalijme si čistého vína: Všichni dopravci (Arriva, ČD, Die Laenderbahn, GW Train, Regiojet, nevím, jak u Leo Expresu, provozující osobní dopravu nakoupili či nakupují starší vozy od Němců, Rakušanů,.. Otázkou je, jak prezentují tyto vozy.
Než budete kritizovat nákup vozů pro potřeby RegioJet, tak se prosím podívejte s čím jezdí tzv. „národní dopravce“ vlak R „Lužnice“- Praha – České Velenice…
Kritizovat nějakého dopravce jinou skupinou sympatizující s jiným dopravcem či více skupinami sympatizující s příslušným dorpavcem je nesmyslne. Všichni dopravci by se měli zlepšovat a jsou si v některých věcech dost podobní v plusech i v minusech. Aby kritizoval RJ fanoušek ČD fanouška, ČD fanoušek Arriva fanouška apod. kvůli něčemu konkrétnímu (ted není důležité co) a přítom RJ, Arriva, GW Train fanoušek, má ten samý problém či jiný problém? Jestli chceme nějaké zajímavé služby na železnici, tak bychom měli změnit úplně jiné věci než co se většinou tady řeší. Někteří z vás se chovají jako by nějaký dopravce byl něco… Číst vice »
Mně se líbí jak jste se o všech rozepsal, až by se jich člověk štítil. Jenom česká dráha 1 řádek…….
„Jenom česká dráha 1 řádek…….“ toto jste napsal, protože jste příspěvek nepochopil. Těch pár teček něco značí. Ten příspěvek jsem nenapsala s tím, že jde o konkrétní nedostatky a ani není o tom, kolik jaký dopravce jich má. Ommlouvám se, že jsem nezmínila Leo Express a AŽD a případně další dopravce provozující osobní dopravu.
Je vážně úžasné číst ty kecy od někoho kdo o tom nic neví. To se to kritizuje z obývacího pokoje, co?
Máte pravdu, že plně nerozumím plně železniční problematice. To nikdo z nás nezná tuto problematiku na 100% Příspěvěk nebyl o kritice železnice, dorpavcích,…, ale o kritice něčeho jiného. Tak že palec dolů vaší odpovědi.
Kapacitní vagony na kola, tak to je myslím dobrá zpráva. Onehdy tu v diskusi na arrivácké rychlíky do Tanvaldu padaly připomínky, že bez kapacity na kola tu zakázku vůbec neměli dostat. Takže bych tu čekal slova chvály … asi zbytečně.
Nejvíc místa pro kola je přece v moderních, klimatizivaných vozech řady B s vakuovým WC!
A może jakiś Gbs na 160 km/h na rowery?
Píšete blbosti (piszesz głupoty). Písmeno „s“ znamená 100km/h. Dnes vůz Gbs je vchodný pouze pro retro soupravy.
Chodzi mi o wagon kryty na rowery. Jak są takie na 160 km/h.
Mne by jenom zajímalo , jak bude jízdu v těchto Bc* vagonech inzerovat, budou cyklo , nebo lůžkové , spací nebo relax, nebo jak jinak je nazve…
„Special“
Tak lehátka prodávají jako standart a na kola dají zvenku samolepku . Ostatně řazení vlaku máš na netu , kde si i vybíráš místo .
Já jen , že reklama na Seznam.cz zve zájemce do “lůžkového kupé” v Bvcmz 😂. Zrovna dnes …
Tak asi vychází z toho , že se na tom leží . Nevím co inzerují . Za mě , ale asi budu ovlivněn dřívějškem , to jsou lehátka . Bvcmz je nějaké označení vozu , neznám to .
Technické věci mají ti výhodu , že se pojmenovávájí stejné věci stejně. Je to prostè milý Watsone. A tak je WLABmz lůžkový vůz/Schlaffwagen/Voiture Lit. A ten Bc je Lehátkový/Ležadlový/Wagon Couchette . V Evropě to tak platilo . Tatinek mne to naučil rozeznávat spolu s Krišpínovým značením lokomotiv v sedumdesátých letech hned jak jsem uměl číst . Prodal-li by mi někdo lehatko a nazval to lůžkem, nebylo by to klamání spotřebitele ?
Halo bude to na noční vlaky, takže to budou buď lůžka nebo lehátka, ty kola si tam budou moci dát lidí z celého vlaku
Dotaz na pana Sůru, tím první znamená že budou dovážet ještě další?
Nebo je to jen jako titulek?
Pan Sura pise o tom, co se deje a nemuze za to, ze obdobi letnich prazdnin a dovolenych pojala marketingova oddelenk obou dopravcu tak odlisne. Zatimco u Regionjetu dominuji temata levnych nocnich vlaku do Chorvatska, Slovinska ci Madarska a preprava cyklistu (ktera je s CD do zahranici velmi draha v radu nekolika stokorun a jeste s prestupy), ktera potesi turisty a dovolenkare, tak u Nahradniho dopravce (ČD) dominuji temata jako dosazeni klimatizace do vysokopodlazni 810 s gravitacnim wc a nebo dosazeni otviracich oken do velkoprostorovych vagonu na 160, protoze pruvan je In jako Inkarta. Co k tomu dodat? Vzdyt to… Číst vice »
Až na to, že ty 810 byly výmysl kraje. To samé honekry bez klimatizace – viz video na FB kde nějaký zástupce kraje hrdě mluví o tom, že klima jim byla nabízena, ale oni ji odmítli a ušetřili peníze….
Přesně tak. Kdo si co objedná, to mu tam jezdí… No a při honu na nejnižší cenu jde logicky komfort a novost stranou.
Neustále se kritizuje, že po Česku jezdí zastaralé vlaky. Leo Express jako jeden z mála soukromníku stavěl na nových moderních jednotkách a tady ho všichni hejtujete. Regiojet přiveze vyřazené vagóny z Německa (a to nemyslím jen tyhle konkrétně), ale chválíme je jací to jsou pašáci. Doporučoval bych si to teda trochu přebrat.
Jenda: rozdíl je v provozu, zatímco Regiojet od svého vzniku počet vagónů na trase Praha – Ostrava – SK zvýšil, přidal noční spoje, funguje v pravidelném taktu, rozšířil spojení následně i na linku Praha – Brno – Bratislava/Vídeň být se starými, ale rekonstruovanými vagóny plus nové vozy Astra a snaží se nakupovat nové lokomotivy do vlastnictví.
Leo express vstoupil na trh s pěti jednotkami, čtyři provozní, jedná záložní. Jeho pozitivem je linka do Starého Města, ale něco jede na Ostravu, něco do Starého města a celodenní pokrytí chybí. A v případě výpadku jednotky prostě zruší spoje bez náhrady.
Kéž by jedna záložní , zálohy nemají
Z Jančurou bych nejela už jen ze zásady! Podceňuje údržbu a personál se u něho také dlouho „neohřívá“.
A na to jste přišel jak.
A hlavně tam neplatí rezijka co?
Odpovím vám. Velké většině „fandů“ (ty uvozovky jsou důležité) vylak jiní, než státní dráhy holt dělají nedobře. Co bych dal já za to, aby dětská kupé na trase Brno Prahy byla u „modrých“ stejná nebo lepší než u RJ. abych nemusle při každý cestě poslouchat tatí, pojedeme žlutým v tom hracím vagónu… Co bych dal za to, kdyby v rychlíku ČD přišel do kupé nějaký „stevard“ a zeptal se co si dám a pak mi to donesl… Co bych dal za to, kdyby mne i v rychléku ČD nějkaý stevard, když ho požádám, mne pro jistotu přišel vzbudit v Suchdole,… Číst vice »
Buzení u RJ funguje ????😱🤔😱
Noo tak možná ještě 20 let a třebas se i dočkáme.
Opäť modrým ukázal chrbát, bravo pán Jančura.
tak si ho vemte tam na Slovensko…
A který vozový šrot ČD může jezdit rychlostí 200 km/h?
Omyl, patří do jiného vlákna.
Hodně osobních vozů podle vás vozové šroty ČD mohou jet až 200. Info najdete na netu. Ale nemohou, protože máme v ČR povoleno jen 160 km/hod pro vše jezdící (nepočítáme zkušební okruh u Velimi a nepočítáme zkušební jízdy na speciální povolení jako třeba u Břeclavi) Podle vás vozový šrot umí 200 km/hod: Pendolino, Taurus, 109E, Vektron, osobní vozy řad BMZ 226, BMZ 232,… Myslíte, že žluté vlaky jsou něco extra, něco lepšího? Astry mají nové nekolik let tak mohou jsou novější než něktré osobní vagony BMZ a další, ale v některých případech je to přesně naopak. Nějaké rozdíly v interiéru… Číst vice »
Jsme rádi i hrdí že je z čech . Je to špička A modří mu záda nevidí . Když si stoupnou na start tak se Jančura už vrací .
Není z Čech, je z Ostravy.
Sem věřil tomu že je z Brna . Sám jsem moravák ale stát jsou Čechy , Czechia , Česká rep. nebo rep CECA. Buďme rádi , že tu někoho takového máme.
Jančura předběhl i Chucka Norrise
Ne, stát fakt nejsou nějaké zas*ané Čechy.
Jo, jo s těmi pár vlaky? To myslíš vážně? Až chudák Jančura pokryje celé území včetně lokálek tak si to povíme. Zobat rozinky na lukrativních tratích, přijímat dotace, kašlat na údržbu a kritizovat to mu vážně jde moc dobře!!!
To ne, já se Jančura nevzdam
Namiesto aby ste na neho bol hrdý, tak ho vyháňate? To je zvrátené myslenie. 🤔🤔🤔🤔 My by sme ho adoptovali hneď, ale on sa zatiaľ nenechal podobnými závistlivými nulami ako Tomáš odradiť. 😋😋😋 Inteligentný človek mu praje úspech.😁😁
I s Babišem!!!
správně i s Babišem, ale raději jen Babiše.
Preboha len to nie!
Jo z celými 4mi vozy..se asi posetém.hlavne je třeba ty vozy udržovat a to je u RJ sprosté slovo..viz zhnojene vozy na R8. ČD mají ve výrobě 50 nových vozů + 180 se soutěží.dalsi vozy se modernizují viz bdt a honekry ,běží výroba pater pro Moravskoslezský kraj .
Jeden honekr po repasy už je . Mohou udělat putovní výstavku a půjčovat si ho po republice . Procenticky je nákup 50 vagonů za rok nižší podíl, než když RJ koupí jednu novou Astru. Další rozdíl je v tom , že ČD se to dodává cca dva roky a RJ koupil i dvě astry za rok.
Jo astry ..staré vozy s novým vnitřkem.
Typická šotoušská hovadina . Nikdo nemůže vyrobit levnější vagon , tak je to šrot . Na cargu vědí nejlépe jak omladit vozy klidně i padesát let starými komponenty. Na osobní taky nechtějí slevu a už vůbec ne zadarmo . Tam umí jednu lokomotivu zaplatit i dvakrát.
Jo Rumunska kvalita ..fakt díky ne.co tu motate Cargo?ani nevíte co je šotouš ale tady je to in slovo.
Šotouš je člověk zabývající se a fotící zde zejména železniční techniku nebo infrastrukturu , zvláště vlaky. Zde takový příznivec železnice , zvláště modrého dopravce . Systém provozu a fungování Carga a osobní je téměř totožný , stejná matka . Zvláštní že na Rumunskou kvalitu nadávají nejvíce ti , co jezdí felicií nebo jedničkovou ochcávou a potichu sní o loganu. Správný šotouš nemá problém s vlaky jiných dopravců , zdejší ingot uznává výhradně dopravce povětšinou státní , tzn omezenec.
můžete mi, prosím, ty zhnojené vozy na R8 nějak prokázat? jezdím touto linkou každej týden, protože máme v Ova pobočku, a já jsem zatím nikdy ušpiněný, smradlavý, do kterého by se mi nectělo nastoupit, vůz nezažil. Vždycky jsem zažil ochotný personál. Zatím vždy když byl hyc jela klima. Opravdu oba jezdíme stejnou linkou?
pán má pravdu, klíma je pro RJ sprosté slovo a čistota taky… vozy 4-5
RJ snad ani vagon bez klimatizace nemá . A srovnávat čistotu RJ a ČD může jen pošetilec .
Neplatí v tom režijka, tak je to ušpiněné, smradlavé a žádná modrá guma by do toho nevlezla. Naopak souprava 1xA, 1xBDs, 3xB je moderní, nadčasový vlak s mexickou klimatizací.
No, jen aby také byly, KONKURENCE SCHOPNÍ S TĚMI VOZY. ONO, NAKUPOVAT ZA CCA 55 – 60 MEGA VŮZ OPROTI ASTŘE ZA 27 MEGA, TO JE NĚCO, JAKO PROPASTNÝ ROZDÍL…
Jen nám tu napište, milý Jerry, kolik dostal Moloch před 2 lety pokuty od DB za ten bordel co tam na těch Berlinerech jezdil, hm….BYLO TO, CELÝCH 220 MEGA ZA ROK…
Vagón od astry a Siemensu je dost velký rozdíl ..třeba tlakotesnost.a ten žebrák z astry nemá ani takovou životnost.je to jako když si koupíte Dácii a Wolkswagen.
A proto se Dacia tak dobře prodává. 2019 3. nejprodávanější, hned za tí VW
Kecy, kecy, kecy!
No dobré ,další šroty v republice,nechápu ten pokrok ,x firem ,různé tarify ,lidé co dobrovolně lezou na noc do tramvaje,spací vozy co nemají ani kategorii lehátka ,když již tu jezdí normální ubytovací vlaky a nemusím čekat na uvaření kafe někde na představku a dojdu si do jídeláku.Ano i ČD to nyní dost posírají a nejsem modrá guma s režijkou,ale k čemu mě tu je Jančura co jen profituje ze svých známostí a jezdí na tratích co mají potenciál ,nebo na tratích placených krajem,bez známostí by nerozjel ani děckej kočárek,stejně jako to pako z KŽC ,ale tam už mu na to… Číst vice »
Rezijka jasná.
Zdravý hluch režijkář? Máte plus za odvahu se k režijkářství přiznat.
A oni jsou i jiné tratě než ty s potenciálem jezdit komerčně a ty kde to nelze a jezdí se s dotací ? Každý kilometr co jezdí soukromník ušetří rozpočet .
furt jsou to lepší šroty než to, co tu často jezdí jako „rekonstruované“ třeby honekry. Co bych dal za to, kdyby podobné vozy mělz vlaky ČD a ne ty strašný honekry s žebříkem na nástup/výstup
Pokud se dívám na fotky tak se do toho leze po stejnejch schodech jako do všeho ostatního.
A který vozový šrot ČD může jezdit rychlostí 200 km/h?
A ČD nebo někdo jiný jezdí i na jiných tratích než těch dotovaných nebo s potenciálem? Nebo o čem ta snůška blbin je?
Jaké šroty, co to melete??? 20ti letá ojetina z Rakouska je pořád lepší, než muzeální socialismus co provozuje na mnoha linkách ČD.
A hrdinné ČD to rozjaly „bez známostí“ nebo k čemu je ten hlupácký „argument“ z modrého mozečku? Paní železničářko, na rozdíl od vás, pan Jančura něco dokázal a kolem něj jsou jasná fakta a činy. Vy jen melete modré bláboly. Jezděte si klidně dál ve šrotech z Górlitz a Bautzen, když tomu říkáte „my jsme byli soběstační“ a v čem jako??
Neví někdo, co je s těmi SNCB/NMBS vozy pana Radima?
Jestli to jsou ty z Belgie, tak jsou údajně odstavené pořád
Stoji na UNL Zapad. Ve ctvrtek jsem je tam videl.
UNL je co? (Omluvte mou neznalost)
typuju Ústí nad Labem Západ. Zde jsou všichni posedlí zkratkama.
Podle salty příspěvků modré úderky předpokládám, že se jejich predikce termínu zániku přesouvá až na další „švestky“?
Ale s jejich ne/zánikem, do letošních švestek je to letos nějak nahnuté. 😀
Tak tohle už je doopravdy muzeum. 🤪🤣🤣
Tak na přepravu kol by v klidu stačil dřevěný dobytčák 😀
Lepší muzeum než nic od ČD
Mate jiste na mysli CD. Jinak Jancurovi velja poklona co dokazal. Modri se muzou jen stydet. Bohuzel… Maji jen velkodusne kecy o rezijkach a odborech, ale skutek utek…. Tady je alespon videt, ze kdyz se chce rak to jde… Coz ale modrym samozrejme hodne vadi, protoze se v plne nahote ukazuje, ze jim se nechce…
Vozy rekonstruované v roce 2003? Já byl nedávno v muzeu, v Chomutově. A viděl jsem tam několik strojů, které mají ČD a ČDC v běžném provozu.
To bylo depo ?
Tak snad je na Slovensko nasadí i na denní rotaci, hodilo by se to…
Myslím že ne, protože tam jsou lůžka a lůžka potřebnou připravit
kdyby se raději tento ,,o třídu lepší“ dopravce koupil nové vozy….
Co kdyby jste mu na ně přispěl, třeba aspoň jedno procento?
Přispíváme mu z daní
To si děláte prdel ne?
Jó a ten Ústecký kraj je co ?
A o ony CD zadne dotace copak nedostavaji???? Proc by jeden mel distsavat majlant a jeste poskytovat drazsi sluzby a druhy ma jezdit na sve riziko? Mate to nejak domotane….
Příspěvky na studenty a důchodce nejsou z daní? A co taková R8? To taky není z daní?
Ano , Tam jezdí RJ levněji a lepšími stroji než bylo doposud . A zvládl to do roka a do dne. Ty příspěvky ne určité skupiny jsou jen dobře kryté dotace pro ČD aby vydrželo do “ švestek “ . Ostatní se jen svezli.
R8 je obrovsky kvalitativni skok oproti CD, to museji uznat i ti nejvetsi CD ultras…. RGJ tam byl jednoznacne prinos pro vsechny….
to teda není, za dob ČD bylo aspon v zimě ve vlaku teplo, v létě se dalo větrat, teď nefunguje nic z toho … naopak je lepěí přesnost a jízda trochu pohodlnější jinak je to z bláta do louže…
kom: A nebo tam žádný teplo ČD zrovna nemělo….
jezdil jsem tam každý týden 2x teplo nebylo jen jedou za zimu, u RJ je teplotní nepohoda standard…
Proč lidé stále srovnávají R8 od ČD a od RJ? České dráhy jezdily podle toho, co jim ukládala smlouva. Regiojet jezdí podle podmínek smlouvy nové. Nemyslete si, že při výhře ČD by zůstala stejná kvalita jako do prosince minulého roku.
.pokud srovnám lonšek a letošek na R8, tak RJ vyhrává ve všech parametrech. klima, slušný „bufet a ceny pořád nižší, než byla loni u ČD.
Kroměříž – Brno s ČD bylo obvykle za 82 CZK. Nově KM – Kojetín 18 CZK a se žlutým Kojetín – Brno 99 CZK – tj. dohromady 117 CZK a nemáš jistotu, že ti přípoj neujede a jízdenka nepropadne. Pokud chceš flexi jízdenku, tak ta je za vyděračských 110 CZK. Asi tolik k výhodnosti žlutých na R8…
Jaké příspěvky pro studenty a důchodce? Stát nařizuje slevu, tak ji kompenzuje stejně jako všem ostatním dopravcům. Co je na tom k nepochopení?
kompenzace za studenty jdou odkud?
Tak se podívejte, kolik z daní dáváte té nefunkční firmě z nábřeží. Nevidím, co je špatného na tom, že se i Radímek přisál na státní cecík, když ČD z toho státního cecíku čerpají hektolitry/s mléčka aby fungovali, přičemž Radímek cucá mililitry/s.
Jaké příspěvky pro studenty a důchodce? Stát nařizuje slevu, tak ji kompenzuje stejně jako všem ostatním dopravcům. Co je na tom k nepochopení?
To se ptáte na špatným místě, ptejte se u ANOfertu.
jako všem co jezdí i v závazku.
Proč bych to dělal? 😀 Je to soukromník, ať se stará… Velkohubá prohlášení a skutek utek…
Ano, s tim douhlasim. Tech velkohubych prohlaseni CD bylo tolik o zlepsovani vlaku a skutek opravdu utek, to jo. A Radim to musi zachranovat Diky nemu ta draha aspon trochu funguje vstricneji beznym cesrujicim…
Co tady radim zachraňuje? Krom LE a ČD tu nové vlaky nikdo nemá…
RegioJet bych řekl že má poměrně mladý lokomotivní park. A vozy Astra jsou rovněž nové (a rohodně bych neřekl že to je v tomhle případě nějaké měřítko)
Loko odtáhne, ale místo je tam jen jedno pro strojvedoucího. Cestující veřejnost je bohužel vzadu. V takovém Garfieldu bych se vpředu svezl rád, ale jízdenku na to Radim neprodává.
Astry jsou údajně rekonstrukce..
Tak zaprvé nejsem režijkář, nejsem modrý, žlutý, černý a ani růžový. Tak velkohubá prohlášení Radima o nových soupravách, posléze vagonech a loko a kde to bylo soupravy se nekonaly nové loko a vagony také ne. Jak je to dnes vagony pokud vím nenakupuje nové žádné vše jsou malé či větší repase. Loko většinou repas a nové pokud jsem sledoval tak na zápůjčku. Jediný kdo dodržel obratovou soupravu je Leoš, ale zase se mu to vymstívá. Nemá zálohy nemůže nafukovat soupravu podle lidí. Každé má něco modří mají Pendolino a railjet. žluták má kytičky a vlezlý stevardi/ky leoš má soupravu hrkačku… Číst vice »
Nie?
https://www.google.com/search?q=karel+furiš&oq=karel+furis&aqs=chrome.1.69i57j0.4346j0j7&client=tablet-android-lenovo-rev2&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Kdybyste tomu rozuměli, věděli byste, že od Regiojetu si můžete kupovat dluhopisy. Protože je RJ podkapitalizované, žádný další úvěr nemůže od bank dostat a už i z dluhopisů se refinancují úvěry.
Protože díky vývoji trhu na nich má lepší úroky. To asi není nic co by vedlo k divení. Navíc myslím, že více našich národních dopravců vydává dluhopisy.
Za prvé je to totálně nereálné, a za další je v EU většina výrobců v oboru totálně přetížená na roky dopředu, plus samotná ČR má nejnižší nezaměstnannot na světě a nemůže místy zvláště když na ně potřebujete nejvíc nedostatkové zdravé chlapy manuálně zručné s technickým vzděláním zbytečně plýtvat.
Tak lroč ČD mají objednané + se jim vyrábí a navíc si ještě k tomu budou objednávat mašiny ?
To jsou velkohubá prohlášení ČD. Při padesátileté životnosti strojů by měli obnovovat dvě procenta prostředků ročně. Nejsou schopni ani vypsat řízení , možná proto , že ani neví co chtějí. A kopou do všech okolo. Stále je lepší kupovat starší vozy a obohacovat spoje , které jsou kvalitou cestování jinde , než reinkarnovat polovraky typu 810 a špičkových Honeckerů. Více výběrových řízení a bude líp. Jsem přesvědčen , že 40 až 60 procent trhu je pro ČD dostatečných a mohli by to snad i zvládnout. Pokud přijde někdo na linku a chce tam jezdit bez dotací ať mu popřejí šťastnou… Číst vice »
Víte pokud jste podnikatel tak v konečném důsledku rozhodujete o svých a případně cizích penězích Vám svěřených jen a jen vy. Pokud jste šéfem státem vlastněné firmy tak pochybuji, že rozhodujete jako jednotlivec. Minimálně zájmy politické, správní rada či něco podobného a svázání řízeními. Takže pokud se dnes Radim rozhodne, že v Pondělí něco koupí loko, vagon tak jej v horizontu jednotek týdnů může mít. Za tu dobu u modrých proběhne ztuha zpracování návrhu na vypsání výběrového řízení. Pokud by u modrých to v pondělí odsouhlasilo představenstvo, že v úterý nakoupí vagony včetně toho, že v Pátek by to zaplatili… Číst vice »
https://www.google.com/search?q=karel+furiš&oq=karel+furis&aqs=chrome.1.69i57j0.4346j0j7&client=tablet-android-lenovo-rev2&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Tak to rozhodně. Na druhou stranu mohou uzavřít smlouvu třeba na deset let s dodáním 50 vagonů s opcí na 1000 dalších. A odebírat postupně. Museli by ale vědět co chtějí a ne jen ojebávat stát a lidi včetně cestujících. Vždyť ČD kupují dráž než RJ po jednotkách kusů. Jsou bez jakékoli vize , a dlouhodobé plánovat vůbec nejsou schopni. Přizpůsobují se jen Leovi nebo Jančurovi , bez nich by to zde bylo podstatně horší. Zvláštní kapitola je cenotvorba .
RegioJet má už mašiny vyrobené , tak vás argument ohledně Mašín nedává smysl
Protoze ETCS na koridirech id 2025
Protoze ty masiny ve flotile maji stari cca 35-60 let (vyjma nekolika jednotek ks Zatopku) Zbytek jsou lesingy – tj ty masiny nevlastni a nikdy vlastnit nebude…
Cd obnovuji vozovy park jen velmi vlazne, a to pobiraji nehorazne dotace. Tady bych cekal mnohem vetsi progres. A ne to srotiste, co na drtive vetsine spoju predvadeji….
Vlaky Ostrava-Praha nemají vůbec oddíly na kola. Vše je asi na Brno-Bohumin. A to loni měl každý vlak vagon Lowcost, kde se pověsili kola. Taky úbytek cestujících.
Do Ostravy kolo netřeba, do Stodolni ani na Bolt Tower 🙂
alespoň na Slovensko by to bylo fajn, kdyby tam ten jeden dementní Bmz s věšáky na kolo jel 🙃🙃🙃
Tak ještě vůz pro přepravu psů a nebude za co hejtovat…:-)
(Nějaký Bchund)
No lepší by určitě byl vůz na přepravu aut.
Tak pro přepravu psů jsou původní Béčka ne ? 🙂
Ty jsou pro přepravu šotoušů.
Ty řadit pouze na vlaky s 162. A přetřít do ČSD zelené a potáhnout sedáky koženkou. Samozřejmě by to byl vůz bez servisu a jako průvodčí by někde na chodbičce seděla stará nasraná babka v oblečení průvodčích z dob ČSD a při příchodu nového šoťouše případně při nějakém požadavku na ni by sprostě nadávala. 😁
Klíčové slovo: bundokošile!
Naprosto dokonalý produktový nápad! Doufám, že se toho Radim chytne!
Ale musela by jet loko ČD se strojvedoucím ČD aby šoťouši jeli 😀
Ale či dôjdu pri CD nie je isté. 👎
No pořád lepší než ty Leošovy tramvaje 😀 Černý by se mohl z hlavní trasy někam uklidit, ať tam je víc prostoru pro ty dva zbývající, regionální dopravu a nákladní vlaky.
Tak ty jednotky nezabírají tolik prostoru
Právě že radši méně (ne zas o moc) ale delších vlaků, než více krátkých ne? 😉 Více krátkých zabírá více prostoru.
S jejich dynamikou jízdy, délkou soupravy a rychlostí 160 km/h fakt moc místa nezabíraj.
O délku soupravy, při pevně stanovených tratovych oddílech, vůbec nejde.
Fantastické správy, prevoz bicyklov v nočných vlakoch je neskutočná služba. Človek vstane v cieli a môže rovno pedálovať. Veľa krát som takto využil Nightjet, bohužiaľ tí to ponúkajú len v CH a DE, do Talianska napríklad nie. Bravo!
Súhlas, ale tunajšie modré gumy príliš nesúhlasí, naopak spomínajú ako predtým bolo lepšie. 😁😆
No a z lehátek udělá lůžka a čecháčkové budou hýkat blahem jaký mají luxus… 🤣🤣
Jan Kocourek (Čecháček?) už hýká! LIKE! 😀
Jako, že lehátka zůstanou a jen to přejmenuje? Tímto mne docela zklamal. Lehátko je lehátko a lůžko je lůžko.
Má ten vagón nějakou plošinu, nebo se to musí tahat ručně (kola do vagonu)
Ručně, podívejte se na VagonWEB do fotogalerie 😉
Kolik že váží bicykl, že je potřeba plošina? Hádám, že cyklista je povětšinou osoba fyzicky zdatná a 25 kg do výšky prsou zvednout dokáže bez sebemenších potíží.
Ale bude tam muset být asi nějaký stevard aby to zvedl
A jediný důvod, proč by tam měl nějaký stevard být?
Aha já myslel že to má dveře jak vagóny pro vozíčkáře od ČD, ale ony to jsou normální dveře se stupinkem
Tak elektromopedy, které obchodníci a někteří pomýlení lidé považují za kolo jsou opravdu těžké kovadliny.
Ale to neni vagon pro motocykly….
mpje kolo má 11kg, v pohodě zvednutelný jednou rukou
Jak to vypadá s dalšími vagóny, Jančura říkal, že mu soukromníci nabízeli ještě vozy (kvuli krizi) , ale zatím tu máme jen vozy od DB
Jančura toho nakeca…
Jsem četl že měl podepsat teď smlouvu na 100 vagonu, ale „prý“ kvůli koróně nepodepsal
…další fífácký majsterstick pro RJ…dobrý vozejky pane Jančuro!
Vozejky hele
To jsme to dopadli. Po Belgičankách z Kovošrotu tu máme další šrot. Kde jsou naše vago’nky, kde je výroba lokomotiv. To byl účel převratu, zničit náš průmysl. Dnes ve vag. ve Studénce rostou kopřivy. Myslíte, že by jsme neuměli vyrobit vozy na 200 s klimatizací. Tisíce lokomotiv do Ruska nevyvezeme, dnes je tam vozí Němci.
Vyrobit bychom je asi nějak uměli. Ta podstatná otázka ale je, zda bychom je dokázali prodat a jaké by měly TCO.
Jestli se nepletu, tak velká část nových vozů pro ČD od Siemens vzniká právě v ČR
Petr: skříně vyrábějí v německu, Škoda dodělává interiéry a možná venkovní lak.
Pane dnes je úplně jiná doba. Prim hraje IT, umělá inteligence nebo roboti… a na tyto věci jsou Češi moc šikovní 🙂
Pozorovatel: vagóny a lokomotivy jsou dnes nahrazovány jednotkami, tak je Škoda úspěšná. Patrové vagóny umí také, ale pro lokomotivy nemá odbyt. Samozřejmě pokud Škoda vyhraje výběrové řízení na dodávku 90 lokomotiv pro ČD bude to pro ni super zakázka, ale vzhledem k výrobě konkurenceschopných jednotek EMU, tramvají a trolejbusů jsou lokomotivy nyní až někde vzadu, zejména z toho důvodu, že kvůli malokusové sérii, celkem vyrobeno tuším 28 lokomotiv (20 ČD, 2 ZSSK a 6 DB Regio) se nezaplatí vývoj oproti Siemens a Bombardieru, kteří prodávají desítky až stovky lokomotiv.
Vagónky ve Studénce je škoda naštěstí to po ní vzala škoda tr.
Ale klíčema jste cinkal, že
pokud bychom to uměli, proč to asi neděláme? Je krásný argument ONI… TI DRUZÍ…. Převrat žádný průmysl nezničil.
Myslíš, že si nikdo nepamatuje, co tu jezdilo v roce 1990 a co v té době jezdilo na Západě? A ešusy nebo pantery, to se nepočítá?
Neumíme to , jinak bychom to delali
Zapomněl jste na to že na Smíchově se taky už nevyrábí tramvaje a na Zličíně taky rostou kopřivy, kam jsme to došli, už ani ty tramvaje. V ČKD už taky nevyrábí parní lokomotivy. Svinskej kapitalismus. Bejt tady pořád soudruh Jakeš, tak dodnes jde do Ruska 1000 Čmeláků ročně.
A dokonce ani vozy metra se u nás nevyrábí! … jo sakryš počkat, za to nemůžou kapitalisti, takže to je vlastně v pořádku.
Místo lokomotivky stojí o2 arena, místo zbytku čkd obytné baráky. Na Zličíně točí s.r.a.čkové seriály například modrý kod.
Škoda vyhrála výběrové řízení na jednotky metra pro Waršavu.
Varšava po našem, nebo Warszawa po polski.. jen maličkost
Tolikrát jsem navrhoval někomu od ČD ať to koupí a tolikrát jsem se dozvěděl, že to je zbytečnost a nenajde to využití…
To víte. Dráhy si myslí, že na další soutěže jim budou Béčka a Áčka stačit. Že jsou po celé západní Evropě ojeté vozy s klimatizací na nejméně 160 km/h, ze 70. a 80.let, které by mohly další desetiletí sloužit v dálkové dopravě, to nikoho nezajímá. Pak jsou tady lidi co budou mlet nesmysly typu že se to nevyplatí. Regiojet je soukromík, on má zatraceně dobře spočítané že se mu ty ojetiny vyplatí.
Dráhy namísto skupování šrotu z celé Evropy tu po 4, jindy po 6 kusech apod jako to dělá RJ pochopily, že na tom nelze stavět celou flotilu a raději se naštěstí zaměřují na nákup nových vozů, viz aktuální výroba 50 siemensů a poptávka po dalších 180…
Jančura to dělá pro expanzi, zatím se mu sakramentsky daří
Samozdřejmě nový vagón je nový vagón, ale obětiny od jancury jsou ty nejlepší co v ČR jsou
Ty ojetiny mu pomáhají vyhrávat soutěže na rychlíkové linky. Dokud si ČD neuvědomí, že musí použít stejnou taktiku jakou používá Regiojet, tak budou jedno výběrové za druhým opouštět jako poražení.
Jo než dráhy něco koupí, tak přijdou o další linky. Takže efekt je jakoby nic nekoupily. Soutěže nebudou čekat na to až dráhy koupí vozy. Soutěže jsou teď pokud dráhy nejsou schopné sehnat ojeté vozy se kterými by mohly vyhrát dané soutěže, je to jejich chyba. Příští rok jsou to třeba linky R9, R10 a R23. Soukromníci jsou připraveni, dráhy ne. Uvidíme kdo z koho.
R9 v podání od RJ bych docela uvítal.
To je pěkný PR. Škoda jen, že to vaše „naštěstí“ je první a ojedinělá vlaštovka. Až to takhle budou dělat systematicky několik (desítek) let a obnoví svojí flotilu, pak bude čemu tleskat.
No, kdo umí, ten prostě, a jednoduše, umí….Kovid ani Krize, ta finanční, nemá na to, jak se zdá, absolutně, žádný vliv…
Copak asi tak, předvede mladej Paštikář…Nezaplacený fakturky na VŮŽ a jinde…..A copak na to, kluci, na Nábřeží…..
K „Nezaplacený fakturky na VŮŽ a jinde…“
To máte na mysli faktury za to intenzivní testování jednotek Sirius?
Zdravím, ono, je to prostší, než se zdá, ale, pohledávky jsou na myčce, a i ůklid je po splatnosti…Jestli nějakou menší část už okruhu dal, aktuálně nevím…
Proč by okruh platil Leo ? To snad platí čínský komunista a nepochybně to Leo uhradí po předání ať už leasingem nebo úvěrem .
Myčka a Leo vlaky?
Leo už vede táta .
Prostě co slovo to nesmysl . Pravděpodobně modrogumí . Nikdy jsem s tím nejel a nepojedu ale je to hnus . Možná by šel prostor pro kola po sezoně využít na R8 pro zaryté příznivce ČD – mohou tam postávat , polehávat nebo se jen tak povalovat , popíjet , plivat (na kdeco ) …… A bez místenky
Opatrně, s těmi soudy…Co jsem napsal, je holá pravda. Jak to mají ve firmě, to je otázka, nicméně, starej Paštikář, shrábl své love, a pochybuji, že by se v tom jinak angažoval. Nejlépe ví ( on, alespoň něco dokázal, na rozdíl os mladého ), že nemá budoucnost a byla tragická chyba, ty Flirty pořizovat. Ale, co už, nějak s nimi dál naložit musí, respektive, banka, která je jejich majitel, už nějaký ten rok nazpět, že??
Nebo, také co slovo, to nesmysl??? Vyvraťte to, prosím…
Starší paštikář v tom pro neschopnost mladyho jede někdy od podzimu. Zbytek je plácnutí do vody . Holá pravda co nejde doložit. Domněnky z agentury JPP
Ježíši, po celosvětové pandemii viru která kosí dopravu obecně a aerolinky třeba padají a propouštějí má tady jeden malý soukromník dluh na myčce a za úklid – to je spíš super výsledek.
Neřekl bych…. Píše se tu o Regiojetu, jak ten zvládá ve vztahu k jiným, noblesně tu všeobecnou šlamastiku… Jiný, bojují o své přežití, no a on, využívá situace, a nakupuje za pár šlupek a výrazně tak, přispívá ke svému růstu….
Dopravu nekosí visrus per se, ale předání vlády provosenkám s tvrdým a ignorování mnoha dalších ukazatelů. Obávám se že tvrdě platíme za naši pošetilou víru že vláda odborníků je nejlepší možná.
Další vozy nakoupené na rozšíření provozu, nové lokomotivy se vyrábějí (minimálně tři jsou již vyrobené a zkoušejí se). To vypadá, že krize nekrize se Regiojet stále roste.
Povoleno bude přepravovati výhradně ojetá kola, ojeté cyklisty a ojeté cyklistky…
Vozy BDSM ovšem ve vlaku nebudou řazeny.
BDs by ČD měly. Tedy bez masa. Určeno pro vegetariány.
Já vím, jednou jsem se přeřekl a vyděsil tím anglické studenty 😀 Akorát nevím jestli měli strach z toho že budu muset jíst maso, neb z něčeho jiného. Myslím že některé věci se bohužel již nikdy nedozvíme…
Komentovat budou ojetí přispěvatelé.
To doufám, sám už jsem také dost znatelně ojetý. A můj bycikl má najeto skoro 100 000 km, také vypadá dost „jetě“.
Já mám tu nevýhodu, že už jen málokdo o mne aspoň opře kolo. Mé kolo má tu výhodu, že ho nikdo neukradne.
Omlouvám se, že jsem s tématem poněkud odbočil od článku, snad to trochu někoho pobavilo.
😀
A nešlo by u cyklistek (při nástupu) udělat výjimku? Kdyby slíbily, že to cestou napraví…
A nebude to pak diskriminace? Přece jenom máme 21. století a někteří cestující by se mohli cítit dotčení. Navíc se říká že ta skupina je trochu solventnější klientelou.
Nebojte, rezijky ako vy nebude doveleno prepravovať.
Jestli ty vozy budou vypadat jak na R8 tak potes koště.
Já bych řekl, že ještě hůře viz https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CH/CNL_BDcm.php
To vypadá pěkně.
Mě se líbí . To kolo je super nápad .Tam se vleze i raft Hlavně pěkně odděleně , ne jako interpanter .
Hm škoda, že taky věšáky. Mně se líbí, co jsem viděl v ÓBB soupravě z Lince do Budějovic ten cyklovůz, kde půlka je sezení pro cyklisty a půlka jsou kola parkována v normální poloze v jakýchsi boxech stromečkovitě k chodbičce.
No, určitě vypadají ty vozy líp, jak šrotiště Bee, co tam provozovaly ČD, takže za mne změna k lepšímu. A to jsem držitel karty IN 100, takže ve žlutým vlaku platím
Můžete mi říct, co je na Bee šrotištního?
Bee špalkový skřípající vůz na 140 ze kterýho padají howna na koleje a nemá klimatizaci, hrdě nese cedulku, že byl vyroben ve vagonce Bautzen v roce 1979 a rekonstruován ve Velenicích v rroce 1987, nebo kdy? Je to podle vás vůz 21. století?? Tak pokud jsou šroty jančurovy ojetiny s kotoučáky na 200 a vakuovým wc a klimatizací???
Ty švýcarské sráče mají stále gravitační WC, přestože to odporuje platné smlouvě.
Jaké smlouvě? :)))
Vy jste nikdy nejel na R8 Bohumín Brno? Tak teď si je bohatě užijete na R Praha Děčín…
To je o 2-3 kupé méně. To vyberou šest tisíc za kola na Košicí?
Tahle úvaha by dávala smysl, pokud by měli obsazenost 100%. Jestli ne a současně tím přilákají nove zákazníky a celkovou obsazenost vlaku tím zvýší, tak ty počty budou vypadat uplne jinak.
Zjevně vás nenapadlo, že mohou získat cestující, kteří by bez kola nejeli vlakem vůbec.
Otevři si Slovinský nebo Chorvatský jízdní řád a podívej se jak jsou daleko stanice od sebe? Je to drobet dál než v Čechách zkus si pěšky dojít třeba Celje – Laško a přijdeš na to jaký tam mají terén.
Šlo by trošku rozebrat co si chtěl tímhle komentářem říci…? Díky.
V Čechách osobní vlak staví tak často, že dojdeš z jedné stanice do druhé
Štětí – Liběchov cirka 8 km v pohodě procházkou po rovině dojdeš. Ale zkus si jít pěšky ve Slovinsku třeba Laško – Celje? To je podle mne na kolo.
Díky za vysvětlení myšlenky :).
Nicméně si myslím, že bych kolo do Chorvatska bral spíš na nějaké větší výjezdy po krajině atd., než na pohyb po mezistaničních úsecích, ale chápu jak to myslíš… :).
Sem se třeba bez kola nedostaneš http://gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/11586/aDSC_1351.jpg
7,7 km. Hodina a půl když se přidá do kroku. A necelých 10 minut na motorce.
Tak to už v mém věku tak rychle nejdu.
Tak tím vlakem jezdí samí studenti a v tom voze nepochybně taky budou všichni do jednoho studenty a RJ to zase zvýší popularitu. To by pak bylo, aby se to nevyplatilo.