Autobusy Cestovní ruch Dopravci Železnice

RegioJet příští týden obnoví mezinárodní spojení do Německa, linku do Švýcarska oživují Nobless Line i ČSAD Tišnov

Stevardka RegioJetu. Pramen: Student Agency
Stevardka RegioJetu. Pramen: Student Agency

První obnovené autobusové linky do zahraničí zřejmě pojedou do Německa. RegioJet plánuje jezdit od příští středy do Drážďan a Berlína, brzy chce obnovit také spojení do Vídně. . Vláda umožní dopravcům jezdit do zahraničí od pondělí.

RegioJet pro autobusovou linku z Prahy do Drážďan a Berlína dnes začal prodávat jízdenky. Autobusy poprvé vyjedou ve středu 13. května. Následně chce společnost zahájit autobusový provoz na trase Brno-Vídeň. Předpokládaný start linky je v pondělí 18. května, mluvčí dopravce Aleš Ondrůj však upozornil, že je nutné ještě vyjasnit některé podmínky pro odbavování cestujících na hranicích na rakouské straně. Autobusy by v Brně měly navazovat na vlakové spoje mezi Prahou a Břeclaví.

Další spoje bude RegioJet obnovovat postupně, zejména podle poptávky. Co nejdříve ovšem chce obnovit i vlakové spojení do Rakouska. „Sledujeme, jak se vyvíjí situace i na Slovensku, kde jakmile dojde k odstranění zákazu přeshraniční přepravy přijatého na slovenské straně a změně režimu takzvané státní karantény, jsme připraveni spojení ihned obnovit,“ dodal Ondrůj.

Od 14. května začíná s pravidelným spojením z Prahy do Bernu Nobless Line. Dopravce provozuje některé spoje už nyní, ale jako komerční repatriační. Od 18. května chce pak firma jezdit do Švýcarska dvakrát týdně. FlixBus plánuje první spoje z Česka do Rakouska a Německa 25. května. Od 18. května postupně obnoví  provoz na lince z Brna do Bernu také ČSAD Tišnov.

⚠️ Obnovujeme spojení do Švýcarska – 2x týdně ⚠️🙏 Prosíme o sdílení 🙏Vážení cestující, jistě víte, že v současné době…

Gepostet von nobless line am Mittwoch, 6. Mai 2020

Ostatní velcí dopravci o obnovení linek do ciziny zatím nerozhodli. Pro Leo Express jsou podle mluvčího Emila Sedlaříka klíčové linky na Slovensko a do Polska. Tyto země však zatím nepovolují vstup cizinců na své území, dopravce proto vyčkává na uvolnění tamních opatření. „Doufáme, že česká vláda pokročí ve vyjednávání a termín bude brzy znám,“ podotkl Sedlařík. Leo Express mezitím v tomto a příštím týdnu posiluje provoz na vnitrostátní lince mezi Prahou a Ostravou, po otevření hranic následně tyto spoje prodlouží i do sousedních zemí.

České dráhy už na začátku týdne uvedly, že o situaci jednají s úřady, které si u nich dopravu objednávají, a s dopravními partnery ze zahraničí. Společnost zajišťuje provoz mezinárodních linek pouze na českém území.

Zákaz mezinárodní osobní dopravy platil od 14. března, dopravci museli zrušil desítky spojů. Vláda v pondělí tento zákaz s účinností od příštího týdne zrušila. Podmínky pro cesty do zahraničí budou stejné jako v případě individuální dopravy. Na hranicích tak bude policie u cestujících kontrolovat podmínky pro cesty do a ze zahraničí. Lidé se musí při návratu do vlasti prokázat negativním testem na koronavirus, nebo nastoupit do 14denní karantény.

ČTK + Zdopravy.cz

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radulescu

Otázka je, v jakém rozsahu se Flixbus otevře. Není to klasický dopravce a např. ve Zlíně Gungdrop, který se nechal natřít na zeleno, všechny řidiče. Osobně si myslím, že v nejbližší době uvidíme postupný odchod Flixbusu ze scény. V nadchazející ekonomické krizi investoři utáhnout kohoutek, a taky není jisté kolik dopravců v zelené barvě přežilo.

Svojsin

Osobně znám jednoho z rodičů, který u Flixu zůstal a čeká právě na otevření linky do Zlína. Zatím jezdí brigádně jinde.

Svojsin

Resp. u firmy, která to jezdí, pochopitelně. Flixbus autobusy nemá, to jistě víte.

Marťas

Nevím, ale pak se dočtete zprávy, že Flixbus přebírá toho kterého dopravce, třeba Eurolines. Možná by pan Sůra mohl napsat článek o tom, jak jsou na tom jednotliví dopravci pod Flixbusem, jak je na tom samotný Flixbus a jak se jim spolupráce zamlouvá.

Leoš Konečný

Tak bylo by jedině dobře, kdyby Flixbus opustil scénu, dost na tom, že málem úplně zničil úroveň cestování a vrátil autobusovou dopravu o dvacel let zpět. Díky úsilí Student Agency – Regiojetu se naštěstí kvalita cestování udržela.

Fischer

Cože? Vzpamatuje se člověče. To Jančura funguje tak, že nasadí podnákladové ceny, zničí konkurenci a pak cenu začne šroubovat nahoru. Pokud se Vám Flixbus nelíbí, tak jezděte s Jančurou. Ale Flixbusu můžete děkovat za nízkou cenu jízdenek. A když jste u superjančury, taky jste si všimli, jak často mívají v poruše kávovary? No to je proto, abY vám nemuseli dělat tu kávu zdarma, kterou slibují. Ten hajzlik to dělá dobře. Spousta lidí uvádí jako výhodu kávu zdarma, i když ji v 80% případů nedostanou… 😆

RTO lux

proc ta propagace Noblessu, kdyz maji jedinou zahranicni linku a provoz na stejne lince obnovil i Tisnov…

Jan Sůra

Ono by stačilo, kdyby o tom ČSAD Tišnov dalo také vědět. Každopádně díky za upozornění, doplníme

RTO lux

ono by stacilo je sledovat na fcb 😉

DDT

FCB není kanál pro komunikaci s médii. Novináři sledují TW a hlavně to chce nebýt líný a vydat tiskovou zprávu.

Jan Sůra

Nestačilo. FCB má debilní algoritmus zobrazování, TW je jistější. A hlavně by stačilo poslat do médií tiskovou zprávu.

Tomáš

Flixbus už bude jezdit od 11.5.
Itálie- Německo

František Lukeš

Hold nenažranci…Italové by ještě neměli otevírat své hranice

pozorovatel

A vy snad víte, jaké jsou podmínky pro cestování tou linkou a zda to třeba není především nabídka pro nějaké „repatrianty“ umožněná po zrušení karantény a zákazu cestování?

Tomáš

Normálně jde v apce koupit jízdenka. Zkuste to sám. Někdo tady dá info a partička jen minusuje. Tak hodně zdraví všem.

pozorovatel

To, že je možné koupit přes internet jízdenku, ovšem ještě vůbec nic nevypovídá o tom, jaké skutečné podmínky pak platí pro její využití „v reálu“: mohlo by se vám třeba také klidně stát, že vás pohraniční policie vysadí z autobusu na hraničním přechodu, protože nevyhovíte nějakým omezením, za které dopravce neodpovídá, a budete „nahranej“ a ani nedostanete zpět nic ze zaplaceného jízdného, protože dopravce vaše problémy s nedodržováním podmínek stanovených státem pochopitelně nemusejí vůbec zajímat – není to přece nic jako zájezd (dovolená) typu „all inclusive“ zakoupený u nějaké cestovní kanceláře! Každoročně jsme jezdili minimálně jednou do roka někam po… Číst vice »

Tomáš

Děkuji za profesionální vysvětlení pro neznalé.
Můj případ to naštěstí není. Pojedeme z Itálie do CZ autem. Měli jsme 2 možnosti, buď EU test za 209€ a všechno v klidu. Nebo průjezd Rakouskem bez zastavení, s potvrzeným papírem. Bereme to druhé, a KHS je už připravena .