lot
Cestovní ruch Dopravci Železnice

RegioJet přidává spoje do Chorvatska, vlaky pojedou denně

Vlak RegioJetu s lokomotivou Traxx. Pramen: RegioJet
Vlak RegioJetu s lokomotivou Traxx. Pramen: RegioJet

RegioJet dnes oznámil navýšení počtu vlakových spojů do Chorvatska a Slovinska. Od 11. července budou vlaky k Jadranu jezdit každý den; dosud byla ohlášená frekvence třikrát týdně. První spoj vyjede z Prahy v úterý, pro nástup a výstup zastaví v Pardubicích, Brně, Břeclavi a Bratislavě.

Na spojích budou v provozu soupravy s kapacitou až 560 cestujících. Na konečné v Rijece mohou cestující využít návazných autobusových spojů do přibližně třicítky destinací na chorvatském pobřeží. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje se k dnešku prodalo přibližně 30 tisíc jízdenek, řada spojů (včetně prvního) je prý vyprodána.

Za jednosměrnou jízdenku včetně rezervace pro cestu ve voze se sedačkami zaplatí cestující od 590 Kč/22 eur, za lehátko ve spacím voze zaplatí od 790 Kč/30 eur. V ceně jízdenky je rezervace místa, káva a malá snídaně ráno před příjezdem do Rijeky.

Vlak pojede jako noční spoj. Na provozu spolupracuje RegioJet s Chorvatskými železnicemi (HŽ), Slovinskými železnicemi (SŽ) a maďarskou společnosti Continental Railway Solution.

Odebírat
Upozornit na
guest
205 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avlaky

Nevíte jaké jsou ty lůžkové vagóny (označení)?

ketchup1970

Pan Jančura zatím nevládne lůžkovými vozy – tedy WLAB . Používá ojetá Bcmz stejně jako ČD . A to jsou lehátka. Wagon Lit / Wagon couchette Postě se tady století vyvíjela terminologie, která umožňuje dobrou orientaci. A pak se do toho pustí někdo jiný a je z toho hokej.

Rtolux

Tech 30.000 pax mi nejak nevychazi ani pri 100% obsazenosti. To asi pri zpatecni ceste Praha-Pula zapocita 1 cestujiciho alespon 4x (vlak,bus,bus,vlak)

bkv

proč? při jízdách 3x týdně to dělá cca 27 tis. lidí. A teď jezdí denně…

Rtolux

30.000 mel pry prodano jeste se 3 jizdami tydne… takze 110% prodane kapacity a jeste porad se nasla mista

Ludva

Asi to tak skutečně je. Píše se, že prodal 30 tisíc jízdenek. To znamená asi 15 tisíc tam a 15 tisíc zpět. Prodávají se jednosměrné jízdenky, tak je to asi počítáno takto. Dost lidí si ještě ke všemu koupilo pro jistotu celé kupé kvůli soukromí i když jedou 3, 4. Tak bych to odhadovsl, že cestujících určitě nebude ani těch 15 tisíc.

Ondřej

Je to kampaň!!!

Pavel

Ty lůžka jsou stejné jako u RJ do Košic ? Ty má RJ bez klimatizace a jen s gravitačním WC…. Vrz klimy to bude v létě docela těžké …

ketchup1970

Lůžkové vozy jsou řazeny na vlacích státního dopravce jak ČD tak ŽSSK, tedy Wagon Slovakia a JLV. společnost RegioJet vozí vozy Bcmz. Více viz vagonweb.cz
Nemyslím, že by v létě v noci byl problém s teplotou vzduchu. Gravitační WC se alespoň neucpe a nemá problém s plnou fekální nádrží. Vody pak zbyde dost na všechny. nemám problém s Bcmz ani u modrých ani u žlutých či bíločervených.

teddik

Jet letos na dovolenou do zahraničí je risk, protože situace se všude mění jako počasí, tak letos nikam nepojedu, nebudu riskovat, že bych se nestihl vrátit a proto je nejlepší jet na otočku na 1 až 4 dny. Nechtělo by se mi být v narvaném vlaku 14 až 16 hodin a pak ještě busem. Spoj by to byl dobrý, ale kdyby to jelo až přímo k moři.

VS

Dobrý den,

co, prosím, myslíte tím „k moři“? Podíváte-li se na mapu či do české wikipedie, zjistíte, že:

Rijeka (italsky Fiume, německy St. Veit am Flaum, slovinsky Reka, dříve maďarsky Szentvit) je přístavní město v severním Chorvatsku. Leží v Kvarnerském zálivu Jaderského moře, východně od Istrie.

Takže jde o přístav na břehu moře. Co tedy na cestě do Rijeky není „k moři“?

Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Dáda

Ona Rijeka je ve vnitrozemí? není to náhodou docela velký přístav? a není to náhodou „brána“ na Istrii?

Kosmik

Souhlas…co budou v těch narvaných vlacích dělat až jim na hranici řeknou že u nich musí být dodrženy rozestupy tj. 1 člověk 2 sedadla.

Erik Ziak

Ostáva dúfať že kvôli pandémi znovu nepozatvárajú hranice. To by tento podnik pochovalo. S obrovskou stratou pre Žltozlo. Nie som fanúšiť RegioJetu, ale na druhej strane mu neželám nič zlé.

Martin Hanzal

Jakkoliv nechci šířit nějakou paniku, tak od včera jsou zavřené chorvatské hranice pro příchozí ze Srbska, Bosny a Hercegoviny, Kosova a Severní Makedonie a stejné opatření platí i pro slovinské hranice, kde ovšem velmi intenzivně zavžují přidat do seznamu i Chorvatsko (uvidí se podle vývoje dalších dnů, ale prognóza není příznivá). Trochu se bojím, aby tento, jinak velmi dobý pokud, nedopadl nějakým fiaskem kvůli hysterii místních vlád…

Jirka

A to ještě mají zastávku v Lublani, kdyby jen projížděli, tak by to šlo také řešit jinak.

libor

pohoda, třeba to bud nějak takto: https://www.youtube.com/watch?v=KiR1lz3gN3w

Liboros

Libore tato pseudokomedie to mi přijde slabší…

A A

Skoro si říkám, že by se vyplatilo si zajet k moři (nebo do Lublaně) na otočku, jednu noc tam, druhou zpátky. 🙂 Dovolená mi letos v létě nehrozí.

Jaaa

Škoda, že na to neplatí FIPka. 😀

Eda

Bože…

Od lesa

Taky režijka, průkazka OSŽ a KSČ. Pardon, už hůř vidím, ty průkazky jsou shodné)))))

ketchup1970

Přehlédl jste asi propustku z nemocnice…Kroměříž?

Pavel

Co ta nutnost předložit na hranicích Chorvatska potvrzení o ubytování ? Také bych jel na otočku do Rijeky, ale nemám potvrzení o rezervaci ubytování.

libor

je až s podivem, když se někde ruší spoje, lidi zde ječí. když někdo zavede vlakový spoj k moři a ještě za pěknou cenu (alternativa k autu, busu, letadlu), přiláká mnoho lidí do vlaku, tak se tu zase najde spousta hejlů, co na nadávají na žlutého a přejí mu, že „po po žních půjde..“ víte kam a „do švestek, déle ne“

Liboros

Jistí „obecní blázni“ nadávají na Regiojet, ať už udělá cokoliv, ale modří jsou svátost…

Leinad

Jaké jsou storno podmínky? Jestli RJ klasika15 minut před odjezdem 100%, mohla by být legrace až se půlka cestujících rozmyslí.

Dan

14 dní – 50%
Méně než 14 dní – 100%

Liboros

Oni úplně nemají na hlavě kšiltovku a na tričku nápis nazdar, nejsou pitomci…

Jan Kocourek

Jak jsem se dočetl v diskuzi na idnes tak pro dva v lůžkovém cena do Splitu a zpět 9520 Kč čas 21h a letecky 7309 Kč čas 1h35min.
Tak bych řekl že letecky to vyjde levněji.

Vladoca

Ta cena 9520 Kč je velmi velká , pre dve osoby som platil z BA 225 € plus pár Eur za 4 miestne lehatko. A možno + nejakých 30€ do CZ. Máš zlé info.

Jan Kocourek

To je cena pro dva za celé kupé.

Pravdepodobnost

v letadle mate pro dva cele kupe?

bohyn

treba na patek 3.7. jsou k stale k dispozici jizdenky za 790 na luzko a doba cesty je 15,5 h. Zpatecni 11.6. za 1190 15 h cesty. Pro vice osob to roste linearne. Psal to asi nekdo pidlovokej/negramotnej, ale co cekat od ctenaru idnesu, ze?

Jan Kocourek

Těch 15h to je pouze do Rijeky a dalších 6h autobusem do Splitu. A je to cena za celé kupé pouze pro dva.

Dalibor

Tak nejezděte do Splitu! Istrie je taky pěkná…. přehrada Butoniga a okolí, terasivitá pole, mady mandloní, moruše leckde, Není nad to baštit čerstvý bandle nalouskaný na místním šutru pod mandloní.

bohyn

Ten Split jsem prehlidnul, to se omlouvam

Aleš

Jasně, Chorvatsko začíná ve Splitu. Severně od Splitu jsou lvi.

exttmis

Jenže to jsou údaje staré několik let, když jezdily přímé vozy ČD do Splitu. Made in iDnes fake news…

Matěj

Honza není daleko od pravdy – cena je opravdu taková ALE v případě, že si celé kupé rezervujete pouze pro sebe (obsazení max. 4 lidmi). Tzn. když trefíte na nejvyšší cenu, tak celé kupé stojí 4760 CZK.

Jan Kocourek

Tak jsem tam kouknul a celé kupé 11.07 je za 5960

Matěj

Já tedy u termínu 11.7. Praha/Brno-Rijeka vidím cenu u celého kupé za 4760,- CZK

Paja

Se přiznám že té cenotvorbě moc nerozumím. Takže to je cena za celé kupé? A u letadla to je taky za celý letadlo? Nebo jen za celou řadu? U vlaku to je cena včetně busu do hotelu, u letadla taky?

Matěj

Je to cena za celé kupe – viz komentář u ceny od RJ: Plný servis, lůžkové kupé obsazené pouze vaší jízdenkou pro max. 4 osoby, jednotná cena za celé kupé lůžkoviny, polštář, přikrývka. Možná se pletu, ale pro RJ to dává větší ekonomický smysl, prodají celé kupé, kde může být klidně i pouze 1 osoba. Tzn. nemusí dávat 3 další sady lůžkovin, ušetří na vypité kávě atd atd 😀 Samozřejmě může být obsazeno i dospělým a několika nevychovanými parchanty… Letadlo asi těžko můžeme srovnávat s kupé u vlaku. Ani jedna cena rozhodně nebude včetně busu do hotelu. Ostatně RJ ani… Číst vice »

Pavel

Co to bude za lůžka ? Ty co jezdí do Košic jsou bez klimatizace a s WC do kolejí … to někde koupili nějaké novější ..?

J U

Jsem velmi zvědav, kolik vlaků dojede do cíle na čas, kolik s hodinovým zpožděním a kolik se jich zasekne už na trati. Jel jsem s RJ jednou na Slovensko a zas až tak úžasný cestování to nebylo. To ještě kupé bylo pouze pro 3 tak že si člověk mohl sednout nebo lehnou kdy chtěl a nemusel brát na nikoho ohledy. Ale ve vagónu bylo vedro na umření. Pokud budou vedra tak začátek a konec cesty bude horor. Ale zase za tu cenu, proč ne.

Jirka

V noci nebude problém z hlediska kapacity trati.

John jko

Těším se jak bude Jančura brát vagóny z R8 když už teďka ve špičku jezdí ve 4 vozech tak to od Července bude stačit 628

Leinad

Jen jestli to ministerstvo dovolí. Pokuty za nedodržení kapacity se Jančurovi nebude chtít platit.

Hynek

Tak evidentně už teď nikoho na ministerstvu netankuje, že jezdí se 4 vozy, ačkoli má nasmlouvanou kapacitu na 5.

noerf

John jko: Lehátka a vozy Astra na R8 nejezdí a pak tam má jeden kupé vagón s dětským kupé. Takže vagónů na R8 se to nedotkne.

Poudy

Už se nemůžu dočkat jak se všichni začnou vracet nakažení. Myslím že se to otevírání hranic zbytečně uspíšilo, bylo jasné že po tom hned všichni skočí, hlavně ať si užijí dovolenou..

Dalibor

Z Chorvatska? Virus ve velkým se šíří v hycu? Panikář?

Chronosphere

Tak v hycu těžko,v hicu prý taky ne,zato ve sněhem zasypané Brazílii to jede ve velkém,kliďasi.

Dan

Ale tady teď řešíme Chorvatsko, ne Brazílii 😉 😉 😉

Dalibor

Hlavně že v Chorvatsku je nakaženejch stejne jako v latinský americe…

Jiří Kocurek

Mno až se budou všichni vracet nakažení, tak to bude hodně zlé. Protože v tom případě se dočkáte taky – i na vás dojde.

Hynek

No právě, vám to asi nedošlo, co?

Michal80

Bych to napsal trochu jinak: Už se nemůžu dočkat jak Chorvaty všichni nakazí. Čtěte občas zprávy kolik mají nakažených oni a kolik my. A ps: nepanikarte!

Poudy

Promiňte, já nepanikařím, jen sem si letos dovolenou zakázal protože si myslím že se virus začne brzy zase ve velkém šířit a nechci přilévat olej do ohně. Samozřejmě teplota je velký faktor při šíření, bohužel ale ne jediný. Nedělejte ze mě prosím hlupáka, sem ten poslední co vytváří paniku, naopak se ve všem snažím vidět optimismus. Zároveň sem si ale myslel že si lidé tu dovolenou letos prostě odpustí a vymyslí si na léto jiné individuální plány, ono by se toho zase až tak nestalo nebýt jeden rok v Chorvatsku na pláži. Nikdo z nás nemůže vědět jak to bude… Číst vice »

Michal80

Ano začne se šířit s tím počítejte. Ale bohužel s tím nikdo nic neudělá. Každá zem že začátku nedělala skoro nic a nechala to rozjet. Bohužel svět zavřít nejde a musíme fungovat tak jako před coronou.

Poudy

Jakpak s tím nikdo nic neudělá? Prokrista pána vždyť je to právě jen na nás, na tom co mi s tím budeme dělat. Buďto se budeme chovat jako před virusem a bude to nahoru dolů, nebo se přizpůsobíme, nebudeme přehlížet realitu a uděláme s tím hodně.

Dalibor

prostě ten virus tu je a bude. Nic s tím nikdo nenadělá. |Stejně jako jiný viry
a bakterie….Buď se s tím naučíme žít, nebo ne. Panika je kuhovnu.

Tomas

A jak se přizpůsobíme ? Zase všechno zavřeme? Proboha proberte se! To už ekonomika fakt neustojí. Očividně ten virus dost slábne, přibývají tady čísla kolem stovky a hospitalizovaní se stále pohybují kolem 130. Co to je za číslo? …

Dalibor

nezajímavý číslo. kolik je jen zraněnejch na silnicích za tu samou dobu…

Jiří Kocurek

A když se to teda šíří vzduchem, kapénkovou infeckí, tak jak široký pás kolem hranic se má vybydlet, aby to nárazníkové pásmo bylo dostatečně široké? Kilometr nebo deset?

Poudy

Kocourku co to zase melete? Mluvím tady o nějakém vylidňování hranic jako za komunistů? Vzpamatuje se prosím, už několikrát jste mne přesvědčil že jste naprostý idiot.

Dalibor

stále jsem v klidu: Na rýmičku umírá míň lidí, než kolik umře na chlast a kouření….Choroby i nakažlivý tu byly jsou a budou. Lidi na ně umíraj. to je prostě přirozený. Půl bilionu dluh je nepřirozený….

Jirka

Z Chorvatska nakažení nepřijedou. Nicméně turisti do Prahy už zase jezdí, hranice jsou otevřené. Tam je největší rizikon nakažení. Ne nějaké Chorvatsko.

Vilém

Každopádně, vlakem takovou štreku, v takových vagonech a na takových kolejích, děkuju, ne.

Tom

Lůžkové vozy jsou absolutní top. Krásně se vyspíte, dostanete snídani a kocháte se krásnými scenériemi. Tohle vám auto ani letadlo nedá. I když nejsem fanoušek RegioJetu tak za tohle má palec nahoru

Filip

Jestli t budou vozy jako do Košic tak to moc top neni

Ketchup1970

Pro informaci : vozy Bcmz jsou lehátkové. A nevím zda někdo má jinou informaci ,ale vozy WLAB nejsou ve flotile společnosti RegioJet . A lůžkové jsou opravdu pouze WL… Spací vůz je někdy i Bee na konci nočního rychlíku a dokonce se spí i v 810 když to jede jako flamendr.

Jirka

Krásné scenárie v noci při spaní?

Dalibor

Náhodou, já i když spím doma tak občas se mi zdají krásné scenérie…..

Hynek

Vzhledem k tomu, že RegioJet nemá ani jeden lůžkový vůz, bavme se o lehátkových. Ty jsou sice top, ale u trochu jiných společností než u RJ. To je vždycky loterie co nebude fungovat, kde se budou válet šroubky, které nevydávají příjemný zvuk, když chcete spát a jestli vůbec ve zdraví dojedete…

Vilém

Vzhledem k aktuální situaci bych se nedivil, kdyby Chorvati cukli… Teď zavřené hranice se Srby, Bosnou. Za chvíli se to zas rozjede. Teď je otázka, jak to vnímají… Peníze, nebo covid, toť otázka.

Dalibor

V letním hycu epidemické šíření viru? Opravdu?

Jaroslav

Hic, od slova Hitze. Hlupe.

Dalibor

Jak v který části… nářečí je spousta, nespisovností taky.

Jaaa

Hychykyrydytyny. Holt už je to počeštěné víc, no.

Tomas

Doufejme, že peníze.. Ekonomika dostala ránu už dost velkou. Proboha není to ebola… 90% lidí ani neví, že ten virus má…

Ketchup1970

Prosil bych informaci o celkové kapacitě spoje s počtem jízdenek za každou cenovou úroveň . Cena již od .. a slevy až… nepatří mezi důvěryhodné informace .

Zbyněk

tohle novinářům ani nikomu jinému asi neřeknou, to bude marketingové tajemství, kolik jízdenek je v každé cenové hladině k dispozici :\ ale taky by mě to zajímalo

Pe.tr

Kdykoli si to můžeš prohlédnout na jejich stránkách . Není to žádné tajemství a je to online .Píšete tu o něčem , co si můžete sami ověřit za dvě minuty .

Jan Sůra

Ano, to jistě každá společnost zveřejňuje. Přístup do jejich internetového bankovnictví také chcete nebo prostě došly dnes prášky?

Ketchup1970

Nečekal jsem invektivy od Vás pane Sůro. Chápu jistou míru obchodního tajemství , vím jak je na tom RegioJet s listinami do veřejné sbírky listin . Ale vadí mi obecně takové trochu zavádějící lákání . Od všech účastníků trhu. Pak tady mnozí počítali s nějakou tržbou za jízdu a zda se to vyplatí , nevyplatí jak Radimovi Jančurovi tak cestujícímu.

Jan Sůra

Co konkrétně neplní RJ u povinností zveřejnit výsledky?

Ketchup1970

A já to někde tvrdil? Cituji sebe sama : Vím jak na tom je … . O neplnění ani slůvko . Tak se nezlobte na něco, co nenastalo .

Jan Sůra

Pak nerozumím, proč požadujete něco, co stejně víte, že nikdo neposkytne.

Odpadlík

Mno jakkoli s vámi souhlasím, tak novináři by si mohli podobné invektivy opravdu odpustit – pokud z toho nechcete udělat bulvární plátek.

Leinad

Tohle neřeknou. A nejsem úplně přesvědčený, že to ví sami.
(Dovedu si představit, že záleží i na tom, jestli se prodá víc místenek na nějakou kratší cestu Praha – Pardubice, což znamená že nebude ani kontingent na delší cestu. Nebo si víc lidí koupí celou trasu. A ještě do toho vstoupí, jestli jde na nějaký vlak zařadit víc vozu než je teď plánováno, kdyby se „kradlo“ z vlaku který má jet prázdný)

Lada

Vnitrostátní přeprava vyloučena = váš problém vyřešen ještě předtím, než vás napadl

Jakub

Jak by se řešila situace, kdyby Slovinci uzavřeli hranice, jak prý zvažují?

Dalibor

to nikdo zde nemůže vědět. Páš to zatím neví ani Slovinci.

Marťas

Ode dneška se ale ve Slovinsku vrací povinnost používání masek ve veřejné dopravě. Jsem docela zvědav, jak to bude dodržováno a taky kontrolováno ve žlutých vlacích.

Ondřej

A v Chorvatsku taky.

David

Masek? Snad ne dokonce plynových!?

Aleš

Ne, jen karnevalových.

Matěj

Otázkou je, zda bude v Lublani umožněn nástup ve směru do HR. Dle mého názoru ne. V tomto případě by se teoreticky mohla vztahovat vyjímka, protože RJ neprovádí kabotáž v SI.

Leinad

Ne nadarmo se tyhle plány říkají dopředu i když nejsou schválené. Nechtějí vorat podnikatelské záměry, nějaký odpovědný člověk z RJ jistě nějaké plány má 😀
Profrčet Slovinsko bez zastavení (z toho ale vyplývá, jak by se Slovinci tvářili kdyby se někomu udělalo špatně a potřeboval by sanitku, nejlíp vlak zastaví ve stanici plné Slovinců a polezou tam zachranáři v atombordelu) 😀
Kdyby Slovinci na hranici dělaly rychlotesty, tak se holt projede se zpožděním (ostatně celník vždycky může rozmontovat vagón a hledat drogy) 😀

Standa

Nejlepší je u RJ tedka ta aplikace na občerstvení… Jestli to budem amakat jako u nás tak potěš koště…

Ludva

Nedávno jsem četl, že přes Slovinsko nebyl puštěn autobus s našimi turisty, protože byl moc zaplněný nebyly rozestupy. Museli to objíždět přes Maďarsko. Doufám, že toto snad pro vlaky neplatí?

R2R2

Bohuzel netusim, zda je Regiojet v tomto pripade obcasna preprava nebo zeleznicni preprava. Pokud by byl obcasna, tak rozestupy jsou metrove a netrva se na nich v pripade clenu jedne domacnosti nebo skupin, ktere dobrovolne souhlasi s tim, ze budou bez rozestupu (a podepisi dopravci papir). Pokud by pro nej platila zeleznicni pravidla, tak tam se trva na 1,5-2 metry s vyjimkou pouze pro cleny jedne domacnosti. https://nijz.si/sl/sproscanje-ukrepov-covid-19 Neznam detaily toho pripadu otoceneho autobusu, ale pokud to dobre chapu, tak stacilo dodrzet rozestup mezi ridicem a pasazery, nechat si od pasazeru podepsat, ze jsou jedna skupinka, ktera chce sedet pohromade,… Číst vice »

Ludva

Bezesporu pravděpodobně dostal RJ dobrý nápad. Ale zda bude opravdu úspěšný se teprve uvidí. Hodnotil bych po sezoně. Píše se zde, že je téměř vyprodáno. No on pan Ondruj má v popisu práce hodně chválit. Díval jsem se a vyprodáno má RJ na červenec teprve pětinu spojů. A vzhledem k tomu, že úspěšný ten projekt bude teprve při téměř stoprocentní obsazenosti, jelikož jak pan Jančura řekl, teprve při devadesáti procentní obsazenosti budou na nule. Tak se teprve uvidí zda se to povede zaplnit tak, aby alespoň trochu vidělal.

Georg

Trapáku.

Ludva

A ono něco z toho co jsem napsal není pravda 😀?

Vilém

Třeba slovo vidělat.

Ludva

Tobě nikdy mobil nepřepsal text a ty jsi si toho ve spěchu nevšiml 😀?

Cikcak

…. hrubky to většinou nevyrábí

Ludva

Mě v tomto případě přepsal slovo vydělal na viděla a já tam ve spěchu jen dopsal to l na konec. Na češtinu jsem ve škole žádný génius nebyl 😀. Ale až takovouto hrubku bych sám nenapsal 😀.

Dalibor

hrubky holt občas udělá každej, nedělal bych z toho aféru….

Jirka

Kdyby to vzal z Prahy přes Linz, Salzburg, Villach a z Ljublany po stejné trase, tak ušetří 3 hodiny jízdy.

Hodně štěstí

V čem by si pomohl? Pravděpodobně by ty 3 hodiny stály velké peníze za tranzit přes Rakousko.

Georg

ne, tranzit pres rakousko az tolik nestoji.

Jiří Kocurek

Je otázka, jestli by v Budějovicích nabral tolik lidí jako v Brně a v Bratislavě dohromady. A o těch 3 hodinách taky pochybuju, on tam rakušan něco kutá. A překládat lidi někdy uprostřed noci do autobusu?

Wegen Bauarbeiten können
zwischen 22.06.2020 und 26.07.2020
von Villach Hbf bis Spittal-Millstätter See Bahnhof
die Züge S1 4225, S1 4237, S1 4259, S1 4236, S1 4248 und S1 4266 nicht fahren.
Ein Schienenersatzverkehr mit Autobussen wird für Sie eingerichtet.

Pedro

Tohle může napsat jenom Pražák

Jirka

Však taky jo. Místo toho, aby vlak stavěl někde na venkově (Pardubice, Brno, Břeclav, …) tak může jet přímo. Čas odjezdu 17:20 mi nevyhovuje, je to moc brzo, spát se ještě nedá. 20:20 to by byla jiná.

R2R2

Pro Prazany je to urcite lepsi, otazkou je, zda by Prazane (a lide ochotni tam dojet) vlak vykoupili, trochu muze hrat roli i to, ze Prazane jsou obvykle bohatsi nez venkovane a mozna jiz maji ve velke mire jinou predstavu o dovolene.

Jiří Kocurek

Nic vám nebrání začít jezdit. Určitě to dokážete líp než nějaký moravák z vesnice, žejo?

Rijeka

Tak hlavně chce obsloužit Brno (+Moravu) a bratry Slováky…

Kosmik

Na jih k ČB jsou jen výluky a zmatek….

KarelF

Zmatek a zpoždění

Dalibor

ušetří chvílu jízdy, 3 hodiny ne, a bude v průbehu noci X krát přehazovat lidi do NAD…

Jirka

Ty 3 hodiny jsem vzal podle aktuálních jízdních řádů s přestupy do Ljubljany. Samozřejmě musí přizpůsobit jízdní řád plánovaným výlukám, tak, aby mohl projet.

Aleš

On radši projede jinudy, ty pražskej trolle (to píšu jako křtěnej Vltavou)

Xyz

a mal príchod o siestej ráno alebo odchod skoro až o deviatej?

Pedro

Taky by mohl jezdit jenom z Brna, na Prahu se vykašlat a ty 3 hodiny by ušetřil taky. To je stejně blbý názor jako ten Váš.

Matěj

Teoreticky je možnost využít vlaku do Mnichova a z Mnichova vzít EN do Rijeky. Nebo existuje i varianta přes Linz. Obojí je samozřejmě méně pohodlné, s přestupem a tudíž pro noční cestování celkem na nic. Co se týče ceny, asi to taky nebude jako ceny u RJ.

Aleš

Co to je Ljublana? To je někde na Marsu? Nauč se psát, když chceš dělat chytráka. U nočního vlaku není délka cesty až tak důležitá.

kakov

poznámka k návazným busům, před cca 8 lety jsem lustroval možnosti návazných busů v Rijece, místní „ČSAD“ Autotrans Rijeka, odjížděl od nádraží skoro každou hodinu do důležitých destinací v okolí Rijeky, Split jsem nezkoumal, zajímalo mě jak je pokryté Crikvenicko, Istrie a Krk. Na druhou stranu mi tehdy známí povídal, že cena busů byla tehdy v HR šílená (jízdenka pro 1 dražší než jízda autem). takže ty přípoje tam tehdá byli…… dnes nevím, ale něco tam určitě fungovat bude

Ondřej

Do okolních vesnic jezdí každou chvíli Autotrolej Rijeka, Autotrans jezdí do vzdálenějších lokalit. Co se týče cen, tak je to cca 2,50 až 3 kc za km, takže opravdu úroveň jako když člověk jede sám autem, vzdálenější lokality nad 100 km jsou o něco levnější ale pod 2 Kč za km to nejde.
Bohužel až na výjimky je problém si ta spojení kloudne najít, Chorvati bohužel idos nemají a na zastávkách také jizdni rady nebývají.

Filias

Autobusová doprava v Chorvatsku je zlo. Máte autobusovou zastávku, ale nevíte zda autobus zastaví zrovna na této. Nezastavil. Nakonec jsem to musel řešit taxíkem.

Jaaa

Takový balkán, že?

kulhán

Takže on bude busy provádět Jančurák po Chorvatsku třetizemní přepravu?
Už teď je mi líto těch řidičů kde a v čem budou ubytovaný. Údržba busů úplně nulová.
To bude zase svrab, šváby atp.
Na něčem to oseká jako vždy.

Jiří Kocurek

Samozřejmě, protože najmout místí řidiče ho ani nenapadlo. Navíc by určitě byli dražší, takže nemá smysl se namáhat s ověřováním platové hladiny, nedejbože něco domlouvat.

Pe.tr

Při rozvážení lidí po Chorvatsku se nejedná o třetizemní přepravu .
Řidiči mají vlastní spaní dole a ubytování s Chorvatském apartmánovém nebo hotelovém standartu asi taky nebude pro RJ problém .
Svrab a švábi jsem u RJ opravdu nikdy neviděl a ani neslyšel o těchto černých pasažérech u nich.
V Chorvatsku jsou servisy pro případ potřeby stejné kvality automatických mechaniků stejně jako u nás . To není afrika .

Matěj

Je někde již řečeno, že bude dopravcem Regiojet? To je zbytečně složité. Určitě budou mít lokálního partnera. Stejně jako fungují např. smluvní dopravci LeoExpressu z Polska nebo Flixbus, který takto staví svůj business..

Laik

Jestli tohle bude fungovat provozně i ekonomicky, tak jsou v RJ fakt borci. Držím palce ať se to povede…a za rok jedu k moři vlakem, jupí…..

Lada

Úspěch to je, ale taky může brzo splasknout. Už teď je problém v Chorvatsku sehnat ubytování za jakž takž rozumnou cenu, takže počet potenciálních cestujících nejspíš bude brzo klesat a postupně se omezovat na ty, co už mají něco zabookováno…

Tomas

a nebo chorvati pistupne otevrou dalsi hotely a budou fajne last minuty

Anonymní alkoholik

Airbnb? Booking? Neznáme? My třeba na srpen sehnali v Opatiji rekonstruovaný byt pro 5 lidí za 16.000,- na 10 dní.

Xyz

tiež som to skúmal, 7000 za lístky, ubytovanie na private do 20 a človek je na 27 bez stravy, ktorá bude ďalších 10 a som na 37, all inclusive malta z Prahy priame lety sú od 40, tak neviem či tých ušetrených pár tisíc stojí za tie starosti jedlom a transfer busom v rijeke

Dalibor

Ubytování v \chorvatsku? Problém? koukněte k nim na jejich servery, místa je zatím opravdu dost.

Xyz

možno by nebolo od veci uviesť tie servery, inak ten komentár akosi postráda informačnú hodnotu

Martin

Škoda že Lublaň není cenově zajímavější.

Jakub

Lublaň celkové není moc zajímavá.

Martin

To s dovolením posoudím sám.

Dalibor

No já tam strávil 14 dnů v r. 2003 a bylo dost zajímavostí.

Hezky česky

Podstatný rozdíl – soukromý sektor má zájem vozit lidi, státní provozovat dopravu.. Do deseti let bude železnice v ČR plně soukromá, stát možná uhájí nějaké koleje a nádraží.

Tomas

nesmysly

Jiří Kocurek

Substrát, kaštani. Ze které strany tyhle slova padají, hmm?

Jackub

Kéž by!

Jakub

Soukromý sektor má jediný zájem, a to vydělat peníze.

Dalibor

Vydělat peníze může, když poskytne službu za kterou bude ochoten někdo (v dostatečném počtu) zaplatit. Základ úspěchu. Pokud se stejným principem budou řídit i ČD bude jen dobře.

Peeetr

Nejrychleji se peníze samozřejmě vydělávají podvody a existuje ještě kopa dalších způsobů než jen poskytovat levně služby.

Jiří Kocurek

A to je špatně, že je někdo v zisku? Že si vydělá, byť třeba chozením do práce, do soukromé firmy?

Dalibor

Zisk a úspěch se povětšinou neodpouští.

Pavel

RgJ naprosto správně určil, co je silnou a slabou stránkou cesty autobusem a vlakem do Chorvatska. Trh cestujících do Chorvatska je počítán ve stovkách tisíc / rok. 40 % využívá autobusovou dopravu, která nikdy nebude dost pohodlná. Ale autobus vás zaveze až do hotelu. Naopak silnou stránkou cestování vlakem je pohodlí. Ale výraznou nevýhodou pak ne-navazující chorvatská veřejná doprava. Rovněž ploužit se po Chorvatských tratích až na jih do Splitu je mizérie. Takže stačilo „jen“ skloubit přednosti obou druhů veřejné dopravy: pohodlného vlaku přes noc a garantovaných navazujících autobusů. Palec nahoru

kix

Ale ta cesta na jih dalších 6hodin či více z Rijeky je věc,která pro jih je stejně nepoužitelná, pokud někdo nechce bus,navíc cesta skrz poledne, i do toho Splitu by ten vlak měl smysl, ale těžko říct kolik by si za to chorvati řekli, pokud by dokázal cenu do Splitu dostat pod 1500 tak si myslím,že by o to taky nebyla nouze,

Dalibor

Do Splitu vlakem? to je dost dlouhá štrapáce po ne úplně dokonalá CHorvatský infrastruktuře.

kakov

co máte s těmi 6 hodinami? to jako je nějaká povinnost jet tím vlakem pouze pro přestup do nejvzdálenější busové stanice?? jak jsem psal jinde, ten vlak není primárně určen pro cestující do Splitu, navíc do Splitu létá z ČR letadlo, do Rijeky ne

Petr766

A o kolik je ten jih tak lepší než třeba Krk a oblasti dostupnější z Rijeky?

Filias

RJ si asi dobře spočítal, že primárně tam budou cestující co jedou na server Chorvatska. Autobusem po Chorvatsku to bude navíc výrazně rychlejší. Do Splitu je to neelektrifikovaná jednokolejka, co se tam vine všude možně, jen ne přímo.

Karel
Dalibor

no jestli na ten Split pojede tak jedu, jen kvůli tý štrece Chorvatskem!!!

asdfg

A pak ČD tvrdí že to nejde, a nevyplatí se atd…. 😀 a zlý soukromník co nevydrží do švestek, vánoc, jara, má vyprodáno a chce přidávat. 😀 .

Nějaký ČD zaměstnanec by to měl politicky vysvětlit.

Jiří 24

Bez návazných busů v Chorvatsku by ten úspěch vlaků nebyl.

Robert

A ČD něco brání/bránilo najmout si tam místní dopravce, kteří tuto práci vykonají?

rody

Aha, a ČD brání nějaké fyzikální zákony ty návazné busy v Chorvatsku zajistit? Anebo je to spíš „nikdy se to ta nedělalo“, příp. „cestující by to zneužili“ 🙂

Jiří 24

Určitě kvůli tomu, že se to tak nikdy nedělalo a navíc, nemuselo by být nějaké výběrové řízení na toho dopravce, aby to zase nebyl nějakej kamarádíček co by jezdil za dvojnásobné ceny oproti normálním cenám?

kix

Za tuhle cenu by byl úspěch i bez těch busu, čd chtěli trochu jiné ceny..

Radek Janata

ČD hlavně nikdy neprovozovaly vlak do Rijeky. Od Splitu se to dost liší, i denní provoz zvládnete se dvěma soupravami, a nepotřebujete diesel.

Dalibor

Myslím, že fígl je v komplexnosti služby. TO u ČD nebylo. Dále druhá věc bude, že část určitě spotřebovali cestující režijní (FIPky) a ty tady asi taky hráli roli. Vlakem opravdu přes noc, v Rijece budou čekat autobusy….

PetrS

Onehdá jsem jel s rodinkou (3 kaštani) do Burgasu/Bulharsko. Byli jsme jediní platící cestující – zbytek vagónu FIP. To se jim ale opravdu vyplatit nemohlo… 🙂

Tomáš

Já taky.
2008
2 dospělí, 1 dítě. Cca 13 000kc tam i zpět včetně lehátka a lůžka.
Kupováno asi 15 hodin před odjezdem.
Byla to velmi dobrodružná cesta, včetně mimořadností.
To už dnes nezažijete.

Pe.tr

I vzhledem k tomu článku ze Slovenska to vypadá , že borci z ČD stojí někde v muzeu a kochají se zašlou slávou . A ostatní jim ani nepřibrzdí když jedou okolo .

Jiří Kocurek

A přemýšlejí u toho, co zakázat, co zrušit a komu co sebrat, aby se stré dobré časy vrátily. Soused si koupil Forda! Tranzita! Za čtvrt mega! To mu nestačí tahat tu ohýbačku na okapy ve vozíku za Fabií?

zamyšlený

No nevím, kapacita až 560 míst ve vlaku a už se prodalo 30.000 jízdenek. Kouknete na web a místa tam jsou. Takže je to zase spíše PR blábol Ondrchuje

Dalibor

Ano ještě nějaké místa jsou. Přibližně 30.000 lístků = přibližně plná kapacita vlaků 3x tejdně po dobu 8 týdnů. Takže rezervy by ještě byly, máme 9 týdnů… plná kapacita na tuto dobu je něco málo přes 30.000 lístků. První nám jede už 30.6 a jezdit hodlá i v září. Takže něž budete nadávat příště, zkuste zapojit mozek.

Xyz

no neviem, ak predali 30000 a kapacita je 560, tak je to 30000/560=53.5 spojov / tri týždenne = 18 úplne plných týždňov, nejako mi to nevychádza, keď to má byť v prevádzke tak 13-14 týždňov a čo som pozeral tak nebol problem nájsť lístky

Dalibor

Že by se jim pak v této situaci cestující v Rijece poněkud hromadili???

Dalibor

Ony ty vlaky totiž jezdí i zpět, a představte si, že i zpět vozí lidi. A ty lidi mají koupené taky lístky. Těch pár migrantů co na jihu zůstanou můžeme zanedbat.

Xyz

asi ste este nepoculi pojem „spiatocny listok“, predpokladam ze skoro vsetci cestujuci si kupuju spiatocny listok

inak treba povedat ze sa predalo 15000 spiatocnych listkov a necarovat tu s cislami

M-Průvodčí

Soukromníci se z Česka šíří na evropské koleje jako rakovina 🙁 Omlouvám se kolegům železničářům na Slovensku v Maďarsku v Slovinsku a v Chorvatsku Zatímco nám se sem žádní cizí soukromníci necpou ti naši se rozlézají všude!!!!

Mýval

Ona je to jen otázka času než by něco přišlo… Buď rád, že konečně jako Česko máme něco s čím dokážeme obstát proti zahraniční konkurenci.. Snad to i vydrží…

bkp

:))))))))))))))))))))))))))))))))))

Martin K.

Blbý co?! Nezbývá Vám nic jiného než se zhluboka nadechnout a nechat to plavat. 😉

Dalibor

Opravdu ne? Jste si tím NAPROSTO jist?

Jiří Kocurek

Tady máte studijmí případ, jak vyhánět zákazníky z železnice.

Petr766

Co to melete?

Tomáš

Krmíte trotla, pardon trolla.

Dalibor

Tak rakovina je docela populární téma…..

Hodně štěstí

V tomhle Českým drahám opravdu ujel vlak.

Jaaa

ČD nechtějí konkurovat svým zahraničním partnerům, a v tom je celá bouda. Zvlášť Maďaři jsou nespolupracující.

Jiří 24

Kam by jim ujel, vždyť nejsou autobusový a vlakový dopravce, kdyby ty vlaky jezdili oni bez přípojných busů v Chorvatsku, nikdo by nejezdil.

Matěj

To zdaleka není tak jisté, domnívám se, že i bez autobusů by si to klientelu našlo. Jen by nebyl zájem tak masivní.

Kubrt

Ty navazne spoje prece nemusí fyzicky zajišťovat ten samý dopravce, jako vlak. Ostatně myslím, že pro RJ ty busy taky budou vozit místní dopravci.

RomanP

Ale vždyť si je ČD mohly nasmlouvat stejně jako RJ.

Jaaa

A nemuselo by být v takovém případě VŘ?

Jiří Kocurek

Kdožeto provozoval autobusy od hlavního nádraží na letiště v Ruzyni? Navíc jako přípoj k Pendolínu?

Zbyněk

Ne? Není to tak dávno, co jezdil z Ostravy návazný ČD bus do Krakowa 🙂

Jiří Kocurek

A vlastně taky z Hranic na Mor. do Nového Jičína a Kopřivnice.

Hezky česky

Těm už ujel dávno.

Mýval

Dobrá práce, Jančuráku!
Tohle se ti musí uznat! 🙂