Autobusy Cestovní ruch

RegioJet přidá spoje do Berlína a otevře tam pokladnu. Zavede linku Vídeň – Krakov

Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet
Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet

Dopravce RegioJet od července rozšíří své působení v mezinárodní dopravě, když posílí autobusovou linku mezi Prahou a Berlínem a nově zavede spoj Vídeň – Krakov. Na berlínskou linku přidá dva spoje v každém směru, každý den tak bude vypravovat deset párů.

„Velkou část dne pojedou naše spoje na této trase v hodinovém intervalu. Linka Praha – Drážďany – Berlín a zpět se tak stává naší nejsilnější mezinárodní autobusovou linkou s největším rozsahem spojů a počtem přepravených cestujících,“ uvedla obchodní ředitelka autobusové dopravy RJ Marcela Hamříková.

Podle ní firma vychází vstříc mezinárodní poptávce i rostoucímu zájmu Němců o vnitrostátní přepravu. RegioJet na lince konkuruje německému Flixbusu. „Němečtí cestující na lince Drážďany – Berlín jsou rádi, že mohou využívat našich služeb, protože jinak by platili mnohem dražší jízdné,“ doplnila Hamříková. RegioJet v polovině července rovněž otevře na berlínském centrálním autobusovém nádraží vlastní prodejní místo, dosud zde má jen provizní prodejce. Totéž chce uskutečnit od října i na hlavním nádraží v Drážďanech.

Další novinkou, která startuje 1. července, je autobusová linka Vídeň – Brno – Olomouc – Ostrava – Krakov. Jde o prodloužení stávající autobusové linky mezi Krakovem a Ostravou až do Brna a Vídně. V Ostravě zůstane zachován přestup mezi autobusem a vlaky RegioJetu ve směru z/do Prahy.

Spoje na lince budou jezdit jednou denně v každém směru s odjezdem z Vídně v 9:00, z Brna v 11:00, Olomouce ve 12:05 a Ostravy-Svinova ve 13:10. Příjezd do Krakova je v 15:30. V opačném směru pak autobus odjíždí z Krakova v 15:50 hodin s příjezdem do Ostravy v 18:15, do Olomouce v 19:25, do Brna ve 20:30 a do Vídně ve 22:15.

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Z každé nové linky proti Flinkbusu mám radost. A je fakt že linky do Berlína má Radim hodně vytížené. Jen tak dál

    • L.K.
      Absolutní souhlas – v českém zájmu je co nejvíce eliminovat „cizí nájezdníky“ ze všech důležitých oblastí – namátkou třeba Flixbus a podpořit expanzi ryze českých subjektů (tj. ne české dcerušky zahr. subjektů).
      z veřejné dopravy Arrivu – což jo odnož od Deutsche Bahn, z vodárenství Veolii apod.- hromadnou dopravu a vodárenství si musí města obhospodařovat sama – na to absolutně nejsou zapotřebí prostředníci ve formě provozovatelů/dodavatelů služeb vysávající obecní rozpočty o velmi tučný zisk a na druhou stranu velmi mizerně platící běžné zaměstnance. Je potřeba dát jasně najevo že „Klondike“ v Česku skončil.
      Ač vzděláním VŠ a středopravicově smýšlející musím BEZ ideologické zaslepenosti uznat, že ten základní požadavek „rudochů“ jako takový – na toleranci vlády je logický a hoooodně pronárodní. „zvýšení podílu státu ve vlastnictví vody“ – tj. neprodlužovat smlouvy Veolii, ochrana přírodních zdrojů – tj. žádnej zahraniční těžař, zvýšení důchodů – jasně, zvyšování minimální mzdy – víc než souhlas, zdanění církevních restitucí – tak tu nehoráznost alespoň zdanit – jasnej souhlas, a ještě obtížně zvládnutelné- dostupná zdr. péče – tj. levnějsí doplatky naléky a atp. a zastavení růstu cen bydlení – to se jim nepovede ale uleví tomu zvyšování mezd.. OBECNE NIC PROTI
      – OMLOUVAM SE VSEM CO SE MNOU NESOUHLASI – NEJEDNA SE O AGITKU – VAS JOHNNY GOMEZZ

  • Tak pravděpodobně pojedou dva řidiči a pokud pojedou v polsku po dálnici 90, tak mají rezervu cca 5 – 10 minut na zácpy v krakově či ostravě.

    • Může se stát, že ten dotyčný autobus co dojede, bude mět jiný turnus.

  • No, nevím – plánovat u takové linky jen 20 minut času na obrat v Krakově, to považuji za docela troufalé.

    • Poměrně dobře to fungovalo na busech Pha – Norimberk. Tam byly/jsou doby jízdy závislé na denní době

    • Duchodce:
      Další z komentářů „o nicem“ nebo „uplne mimo“…
      Nejdřív se ještě do toho Krakova podívat pak neco komentuje.
      Já tam byl a vím jak to nadrazi a celej ten novej propojenej dopravní terminál vypadá – je to vymazlená petipatrova megastavba s velmi přehledným kolejistem – evidentne velmi nákladně zrekonstruovano a vymazleno..

      • Duchodce:
        Další z komentářů „o nicem“ nebo „uplne mimo“…
        Nejdřív se ještě do toho Krakova podívat pak neco komentuje.
        Já tam byl a vím jak to nadrazi a celej ten novej propojenej dopravní terminál vypadá – je to vymazlená petipatrova megastavba s velmi přehledným kolejistem – evidentne velmi nákladně zrekonstruovano a vymazleno.. navíc to nadrazi je opravdu velmi naddimenzovano oproti současným potřebám.. ostatně jako v Polsku tradičně vsechno co se stavělo v posledních 10-15 letech téměř výhradně za eurodotaci – vše je o obrovské vymazlene designove ciste a velmi přehledně.. . Ne jako u mas ty ministavbicky ala „český prizdis*ac“

        • A za 50 let z toho možná bude chátrající zbytečně rozlehlá stavba, jako z našich socialistických „autobusáků“. Tyhle věci by měly být především funkční, odpovídající potřebě s přiměřenou rezervou, hezké a přívětivé k uživatelům a okolí. Nadávat primárně na velikost našich realizací mi přijde trochu mimo, zejména v souvislosti se stále horší průjezdností měst pro příliš expandující automobilovou dopravu. Tolik odbočka.

          • Frantisek:
            Je mnohem větší než si na naše české pomery vůbec dokážeme běžně představit- souhlasím ze provoz musí musi byt a bude velmi drahý- ale je to krásné!! !!! Třeba pro srovnani nové nadrazi v Berline je proti tem polským stavbám jak zpackany chudý příbuzný..

      • A můžete mi prosím vysvětlit, jak souvisí vzhled nádraží v Krakově se zácpami na dálnicích po cestě? Odpovědět na komentář komentářem zcela mimo a ještě jej uvést slovy, že předchozí komentář je zcela mimo, to je opravdu umění :-).

        Pokud byste napsal, že na tom nádraží v Krakově díky jeho uspořádání může být bez problému druhý autobus, který eliminuje případné zpoždění přijíždějícího autobusu, tak by Váš komentář možná za něco stál…

        • Vašek:
          To je videt ze jste tam prostě tim busem ani autem nejel..
          Pointa toho komentáře je ze jak může nekdo neco komentovat aniz by to byť alespoň jednou videl nebo si to projel…
          A to včetně úseku Ostrava Krakow.. kdyby to projel – tak by vedel ze Katowice jsou brzda a proto se tam nebude zastavovat a profrci se to po dálnici rovnou az do Krakova.. ty dalnice maj podstatnou část trasy 3×3 pruhy..
          Další pointou je ze ty ridici jsou placeny za to aby pracovali (řídily) a ne za to aby se někde poflakovaly v mezičase- prostě aby byli maximálně vytezovany..
          No a pokud přijede později tak 6 logicky vyplývá ze i později odjede opacnym.smerem..

          • Jo jo,vytěžovat personál,důkladně ho špehovat,to Jančura umí skvěle.Proto má tak „stabilní personál“.Ono někde postát nějakou hodinu,než pojede řidič zpátky,se kvůli bezpečnosti určitě vyplatí.Ale dle vašich příspěvků,jste buď jeho obdivovatel,nebo placený dopisovatel…

            • JIRIK:
              Vůbec nezastíram ze Jancurovi opravdu fandím, Leosovi a všem v jakýmkoliv oboru kteří měli koule do toho jit, zkusit si to na vlastni triko neco dokazat..
              No a pak je tu spoustu na.komentech spousta neúspěšných jedinců co reálně nic zázračného v životě nedokázali- prostě obyčejní kdykoliv a.kymkoliv nahraditelni bezni zaměstnanci = za par korun.makajici vocasove na různé vysokých ci nízkých postech kteří jim ten úspěch prostě a jednoduše zavide protože maj.proste a jenom hokej zadek a žádnou jinou perspektivu a nemůžou překousnout uz z podstaty jejich přítomnost na trhu a to ze CD se.musela situaci přizpůsobit a donutit svoje zaměstnance zacit makat a skutečně poskytovat sluzby. zejména ty v kontaktu s cestujícími .. no jo soudruzi – to uz se naštěstí nezmění!! !

                • Já:
                  zkouším to taky rozjíždět na vlastni triko.. a to i v mezinárodním měřítku..
                  Už mi prostě přestalo bavit delat nekomu vocasa.. (ne ale v dopravě – na to zatim nemám koule – ale je to v dlouhodobým plánu)

Newsletter

Partneři


Výběr editora