RegioJet převzal další lokomotivy TRAXX MS3, postupně končí s Vectrony
Nové lokomotivy mají sloužit k další expanzi dopravce.
Největší středoevropský soukromý osobní železniční dopravce převzal minulý týden v Alstomu další tři nové vícesystémové lokomotivy TRAXX MS3. Nasadí je jak na dálkové osobní vlaky, tak na výkony v nákladní dopravě.
RegioJet tak má ve své flotile 22 lokomotiv typu TRAXX, z toho osmnáct nejnovější generace MS3. Za výhodu nových lokomotiv dopravce považuje nižší energetickou náročnost. V porovnání s jinými stroji jde o 5–7 %.
„Jsme hrdí, že jsme v tomto nelehkém období dokázali dotáhnout nákup osmnácti lokomotiv, jejichž součástí jsou progresivní technologie umožňující významné úspory. Již do 24 měsíců se má naše flotila rozšířit o dalších dvanáct strojů TRAXX MS3. Navazujeme touto akvizicí na kontrakt z roku 2019, jehož součástí je opce na dodávku 40 lokomotiv,“ říká Petr Kohoutek, finanční ředitel RegioJet.
Velký nákup TRAXX MS3 přináší i postupný konec pronajatých lokomotiv Siemens Vectron pro RegioJet. „Lokomotivy mají relativně jednoduchou koncepci mechaniky pohonu a trakce, a jsou proto z hlediska údržby velmi přátelské a efektivní. Díky unikátnímu řešení silových obvodů trakce a polovodičové techniky řízení pomocných pohonů jsou energeticky mimořádně účinné a v provozu vykazují významné úspory trakční energie,“ uvedl RegioJet v tiskové zprávě k nákupu lokomotiv.
„Kromě zvýšení efektivity a nižších provozních nákladů nám tyto nové lokomotivy umožní další expanzi služeb kvalitní a moderní železniční dopravy pod značkou RegioJet v celém regionu střední Evropy,“ říká Jiří Schmidt, ředitel strategie vlakové dopravy RegioJet.
Lokomotivy jsou přizpůsobené pro provoz v evropském koridoru od Německa, přes Českou republiku, Slovensko, Polsko, Rakousko a Maďarsko. Tyto země představují těžiště aktivit skupiny RegioJet jak v osobní, tak v nákladní železniční dopravě. Další rozšíření provozního určení je uvažováno pro Slovinsko, Chorvatsko a Rumunsko.
Všechny tři nové lokomotivy jsou registrovány v Rakousku. Firma důvody zápisu do rakouského registru neuvedla.