RegioJet přesunul patrový vůz do Ústí. Na splnění povinnosti má rok a čtvrt
Patrový vůz 751.1-4 DBpz(a) pro RegioJet. Foto: Jan Čeloud
Díky vozům má Regiojet splnit povinnost nasadit nízkopodlažní vozidla.
Díky vozům má Regiojet splnit povinnost nasadit nízkopodlažní vozidla.
Jen další šrot
Zase nápad jak obejít nízkopodlažnost…a navíc další šrotiště ..proč jspu u DB vyřazeny … kde pak má dopravce skutečně bezbariérové nízkopodlažní a zároveň patrové vozy… zajímavé čtení souběh tratí a silnic v dostavbě, konečně se rozlousklo selským rozumem. Rakovník, Litoměřice. Podobně jako Dobříš, kde byl vplánu útlum. Ale opět tahanice a přelévání miliard do VRT- ty nikdy neuvidíme.
Asi máte pravdu, ale víc mi vadí dotovaní některych Ex linek, jako Ex5 (nacpaná konzerva sardinek, pro nás nepouzitelné), Ex3 – funguje fu konkurence, okrajový Petrov bych převedl na R, protože tak stejně zastavuje a Ex Ferdinandka (číslo z hlavy nevim), tam mi dotování vůbec nedává smysl, obslužnost měst po trase je zajištěna R linkami a toto slouží hlavně pro tranzit cizinců, který má být za komerční ceny.
MD není v objednávce konzistentní, ale faktorů pro (ne-)vedení (pseudo-)dálkové linky je poměrně dost – určitá hranice poptávky/rentability (z tohoto hlediska Kolín-Ústí asi nedává smysl), mezikrajské spojení (Praha-Rakovník nesplňje), velikost/význam sídel pro zdůvodnění linky (Litoměřice/velká podkrušnohorská města asi ok) resp. pro zastavení (Krušnohory nejsou prázdné asi i díky častým zastávkám, naopak jinde by taková četnost byla kontraproduktivní) a pak se ještě může řešit podpora periferií (např. Podbořany, Jeseník, Šluknov) či turismu (Krumlov, Luhačovice). S poptávkou/rentabilitou zas souvisí rychlost/kapacita tratí a komerční železniční či silniční a s tím bus alternativa (to zas nenahrává dotování třeba linek Brno-Jihlava či Praha-Břeclav)…
Ještě větší perla je Praha – Rakovník, čistě regionální spojení v rámci kraje. Navíc po dostavbě části D6 pro úsek Praha – Rakovník v podstatě nepoužitelné.
regiojet na této lince povinnosti neplní od začátku…
A tesilové soudruhy z MD to nechává v klidu, cestující jsou jen přitěž s funkcí komparsu 😏
Rovnakými vagonmi jazdili na Slovensku.
Ale ty nebyli nízkopodlažní a měli vstupní dveře nad podvozky a ne do nižšího patra ne?
Ospravedlnujem sa, mate pravdu:
https://www.railpage.net/fotografie/na-slovensko-prichadza-poschodova-suprava-pre-regiojet/
Ten most v Církvicích, jak bývala „preventivní stahovačka“, problém nebude?
Nebude, tam R23 nejezdí
Uklízečka od RegioJet Vymetla pavučiny ..nebo ..to udělal fira.. a zapomněla jsem u RegioJetu to neznají..po letech provozu vsázejí na opadnutí špíny.
Pokud bude rychlík čistě z pater, kde vykouzlí první třídu?
Myslíte, že v Regiojetu skládají do soupravy vždy jen jediný typ vozů?
RegioJet neumí složit ani uhlí.
Což je pro provoz elektrických vlaků zásadní znalost.
U vás taky v práci požadujete zcela nepotřebné kvalifikace, s výkonem nesouvisející? Umí si vymýšlet urážky: Je nejlepší svářeč! (sice mu to sopluje, ale …)
Tak řazení vlaků u RegioJetu ..nezná ani uklízečka.
Je to vlastně koncept CityElefantu;-).
Takže jednu část vyhradi pro 1.tridu.
Ty patrové vozy se vyráběli v několika modifikacich. Včetně 1. třídy.
Jela jsem rychlíkem RegioJetu několikrát (za poslední týden 2x). Vagony neskutečně špinavé (ne provozní bordel po cestujících ale stará špína snad ještě z Německa). Jediné pozitivum – fungovala klimatizace. Ten patrový vůz stojí v Ústí a na první pohled vypadá že by mu nějaký zásah sprejerů spíš pomohl.
já několikrát jel zde první třídou a fungování klimatizace si představuji teda jinak. Ze 4 vozů fungovala jen ve dvou.
Na R8 předevčírem nefungoval ani jeden vůz .do toho jeden vůz úplně mrtvý ani konce nesvítily.
Zajímavé, taky jsem jel v neděli. Klima fungovala, až na krátký výpadek u Nezamyslic při změně napájecí soutstavy. Pak zase naběhla.
Dneska ráno zas nefunguje klima ve dvou vozech
A v sobotu jim klekla mašina. Toho jste si nevšiml?
To není kec. Znalci jistě vědí, jak to bylo a v kolik hodin to bylo. Tak sem s tím!
Nebojte za chvíli už bude zase chladněji
V astře se mi snad nestalo, že by klima nejela, ba naopak se tam lidé přioblékají
Otázkou je jakém stavu je ta klima vevnitř a co vypouští ven.
RegioJet? Spíš RegioBudget.
Jakoby Regionovy nebyly „budget“ řešení. ČD s tím začaly.
A co se týká R, tak Honeckery (Bdmtee) prý byly ve slevě, něco kompenzovalo Ministerstvo obrany.
Low Budget u Regionovy by vypadal úplně jinak: původní okna kde by to šlo, staré hlavy, sedačky akorát nové potažené, staré ovládání, původní zachod.
Ne, druhou možností bylo Desiro, ale z toho sešlo.
Však nebojte, i toho ee časem u RegioBudgetu dočkáme. Díky za trevné pojmenování společnosti, už ji nebudu říkat jinak. 😀
Nebo ty desira co mezi lety 2009 a 2019 jezdili po Protivínce, to bylo svezení jaké svět neviděl👍🤣
Pst, nebo si tu každý všimne, že jste z Brna 🙂
Souhlas.
Před týdnem jsme v rychlíku ČD zastavili na Smíchově, kde byla na sousední koleji odstavena chlouba pana Jančury – jakési pomuchlané, již na první pohled zastaralé vozy, kde původní žlutou barvu dávno překryla roky nemytá špína a rez, kde původní honosné nápisy postupně odpadávaly a kde si člověk uvědomil, že to všechno byly jen velkohubé kecy jakéhosi pána, který se mi zapsal do paměti jakožto pobírač dotací a kamarád jiného pobírače, pana Babiše. Na současné lince R23, ale i na mnoha jiných, je vidět, jaká je realita. Jakkoli původní rychlíky ČD nebyly žádný zázrak, tak považuji za zločin, co z… Číst vice »
Kdo a jaký zločin spáchal? Už jste podal trestní oznámení?
Jaký zločin? No má přece kozu! A nové vlaky od Pesy. Tady se neodpouští ani když si koupíte 1 autobus!
Nemám. Jen nemám rád tyhle blábolivé hyperboly a rád nazývám věci pravými jmény. Proč ne třeba „zhoršení služeb“, nebo „selhání objednavatele, který si toto nechá líbit“?
„Byla to prostě chyba.“
V čem a kdo udělla chybu, že mu dovolili založit firmu? Vy můžete taky…
Já mám hlad 🙁
Nespletl jste si z Vysočiny směr, když jste jel vlakem? Praha je na západ, dle vašeho příspěvku se zdá, že cesta byla plánovaná na východ.
Na druhou stranu, je nutno poznamenat, že nebýt Regiojetu, tak by se ani ČD v kvalitě nikdy nehly z místa. A ani tam ta kvalita není mnohdy taková, jak bych si představoval. Oproti Regiojetu je to ale opravdu sto a jedna.
Nechápu, za co jsou ty mínusy.
To nesledujte, to tady není příliš rozhodující. Ono se to opravdu výrazně mění podle denní doby (jak někde v kancelářích místo práce sjíždějí články) a zda tam náhodou někomu „nešlápnete na kuří oko“.
To nic, jen modráčci doteď nerozdejchali, že jim někdo bere hračky.. Dráha je přeci jenom jedna.
Co tu melete…my, co jsme vyrostli na knížce Modrý a žlutý vláček, dávno před vznikem Student Agency, natož RegioJetu, se konkurenci nijak nebráníme, byť můžeme stokrát preferovat ČD.
Od Brňáků…
Na první část by se mi chtělo říci – Ámen. Opravdu nebýt Student Agency/RegioJetu v autobusové dopravě a potom v železniční dopravě tak v Česku je standard dopravy na mnohem nižší kvalitativní stránce a mnohem více zákaznický orientovaný – všeobecně. Autobusy i železnice, od vozidel, ceny, servisu, web-sluzeb. Ano, dorazilo by to sem. Ale výrazně zpožděné. A v některých službách je dokonce český průměr nad Západní Evropou. Nebýt Jančury a liberalizace v Německu, tak by mě zajímalo, třeba jak dlouho by jsme ještě jezdili v 830/831 s 020 – tedy si užívali houpání za zvuku lodních motorů:-) V poslední části… Číst vice »
Jen dodám, že řev Tornáda je stále slyšet údolím Bečvy.
Objednáva to kraj ? ano. Mohlo tam už dávno jezdit něco jiného mohlo? Proč zlínský kraj objednává nesmyslné diesely pod dráty do Lidče..proč je jízdní řád na trati 303 nepoužitelný od prosince na přestup ve valmezu? Na co si kraj platí koordinátora dopravy když to nefunguje?
V tom, že kdo si co objedná, to má bohužel úplně nemáte pravdu. Zejména ne z pohledu zákazníka. Pokud si koupím jízdenku do vlaku EC a přijede mi souprava tvořená z Béček a Honeckerů, tak to úplně dobře taky není.
A narozdíl od objednatele z toho pokutu nevymáčknete.
Ne ec béčka ? Asi těžko.
Té chiméře o zásluze RGJ na kvalitě vozového parku a služeb ČD pořád ještě někdo věří? Ani stokrát opakovaná lež se prostě pravdou nestane, jen si to jančurovi milovníci neustále namlouvají.
Zajímavé je, že nejnovější vozidla ČD nasazuje na tratích, kde žádná konkurence není… 😏
Kdepak ? V mezinárodce to nasadit museli a jinde si to vydupaly kraje.
Rozlišujete spoje v objednávce (MD, krajů) a spoje jezdící na komerční riziko dopravce. U prvního určuje kvalitu služby objednatel u druhého zákazník. A stejně jako Regiojet dostává pokuty od MD za provoz rychlíkových linek, podobně dostávají pokuty i ČD.
Od chvíle, kdy se na trati z Prahy na Ostravu objevil Regiojet, šly ČD kvalitativně nahoru. A pak si někteří objednatelé a cestující položili otázku, proč to nejde na jejich tratích. Bohužel MD, co by objednatel rychlíkových výkonů, má celá léta uplně v paži systém kontroly kvality a podle toho to vypadá. Není zájem, vůle a snaha něco někam posunout. Hlavně ať aspoň vlak vyjede a snad dojede. A těch pár drobných, co dopravci zaplatí na „pokutách aby se neřeklo“ je dávno započteno do celkové ceny služby. Smrádek, ale teploučko a hlavně no stress
Ministerstvo nezaspalo, ministerstvo šetří a rozhodlo se tu linku provozovat jako low-cost. Co je na termínu nasazení nereálné?
Spíš low- šrot
Takže skoro jak doteď, akorát to bude NP..
Jenom jestli to s tou čistotou není pod požadovanými smluvními parametry.
Nevím, proč objednavatel nekoná.
A kde teď stojí ty Modus-Wagen co taky regiojet nakoupil a chtěl s nimi taky jezdit.
V Měcholupech, tam kde má byt depo
Ale dle TSI je nejde modernizovat tak aby ti nestalo jak nový vuz
Pokud to není schválené pro provoz na síti SŽ, jak se teda dostal do Ústí? Na podvalech?
Na výjimku bez lidí, stejně jako se jezdí do Velimi?
Krteček byl mnohem chytřejší, co si pamatuju z Večerníčku.
Vůz tam stojí už asi týden na 127. koleji, nevypadá to že se s ním něco děje. Jsem zvědav kdy se na něj podívají sprejeři…
Jinak ví někdo jestli vozy lze napájet z topné spojky 3-mi kV? Nebo potřebují 1,5 kV?
Ani jedno. 1 kV. Takže bez výměny CZE to nepůjde.
ano, fotografii vozů RJ nemáme k dispozici.
Tak možná drobná poznámečka… též mi to padlo do očí, tyhle mají nástup do vysoké části (nad podvozkem).
Zdravím pane Sůra, rád Vám poskytnu fotografie vozu zvenčí.
Pošlete to mailem na redakci, dudou za to určitě vdeční.
dobrý den, díky, mohu poprosit o zaslání na sura@zdopravy.cz? ještě jednou díky
js
A co testování čínských Siriusů, to má žlutý pán stále v plánu nebo to vzdal?
Siriusy, pokud si to dobře pamatuji, testoval Leoš.
ale testy na trati s cestujicimi mel mit RJ.
Tak to záleží od vlastníka jednotiek, nie od RJ. Ale onedlho by k tomu malo prísť.
Leoš je odmítl a testování na trati se ujal RJ.
Chybí tady informace o nějaké modernizaci ale v případě RJ si nedělám žádné iluze. A řazení toho rychlíku bude tedy dva patrové vozy.. nebo to bude patro a bmz ?
MD si objednalo a zaplatilo nějakou modernizaci?
Tak necháme to v původním stavu a provedeme je generální opravu štětkou..
A vy víte v jakém jsou ty vozy stavu? Třeba vůbec žádnou štětku nepotřebují.
Každý občas potřebuje štětku.
😀
Třeba budou v top stavu po důchodci ,garazovane ..
Hezký příklad kladného přístupu k cestujícím.
Přesně! Konečně svitla naděje na to, že se cestující dočkají moderního dopravního prostředku! Až ještě do té půjčené Bobiny, která to potáhne, namontují ETSC, tak zažijeme dosud nepoznaný pocit z železnice na úrovni 21. století!
Zato kdyby jel Žablam z Prahy do Bohumína, to by bylo něco!
Kdežto kdyby to táhl Zátopek, to by byla hned jinčí kultura!!
141.001-8 z Lužné a s příplatkem
Co máte proti „Bobinám?“ To by mohlo vadit jedině fírům. Na trati, co jezdí R 23 je maximální povolená rychlost 120 km/h a to zmíněné 60 let staré lokomotivy v pohodě zvládají. A cestujícímu může být jedno, co ho táhne.
Jakého?
Nízkopodlažnost. Jistě je v tom klimatizace, wifi, všechny zásuvky.
To by vozy musely projít modernizací..což se nestalo.
Takže nejenom že nízkopodlažní vlaky budou později, ale také budou horší v kvalitě…
Vy už teď víte, že termín nasazení daný smlouvu nebude dodržen? Nebo je to narážka na nabídku ČD, nevyhovující poptávce zákazníka? To už je poněkud vyvařené téma.
Ve smlouvě jsou nové vozy? Nebo raději Honecker, hlavně když bude v Najbrtu?
Ty jsi tez dylina
Tak Bautzeny ze 70 let, aby to nebyl starý šrot z roku 1995-97?
Nedávno se tady skuhralo nad zlatýma B249 na R8
Linka R8 to je odpad RegioJetu
Njn, nejni to modrý, tak to bude šrot..
ČD nejsou dokonalé ale ..každý měsíc přichází nové pantery ,nové vozy ,nové motoráky. RegioJet koupil jen nové pesy ..tím to zhaslo .
Nakoupil to co potřebuje na objednávku. Stejně jako ČD…
Nemůžu souhlasit, oproti R23 to nějak funguje, nicméně kapacita ve špičku je nedostatečná..
R8 posledni dobu taky .. katastrofa..nefunguje klima .vozy nesvítí..atd špína.
Lebo to čo tam jazdí teraz je strašný posun z Bčiek, vám poviem… /sarkazmus
Hlavne, že je to žlté, všakže…
Bude provedena generální oprava štětkou?
Polep, který se za pár týdnů začne odlepovat. Víc ani omylem.
Tak snad to bude jezdit lépe než to soucasne obludarium…
Teda ty by byly dobré na linky do Posázaví místo zpackane rekonstrukce Bmto
Je jich 14, takže 8 použije pro R23 Ústí nad Labem – Kolin a nějaké pro linku Brno – Bohumín. Mimo to má devět vagónů DBz a dva vagóny DABz z linky Komarno – Bratislava, ale ty nejsou nízkopodlažní.
Jak jste přišel na počet 8?
Je více variant jak vozy nasadit
Plán je mít 3 vozovou soupravu, ale pochybuji ze by RJ “zbytecne” nasazoval 3 patra když to nikdo nevyuzije
Předpokládám, že ty patrové vagóny budou mít kapacitu nad 100 sedaček na vagon a dle smlouvy je požadována kapacita 200 osob na spoj a v provozu jsou tři soupravy a čtvrtá souprava jako rezerva.
Takže 3 soupravy, na rezervu RJ kašle, při nějakém problému pojede motorák a nebo se spoj odřekne
Motorákem už jsem jel, řadou 845, ale nebylo to horší než klasické vygóny, co tam běžně jezdí i tam bylo čistěji.
Že by se to jako Jančurovi sebralo, jak letadla v Rusku, a obratem by se ze starého šrotu po Jančurovi staly kvalitní vozy? 😀