RegioJet přesunul patrový vůz do Ústí. Na splnění povinnosti má rok a čtvrt

Patrový vůz 751.1-4 DBpz(a) pro RegioJet. Foto: Jan ČeloudPatrový vůz 751.1-4 DBpz(a) pro RegioJet. Foto: Jan Čeloud

Díky vozům má Regiojet splnit povinnost nasadit nízkopodlažní vozidla.

Společnost RegioJet přesunula jeden z dvoupodlažních vozů pro budoucí provoz na lince R23 mezi Kolínem a Ústím nad Labem do stanice Ústí nad Labem západ. Vozidlo zakoupené u Deutsche Bahn zatím ale do provozu nezasáhlo, čeká ho nejprve testování.

„K případnému nasazení patrových vozů na linku R23 je nutné podrobit je sérii zkoušek a legislativních procesů. Až v případě schválení pro provoz na síti SŽ může dopravce vozy nasadit. Kdy a zda se tak stane, není možné v tuto chvíli blíže specifikovat, ale záměr testování můžeme potvrdit,“ řekla mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.

Pořízení čtrnácti vozů 751.1-4 DBpz(a) potvrdil RegioJet loni na jaře. „Je to příležitost pro patra, která mají nástupní dveře v nízké části vozu mezi podvozky, tedy 600 milimetrů nad temenem kolejnice,“ řekl Jiří Schmidt z RegioJetu při natáčení nového dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz.
Jde o vozy označované jako 751.1-4 DBpz(a). Vyrobeny byly v letech 1995–97, jsou klimatizované.

RegioJet pořídí pro linku R23 z Kolína do Ústí nad Labem patrové vozy

Rychlíky linky R23, které jezdí na trase Kolín – Mělník – Litoměřice – Ústí nad Labem, objednává u RegioJetu Ministerstvo dopravy. Součástí smlouvy je také podmínka, že nejpozději od změny jízdního řádu v prosinci 2024 musí firma zajistit provoz těchto rychlíků vozy s nízkopodlažním nástupem cestujících. RegioJet předpokládá, že tyto rychlíky sestaví výhradně z patrových vozů.

Patrový vůz 751.1-4 DBpz(a) pro RegioJet. Foto: Jan ČeloudPatrový vůz 751.1-4 DBpz(a) pro RegioJet. Foto: Jan ČeloudPatrový vůz 751.1-4 DBpz(a) pro RegioJet. Foto: Jan Čeloud
Tagy DBpz(a) R23 RegioJet
121 komentářů