RegioJet přeruší spojení z Prahy do Žiliny přes Bratislavu kvůli vlakům do Chorvatska
Bratislava hlavná stanica a vlak RegioJetu v čele s lokomotivou Bombardier Traxx MS2. Foto: RegioJet
Od příštího jízdného řádu by měly být vlaky do Chorvatska naplánovány v jiné časové poloze.
Výborně. Zase tady ten socialistický povoz do jugošky. Opravdu nechápu kdo si dobrovolně sedně na téměř celý den do vagónu plného upocínků, ožralů a k tomu pivního aroma, předpokládám že jak je zvykem u RJ tak půl cesty nebude fungovat ani klima.. Proč proboha neletí letadlem jak normální lidi dnešního století..
Muj tip je, ze treba mene majetni rodice s dvema detmi zvladnou zaplatit ctyri tisicovky za nepohodlnou cestu vlakem, ale dvacet za cestu letadlem uz dost tezko.
Myslim ze pokud clovek hleda, je schopen najit ve stejne relaci i letenky
Jiste, zapomnel jsem na oblibeny argument, ze kamkoliv se da letet za cenu dopravy autem nebo verejnou dopravou.
Haha , jediné přímé spojení je Smartwings za 9500,- / osoba. Tedy aby rodina dala za letenky 40tis hruza. Nevím proč není konkurenční spoj. My frčíme busem za 2100,-/os.
Let Bratislava Zahreb vychadza 120€ 3000CZK na osobu tam aj spät.
Prosím najdete letenku 10.6. do Splitu a 25.6 do Prahy.
2x dosplelí, dítě 6 let, dítě 4 roky.
Díky (neprudim, jen asi neumím hledat levné letenky).
PS. Autobusem jet nechceme, to je opravdové peklo…
Zkuste jinou destinaci, nemyslel jsem zaprděné chorvatsko..
Takže napřed tvrdíte, že do stejné relaci, tedy do Chorvatska jsou za stejnou cenu letenky a když je máte najít, odvádíte řeč na jinou destinaci, trochu blbost tohle tvrdit.
Tak to by mne zajímalo, kde byste hledal na trase ČR – Split letenky za cenu jízdenky vlakem. Poraďte mi. Osobně se mi skoro 8000 Kč i více za letenku s kufrem pro jednoho dávat nechce. A nejsem závislý na přímých letech, klidně s přestupem 🙂
Mě to také neláká, ale svou klientelu si to evidentně najde, takže nevidím důvod to kritizovat.
Ono kdyby ten vlak provozovali ČD za cenu čtyřnásobku, ozývá se tu jen pochvalné mručení…od lidí, kteří tam pak pojedou na FIPku.
Letadlo nestaví po cestě třeba v Koprivnici nebo Záhřebu. Normální člověk má i jiné potřeby.
Však vás nikdo nenutí s tím jezdit, zákazníků na to má RJ evidentně dost.
dá se ještě jet Regiojetem ale žlutým busem a je to rychlejší
Tak jsme se dozvedeli skutecne dulezitou informaci, ze pan Tomas tam tedy vlakem nepojede. Opravdu nechapu proc mel potrebu nam to tady sdelit, ale budiz no. Moje chyba, ze sem furt lezu 😀
Třeba proto, že i v dnešní době je to pro mnoho lidí pořád prakticky jediná možnost, jak se dostat k moři. A ne každému letadlo vyhovuje, já sám ho neriskuju, netoužím dostat panickej záchvat v 10 km nad zemí 🙂
P.S.: Všiml jste si drobného rozdílu mezi cenou letenky – mimochodem doporučuji ještě podívat se na umístění chorvatských letišť a jejich poskytované služby – a vlaku?
Tak kvoli meskaniam bol minule roky henten par vlakov prakticky nepouzitelny aj medzi Prahou a Bratislavou, takze ak si chcu udrzat tu normalnu klientelu, vlak do Chorvatska by mal byt uplne nezavisly od beznych spojov.
Právě naopak. Kvůli meskáním to byl jediný použitelný spoj, protože není potřeba v Bratislavě presedat. Z/na Metropolitan bývá v Bratislavě pár minut. Každá cesta byl adrenalin, jestli počká nebo ne. Průvodčí před Bratislavou radši ani nechodil aby nemusel volat na dispečink.
Meškání je pořád lepší než ujetý přípoj.
Hovorim len o trase Praha-Bratislava a opacne, v lete, ked ten vlak pokracuje do/z Chorvatska. Kym Regiojet s hodinami meskania vobec vyrazil, Metropolitan bol v Brne.
Nojo ja zase o vlaku praha-blava-zilina. „henten oný“ není úplně přesné určení 😉
At mu ten vlak od zari zrusi Sprava zeleznic uplne, kdyz uz takhle parazituje na trhu a vyzobava vyhodne rozinky. Kvalita jde hodne dolu timto rozhodnutim, hlavne ze sliboval lepsi servis obcerstveni ceny kvalitni vozy s klimatizaci atd.
Nevím,proč by SŽbezDC měla odmítat peníze od dopravců.
Nezruší, má zaplacenou kapacitu, stejně tak jako na původní vlaky na ukrajinu
Dopravci si objednávání u SŽ kapacitu a je na nich jestli ji využiji zda nikoli
Pane Novotný, to jste nějak popletl. Správa železnic s Vaším přáním nemá nic společného.
Asi jste myslel Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře… Co je prací takového typu úřadu? viz např. https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/
A proč vlastně do Chorvatska ČD jezdit přestaly, když je to takové terno? Mohly z vydělaných peněz udělat šotojízdu.
Protože kalkulovaná cena jízdného překročila tzv. psychlogickou hranici, jíž by byl v polovině předminulého desetiletí zákazník ochoten zaplatit …
JADRAN s autovozy byl veden na tzv. komerční riziko ČD, čili tržby musely pokrývat náklady, tj. poplatek za ŽDC v Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku, nasazení lokomotivy, včetně personálu; odcucání fekálních nádob na odstavném nádraží ve Splitu včetně doplnění vody, dalčí doplňování vozy se platilo v Mariboru.
Tyhle servisní náklady žlutý dopravce nemá.
Cože? Jako, že RegioJet do Chorvatska nejede na komerční riziko a tržby nemusí pokrývat náklady? A neplatí poplatek za ŽDC, lokomotivu apod.???
Prosím pěkně, než začne vyzobávat rozinky, tak se přece píše:
Nevyjede
Do týdne
Do měsíce
Do švestek
Do vánoc
a teprve pak vyzobává rozinky
Obecně platí, vlaky mohou být z provozních důvodů odřeknuty … žlutý dopravce oznámí zrušení vlaků – v souladu s českým zákonem (jak je to na Slovensku nevím) – se 14 denním předstihem …
Nevím, proč nějaké divení …
Nemá lidi. Nabral si toho jak vůl na rohy a teď se diví. Dávám mu rok, maximálně dva.
Zapomněl jste připomenout švestky.
Nad propastí! ČD se kvůli němu musí věnovat konkurenčnímu boji namísto vožení vlaků! 😀
Tak RGJ se udrží, ale Leoš má tak jaksi už po švestkách. Zvládl to ještě dobře…
Leoš ty švestky vykvasil, ale pálit už bude RENFE, ať se držíme švestek. Jestli z toho bude kapalina do ostřikovača, suď bůh.
Skôr to vidím na redukciu servisu, čo sa v podstate už de facto stalo. Pôvodný model jeden steward = jeden vozeň je pri súčasnom stave trhu práce a cenách ktoré chce RJ zákazníkom účtovať jednoducho nemožný.
Asi by bolo naozaj lepšie keby sa konečne začali správať ako low cost ktorým sú.
Low cost, co se prezentuje jak nad dopravce.
Je vtipné, že u ČD takový servis není a nikdy nebyl ani v Pendolinu a to za násobně vyšší jízdné. Ale za low cost označíme někoho jiného, protože dle cen jízdného by měl být u ČD steward jeden na kupé.
A málo platí…
Mohou jezdit traxxy 388.214 a 215 do Chorvatska nebo nikoliv? Tuším, že oproti ostatním mají úpravy, které by mohli umožnit provoz, ale nevím, jak je to se schválením pro Slovinsko a Chorvatsko.
Traxx3 zatiaľ v Slovinsku schválený nie je a v Chorvátsku je iba Traxx3 AC. Aj keby boli, otázne je ako by to šlo nakoľko strojvedúci HŽ nemajú na túto radu poznanie, aj keď to by asi šlo zariadiť pár mesiacov vopred. Ďalšia vec je vôľa, chorváti tlačia na to aby si tam jazdili svojimi mašinami, inak by asi aj minulý rok do Ogulinu jazdil Vectron, prípadne až do Rijeky. Nejaké tie s HR paketom prenajaté majú.
Navíc HŽ už zkušenosti s vectrony má (minimálně teď pod cargem jezdí 193 279 a 193 762 od ELL, před rokem ještě 193 239). Takže proškolit fíry u osobky by nemusel být takový problém.
Všech zatím 15 kusů muže (po ideální zkoušek) mají úzký sběrač
Původní smlouvách jednala o tom ze takto vybavených bude jen prvních 10 kusů, ale nakonec to vypadá na všechny (celkem 30 tedy)
Otázka do pranice: Žádal o přidělení kapacity trati pro vlak navíc, aby nemusel rušit spoj do Žiliny?
A související: Pokud mu žádost zamítli, proč tak učinili?
To bratislavské nádraží je pořád stejné, jako když jsem z něj jezdil v druhé polovině osmdesátých let.
Až z neho budeš znova odchádzať v polovici osemdesiatych rokov, bude stále rovnaké….
Ministr dopravy Doležal se dne 03.11.2021 vyjádřil v tom smyslu, že: „Sú aj horšie stanice ako hlavná stanica v Bratislave,“
https://ekonomika.pravda.sk/krajina/clanok/605968-hlavnu-stanica-v-bratislave-opravi-developer-stat-nema-peniaze/
Však to má koneckonců pravdu. Na poměry severního balkánu to ještě docela ujde.
Vy jste asi nebyl na Slovensku v posledních letech.
Severním Balkánem bych Slovensko vůbec neoznačoval.
V řadě aspektům je tamní společnost před společností v ČR.
To není dobré = z ničeho nic zrušit nabídku linky. Naštvat cestující, to se nevyplácí.
To už je tuším potřetí co RGJ ruší linku do/přes Žilina z Bratislavy.
Záleží, jak je reálně obsažený spoj v úseku Bratislava – Žilina. Hlavně vlak s patnácti až šestnácti vagóny do Chorvatska je významnější než nějakých pět nebo šest vagónů do Žiliny.
Chodím ráno tým vlakom pravidelne rôzne dni. V Žiline začína vlak tak na 20% obsadenosti, no za Trenčínom už je prakticky plno. V Bratislave sa vymení tak 70% osadenstva a zase skoro plný pokračuje na Brno. Večerné spoje sú do BA plné do Trenčína tak na 70% a pred Žilinou bývame vo vagóne tak 4-5. Takže klientelu to má celkom slušnú.
Teda to nějak nesedí s tvrzením některých šotoušků, že do švestek zkrachuje (jen teda za posledních 11 let neřekli do kterých).
Co přesně znamená: „za Trenčínom už je prakticky plno.“? … TIpuji správně, že to znamená 50% sedaček obsazených?
A v Žilině se odehrává něco jako uzel podobně jako uzel RGJ na lince OVA-Praha a Kolín – Ústí n. Labem? Nevím. Ptám se.
Snáď časom prehodnotia aj zastávky na Slovensku. Vyzerá to ako by ich len odkopírovali od ZSSK, ignorujúc že ich vlaky obsluhujú úplne inú reláciu. Vynechávanie Pezinku na tejto linke je úplný bizár, najmä keď zastavujú v Trenčianskej Teplej a podobne.
A vešel by se ten vlak vůbec k tamnímu nástupišti?
Áno
Vynechání Pezinku plně chápu. Asi každý dálkový dopravce si přeje, aby mu vlak obsadili úsekoví cestující S-Bahnu mezi Bratislavou a Pezinkem…
Pokud tam dá cenu 4 EUR, tak proč by si to nepřál?
A proč by tam v tom případě zastavoval, když s tím nikdo nepojede?
Nikto tu nenavrhuje aby vozil ľudí medzi Bratislavou a Pezinkom, to sa ostatne dá ošetriť tarifne (buď nezmyselná cena – ZSSK kedysi na IC účtovala 10 eur za BA-TT práve z tohto dôvodu – alebo úplne vylúčiť predaj lístkov na tento úsek). Ide skôr o napr. početnú komunitu bratislavských študentov v Brne pre ktorú by ten večerný spoj bol ideálny (ranný už menej).
Inak o obsadzovanie úsekovými cestujúcimi by som sa nebál, jednak je to off-time a jednak drvivá väčšina ľudí cestujúca medzi BA a PK má nejaký predplatný lístok (buď ZSSK alebo IDS) ktorý by Regiojet aj tak neplatil.
Brno Bratislava a Brno Pezinok su skoro rovnako kratke streky, ktore sa uplne neoplati vozit. Kolko takych studentov pendluje tyzdenne?
No hodně – na brněnských VŠ se dá domluvit slovensky pomalu častěji než česky.
A všichni bydlí v Pezinku?
Podobne by mohol využiť dieru na trhu a zastavovať v Dubnici nad Váhom a/alebo Ilave, lebo posledný vlak z BA, čo tam stojí ide 18.13…
Skôr by mohli nejak poriešiť to nezmyselné trmácanie sa za ranným REXom, kedy medzi TT a BA ide vlak 80kmh namiesto 160, lebo stále dobieha vlak predním. Je to dosť citeľná časová strata, ale vraj nie sú volné sloty.