RegioJet přeruší spojení z Prahy do Žiliny přes Bratislavu kvůli vlakům do Chorvatska

Bratislava hlavná stanica a vlak RegioJetu v čele s lokomotivou Bombardier Traxx MS2. Foto: RegioJetBratislava hlavná stanica a vlak RegioJetu v čele s lokomotivou Bombardier Traxx MS2. Foto: RegioJet

Od příštího jízdného řádu by měly být vlaky do Chorvatska naplánovány v jiné časové poloze.

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Výborně. Zase tady ten socialistický povoz do jugošky. Opravdu nechápu kdo si dobrovolně sedně na téměř celý den do vagónu plného upocínků, ožralů a k tomu pivního aroma, předpokládám že jak je zvykem u RJ tak půl cesty nebude fungovat ani klima.. Proč proboha neletí letadlem jak normální lidi dnešního století..

Lukas

Muj tip je, ze treba mene majetni rodice s dvema detmi zvladnou zaplatit ctyri tisicovky za nepohodlnou cestu vlakem, ale dvacet za cestu letadlem uz dost tezko.

Tomáš

Myslim ze pokud clovek hleda, je schopen najit ve stejne relaci i letenky

Lukas

Jiste, zapomnel jsem na oblibeny argument, ze kamkoliv se da letet za cenu dopravy autem nebo verejnou dopravou.

Petr Vít

Haha , jediné přímé spojení je Smartwings za 9500,- / osoba. Tedy aby rodina dala za letenky 40tis hruza. Nevím proč není konkurenční spoj. My frčíme busem za 2100,-/os.

Martin

Let Bratislava Zahreb vychadza 120€ 3000CZK na osobu tam aj spät.

Pepa

Prosím najdete letenku 10.6. do Splitu a 25.6 do Prahy.

2x dosplelí, dítě 6 let, dítě 4 roky.

Díky (neprudim, jen asi neumím hledat levné letenky).
PS. Autobusem jet nechceme, to je opravdové peklo…

Tomáš

Zkuste jinou destinaci, nemyslel jsem zaprděné chorvatsko..

rozinka

Takže napřed tvrdíte, že do stejné relaci, tedy do Chorvatska jsou za stejnou cenu letenky a když je máte najít, odvádíte řeč na jinou destinaci, trochu blbost tohle tvrdit.

MartinS.

Tak to by mne zajímalo, kde byste hledal na trase ČR – Split letenky za cenu jízdenky vlakem. Poraďte mi. Osobně se mi skoro 8000 Kč i více za letenku s kufrem pro jednoho dávat nechce. A nejsem závislý na přímých letech, klidně s přestupem 🙂

SaulGoodman

Mě to také neláká, ale svou klientelu si to evidentně najde, takže nevidím důvod to kritizovat.

rozinka

Ono kdyby ten vlak provozovali ČD za cenu čtyřnásobku, ozývá se tu jen pochvalné mručení…od lidí, kteří tam pak pojedou na FIPku.

Marcel Štancl

Letadlo nestaví po cestě třeba v Koprivnici nebo Záhřebu. Normální člověk má i jiné potřeby.

rozinka

Však vás nikdo nenutí s tím jezdit, zákazníků na to má RJ evidentně dost.

LeKon

dá se ještě jet Regiojetem ale žlutým busem a je to rychlejší

Princ Krason

Tak jsme se dozvedeli skutecne dulezitou informaci, ze pan Tomas tam tedy vlakem nepojede. Opravdu nechapu proc mel potrebu nam to tady sdelit, ale budiz no. Moje chyba, ze sem furt lezu 😀

Igor Mauricio

Třeba proto, že i v dnešní době je to pro mnoho lidí pořád prakticky jediná možnost, jak se dostat k moři. A ne každému letadlo vyhovuje, já sám ho neriskuju, netoužím dostat panickej záchvat v 10 km nad zemí 🙂

P.S.: Všiml jste si drobného rozdílu mezi cenou letenky – mimochodem doporučuji ještě podívat se na umístění chorvatských letišť a jejich poskytované služby – a vlaku?

M@trixX

Tak kvoli meskaniam bol minule roky henten par vlakov prakticky nepouzitelny aj medzi Prahou a Bratislavou, takze ak si chcu udrzat tu normalnu klientelu, vlak do Chorvatska by mal byt uplne nezavisly od beznych spojov.

Vladki

Právě naopak. Kvůli meskáním to byl jediný použitelný spoj, protože není potřeba v Bratislavě presedat. Z/na Metropolitan bývá v Bratislavě pár minut. Každá cesta byl adrenalin, jestli počká nebo ne. Průvodčí před Bratislavou radši ani nechodil aby nemusel volat na dispečink.

Meškání je pořád lepší než ujetý přípoj.

M@trixX

Hovorim len o trase Praha-Bratislava a opacne, v lete, ked ten vlak pokracuje do/z Chorvatska. Kym Regiojet s hodinami meskania vobec vyrazil, Metropolitan bol v Brne.

Vladki

Nojo ja zase o vlaku praha-blava-zilina. „henten oný“ není úplně přesné určení 😉

Novotny

At mu ten vlak od zari zrusi Sprava zeleznic uplne, kdyz uz takhle parazituje na trhu a vyzobava vyhodne rozinky. Kvalita jde hodne dolu timto rozhodnutim, hlavne ze sliboval lepsi servis obcerstveni ceny kvalitni vozy s klimatizaci atd.

Chronosphere

Nevím,proč by SŽbezDC měla odmítat peníze od dopravců.

Avlaky

Nezruší, má zaplacenou kapacitu, stejně tak jako na původní vlaky na ukrajinu

Dopravci si objednávání u SŽ kapacitu a je na nich jestli ji využiji zda nikoli

Vtvt

Pane Novotný, to jste nějak popletl. Správa železnic s Vaším přáním nemá nic společného.

Asi jste myslel Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře… Co je prací takového typu úřadu? viz např. https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/

Jiří Kocurek

A proč vlastně do Chorvatska ČD jezdit přestaly, když je to takové terno? Mohly z vydělaných peněz udělat šotojízdu.

XYYY

Protože kalkulovaná cena jízdného překročila tzv. psychlogickou hranici, jíž by byl v polovině předminulého desetiletí zákazník ochoten zaplatit …

JADRAN s autovozy byl veden na tzv. komerční riziko ČD, čili tržby musely pokrývat náklady, tj. poplatek za ŽDC v Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku, nasazení lokomotivy, včetně personálu; odcucání fekálních nádob na odstavném nádraží ve Splitu včetně doplnění vody, dalčí doplňování vozy se platilo v Mariboru.
Tyhle servisní náklady žlutý dopravce nemá.

MartinS.

Cože? Jako, že RegioJet do Chorvatska nejede na komerční riziko a tržby nemusí pokrývat náklady? A neplatí poplatek za ŽDC, lokomotivu apod.???

rozinka

Prosím pěkně, než začne vyzobávat rozinky, tak se přece píše:
Nevyjede
Do týdne
Do měsíce
Do švestek
Do vánoc

a teprve pak vyzobává rozinky

XYYY

Obecně platí, vlaky mohou být z provozních důvodů odřeknuty … žlutý dopravce oznámí zrušení vlaků – v souladu s českým zákonem (jak je to na Slovensku nevím) – se 14 denním předstihem …
Nevím, proč nějaké divení …

Jožin

Nemá lidi. Nabral si toho jak vůl na rohy a teď se diví. Dávám mu rok, maximálně dva.

Aleš

Zapomněl jste připomenout švestky.

Jiří Kocurek

Nad propastí! ČD se kvůli němu musí věnovat konkurenčnímu boji namísto vožení vlaků! 😀

tarten

Tak RGJ se udrží, ale Leoš má tak jaksi už po švestkách. Zvládl to ještě dobře…

Jiří Kocurek

Leoš ty švestky vykvasil, ale pálit už bude RENFE, ať se držíme švestek. Jestli z toho bude kapalina do ostřikovača, suď bůh.

Samo

Skôr to vidím na redukciu servisu, čo sa v podstate už de facto stalo. Pôvodný model jeden steward = jeden vozeň je pri súčasnom stave trhu práce a cenách ktoré chce RJ zákazníkom účtovať jednoducho nemožný.

Asi by bolo naozaj lepšie keby sa konečne začali správať ako low cost ktorým sú.

Elb

Low cost, co se prezentuje jak nad dopravce.

rozinka

Je vtipné, že u ČD takový servis není a nikdy nebyl ani v Pendolinu a to za násobně vyšší jízdné. Ale za low cost označíme někoho jiného, protože dle cen jízdného by měl být u ČD steward jeden na kupé.

Sinthera

A málo platí…

noerf

Mohou jezdit traxxy 388.214 a 215 do Chorvatska nebo nikoliv? Tuším, že oproti ostatním mají úpravy, které by mohli umožnit provoz, ale nevím, jak je to se schválením pro Slovinsko a Chorvatsko.

Mates

Traxx3 zatiaľ v Slovinsku schválený nie je a v Chorvátsku je iba Traxx3 AC. Aj keby boli, otázne je ako by to šlo nakoľko strojvedúci HŽ nemajú na túto radu poznanie, aj keď to by asi šlo zariadiť pár mesiacov vopred. Ďalšia vec je vôľa, chorváti tlačia na to aby si tam jazdili svojimi mašinami, inak by asi aj minulý rok do Ogulinu jazdil Vectron, prípadne až do Rijeky. Nejaké tie s HR paketom prenajaté majú.

Anonymní alkoholik

Navíc HŽ už zkušenosti s vectrony má (minimálně teď pod cargem jezdí 193 279 a 193 762 od ELL, před rokem ještě 193 239). Takže proškolit fíry u osobky by nemusel být takový problém.

Avlaky

Všech zatím 15 kusů muže (po ideální zkoušek) mají úzký sběrač

Původní smlouvách jednala o tom ze takto vybavených bude jen prvních 10 kusů, ale nakonec to vypadá na všechny (celkem 30 tedy)

Jiří Kocurek

Otázka do pranice: Žádal o přidělení kapacity trati pro vlak navíc, aby nemusel rušit spoj do Žiliny?
A související: Pokud mu žádost zamítli, proč tak učinili?

jerry

To bratislavské nádraží je pořád stejné, jako když jsem z něj jezdil v druhé polovině osmdesátých let.

ICE_Laco

Až z neho budeš znova odchádzať v polovici osemdesiatych rokov, bude stále rovnaké….

Karl vB.

Ministr dopravy Doležal se dne 03.11.2021 vyjádřil v tom smyslu, že: „Sú aj horšie stanice ako hlavná stanica v Bratislave,“
https://ekonomika.pravda.sk/krajina/clanok/605968-hlavnu-stanica-v-bratislave-opravi-developer-stat-nema-peniaze/

rozinka

Však to má koneckonců pravdu. Na poměry severního balkánu to ještě docela ujde.

Vtvt

Vy jste asi nebyl na Slovensku v posledních letech.

Severním Balkánem bych Slovensko vůbec neoznačoval.

V řadě aspektům je tamní společnost před společností v ČR.

Vtvt

To není dobré = z ničeho nic zrušit nabídku linky. Naštvat cestující, to se nevyplácí.

To už je tuším potřetí co RGJ ruší linku do/přes Žilina z Bratislavy.

noerf

Záleží, jak je reálně obsažený spoj v úseku Bratislava – Žilina. Hlavně vlak s patnácti až šestnácti vagóny do Chorvatska je významnější než nějakých pět nebo šest vagónů do Žiliny.

MSr

Chodím ráno tým vlakom pravidelne rôzne dni. V Žiline začína vlak tak na 20% obsadenosti, no za Trenčínom už je prakticky plno. V Bratislave sa vymení tak 70% osadenstva a zase skoro plný pokračuje na Brno. Večerné spoje sú do BA plné do Trenčína tak na 70% a pred Žilinou bývame vo vagóne tak 4-5. Takže klientelu to má celkom slušnú.

rozinka

Teda to nějak nesedí s tvrzením některých šotoušků, že do švestek zkrachuje (jen teda za posledních 11 let neřekli do kterých).

Vtvt

Co přesně znamená: „za Trenčínom už je prakticky plno.“? … TIpuji správně, že to znamená 50% sedaček obsazených?

A v Žilině se odehrává něco jako uzel podobně jako uzel RGJ na lince OVA-Praha a Kolín – Ústí n. Labem? Nevím. Ptám se.

Samo

Snáď časom prehodnotia aj zastávky na Slovensku. Vyzerá to ako by ich len odkopírovali od ZSSK, ignorujúc že ich vlaky obsluhujú úplne inú reláciu. Vynechávanie Pezinku na tejto linke je úplný bizár, najmä keď zastavujú v Trenčianskej Teplej a podobne.

M19

A vešel by se ten vlak vůbec k tamnímu nástupišti?

Mates

Áno

Petr Šimral

Vynechání Pezinku plně chápu. Asi každý dálkový dopravce si přeje, aby mu vlak obsadili úsekoví cestující S-Bahnu mezi Bratislavou a Pezinkem…

Mirek Zvolský

Pokud tam dá cenu 4 EUR, tak proč by si to nepřál?

Petr Šimral

A proč by tam v tom případě zastavoval, když s tím nikdo nepojede?

Samo

Nikto tu nenavrhuje aby vozil ľudí medzi Bratislavou a Pezinkom, to sa ostatne dá ošetriť tarifne (buď nezmyselná cena – ZSSK kedysi na IC účtovala 10 eur za BA-TT práve z tohto dôvodu – alebo úplne vylúčiť predaj lístkov na tento úsek). Ide skôr o napr. početnú komunitu bratislavských študentov v Brne pre ktorú by ten večerný spoj bol ideálny (ranný už menej).

Inak o obsadzovanie úsekovými cestujúcimi by som sa nebál, jednak je to off-time a jednak drvivá väčšina ľudí cestujúca medzi BA a PK má nejaký predplatný lístok (buď ZSSK alebo IDS) ktorý by Regiojet aj tak neplatil.

Jakub

Brno Bratislava a Brno Pezinok su skoro rovnako kratke streky, ktore sa uplne neoplati vozit. Kolko takych studentov pendluje tyzdenne?

*h8*

No hodně – na brněnských VŠ se dá domluvit slovensky pomalu častěji než česky.

M19

A všichni bydlí v Pezinku?

MicKys

Podobne by mohol využiť dieru na trhu a zastavovať v Dubnici nad Váhom a/alebo Ilave, lebo posledný vlak z BA, čo tam stojí ide 18.13…

MSr

Skôr by mohli nejak poriešiť to nezmyselné trmácanie sa za ranným REXom, kedy medzi TT a BA ide vlak 80kmh namiesto 160, lebo stále dobieha vlak predním. Je to dosť citeľná časová strata, ale vraj nie sú volné sloty.