RegioJet představil polské plány. Vstoupí na pět tras, plný provoz spustí 1. dubna

Do prosince bude provoz RegioJetu v Polsku čistě marketingový, dopravce tak láká na levné jízdenky.
Dopravce RegioJet odhalil podrobnější informace k plánům expanze v Polsku. U našich sousedů chce konkurovat státnímu dopravci PKP, postupně nabídne až pět vlakových spojení.
Jak již bylo známo, první polskou linkou RegioJetu bude spojení Krakova s Varšavou. Zkušební provoz zahájí 18. září. Jezdit se bude zatím v tzv. ad hoc režimu. RegioJet odkazuje na pozdější žádost o přidělení kapacit. Důsledkem mají být delší jízdní doby.
Cílem těchto spojů je podle dopravce především představení značky a také nábor až 300 zaměstnanců.
„Protože provoz do prosince 2025 bude čistě marketingový, naše jízdní doby budou delší (o přibližně 30 minut) a budeme mít jen jeden pár vlakových spojů. Proto budeme jezdit za velmi nízké ceny jízdenek,“ informuje RegioJet.
Od prosince další čtyři spojení
V prosinci se mají přidat další čtyři vlaková spojení, konkrétně Varšava-Poznaň, Krakov-Varšava-Gdyně, Varšava- Ostrava-Praha a Varšava-Ostrava-Vídeň.
Dopravce chce nabízet stejný typ služeb, jako v Česku na komerčních spojích. Nasadí soupravy tažené lokomotivou TRAXX MS3 a osobní vozy čtyř tříd.
„Od 14. prosince 2025 už budeme jezdit podle plánovaného jízdního řádu, nicméně až do 31. března 2026 stále v prodlouženém zkušebním režimu. Do 31. března 2026 se tedy budeme učit a školit 300 polských zaměstnanců. Prosíme proto o trpělivost a podporu. Plný provoz zahájíme 1. dubna 2026. Na to, na co naše státní konkurence měla desítky let, my budeme mít jen sedm měsíců,“ uvádí RegioJet na svém polském webu.
Komerční riziko dopravce
Na prosinec dopravce slibuje rovněž otevření vlastních polských kamenných prodejen, a to v Krakově, Varšavě a Poznani. Do té doby si budou moci cestující kupovat jízdenky pouze na stránkách regiojet.pl a v mobilní aplikaci RegioJet.
Na trasách Poznaň–Varšava, Krakov–Varšava–Gdyně a Varšava–Ostrava–Praha/Vídeň bude jezdit český dopravce v režimu otevřeného přístupu, tedy na komerční riziko dopravce. RegioJet bude v Polsku platit daně a zaměstnávat převážně polské pracovníky. Jejich nábor byl již zahájen.
RegioJet hledá personál pro polskou expanzi, strojvedoucím nabízí i více jak 80 tisíc
Akademie pro rekvalifikaci řidičů autobusů
„Vstup RegioJetu bude mít pozitivní dopad na zaměstnanost na železnici a mzdy v tomto odvětví porostou. Plat zkušeného strojvedoucího bez přesčasů bude činit přibližně 16 000 zlotých hrubého (92 tisíc korun). Plánujeme rovněž zřídit akademii, v níž budeme rekvalifikovat především řidiče autobusů, ale přihlásit se bude moci každý, kdo vidí svou budoucnost v ekologické železniční dopravě,“ láká dopravce.
RegioJet je dnes největším soukromým železničním dopravcem ve střední Evropě a druhým největším autobusovým dopravcem. Loni na silnicích a kolejích přepravil 13 milionů cestujících a již delší dobu vytváří stabilní zisky. Zaměstnává téměř 2000 pracovníků.
„Díky RegioJetu se v každé zemi snížily ceny jízdenek a kvalita služeb vzrostla. To vše mělo pozitivní vliv na počet cestujících na železnici, a to na úkor autobusové a automobilové dopravy. Vstup RegioJetu na polský trh bude mít rovněž pozitivní dopad na investice do infrastruktury,“ slibuje firma.