RegioJet pořídí pro linku R23 z Kolína do Ústí nad Labem patrové vozy
Soupravy s dalšími vozy Dbz pro RegioJet ve stanici Praha - Smíchov. Foto: Daniel Fedin
Vozy jsou z poloviny devadesátých let a klimatizované.
Vozy jsou z poloviny devadesátých let a klimatizované.
Pomalu a jistě s naší s naší železniční dopravou to jde stále více z kopce. Končí životnost v poměrně velkém počtu el. 380 ,lukrativní spoje provozují soukromé společnosti ,stát bude muset udržovat veškerá technická zařízení ,navíc má megalomanské plány na rychlovlaky a chudák cestující ,který potřebuje cestovat za prací bude jen cálovat ,když mu ovšem ještě něco zbyde na živobytí.
Josko, Josko. Řada 380 je nepovedená a v klidu ji nahradí Vectrony, railjety a Pendolina jsou snad v režii ČD, „soukromník“ jezdí taky třeba R8 do Bohumína… Pokud stát chce vlastnit infrastrukturu, musí ji i udržovat, tak jako silnice. A ty rychlovlaky dovolí cestovat za prací i těm, kteří dnes nemají nárok někam v rozumném čase dojet a tam si vydělat na to, aby tady nemuseli skučet. Co tam máte dál?
Mě tedy ty vozy s nízkým vstupem v odkazu připadají stejné jako patra ČD co jsou teď modernizované s řídícím vozem nasazené ve všední dny na Berounské trati a o víkendech bez něj na pacifiku do Čerčan. Mohl by prosím někdo vysvětlit čím se ty německý liší od těch našich?
To jsou ta patra z VVO, co mají (měly?) ty šíleně tvarované sedačky, nebo nějaká jiná?
No s ohledem na to že zde již jezdí čtyřvozové soupravy ty 3 vagony na jeden R sedí …
Místo do kovošrotu zamíří z Kolína nad Rýnem do Kolína nad Labem. 🙂
Vidíte a i tak v Kolíně nad Labem budou patřit k tomu lepšímu, co tam jezdí. To jsou paradoxy, že?
Vlastně by se měla sešrotovat většina vozového parku ČD, nebo u něj nevadí, že je ještě starší? Či snad budeme tvrdit, že němci neprovádějí údržbu a servisní prohlídky?
No co, když vedle zastaví o 30 let starší Krysa nebo Gorila s elitním EC spojem, tak to vypadá jako výkřik moderní techniky.
Aspoň jste Lojzo nepřímo odpověděl na filosofické otázky:
– odkud přicházíme,
– kde se právě nacházíme,
– kam směřujeme….
Větší šrot už jsou jen zelené bedny se spalovacím motorem… nové vlaky .. tak pěkně sankce … a i s dluhy za dopravní cestu, odřeknuté vlaky bez náhrady..nechť prý všichni mají stejná pravidla na trhu ŽE …
Patra na ryclík? spíš na příměsto.
Ve Švýcarsku jezdí patra i na IC.
Nejen ve Švýcarsku, ve Finsku to taky jezdí nějaký dálkový spoje
Když tohle jsou patra špatného dopravce.
TGV Duplex: https://www.youtube.com/watch?v=geAqlbCfoy0
Patra v podobě 471 jezdila několik let na R Praha – Děčín a kupodivu to na této R lince bylo to nejnovější, co tam kdy jelo.
Nejnovější sice ano, ale nejpohodlnější určitě ne.
Za mě smutné, že se zase nasazují ojetiny staré 26 let.
Což je stáří první série jednotek 471
O Gorilách, Krysách, Esách, Hydrách, vozech A, B, BDs, Bt, Bdt, atd. jste ještě neslyšel?
Vetešnictví…
Je smutné že dráhy ministerstva nabídly tomu samému ministrstu pro tuto linku vlaky nové a pohořely. To přece není už možné, tak místo, aby dráhy měly jasné požadavky od svého zřizovatele, tak soukromník kupuje ojeté. Opravdu nechápu kdo na těch Českých drahách sedí, když ví, že jiný dopravce nabízí ojetiny, tak proč je také nemá ve svém možném strategickém portfoliu.
Jenže pokud by místo nových vagónů nakupovali pouze ojeté, tak by sice ušetřili teď. Ale výhledově je to vyhazování pěněz.
Pro dlouhodobější užívání ty patra budou muset projít modernizací. Ale nové vagóny (el. jednotka) ty komfortní systémy už má.
Předpokládám, aby se to RJ vyplatilo, tak žadná modernizace nikdy neproběhne a dojezdí se to jako B u ČD. Teď vypadají vcelku dobře, ale za 10 let to bude už vybydlený.
Bláboly. Tak byly nějaké požadavky a nějaká cena a ministerstvo ..šlo po ceně.
A kdyby MD chtělo na rychlíky vozy nové, tak by je muselo zaplatit a stejně by byl řev, že nejsou české výroby.
Problém je, že by to zase vyhrál někdo jiný než ČD, kdo by ty nové vozy dokázal sehnat levněji a zase by byl řev.
Tak ty nové vlaky jistě ministerstvu nabídly na R17, R11, R20 nebo R12. Tam jezdí mnohem větší šroty než tady.
Paket ETCZ už je vyvinutý pro lokomotivy řad 163, 363, 162, 362 v majetku ČD a CARGO, tak by to patrně neměl být problém i pro lokomotivy stejné řady jiného majitele.
Jsou to nejspíš po těch reko trochu jiné mašiny. Tudíž nejspíš jiné papíry k tomu. Což vše prodrazi
Ne, po deitalizaci se schválily na stejnou řadu jako 162 ČD s jedinou výjimkou, a tou byla snížená výška střechy.
Jezdím radši novým německým automobilem BMW po silnici, než ve starém německém šrotu po kolejích :P.
Doufám, že se ke mě brzy přidáte, nebo snad chcete být za šašky? Co jinde nechtěli a vyhodili tak my tady přivítáme, jako by snad lidi byly pouhý dobytek či co.
Když já si během cesty rád dám pivánko, po něm usnu a až se vzbudím, dodělám práci, kterou mi přerušilo to pivánko. 🙂
Což nic z jmenovaného za volantem jaksi není možné vykonávat, víme? 😃
Copak vy, my všichni si běžně během cestování dáváme pivo, po kterém spontánně usínáme, ale po probuzení bez problémů dokončujeme práci kterou nám pivo přerušilo ! 😀
Kam to jezdíte? Na to je i relace Pha-Ova krátká .😁
Taky jsem si nedávno při výletu do Bischofswerdy dal pivánko a probudil jsem se v Drážďanech😀
Pivánko v práci? To je tedy pěkné.
A proto tady jdou tak skvěle prodeje ojetých německých aut. ;P .
Šaškem jsi jen a jen ty.
Už jsem se lekl, že tu není žádný troll. 😆
Tenhle vás příspěvek svoji genialitou připomíná ono slavné „….ať jedí koláče…“
A ponižování toho, kdo koupi starší vec, protože na novou nemá…ještě s nacionalistickym podtextem … je konstrukt hodný proruského trolla, který rozestvava spolecnost
No nevim lidi co jezdi v bavech vetsinou nejsou zrovna pro rusko. Tenhle je jen klasickej autickar co jen nadava na vsechno okolo protoze ma drahou naftu.
Prosím? Vladimirovi Vlci jezdí na Harley Davidson. Stalin byl blázen do amerických aut a motocykl Ural je překabátěné BMW.
Velmi „uvěřitelný“ komentář 😂😂
A vy jste žádné své BMW nikdy neprodal?
A ten kdo ho koupil je „šašek“ ?
To je od vás pěkné, že jste zdejší ctěné publikum informoval. Ona ta diskuse byla doposud docela monotónní a nudná… 🙂
Chtělo by to konečně zaridit vlak praha-liberec.
Jako malej Jarda 🙂
Tam by někdo musel nejdřív zařídit patřičnou modernizaci trati.
Že by to stejné ministerstvo? 🙂 Samo se to neudělá…
Proč ne, ale pro koho by takový vlak měl být? Koho by měl vozit?
Jezdil by tím kdo?
tak ono tu relaci někdo jezdí i s přestupem, to zase né že ne, ale zrovna terno spoj to není
Tak kromě těch pár masochistů, co to vlakem jezdí už teď, by to mohli využít i ti, co to dneska jezdí třeba žlutými, zelenými a nevím ještě jakými autobusy. A že jich není málo. A ono i z těch aut by dost lidí přesedlalo, kdyby ta jízdní doba byla srovnatelná…
A proč jezdí žlutými, zelenými a nevím ještě jakými autobusy? Asi proto, že to je levnější a rychlejší. Přímý vlak (zato s úvratí) byl o kolik rychlejší oproti dnešnímu stavu, kdy to včetně 10minutového přestupu v Turnově trvá 2:45? A byl by rychlejší než bus, který to z Čerňáku jede 1:15 a metrem z centra je to dalších +20 minut?
Byl by vlak s cenou (dnes) 165 Kč levnější než bus, který to jezdí za 110 – 120?
Ta srovnatelná doba je základ a pouhým zavedením přímého vlaku asi nevznikne.
A nejsou náhodou na fotografii ty vozy s vysokou nástupní hranou nad podvozkem? I odkaz na bližší dokumentaci v článku tomu tak nasvědčuje. Připadá mi, že ty s nízkou nástupní hranou mají už asi dva roky v Měcholupech odstavene a ted přitáhli ty ze Slovenska. Někde se tedy asi stala chyba, protože pan Schmidt zmiňuje, že na R23 budou nasazený ony nízké vagóny.
Myslím, že ta fotka pochází z doby přivezení vozů pro provoz na Slovensku.
Ano jsou to ty vysoké co dovezl předtím, zaprvé je to podzimní fotka, zadruhé smlouvu na nové vozy ještě nepodepsal a zatřetí se to hned na začátku píše jasně, že nové vozy budou nízké.
Ale v popisu fotky je napsano „Souprava s dalsimi vozy“.
Odkaz v článku ukazuje více variant včetně těch s nástupem v nízkopodlažní části, stačí odrolovat níže…
Jé to jsou ty podobné vozy jako na S-BAHN Dresden/VVO, sice jsou nízké třeba na lince S1 (BAD SCHANDAU-DD HBF), ale tímhle jsem jel na VBB lince FEX(BER EXPRESS) a super… většinou to jezdí i na DB IC vlacích, a je to pohoda! Ještě by to chtělo více ex.DB vozů třeba vozy DB METROPOLITAN >https://en.wikipedia.org/wiki/Metropolitan_(train)www.i2030.de<
Funkční odkaz: https://de.wikipedia.org/wiki/Metropolitan 😀 Tyhle soupravy by byly skvělý. Umí 220 km/h, takže můžou na budoucí VRT. Pohodlím i vzhledem to přípomíná ICE. Navíc jsou teď k mání, a čekají na nového kupce v Mukranu (fotka z převozu; https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~e-loks~br-156-dr-252/1280495/meg-156-004-abschiedsfahrt-baureihe-156.html ). Jen by jejich CZE nejspíš nechutnala naše šťáva. Navíc asi udržovat dva atypy ve flotile se nevyplatí. :/
Nad propastí!
Do švestek!
Německý šrot!
…
Další nápady?
– Nikdy nevyjede.
– Vyzobává rozinky na komerčních linkách; běžné linky v závazku mu nevoní.
😀
Nepobírá dotace.
Na záchodech má orchideje.
Hajzly má vždy funkční a pravidelně vyváží septik
A klimatizace také vždy funguje.
Vozy má vždycky ve 100% pořádku, aby ostatním ukázal. Faktury vždycky platil včas. Zaměstnanců si váží a proto u něj prakticky neexistuje fluktuace….
Říkám si, proč Němci takhle zachovalé vagóny vyřazují?
No proč… Nahrazují je fungl novými vlaky.
Dříve DB Regio šlo často cestou patrových vozů s lokomotivou, nyní to postupně přechází na jednotky se svižnějšími rozjezdy a asi lepší ekonomikou provozu (někdy se změnou dopravce).
Kromě toho se dost šrotují starší lokomotivy (hlavně BR143 s Vmax=120) a pořízení nových by dost prodražilo nabídku.
Patrové vozy s nízkopodlažním vstupem taky příliš neštymují s německou častější výškou nástupišť 760 mm nad TK.
Co si pamatuji ze Schleswig-Holsteinu, tak patrové soupravy tam byly o tom, že buď nízkopodlažní vstup, ale ve výšce 550 mm nad TK (tzn. 21 cm nástup „dolů“), anebo vstup „se schody do mezipatra“.
Přesně tak, jediné Bombardier patráky přímo uzpůsobené pro 760 mm jsou pseudojednotky Twindexx Vario (pseudojednotky proto, že vložené vozy jsou kompatibilně nasaditelné i s patráky z klasických souprav) jezdící mezi Frankfurtem a Mannheimem.
Nim express má taky patráky 760 mm.
U většiny německých objednatelů je standart na vozy stáří max 15 let.
A nerataju s repasom na dalsich 15? Lebo to je pre nich strasne plytvanie, mozno dlhodobo neudrzatelne, a pre vsetok vychod zaujimava prilezitost – 15 rokov je este vyrazne menej ako mali ÖBB Bmpz.
No, pokud je odkupní cena nějaká decentní, může pro ně někdy opravdu výhodnější to rozumně prodat a koupit nové (jednotky…)
Je to na úrovni toho, že bohatí lidé taky kupují nová auta, cca jednou za 4 roky, staré pošlou dál, a jezdí v novém. Něměcko je jeden z nejbohatších států na světě, kdo jiný by to tak měl dělat?
Pravda
Protože Gorlitz?
Mají ty vozy WC dle TSI PRM + i verzi s 1. Třídou, nebo se to bude muset překopávat?
Osobně bych uvítal, aby vozy měly alespoň nějaký fungující záchod. To se tomuto dopravci, alespoň na severu Čech, zatím moc nedaří.
Na lince R23 zachody většinou funguji málo kdy se stane ze nefunguje
A ten by měl být v dolním patře.
Tak že tam přibudou patra, bylo pravděpodobné od začátku, protože nízkopodlažních levných vozů moc jinde k dispozici není. Jen jsem tipoval, že bude jeden na soupravu a klasické vozy zůstanou.
Však bude jeden na soupravu
V článku se píše něco jiného.
já si myslím, že kecáte, mě tu kdysi několik lidí přesvědčovalo, že patra na R nejsou potřeba, protože jednopodlažní vůz může být taky bezbariérový…..
Samozřejmě, že může, jen žádné takové nejsou k dispozici v Eisenbahnausrustungzweitehandgescheft Mukran.
Neříkejte, že kecám, když si ani nejste jistý tím, co říkáte.
jistý si jsem, jen bych rád, aby se ti co to tenkrát tvrdili se chytli za nos 😉
nic proti Vám
No kdyby k tomu byl i řidičák co bude mluvit s 162kou byla by to velká paráda. Ale ……
Nooo… tedy nějakého Sysla+ ? Ještě v tom mít nějaké speciálnější oddíly (jedničku, tichý atd.) a mohlo by to docela fungovat…
S jeho 162 se bohužel nedomluví nic.
Hm. No já nevím jestli tohle je vhodné pro rychlíkovou linku.
To nie je úplne diaľková rychlíková linka ako sa môže zdať… cestujúci na R23 jazdia do veľkej miery iba krátke trasy do 60 min, preto si myslím, že vozne takejto stavby určené na regionálnu dopravu sa tam bez problémov uživia.
tohle není žádná vyloženě dálkovina, naopak mi to přijde jako ideální vozy
Tady by byly ideální elektrické jednotky s velkou akcelerací, ne vagóny tažené těžkou lokomotivou…
Vždyť ČD nabízeli Škodováckou jednotku ale MD si vybrali levnější RJ, tedy ojetiny.
Obvykle firmy nabízí do soutěží to, co chce zákazník.
Jinde ano. Jak je vidět u nás ne.
Zákazník třeba chtěl, aby všechny vozy kmenových souprav na R8 měly zásuvky a vakuové WC. Dodnes je tam nemá…
A to souvisí s R23 jak?
třeba tak, že se jedná o zápornou referenci firmy?
pokud někdo neplní jinou smlouvu, přináší to oprávněné obyvy, zda bude plnit jinou smlouvu…
pardon: obavy, zda bude plnit tuto smlouvu…
Na to se v ČR nehraje. Jinak by ČD od Škodovky nekoupila už ani hřebík.
A co na to objednavatel?
Vakuove WC do prosince 2022, zazkuvky jsou už všude
No je pravda, že R23 staví docela často, ale furt to alespoň není osobák. A osobák složený z lokomotivy a vozů stále není nějaká rarita.
Kdyby těch vozů měl ten rychlík 5, či se tam velmi často měnil počet těch vozů.. Ale to je večně lokomotiva a tři vozy – třívozový panter by byl mnohem efektivnější…
Už jsme na čtyřech! 😀 Na jedné soupravě minimálně jezdí ještě BDcm navíc. 😀
Spíš efektnější než efektivnější.
Reálně jde o zisk a o produktivitu, ne o efektivitu.
Dokud může někdo využívat nízké ceny energií a nízkých poplatků za vozovou cestu, tak se mu nevyplatí na nich ušetřit 20% a koupit o 200 % dražší nové jednotky.
Já pevně věřím, že Jančura to má spočítané mnohem líp než Vy.
A tak jako jasně, ty by byly ideální skoro všude… ale máme na to?
Je to rychlíková linka, ne příměsto. Velkou akceleraci tu smysluplně nevyužijete.
162 ty dvě patra zvládne taky celkem svižně a zas tak často to vyloženě nestaví, si mylím že to je akorát
Co je špatně na patrovém rychlíku?
To si představte, že v Německu jezdí patrové vozy i na IC a to na dost velké vzdálenosti.
U OBB mají dokonce dvoupatrové lůžkové vozy, jezdí to na EN přes půlku Evropy.
Ty lůžka jsou asi trochu jiná třída… tam jde o to že budu rozhodně mít raději „kutlošek“ pro 1-2 lůžka než hezký prostorný oddíl pro 3-4… takže patro pro mně ideál. Ne že by jinam nemohly ale tady (na EN) mají vysloveně výhodu.
Ale ne z bývalých DDR Wagonbau Gorlitz krátce po sjednocení Německa.
Patra na velké vzdálenosti jsou výhodnější, než na kratší, protože méně vadí delší výstup a nástup.
a proto jezdí hodně na příměstech – i u nás 471
Sotva si člověk zvykne na pohododlný vůz v Business třídě, tak mu to vymění za patro? Hmmm …
Když ptáčka lapají…
Vy jste jeden z těch tří lidí, co tam občas sedávají v té první třídě?
Je to možné. 🙂 Od té doby, co snížili rozdíl mezi 2. a 1. třídou na pár Kč, tak je nás tam víc. Protože jestli platím 50 Kč za druhou nebo 55 Kč za Business, to je jasná volba.
Tak hlavně, že ČD nabídlo od roku 2024 nové nízkopodlažné vozy a pan Jančura, protože je levnější o 10 Kč, tak dá 30 let starý krámy
to je hrozný co sem RegioJet vozí za šrot, vyřazené vozy z Německa, to je fakt paráda. to je posun jako prase. ČD mají RailJaty, InterJety a Jančura dodá tyhle sračky.
České dráhy za stejnou cenu nenabídly nic. Soutěž byla o ceně, ne o technických vymoženostech.
Byly nabízeny pantery. Tedy nízkopodlažní soupravy s velkou akcelerací. MD holt zvolilo cestu německého výprodeje taženého těžkou lokomotivou…tedy namísto skokového zlepšení jen mírný pokrok…
Jo, průchoďák v první třídě v panterovi je fakt boží, to stojí za to si připlatit…
Pantery, ale ne za nejnižší cenu. Cena byla hlavní kriterium. ČD to nepochopily.
Nebyla.
Tak to trochu rozveďte. To mě zajímá.
Pantery jsou opravdu moderní a perspektivní, ale bohužel k dokonalosti mají i tak ještě daleko. Kazí to spousta zpackaných detailů. Nelze to brát jako etalon pohodlí a kvality…
tak to je právě o tom. Jančura nabídne to nejlevnější, což odpovídá kvalitě přepravy. on nemá průvodčí, leda brigádníky, prostě jede na co nejmenší provoz…
Zrovna na R23 pamatuji ještě v prosinci 2021 řazené Bymee. RegioJet tam dle mě jako zákazníka udělal velký krok kupředu. Proti AB, B, Bdtee, BDs a Bymee je to prostě krok vpřed.
Ano, v krátkodobém horizontu ano, menší zlepšení tam je, ale zas ne tak razantní, jak se někteří tváří, naposledy jsem jel kupéčkem a jediný rozdíl byl v tom, že tom, že narozdíl od B měl zásuvky a wifi, jinak interiér sešlý. Ale v dlouhodobém horizontu to je zhoršení, ale když prim hraje cena, tak holt budou ojetiny, místo nových vozidel.
To je dost divná formulace, „v dlouhodobém horizontu zhoršení“, to jako že počítáte že se bude kvalita zhoršovat až poklesne pod původní? Anebo jen špatná formulace názoru že „mohlo to být ještě lepší“?
Ke konci to kolikrát jelo v řazení třeba 163 + B + Bdmtee, nebo jak se objevilo i tady na serveru, jen Peršan a Bdtee.
Ke konci na to úplně kašlaly. Jde o to, co bude/by jelo na novou smlouvu.
No a to taky není úplně jisté, že by to s ČD bylo na novou smlouvu lepší. Možná slíbily pantery, ale kde by je vzaly? Na R13 a R19 by je muselo něco nahradit, a na nové jednotky pro meziregionální dopravu teprve probíhají předběžné tržní konzultace, takže vzhledem k využití výrobních kapacit v Evropě je jejich zařazení před 12/2024 prakticky nereálné.
No kde asi. Sehnaly by je, nebo něco podobného, na základě financování sehnaného díky vysoutěžené smlouvě na dopravu.
„Sehnaly“. Než by něco vysoutěžily (+ případné napadení soutěže u ÚOHS), než by se to vyrobilo, dodalo a schválilo, tak je dávno po 12/2024. Ony by se ty jednotky fakt nezjevily z čistého nebe.
A proto tam jezdí od doby nastupu RJ o dost méně cestujících….
V komfortu cestování pokrok udělal. To bezesporu. Oproti ČD ale jezdí dost často zpožděný (a teď pominu výluky, mimořádnosti, atd, ale čistě problémy toho dopravce). A teď co je lepší – komfort nebo dodržování JŘ? 🙂
Tak to jste se tedy těžce netrefil. RJ jezdí mnohem, mnohem častěji na čas. Jednoduše proto že v Kolíně nečekají na přípoje. Pamatuji že v barvách národního se z Kolína běžně jezdilo s +15-20 min. To se u RJ neděje.
Úplně ideální stav pro lidi, pro které jsou tyto rychlíky přípojem 🙂
A je to čekání ve smlouvě? Nebo je ve smlouvě penalizace i v takovém případě?
Zvláštní, já jsem tam dostkrát takhle přestupoval a vždy R23 na Ex1, kterou jsem přijížděl, čekala. I o tom v té Ex1 často informovala obsluha vlaku palubním rozhlasem, jindy jsem se doptal.
Rail Jet, Inter Jet má nízkou podlahu prosím kde???
V Rakousku 🙂
Nema. Nizkopodlazne bude az dalsia generacia, preva suprava ma byt buduci rok.
Už existuje: https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1463929.jpg&httpref=28/540
O té právě mluvím. Zjevně to jde. Jen netuším, proč se o to ČD nepokusily aspoň při objednávce 9vozového railjetu.
A taky ČD mají Regioshuttly coby šrot dovezený ze SRN, že. 🙂
Škoda že je si je schovávají doma a málo je nasazují… nevidět jich.
Kde doma? Já railjety a interjety dost vídávám.
Český stát nabídl nízkopodlažní vozy, zato pan Jančura dá 30 let staré krámy?
Nebo ČD nabídly nízkopodlažní vozy, zato Regiojet dá 30 let staré krámy?
🙂
Mimochodem, které nízkopodlažní vozy (které tam RJ nasadí tak jako tak také) to měly být?
Dokud ČD nepochopí, že musí nabízet, to nejlevnější, co zároveň splní zadání, tak budou mít s výběrky smůlu. Pokud by chtělo MD a obecně objednatelé tohle nějak omezit, mohou dát do podmínek maximální průměrné stáří vozidel na začátku a konci smlouvy.
Pokud těm vagonům nebude běžet čas jinou rychlostí než zbytku planety Země při jejích povrchu, tak stačí dát do podmínek stáří na začátku NEBO konci smlouvy (nikoliv A) 🙂
ČD nabídly nové vozy na linku Praha Kladno. A kde jsou?
Nechystá se náhodou modernizace některých úseků pravobřežky na 160 km/h? Jen mě překvapuje, že se zrovna berou vozy na 140 km/h.
To bych zrovna jako takový problém neviděl. 140 se u nás na tratích se 160 úsekama jezdí často a neřekl bych, že je to až tak výrazné. Přece jenom těch 160 je jen někde a taky trochu trvá, než se to na to rozjede. Ve výsledku je v tomhle případě časový rozdíl minimální. Spíš mi nepřipadá, že by se taková patra hodila na rychlík, interiérem to je spíš na nějaké příměsto.
Souhlasím, že ta rychlost nevadí, ale nesouhlasím s tím, že by se na R23 nehodily v podstatě příměstské vozy, ta linka jsou de facto spojené dva spěšňáky, Ústí – Mělník pro DÚK a Mělník – Kolín pro PID, málokdo ji využívá pro výrazně delší cesty či dokonce v celé trase (čímž netvrdím, že nikdo, já sám ji třeba využívám pro cesty Ústí – Pardubice s přestupem v Kolíně, vyjde to lépe, než přes Prahu).
Asi je pravda, že i když na rychlíky obecně se to nehodí, tohle je specifický případ. Každopádně stejně bych byl radši, kdyby je využili hlavně pro splnění nízkopodlažnosti, ale zároveň tam nechali aspoň třeba jedno bmz na spoj.
Jakože i kdyby tím někdo jel z konce na druhý konec, celé 2 hodiny, všech 12 zastávek, tak by v takovém voze trpěl nepohodlným sedákem nebo příliš nízkým stropem??
V ČR je kategorie R vlak co „nestaví úplně na každé mezi, jen na každé druhé“ a rozhodně to není nějaké ICE, takže řeči které vozy se na něj nehodí bych redukoval na prosté „pokud není rozbitý, bude to OK“. Ostatně, jak nám tu mnozí potvrzují, ČD nezřídka považovaly za vhodné nasadit na linku i bymáky, nevhodnější vůz už si ani nedovedu představit…
Chápu, ten rozdíl asi bude minimální. Jen mě to tak napadlo, protože si matně vzpomínám, že SŽ básnila o modernizaci na 160 km/h. Ale zda to nějak pokročilo – to vůbec netuším.
V Německu jezdí prakticky stejná patra jako IC vozební ramena dlouhá 600-800km. Jen jsou krapet novější a interiér je taky upgrejdován.
Tato firma bere vozy jaké jsou k mání. A není jistota, že budou taky nasazeny do provozu. Viz vozy odstavené po republice.
A rok 24 na nízkopodlažnost? Smlouvy se jednoduse nedodržují.
To nevím. Nebyla by ta 160 jen pro klopidla?
Od Kolína po Mělník je jediný oblouk u Všetat 🙈
A v Kolíně, v Libicích, v Nymburce, v Kostomlatech…
Chystat se muže podle smlouvy stačí vozidla na 120…
A s těma slovenskýma se vlastně stalo co?
Jsou odstavené na pozemku depa
I ten modus wagen….?
Tak snad ty vozy nebudou tak vybydlené jako na R8. Zvláště ty velkoprostory jsou jeden velký humus.
Alternativa existuje: Rychlíkem ČD do Nezamyslic, skvělé rekonstruované Bdt, jen 35 let staré a z Nezamyslic pak jede Tornádo, pouhých 50 let staré.