RegioJet po nehodě v Pardubicích vyřazuje část lehátkových vozů
Vůz RegioJetu. Autor: čtenář Zdopravy.cz
RegioJet k vyřazení dospěl po důkladném zkoumání konstrukčního designu vozů.
RegioJet k vyřazení dospěl po důkladném zkoumání konstrukčního designu vozů.
Tvrzení, že vozy mají konstrukční vadu, je v tuto chvíli čirá spekulace. Za dva dny zřejmě nikdo neprostudoval návrhovou dokumentaci a neprovedl nezávislou analýzu pevnosti vozu. O konstrukční vadu by se jednalo teprve tehdy, pokud by NÁVRH neměl parametry tuhosti požadované v době schválení. A to lze považovat za dost nepravděpodobné. Skutečné vlastnosti konkrétního vyrobeného kusu a stav vozu v době nehody mohly mít také podstatný vliv. Vyřazení vozů má podle mě spíše u veřejnosti vyvolat zdání rychlého vyřešení problému a současně odvést pozornost od skutečné příčiny – projetí návěstidla. Jasná odpovědnost dopravce za nehodu je tak nahrazována neurčitou odpovědností… Číst vice »
Klasický (český) alibismus 😀
Vy byste tam ty vozy dál nechal j ezdil s nimi?
Spekulace to není. Je to zatím podloženo vzory chování vozu i při jiných nehodách (dříve bez fatálních následků, takže zjevně trochu přehlížených), předběžná opatrnost je tedy na místě.
Nevím jak by RegioJet tímto odvedl pozornost jinam. Všichni vědí že projel stůj. A čemu to pomůže? Příště zase někdo projede stůj, v téhle zemi je to několik desítek ročně. Ukazovat na někoho nemá smysl, to je dekády trvající problém chybějícího vlakového zabezpečovače.
Obávám, se že celý vozový park firmy RJ by si měl prohlédnout kyslíkový konvertor v Třinci zevnitř co nejdříve.
A přidejte 814,810,854,843, Honeckry a Bmto.
Přitlačte na pilu. Morálně zastaralých vraků tu po těch našich kolejí jezdí spousta. A co jinde vyřazují na naše koleje s velkou slávou přivážíme 😀
Kolik je 810? Počty klesají.. je bmto to mají za pár. 843 proč?
Cug do werku. 😂
Vagony to nebyly špatné ač už byly za zenitem, ale v zimě když je člověk měl na soupravě tak aspoň topily narozdíl od těch novějších co RegioJet má.
Z bouračky do exekuce
https://echo24.cz/a/H7Wk5/zpravy-domaci-zdravotni-pojisteni-vymahat-trestny-cin-prestupek-nehoda
Si děláte prdel ne paní mluvčí tak vy výte že už jste takový incident měly a v klidu dál jezdíte se zhnilými vagóny tak to už je vrchol všeho to musely zemřít lidí na našem území aby jste se rozhodli vyřadit zhnilé vozy jen ať vám to tam drážní inspekce pořádně prohlídne
navrch huj, vespod fuj
https://slovnikcestiny.cz/heslo/%5Bnavrch%20/%20naho%C5%99e%20ap.%5D%20huj,%20%5Bvespod%20/%20uvnit%C5%99%20/%20dole%20ap.%5D%20fuj/0/41311
Aniž bych hodlal hájit RJ….ale ANO, taková (nebo podobná) nehoda se udála a NE, nebyla Regiojetu.
Vyšetřování ukončit, Tomáš Čada už to vyřešil. Stačí to jen přepsat do češtiny. Obvinit, odsoudit, popravit!
Chybu dělá, Roman.
Lámací vagony by neměl vyřadit, aby neutrpěla prestiž, ale měl by je přeměnit ve výhodu.
Do každého svého vlaku by je teď měl zařadit za lokomotivu, s tím, že zbytek cestujících v dalších vagonech vzadu teď bude lépe ochráněn „vřazenou deformační zónou“ – při další očekávané srážce na českých tratích bez zabezpečovače.
A v tom vagonu udělá levnější „socka“ třídu pro nebojácné cestovatele, takovou civilizovanější obdobu cestování na vagonech, známou z některých asijských zemí.
I když je to blábol, nedá mi to nevzpomenout, že za časů ČSD byl obvykle jako první za lokomotivu řazen vůz bez cestujících. Spěšniny nebo pošta.
Ale to mělo jiný důvod. Nakládka/vykládka se nachystala na nástupišti na stejném místě pro různě dlouhé vlaky.
Jistěže byl hlavní důvod jiný. Ale i tehdy bylo mezi cestujícími známé, že první vagón je nejméně bezpečný.
Mohli by tam řadit Honekrovu pomstu, s tím, že první třetina by byla zamčená.
Podívejte se na nehody vlaků ve světě. Všude jsou rizikem první nebo poslední 3 vagony. Nejbezpečnější jsou vagóny uprostřed vlaku.
Myslím, že by RegioJet udělal pro své image dobře, kdyby vyřadil vozy se základem ze 60. let.
A co by mu zbylo?
Má spoustu vozů se základem ze 70. let a mladších. Na ty by mohlo dojít později.
A mimochodem, ČD mají také nějaká „Béčka“ řady, z nichž část byla vyráběná v 60. letech. Nevým jestli ty kusy ze šedesátek stihly vyřadit, ale ty ze sedmdesátek zaručeně ještě ne. Ale v ČD vyřazování starob zřetelně probíhá.
Všechny vozy se čtvrtkulatým prostředním schůdkem jsou z roku 1967 až 1973. Zrovna na jednom 20-38-XXX je zapomenutý původní štítek 1969.,domovská stanice Děčín. Ale vydrží hodně, je to pevná konstrukce.
Proč to neudělal před tím pr-serem? To bych s Vámi souhlasil. V této republice se začne konat až se se stane malér …
Tak je to většinou ve všech oborech. Až když se něco stane, tak se začne zjišťovat proč a jak tomu předejít.
Naše republika v tom samozřejmě není nijak vyjímečná. Tenhle nacionalismus naruby není k ničemu.
Děkuji všem slušným diskutérům, kterým je jedno, jestli jde o tábor žlutých, černých, nebo modrých. Ta událost stála 4 lidské životy a není tu prostor pro žabomyší války.Tato událost má přesah napříč a stát se mohla komukoliv a kdekoliv. Doufám, že se z toho odpovědné instituce poučí, řádně a pečlivě to vyšetří a vyvodí z toho důsledky (a tím nemyslím jen nějaké tresty). Vím, jsem možná trochu dost naivní. Je tu několik aspektů – zabezpečovačka (tu tady teď neřešíme), stáří vozového parku všeobecně a údržba. Ti, kdo tu nazývají český vozový park šrotištěm, uvědomte si, co ty vozy stojí a… Číst vice »
To by jako měli odstrojit vůz až na základní kostru a případné závady vyvařit? Nebyl by méně drahý nový vůz?
Drážní úřad dnes oznámil, že ve firmě vykoná v nejbližší době státní dozor. Zaměří se na nepovolené zásahy do konstrukce, korozi a dodržování intervalů údržby vozidel.
—
Nedovedu si představit, kdyby se to stalo s vozem v majetku ČD, že by byl náš drážní úřad tak stejně hyperaktivní!
Tyto typy vozů vlastní i ČD a určitě také jiní dopravci. Pokud je tedy vada v samotné konstrukci skříně vozu, tak by mělo dojít k úplnému zákazu provozování těchto typů vozů a to u všech dopravců. A to bez vyjímek.
ČD vůz 59-70 neprovozuje.
neprovozuje rikas…..https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bcmz834.php
Jistě že neprovozuje. Tyhle nafocené vozy byly už vyřazeny. Viz stejný vagonweb.
Stejný vagonweb jak říkáte uvádí vozy 59-70 jako provozované u ČD ex. OBB v počtu 9 kusů. Například na dnešním spoji EN443 tak nelžete že ČD tyto vozy neprovozuje.
Můžete dát odkaz na to, že dnes jel vůz 59-70 na EN443? Já nemám v oblibě to slovo „lhát“ jako vy, tak nebudu říkat, že lžete, ale nejde tu o nějaký omyl? Například že si pletete 59-70 a 59-71?
Máte pravdu, že řazené vozy jsou i podle vagonwebu 59-71, ale… Skutečně třeba ten s číslem 61 81 59-70 004-7, co je nafocen, nechali nedávno zmodernizovat a hned na to ho vyřadili? Přijde mi to jaksi podivné.
No a už to tu máme. ČD kontroluje STEJNÝ typ vozů které vlastní.
Máte jasno v tom že už dlouho je tady rozdělení úřadů. A že CD není ten kdo kontroluje? Jako není každý JUDr. advokát anebo státní zástupce či soudce. POdobně není každý u dráhy týmž.
POkud jsem dělal na údržbě ONJ tak vozy exOBB se udržovaly na úroveň jízdy km/h pro DB. takže údržby byla na úrovni. A firony se nevyklepávaly ale vyměnovaly, aby klimoška měla co sát.
Teď se tu řeší RJ, to je jasné. Ale jak jsou na tom vozy našeho největšího kovošotistě v podání ČD? Jejich dálková flotila je taky postavená na ojetinách mj z Rakouska. Do toho různé přestavby ještě starších vozů různých typů, mnohdy i z regionální dopravy. A co ony magické vozy B, jimiž nás stále i po těch koridorech zarputile vozí? Ty jsou na tom s odolnosti jak?
To co prochází Regiojetu není u ČD možný !!! Proberte se. To bylo hlavní motto Regiojetu a jejich skalních fandů. Hlavně , že dostane zákusek zdarma.
Dobře, jenže u CD jste jeli Béčkem a nedostali ani ten zákusek. To jen pro pořádek. A jak to tedy je s těmi vozy v jejich jeste vice obstarozním parku? Vždyť ty vozy na dálkové jsou identické u obou dopravců. CD k tomu ještě ve velkém provozuje B šrot. Jak by dopadl při srážce on? Na to mi odpovězte prosím….Jak jim může procházet toto?
Zlaté béčko..které je udržované a jedu s cd bezpečně. U RegioJetu je údržba sprostě slovo. RegioJet a ČD mají vozy z Rakouska bmz u ČD prošly modernizaci a údržbou u RegioJetu jen dali polep..
zákusek si dáte na karu ( pohřební hostina) .
Máte podezření na nějaký konkrétní vůz, který je v mimořádně špatném stavu, že by nesměl vyjet na koleje?
Asi už potřetí se ptám, co udělá takové B, poskakujici na Ececku hned za Vectronem v podobné situaci? Nebo ty rekonstrukce vycházející ze starickych Bh, které vyráběla vagonka v Gyoru v 70. tych letech? Tento park je totiz jeste mnohem starší, než co má ten RJ. Tam fakt nepomůže, jestli je vytrena podlaha, nebo ne.
To asi záleží, v jakém je stavu a jak důkladně jsou prováděné opravy. Pokud máte aktuální fotky vozů ČD s podobnýma dirama v karoserii, tak šup sem s nima popř. Na Drážní úřad. Já pamatuji prorezlé 810, ale ty byly všechny před 2 roky po zavedení ECM odstaveny.
Ty Bh dokonce snad v 60. letech. Tam se při té přestavbě ale měnily i bočnice, brali to zgruntu.
Vozy B jsou Y, takže kratší a širší. V Bautzenu nebo ve Studénce se dělaly vozy hrubé konstrukce, ještě masivnější byly vozy z Gyoru. Na maďarských vozech, pokud mají starší lak, je na střeše vidět provedení konstrukce, nosné prvky tam tvoří mříž, na ostatních vozech jsou jenom příčné kružiny, a některé jiné vozy mají konstrukci střechy tak slabou, že musí být přijatelná pevnost tvořena vlnitým plechem.
ČD má Bcmz od stejného výrobce. Jak jsou na tom asi tyhle kousky?
V jiném článku se píše, že prošly velkou modernizací a ty nejhorší byly použity na náhradní díly.
To, že byla nahrazena koroze neznamená, že v případě stejně nehody se nestane to stejné, když je to konstrukční chyba. Takže jezdí jen modernizované, které byly bez koroze/s opravenou korozi, ale stalo by se to stejné u ČD. Snad mě modří neukamenují 😅😅😅
Takové šroty ČD nrmaz
Umíte číst nebo jste jen ozářen modrou? 🙂
ČD neprovozuje stejný typ vozu. Provozuje ale jiné podobné typy, ale mladší. Provozuje také jiné typy („Béčka“) podobného stáří jako RegioJet.
Modernizované sice byly, ale rám mají stejný, takže to nijak nepomůže
Vážně si myslíte, že všechny vozy s vlastnostmi Bcmz ale různých typů mají stejné rámy? Proč?
Jaké různé typy myslim jen tento co provozuje ČD, RJ a OBB
Jaký by byl důvod, aby hlavní rám byl jiný?
To vím, ale rámu se modernizace asi netýkala. A podle vagonwebu je jich stále 9 tak nevím…
To jsou jiné Bcmz.
Tohle vůbec nesrovnávejte. Víte proč ? ČD jako státní firma dodržuje všechny předpisy. Jančurovy praktiky podnákladové dopravy a známosti mu možná vysoutěžily kšefty, ale nikdo se neptá, kolik má vozových dep a zaměstnanců, kteří provádějí servis a revize. To totiž něco stojí.
ČD ani neví, že vůz který zařadí do soupravy na první ranní spoj nemá funkčí klimatizaci. Takže tohle vaše „papírové“ dodržování předpisů mě docela pobavilo. 🤣👍
Ale hlavně že se teď hodí vše hodit na Jančuru, že?
Opravdu jsou reko Bcmz837 ČD vozy stejné konstrukce, stejného stáří? Podle vagonwebu ne… Osobně tomu nerozumím, ale pokud není základním problémem stáří/údržba/korozivní úbytek nosných konstrukcí, ale konstrukční návrh/vada, mělo by se po dvou nehodach odebrat typové schválení všem vozům stejné konstrukce a vyřadit …
Ano je to stejný typ, číslo se měnilo kvuli registraci
A stáří, ono je asi jedno jedtli ten vuz je o rok starší nebo mladsi, konstrukce je stejná
Ne, 59-71 a 59-70 jsou různá čísla kvůli odlišným důležitým technickým vlastnostem, ne kvůli registraci.
Ale všechny vycházejí ze stejného vagonu, jen měli reko nebo zvýšení rychlosti nebo klimatizací
Ale nebyl posilneny rám
Bcmz je jen hrubé označení několika vlastností vozu, má ho mnoho typů, které nemusí mít konstrukčně vůbec nic společného.
Jasně, jako je třeba hromada vozů Bmz, pokud není index tak to bez celého čísla není jasné. Tady je ale stejný výrobce a stáří…
Vozy Bmz od OBB je cca 10 typu na první pohled nerozeznane, ale liší se závodem kde se vyráběly i technickými specifikacemi RJ provozuje 3 typy
ČD snad 6
ČD Bcmz834 (61 54 59-71) je obtížné považovat za totéž jako RJ Bcmz (51 81 59-70).
Pochybuju, že stejný výrobce bude mít o rok později zcela jinou konstrukci stejného vozu, obzvláště nosné části.
O takovou pochybnost nejde. Spíš jestli jste si jistý, že konstrukce jejich hlaního rámu byla od výroby zcela stejná?
Dobře, ale minimálně ty Bcmz834 nafocené na vagonwebu jsou 61 81 59-70. Poslední fotky z loňského roku.
Už je tu článek, že jsou stejné.
Neshání náhodou European Sleeper ubytovací vozy?
Jakoze by je RJ vyřadil pro “nebwzpečnosts” a EU je s náruči koupil?
To by ty vozy ES musel někde nechat přestříkat a to je drahé.
Oni z vozů sundaj maximálně nějaké „exotické“ polepy, potom ale ty vagóny ani neumejou.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/03/15-Zbytky-slovenskych-napisu.jpg
Jaký rozdíl je mezi lehátkovými a nelehátkovými vozy? Skříň je stejná.
To není pravda, mate jiný počet oken a jiného výrobce
Skříň tedy stejná není
Hlavní rám bude jiný???
Vyřazuje? A proč až teď? Tenhle nemožný dopravce a jeho filozofie mě šokuje čím dál víc.
Nebýt té nehody, tak s těmito vozy jezdí dál. Jak se zdá, RJ sám asi nemá v plánu moc obměňovat vozový park, pokud k tomu není někým nebo okolnostmi přinucen.
Taky by mě zajímalo, čím bude jezdit na svých pravidelných linkách. Zkrátí soupravy, aby mohl vyjezdit všechny spoje? Nebo bude vynechávat celé spoje? Nebo si ty vozy někde půjčí?
RJ se prostě dostal na úroveň, za kterou byly před 15 lety kritizovány ČD.
Kombinace všeho co jste napsal, ještě jsou v kopřivach lehátka z Belgie tak možná ty zmodernizuje
A není tam náhodou problém s azbestem?
Opakuje se situace, která tu asi tak před dvaceti lety byla v autobusové dopravě. Tenkrát taky jezdilo všechno, co mělo kola a nějak drželo pohromadě. Po několika dopravních nehodách, kde byla, jako příčina, (nebo vedlejší příčina) uveden technický stav vozidla, nebo po policejních kontrolách s následným zákazem další jízdy, se začala situace zlepšovat.
V současné době je celková úroveň technického stavu autobusů a jejich průměrné stáří, úplně někde jinde.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rakve-na-silnicich-stare-a-pretizene-autobusy.A070713_212307_domaci_mia
Ono to souviselo s tím, že do dálkových linek Praha – Brno/České Budějovice/Hradec Králové/Karlovy Vary/Liberec/Ostrava/Plzeň/Zlín vstoupil Student agency s Beulasy, Irizary a Mercedesy. A konkurence provozující Karosy 735, 736, výjimečně 936 a občas starší zahraniční dálkové autobusy přestala na těchto spojích existovat. Vstupem Asiany a poté dopravců pod značkou Flixbus se ještě zvýšila konkurence. Navíc díky poměrně velkým nájezdům se autobusy po maximálně deseti letech vyřazují, obvykle i po šesti letech. Navíc tyto linky jsou nedotované, takže je zájem dopravců, aby jezdili plné. U regionální objednávané dopravy nepotkáte autobus starší 12 let a obvyklý průměr je okolo šesti let. Autobusy… Číst vice »
Nejsme v rozporu. Pouze jsem chtěl poukázat na to, jakým procesem narovnání prošla v posledním desetiletí autobusová doprava, tak teď, se zpožděním (daným zavedení ECM teprve od 16.6. 2022, cenou vozidel a kapacitou výrobců) u nás stejným procesem prochází osobní železniční doprava. Průměrné stáří vozového parku se v posledních několika letech zásadně snižuje zejména díky masivním nákupům a vyřazování u ČD. LE od začátku své existence spoléhal na nová vozidla, ale vzpomeňme jakých sarkastických poznámek se mu ve zdejších diskusích dostávalo. U RJ byl, bohužel, od určité doby zřetelně patrný výrazný pokles zájmu o kvalitu poskytovaného produktu v osobní železniční… Číst vice »
To sice je pravda, ale druhou stránkou mince jsou vozy soukromníků klidně vozící děti. To občas zůstává rozum stát, že si to vůbec někdo dovolí.
To nevyřadili jen tak, to bylo dle titulku přece „po důkladném zkoumání“
Jak dlouho asi tak může trvat důkladné zkoumání?
Proč vyhrazuje teď? Myslíte ze RJ ty vagóny testuje jaké má deformacní prvky? (Děla to ČD taky?)
Ty vagóny odpovídají předpisům z doby jejich výroby
Tudíž v 80. Letech byly “bezpečné” teď se uvidi co řekne vyšetřování
Jinak OBB tyto vozy predelali i na 200km, teď si představte kdyby narazil ten vuz v 200km tak je z něj placka
Proč myslíte, že tyto vagóny už dávno vyřadily ÖBB? Ze stejného důvodu.
obdoba u aut:
Bouraných aut z dovozu na českém trhu přibývá
http://www.aooa.cz/bouranych-aut-z-dovozu-na-ceskem-trhu-pribyva/
Češi sami uznávají, že jsme popelnice Evropy
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesi-sami-uznavaji-ze-jsme-popelnice-evropy-40027681
Vyřadili ale jen část, zbytek normálně jezdí
Talze vás komentář je mimo
Ale ty vyřazené šly k nám, to je ten problém. Rakušani nejsou tak blbí aby si nechali zabíjet lidi ve shnilých vagonech.
REGIOJET se nově přejmenoval na REGIOSROT
uvádí v članku vozy Bcmz, ale má dvojí verze, těch z OBB měl 12 ks … nyni už zbývá jen 11 … v članku autor píse jiné počty … ty Bcmz od DB jsou jiné konstrukce.
Informace já wagonwebu nejsou presne
Provozně jich je/ bylo 14 kusů a všechny zasahovaly do provozu
Regiojet v čele s Jančurou by měl být jako celek obviněn z úmyslného obecného ohrožení,protože vědomě vozí v zrezivělych vozech vyrobených v roce 1980 a mělo by být vydáno okamžitě předběžné opatření v zákazu provozu všech jejích vlaku.Styďte se pane Jančura,opovrhujete občany této země!!!
Uklidnete se … a prectete si clanek. Pak zadrzte dech, znovu si to prectete, a pak az piste.
Údržba u RegioJetu není ..
Neslintej tady, nebo si promočíš režijku, modrý joudo. Jinak ČD jezdí s vozy ze sedmdesátých let, které ani nemají zabezpečení dveří proti otevření za jízdy.
Ale ty pro ně dojezdívají a nekupujou je z ciziny.
A nebo si rovnou prohlédněte trosky – nezkorodované deformované nosníky.
V kontextu nehody a v kombinaci s moderním hnacím vozidlem velmi pravděpodobně vada konstrukce rámu vozu. Neházejte však vinu na RJ – ten koupil vozidlo schváleného typu udržoval jej (jinde zveřejněné fotografie prorezlé bočnice jiných vozů nemají s konstrukční vadou rámu příčinnou souvislost, pevnost zajišťují/měly zajišťovat U profily rámu a nikoliv plech tloušťky 1mm). Rozhodnutí o vyřazení z provozu mělo učinit již v roce 2018 ÖBB/drážní úřad Rakouska měl učinit právní kroky k odebrání schválení typu.
Máte stejně stupidní rétoriku jako Okamura a jemu podobní. Volič SPD? 😉
Bylo by zajímavé vědět, jak moc důkladně rakouské orgány vyšetřovaly k jakým výsledkům dospěly u nehody s podobným poškozením stejného vozu dne 20.4.2018 v Salzburgu. Nedovedu si představit situaci, že by vyšetřování objevilo konstrukční nedostatek a příslušný úřad by si to nechal „pro sebe“ a nechal celou řadu těchto vozů vesele jezdit dál. Možná by se česká Drážní inspekce mohla spojit se svými rakouskými kolegy a dozvědět se od nich něco víc. 1. Vozy Bcmz RJ jsou registrované v Rakousku. Pokud tedy rakouské úřady povolení k provozu neodebraly, je v tomto bodě Jančura z obliga. Pokud tyto vozy u ÖBB… Číst vice »
Předpokládám, 6e nákupčí obratem volal do Německa, co jim stojí na srotaku na prodej a cena nebyla nejdůležitější parametr. Zn bereme vše s rozchodem 1435 mm, platnými papirama a revizemi, vytápění 1000 V snad Vectron zvládne a prelepky už se v ČR tisknout. Par lidi, co něžně folijuje auta, to připraví za týden do provozu a jedeme dal
Otázka je, kolik má Radimek peněz.
Regiojet má aktuálně na noční vlaky vagóny Bcmz od DB v počtu 26 ks, BDcm v počtu 4 ks, nějaké Bmz, v kterých jsou lehátka (celkem 20 vagónů). A ještě Bcm po SNCB v počtu 11 ks, které mohou nahradit ty vagóny po ÖBB. Otázka, v jakém jsou stavu. Informace z vagonweb.cz
Informace cca sedí
OBB jehňátek je akorat/ bylo 14
Ty Bcmz od DB je 40+4 BDcm
Na ss soustavě ani Vectron nebude topit jiným napětím,než je v troleji.
V médiích se psalo, že ten vůz měla prohlížet i policie..
tenhle cirkus téma kontrolama nemohl projít
Ta kontrola měla přijít neohlášeně.
Doufám že státní dozor včerejšího zabezpečení stanice Pardubice bude neméně střelhbitý…
Zabezpečení bylo a je vpořádku. Tak, jako na x tisíci kilometrem železnice, kde se jezdí podle návěstidel.
NE NENI !!! Zabezpečení NEODPOVÍDÁ hlavnímu koridoru.
Splňuje platné normativní a ostatní legislativní požadavky. DÚ by to jinak nepustil do provozu. Nemusí se vám to líbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je celé. Tečka a nazdar.
Haha 😁 nejste náhodou tiskový mluvčí DU nebo DI ? Vaše velice omezené myšlenkové pochody to výrazně naznačují. Bežte to říct rodinám obětí! Že jste jim zabili blízké podle předpisu ! MAGORE !!!
Můžete se uklidnit? Kolega Vám jenom napsal a popsal situaci. To, že se Vám to nelíbí je samozřejmě v pořádku a mě se to nelíbí taky. Ale kolega za to nemůže. Důležitost této trati je taková, že tam měl být minimálně jeden další prvek – s tím, že pak to převezme ETCS. Ale opravdu nic nevyřeší napadání.
Pravidla diskuze?
Směšné. Vydržte tak dva měsíce, pak se v závěrečné zprávě k pádu kabinky lanovky na Ještěd dozvíte, jaká je úroveň DÚ.
Tady fakt argument autoritou nefunguje.
De iure nerovná se de facto.
A století…
Stanice je ve stavbě, strojvedoucí byl prokazatelně zpraven rozkazem o vypnuti zabezpečení,dokonce i obrázkama.A propo,červená na dráze neustále platí,že má stát.Njn,mobil, notebook, rádio na plné kule.Moje každosměnová zkušenost z prací strojvedoucího.
Někdo tu ale minule psal , že na dráze se legálně na červenou jezdí na rozhled a pomaleji 🙂 Točvolanti mají zákaz mobilů a tabletů pomalu pod tratem smrti a na dráze je to standart ?
Ano,jezdí.Pŕi poruchách,vypnutí zab.zař. a podobně. Při dodržení velmi přísných podmínek dle předpisů,což nebyl tento případ. A to ostatní?Já bych byl radši aby to standart nebyl, ale…..
Nejen při poruchách.
Ano třeba vjezdová nebo odjezdová navěstidla mají absolutní význam a na červenou se nejede, ale na autobloku to lze V případě návěsti Stůj strojvedoucí musí zastavit před oddílovým návěstidlem automatického bloku a poté může pokračovat v další jízdě podle rozhledových poměrů, tj. takovou rychlostí, aby mohl zastavit před jakýmkoliv drážním vozidlem
Představte si, že na žlutou se jezdí uplně normálně a na červenou to taky za jistých podmínek jde. Stačí znát význam permisivní návěst.
Taky se jezdí (posunuje) na bilou a na kmitajicí bilou.
Jestli pak jste měl někdy padáka a pokud ano stačil jste vždy zastavit.Jezdil jsem 43 let a měl jsem jich dost a né vždy se podaří zastavit.Taky mne jednou v Poříčanech chtěli obvinit,měl jsem přenos LS 90 a jel jsem na CB. Tak se strašně rychle odmlčeli.Vypravci, která to zavinila se od té doby přede mnou schovávala. Zapoměla, že měla přede mne pustit Pendolino,tak mi shodila na stůj asi 50 metrů přede mnou.
… můžete tedy uvést zákon a paragraf, z kterého vaše tvrzení vychází?
Odpovidá.
Protože rozhoduje vic faktorů co třeba rychlost?
Proč myslíte, že byla snížená?
mmj Pomalou jizdou, rozkazy a jiným opatřením se řeší problémy i na koridoru.
Proto se dá jet třeba i přez nefungujicí přejez atd.
Kodování mají i některé vedlejší tratě.
V nejlepším pořádku. Až na ty 4 mrtvý baby, pár desítek raněnejch a republiku neprůjezdnou z východu na západ.
Pokud RegioJet z důvodu podezření na konstrukční vadu vyřadí (dle informací z HN) zbývajících 13 vozů, tak by mně zajímalo, jak bude firma situaci náhlé vozové nouze řešit.
Nejsem si jistý, jestli má odkud okamžitě vzít takové množství náhradních vozů, navíc pokud zohledním zdejší dlouhodobé stesky na to, že u jiných spojů RJ nebyl vždy dodržen plný počet inzerovaných vozů.
Naštěstí to musí zařídit někdo jiný. Tak tě to nemusí tolik trápit 😀
Můžete být prosím více konkrétní?
Mně to fakt nemusí trápit, protože tím nejezdím, ale i jako pouhý nezúčastněný, mohu být zvědavý na způsob řešení. 🙂
reditel@regiojet.cz
To není vaše starost.
Ty vlaky si vynucují kapacitu na trati placenou i z jeho daní, jestli tam tedy bude zase zabírat kapacitu čtyřvozový vlak, tak by to hospodáře zajímat mohlo.
A co je ti do toho, co je čí starost?
Krátkodobé řešení je půjčit si od vlakfestu, ale ti mají jen par vozu UIC
No… Aspoň se vyřešil problém se štěnicemi v lužkových vozech. 🙂
Myslíte v Bcmz ? Až bude mít RGJ opravdu Lůžkové vozy poznáte to, podle toho že na biku bude WLAB…( Wagon Lit ) kdežto to céčko je couchette . Pryčna ve vězenské cele je taky principielně lůžko, ale myslím, že má jiné vlastnosti než to na čem spíte doma.
Nevíte, jaký je rozdíl mezi lehátkovým a „lůžkovým“ vozem RJ?
Kliknul jsem si na spojení Praha – Čop
https://regiojet.cz/reservation/seating/there?routeId=7165630459&fromStationId=372825000&toStationId=7122901004&tariffs=REGULAR&seatClassKey=TRAIN_COUCHETTE_RELAX
a vůz č.11 je tam inzerován, jako lehátkový, ale nejsou tam k němu žádné další informace.
Já právěže vím. A pokud vagonweb má uplne informace ,nemá RGJ žádný vůz WLxxx . Tedy nemusí vůbec použít přídavné jméno lůžkový k svým vozům.
Ale já jsem se ptal na něco úplně jiného.
Jak vypadá lehátkový vůz, který RJ vydává za „lůžkový“ je všem jasné, když si kliknete, mají u tohoto vozu fotky.
Pak ale RJ inzeruje vůz č.11 jako lehátkový, ale k němu tam nejsou žádné další informace.
Takže: jak vypadá lehátkový vůz RJ, který RJ vydává za lehátkový – čím se odlišuje od toho jejich lehátkového vydávaného za „lůžkový“?
Ale né, s čím teď budou jezdit na R8? 😀
3vozove soupravy a stát bude dělat že to nevidí…. stejně jako v létě 2022
Takže to zachrání ČD s původními Beer 🍻 Někteří s režijkou mají teď očividně onanovací jízdu 😅
Tak ono Jančurovi defakto nic jiného ani nezbývá. Provozovat to dál by byla mediální sebevražda. Ať už to vliv na tuhost skříně má nebo ne, tohle na železnici, ještě v této kategorii vlaků, nemá rozhodně co dělat…
A Vy si myslíte, že kdyby na pozici prvního vozu za interoperabilní lokomotivou splňující TSI (tvrdá zeď) dopadl jiný, pevnější vůz výrazně lépe? Já si to osobně zrovna nemyslím. Tu kinetickou energii sice brzdícího, ale stále ještě relativně rychlého NEx prostě nevymažete a sílu dvanácti plně zabrzděných vozů s lidmi, které udělaly tu hradbu taky ne… Můžeme se tak maximálně bavit o tom, že by ten první nákladní vůz v RESu skončil o jeden metr dál a zbytek by stejně pokryl první osobní vůz. A to i ve vazbě na to, že na obou vlacích nebyl jediný litinový špalek, který… Číst vice »
Myslim ze litinovy spalek urcite byl a to na 363.5🤥
“ Ať už to vliv na tuhost skříně má nebo ne, tohle na železnici, ještě v této kategorii vlaků, nemá rozhodně co dělat…“‚ Myslím, že touto větou jsem to shrnul dostatečně. Samozřejmě můžeme tady spekulovat, jestli by jiný vůz dopadl líp. Já jsem názoru, že ano. Možná by se taky ohnul, ale třeba ne tak razantně. Pokud tam je vůz, který se dokáže zlikvidovat při celkem malém nárazu uprostřed soupravy, u podobné nehody byl jak papír…. Ale primárně jsem reagoval na jejich celkových stav. Většina prorezlá skrz na skrz. Opravdu není v pořádku vagonem prostrčit celou roku a mít prorezlou… Číst vice »
No ano, já si to myslím. Kdyby se rám toho vozu nezlomil do strany, měl by slušnou šanci vystoupat nahoru jako ten nákladní a cestující by možná přežili, i když ne nezraněni.
Zřejmě nezůtane jen u vyřazování lehátek…
Tak mi to nedalo. Součinitel adheze kolo-kolejnice se běžně udává 0,2 za jízdy (valivý). Tedy 12 x 42 tun x 0,2 x G = 980 kN To je dolní odhad síly, kterou mohlo vyvolat 12 zabržděných vozů. Strojní tabulky https://e-konstrukter.cz/prakticka-informace/soucinitel-treni udávají dynmický součinitel tření 0,42. Jenže ty vozy stály, takže se mohl uplatnit i statický součinitel tření. A ten udávají 0,78 ocel na ocel. Limitní sílu si můžete spočítat sami, podle vzorečku výše. Pro představu: ARR coupler má pevnost 3 MN, ten horní fyzikální limit jde výrazně přes tuto hodnotu. Jinak řečeno: Nemuselo by to přežít ani to brutální americké… Číst vice »
Jestli jsem to dobře přepočítal, případně mě opravíte, působila síla 98 tun…?
Psát sílu v tunách je špatně samo o sobě. Ale pokud ty tuny nutně potřebujete, tak 980 kN odpovídá přibližně 100 tunám (nikoli 98). Trochu záleží, kde a jak vysoko od průměrného povrchu Země ty tuny máte.
A též se uplatnil dynamický ráz od nárazu rozjetého nákladu.
Hlavně bylo F=m.a nákladního vlaku. A to bude vycházet podstatně hůře.
Takže do středy vozy v pořádku a má přijít kontrola a už jsou špatné?
nemyslim, spis se resi mimořádne opatreni, ze strany dopravce/majitele vozu.
… a ano asi by ty vozy jezdili dál, jsem osobně ochoten verit, tomu, ze si problému nikdo nevšiml, nechci si zástavat, ale delam v dopravě a vim ± jak kontroly probihaji. jiste ze kdyz nechate v provozu rizikové/podezrele vozy, pak to může dopadnout katastrofálne. ale chapu, co rikate, zni to logicky…
RJ vyřazuje vůz schváleného typu s konstrukční vadou, dozor by mohl konstatovat (ne)dodržení předepsaných intervalů kontroly, … Myslíte si snad někdo, že by zkoumal/zpochybňoval oprávněnost schválení typu, nebo shodu schváleného typu s novými normami?
A ty kontroly předtím konstatovaly co?
A byly vůbec předtím nějaké takove kontroly?
Pouze použiji vaší repliku na jiný dotaz:
„To není vaše starost.“
🙂
Ono to casto je takove, ze to pak neni nici starost.
Vysvětlení RegioJetu rozumím. Nabízí se srovnání s letadly Boeing 737MAX. Ty také byly odstavené po opakovaných problémech.
No samozřejmě. Jezdily by v klidu dál, kdyby se nic nestalo.
Ale ono se stalo. Tak dlouho se chodí (se na věci sere), až se ucho utrhne! A došlo i na pana Jančuru, neboť podílet se na smrti lidí…bezedné noci a karma zdarma.
Je to blbý, já vím. Taky jsem se divil, jak se to přelomilo. Ale jestli tam byla nějaká „konstrukční vada“, tak o tom asi nikdo netušil a Rakušáci to možná už zapomněli. Je to vagon z roku 8x. A po Evropě jich jezdilo kotel. Pokud se někde nevyflákli na údržbu, tak s tímhle prostě nemůže nikdo počítat.
Myslím, že teď bude k dispozici dostatek materiálu (vyřazených vozů) pro provedení analýzy pevnosti konstrukce a potvrzení/ vyvrácení domněnky, že svou roli v tomto neštěstí sehrála i konstrukční vada této řady vozů.