RegioJet plánuje první vlakovou linku z Německa. Propojí Mnichov a Budapešť

Vlak RegioJetu na hlavním nádraží ve Vídni. Pramen: RegioJetVlak RegioJetu na hlavním nádraží ve Vídni. Pramen: RegioJet

Dopravce nasadí na linku klasické soupravy lokomotivy a rychlíkových vozů.

Odebírat
Upozornit na
guest
76 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nocni_spoje

Vzhledem k tomu, ze od února 2027 do července 2027 bude zavřený úsek Freilassing-Rosenheim kvůli opravě (Generalsanierung), tak to se startem v prosinci 2026 asi nebude tak horký.

Igelkott

Já moc nechápu, co se tady řeší. RJ chce za své peníze podnikat v Německu (Rakousku, Maďarsku) a vytvořit tam zisk. Nikdo s ním nemusí povinně jezdit. Pokud bude něco špatně, tak ho mohou místní úřady pokutovat apod. Že by to bylo horší než Alex je nepravděpodobné. Přijde mi to stejné, jako kdyby se řešilo, že si chci otevřít restauraci třeba v Dortmundu a jestli to bude ostuda. Spíš by mě zajímalo, jestli někdo tuší, proč si RJ myslí, že se mu i bez zázemí vyplatí nasadit (zřejmě dvě soupravy) takto mimo ČR a nevyužije je radši u nás. Fanoušci… Číst vice »

Lysimachia

K čemu Mnichov, když budou jezdit do Běchovic? Jančuru fakt nemusím, ale ze strany SŽ to je prasárna.

Vendelin

Ten jeho šrot tam Rakušané pustí???

tarten

Vždyť po Rakousku už jezdí, tak co máte.

Vendelin

Ale jen z CZ do Vidně a dělá tam akorát ostudu 😀

noerf

Regiojet jezdí z Prahy do Vídně a Budapešti. A některé spoje jezdí jen Vídeň – Budapešt a nyní s podobnou kapacitou jako railjety. Mimo to, celá linka je na tržní riziko Regiojetu a na jejich osvědčení dopravce, takže nehrozí ostuda, že posádka DB nepřevezme vlak ČD, protože je nezpůsobilý.

SYN

Což se skoro nikdy nestalo, maxímálně tak jednou, dvakrát za… 10 dní.

M19

Z CZ do Vídně a dále z z Vídně do H (Budapešti). 😉😁

v

I Ty brute? = myšleno, že další dopravce zjistil, že českou republiku je rychlejší objet, než přes ni jet…
To jsme to dopracovali…

Petr

Tak to zjistil každej kdo měl někdy v ruce mapu, že jet z Mnichova do Budapešti bude lepší mimo Česko.

Jan

Troll z Českých drah.

Ondřej

Štěstí že jste šel zrovna kolem 😅

Josef Pešek

Chtít můžou. Ale dostanou na to sloty?

Vendelin

Doufejme, že ne

tarten

A proč jako, ať si tam klidně jede.

Vendelin

Až si da dopořádku své šrotiště na zavazkových linkách, tak potom klidně. Ale je dost vtipná představa že někdo konkuruje domací firmě starými vyřazenými vozy. Něco jakoby ČD prodaly becka na balkan a tamní dopravce by pak sel s nimi delat komerci k nám….

noerf

Záleží na tom, co vyhovuje cestujícím a za co jsou ochotni platit. A pokud jsme u zakázkové dopravy, tak jediná linka Regiojetu v závazku, kde nejezdí nové jednotky je R8.

SYN

Je ansolutně „vtipná“ představa že se přidělování rakouských a maďarských slotů bude řídit vaším hodnocením stavu českých závazkouvých spojů…

N.N.

Vagonový precedens by byl z minula. Teď jde o to, jestli chtějí znova spáchat trestný čin.

KRV

Když si člověk rozklikně tag Regiojetu zde na Zdopravy a zběžně si prolítne plány RegioJetu.. Dnes: RegioJet plánuje první vlakovou linku z Německa 31.03.2025: RegioJet plánuje návrat na Slovácko 12.07.2024: RegioJet žádá o povolení spojit Varšavu s Berlínem 18.10.2023: RegioJet chce příští rok spustit železniční spojení Praha – Berlín 19.09.2023: RegioJet žádá polské úřady o povolení na linku z ukrajinských hranic do Německa 11.06.2023: RegioJet se chce v létě příštího roku vrátit ke každodennímu provozu vlaků do Chorvatska 13.10.2021: RegioJet získal povolení na noční vlaky z Varšavy do Belgie 03.08.2021: RegioJet ohlásil další expanzi v Polsku, chce jezdit z Krakova… Číst vice »

Jarda

Napadlo mě naprosto to stejné. Dle plánů by už jezdil v půlce Evropy. Ale stále to nemá na LE, ten už měl dle plánů jezdit téměř v celé Evropě.

noerf

Ono je to složitější. Například v Polsku byl problém dostat se infrastrukturu, trasa Praha – Berlín není, protože se dělá rekonstrukce tratí a vlaky Regiojetu by končili před Berlínem. A spojení do Belgie a Holandska měli problémy s náklady v těchto státech, které pak nedávali ekonomický smysl.

Avlaky

Ekonomický smysl…. Mezitím europan sleeper to jezdí

KRV

Vůbec to nezpochybňuji, ale podobných „RegioJet plánuje“ už tu bylo celkem dost, takže jsem lehkým skeptikem 🙂

Avlaky

Do humenného fakt jezdil ale

Jan

Němci budou mít jistě radost, když se jim do jejich země vrátí šroty, kterých se před lety zbavili.

Leinad

Předpokládám, že necílí na vnitro. I když, pokud němec jako vždy odřekne všechno co má jet hodinu před Žluťákem, bude na peronu pár lidí. 😀

Vladimír

I Nemci resi pomer cena/vykon. Pokud da dobrou cenu, budou jezdit.

Vendelin

Cestováni s DB taky není žádné terno, ale máte pravdu jit do země s vozy které před tím vyřadili… 😀

X 1

Podívejte se s čím jezdí Flixtrain. Proti tomujsou vozy RJ ještě sehr gut.

Avlaky

Nebyla tu podobná linka už jednou, akorát že jela až do Rumunska jako noční vlak? I ty čísla spojů mi sedi

Avlaky

Kdyby si minusari pročetli historii oznámení novych plánů RJ

Tak v minulosti tu byla linka

Mnichov – Vídeň – Budapešť – Bukurešť

J.K.

Ten ranní spoj z Mnichova jede z Vídně do Budapešti souběžně (prakticky) se spojem z Prahy…

Pavel

Linka je mimořádně atraktivní a těch přímých vlaků zas tolik není. Takže potenciál tam určitě je. Jen doufám, že RgJ budou stačit dvě hodiny na obrat soupravy. Na přesnost německých železnic se moc spoléhat nejde.

Sumeček

Pustí ho s tímhle Rakušáci vůbec na novou Westbahn mezi Lincem a Vídní, nebo bude muset po staré trati? Pokud ano tak to moc konkurenceschopné railjetům nebude, alespoň časově. Prostě low-cost produkt.

Petr

Však je to celý schopný jet 200, ne?

Jirka_M

Měl by.

Jarda

traxxy na ještě 200 nemá ne? takže si zase bude muset půjčovat

Michal

ne s nebudou na 200, nezvládají přechod ze 140 na 160 bez oznámení poruchy

Sumeček

Tím si nejsem jist, jestli složí soupravy komplet na 200. A Vectron prý dodnes v Rakousku smí jenom 160.

Mates

Vectron v Rakúsku môže 200. Obmedzenie má vo Švajčiarsku a Taliansku.

Avlaky

Půjčí si taurus

v

Koupí ty taurusy, které budou ČD zase prodávat…

Vendelin

To jeho šrotiště s v té rychlosti rozpadne 😀

lokotomy

Že byste se aspoň podíval na jízdní řád v článku? Tam je jízdní doba Salzburg – Wien cca. 2,5 hodiny, to by po staré trati opravdu nedal. Takže časově konkurenceschopné to bude, ale bude i kvalitou? Zvlášť, když většina Rakušanů dnes stejně jezdí na Klimaticket a RJ je tak nemůže lákat na cenu? Přitom díky Westbahn je na té relaci už dlouho slušný cenový boj, byť to není zdaleka takový masakr, jako Praha – Ostrava, takže moc prostoru už nemá. Zajímavé to může být snad na přeshraničních relacích, minimálně ty do/z Mnichova dřív vycházely dost draho, i když i tam… Číst vice »

Ondřej

RJ klimaticket uznává

Jan

200 umět může, ale musí se zároveň seznámit s věcí jako NBÜ nebo TB0. Jinak nepustí.

Josef Pešek

200 tam povinné není.

libor

nojo, vyzobávaní rozinek. Jo, kdyby raději rozjezdil linku Mnichov – Praha, to by bylo něco 😀

Milan

Néééé vole. Člověk podniká, aby si vybíral ztrátové trasy a produkty….. Bože muj už s těmahle kecama.

Zrs

Nedokážu poznat, zda je tohle sarkasmus nebo idiocie. Mohl byste, prosím, přidat nějaké vysvětlení?

Ondřej

Souhlasím, to by tam však musely vést koleje a ne ta nostalgická trať, co je tam dnes.

marek hudec

ano, proto je to z hlediska ocekavani budoucich zisku pro soukromeho dopravce lozeny fail
a asi tomu tak jeste dlouho bude

L.

Já bych spíš ocenil Frankfurt – Norimberk – Praha.

čecháček

Krásný jízdní doby, obzvlášť v Maďarsku. Velmi konkurenceschopný. RJ 1061: Čekačky v Hegyes (chápu, výměna loko?) 35 min., Mosonmag. 8 min, Győr 14 min., Kelenföld 64 min. (neni to spíš chyba??)

tarten

Ovšem že je to chyba. Vaše.

zemko

nad carou je prijezd do stanice, pod carou odjezd

čecháček

Omg, jsem idiot 😂😂😂

Jan

Ano.

Igelkott

Nikdy jste si neseděl na vedení? Trošku zbytečné!

javr

Tak co, vyjede, nebo skončí podobně jako sezónní linka do Innsbrucku? Případně linka z Prahy do Berlína?

Avlaky

A dalších 20

MartinS.

Dopravce vytvoří jízdní řád a požádá o přidělení kapacity dráhy. Správní orgán žádost projedná a rozhodne. Třeba do Berlína mu kapacitu z důvodu rekonstrukčních prací nepřidělil, takže se nejezdí. Také mu může seškrtat nějaké spoje a potom ten koncept přestane dávat smysl. A Innsbruck měl být zimní variantou Chorvatska, ale zrušilo se letní Chorvatsko, opět kvůli pracem na infrastruktuře, tak nemá smysl zimní Innsbruck a místo toho jezdí celoroční Przemyśl. Regiojet je normální obchodní společnost, která má generovat zisk. Pokud přijde s nápadem na nějaké spojení, ale potom zjistí, že by ho nemohl provozovat v plánovaném rozsahu, je lepší od… Číst vice »

Karl vB.

Se vším, co jste napsal lze souhlasit. S ohledem na důvěryhodnost firmy by bylo vhodné, informace o svých záměrech zveřejňoval až po úspěšném provedení testu jejich proveditelnosti. Tedy, ne chrlit nápady „co by se chtělo“, jak na běžícím páse (viz „inventura“ pana KRV výše), ale vypouštět seriózní informace pouze o tom, co se skutečně od nového GVD zavede. Dnešní informace, vzhledem k výročí tragické dopravní nehody vlaku RJ v Pardubicích, mi připadá spíš jako předložení alternativního plnění do diskusí, aby bylo ohledně RJ k dispozici více témat a nemluvilo se jen o tom jediném, velmi negativním. Dokladem tohoto pocitu může… Číst vice »

SYN

Eh, tak jsem tuším například v tomto článku viděl že se nejedná o PR prohlášení dopravce anobrž že zdrojem je zveřejnění v rakouském registru… tomu se jaksik nedá zabránit, že??

Ivan_pha

To jsem fakt zvědavý, jestli vyjedou a pustí je tam. V zásadě jim to přeji, ale moc realizaci nevěřím.

vlachjan

Proč by je nepustili? Budou to jezdit s vagony, které většinu své kariéry strávily na německých a rakouských kolejích a s moderní lokomotivou.

Pavel

V Rakousku a v Maďarsku už jezdí a na nezájem zákazníků si stěžovat nemůže. Co jsem několikrát jel z Brna do Mošonu a na další spoje do / z Budapešti čekal, tak ty vlaky bývají hodně obsazené, v létě vyprodané.

V. K.

Tak právě kvůli riziku různého házení klacků pod nohy soukromníkům ze strany lokálního správce infrastruktury tlačila EU na vznik úřadů pro přístup k dopravní infrastruktuře. Takže jeho lokální obdoba v Rakousku by měla dohlédnout na to, že všechno proběhne korektně.

Jan

Tak to aby se RJ naučil používat věci jako TB0 nebo NBÜ a ne jen „na oko“ šoupat kabel do mašiny, jako to dělá teď.

tarten

Někdo to tam kontroluje?

Jan

No jéje, ale to je jen dobře. Na tyhle manýry aka do 5 km/h odjištěné dveře (v případě vadného protismyku i více nebo úplně) je potřeba šlápnout. A i u nás, aby nevznikaly situace jako s Hradečanem.

Josef Pešek

V Mnichově naběhne kontrola od EBA a skončili.

Chronosphere

Do švestek

tarten

Ne, do Německa.