RegioJet plánuje první vlakovou linku z Německa. Propojí Mnichov a Budapešť
Vlak RegioJetu na hlavním nádraží ve Vídni. Pramen: RegioJet

Dopravce nasadí na linku klasické soupravy lokomotivy a rychlíkových vozů.
Dopravce nasadí na linku klasické soupravy lokomotivy a rychlíkových vozů.
Vzhledem k tomu, ze od února 2027 do července 2027 bude zavřený úsek Freilassing-Rosenheim kvůli opravě (Generalsanierung), tak to se startem v prosinci 2026 asi nebude tak horký.
Já moc nechápu, co se tady řeší. RJ chce za své peníze podnikat v Německu (Rakousku, Maďarsku) a vytvořit tam zisk. Nikdo s ním nemusí povinně jezdit. Pokud bude něco špatně, tak ho mohou místní úřady pokutovat apod. Že by to bylo horší než Alex je nepravděpodobné. Přijde mi to stejné, jako kdyby se řešilo, že si chci otevřít restauraci třeba v Dortmundu a jestli to bude ostuda. Spíš by mě zajímalo, jestli někdo tuší, proč si RJ myslí, že se mu i bez zázemí vyplatí nasadit (zřejmě dvě soupravy) takto mimo ČR a nevyužije je radši u nás. Fanoušci… Číst vice »
K čemu Mnichov, když budou jezdit do Běchovic? Jančuru fakt nemusím, ale ze strany SŽ to je prasárna.
Ten jeho šrot tam Rakušané pustí???
Vždyť po Rakousku už jezdí, tak co máte.
Ale jen z CZ do Vidně a dělá tam akorát ostudu 😀
Regiojet jezdí z Prahy do Vídně a Budapešti. A některé spoje jezdí jen Vídeň – Budapešt a nyní s podobnou kapacitou jako railjety. Mimo to, celá linka je na tržní riziko Regiojetu a na jejich osvědčení dopravce, takže nehrozí ostuda, že posádka DB nepřevezme vlak ČD, protože je nezpůsobilý.
Což se skoro nikdy nestalo, maxímálně tak jednou, dvakrát za… 10 dní.
Z CZ do Vídně a dále z z Vídně do H (Budapešti). 😉😁
I Ty brute? = myšleno, že další dopravce zjistil, že českou republiku je rychlejší objet, než přes ni jet…
To jsme to dopracovali…
Tak to zjistil každej kdo měl někdy v ruce mapu, že jet z Mnichova do Budapešti bude lepší mimo Česko.
Troll z Českých drah.
Štěstí že jste šel zrovna kolem 😅
Chtít můžou. Ale dostanou na to sloty?
Doufejme, že ne
A proč jako, ať si tam klidně jede.
Až si da dopořádku své šrotiště na zavazkových linkách, tak potom klidně. Ale je dost vtipná představa že někdo konkuruje domací firmě starými vyřazenými vozy. Něco jakoby ČD prodaly becka na balkan a tamní dopravce by pak sel s nimi delat komerci k nám….
Záleží na tom, co vyhovuje cestujícím a za co jsou ochotni platit. A pokud jsme u zakázkové dopravy, tak jediná linka Regiojetu v závazku, kde nejezdí nové jednotky je R8.
Je ansolutně „vtipná“ představa že se přidělování rakouských a maďarských slotů bude řídit vaším hodnocením stavu českých závazkouvých spojů…
Vagonový precedens by byl z minula. Teď jde o to, jestli chtějí znova spáchat trestný čin.
Když si člověk rozklikně tag Regiojetu zde na Zdopravy a zběžně si prolítne plány RegioJetu.. Dnes: RegioJet plánuje první vlakovou linku z Německa 31.03.2025: RegioJet plánuje návrat na Slovácko 12.07.2024: RegioJet žádá o povolení spojit Varšavu s Berlínem 18.10.2023: RegioJet chce příští rok spustit železniční spojení Praha – Berlín 19.09.2023: RegioJet žádá polské úřady o povolení na linku z ukrajinských hranic do Německa 11.06.2023: RegioJet se chce v létě příštího roku vrátit ke každodennímu provozu vlaků do Chorvatska 13.10.2021: RegioJet získal povolení na noční vlaky z Varšavy do Belgie 03.08.2021: RegioJet ohlásil další expanzi v Polsku, chce jezdit z Krakova… Číst vice »
Napadlo mě naprosto to stejné. Dle plánů by už jezdil v půlce Evropy. Ale stále to nemá na LE, ten už měl dle plánů jezdit téměř v celé Evropě.
Ono je to složitější. Například v Polsku byl problém dostat se infrastrukturu, trasa Praha – Berlín není, protože se dělá rekonstrukce tratí a vlaky Regiojetu by končili před Berlínem. A spojení do Belgie a Holandska měli problémy s náklady v těchto státech, které pak nedávali ekonomický smysl.
Ekonomický smysl…. Mezitím europan sleeper to jezdí
Vůbec to nezpochybňuji, ale podobných „RegioJet plánuje“ už tu bylo celkem dost, takže jsem lehkým skeptikem 🙂
Do humenného fakt jezdil ale
Němci budou mít jistě radost, když se jim do jejich země vrátí šroty, kterých se před lety zbavili.
Předpokládám, že necílí na vnitro. I když, pokud němec jako vždy odřekne všechno co má jet hodinu před Žluťákem, bude na peronu pár lidí. 😀
I Nemci resi pomer cena/vykon. Pokud da dobrou cenu, budou jezdit.
Cestováni s DB taky není žádné terno, ale máte pravdu jit do země s vozy které před tím vyřadili… 😀
Podívejte se s čím jezdí Flixtrain. Proti tomujsou vozy RJ ještě sehr gut.
Nebyla tu podobná linka už jednou, akorát že jela až do Rumunska jako noční vlak? I ty čísla spojů mi sedi
Kdyby si minusari pročetli historii oznámení novych plánů RJ
Tak v minulosti tu byla linka
Mnichov – Vídeň – Budapešť – Bukurešť
Ten ranní spoj z Mnichova jede z Vídně do Budapešti souběžně (prakticky) se spojem z Prahy…
Linka je mimořádně atraktivní a těch přímých vlaků zas tolik není. Takže potenciál tam určitě je. Jen doufám, že RgJ budou stačit dvě hodiny na obrat soupravy. Na přesnost německých železnic se moc spoléhat nejde.
Pustí ho s tímhle Rakušáci vůbec na novou Westbahn mezi Lincem a Vídní, nebo bude muset po staré trati? Pokud ano tak to moc konkurenceschopné railjetům nebude, alespoň časově. Prostě low-cost produkt.
Však je to celý schopný jet 200, ne?
Měl by.
traxxy na ještě 200 nemá ne? takže si zase bude muset půjčovat
ne s nebudou na 200, nezvládají přechod ze 140 na 160 bez oznámení poruchy
Tím si nejsem jist, jestli složí soupravy komplet na 200. A Vectron prý dodnes v Rakousku smí jenom 160.
Vectron v Rakúsku môže 200. Obmedzenie má vo Švajčiarsku a Taliansku.
Půjčí si taurus
Koupí ty taurusy, které budou ČD zase prodávat…
To jeho šrotiště s v té rychlosti rozpadne 😀
Že byste se aspoň podíval na jízdní řád v článku? Tam je jízdní doba Salzburg – Wien cca. 2,5 hodiny, to by po staré trati opravdu nedal. Takže časově konkurenceschopné to bude, ale bude i kvalitou? Zvlášť, když většina Rakušanů dnes stejně jezdí na Klimaticket a RJ je tak nemůže lákat na cenu? Přitom díky Westbahn je na té relaci už dlouho slušný cenový boj, byť to není zdaleka takový masakr, jako Praha – Ostrava, takže moc prostoru už nemá. Zajímavé to může být snad na přeshraničních relacích, minimálně ty do/z Mnichova dřív vycházely dost draho, i když i tam… Číst vice »
RJ klimaticket uznává
200 umět může, ale musí se zároveň seznámit s věcí jako NBÜ nebo TB0. Jinak nepustí.
200 tam povinné není.
nojo, vyzobávaní rozinek. Jo, kdyby raději rozjezdil linku Mnichov – Praha, to by bylo něco 😀
Néééé vole. Člověk podniká, aby si vybíral ztrátové trasy a produkty….. Bože muj už s těmahle kecama.
Nedokážu poznat, zda je tohle sarkasmus nebo idiocie. Mohl byste, prosím, přidat nějaké vysvětlení?
Souhlasím, to by tam však musely vést koleje a ne ta nostalgická trať, co je tam dnes.
ano, proto je to z hlediska ocekavani budoucich zisku pro soukromeho dopravce lozeny fail
a asi tomu tak jeste dlouho bude
Já bych spíš ocenil Frankfurt – Norimberk – Praha.
Krásný jízdní doby, obzvlášť v Maďarsku. Velmi konkurenceschopný. RJ 1061: Čekačky v Hegyes (chápu, výměna loko?) 35 min., Mosonmag. 8 min, Győr 14 min., Kelenföld 64 min. (neni to spíš chyba??)
Ovšem že je to chyba. Vaše.
nad carou je prijezd do stanice, pod carou odjezd
Omg, jsem idiot 😂😂😂
Ano.
Nikdy jste si neseděl na vedení? Trošku zbytečné!
Tak co, vyjede, nebo skončí podobně jako sezónní linka do Innsbrucku? Případně linka z Prahy do Berlína?
A dalších 20
Dopravce vytvoří jízdní řád a požádá o přidělení kapacity dráhy. Správní orgán žádost projedná a rozhodne. Třeba do Berlína mu kapacitu z důvodu rekonstrukčních prací nepřidělil, takže se nejezdí. Také mu může seškrtat nějaké spoje a potom ten koncept přestane dávat smysl. A Innsbruck měl být zimní variantou Chorvatska, ale zrušilo se letní Chorvatsko, opět kvůli pracem na infrastruktuře, tak nemá smysl zimní Innsbruck a místo toho jezdí celoroční Przemyśl. Regiojet je normální obchodní společnost, která má generovat zisk. Pokud přijde s nápadem na nějaké spojení, ale potom zjistí, že by ho nemohl provozovat v plánovaném rozsahu, je lepší od… Číst vice »
Se vším, co jste napsal lze souhlasit. S ohledem na důvěryhodnost firmy by bylo vhodné, informace o svých záměrech zveřejňoval až po úspěšném provedení testu jejich proveditelnosti. Tedy, ne chrlit nápady „co by se chtělo“, jak na běžícím páse (viz „inventura“ pana KRV výše), ale vypouštět seriózní informace pouze o tom, co se skutečně od nového GVD zavede. Dnešní informace, vzhledem k výročí tragické dopravní nehody vlaku RJ v Pardubicích, mi připadá spíš jako předložení alternativního plnění do diskusí, aby bylo ohledně RJ k dispozici více témat a nemluvilo se jen o tom jediném, velmi negativním. Dokladem tohoto pocitu může… Číst vice »
Eh, tak jsem tuším například v tomto článku viděl že se nejedná o PR prohlášení dopravce anobrž že zdrojem je zveřejnění v rakouském registru… tomu se jaksik nedá zabránit, že??
To jsem fakt zvědavý, jestli vyjedou a pustí je tam. V zásadě jim to přeji, ale moc realizaci nevěřím.
Proč by je nepustili? Budou to jezdit s vagony, které většinu své kariéry strávily na německých a rakouských kolejích a s moderní lokomotivou.
V Rakousku a v Maďarsku už jezdí a na nezájem zákazníků si stěžovat nemůže. Co jsem několikrát jel z Brna do Mošonu a na další spoje do / z Budapešti čekal, tak ty vlaky bývají hodně obsazené, v létě vyprodané.
Tak právě kvůli riziku různého házení klacků pod nohy soukromníkům ze strany lokálního správce infrastruktury tlačila EU na vznik úřadů pro přístup k dopravní infrastruktuře. Takže jeho lokální obdoba v Rakousku by měla dohlédnout na to, že všechno proběhne korektně.
Tak to aby se RJ naučil používat věci jako TB0 nebo NBÜ a ne jen „na oko“ šoupat kabel do mašiny, jako to dělá teď.
Někdo to tam kontroluje?
No jéje, ale to je jen dobře. Na tyhle manýry aka do 5 km/h odjištěné dveře (v případě vadného protismyku i více nebo úplně) je potřeba šlápnout. A i u nás, aby nevznikaly situace jako s Hradečanem.
V Mnichově naběhne kontrola od EBA a skončili.
Do švestek
Ne, do Německa.