egoe-plus
Cestovní ruch Dopravci Železnice Zprávy

RegioJet plánuje na léto plný provoz včetně vlaků do Budapešti. Spustil předprodej

Vlak RegioJetu na pražském Hlavním nádraží. Pramen: RegioJet
Vlak RegioJetu na pražském Hlavním nádraží. Pramen: RegioJet
RegioJet předpokládá, že v červenci se počet cestujících vrátí na předcovidovou úroveň.

Železniční společnost RegioJet počítá na léto s provozem všech spojů podle jízdního řádu, tedy bez „covidových“ mezer. Počínaje 13. červnem obnoví i spojení Praha – Brno – Vídeň – Budapešť. Firma dnes oznámila spuštění prodeje jízdenek na období od 13. června do 4. září.

Žlutý dopravce nyní provozuje zhruba 80 procent vlaků oproti plánovanému jízdnímu řádu. Podle mluvčího Aleše Ondrůje přitom registruje vlnu návratů cestujících. Nárůst každý týden činí až 25 procent. „V červenci předpokládáme, že se počty cestujících vrátí na předcovidovou úroveň,“ doplnila ředitelka vlakové a autobusové dopravy Ivana Sachsová.

Firma chce v následujících dnech vrátit do provozu většinu zbývajících pozastavených spojů, včetně nočního vlakového spoje RJ 1021 / RJ 1020 Praha – Ostrava – Žilina – Košice a zpět. Poprvé vyjede noční spoj RJ 1021 v pátek 7. května ve směru Praha – Košice. V neděli 9. května pojede spoj RJ 1020 v opačném směru a od pátku 14. května (resp. soboty 15. května) pak budou tyto spoje jezdit denně.

Od 7. května pojede denně v trase Praha (14:30) – Návsí (19:04) spoj RJ 1011, a také od 7. května v trase Havířov (18:24) – Praha (22:22) pojede denně večerní spoj RJ 1018. Doposud tyto spoje jezdily pouze v páteční a nedělní špičky.

Provoz normalizuje i Leo Express. Od pátku 14. května obnoví částečně provoz svých linek z Prahy do Košic. Spoje budou jezdit zpočátku před a během víkendů. „Další navyšování spojů bude reagovat na poptávku cestujících,“ doplnil mluvčí Emil Sedlařík. Leo Express plánuje obnovit provoz dvou zpátečních spojů denně, a to především o prázdninách. Počítá přitom se zájmem českých turistů o Slovensko.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ludva

Hlavně že má takové plány a nemá to čím vozit. Půjčuje si a pronajímá kde se dá. Dnes v Brně oba postrky půjčené, 1002 táhla dokonce lok 150 od ČD .

Pája

Taky jsem to tak úplně nepobral. On je Radim docela dobrodruh.

Ales

Když si půjčí druhý vydělá. Nevím co řešíte. Hlavní je že linku budou v provozu. Kdo to táhne je zákazníkovi u zadku

Pája

Zákazníkovi jo. Ale raději bych viděl státní peníze za státní postrk u skutečného majitele hnacích vozidel.

Y.K.

Proč? Kupuje se služba. Objednaná služba funguje? No problem. Jak problematická, výhodná, nevýhodná, zisková, ztrátová a v jaké barvě každá jedna mašina je nemusí SŽ zajímat, to je vnitřní věc RJ, aby na tom vydělal a netratil.

Leinad

A ony tam nedoputují? Proč se majitel vozidel nedal lepší nabídku, licenci ČD snad mají.
Nebo bys peníze viděl rád i u leasingovky, fíra zaměstnanec SŽ?

Vít Jůza

A zatím jsem byl právě na plánovanou cestu zaskočen zmizením jejich prvního ranního spoje z Prahy do Brna … no, chápu, jestli se nevyplatí … tak asi přes noc s několika přestupy a několika čekáními, pokud zůstanou zrušené i spoje Českých drah.

***** Petr

Když se Jančura k tomuto odhodlává tak doufám , že už se blýská na lepší , normální , časy i pro běžný život bez čínských zvratků

medical_examiner

Náš děkanát je stejně zbrklý…
Ale musíte napřed definovat „běžný život“. Pro někoho to totiž znamená jet na zahraniční dovolenou za každou cenu.

Jan Hojsák

V tomto jsem optimista. Ještě, že se blíží volby, politiky aspoň něco tlačí, aby šli na ruku občanům.

_Pavel_

A noční vlak Brusel – Varšava bude taky pod jeho režií?

Avlaky

Co?

Hubert (@sleeping_train)

ano, dnes podali žádost belgické železniční správě. Požádali o noční vlak Brusel – Varšava. Vidím, že zdopravy o tom neví.

rychlodráha

2,5 hodiny a ještě žádné „nevyjdou, do švestek, nad propastí“?
Co se děje?

Jiří 3

O hodinu pozděj stále nic

Ondra

Asi všechny odfouknul ten vítr… 🙂

Lumiere

Doktor Chocholoušek dneska zabavil klíč od ošetřovny s počítačem.

medical_examiner

Tak jak je možné, že naše média stále fungují?

medical_examiner

Hledáme tu propast, a chodíme kontrolovat stromy…

ABC

A taky ještě žádný výčet o tom kde všude a jak dlouho dluží a kam už raději nemá vůbec chodit se žádostma o opravy 🙂 Ani žádné zkazky o vypnutých brzdách a podepřených jističích …. no dneska už se nedá spolehnout na nic 🙂

J.K.

To na to bude mít dost mašin? V létě plný provoz komerce, do toho 5-7 Vectronů na postrky, linka na Bohumín… Chorvatsko… Slušně to rozjíždí… 🙂

Avlaky

Nebude, už na ty postrky co mu přibudou si bude muset půjčit aspoň 1

1 kvůli Chorvatska
A ještě jeden na turnusy

Takže 3 si musí půjčit (a to za předpokladu že to újezdí jen s jednou zálohou, minulé léto měl 3 zálohy)

Avlaky

Ví někdo jaké podmínky pro ukončení testovacího provozu musí mít ta MS3 u RJ?

První dvě mašiny mají okolo 65000km ujetých

noerf

Myslím, že díky splněné TBZ a průkazu způsobilosti může jezdit v ČR. Bombardier řeší schválení provozu v rámci evropy, což by mělo být dokončeno během 3. čtvrtletí, takže následně budou moci tyto lokomotivy i do zahraničí. Jakmile k tomu dojde, dostane Regiojet další traxxy pro linky Praha – Brno – Vídeň/Bratislava, což bude někdy od léta do října, kdy má dostat poslední z 15 objednaných.
Do té doby to bude řešit půjčením Vectronů.

Avlaky

Ale ještě žádná to nemá z boku napsané (odstraněné přeškrtnutí)

jirka

počty cestujících vrátí na předcovidovou úroveň nevrátí, už jen proto že zřejmě budou ve vlacích povinné roušky nebo respirátory což část cestujích nebude akceptovat a budou preferovat i nadále osobní auto

Lech Malý

Spíš by mě zajímalo, jaký vliv bude mít na zájem cestujících prodloužení jízdních dob přes Vysočinu, přecejen dvakrát půlhodina navíc je v součtu hodina. A dostat se teď z Brna do Pardubic… to je fakt spíš na auto – jinak je to návrat o dvacet let zpátky.

Marcel

Dodela se d1 a 2022 Rj posílí autobusy. Nikdo nechce jezdit pha bno tři hodiny , možná déle

Marcel

Možná i CD nasadí cdbus🙂

LeKon

No vrátí se třeba žluté autobusy Praha-Brno na půlhodinové intervaly

idk123

Ona vláda dříve či později vytáhne hlavu ze zadku a tyhle nesmysly zruší. Věřím že na to bude tlak z řad veřejnosti. Moc rád bych aby to bylo nejpozději v červenci. Pak se cestující opravdu vrátí.

Pája

Ale jděte, Vy brepto. Já včera zažil pravý opak. Plné vlaky, nádraží i města.

jirka

pokud budou nařízené roušky nebo respirátory ve vlaku, tak se mnou ať nepočítaj!

Petr 78

Nařízeno je i teď spoustu nesmyslů a realita? Každý vidí sám.

medical_examiner

Spousta nesmyslů byla nařízena i před současnou epidemií…

medical_examiner

No tak seďte doma na zadku, a vyhoďte ten prolhaný krám televizní…

idk123

Dříve či později nebudou. Do té doby se zásobte na cesty občerstvením 😉

Bob

Respirátory jsou stále nařízené i v autě, pokud v něm cestují lidé z více domácností.

klik1

Chybí mi tady informace, kdy plně obnoví linku R8 Brno-Bohumín. (i když není komerční…)

Jarda

To nemůže vědět když o tom nerozhoduje..

Baraba

Nejspíše až MD dopravy řekne…..

Asdfg

O tom rozhoduje objednavatel.

Marcel Štancl

Co v Bohumíně? Jeďte na Jadran!

Avlaky

Má i rychlíkovou linku, pokud nevíte

noerf

Od pondělí 10.05. podle rezervačního systému nebo až dostanou ty tři traxxy (388.006-008) průkazy způsobilosti.

richmond

Traxxe s čísly 001-010 má cargo pokud se nepletu. U regiojetu jsem viděl 388 201 a 202.

noerf

Pardon traxxy 388 206-208. Jsem se přepsal.