Jen zajímavost. Na EN Slovakia jsou vedeny pp přímé lehátko a lůžko Praha – Čop – Praha. Zatím nejezdí. Pravděpodobně z důvodu nutné změny vozby na R Zakarpartia z Košic do Mukačeva (po normálním rozchodu), která nenastala.
Ne Jančura to vyfoukl ČD. Tudíž k tomu na Slovakii ani nedojde.
Zbyněk
7 měsíců
Lehátko do Čopu vyjde kolikrát levněji, než do Košic. Když by někdo chtěl ušetřit, pustí ho z vlaku už v Košicích, nebo dejme tomu i v Popradě, nebo jsou vozy zamčené a vystoupit se prostě dřív nedá? 🙂
Díky za dávku arogance. Je mi jasné, že z normálního vlaku to jde, ale nevěděl jsem, jestli i z nočního, kde průvodčímu hlásíte kde vystupujete a on vás přijde vzbudit. Zas tak blbá otázka to nebyla.
Ale to už existuje dávno. Dcera si před léty kupovala jízdenku na vlak Praha – Brno a vystupovala ve Svitavách. A zpět si kupovala přímo v pokladně ve Svitavách!!! jízdenku Brno – Praha. Ta byla levnější, než ze Svitav. podobné to bylo na lince z Prahy do Teplic (s přestupem, samonřejmě). Vlak chtěl konkurovat autobusům a tak dal nižší cenu, než Praha – Lovosice.
Právě že některé aspekty UŽ zvládá líp než RegioJet. Třeba topení nebo čistota vozů je u Ukrajinských železnic objektivně lepší než u RegioJetu. Navíc vnitro na Ukrajině jezdí včas a přesně, když jim zrovna nevyhoděj nějaký nádraží do vzduchu.
Dost často dopravci a objednavatelé svoji touhou zkracovat jízdní dobu na dřeň a pak stačí jakákoliv drobná nepravidelnost a grafikon se hroutí jak domeček z karet. Své o tom ví třeba trať z Prahy do Berouna.
Tlumi
7 měsíců
Vlak ide v celej trase Praha-Kosice Opave Kosice-Praha pod číslom 1021/1020 vezie priame lôžkové vozy (2) a jeden vozeň na sedenie a tieto 3 vozne z Košíc pokracuju ako vlak 1222 a naspäť z Čopu ako vlak 1223 do Košíc kde sa pridajú na vlak 1020 do Prahy .
Pro vlak 1021/1020 jsou skutečně konečnou/výchozí stanicí Košice. Z Košic pokračují jen 3 vozy, pod číslem 1222/1223 na síti ŽSR (na Ukrajině tuším 122/123?)
To bezpochyby. Přechod Vyšné Nemecké – Užhorod je na půl dne. Slovenští celníci jsou magoři a v kontrolách se skutečně vyžívají. Dvě hodiny ve frontě v Užhorodu, samotná kontrola od Ukrajinců celkem rychlá, ale při čekání na vstup do Slovenska peklo. Čtyři hodiny ve frontě, půl hodiny pak čekáte na samotný celníky a pak hodinu trvala samotná kontrola zavazadel.
Ano, též mohu potvrdit, že slovenští celníci jsou něco naprosto hrozného. Z vlaku tedy mám jen jednu zkušenost, jinak z busu, ale ve vlaku byli nejhorší.
Arogantní, neuvěřitelně pomalí (vybavování se, cigaretka, objímání kolegyně), rádoby důležité proslovy…
A napadlo vás, čo nadávate na slovenských colníkov, že strážia vonkajšiu hranicu Schengenu, že sa riadia pravidlami, ktoré sú im dané a že v rámci ochrany vonkajšej hranice sú hodnotení ako jedny z najlepších v celej EÚ?
Trt, slovenskí policajti a colníci (policajti sú na tej hranici podľa mojich skúseností väčší problém ako colníci) sú tupá nevychovaná sedlač ktorá neovláda ani základnú etiketu. Prekračujem vonkajšiu schengenskú hranicu niekoľkokrát ročne, nikde to nie je tak úbohé ako na Slovensku. Tu nejde o „dodržiavanie pravidiel“, ale elementárnu slušnosť ku klientom.
Na BTS je to ešte ako-tak znesiteľné, aj keď tiež hlboko pod úroveň, ale pozemné hraničné priechody sú úplne peklo.
K tomu namítám, že to bylo stejné i před uprchlickou krizí.
Můžu srovnat s Maďarsko- Rumunskou kontrolou (vlak i bus) a musím říci, že byla řádově rychlejší a celkově přístup byl tak nějak profesionálnější.
Jako, že se musí objímat s kolegyní?
Asi jo, když jsem jednou takhle jel kdysi dávno, před vstupem ČR do schengenského prostoru (a možná i do celé EU) večer přes Žitavu do Liberce, tak měl BGS zavřené okénko. tak jsem na kouknul do pootevřených dveří; za nimi seděl příslušník BGS a na klíně mu seděla kolegyně.
Ale ti po mě nic nechtěli.
Slovenským hraničným priechodom na vonkajšej hranici je potrebné sa vyhýbať za každú cenu. Lepšie je vojsť cez HU alebo PL a potom už na Slovensko prejsť cez vnútornú hranicu.
opčně hold vstupujete do EU…jednou takhle slovenský-maďar pako-celník mně sdělil že mě hledá interpol…v zápětí v záchvatu smíchu že si robí prdel….asi tak nějak…
Těžko říct co je lepší. VRT trať – vyšší hlučnost projíždějících souprav. Nutnost oddělení od okolní krajiny vše mimoúrovňově. Ale zas na kratší vzdálenosti nahradí letadlo.
Všší hlučnost proti čemu? Jestli protli letadlu v 10km výšce a pozorovatele na zemi, tak ano, vlak jedoucí 500 m daleko je hlučnější, než 10 km vzádlené letadlo přímo nad hlavou.
I pred valkou, kdy letadla letat mohla normalne, prece mezi ceskem a ukrajinou jezdila cela rada autobusovych linek s podobnou jizdni dobou, jezdila i linka plzen – odesa. Tohle letecke sotoustvi by se fakt melo uz lecit.
On je možná rozdíl, jestli jedete do Oděsy jako bohatý západní turista na týdenní dovolenou, nebo se stěhujete zpět domů po roce, dvou práce v ČR (vztaženo na dobu před ruskou agrestí, pochopitelně).
Když jsem se včera díval, jízdenka na sezení ve Standardu stála do Čopu 459, do Košic 599 – ale vlak stejnej. Takže papírově pojede do Čopu asi celej vlak, reálně budou cestující s jízdenkou tam vystupovat už od Žiliny.
Mě vždycky překvapí lidi žijící v bublině tohoto serveru, kteří si myslí, že tyhle šotoušské praktiky zná nějaké významné množství cestujících 🙂 99 % cestujících, kteří jedou z Prahy do Žiliny, si najdou jízdenku z Prahy do Žiliny. Nenapadne je přidávat průjezdné body, ani jízdenku dělit, a ani jízdenku kupovat do jiného státu a pak vystupovat dřív.
Co terprve české dráhy, zadám si odjezd ve 12:00 a spoj ve 12:38 je o 100Kč dražší než spoj v 13:38.
Na jiném zařízení (mobil/počítač) si zadám odjezd v 10:00 a spoj v 10:38 je o 100 Kč dražší než spoj v 12:38.
Ještě, že benzínové pumpy mají celý den stejné cen y ališí se svoují polohou, což je předvídatelné, narozdíl od níkupu jízdenek na vlak. Bohužel.
Chudáci Ukrajinci. Z východu russko a ze západu invaze RJ.
Zde je trasa:
https://regiojet.cz/vlakem-na-ukrajinu#trasa-linky-praha-zakarpatska-oblast
Jen zajímavost. Na EN Slovakia jsou vedeny pp přímé lehátko a lůžko Praha – Čop – Praha. Zatím nejezdí. Pravděpodobně z důvodu nutné změny vozby na R Zakarpartia z Košic do Mukačeva (po normálním rozchodu), která nenastala.
Ne Jančura to vyfoukl ČD. Tudíž k tomu na Slovakii ani nedojde.
Lehátko do Čopu vyjde kolikrát levněji, než do Košic. Když by někdo chtěl ušetřit, pustí ho z vlaku už v Košicích, nebo dejme tomu i v Popradě, nebo jsou vozy zamčené a vystoupit se prostě dřív nedá? 🙂
Pri pokuse vystúpiť v Košiciach ťa zastrelia. Čo sú toto za otázky? 🙂
Zřejmě zvyk ČD porušující pravidlo číslo jedna, nikdy se to tak nedělalo 😜
Díky za dávku arogance. Je mi jasné, že z normálního vlaku to jde, ale nevěděl jsem, jestli i z nočního, kde průvodčímu hlásíte kde vystupujete a on vás přijde vzbudit. Zas tak blbá otázka to nebyla.
No, opatrně s tímto… viz třeba osobáky Děčín – Sebnitz a tak. 🙂
Ale to už existuje dávno. Dcera si před léty kupovala jízdenku na vlak Praha – Brno a vystupovala ve Svitavách. A zpět si kupovala přímo v pokladně ve Svitavách!!! jízdenku Brno – Praha. Ta byla levnější, než ze Svitav. podobné to bylo na lince z Prahy do Teplic (s přestupem, samonřejmě). Vlak chtěl konkurovat autobusům a tak dal nižší cenu, než Praha – Lovosice.
To jela lůžkovým vlakem? Tam nejspíš směřoval ten dotaz.
Když jezdím regiem Ova/Hav – Pha. Vždy kupuju lístek z/do Čadce případně Žiliny, většinou to vyjde i o 70kc levněji… Bohužel
Při standardní nespolehlivosti Regiojetu toto nebude mít dlouhé trvání…
Jede to na Ukrajinu, tam jsou na leccos zvyklí a RegioJet to může jen vylepšit
Právě že některé aspekty UŽ zvládá líp než RegioJet. Třeba topení nebo čistota vozů je u Ukrajinských železnic objektivně lepší než u RegioJetu. Navíc vnitro na Ukrajině jezdí včas a přesně, když jim zrovna nevyhoděj nějaký nádraží do vzduchu.
A kdože to může za zpoždění vlaků na vnitru v ČR?
Dost často dopravci a objednavatelé svoji touhou zkracovat jízdní dobu na dřeň a pak stačí jakákoliv drobná nepravidelnost a grafikon se hroutí jak domeček z karet. Své o tom ví třeba trať z Prahy do Berouna.
Vlak ide v celej trase Praha-Kosice Opave Kosice-Praha pod číslom 1021/1020 vezie priame lôžkové vozy (2) a jeden vozeň na sedenie a tieto 3 vozne z Košíc pokracuju ako vlak 1222 a naspäť z Čopu ako vlak 1223 do Košíc kde sa pridajú na vlak 1020 do Prahy .
Jaké úpravy dělal RJ v Čopu?
Napadá mě jediné, odsavače bioodpadu WC a doplnění vody?
a vylepšení místností pro personál v pronajatém objektu, nebo instalace ,mobilní buňky
Tuší někdo, proč na idosu nebo na grappu jsou stále vidět jen Košice?
Pro vlak 1021/1020 jsou skutečně konečnou/výchozí stanicí Košice. Z Košic pokračují jen 3 vozy, pod číslem 1222/1223 na síti ŽSR (na Ukrajině tuším 122/123?)
Pretože vlak 1021 ide len v trase Praha – Košice. Priame vozne do Čopu pokračujú z Košíc ako vlak 1222.
Kdyz hledas spojeni vlakem, hledej na strance / appce spravce infrastruktury.
Kazdy prenos dat mezi firmami znamena riziko chyb. (vlastni mnohonasobna zkusenost)
Čop je hned za čárou a asi spoléhá na to, že tak blízko u hranice „se nemůže nic stát“. Ale to je jen iluze.
Marku, bral jste si prášky před spaním?
Při smyslech, Marku?
Spoléhat, že Rus bude při smyslech, je vždycky riziko. Ale zatím si útočit na infrastruktu tak blizko u hranic netroufá.
Po nádraží ve Volovcu už přiletělo. Ale počítám, že pálit po oblastech obydlenejch Maďarama připadá jako pitomost i rusákům…
ZSSK či MÁV jazdia až do Mukačeva a zatiaľ bez jediného incidentu.
Bombardovať vlaky kolaborantov majú ruSSký piloti zrejme zakázané … 😀
Před rokem 1938 by to byl vnitrostání vlak
Před rokem 1938 jezdil vlak Cheb Jasyňa
Proč by jezdil z Chebu, proboha?
Proč by ne? V minulosti jeli přímé vlaky z Košic do Chebu, byl o tom zájem? Byl, tak proč by to nemohl zkusit?
Nemoh, most na Výtoni je kaput, kolem Berounky rozkopáno.
Alternativa je cesta přes Ústí nad Labem, tudy jeli i vozy z Moskvy.
Máte vůbec představu, jak daleko (zejména časově) od sebe byly Košice a Jasiňa? To byla jízda na půl dne.
K tomu bych rád viděl nějaký odkaz. K vlaku Praha – Jasiňa existuje článek, k vlaku z Chebu jsem zatím nic podobného neviděl.
Existuje samozřejmě i jízdní řád.
Když je omezená letecká doprava, tak ty spoje dávají smysl, i když to jede dlouho
To ano a rozhodně to je komfortnější než autobusová doprava
To bezpochyby. Přechod Vyšné Nemecké – Užhorod je na půl dne. Slovenští celníci jsou magoři a v kontrolách se skutečně vyžívají. Dvě hodiny ve frontě v Užhorodu, samotná kontrola od Ukrajinců celkem rychlá, ale při čekání na vstup do Slovenska peklo. Čtyři hodiny ve frontě, půl hodiny pak čekáte na samotný celníky a pak hodinu trvala samotná kontrola zavazadel.
Předloni v lete známy překročil ukrajinskou kontrolu v 21.20 a slovenskou v 4.15 dalšího dne.
Ano, též mohu potvrdit, že slovenští celníci jsou něco naprosto hrozného. Z vlaku tedy mám jen jednu zkušenost, jinak z busu, ale ve vlaku byli nejhorší.
Arogantní, neuvěřitelně pomalí (vybavování se, cigaretka, objímání kolegyně), rádoby důležité proslovy…
A napadlo vás, čo nadávate na slovenských colníkov, že strážia vonkajšiu hranicu Schengenu, že sa riadia pravidlami, ktoré sú im dané a že v rámci ochrany vonkajšej hranice sú hodnotení ako jedny z najlepších v celej EÚ?
Trt, slovenskí policajti a colníci (policajti sú na tej hranici podľa mojich skúseností väčší problém ako colníci) sú tupá nevychovaná sedlač ktorá neovláda ani základnú etiketu. Prekračujem vonkajšiu schengenskú hranicu niekoľkokrát ročne, nikde to nie je tak úbohé ako na Slovensku. Tu nejde o „dodržiavanie pravidiel“, ale elementárnu slušnosť ku klientom.
Na BTS je to ešte ako-tak znesiteľné, aj keď tiež hlboko pod úroveň, ale pozemné hraničné priechody sú úplne peklo.
K tomu namítám, že to bylo stejné i před uprchlickou krizí.
Můžu srovnat s Maďarsko- Rumunskou kontrolou (vlak i bus) a musím říci, že byla řádově rychlejší a celkově přístup byl tak nějak profesionálnější.
Jako, že se musí objímat s kolegyní?
Asi jo, když jsem jednou takhle jel kdysi dávno, před vstupem ČR do schengenského prostoru (a možná i do celé EU) večer přes Žitavu do Liberce, tak měl BGS zavřené okénko. tak jsem na kouknul do pootevřených dveří; za nimi seděl příslušník BGS a na klíně mu seděla kolegyně.
Ale ti po mě nic nechtěli.
Pokud měli k dispozici jen jednu židli, tak proč ne.
Slovenským hraničným priechodom na vonkajšej hranici je potrebné sa vyhýbať za každú cenu. Lepšie je vojsť cez HU alebo PL a potom už na Slovensko prejsť cez vnútornú hranicu.
opčně hold vstupujete do EU…jednou takhle slovenský-maďar pako-celník mně sdělil že mě hledá interpol…v zápětí v záchvatu smíchu že si robí prdel….asi tak nějak…
Těžko říct co je lepší. VRT trať – vyšší hlučnost projíždějících souprav. Nutnost oddělení od okolní krajiny vše mimoúrovňově. Ale zas na kratší vzdálenosti nahradí letadlo.
Doporučuji Vám navštívit místo v blízkosti skutečné VRT. Skoro ano nepoznáte, že projel vlak…
Všší hlučnost proti čemu? Jestli protli letadlu v 10km výšce a pozorovatele na zemi, tak ano, vlak jedoucí 500 m daleko je hlučnější, než 10 km vzádlené letadlo přímo nad hlavou.
Ona ta letecká doprava zrovna do Čopu oproti předválečnému stavu nikterak zvlášť omezená není.
Čop je diera do ktorej bude cestovať možno pol percenta zákazníkov toho vlaku.
Jako že 1 z 200? Jak jste to počítal?
I pred valkou, kdy letadla letat mohla normalne, prece mezi ceskem a ukrajinou jezdila cela rada autobusovych linek s podobnou jizdni dobou, jezdila i linka plzen – odesa. Tohle letecke sotoustvi by se fakt melo uz lecit.
On je možná rozdíl, jestli jedete do Oděsy jako bohatý západní turista na týdenní dovolenou, nebo se stěhujete zpět domů po roce, dvou práce v ČR (vztaženo na dobu před ruskou agrestí, pochopitelně).
Většinou to točili po 3 měsících. Ale vždycky to vypadalo jako stěhování. Znám jednu, co tahla dom 20 kilo cukru, když byl v akci za 8,90…
Jsou vyprodané právě pro nízkou cenu, kterou RJ vždy na začátku nabídne. S hodnocením bych pár týdnů počkal, až se ceny „narovnají.“
Když jsem se včera díval, jízdenka na sezení ve Standardu stála do Čopu 459, do Košic 599 – ale vlak stejnej. Takže papírově pojede do Čopu asi celej vlak, reálně budou cestující s jízdenkou tam vystupovat už od Žiliny.
Mě vždycky překvapí lidi žijící v bublině tohoto serveru, kteří si myslí, že tyhle šotoušské praktiky zná nějaké významné množství cestujících 🙂 99 % cestujících, kteří jedou z Prahy do Žiliny, si najdou jízdenku z Prahy do Žiliny. Nenapadne je přidávat průjezdné body, ani jízdenku dělit, a ani jízdenku kupovat do jiného státu a pak vystupovat dřív.
Co terprve české dráhy, zadám si odjezd ve 12:00 a spoj ve 12:38 je o 100Kč dražší než spoj v 13:38.
Na jiném zařízení (mobil/počítač) si zadám odjezd v 10:00 a spoj v 10:38 je o 100 Kč dražší než spoj v 12:38.
Ještě, že benzínové pumpy mají celý den stejné cen y ališí se svoují polohou, což je předvídatelné, narozdíl od níkupu jízdenek na vlak. Bohužel.
Cestující z Prahy do Žiliny nebudou mít na netu speciální fórum na žilinským jazyce, kde si vyměňujou tipy tohoto druhu 🙂