RegioJet odstartoval s přímou linkou Praha – Čop, první dva spoje jsou vyprodané

Zahájení provozu linky Praha - Čop. Foto: Stanislav ŠetinaZahájení provozu linky Praha - Čop. Foto: Stanislav Šetina

Spojení bude v provozu každý den.

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl von Bahnhof

Chudáci Ukrajinci. Z východu russko a ze západu invaze RJ.

Michal

Jen zajímavost. Na EN Slovakia jsou vedeny pp přímé lehátko a lůžko Praha – Čop – Praha. Zatím nejezdí. Pravděpodobně z důvodu nutné změny vozby na R Zakarpartia z Košic do Mukačeva (po normálním rozchodu), která nenastala.

EC104

Ne Jančura to vyfoukl ČD. Tudíž k tomu na Slovakii ani nedojde.

Zbyněk

Lehátko do Čopu vyjde kolikrát levněji, než do Košic. Když by někdo chtěl ušetřit, pustí ho z vlaku už v Košicích, nebo dejme tomu i v Popradě, nebo jsou vozy zamčené a vystoupit se prostě dřív nedá? 🙂

Samo

Pri pokuse vystúpiť v Košiciach ťa zastrelia. Čo sú toto za otázky? 🙂

***** Petr

Zřejmě zvyk ČD porušující pravidlo číslo jedna, nikdy se to tak nedělalo 😜

Zbyněk

Díky za dávku arogance. Je mi jasné, že z normálního vlaku to jde, ale nevěděl jsem, jestli i z nočního, kde průvodčímu hlásíte kde vystupujete a on vás přijde vzbudit. Zas tak blbá otázka to nebyla.

Tomáš Záruba

No, opatrně s tímto… viz třeba osobáky Děčín – Sebnitz a tak. 🙂

Pink

Ale to už existuje dávno. Dcera si před léty kupovala jízdenku na vlak Praha – Brno a vystupovala ve Svitavách. A zpět si kupovala přímo v pokladně ve Svitavách!!! jízdenku Brno – Praha. Ta byla levnější, než ze Svitav. podobné to bylo na lince z Prahy do Teplic (s přestupem, samonřejmě). Vlak chtěl konkurovat autobusům a tak dal nižší cenu, než Praha – Lovosice.

Daniel Jablonecký

To jela lůžkovým vlakem? Tam nejspíš směřoval ten dotaz.

Daniel

Když jezdím regiem Ova/Hav – Pha. Vždy kupuju lístek z/do Čadce případně Žiliny, většinou to vyjde i o 70kc levněji… Bohužel

Jirka

Při standardní nespolehlivosti Regiojetu toto nebude mít dlouhé trvání…

BND 30

Jede to na Ukrajinu, tam jsou na leccos zvyklí a RegioJet to může jen vylepšit

Pan průvodčí

Právě že některé aspekty UŽ zvládá líp než RegioJet. Třeba topení nebo čistota vozů je u Ukrajinských železnic objektivně lepší než u RegioJetu. Navíc vnitro na Ukrajině jezdí včas a přesně, když jim zrovna nevyhoděj nějaký nádraží do vzduchu.

Jiří Kocurek

A kdože to může za zpoždění vlaků na vnitru v ČR?

Pan průvodčí

Dost často dopravci a objednavatelé svoji touhou zkracovat jízdní dobu na dřeň a pak stačí jakákoliv drobná nepravidelnost a grafikon se hroutí jak domeček z karet. Své o tom ví třeba trať z Prahy do Berouna.

Tlumi

Vlak ide v celej trase Praha-Kosice Opave Kosice-Praha pod číslom 1021/1020 vezie priame lôžkové vozy (2) a jeden vozeň na sedenie a tieto 3 vozne z Košíc pokracuju ako vlak 1222 a naspäť z Čopu ako vlak 1223 do Košíc kde sa pridajú na vlak 1020 do Prahy .

Marcel

Jaké úpravy dělal RJ v Čopu?

Marcel

Napadá mě jediné, odsavače bioodpadu WC a doplnění vody?

Středohor

a vylepšení místností pro personál v pronajatém objektu, nebo instalace ,mobilní buňky

Raf

Tuší někdo, proč na idosu nebo na grappu jsou stále vidět jen Košice?

Kubíq

Pro vlak 1021/1020 jsou skutečně konečnou/výchozí stanicí Košice. Z Košic pokračují jen 3 vozy, pod číslem 1222/1223 na síti ŽSR (na Ukrajině tuším 122/123?)

marek.bican

Pretože vlak 1021 ide len v trase Praha – Košice. Priame vozne do Čopu pokračujú z Košíc ako vlak 1222.

Addams

Kdyz hledas spojeni vlakem, hledej na strance / appce spravce infrastruktury.
Kazdy prenos dat mezi firmami znamena riziko chyb. (vlastni mnohonasobna zkusenost)

Marek

Čop je hned za čárou a asi spoléhá na to, že tak blízko u hranice „se nemůže nic stát“. Ale to je jen iluze.

Miroslav

Marku, bral jste si prášky před spaním?

Zdeněk

Při smyslech, Marku?

Pedro72

Spoléhat, že Rus bude při smyslech, je vždycky riziko. Ale zatím si útočit na infrastruktu tak blizko u hranic netroufá.

Nose Peak

Po nádraží ve Volovcu už přiletělo. Ale počítám, že pálit po oblastech obydlenejch Maďarama připadá jako pitomost i rusákům…

Samo

ZSSK či MÁV jazdia až do Mukačeva a zatiaľ bez jediného incidentu.

Addams

Bombardovať vlaky kolaborantov majú ruSSký piloti zrejme zakázané … 😀

Jiří Kocurek

Před rokem 1938 by to byl vnitrostání vlak

Honza

Před rokem 1938 jezdil vlak Cheb Jasyňa

Michal M

Proč by jezdil z Chebu, proboha?

Miroslav

Proč by ne? V minulosti jeli přímé vlaky z Košic do Chebu, byl o tom zájem? Byl, tak proč by to nemohl zkusit?

Jiří Kocurek

Nemoh, most na Výtoni je kaput, kolem Berounky rozkopáno.

Miroslav

Alternativa je cesta přes Ústí nad Labem, tudy jeli i vozy z Moskvy.

Daniel Jablonecký

Máte vůbec představu, jak daleko (zejména časově) od sebe byly Košice a Jasiňa? To byla jízda na půl dne.

Daniel Jablonecký

K tomu bych rád viděl nějaký odkaz. K vlaku Praha – Jasiňa existuje článek, k vlaku z Chebu jsem zatím nic podobného neviděl.

Granja

Existuje samozřejmě i jízdní řád.

Poutník99

Když je omezená letecká doprava, tak ty spoje dávají smysl, i když to jede dlouho

FFranta

To ano a rozhodně to je komfortnější než autobusová doprava

Pan průvodčí

To bezpochyby. Přechod Vyšné Nemecké – Užhorod je na půl dne. Slovenští celníci jsou magoři a v kontrolách se skutečně vyžívají. Dvě hodiny ve frontě v Užhorodu, samotná kontrola od Ukrajinců celkem rychlá, ale při čekání na vstup do Slovenska peklo. Čtyři hodiny ve frontě, půl hodiny pak čekáte na samotný celníky a pak hodinu trvala samotná kontrola zavazadel.

Vojtech

Předloni v lete známy překročil ukrajinskou kontrolu v 21.20 a slovenskou v 4.15 dalšího dne.

SaulGoodman

Ano, též mohu potvrdit, že slovenští celníci jsou něco naprosto hrozného. Z vlaku tedy mám jen jednu zkušenost, jinak z busu, ale ve vlaku byli nejhorší.

Arogantní, neuvěřitelně pomalí (vybavování se, cigaretka, objímání kolegyně), rádoby důležité proslovy…

Mates

A napadlo vás, čo nadávate na slovenských colníkov, že strážia vonkajšiu hranicu Schengenu, že sa riadia pravidlami, ktoré sú im dané a že v rámci ochrany vonkajšej hranice sú hodnotení ako jedny z najlepších v celej EÚ?

Samo

Trt, slovenskí policajti a colníci (policajti sú na tej hranici podľa mojich skúseností väčší problém ako colníci) sú tupá nevychovaná sedlač ktorá neovláda ani základnú etiketu. Prekračujem vonkajšiu schengenskú hranicu niekoľkokrát ročne, nikde to nie je tak úbohé ako na Slovensku. Tu nejde o „dodržiavanie pravidiel“, ale elementárnu slušnosť ku klientom.

Na BTS je to ešte ako-tak znesiteľné, aj keď tiež hlboko pod úroveň, ale pozemné hraničné priechody sú úplne peklo.

MHD

K tomu namítám, že to bylo stejné i před uprchlickou krizí.
Můžu srovnat s Maďarsko- Rumunskou kontrolou (vlak i bus) a musím říci, že byla řádově rychlejší a celkově přístup byl tak nějak profesionálnější.

VTT

Jako, že se musí objímat s kolegyní?
Asi jo, když jsem jednou takhle jel kdysi dávno, před vstupem ČR do schengenského prostoru (a možná i do celé EU) večer přes Žitavu do Liberce, tak měl BGS zavřené okénko. tak jsem na kouknul do pootevřených dveří; za nimi seděl příslušník BGS a na klíně mu seděla kolegyně.
Ale ti po mě nic nechtěli.

Granja

Pokud měli k dispozici jen jednu židli, tak proč ne.

Samo

Slovenským hraničným priechodom na vonkajšej hranici je potrebné sa vyhýbať za každú cenu. Lepšie je vojsť cez HU alebo PL a potom už na Slovensko prejsť cez vnútornú hranicu.

EC104

opčně hold vstupujete do EU…jednou takhle slovenský-maďar pako-celník mně sdělil že mě hledá interpol…v zápětí v záchvatu smíchu že si robí prdel….asi tak nějak…

Marek

Těžko říct co je lepší. VRT trať – vyšší hlučnost projíždějících souprav. Nutnost oddělení od okolní krajiny vše mimoúrovňově. Ale zas na kratší vzdálenosti nahradí letadlo.

Poutnik99

Doporučuji Vám navštívit místo v blízkosti skutečné VRT. Skoro ano nepoznáte, že projel vlak…

Jiří Kocurek

Všší hlučnost proti čemu? Jestli protli letadlu v 10km výšce a pozorovatele na zemi, tak ano, vlak jedoucí 500 m daleko je hlučnější, než 10 km vzádlené letadlo přímo nad hlavou.

Kuba2

Ona ta letecká doprava zrovna do Čopu oproti předválečnému stavu nikterak zvlášť omezená není.

Samo

Čop je diera do ktorej bude cestovať možno pol percenta zákazníkov toho vlaku.

Daniel Jablonecký

Jako že 1 z 200? Jak jste to počítal?

Ondra L.

I pred valkou, kdy letadla letat mohla normalne, prece mezi ceskem a ukrajinou jezdila cela rada autobusovych linek s podobnou jizdni dobou, jezdila i linka plzen – odesa. Tohle letecke sotoustvi by se fakt melo uz lecit.

Modré zábradlí

On je možná rozdíl, jestli jedete do Oděsy jako bohatý západní turista na týdenní dovolenou, nebo se stěhujete zpět domů po roce, dvou práce v ČR (vztaženo na dobu před ruskou agrestí, pochopitelně).

Nose Peak

Většinou to točili po 3 měsících. Ale vždycky to vypadalo jako stěhování. Znám jednu, co tahla dom 20 kilo cukru, když byl v akci za 8,90…

Erik85

Jsou vyprodané právě pro nízkou cenu, kterou RJ vždy na začátku nabídne. S hodnocením bych pár týdnů počkal, až se ceny „narovnají.“

Gajda

Když jsem se včera díval, jízdenka na sezení ve Standardu stála do Čopu 459, do Košic 599 – ale vlak stejnej. Takže papírově pojede do Čopu asi celej vlak, reálně budou cestující s jízdenkou tam vystupovat už od Žiliny.

Jenda

Mě vždycky překvapí lidi žijící v bublině tohoto serveru, kteří si myslí, že tyhle šotoušské praktiky zná nějaké významné množství cestujících 🙂 99 % cestujících, kteří jedou z Prahy do Žiliny, si najdou jízdenku z Prahy do Žiliny. Nenapadne je přidávat průjezdné body, ani jízdenku dělit, a ani jízdenku kupovat do jiného státu a pak vystupovat dřív.

kuna

Co terprve české dráhy, zadám si odjezd ve 12:00 a spoj ve 12:38 je o 100Kč dražší než spoj v 13:38.
Na jiném zařízení (mobil/počítač) si zadám odjezd v 10:00 a spoj v 10:38 je o 100 Kč dražší než spoj v 12:38.
Ještě, že benzínové pumpy mají celý den stejné cen y ališí se svoují polohou, což je předvídatelné, narozdíl od níkupu jízdenek na vlak. Bohužel.

Nose Peak

Cestující z Prahy do Žiliny nebudou mít na netu speciální fórum na žilinským jazyce, kde si vyměňujou tipy tohoto druhu 🙂