RegioJet odložil plány na vlak do Berlína, nedostal kapacitu v Německu
Vlak RegioJetu na pražském Hlavním nádraží. Pramen: RegioJet
Od 20. března začne jezdit mezi Prahou a Berlínem European Sleeper.
Od 20. března začne jezdit mezi Prahou a Berlínem European Sleeper.
Hele, vsadím se, že zase to bylo kvůli Bad Schandau. Tam dostat kapacitu je zázrak.
Nebylo, bylo to kvůli uzlu Berlín. RJ dostal kapacitu v podstatě až k Berlínu, ale do města už ne.
Stanice Zossen a Blankenfelde jsou v totální přestavbě a jednokolejné. K tomu ještě běží stavba Blankenfelde – Berlin Südkreuz.
Na zmíněném úseku se staví mimoúrovňové křížení za účelem odstranění úrovňových přejezdů.
Vím, že to sem úplně nepatří, ale nevíte někdo něco o balíčku jih? Kdy by se měl vyhlašovat výsledek?
No už to mělo být vyhlšáené minulý rok.
S RegioJetem do Německa už to začíná být takový folklór. Už asi 10x byly vlaky uvedeny v návrhu či ve finálním jízdním řádu, aby pak dříve či později byly z různých důvodů odreknuty. Jestli budou i v návrhu na rok 2025, nechá mě to už naprosto klidným.
Regiojet získal teprve loni osvědčení dopravce pro Německo. Důvody jsou stav oprav trati v uvažované trase v Německu, termin dodání nových lokomotiv Traxx na rychlost 200 km/hod a hlavně stav vagónů a nedostatečná kapacita depa a opraven.
Přitom tady by mohli zkusit něco co se zatím nikde neobjevilo a to dát ten vlak dohromady s Flixtrainem. RegioJet by dodal lokomotivu, 3 vagony a licenci – Flix doplnil vlak o další minimálně 3 vagony a každej by si prodával místa do své části. Radim by měl vlak co vypadá jako vlak a měl by na něj i co poslat a ti by se svezli s nima a měli něco co by o samotě smysl nemělo.
A jak by ty flixtraini jednonapetove vozy asi v CR topily?
Noční vlaky Regiojetu do Alp v Rakousku také avizovány a nikdy nespuštěny. Noční vlaky do Chorvatska aspoň pár let jezdily, ale je to minulost. Je Regiojet tak neschopný nebo ho někdo mocný nemá rád?
Spíš má hodně nápadů a mluví o nich dřív, než je jejich reálné spuštění.
Je to takový cimrmanovský mistr očekávání a zklamání.
Velká škoda tak jsem se do Německa těšil
Nechci nic říkat ale do Německa stále jezdí EC Berliner 😃
Tak ČD nikdy už nepojedu.Stačil mi výlet s nima do Krakowa tam a zpět v zimě a skoro 4 hodinovým zpožděním
Jste naivní. Stačí se poohlédnout třeba i tady na zdopravy.cz abyste zjistil, jakou hloupost jste napsal. Samozřejmě, že vlastní negativní zkušenost člověka ovlivní, ale to co jste napsal je hrozný nesmysl…
Beru to jen z vlastní zkušenosti.Kdy jedu RJ tak zpoždění je vždy max do 20 minut a vždy je teplo v zimní měsících a v létě vždy klimatizace funguje u ČD je to pravý opak
To už si fakt vymýšlíte. Myslím, že se spolehlivostí je to obdobné .
Píšu, že je to z mé zkušenosti je jasné, že to vždy může být třeba obráceně, ale nechápu jednu věc proč by si to měl vymýšlet.
Tak on když někdo jezdí jenom žlutým vlakem, protože do modrého nevleze, tak má pouze „žluté“ zkušenosti a v tom případě je mu to možné i věřit, ikdyž píše úplné kraviny…
Právě, že vlezl a byla to osudová chyba už nikdy více zlatý RJ ve všem
Zpozdění nebývá jen vinou dopravců, že? Problém je v tom, že když lidí vidí zpoždění, tak automaticky „už zase ty ČD apod.“ (ale o infrastruktuře moc ponětí nemají). Jinak vám doporučím projet se někdy po R8 (ideálně v létě, i když v poslední době kašlou už i na řazení vlaku, noviny už taky nejsou, ne že by mě to trápilo, a „pseudo-barista, student vysoké školy“ není schopen během cesty z Ov do Brna obsloužit ani první dva vozy, prý nestíhá), možná začnete na RJ nahlížet trochu jinak.
Kdyby nebyla chyba dopravce tak to sem ani nepíšu.Stát se na trati může vždy cokoliv ,ale myslí si, že mít tam a zpátky porouchanou lokomotivu je už od ČD velkej amaterismus.
Dnes kupříkladu odjezd z Brna ve 14 bez posil.
Ty EC do Německa jsou kvalitní, zpoždění mají minimální, občas ho naberou už ze Slovenska. Za posledního půl roku jsem jel několikrát do Ústí a několikrát do Drážďan nebo Berlína a bylo to v pohodě.
Jezdím s EC Berliner několikrát týdně. V ČR i v DE.
Zpoždění jsou tak z 20%. Většinou tedy z důvodu správce infra (Spr.Žel + DB Netz).
Ale poměrně častá jsou zpoždění, které si zaviní dopravce sám v tom smyslu, že u souprav a lokomotiv plánuje nesmyslně krátké obraty.
Zrovna včera jsem jel EC do Flensburgu. Z Prahy odjel se zpožděním 40minut, protože souprava neměla lokomotivu. A tato situace není vůbec výjimečná. Již jsem ji zažil několikrát.
Zapomněli na to hlavní 😀
A ještě k tomu vám nic jako kompenzaci nedají a budí vás ve před 4 ranní z důvodu kontroly jízdenky.To by se nikdy u RJ nestalo 🙂
Když si koupíte lehátko nebo lůžko, tak vás v noci nikdo budit nebude. Požádal jste si o kompenzaci?
Cestou tam jsem jel v lůžku a k tomu až na to zpoždění se nedá moc toho vytknout .Cestou zpět jsem zvolil klasiku na sezení a jak jsem psal byl to horor.kompenzaci jsem si pak zařídil, peníze vrátili,ale za jakých to bylo podmínek se už vyjadřovat nebudu
Napište konkrétní den kdy se to stalo, ať vidíme jestli je to pravda. Pokud to byla taková hrůza jak píšete tak si to jistě pamatujete. Jinalk je jasné že lžete.
Pokud vás to zajímá tak cesta z Pardubic do Krakowa 30.11 a zpět další den
No tak to byla smůla, ten den jely všechny vlaky do Polska téměř včas (jen EC 113 měl 14 minut), s výjimkou nočních přímých vozů. Na vlaku 443 se porouchala lokomotiva v Kolíně a než přijela nová měl vlak 2,5 hodiny zpoždění. Pořád to nejsou 4 hodiny jak jste psal, ale je to hodně, to uznávám.
To bych musel nejprve vykrást banku abych si mohl dovolit jet s ČD
Tím pádem mě těší, že jsem takový boháč, když si můžu jízdenku od ČD dovolit. 😀
No tak na vykradení banky to snad úplně není, ale těch několik set korun jen za přejetí hranice taky moc nechápu – do z Prahy do Děčína jízdenka tak za 120-150 Kč, ale do Bad Schandau (jen kousek za hranicemi) je to najednou 400 Kč. Na tarif co by nabídl RegioJet jsem byl docela zvědavý… Ale tak co, budeme čekat dál… 🙂
Záleží jak dopředu kupujete a na který den v týdnu, namátkou jsem zadal 21.3. a mám tu nabídku 5 vlaků 731 až 882 korun. K tomu máte rezervaci místa, což Němci a turisti pořád neumí využívat. Na bahn.de se dají najít taky levné jízdenky, pokud jsou ty české vybrané. Opět namátkou 16.3. do Berlína za 26,40 Eur a dostanete k tomu Berlin City-Ticket. Tyhle ceny nejsou nijak závratné.
A jak chcete prezit v Berline, kdyz nemate 350-700 Kc na jizdenku…
Prosim vas, akym sposobom sa dostanem na vasu cenu 350 – 700 Kc. Podotykam, nemam ziadnu karticku CD. Len tak som hodil do idosu trasu Praha Berlin na 23.3. a tam my hadze cenu 1661 Kc.
Beriem spet. Nebola to cena za jedneho cestujuceho.
Omylem jsem odpověděl pod někoho jiného, takže znova: Záleží jak dopředu kupujete a na který den v týdnu, namátkou jsem zadal 21.3. a mám tu nabídku 5 vlaků 731 až 882 korun. K tomu máte rezervaci místa, což Němci a turisti pořád neumí využívat. Na bahn.de se dají najít taky levné jízdenky, pokud jsou ty české vybrané. Opět namátkou 16.3. do Berlína za 26,40 Eur a dostanete k tomu Berlin City-Ticket. Tyhle ceny nejsou nijak závratné.
na cd.cz 23.3 731Kč celý den, krom jendoho spoje za 850…… 🙂
Alternativa:
Tak tam jeďte třeba autem, autobusem, nebo letecky…
Jezdí tam dokonce i EC Hungaria 🙂
Máte tu třeba autobus a dokonce žlutý, případně autem to sjedu ze severu Prahy za zhruba tři hodiny a je také žluté, případně můžu nabídnout k zapůjčení :-).
Do Německa jezdí skvělé žluté busy s 1. třídou.
Asi s nima letos pojedu, kdy vlak nevyšel
Proč nevezme tu sníženou kapacitu? Pořád lepší něco než nic, ne?
To znamená nedojet do Berlína. Ale mohli alespoň do Drážďan, to by se taky hodilo. A samozřejmě do Lipska, kde jsou přestupy na ICE.
Já nezapomenu jak Jančura v jednom podcastu řikal, že peníze co má u něj stevard jsou pěkné peníze a že pro mladého člověka to je dost😀
To bylo dost možná v Jančurově mládí 😀
Není nad to si z Košic dovézt svrab.
Fascinující je místní obhajoba DB Netz, která dělá mezi Děčín, Drážďany a Berlínem posledních 20 let výluky podobně jako SŽ. Dvouhodina bez konkurence bohužel reputaci a přírůstku cestujících moc nepomáhá…
Taky se Němci učili od nás, v silnicích to už umí a na dráze to zvládli také. Alespoň ta část dunkeldeutchland.
Ta regionální elektrifikovaná jednokolejka mezi Drážďany a Berlínem přes Holzdorf se mezinárodně pojíždí už přes 10 let. To se pořád rekonstruuje něco původního?
Nějaké info o nových vlacích Wien- Budapest?
Je to škoda, protože tímto směrem je konkurence potřeba. Na druhou stranu, nedávno jsem jel žlutým busem do Berlína a nové Setry jsou fakt super.
Nemusí to být nutně konkurence, ale vyšší počet spojů by se hodil. A také aby poslední vlak z Berlína nejel už v 17 hodin. V létě jsem žlutý bus využil (protože ten vlak mi ujel) a moc štěstí jsem neměl, bylo to zcela bez služeb (snad jen ta wifi nějak šla), řidič si oddělil stanoviště pověšením hrubé deky napříč vozidlem, ale jelo to včas a cena dobrá. Předchozí spoj do Prahy odjel skoro s hodinovým zpožděním, protože oba řidiči si museli na Südkreuz odstát povinnou přestávku, a tak v letním horku venku kouřili a cestující trpělivě čekali uvnitř busů.
Doufám, že a) přestávku ohlásili, včetně času odjezdu. (Kdo chtěl, mohl taky na cígo nebo do trafiky).
b) nebylo to v polích (město, parkoviště s vybavením)
c) Nechali zaplou klimatizaci
Píše, že to bylo na Südkreuz. Pár možností tam něco koupit je, pokud tedy platí a)
RJ nemá dostatek provozuschopných vozů ani na kmenové soupravy svých již provozovaných linek. A s tím co jezdí by ho asi do DE jen tak nepustili. A než dáte spoustu (-), vím, s čím jezdím.
Pustili, když by na tom měl vlastní lidí po celou trasu. Problém u ČD byl, že to přebíraly DB, který s tím šrotem jet nechtěli. Od RJ by to nikdo nepřebíral
Podpora nízkoemisní železniční dopravy, anebo Green Deal v praxi.
Ještě že do Berlína vede z Prahy dálnice.
Ersetzen Sie N durch D
Pokud tam místo toho projede třeba kontajnerák Metransu, který nahradí několik kamionů, tak ano, je to „dost zelené“.
Ano, ale je to skutečně takto, nebo upřednostnili jiné vlaky os. dopravy a/nebo nekonečné výluky?
To není o dilematu zda náklad, nebo vlak s okýnkama. To je o tom, jak je zoufaá kapacita hlavních traí, že neprojede ani náklad a ani Jančura a Metrans.
Přičemž ve skutečnosti by klidně přijelo všechno, ale německé řízení provozu si nechce “dělat problémy”.
Skákejte radostí, vždyť přece zařízli Žluťáka, má tam jezdit nějakou lokál bez nároku na objednání vlaků a ne vyzobávat rozinky!
Kapacitu vyřeší až nová trať přes Krušné hory.
Jinak ale souhlas, pokud chceme převést významnou část dopravy na koleje, je potřeba kapacitu tratí znásobit.
Úplně bych tomu nefandil. Ano ubude osobních vlaků, ale určitě přibudou expresy. A věechny náklady pojedou přes ten tunel taky.
Tunelové trouby se měly postavit 3 o stejném průřezu. Jedna dvojkolejná úpatní pro náklady na 120 km/h, dvě pro osobní vlaky, max. 230-250 km/h, mnohem kratší a s mnohem většími sklony trati. Víc než dvojnásobná kapacita za skoro stejné peníze…
Četl jsem, že do nového tunelu se mají převést stávající nákladní vlaky, které hlučí v údolí Labe. To moc nadějí na zvýšení kapacity nedává. Bohužel.
Nevěřím, že všechny. To, co pojede od Nymburka po pravobřežní trati bude pokračovat na Bad Schandau.
European sleeper vyjede, respektive přijede do Prahy až 25./26. března. Tak abyste tam zbytečně už 20. nečekali.
Klasika, teď ještě odloží Leoexpres linku z Blavy do Belgie a bude hotovo😁
Ta půlsouprava denně by se určitě vešla
Nevíte někdo s jakými mašinami to plánovali jezdit? Traxy mají snad všechny max 160, takže asi s těmi pronajatých vectrony?
Vectrony má pouze dva z toho 193.226 má v max 160
Jinak tento rok by měli prijit nové traxxy na 200
“…že správce infrastruktury na území Německa neposkytl požadovanou a adekvátní kapacitu dráhy,…” – tohle mi spíš přijde jako výmluva. Zajímalo by mě, co se pod pojmem “neposkytl požadovanou a adekvátní kapacitu dráhy” skrývá…
Třeba se nikdo nepřihlásil na ten jejich simulátor a čerstvé ovoce?!
A dopis do DB je zcela jsitě podvrh.
Asi nemáte povědomí o situaci s výlukami v Německu, hlavně mezi Drážďany a Děčínem (ale ani ve vnitrozemí to není moc růžové)…kapacita mezi DD a Děčínem je významně snížena a to v horizontu minimálně 1,5 roku.
Když se podíváte do tištěného jízdního řádu, tak zjistíte, že do Berlína měl jet vlastně jen jeden vlak (a ani se nevrátit…). Jinak je to samý Würnsdorf (málo významná obec jižně od Berlína). Okolo Berlína probíhají nějaké výluky a kapacita není.
Jinak si myslím, že se to Radimovi hodilo, protože nemá dost vozů ani na současné vlaky, natož na nové.
Však súčasné vlaky by mohol zredukovať. Predpokladám že idea je presunúť kapacitu na linky kde je väčší yield. Načo voziť Košice za smiešne výpredajové ceny keď tú istú súpravu môžeš otočiť párkrát do Berlína s oveľa vyšším cestovným?
Řekl bych, že tady někdo prohrál proti kolosu DB, myslím, že Němci nebyli úplně spokojeni se stavem jeho vozů
No tím to asi nebude. Němec by si s Radimkem poradil rychle….není problém lhát. Dvakrát, třikrát by mu to otočil při přejímce a fertik….
Prd by mu otočil. Kdo by co přejímal, když by nejezdil ve spolupráci s DB?
Maximálně by byly nespokojení cestující.
Při jaké přejímce by to Radimovi kdo otáčel když by vlak nikomu nepředával? Jste trošku vedle.
Pravda…
A stav vozů, ať už tím myslíte cokoliv, s přidělením kapacity pro komerční spoje souvisí jak?
Myslete politicky a vemte v potaz potřebu zlikvidovat sousedovu kozu/firmu. Vždyť tu firmu někomu určitě ukradl!
Protože úspěch se neodpouští.
Zbydou vlaky na Chorvatsko? 🙂
sice je to nereálné ale mohly by 🤣
Ne nezbydou
Chorvatsko se jezdit nebude
Kde by na to vzal vozy?
Regiojet si přivezl vozy od DB před pár měsíci.
Tak je třeba nestihl dát do kulturního stavu, aby je mohl provozovat a radši se řekne, že nedostali sloty.
Kulturní stav nebo oprava se ve slovníku Žlutého dopravce nevyskytuje 😀
Protože mu odešel pokud vím Aleš Petrovský
Kulturní stav ano. Z německého jazyka se nálepky po převzetí vozu přelepí těmi v jazyce českém. A neříkejte, že jazyk není součást kultury! 😂
To by mě teda zajímalo, jak vypadalo dávání do kulturního stavu u vozů na rychlíky Ústí-Kolín (ty staré) – tam mi přijde, že to ani neotřeli.
Myslíte ten posprejovaný šrot, co stojí v Běchovicích?
Ne jsou to ta patra pro ústecký kraj, nebo něco takového
To jsou patříčka pro KO-ÚL…krásné vozy. Fajnově s námi dopravci jednají….modré koule bych s toho nevyjímal….Vysočinky a Svitavy to je také bájo….
Na Svitavach jezdi snad interpantery, ne?
No aktuálně tak na půlce spojů. Minimálně 2 páry spojů jezdí klasické soupravy, ale ve skutečnosti je to více.
Jaký šrot…? To revitalizují štětkou a nadělá to parády….prej šrot!!!
Generální oprava štětkou.
V Brně jsou nejake ty DB vozy odstavene
A jak má chudák sprejer vědět, jestli ty vozy patří ČD, nebo Jančurovi, aby je správně diagnostikoval?
Občas se bojím toho, že někdo vrazí žlutému pod vlak výkolejku na důkaz šrotovosti jeho vlaku.
A v Malešicích ten provozovaný posprejivaný šrot
Pokud je posprejování důkazem špatného technického stavu… tak podejte trestní oznámení pokaždé, když přijede posprejovaný vlak od ČD.
Ne, jen bych se se sprejery domluvil, ať nemalují přes okna a dodal bych jim ještě věci na jejich zalepení. No a ušetříte za lak.
Ani bych se nedivil, kdyby to někdo zrealizoval.
V Majlontu stály nějaké DB vozy, sice jednomu chybělo okno, ale to by se rozjezdilo 😀
Rozbité okno? Tak to určitě nemůže bý vagon pro ČD.
To se rozleští….to je v poho….