RegioJet obnoví každodenní spojení do Budapešti, noční vlak do Belgie má začít jezdit v březnu

Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Konec března je prvním pracovním termínem pro start nového spojení z Prahy do Beneluxu.

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avlaky

Zajímá mě kde RJ sežene ty WLAB vozy, jsou oznámeny 3 ke každému spoji

Samo

Ak máte na mysli Brusel, to nebude linka Regiojetu, ten bude len miestným partnerom v ČR. Vozne bude dodávať druhá strana.

Maarten Indy

Mám dotaz kolik zabere časově jízda Praha – Amsterdam Centraal vlakem 🙂autem je to 8h, autobusem 12h díky moc za odpověď

VS

Dobrý den,

ve článku je odkazován starší článek, ve kterém je návrh jízdního řádu. Z něho můžete získat představu. Pro celou trasu (tedy ne jen do Amsterdamu) při velmi zběžném pohledu mi to přišlo jako něco více přes osm hodin jedním směrem a něco málo přes devět hodin opačným. Ale bez záruky, raději si to spočítejte sám.

Přeji hezký den.

Samo

Nočné vlaky na krátkych trasách sú zámerne spomaľované, aby sa cestujúci stihli vyspať.

*****. Petr

Brno Vídeň by chtělo posílit . Co jsem jel vždy plno. Na Budapešť nás moc nejelo a v Mosonmagyaróvár u jsem vystupoval sám . Snad se mu to pořádně rozjede a hlavně ten Brusel mi snad vyjde , ten bych chtěl vyzkoušet

Jan Tuhý

To je zvláštní. RJ je mezi Brnem a Prahou plný, rj na stejné lince poloprázdný ( v lepším případě ).

Tomáš Gottschalk

RJ je nesrovnatelně pohodlnější (polohovatelné sicny) plus lepší nabídka palubního menu. rj má teď jedinou konkurenční výhodu – staví v Kéniku, což lidem ze severu šetří min. 15 minut.

Jan T

Lepší nebo levnější? 🙂

Tomáš Gottschalk

RJ s kreditovou jízdenkou, která je zdarma v low costu, což je bývalá jednička DB s uspořádáním 2+1 214 Kč, rj bez výpalného 245 Kč.

medical_examiner

Tak si to koukejte vychutnat…
Přijdou doby, kdy to Praha – Brno bude bez věrnostní karty stát 411,-Kč.
Nebo taky 2 000,-Kč autem či 12 000,-Kč žlutým autobusem…

Jan Tuhý

Očekáváte tak velkou inflaci?

Lech Malý

Spíš chystá nějaký šotopřevrat. Modré milice budou dohlížet, zda každý, kdo může, používá vlak.

Jiří Kocurek

Nikoliv, on to bere jako spotřební daň za nesprávný druh dopravy/nesprávného dopravce.

Karl vB.

Nadsazená nadsázka už ztrácí kouzlo!

Gwann

rozdíl 30 kč v jizdnem…cca 15%…což není ani jedno pivo…jako hlavní důvod, tak good luck.

PS: ale pokud vám jde tak o prachy, s IN25 která je reálné, pokud alespoň trochu jezdíte, zadarmo, jste tuším na Práha brno na 215Kč. ja s IN50 jezdím běžně za 131 Kc nebo 147Kc. ale ta IN50 se hned tak někomu nevyplati

Lech Malý

Vidíte, tak to jste první, koho potkávám, kdo má IN50. Mně tento produkt připadá strašně blbě nastavený: buďto někdo jezdí trochu víc, pak se mu vyplatí IN25 (tak to mám já), nebo jezdí fakt hodně, a pak dosáhne na IN100. Ale IN50? S rentabilitou tohoto produktu zamává jakákoliv nečekaná událost, jak takovou investici hodnotíte třeba v kovovém roce?

Lech Malý

… kovidovém …

Gwann

vloni to byl celkem provar, vyšlo mi to ale jen tesne. letos taky nic moc. ale kdyz jezdím Praha Brno a zpět jedno až dvakrát v týdnu, tak se mi těsně furt nevyplatí IN100 ale IN50 s min 50Kc úsporou na jedné cestě oproti IN25 se vyplati už za 30tydnu. krom toho průměrné týden až dva v roce strávím objizdenim památek vlakem, coz efektivitu dale zvyšuje.

Lech Malý

Děkuji, čekal jsem to tak, podle mě IN50 jinak než těsně prostě vyjít nemůže. Ve Vašem případě bych asi už šel do IN100, kór když máte řekněme averzi ke žlutému (teď to nemyslím nijak ve zlém).

Kajman

Tak já měl IN50 na dojíždění do práce, poloviční cena traťovky už udělala celkem dost. Naštěstí mi skončila v prosinci, za covidu byla k ničemu.

jara16

Včasná a vázaná jízdenka tuším 219,- či dokonce 205,-

jara16

Teď sem se díval na jejich aplikaci Můj vlak. A ano 205 v okrajových časech a na R a denní rj a EC 245!
I bez vašeho „vypáleného“!

Samo

Lepšie palubné menu u Regiojetu? To je snáď vtip. V railjete je plnohodnotné teplé jedlo a čapované pivo (aj keď hnusný Budvar, ale lahváče majú dobré). Celkový komfort mi tiež príde lepší v railjete, najmä v jedničke.

Áno, railjet stojí mierne viac, ale tá kvalita za to stojí.

Tomáš Gottschalk

Možná Vám to uteklo, ale v palubním menu RJ najdete taky plnohodnotná teplá jídla – vepřové sweet and sour, plnění knedlíky a jedna polévka. Značka škopku se v rj liší podle dopraffce, u ÖBB mají Göser.

Unido

railjet – jídlo denně vařeno čerstvé, ve vlaku doděláno v konvektomatu, servírováno v porcelánu.

Regio – trvanlivé hotovky ohřáté v mikrovlnce. Servírováno v plastu, ve kterém bylo zabaleno.

Ona i ta kultura stolování je u RJ o něčem jiném…

Ic540

Ano, ale i kultura má ALE.

Kdyby se všichni v railjetu rozhodli jít na jídlo na každého se nedostane.
V regiojetu je každému doneseno jídlo dle výběru na místo i opakovaně.

Takže i takhle paradoxně lze popsat rozdíl mezi keramickým talířem a plastovým talířem…

A teď co se objednává on line v regiojetu a obsluha nemusí chodit kvůli jednomu jídlu dva krát, tak množství prodaného jídla a pití je násobně vyšší a tím i zisk…

A VO TOM JE…😁👌🍸🍺🍹🍾👍

***** Petr

Mě vyhovuje více RJ , objednávka v aplikaci a donese to přímo na místo , v rj co s batožinou? Vzít sebou nebo jeden bude hlídat? Tu beru jako prémiovou službu. V RJ se mi děti najedí během cesty a manželce vezmu suschi domů .
Navíc i RJ používá zčásti porcelán a nerezové příbory. A pak jsme opět u cen . Ty má RJ bezkonkurenční a na výlet nemusím tahat lepeňáky

Ic540

Mě taky a to jednoznacně.
Ale přiznám že si třeba tajně 😁 pocucávám radegast z plechu strčený do reklamního obalu od coca coly…😁
Né že by Plzeň byla špatně pivo.🍺

To víte že přinesou croisant či dortík na keramickém talíři….👍
Já se jen obávám že příspěvek mínusáři a příznivci ČDguláš meny hlavně nepochopili…🚂🚂🚂

***** Petr

Restaurační vůz má něco do sebe – jen to není pro mě. Plzeň je klasika co neurazí , Bernard moc nepreferuji , Chotěboře je škoda. Ale moje jedno pivo …. Dortíky s čokoládou děti berou, babička a manželka sushi a ty jogurty … K tomu dobrá cena , je to favorit . A hlavně . Vím že to tam zaměstnanci nemají jednoduché za těch pár halířů navíc a přesto mě nikdo neotravuje interníma problémama jako u národního nebo sestry v nemocnici. Když si vezmu pracovní nasazení státních firem a vidím borce z Budvaru tak se nechce věřit , že je… Číst vice »

Gwann

nezlobte se na mne, ale srovnávat několik druhů slušného vareneho ohrateho jídla jak v docela slušně hospodě s nějakým wrapem…to je trochu mimo.

jidelak v tomto poskytuje úplně něco jiného než doneseny dorrtik…

*****. Petr

Doneseny dortík na místo za deset , k tomu dětem čokoládu zdarma zpět kurizek a salát většinou ale sushi. Vysokou vlakovou gastronomii JLV jsem nechutnal , tak nevím ale tahat se přes vlak s batozinou , aby to nikdo neukradl a při návratu sedí někdo na místě mě nebere a ani o tom nepremyslim. U RJ jsou stolky a odpad uklidí stevard . Najim se dobře doma nebo v hospodě , ve vlaku je to jen forma ohřívání . S ceny nápojů ,třeba minibaru , ani nekomentují . V letadle jíš taky na místě a nevadí

Jakub P

Jo, jsou to dost odlišné služby. Mají i odlišné ceny. Není celkem divu, že někomu vyhovuje víc ta a někomu ta.

medical_examiner

Kdyby měli v railjetu nějakou tu poživatelnou pizzu, tak nejezdím ničím jiným…

Unido

„Kdyby se všichni v railjetu rozhodli jít na jídlo na každého se nedostane.“ A když se pro teplé jídlo rozhodnou všichni u RJ, tak se na ně dostane? 🙂 „A teď co se objednává on line v regiojetu a obsluha nemusí chodit kvůli jednomu jídlu dva krát, tak množství prodaného jídla a pití je násobně vyšší a tím i zisk“ Máte to něčím podloženo? Dáte nám sem konkrétní čísla? Dle reakcí na play a itunes toho spíš nakonec prodají daleko méně, protože ty objednávky plno lidem nefungují…. Mimochodem když toho rj prodá víc, tak má větší zisk? Neříkal Radim, že… Číst vice »

Ic540

Poměrně dost známých včetně dvou lidí přímo z rodiny u Regiojetu pracuje. Takže žádnou oficiální zprávu alá ČTK vám opravdu nedám. Je mi to potvrdilo nezávisle na sobě X lidí…

Jako druhou věc bych dodal, že s RJ teď jezdím víc než často zejména úsek Třebová Havířov a dá se to i vypozorovat. Číšník v roli stewarta léta jak v plné hospodě i s plnou před zahrádkou…

Unido

Taky mám známé u RJ a ti mi zase tvrdí, že díky nefunkční aplikaci toho prodají daleko méně. Taky mi to potvrdilo nezávisle více lidí. 🙂

Aneb přání otcem myšlenky co? 😉

Ic540

Tak to mám teda asi štěstí.
Nejvíc jezdím Třebová Havířov jak jsem avizoval již a bývám obslouzen dva čí tři krát běžně…

Dříve jsem dostal vodu a tisk za Třebovou. Objednávka za Olomoucí tak to jednou vyšlo. Z Havířova také. Voda tisk po odjezdu. Objednávka za Svinovem. Objednávku za Olomoucí jsem neriskoval neboť by se to nemuselo stihnout…

Pokud dotuje vybrané vybrané dvě tři věci z nabídky respektive není v zisku na nich se dá pochopit…
Že by dotoval každou položku na jídelním lístku? Tomu může věřit někdo typu Pepa z depa…

Trochu oxymorón, ne…?😀

kakov

pokud Vám to jídlo vůbec donesou, kolegovi žluťáci donesli v Úvalech jídlo, které objednával cca u Blanska, takže ono to žluté také není jen super,

kolikrát se Vám stalo, že došlo všechno jídlo v Railjetu? mě zatím nikdy

Ic540

Netvrdím, že se nemůže stát.
Nedávno jsem jel 12 vozovou a pak ještě 14 vozovou soupravou. Zřejmě nebyl počet obsluhy co vozů a drhlo to také…

*****. Petr

To se mi nezdá , spíš to vypadá na fake zprávu. Do další zastávky vždy obsloužen .

Jakub P

To jste měl štěstí, neříkám, že vždycky, ale stane se, že nestíhaj a trvá to, nebo přestanou brát objednávky a berou je jen od nově přistupujících.

Jakub P

Mě se to stalo kdysi v Pendolinu. (pravda, jiná souprava, ale stejná společnost) A ještě jsem ve frontě v bufetovém voze musel poslouchat kecy obsluhy minibaru, která nabrala do vozíku všechno zbylé jídlo, které spadalo do sortimentu minibaru a na protesty obsluhy bufetu, že taky nebudou mít co prodávat, reagovala tak, že máme coby cestující sedět na zadku a čekat, až k nám ona milostivě dorazí… No až k nám do předního vozu pochopitelně nedorazila vůbec. Je fakt, že to bylo cestou z Colours, takže velmi náročný spoj z tohoto hlediska. Ale ta neprofesionalita, se kterou se o nás cestujících… Číst vice »

medical_examiner

A co teprve 1+ v railjetu za cenu běžné 1.třídy…
To je RGJ naprostý břídil se svými Amz…

*****. Petr

Taky jsem šel jedničku prohlédnout . Pěkný , to ano ale cena jak za letadlo zato u RJ cenově dostupné proto RJ plný a rj poloprázdný vagón a jsme u Ekonomiky provozu . Zářný příklad je pendolino na Slovensko . Podle mě co otočení kolem to provar

kakov

pan TG je očividně žlutofans, takže neřeší skutečný stav, ale svou zamilovanost do „žluté“

Tomáš Gottschalk

Především nejsu masochista, abych si za víc peněz pořizoval horší služby. Bude-li modrý národní dopraffce jezdit za stejnou nebo výhodnější cenu a nabídne-li odpovídající kvalitu, což rj opravdu nenabízí (nepolohovatelnost, přesvětlený interiér), tak se mu vyhýbat nebudu.

Karl vB.

Proti gustu žádný dišputát, myslím, že stačí, když řeknete „mně nechutná“.
Pokud používáte pro Budvar tak silné slovo, tak kam byste zařadil Šariš, Bytču, nebo Martin? Doporučuju vám zkusit od Budvaru „33“, třeba změníte názor…

Ludva

Nespletl jste si ty zkratky? Já mám zkušenosti přesně opačně.

Kubrt

Což mě u tebe vůbec nepřekvapuje 🙂

Ludva

A to něco mění na tom, co jsem napsal 🙂 . To je prostě fakt. A to ani neporovnávám obsazenost mezi Prahou a Brnem RJ s pantery. Tam by ten rozdíl byl ještě větší.

*****. Petr

To má asi naopak . Mělo být RJ RegioJet a rj railjet kde rj je sice to nejlepší co u nas jezdí ale cena je oproti RJ úplně jinde , to už vyjde levněji auto i pro jednoho

medical_examiner

Zatím ano…muhehehehe….

Jan T

Bez zkratek : Railjet bývá mezi Brnem a Prahou obsazen mizerně.

Miroslav Zikmund

Asi jak kdy, bývá plná i ERSTE KLASSE …

medical_examiner

A to jsou tam 1 – 2 vagony…

Jan Tuhý

Přiznám se, že plnou první třídu jsem nezažil už dlouho. Maximum bývá do patnácti lidí, většinou pod deset.
Pokud tedy mluvíme o letošku.

kakov

no z doby předcovidové mám zkušenosti, že railjet jezdil docela plný cca na 75% minimálně, žluťák nevím, s těmi nejezdím

Jan Tuhý

Právě, doba předcovidová.. Navíc trasa přes Havlíčkův Brod tomu taky nepřidává..

Gwann

ano, aktuálně je obsazenost vlaku furt mizerná. konkrétně railjety opravdu zivaji prázdnotou. před COVIDem byla jednička běžně zcela zablokovaná (v atraktivní časy) a dvojka plná tak z 75%

Lech Malý

Řekl bych, že vliv trasy přes Vysočinu. Je třeba odečíst úsekovou frekvenci do/z Pardubic (podceňuje se), navíc ta jízdní doba už přestává být zajímavá.

Gwann

ty pardubice fakt asi udělají hodně, plno lidí jezdí každý den, právě těmi vlaky co člověk jede pracovně do či z prahy…

Jan Tuhý

Pardubice a pak cizinci. Vlaky jako dnešní 257, 74, 72 apod byly hlavně o nich, jednička byla pravidelně obasena přes 100procent, lidi s jedničkou seděli v druhé třídě apod. U těchto by ani nevadila absence Pardubic .

*****. Petr

Jj mezi Prahou a Brnem klasika , mě spíš překvapil nával lidí do Vídně a z ní . Na Budapešť pomálu .ale jezdil to chvíli a dobrá akce byla s dětma koupání se slevou při koupi lístků v lázních. Možná lepší jak Gyor. Za mě měl i dobré časy odjezdu .

Jiří Kocurek

Inu nádraží v Brně je dosažitelné bez přestupu z kterékoliv konečné šaliny, takže cesta na vlak není nikterak složitá. No a Vídeň je blíž než Praha.

V.N.

Vloni jsem jel z Brna do Vídně. Nejel jsem sice RJ , ale s ČD railjetem. Jestli mezi Břeclaví a Vídní v obou směrech bylo v celém vlaku (a to jak tam , tak i zpět ) 50 cestujících, bylo to moc. Pochybuji o tom, že Jančura má ve vlacích nějaké diametrálně odlišné počty….

-TR-

Má, protože nabízí nižší mezinárodní jízdné. Při jízdě s ČD a ÖBB cestující obvykle platí víc, i když nejde o tarif NRT, ale o nějakou akční jízdenku.

Lech Malý

No a pokud jedete třeba v páru nebo celá rodina, a navíc tam i zpět, může být ten rozdíl ve prospěch žlutého fakt vysoký. Neřku-li, že ne každý preferuje velkoprostorové včelíny, a u modrých v tomto směru není volba. Ano, modří mají plnohodnotnou hospodu, bez té se to dá ale ze Štatlu do Vídně vydržet. Podtrženo a sečteno: vyprodaný žluťák nebýval výjimkou, poloprázdný railjet spíše pravidlem.

Jaaa

Já teda nevim, ale při letmé zkoušce na pondělí 14. v 7 ráno je RGJ za 189 a ČD za 182. A ještě dostanu 10 % zpět v bodech.

To mi nepřijde, že by ČD bylo dražší.

Lech Malý

To musel ten letmý pohled dát dost práce, já tam vidím 312, a to mám IN25.

Jaaaa

No tak to jsem asi blbej, ne?

Lech Malý

OK, přiznávám pochybení, dal jsem to až od osmi, od sedmi mi to našlo za 234. Čili pokud mi vyhovuje kupovat si jízdenku pět dní dopředu a je mi jedno v kolik hodin pojedu, tak možná najdu spoj, který je jenom o pade dražší, než co žluťak nabízí na dnešek, a protože modrá je dobrá… No, asi toho nechme.

Kajman

To jste řekl vy.

*****. Petr

Jasně. Tomu rozumím. Je to o ceně . Regiojetem jede rodina za cca čtyřicet procent rj od ČD . Podobné je to na Slovensku s pendolinem , kde za mě ovšem chybí pohodlí rj

medical_examiner

A pak má u RGJ 40% komfortu railjetu… 😀 😀

Lech Malý

Čtyřčlenná rodina samostatné kupé u žluťáka – bývalá business class nebo jak se to jmenovalo. Jakou pohodlnou alternativu byste nabídl u modrých? (doporučuji ověřit i cenu, abyste neplácnul nějakou blbost)

Jaaa

To mi nevychází. Pokud nekupujete na poslední chvíli, jsou ty ceny v podstatě stejné.

Lech Malý

>ceny v podstatě stejné.
To ráčíte myslet vážně?!?

Jaaa

ČD jezdí co dvě hodiny, žluťák jednou za 4.

Spousty lidí si myslí, že žluťák je nějakej luxus a drah by se nedotkly ani klackem, protože jsou „pod jejich úroveň“. Ti lidé si kupují pocit, že jsou součást nějakého „výjimečného příběhu“.

Tomu se říká marketing. Navodit dojem, že stejná služba zrovna u mne je něco lepšího. Na trhu běžná věc. Je potřeba nenechat se oblbnout.

Lech Malý

Není to tak dávno, co cena Brno – Vídeň v modro-červeném podání začínala někde okolo sedmi set. Teď se to trochu zlepšilo, já vím, s příchodem žlutého to vůbec nesouvisí.

Jaaaa

Jj, bývalo to drahé. O tom, že konkurence má vliv na cenotvorbu komerčních subjektů, se nikdo příčetný nepře.

Cenová politika ČD je prostě trochu jiná než u RGJ. Jednotlivé jízdné je dražší, protože máte víc síťových a časových slev. Když jezdíte častěji, vyplatí se vám spíš ČD. Například nabídka traťové jízdenky Brno-Ostrava u RGJ je naprostý výsměch. Za podobnou cenu mám IN100 a můžu kromě téhle trati jezdit skoro všude.

Něco, co „konkurence“ naopak hatí.

Lech Malý

Reagoval jsem na relaci Brno – Vídeň, tam mi IN100 pomůže jak?

Jaaaa

Vzhledem k tomu, že jízdenka Brno – Vídeň i Břeclav – Vídeň stojí stejně, tak nijak.

***** Petr

Tomu nevěřte . Vlakem jezdím odmalička a zažil jsem toho s ČD/ČSD spoustu a některé zážitky jsou nezapomenutelné. Mé děti „staré dobré časy nezažily“ a nemusíte se jich ptát na preference. Když dva dělají totéž není to vždy totéž. Je nepopiratelné , že u ČD došlo ke zlepšení , byť k tomu byli do jisté míry donuceny. Marketing Jančura umí ale to by lidi jeli jednou. A oni se vrací opakovaně .Zažil jsem cesty Asianou z KV (která měla téměř stejný bus , čas i cenu) a při odjezdu byl SA plný a ve zlatě nás sedělo patnáct co jsme… Číst vice »

Gwann

no, každý má své zážitky. ja jel s RJ asi třikrát. z toho 2x nejvyšší třídou, prostě exrakouskou business.

jako bylo fajn, že mi donesli malou bohemku. to kafe nebylo nejhorší, ale na Illy hnusně. sushi…no takové jaké je. personál létal jak hadr na holi, žádná appku by mu nepomohla, šel s jídlem či pitím, po cestě bral další objednávky, absolutne nestihali, nižší třídy byly bez jídla a pití.

ale to že v obou případem toho businessu ve vagónu reálné nefungovala klima, teplota byla snad 35C…to je dost neodpustitelné.

takže tímto se u mne zlutak z hlediska kvality definitivně pohřbil.

Jaaaa

Z busu RGJ jsem byl paf přesně jednou – když jsem s ním jel prvně (ještě jako student) a dostal práškovou čokoládu zdarma. Heh, pro blbejch 10 korun. Takhle funguje marketing. Pak mi došlo, že o tom to prostě není. I při své dnes v podstatě střední výšce mám problém v busech RGJ – málo místa. Závěr je dnes jasný: Nepoužívám, pokud existuje alternativa. Zrušení obsluhy (mimochodem proti silničním předpisům) už jsem ani nezažil a tím se to pro mne dostává na úroveň ČSAD. U vlaků to dřív bylo pár drobností, které ten efekt dělaly: Čisté kupé, čisté podhlavníky, záchody,… Číst vice »

Gwann

zlutak je navonena bída.

Lech Malý

Možná. ČD jsou leštěný prd.

Gwann

railjety je špička. o zbytku se dá bavit, ostatní EC, Ex a pod na úrovni RJ či mírně vyšší. co někdy jezdí na R, škoda mluvit.

Lech Malý

Tak u mě railjety zabíjí to, že prostě nemám rád velkoprostory, zážitek se skupinkou ožralých Rakušáků v tichém oddíle byl fakt nezapomenutelný. Zase si rád zajdu na telecí s čočkou.

Jaaaa

Jj, taky radši jedu kupéčkem.

medical_examiner

Vy jste humorista…
Holt budete jezdit nákladními vlaky…