RegioJet na poslední chvíli proškrtal plánovanou expanzi v Polsku. Nemá lidi

Dopravci chybí zejména vlakvedoucí. Rozhodl se zvýšit mzdy.
Soukromý dopravce RegioJet se rozhodl na poslední chvíli zredukovat plány na expanzi v Polsku od nového jízdního řádu. Zdůvodnil to například nedostatkem kvalifikovaných zaměstnanců, zejména vlakvedoucích.
„RegioJet je v Polsku stále ve zkušebním provozu a ne vše se nám daří podle plánu a tak rychle, jak bychom si přáli. Rozhodli jsme se neriskovat a předejít případným komplikacím v provozu. Start žlutých vlaků jsme proto rozložili do delšího časového období,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.
Ještě před pár dny chtěl RegioJet s nástupem nového grafikonu navýšit počet párů vlaků mezi Varšavou a Krakovem ze dvou na šest, aktuálně plánuje pouze tři. Dříve přitom chtěl vypravovat každý den až osm párů vlaků. Redukce se dotkne také plánovaného spojení z Varšavy do Gdyně, kam namísto plánovaných tří párů vlaků pojede jen jeden.
Nové spoje mezi Krakovem, Varšavou a Trojměstím mají podle dopravce postupně přibývat od poloviny ledna, tak aby byl co nejdříve dodržen plánovaný jízdní řád a zároveň zajištěn bezproblémový provoz.
„Všem cestujícím, kteří si již zakoupili jízdenku, se omlouváme za komplikace. Jízdné jim vrátíme a jako omluvu jim automaticky připíšeme na účet kredit ve výši 100 PLN,“ dodal Jančura.
Nedostatek vlakvedoucích chce dopravce řešit zvýšením mzdy, a to až na 12 000 zlotých, což je v přepočtu téměř 69 tisíc korun. RegioJet hledá do svých řad také strojvedoucí, stewardy a technické a administrativní pracovníky.
Kratší jízdní doby, dražší jízdné
RegioJet v souvislosti s novým jízdním řádem láká na kratší jízdní doby srovnatelné s polským pendolinem, připomíná však pokračující pilotní provoz ke školení posádek.
Do Polska dopravce expandoval v září, vyjel na trasu Krakov – Varšava. Jízdní doby jsou dnes ve srovnání s nastupujícím grafikonem delší, a to kvůli fungování v režimu ad hoc. Důvodem byla pozdní žádost o volnou kapacitu.
RegioJet přepravil na polském trhu už více jak 30 tisíc cestujících. Konkrétně využilo jeho vlaky na trase Varšava-Krakov v obou směrech během 2,5 měsíce provozu přes 33 tisíc lidí. Aktuálně nabízí na trase dva páry vlaků denně. Z marketingových důvodů, režimu zkušebního provozu a delších jízdních dob na ně prodává jízdenky za akční ceny, začínající na 9 zlotých, tedy v přepočtu 50 korunách. To se od nového jízdního řádu změní, podle rezervačního systému vyjdou nejlevnější jízdenky v přepočtu na 218 korun.
Provoz RegioJetu v Polsku od nového jízdního řádu (14. prosince 2025):
Na trase Krakov–Varšava budou od neděle jezdit tři páry vlaků denně, přičemž jeden z nich bude prodloužen až do Gdyně. První vlak z Krakova vyjede již v 5:17 a do Varšavy
dorazí před 8:00. Spoj z Gdyně vyráží v 6:10, přes Varšavu projede kolem půl desáté a do Krakova přijede v 12:21.
Kromě spojení dvou největších polských měst a Trojměstí přibude také nová mezinárodní linka Varšava – Praha. Vlak ze stanice Warszawa Wschodnia bude odjíždět denně v 9:05 a
pojede přes Zawiercie, letiště Pyrzowice, Tarnowskie Góry, Gliwice a Racibórz. V Česku zastaví například v Ostravě, Olomouci nebo Pardubicích.