RegioJet na měsíc přeruší autobusová a vlakové spojení do Budapešti, ČD budou dál jezdit
Stevardka RegioJetu. Pramen: Student Agency
Maďarská vláda zavírá hranice, RegioJet ruší vlaky a autobusy do Budapešti. České dráhy budou dál jezdit, ale omezí některé služby.
kdo má zajištěné ubytování v Maďarsku (rezervace musí proběhnout před 1.září), tak může stále tam jet, ale musí mít negativní test na COVID-19
Je zvláštní, že vlaku do Rijeky se to netýká, jak to udělali? Dyť to přece taky jede přes maďarsko.
pojede odklonem Rakousko – Slovinsko
Tranzit ale přece zakázaný není, ne?
Vlaková linka do Chorvatska je bez omezení. Vlak přejíždí přes Maďarsko pouze jako tranzitní spoj.
Jenže všude se píše jen o tranzitu silniční dopravou, jsou při něm totiž stanoveny povolené trasy, hraniční přechody a odpočívadla. Možná by redakce mohla zkusit podmínky pro tranzit vlakem zjistit, včetně například možnosti se na jednu noc (při přestupu v Budapešti) ubytovat.
Jojo, to by mě také zajímalo. 23.9. jsem chtěl jet vlakem do Bulharska. Ubytování v Sofii je zajištěno, jízdenky také mám a teď mě do toho Maďar hodil vidle. Ale podle ČD webu i podle elvíry by vlaky Praha-Budapest i Budapest-Timisoara toho 23.9. měli normálně jet. A někde jsem zaslechl, že tranzit do 24 hodin by možný měl být. Tak snad to bude ok, ale nevím no.
Obstarejte si test, ne starší než 48 hodin a tranzit vám bude umožněn. Ubytování v HU by muselo být bookované před 1.9.
Jo moc díky. Předpokládám, že ten test bude nutný i zpět při cestě z Bulharska. Nebo pokud se člověk vrací do své domoviny, může projet i bez testu? Přeci jenom, v čechách si ten test ještě obstarat zvládnu, ale v Bulharsku vůbec nevím jak to funguje, nehledě na to, že celá akce cestu poněkud prodražuje. Odkud máte informace? Rád bych měl jistotu. Díky moc.
Tak ještě jinak: „Občané zemí visegrádské čtyřky, Češi, Poláci a Slováci, budou moci vstoupit do Maďarska, pokud předloží negativní test na koronavirus, který nebude starší než pět dnů“
Ano, toto jsem četl, ale jedná se tam o občany, kteří mají rezervovaný pobyt v Maďarsku do 1.9.2020. Já, ale potřebuji pouze Maďarskem projet. Ubytování tam tedy nemám. Na stránkách našeho MZV píší o možném průjezdu Maďarskem a to do 24 hodin po vyhrazených hraničních přechodech a časech, které jsou napsané na stránkách maďarské policie. Ta stránka maďarské policie byla naposledy aktualizována 15. 7. 2020 a to je tedy podstatně dříve, než bylo nějaké uzavření hranic plánováno – a ze všeho co jsem tak našel to vypadá, že se jedná o informaci pouze pro řidiče osobních automobilů.
Tak pro zájemce jsem zjišťoval přímo na MZV. Průjezd možný je a to i vlakem. Negativní test není vyžadován. Na hranicích by měla probíhat nějaká zrychlená ,,zdravotní prohlídka,,. Pravděpodobně měření teploty. Na průjezd Maďarskem je stanoven čas maximálně 24hodin od vstupu. Což na tranzit například do Rumunska bohatě stačí. Vlaky do Rumunska, stejně jako EC na Slovensko tedy jezdí a přestup v Budapešti i pomocí metra možný je.
Super díky za zjištění.
Stupidní postup Maďarska se mi nechce komentovat, opatření Regiojetu je pochopitelné. Co mě hodně příjemně překvapilo je postup Českých drah – budou jezdit dál, ale v případě zájmu budou vracet plné jízdné. Tohle je podle mě jediná možnost, jak v nadcházejících měsících (nebo možná letech) udržet alespoň část cestujících v mezinárodní hromadné dopravě. Pokud by dopravci chtěli postupovat striktně podle předkoronavirových storno podmínek, tak budou lidi jezdit leda autem, nebo vůbec.
Koronavirus zůstává stále silný, a dřív než za rok nebo po masivním očkování se jeho nebezpečí signifikantně nezmenší.
Zavřít hranice znamená snížit těžko predikovatelné riziko importované nákazy. Nechat hranice otevřené znamená nezaříznout aspoň část služeb závislých na cestovním ruchu, omezit růst nezaměstnanosti, který bude i tak dost rychlý, a snížit počet lidí, kteří se v důsledku ztráty výdělku propadnou do bídy (nemluvě o dost velké skupině lidí, kteří mají hypotéky a dlouhodobější ztráta zaměstnání by pro ně znamenala katastrofu). Zavřít, nebo nezavřít, která varianta bude mít menší důsledky?
Tak já si myslím že motivace Maďarska může být úplně jiná – teď můžou tzv. uprchlíky prostě obrátit celem vzad a alou zpátky do Srbska
Jak to víš?
Je děsně nebezpečnej a zlej, je to agent síájéj 😱
Je tam rozdíl, Regiojet je závislý na cestujících a očekává nízkou obsazenost. Strojvedoucí a vlakvedoucí dodává maďarský dopravce.
ČD jsou v jiné pozici, část vozového parku dodávají jiní dopravci a to zda-li pojede vlak do Maďarska závisí na maďarském dopravci. Jestli chce vozit cestující či nikoliv. Nehledě na to, že tyto spoje jsou dotované v rámci objednávek od jednotlivých států.
Však ano, já jen říkám, že je od Českých drah pěkné, že vracejí peníze, i když spoj pojede. Překvapivě to ani v dnešní době není vůbec samozřejmost a riziko toho, že vládě v destinaci rupne v kouli a zavře hranice, nese stále zákazník. Neříkám, že je Regiojet špatný, protože spoje ruší – to mi přijde v téhle situaci naprosto pochopitelné.
To sice ano, ale v rámci EU a tady v tom případě i historické V4 uzavírat hranice moc nepřinese. Oni ti maďaři stejně nebudou sedět na zadku a nakažených bude ve skutečnosti možná i 10x víc než uvádí oficiální čísla. Zničí si ještě víc ekonomiku, ale nepomůžou si. Ten virus není mlha, aby po ránu zmizel – takže jejich opatření zabrání pár dovozů nakažených k nim, pár odjezdům nakaženým od nich, ale nevyřeší nic.
Když se podíváte na čísla z Maďarska, mají tam více než desetiprocentní smrtnost. Takže to vypadá, že se testuje jen tak, aby měli hezká čísla. A ve skutečnosti to nemají pod kontrolou o nic víc než my a zavření hranic je jen kouřová clona.
Tak ono to bude hlavně tím, že je to vlak podle mezinárodních dohod a na Maďarském území jsou dopravcem MÁV (na Slovensku ZSSK). Takže když to nezaříznou MÁV, ČD nemají důvod spoje rušit, bo to v zahraničí de-facto není jejich vlak. Pochopitelně Černý Petr v podobě vracení jízdného jim zůstane.
Možná se to hodí do krámu MÁVu mít spojení mezi Budapeští a Szobem…
Přesně tak. Ten vlak má v Maďarsku dost zastávek a místní cestující nejspíš nad mezinárodnímí i převažují.
Je to jejich demokratické právo rozhodnout o uzavření hranic. Stupidní je váš komentář.
Že mám na něco právo ještě neznamená, že to zároveň není stupidní. Každý vzdělaný schopný člověk má právo žít z podpory a bydlet na ubytovně, ale je to stupidní. Každý zdravý člověk má právo každý večer chlastat a zničit si zdraví, ale je to stupidní. No a každá suverénní země má právo dělat několik měsíců masivní celoevropskou reklamní kampaň na podporu svého cestovního ruchu a pak zavřít hranice, aby ten cestovní ruch totálně zařízla. Ale je to stupidní 🙂
Jistě, každá země se může izolovat od okolního světa. Nevím ovšem, proč jste tam dal to slovo demokracie – tohle rozhodnutí vychází z vládního dekretu, maďarský parlament se na Orbánovo přání dobrovolně vypnul, takže se slovem demokracie bych tu moc nešermoval.
No, pokud plánují dělat naschvály nákladní dopravě jako na jaře (kilometrové kolony před Bratislavou), tak by bylo fajn udělat protiopatření a klidně ať si v Orbánországu demokraticky hladují.
Dosť málo ľudí o tom vie, ale aj Včasná jízdenka Evropa je stornovateľná, len je tam bežne poplatok 3€. Takže rozdiel je že ČD len neuplatnia tento poplatok (za čo klobúk dole), ale aj za bežných podmienok by to šlo vrátiť bez príliš veľkej škody. ČD si asi povedali že tá trojeurová investícia sa im vráti v dobrom image.
Nojo, pppulista Orban se potřebuje zavděčit tuoym vystrašeným malomestakum, tak zavře hranice… Smutné, kam se nejen k vůli víru po desítkách let vracíme
A ještě zajímavější je, že státní hranice nejvíce ze všech pomlouvají liberální elity, jenž sami často bydlí v uzavřených komunitách.
V USA platí dokonce čím víc bylo velké město pro otevřené hranice a přijímání běženců, tím víc má dnes uzavřených či vyrabovaných obchodů v centru.
Nějaká data by k tomu nebyla?
Že by do ČR z Maďarska přišli hispánci nebo jiné etnikum v USA běžné mi přijde jako totální nesmysl. A když jsme u toho, tak konkrétně Detroit se změnil v městro duchů po krachu firem, kterému předcházela velká vlna stávek ze strany odborů. Odbory požadovaly příliš vysoké mzdy, výrobní náklady tak překročily tržní cenu.
Podobná myšlenka je v ČR známá takto: Lístek na VRT bude stát 3 tisíce korun, takže si ho nikdo nebude moct dovolit.
Autobusy se ruší komplet, nebo bude zachován provoz na části Praha-Bratislava?
Taky bych se přidal k dotazu.
Autobusy Praha – Bratislava – Budapešť a Praha – Bratislava – Split se ruší kompletně bez náhrady. Dnešní Budapešť v 23:00 již nevyjede. V pátek 4.9. jede poslední Split, mimořádně přes Rakousko a Slovinsko.
Cestující mají možnost využít vlakové spoje, jak na Bratislavu, tak na Split s nutností přestupu z vlaku Rijeky.
No a co ČD? Dle appky Můj vlak to vypadá, že bude provoz zachován?
ČD ještě nevydalo žádné opatření… co by zaměstnanci na to taky čekáme 🤦♂️
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/zahranicni-mimoradnost/284/
Denní spoje pojedou zatím normálně do Budapešti, noční lůžko a lehátko se ruší.
Tak isto nepojdu restauracne vozne Utaselato.
Vydali, a to už dopoledne, několik hodin před Regiojetem.
Asi tajně. A kdy informace odtajní i běžným cestujícím .
To je jedno, že o tom nikdo neví, hlavní je že to bylo před regiojetem.
Tajně? Jak „méně tajně“ než na úvodní stránce oficiálního webu (kde to ten, koho to zajímá, neboli ti vaši „běžní cestující“, bude hledat) by to prosím mělo být?
Na Novinkách přece….
😀
V daný čas jsem to v mobilu neměl ač hledal . Takže , minimálně v danou dobu , asi interní záležitost pro zasvěcené .
I a i a i a. Hlavně když se kejhá…