RegioJet modernizuje vozy třídy Relax, první už jezdí mezi Prahou a Bratislavou
Modernizovaný vůz třídy Relax. Foto: RegioJet

Do budoucna počítáme s nasazením dalších modernizovaných vozů, a to včetně kuchyňkových, říká dopravce.
V prvé řadě měl zmodernizovat všechny vozy nasazované na zavazkové linky a pak řešit komerci. Ale to bychom nebyli v českém absurdistánu
Modernizace u RJ nehrozí. Maximálně generální opravy štětkou
Proč? Tam to má jisté.
To je fakt ministerstvo dopravy na to dlabe.
Smlouva mu končí za 2,5 roku a info o tendru na další období žádné
Na R8 se má vypsat nové výběrové řízení..co nejdříve ať už regiosrot zmizí
Dopředu hlásím, nechci rejpat, skutečně mě to zajímá, V rámci modernizace třídy Relax byl odebrán informační systém? Ve středu jsem viděl jeden Relax, který měl odebraný venkovní displej a místo něj byl prinýtován kus plechu úplně jiného odstínu žluté barvy, takže to bylo jak pěst na oko.
V článku to není zmíněno, ale byla součástí rekonstukce i instalace vakuového WC?
Tenhle typ vozů měl vakuové WC už před rekonstrukcí.
RJ již neprovozuje vozy bez vakuového WC, poslední byly Bc0xx které se odstavily před rokem po nehodě v Pardubicích.
všechny vozy Bp000 mají již vakuový WC, nebo se ještě zamykají ?
Zahrnovala modernizace i použití soustruhu, nebo budem jezdit na příklepové vrtačce dál?
Tak zle jako například 162 040-0 v podání „Národního dopravce“ to u RJ nebude nikdy. Zameťte si nejdříve před vlastním prahem
Je skvělé, že když máme českého výrobce sedaček, tak se zde zvolí varianta ze Španělska. Doufám, že se vozy nikdy neobjeví na linkách R8/R23, které platí ministerstvo z českých financí a měl by tedy zde být tlak na modernizování vozů primárně s využitím českých firem. O tom, že tyhle sedačky se na Flexia nehrabou nemluvě…
Soudruhu, plánované hospodárstvo skončilo v 89tom.
Objektivně neskončilo, stačí se podívat na dnešní zprávy kolem výroby iPhonů.
Mícháte dohromady jablka a pomeranče.
Jste k smíchu.
Můžeš jezdit na stojáka, jen teda doufej, že koberce jsou český, pak to bude chtít plán C. 😀
Třeba v Leoexpresu mají v prémiové třídě sedačky od toho „správného“ výrobce. Co na tom, že jsou celé rozpraskané.
A v článku není úplně správná informace. Fainsa byla před lety koupena francouzskou společností Compin. Už je to Compin-Fainsa. 🙂
Je fajn, že vybrali tyhle sedačky, sedí se mi na nich fakt dobře. Borcad není špatný, ale není jedinný na trhu, když budeme ignorovat konkurenci, nebude mít důvod se zlepšovat.
Dobrá zpráva. Příklad pro ostatní dopravce. Předpokládám, že ten relax je něcop jako 1. třída.
Neni.
vas postreh je zcela spravny – Relax je opravdu doslova „neco jako prvni trida“ – – asi tak 1,66. trida 🙂
Relax je podvodně 2.trida aby mohli studenti a důchodci jezdit za polovic
No, ona je hlavně cenově hákový druhá.
Tyhle vozy mají skoro 60 let, tak schválně jestli to zvládnou do sta.
Dokud nás srážka v Pardubicích nerozdělí
Kdyby to byl počin ČD, tak tleskám nohama ve stoje. Ale protože to je RJ, tak pomlouvám, nadávám a směji se, jak trapné to je. #StejnýMetr #Režijka4ever
Jardo, prášeček 🙂
To byl ragebait 💀
A neznamená spíš „zrekonstruovanej“ v řeči regiojetu, že je poprvý uklidili? 😃😃
Výměna sedaček není modernizace. A co modernizace vozu na lince R8 ..radši ticho po pěšině. RegioJet umí maximálně generální opravy štětkou.
Generální oprava štětkou je pořád víc než jde čekat od ČD.
Když se modernizovaly vozy bmz u ČD tak se to udělalo pořádně. To RegioJet ke dovezl a jen dal nálepky RegioJet a jezdilo se.
Ano i ne. Vždyť takové Bmz 234 jsou prakticky v původním stavu. 🙂
Jo ale jsou čisté. A bmz je x verzi a ty prošly rekonstrukcí u ČD. Na což se RegioJet vybodl.
Bmz234 jezdí na R10, špinavé vyloženě nejsou, ale že už něco mají za sebou je na nich dost vidět.
A čistota je součástí rekonstrukce/modernizace/revitalizace? Nebo jak to je? 😀
A proto jsou tak spolehlivé a na Berounkách za ně zaskakuje Béčko trvale.
To jsou jiné Bmz, řeč byla o Bmz dovezených z Rakouska, které kupoval jak RJ, tak ČD.
Na Berounkách jezdí Bmz 235, což jsou ojetiny od ÖBB po modernizaci.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz235.php
Nejsou blbý. Proč by lili peníze do R8, když jim to výnosy nezvýší?
Tak na R8 už vlastně jezdí minimum cestujících
Správny nezaujatý názov článku možno mal znieť: „Regiojet upravuje staršie vozne triedy Low-cost na Relax, výmenou presedených ušmudlaných sedačiek a inštaláciou led osvetlenia ako na operačnom sále, nechýbajú ani elektrické zásuvky” … lebo o žiadnu modernizáciu starých relaxov nejde 😉 . Btw tieto typy vozňov poskytujú extrémny diskomfort počas zimného obdobia kedy prefukuje cez oba predstavky do vozňov chlad a v lete sú zas náchylné na poruchy klimatizácie.
Hnusný šedý mor. Skvělé je, že žijeme v době konkurenčního prostředí a i kdyby všichni vlakoví dopravci měli vnitřní vzhled vozů, jako měly za komunistů vlakové záchody, vždy se dá přesedlat do krásného osobního auta, které je navíc na cenu dopravy levnější.
Vy se s autem dostanete na cca 1,5 – 2,5 Kč/km?
Sám ne, ale delší trasy s rodinou to bohatě kompenzují.
Sice jsem vlakofil, ale bohužel minimálně v některých relacích je náklad i při jednom člověku v autě prakticky stejný (nižší, pokud počítám jen PHM, o kousek vyšší, pokud do toho počítám i související náklady na údržbu atd.). Navíc v mnoha případech naprosto diametrálně odlišné jízdní doby (zítra jedu Brno – Chotoviny, vlakem 5 hodin, dveře-dveře 6 hodin, autem 2 hodiny dveře-dveře).
Zrovna teď řeším víkend s dětmi v Beskydech. Jeden dospělý + dvě děti nad 6 let – měsíc dopředu a lístek jedním směrem cca 1400,-Kč (a to mám IN25!). Tam a zpět tedy 2800. Autem bych to za tyto peníze ujel přesně 4,5krát (tam zpět tam zpět tam).
Jak mám chápat mínus za objektivní informaci? Jako že mám zůstat i s dětma sedět doma na zadku? 😀
neveste hlavu – ty minusy jsou od tech, kteri bud nemaji deti, s nimiz by tam jeli, nebo auto, ktere by na to pouzili, anebo penize, ktere jsou na to potreba…………a co se tyce podstaty vaseho prispevku, u vlaku zalezi v prvni rade na destinaci – my kdyz pojedeme na celodenni vylet z Horovic na Sumavu do Zelezne Rudy s obedem na Grosser Arber , pouzijeme turisticky listek IDPK plus prihranici za 360 korun a vecer se jeste v klidu vracime zpet……….na druhou stranu ukazat rodince treba relikviar svateho maura v Becove nad Teplou vyslovene k pouziti vlaku z Horovic… Číst vice »
To by mě zajímalo co máte za auto. S mojí fabií to vychází jen na dvě cesty tam a jednu zpátky. Čistě za benzín, bez dalších nákladů…
To by mě zajímalo co máte za auto. S mojí fabií to vychází jen na dvě cesty tam a jednu zpátky. Čistě za benzín, bez dalších nákladů
A jak jsme to spočítal? Pokud vidím dobře, p. Dusanh nikde nezmiňuje, kolik km to tím autem má. Odhadujete km podle ceny jízednky?
Ale zmiňuje cenu JD za 1400 Kč s In25 a dvěma dětmi do 18 let. Dle ceníku ČD to vychazí na nějakých 395 Km v případě flexi základní, při těhle vzdálenostech možná i zvýhodněnou či vázanou, kde to bude ještě více… Za 2800 mám cca 80 l benzínu – kolik toho ujedu při spotřebě cca 6l\100?
Kde proboha tankujete benzín? Já mám naftu z ONA za 29,50 a při tomto obsazení a trase spotřebu asi tak 5,6-5,7l/100km…
Autem to mám 345km, vlakem 425km. Čas 3:40 vs. 5:35. Takže jízda vlakem v tom okamžiku není nic jiného, než zážitek pro malé děti a možnost pro taťku dát si v klidu po cestě to zatracované pivo.
Samozřejmě, že pojedeme vlakem, protože na výlety se prostě snažíme jezdit vlakem. Jenom je to výrazně dražší.
auto ale není jen palivo… co amortizace? co pojištění, servis, STK, dálniční známka atd.? v konečném zúčtování je palivo jen ta menší část ceny za 1 km
To je sice správná poznámka, ale já toto přece neřeším jako zakázku.
Pokud jedu soukromně se svým vlastním (dávno splaceným) vozem, tak platí gumokolní paragraf č. 1: auto prostě je.
Protože všechny vyjmenované věci jsou zaplacené bez ohledu na to, jestli do těch Beskyd pojedu nebo ne.
Ty všechny věci mám zaplacené mj. proto, abych mohl odvézt děti na kroužky, dojet s vozíkem pro materiál nebo odvézt staršího rodinného příslušníka, kde je potřeba.
Ten stoleček nepůsobí moc designově , když se sklopený, působí to na mě, jak kdyby si někdo opřel o sedadlo desku z Hornbachu.
A nevím jaké mají zkušenosti ostatní, ale tyhle „pozice na nápoje“ drží nápoj při jízdě v přímé nebo mírném oblouku. Při jízdě přes ostřejší výhybky mám strach, aby se to na mě nepřevrátilo
Zase je ten velký stolek praktický na práci s notebookem. S vlastnostmi držáků souhlas, ale furt lepší tohle než úplně hladká plocha.
Co bychom my cestující směr Vysočina dali alespoň za nějaký stoleček. Pidipoličku pod oknem jako stolek nepočítám. Ač mám k RJ spoustu výhrad na jeho R9 se už opravdu těším.
To co jezdi nyní na R8 je odpad.
Schválně se přijeďte R8 ..špína kam se podíváš.
Minimálně první fotky jsou z předělané růžovovky od DB.
Podle úzkých oken to vypadá že všechny fotky
I podle toho výrazně zaobleného stropu.
Co si nejdřív přečíst článek. Píše se v něm mimo jiné: „Jde o modernizaci vozů Bm1xx po Deutsche Bahn, pro které se díky původním růžovým sedačkám vžilo označení růžovky.“.
Původně byla v článku informace že to jsou Relax+Business vagóny po ÖBB
Dva vozy Relax + Business taky dostanou nové sedačky, původní „Internet café“ AS100 a AS101 budou ve stejné konfiguraci jako A1xx a A0xx
Jeden už má a doslo přeznačení z AS001 na AS101