RegioJet modernizuje vozy třídy Relax, první už jezdí mezi Prahou a Bratislavou
Modernizovaný vůz třídy Relax. Foto: RegioJet

Do budoucna počítáme s nasazením dalších modernizovaných vozů, a to včetně kuchyňkových, říká dopravce.
Tak nevím, když to srovnám s 1. třídou v Inter-/Comfort-/Railjetech, tak v tom nic extra nevidím. Další věc – kam si naložím v dálkovém vlaku od Rgjetu kolo? Poslední – a ten největší handicap Rgjetu je tarifní politika. Na dojíždění Brno-Břeclav jsem si koupil ČD IN100, čímž jsem jen proti IDS-JMK ušetřil 1 500 Kč ročně. Takže s ČD teď jezdím po celé ČR prakticky zadarmo. Jen za tu 1. třídu si občas doplatím – z Brna do Prahy to dělá 78 Kč. Až mi nabídne něco podobného Rgjet, rád se k němu vrátím. Ale momentálně se obávám, že Rgjet… Číst vice »
Jenom pokud tyhle vozy co jezdily ve standartu Low Cost modernizuji do Relaxu,cim ten vypadek lowcostu nahradi?
Ps. A nechcou nahodou tyhle sedacky postupne hodit do tech Bussines/Relax vozu (myslim ze to jsou Ampz)
Růžovek v LC už nějakou dobu moc nejezdí, v praxi je nahradili vozy s konfigurací 2+2 do kterých se vejde více cestující. Hádám, že postupná modernizace stávajících relaxů je v plánu. Jeden z vozů už min. půl roku jezdí s novými sedadly
Bm100 nahradily Bp100/200 a Bm100 jsou teď hlavně na R8
Taktéž Bm100 nahradily i Am500
Ten vůz rsp. vozy jsou prapůvodně Apmz121 DB resp. Apümz ?
https://www.trainsdepot.org/en/vehicle/1255/apmz121-121-1-121-2-121-3-121-6
Ano, tyhle vyklápěcí okna snad ještě mají takzvaně Bm300 který jsou asi 3-4 kusy a jsou na Zličíně dlouhodobě odstaveny (avšak do provozu zasáhly taky)
V podstatě se jedná o Bm100 jen s drobnými rozdíly
V prvé řadě měl zmodernizovat všechny vozy nasazované na zavazkové linky a pak řešit komerci. Ale to bychom nebyli v českém absurdistánu
Modernizace u RJ nehrozí. Maximálně generální opravy štětkou
Proč? Tam to má jisté.
To je fakt ministerstvo dopravy na to dlabe.
Smlouva mu končí za 2,5 roku a info o tendru na další období žádné
Na R8 se má vypsat nové výběrové řízení..co nejdříve ať už regiosrot zmizí
Tak jestli se pak vrátí ČD v původní „kvalitě“ té linky, tak si moc nepomůžeme. Čímž ovšem nerozporuju, že po asi prvním roce dvou na to Regiojet začal ve velkém dlabat a ještě maximálně zdražil.
Za ČD tam jezdily béčka a vozy Beer ..sice stare ale celkem čisté. A pátek a neděle posilové vozy. To co tam předvádí RegioJet je hnus, cestujících ubylo.
Sprosté je, že ty data prostě nejsou dostupné. A to berou dotaci.
Tak tam se bude teď kopat. Jsem zvědav, jestli se toho vůbec bude chtít účastnit..
Vzhledem k tomu, že na linku z vysoka kašle a státu je to jedno byl by na hlavu kdy se nezapojil.
A to kopání neni nějak žhavé. Začli už aspon s tím 4.úsekem??
Proč, přesně naopak. Tam má smlouvu jistou..
A proč? Ony snad ČD na R Bouzov posílají KomfortJet? 🙂
Kdo modernizaci zaplatí? Vy?
Vypadá to dobře .
Ani moc ne
Béčko lepší ze
Dopředu hlásím, nechci rejpat, skutečně mě to zajímá, V rámci modernizace třídy Relax byl odebrán informační systém? Ve středu jsem viděl jeden Relax, který měl odebraný venkovní displej a místo něj byl prinýtován kus plechu úplně jiného odstínu žluté barvy, takže to bylo jak pěst na oko.
Ty lowcost vozy měly a některé ještě mají informační systém DB, často prakticky nefunkčí. Jelikož RJ mimo státní linky a astry informační systém aktuálně nemá, asi se rozhodli prostě vyjmout stávající a ničím ho nenahrazovat.
Máte někde fotku?
Jinak ano jsou odstraněny protože je umí ovládat jen jeden typ vízu který RJ aktuálně nemá (měl ale prodal jej)
Aktuální astry a Am000/Am900/B017 používají jiný systém
V článku to není zmíněno, ale byla součástí rekonstukce i instalace vakuového WC?
Tenhle typ vozů měl vakuové WC už před rekonstrukcí.
RJ již neprovozuje vozy bez vakuového WC, poslední byly Bc0xx které se odstavily před rokem po nehodě v Pardubicích.
všechny vozy Bp000 mají již vakuový WC, nebo se ještě zamykají ?
To by mě u RJ ani nenapadlo že provozoval takovédle vozy,ale zase byly starší.
Zahrnovala modernizace i použití soustruhu, nebo budem jezdit na příklepové vrtačce dál?
Tak zle jako například 162 040-0 v podání „Národního dopravce“ to u RJ nebude nikdy. Zameťte si nejdříve před vlastním prahem
Je skvělé, že když máme českého výrobce sedaček, tak se zde zvolí varianta ze Španělska. Doufám, že se vozy nikdy neobjeví na linkách R8/R23, které platí ministerstvo z českých financí a měl by tedy zde být tlak na modernizování vozů primárně s využitím českých firem. O tom, že tyhle sedačky se na Flexia nehrabou nemluvě…
Soudruhu, plánované hospodárstvo skončilo v 89tom.
Objektivně neskončilo, stačí se podívat na dnešní zprávy kolem výroby iPhonů.
Mícháte dohromady jablka a pomeranče.
Jste k smíchu.
Můžeš jezdit na stojáka, jen teda doufej, že koberce jsou český, pak to bude chtít plán C. 😀
Třeba v Leoexpresu mají v prémiové třídě sedačky od toho „správného“ výrobce. Co na tom, že jsou celé rozpraskané.
A v článku není úplně správná informace. Fainsa byla před lety koupena francouzskou společností Compin. Už je to Compin-Fainsa. 🙂
Je fajn, že vybrali tyhle sedačky, sedí se mi na nich fakt dobře. Borcad není špatný, ale není jedinný na trhu, když budeme ignorovat konkurenci, nebude mít důvod se zlepšovat.
Vzhledem k tomu, že na R23 jezdí vcelku nové jednotky od výrobce CRRC, tak Vaší kritice nerozumím. A pokud bude dostatek cestujících ochotných platit plnou cenu za dopravu vlakem, tak i o kvalitě bude rozhodovat trh a cestující svými penězi a nikoliv kraje či stát formou objednávky.
A jezdit budeme výhradně českými vlaky a autobusy 🤦♂️
Dobrá zpráva. Příklad pro ostatní dopravce. Předpokládám, že ten relax je něcop jako 1. třída.
Neni.
vas postreh je zcela spravny – Relax je opravdu doslova „neco jako prvni trida“ – – asi tak 1,66. trida 🙂
Hlavně je to jedna z mnoha ukázek že dvě třídy které nemají žádný minimální standard jsou nedostatečné a nesmyslné. Druhá třída v railjetu a druhá třída v 810 nemají společného asi vůbec nic.
Relax je podvodně 2.trida aby mohli studenti a důchodci jezdit za polovic
No, ona je hlavně cenově hákový druhá.
Plnohodnotně druhá třída podle SJT. Že je druhá třída sjt dražší a přesto dotovaná, to je fakt.
Dotována má být jen nejnižší třída což je low cost (jak z názvu plyne). Nevidím jediný důvod proč z daní dotovat těmto skupinám vyšší třídu, kterou relax ve skutečnosti je.
Tyhle vozy mají skoro 60 let, tak schválně jestli to zvládnou do sta.
Dokud nás srážka v Pardubicích nerozdělí
*Dokud je srážka u Pardubic nerozlomí!
Orient Express jezdí taky stoletejma, a jaká je to paráda 🙂 Při vší mizérii, a že tu je na co nadávat, marketingová oddělení našich různobarevných dopravců odvádějí na naší 180 let staré síti famózní práci – sice šmucik a rozhrkanej vagón, ale spousta místa a koláč za 10, vs. sice dražší, zato moderní vlak, svíca na talíři a točený pivo. Bejt na koridorech normální pokrytí 5g, většině lidí by bylo celkem fuk, že se táhnou průměrnou rychlostí 100 km/h…
A Orient Express jazdí tam a späť tú istú trasu každý deň ?
Kdyby to byl počin ČD, tak tleskám nohama ve stoje. Ale protože to je RJ, tak pomlouvám, nadávám a směji se, jak trapné to je. #StejnýMetr #Režijka4ever
Jardo, prášeček 🙂
To byl ragebait 💀
ČD už má tohle se svými vozy z druhé ruky dávno za sebou 😀
A neznamená spíš „zrekonstruovanej“ v řeči regiojetu, že je poprvý uklidili? 😃😃
Výměna sedaček není modernizace. A co modernizace vozu na lince R8 ..radši ticho po pěšině. RegioJet umí maximálně generální opravy štětkou.
Generální oprava štětkou je pořád víc než jde čekat od ČD.
Když se modernizovaly vozy bmz u ČD tak se to udělalo pořádně. To RegioJet ke dovezl a jen dal nálepky RegioJet a jezdilo se.
Ano i ne. Vždyť takové Bmz 234 jsou prakticky v původním stavu. 🙂
Jo ale jsou čisté. A bmz je x verzi a ty prošly rekonstrukcí u ČD. Na což se RegioJet vybodl.
Bmz234 jezdí na R10, špinavé vyloženě nejsou, ale že už něco mají za sebou je na nich dost vidět.
A čistota je součástí rekonstrukce/modernizace/revitalizace? Nebo jak to je? 😀
A proto jsou tak spolehlivé a na Berounkách za ně zaskakuje Béčko trvale.
To jsou jiné Bmz, řeč byla o Bmz dovezených z Rakouska, které kupoval jak RJ, tak ČD.
Na Berounkách jezdí Bmz 235, což jsou ojetiny od ÖBB po modernizaci.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz235.php
Nejsou blbý. Proč by lili peníze do R8, když jim to výnosy nezvýší?
Tak na R8 už vlastně jezdí minimum cestujících
Což je pravda, ten pokles je brutální. Hlavně ve špičkách
Blbý je stát. Má je tak pokutovat aby se tohle nedovolili.
Správny nezaujatý názov článku možno mal znieť: „Regiojet upravuje staršie vozne triedy Low-cost na Relax, výmenou presedených ušmudlaných sedačiek a inštaláciou led osvetlenia ako na operačnom sále, nechýbajú ani elektrické zásuvky” … lebo o žiadnu modernizáciu starých relaxov nejde 😉 . Btw tieto typy vozňov poskytujú extrémny diskomfort počas zimného obdobia kedy prefukuje cez oba predstavky do vozňov chlad a v lete sú zas náchylné na poruchy klimatizácie.
Jsou to hrozny nepohodlny šroty a proto jezdí stále plné i za vyšší cenu 🙂
Hnusný šedý mor. Skvělé je, že žijeme v době konkurenčního prostředí a i kdyby všichni vlakoví dopravci měli vnitřní vzhled vozů, jako měly za komunistů vlakové záchody, vždy se dá přesedlat do krásného osobního auta, které je navíc na cenu dopravy levnější.
Vy se s autem dostanete na cca 1,5 – 2,5 Kč/km?
Sám ne, ale delší trasy s rodinou to bohatě kompenzují.
Sice jsem vlakofil, ale bohužel minimálně v některých relacích je náklad i při jednom člověku v autě prakticky stejný (nižší, pokud počítám jen PHM, o kousek vyšší, pokud do toho počítám i související náklady na údržbu atd.). Navíc v mnoha případech naprosto diametrálně odlišné jízdní doby (zítra jedu Brno – Chotoviny, vlakem 5 hodin, dveře-dveře 6 hodin, autem 2 hodiny dveře-dveře).
Zrovna teď řeším víkend s dětmi v Beskydech. Jeden dospělý + dvě děti nad 6 let – měsíc dopředu a lístek jedním směrem cca 1400,-Kč (a to mám IN25!). Tam a zpět tedy 2800. Autem bych to za tyto peníze ujel přesně 4,5krát (tam zpět tam zpět tam).
Jak mám chápat mínus za objektivní informaci? Jako že mám zůstat i s dětma sedět doma na zadku? 😀
neveste hlavu – ty minusy jsou od tech, kteri bud nemaji deti, s nimiz by tam jeli, nebo auto, ktere by na to pouzili, anebo penize, ktere jsou na to potreba…………a co se tyce podstaty vaseho prispevku, u vlaku zalezi v prvni rade na destinaci – my kdyz pojedeme na celodenni vylet z Horovic na Sumavu do Zelezne Rudy s obedem na Grosser Arber , pouzijeme turisticky listek IDPK plus prihranici za 360 korun a vecer se jeste v klidu vracime zpet……….na druhou stranu ukazat rodince treba relikviar svateho maura v Becove nad Teplou vyslovene k pouziti vlaku z Horovic… Číst vice »
Mínusy máte od skalních fanoušků železnice. Já vás plně chápu.
To by mě zajímalo co máte za auto. S mojí fabií to vychází jen na dvě cesty tam a jednu zpátky. Čistě za benzín, bez dalších nákladů…
To by mě zajímalo co máte za auto. S mojí fabií to vychází jen na dvě cesty tam a jednu zpátky. Čistě za benzín, bez dalších nákladů
A jak jsme to spočítal? Pokud vidím dobře, p. Dusanh nikde nezmiňuje, kolik km to tím autem má. Odhadujete km podle ceny jízednky?
Ale zmiňuje cenu JD za 1400 Kč s In25 a dvěma dětmi do 18 let. Dle ceníku ČD to vychazí na nějakých 395 Km v případě flexi základní, při těhle vzdálenostech možná i zvýhodněnou či vázanou, kde to bude ještě více… Za 2800 mám cca 80 l benzínu – kolik toho ujedu při spotřebě cca 6l\100?
Kde proboha tankujete benzín? Já mám naftu z ONA za 29,50 a při tomto obsazení a trase spotřebu asi tak 5,6-5,7l/100km…
Autem to mám 345km, vlakem 425km. Čas 3:40 vs. 5:35. Takže jízda vlakem v tom okamžiku není nic jiného, než zážitek pro malé děti a možnost pro taťku dát si v klidu po cestě to zatracované pivo.
Samozřejmě, že pojedeme vlakem, protože na výlety se prostě snažíme jezdit vlakem. Jenom je to výrazně dražší.
auto ale není jen palivo… co amortizace? co pojištění, servis, STK, dálniční známka atd.? v konečném zúčtování je palivo jen ta menší část ceny za 1 km
To je sice správná poznámka, ale já toto přece neřeším jako zakázku.
Pokud jedu soukromně se svým vlastním (dávno splaceným) vozem, tak platí gumokolní paragraf č. 1: auto prostě je.
Protože všechny vyjmenované věci jsou zaplacené bez ohledu na to, jestli do těch Beskyd pojedu nebo ne.
Ty všechny věci mám zaplacené mj. proto, abych mohl odvézt děti na kroužky, dojet s vozíkem pro materiál nebo odvézt staršího rodinného příslušníka, kde je potřeba.
Ale většinu těch věcí platíte tak jak tak. Takže asi nikdo to opravdu nebude počítat takto, když už to auto stejně má. Nebo pak u vlaku zase přičítáte k ceně jízdenky třeba ztracený čas?
Mínus bych Vám za tenhle příspěvek nedal. Ale možná je problém v tom, že jste neuvedl, odkud a kam do těch Beskyd jedete a patrně je větší otázka, kolik počítáte náklady za kilometr jízdy autem. O tuhle debatu bych osobně docela stál.
Protože auto mám, tak počítám jen cca 2,-Kč/km za PHM. Pokud bych auto neměl a řešil půjčovnu, tak budu uvažovat cca 7,-/km. Tj. kdybych jel na tu dovolenou 350km daleko, tak to je 700t+z, k tomu něco po okolí. Tudíž bych považoval za přijatelné, kdybych v půjčovně zaplatil do 7000,-.
Ten stoleček nepůsobí moc designově , když se sklopený, působí to na mě, jak kdyby si někdo opřel o sedadlo desku z Hornbachu.
A nevím jaké mají zkušenosti ostatní, ale tyhle „pozice na nápoje“ drží nápoj při jízdě v přímé nebo mírném oblouku. Při jízdě přes ostřejší výhybky mám strach, aby se to na mě nepřevrátilo
Zase je ten velký stolek praktický na práci s notebookem. S vlastnostmi držáků souhlas, ale furt lepší tohle než úplně hladká plocha.
Co bychom my cestující směr Vysočina dali alespoň za nějaký stoleček. Pidipoličku pod oknem jako stolek nepočítám. Ač mám k RJ spoustu výhrad na jeho R9 se už opravdu těším.
To co jezdi nyní na R8 je odpad.
Schválně se přijeďte R8 ..špína kam se podíváš.
Tolik mínusů za pravdu 😀 fanoušci RJ fakt nemají soudnost.
Minimálně první fotky jsou z předělané růžovovky od DB.
Podle úzkých oken to vypadá že všechny fotky
I podle toho výrazně zaobleného stropu.
Co si nejdřív přečíst článek. Píše se v něm mimo jiné: „Jde o modernizaci vozů Bm1xx po Deutsche Bahn, pro které se díky původním růžovým sedačkám vžilo označení růžovky.“.
Původně byla v článku informace že to jsou Relax+Business vagóny po ÖBB
Dva vozy Relax + Business taky dostanou nové sedačky, původní „Internet café“ AS100 a AS101 budou ve stejné konfiguraci jako A1xx a A0xx
Jeden už má a doslo přeznačení z AS001 na AS101