RegioJet má opět velké zpoždění u chorvatské linky. Kvůli závadě lokomotivy
Vlak RegioJetu s lokomotivou Traxx. Pramen: RegioJet
Vlak skončí kvůli eliminaci zpoždění už v Ogulinu.
Vlak skončí kvůli eliminaci zpoždění už v Ogulinu.
Loni nám nepřijel lůžkový vagón ,spali jsme na zemi……
https://cnn.iprima.cz/regiojet-30086?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=5734&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=TUTT7fx8vAA-202107241046&dop_id=12745224
Nejlepší dopravce ve vesmíru, že pane Sůro.
Aspoň vidíte co jsou lidi za prasata
hm hm a když jsou ty koše na odpadky plné?
RJ 1046 dnes 12.7.2021 v Lanžhotě ve 12:49 hod. na vstupu (ze Splitu zpět do ČR) zpoždění 198 minut.
21.7.2021 samozřejmě…
Od vstupu pana Jančury na železnici jsem mu celkem fandil. Oceňoval jsem zejména jeho blahodárný vliv na úroveň cestování po železnici. Ale to, co tu čtu, mě opravdu zarazilo. Je mi líto zejména personálu, který to vše odnáší. Takto mu to Chorvatsko za chvíli nebude chtít nikdo jezdit. Při těch šibeničních obratech ta současná zpoždění nedožene nikdy. Vždyť nemůže dělat ani běžnou údržbu. Opravit nefunkční klimatizace a záchody. Za chvíli možná ty jeho soupravy ani nebudou mít čím brzdit, při té spoustě kilometrů co denně najezdí. Moc rád bych panu Jančurovi něco poradil, ale při těch obratech se asi nic… Číst vice »
Tak vrátit jízdné a odřeknout vlak je to nejjednodušší. Ale neřeší to škody, které vzniknou těm cestujícím a cestovním kancelářím. Oni mají objednané ubytování, v mnoha případech i hotely all inclusive. Tím vlakem dopravují své klienty i cestovky. Už bez možnosti storna pobytu. Ty lidi je tam potřeba dostat a stejně tak zpět.
Pak se toho ale asi opravdu nic moc dělat nedá a je to pro mě veliké zklamání. Toto opravdu zavání ostudou.
Kdyby to bylo nutné, může být náhradní autobusová doprava.
Prosím vás, neblázněte, zatím se staly dva takto závažné problémy, z čehož jeden byl způsobený živly… Já bych z toho nedělal pravidlo, i když vidím, jak tu někteří diskutující přejí Jančurovi jen to nejhorší.
Jeli jsme 27.7.2021 – vlak dojel se skoro 3hodinovou sekerou. Nejvíc to zdržel rozsáhlý požár u tratě, za což samozřejmě Jančura nemůže. Za co ale může je to, že úklid a roznášení nového ložního před obratem musel personál dělat za jízdy už 2 hodiny před příjezdem. Vlak se rozjel zpět do ČR dřív, než se rozjel náš navazující autobus do Makarske. Obdivuji, s jakým klidem to brali a jak profesionálně s námi komunikovali během čekání před oblastí s požárem, kde sami neměli informace, jak dlouho budeme čekat. V tu chvíli byl nejbližší funkční záchod ve vlaku ve vagóně 4, my… Číst vice »
Situace se opakuje, 1047 má +200 min
Sice kompletni nahradni souprava by byla mimo financni moznosti dopravce, ale nejak by tu zalohu vyresenou mit mel. Vzdyt se klidne muze stat, ze mu nekde v zahranici zustane ta souprava z nejakeho duvodu viset treba nekolik dni a co pak budou delat? Mozna by mel ty soupravy nejak stridat. Jestli ta bourkova sezona bude pokracovat, tam tim tak akorat zdiskreditujou nocni vlaky jako celek, kdyz je to ted vlastne jediny masove pouzivany nocni vlak v ČR.
Záložní souprava v zásadě existuje … v Praze točí obrat 1020 (5.55) > 1021 (20.59); tudíž je TO o plánování sestavení souprav při připravě provozu …
Točít 1020 > 1047 (16.46) a od 1046 (13.12) >1021 ….
Soupravy mít řazení identicky, včetně dělení SPLIT / RIJEKA v Ogulinu …
Mít jednu soupravu s obratem cca 14 hodin a druhou za cca 3,5 hodiny nedává smysl …
Prostě při plánování MUSÍM předpokládat zpoždění z jakýchkoli důvodů …
Včerejší / dnešní 1047 měl z Ogulinu směr Split + 240
Tohle se nedá při ostrých obratech reálně srovnat …
Dnes zatím +55min
Ja jel na počátku července do Rijeky a za týden nazpět. Obě cesty dvě hodiny zpoždění. Tam už při nástupu v Brně hodina. Zpátky z Rijeka v čase, i ze Záhřebu podle řádu. Ona je velká potíž zranění kontrola CRO/HUN a taky průjezd Maďarskem, kde má každá lokalita přednost před zpožděnym vlakem. Jinak cesta na lůžku v poho, občerstvení bylo ke koupi. Odpovídá to poměru cena-vykon.
Spíš je problém ve velmi málem čase na obratku v koncových stanicích. Jakmile je zpoždění víc jak 2 hodiny, tak už to nestíhají a vlak má hned zpoždění při odjezdu.
V celé železniční Evropě je normální, že pravidelný vlak – často jezdící v pravidelném taktu, zejména na jednokolejné trati – má přednost před zpožděným „neveřejným“ vlakem …. to není o dopravci ….
Další fanoušek přirážení nákladních vlaků… Pokud se dobře pamatuji také existovaly priority dálkových spojů…
A tohle je neveřejný vlak, Maďaři tím jet nesmí?
Nejvíc mě pobavil ten pán co volal Jancurovi přímo z vlaku, že nema smluvně pokrytou zálohu pro pro případ poruchy s národním dopravcem. On totiž i žlutý je přeci po vyhraném soudu národní dopravce.
Náhradní lokomotiva 19.07: https://www.facebook.com/colorfulRail/photos/a.292407320965580/1731290083743956
Ale to je jiný vlak – 1032, Györ předpokládaný odjezd 9.07
Ne tato https://www.railpage.net/fotografie/laminatka-continetal-railways-v-cele-vlakov-regiojetu/
Trondo? 😂
1046 ma zatim 170 min zpozdeni,to zase nestihnee obrat v Praze
Omlouvám se za předchozí komentář, nepochopil jsem, jak se přihlásit do diskuse. Minulý týden 13. července jsem se vracel z Vídně do Prahy a zcela náhodně získal možnost cestovat vlakem RJ 1050. Vedoucí vlakového doprovodu na nástupišti jsem se zeptal, jestli má volné místo do Prahy. Měla, nastoupil jsem do vozu č. 2. Mám one-ticket a tak jsem věděl, že budu muset zaplatit jen místenku. Přišel stevard, uviděl logo ČD a samosebou prohlásil, že ta jízdenka je neplatná. A zda budu platit kartou nebo hotově. Pak se podíval pořádně a vydal mi místenku. Přinesl vodu a tím poskytované služby skončily.… Číst vice »
Mam toho vlakem odjeto pomerne hodne a nikdy jsem si nevsiml, ze by Ceske drahy resily jak se dostanete dal kdyz ujede pripoj. Tak nevim proc si myslite ze by to mel resit RJ. Za chvili budete chtit po nich i vytrit rit ….
Já jezdil/jezdím na delší trasy s: Arriva, ČD, Leo, RGJ… Asi nejvíc se o návaznou dopravu cestujících staral LEO (dokonce provozoval i rozvor, myslím standartně, nikoliv jen při zpoždění).
Průvodčí/stevardi v ČD a RGJ se starali zhruba stejně (tj. musel jsem se zeptat, a po zeptání byli ochotní a výsledek byl OK).
Arriva (linka PRG-Trenčín) … se starali minimálně (ovšem je faktem že jsem s nimi jel jen párkrát a byl plný vlak, tj. člověk od Arrivy nestíhal a nedivím se mu, neboť neměl šanci).
JJ, máte recht, zlaté ČD, také s nostalgií vzpomínáte na koženky? To byla pohoda, žádný palubní servis…
Kdyby byl Jančura chlap, tak napíše na MD, že o zakázku na postrky už nemá zájem a Vectrony použije na 1046/1047. Jenže on má radši ostudu a vymlouvání na zlé SŽDC, ŽSR, MÁV, HŽ.
On se někde vymlouvá na zlé ŽSR, MÁV a HŽ?
Ty jo 5 vectronu na Chorvatsku 😳😳
Asi u toho co píšete tak nepremyslite
A co by to řešilo?
ČR je jen „západní Balkán“. Takže kdo to ví, toho zpoždění nepřekvapí… Na trajekt tak máme rezervu celých 28 hodin…
Cestujici ze vcerejsiho spoje jeste nedorazili do Splitu. Trajekty na ostrovy odjely,takze jim zbyva travit s detmi noc na nadrazi.
Berte to tak, že zpoždění s RJ je lepší než to samé s jiným dopravcem. : – )
Tak s ČD by se to spoždění nestalo, když letos vůbec nevyjely. To je věc!
Troll placený Jancurou???
Určitě, kdo nepračuje u ČD pracuje přece u Jančury, jiní zaměstavatelé v ČR nejsou.
A s kterým? Když na této trase nikdo jiný nejede. Fakt je, že OBB a ZSSK tam žádná zpoždění nenabírají.
Ani když byla trať neprůjezdná? Vlastně, oni jezdí jenom 2x týdně, tak se tomu mohli vyhnout.
https://www.zugradar.at/bin/help.exe/en?tpl=livefahrplan
Jenze Jančura má zpoždění každý den.Takže se ho přestaňte zastávat a ve většině případů si za zpoždění může sám
Byli jsme v chorvatsku s regiojet minulý týden. Brblala jsem na víc věcí, ale po čtení zpráv o zpoždění nakonec byla ráda, že jsme cestu tam i zpět zvládli jen s cca hodinovým zpožděním 😁
Cesta vlakem k moři může být skvělý zážitek. Chybí tomu ale doladit dost věcí.
Aktuálně jsem na spoji 1046 – mladý steward s jménem Jan. Hubený, vysoký. Velice arogantní chování a ještě si dělá srandu. Jako steward se může jít bodnout. Žádná ochota nebo vstřícnost. Prozákaznický přístup. Raději to nekomentuji a stewatd by měl zapracovat na projevu a komunikačním školení. Chápu, že toho mají hodně, ale já se jen slušně zeptal a byl jsem špatný!
Škoda že ten steward nemůže jít hodnotit vaši práci …
Tak hlavně aby měl na palubě dost guláše a piva 🙂
1047 ma na odjezdu z Prahy 110 minut zpozdeni,holt ta nizka cena za jizdenky se musi projevit na „kvalite“ sluzeb
Já pana Radima vůbec nemusím , ale tohle je opravdu smůla a žádná podfinancovanost. Traxx je nový . Neměl by se kazit .
solidni dopravce by mel aspon v Praze zalozni soupravu aby se zpozdeni neprenaselo
Jako ze by koupil soupravu za nekolik set milionu a tu nechal stat? To snad ne …
Tohle nebyl nový Traxx RJ, ale pronajatý…
Měl najeto ani ne 10 000km, takže to je podle vás už staré vozidlo….
Ne při 10 000km je nový
Kupe pro dva stoji 6300 korun. Letenka 2800. Ta cena vubec neni vzhledem k dobe cesty levna.
Letenka do Splitu stojí 2800 Kč? Neříkejte. S kterou aerolinkou?
litam z vidne,rychlej nez v Praze.Tenerife a zoet sem letel za 50euro,ted za 100,smartwings.Zaocensky chytam bezne za 8 a neco i min AF atd.V tomto kontextu chorvatsko vlakem je ujetost za ty prachy a hodiny ve vlaku
WizzAir létá z Katowic do Splitu už od 1000 Kč. 😉 Se zavazadlem si sice pár stovek připlatíte, ale stále je to příznivá cena, zhruba 2000 Kč. Stačí jen hledat. Já bych takhle vlakem nikdy nejel, vždyť můžu za stejnou cenu letět a budu tam za 1 a půl hodiny. 🙉
Super nápad, možná pro Ostraváky, kteří se nebojí nechat auto týden v Katowicích. A co my z Brna? Než se dostanu do Polska, budu s Jančurou v Chorvatsku i při těch zpožděních. Kdysi jsem jel s ČD do Wroclavi a tak otřesnou cestu jsem nezažil. Trvalo to věčnost a hned na česko-polské hranici nastoupil polský perzonál, který neuměl jediné slovo jinak, než polsky a mezinárodní rychlík začal zastavovat na každé zastávce v polích. Pár zastávek za hranicí mi průvodčí kreslil obrázky a dělal „hůhů ee, brrrm brrrm!“, aby mi vysvětlil, že je výluka a jede se busem. Ani anglicky ani… Číst vice »
My za kupé pro 3 platili polovinu… Za to letenku nepořídíte…
RJ 1047 ve stanici Vlkaneč ve 20:14 hod už má zpoždění 140 minut. Tak nevím čím to je. Jestli mašinou, nebo výlukami?
Ani jsem nedopsal předchozí příspěvek, a ve 20:34 v Leštině u Světlé už 155 minut. Nabírá to dost ty minuty. Jestli jsou tam nějaké polomy a pomalé jízdy? Nevím.
že by přeprahli na laminatku?
Žlutého dopravce za zpoždění vzniklé na trase nekritizuji, problém je, že jeho management slepě nebo spíše bezmyšlenkovitě točí soupravu od 1046 na 1047 s +/- 180 minutami na obrat a zbrojení ….
Ten jeho „mozkový trust“ vůbec nepočítá s tím, že by mohlo vzniknout zpoždění v důsledku nějaké mimořádnosti ….
Já bych – za cenu velkého řevu oponentů, jak se bude furt a furt muset posunovat, udělal kombinaci 1020/1021 = od 1020 > 1047 a od 1046 > 1021 ….
Ale nejsem v mozkovém trustu žlutého dopravce ….
Proč tam nejezdí s ruční drezinou?
tolik jich nemá.
Rgj pouzil na nahradnu loko tuto lamoňar
https://www.railpage.net/fotografie/laminatka-continetal-railways-v-cele-vlakov-regiojetu/
chápu to správně, že ta náhradní lokomotiva taky chcípla? 😀 tak to je pech
jo, jo , oletany šrot co státní dráhy vyřadily….a radimovi se hodí.
Přesně, narozdíl od těch samých laminátek v majetku ČDC, které jsou kvalitní a ještě nejmíň 50 roků můžou jezdit, protože jsou nenahraditelné.
Protože důvod nadávat se vždycky najde. Ikdyby odporoval předchozím prohlášením.
Dříve narozená mašinka si vzpomněla na své mládí, kdy jezdila rychle, tak to zkusila zase a ono to už nejde tak jako zamlada …
Zkuste běžet v 50. letech věku tak rychle jako ve dvaceti …
Dnes 19.7 má už zase RJ1047 80 minut
Uprimnou soustrast. Takhle to zacina.
Petržalka +163 minut
RJ vrací část jízdného u všech spojů do Chorvatska?
Cast je malo. Chceme minimalne 80%.
A za co? Přepravní smlouva byla z bodu A do bodu B… Furt byste jen chtěli zpět peníze… Buďte rádi, že jstw vůbec dojeli.
Mno kdybych si zaplatil klid na lehátku, tak by mě přestup na NAD hodně naštval 😀 to nemůže dojet se zpožděním a cyklickému přenosu zabránit náhradní soupravou (s lehátky) z Prahy včas?
Ano. Taky nas nastval. Kdybych chtel jet busem nekupuju si kupe pro dva za 6300,- tohle nespravi nejake vraceni pulky jizdneho. Den dovolene ztracenej. Autobus…
Nezdá se vám, že se všechno co se mohlo zanedbat obrací proti. Ať jsou to problémy s koridory, neřešení údržby apod. vrací jak bumerang.
Seriál na železnici se dějí věci letos pokračuje slušnými díly.
Už to začíná být mýdlová opera…
Tak s bleskovou povodní toho člověk moc nenadělá. Nepomáhá ani vysázet lužní les, který by na tom příkrém svahu zadržoval stojící vodu. Je to příkrý svah, když naprší hodně, tak voda steče ze skal dolů. A co zvětralo, to bere s sebou. Hory se sypou i švýcarům. https://mapy.cz/s/fonomebeja
Já měl teď na mysli spíše RJ, který když vstupoval do železniční dopravy tvrdil, jak u něj bude vše dobré a teď se mu to vrací. Ono asi nebude moc nepravdy na tom, že opravy mu udělají až zaplatí předchozí. Ono se to sčítá. Těch nevypravenych vlaků začíná být trochu víc než je zdrávo a kvalita vozů jde taky asi na druhou stranu než by chtěl.
Není to tak dávno co brečel, že Flix Bus podraží ceny, ale vrací se mu co on dělal taky.
Tomu se říká pech. Tak snad už si to vybrali a příště to bude v pohodě. Do toho pranýřování od cestujících i za to, co se všechno děje na české železnici. Nezávidím dopracům.
Jake pranyrovani? Tohle je ciste jejich vina, ze nechali jet vlak ktery mel ocividne zavadu hned a zacatku
Hmm kolik vlaků by muselo být odřeknuto, kdyby se řešil vypnutý trakční motor u ř. 380 jako závada, se kterou nelze vyjet z depa na trať?
Hm. Kolik primych vlaku jezdi do chorvatska?
Nebudu vas napinat – jen jeden. Takze se proste moznost toho ze nedojede musi obzvlast hlidat.
Takže cestující si nemají stěžovat, když dopravce nedodrží smlouvu, kterou s nimi uzavřel?
To že je špatný technický stav, za to může dopravce. Ale vezměte si kolik se toho děje z důvodu vyluk. A toho je, dle mého názoru, v těchto dnech daleko víc. Potřeba vyčerpat dotace ať to stojí co to stojí. Hlavně, když už, ať to stojí klidně všechno. Objizdne trasy netřeba……
Odpověď sice pěkná, ale s mým dotazem nijak nesouvisející, tím spíš, že v tomto konkrétním případě je vina vina zcela na straně RJ.
Za to určitě dopravce nemůže, když si pujcite auto a ono se po 10 kilometrech samovolně rozpadne můžete za to vy???
Asi ne
Z hlediska vztahu dopravce – cestující je pokažená lokomotiva chyba dopravce, nejde to shodit na vyšší moc/infrastrukturu,…
Jestli má dopravce vlastní opravny nebo nějak nasmlouvaný servis jeho dodavatelem(nebo záruku od výrobce), to cestujícího nezajímá.
Z hlediska vztahu dopravce – servis asi servis nese odpovědnost za nějaké % funkčnosti a dostupnosti, asi výrobce může za to že vyrobil nespolehlivý stroj s kazitky.
A Tady na toto fórum chodí běžní cestující, nebo Hlavně ti co se o to zajímají více
Dopravce jako profesionál odpovídá za to, aby měl k dispozici funkční vozy. Pokud si pronajme nefunkční šmejd, je to jeho vina.
Vy znáte příčinu závady, že máte odvahu psát něco o NEFUNKČNÍM ŠMEJDU …. Podle vaší (ne)logiky by musely být nefunkčním šmejdem všechny lokomotivy téže řady .. Pokud vám práskne trakční motor, odpojíte jednoduchým úkonem motorovou skupinu a jedete dál s polovičním výkonem, což neznamená, že jedete s poloviční rychlostí. Pokud vám odejde trafo, tak s tím nic neuděláte – pravděpodobnost, že „práskne“ trafo je tak statisticky malá, že dopravce nemá ve skladových zásobách náhradních dílů „nový“ … minimálně proto, že by mu prošla garance … když se TO stane, tak mašinka nemůže jezdit na „střídavině“ a čeká se, až výrobce… Číst vice »
My jsme na lince ze Splitu měli závadu klimatizace na lehátku. Pro šotouše nic hrozného, stejně jsme byli pořád „v okně“.
Po příjezdu do Prahy nám „přistálo“ 50% z ceny jízdného do kreditu prakticky okamžitě.
Asi u vás začali…
Spokojil se s kreditem. Čeká se, když někdo chce prachy
Pomohlo by kdyby měl příští sezónu Rijeku i Split jako dva různé vlaky, při větších zpožděních je ještě to dělení na větve zabijácké, i pro případnou NAD a tak…
Tak pokud budou vlaky dál vyprodané a RGJ sežene další vagóny a lokomotivy, tak se to asi úplně vyloučit nedá…
Bohužel i toto se prostě může stát, je to stále jenom stroj.
Muze. Bohuzel to me jako cestujiciho nezajima. S timhle musi bohuzel dopravce pocitat a kompenzovat
Už od začátku co tu lokomotivu dali na tento výkon (což je asi měsíc) mi bylo jasné že se porouchá, ta druhá už měsíc nejezdí a je totálně KO
Nechápu dispečery kteří myslí nevím čím a pošlou na nejdůležitější spoj celé firmy tu nejporuchovejsi loko (i přímo tato už měla u RJ závady které se musí opravit)
Na tento spoj jediné vectrona …
Když vám to bylo jasné, proč jste to nesdělil ing. Jančurovi .
Je-li lok ve vlastnictví žlutého dopravce koupená přímo od výrobce, je nejspíše ještě v garanci … , není-li závada způsobena nesprávnou provozní údržbou ….
Sděloval jsem to dispečerům, Radim ani nezná údaje o loko, říká že má 4 systémové mašiny na 200km
Ale má 3 systémové na 160km
A co je divné, tak 160 pouze u nás, jinde jen 140
Ten příklad co jsem řekl byl o vectronovi jak ho představoval na slovenských ICčkách
Jinak tato konkrétní může i v CZ jen 140
Na co si tady hraješ?To není modelová železnice.Ty asi taky patříš mezi ty ubožáky kolem kterých projede vlak nebo v dálce jen zahouká a hned se udělají,ani babu nepotřebují.
A vy jste jako kdo? Nebo mne snad uděláš tak, že na to nezapomenu do konce života? Nebo je to jen podle sebe soudím tebe. Tak si utři klávesnici, monitor a až budeš trochu chlap napiš.
Ubožák asi budeš Ty. Normální člověk by si totiž před pronájmem mašiny zjistil reference. Bombardier Traxx MS 2 z posledního roku výroby byly totální katastrofa. Ke stabilním softwarovým problémům, se přidalo i neskutečně mizerné dílenské zpracování. Při náběhu výroby Traxx 3 byla většina kmenových zaměstnanců přesunuta sem a na Traxx 2 šli agenturní ruce. Bombardier už v předvěsti prodeje Alstomu nenabírá lidi asi tři roky a s platy se taky nehlo. Inženýři a pár machrů byly převedení na průserovej projekt patráky Swissexpressu. Stará garda fachmanů odchází do důchodu, nový vod řemesla nejsou a místo nich je tam plno agenturních Bulharů,… Číst vice »
Já jsem vám položil dotaz, zda jste TO sdělil ing. Jančurovi – (to znamená s příslušnými důkazy) „Sděloval jsem to dispečerům“ = to je stejné, jako kdybyste si šel stěžovat na lampárnu … Pravomoci směnového dispečera jsou z hlediska toho, jakou lokomotivu šéfové pořídili NULOVÉ …. Žlutý dopravce může mít lokomotivy obou typů, u tzv. čtyřsystémové záleží na tom, jak je řešena stejnosměrná trakce 3 kV / 1,8 kV / 1,5 kV – může to být řešeno „jen“ SW z hlediska zapojení trakčních motorů a nastavením předpěťových a podpěťových ochran …. Švýcarská jednotka řady 524 od Stadlera byla deklarována jako… Číst vice »
Musím s vámi souhlasit, tady ta Akiem popelnice nadělal víc škody než užitku.
Já když jel v červnu, táhl nás Vectron
Ano na chorvatsku jsou 2 turnusy na jednom jezdí Vectron na druhém tato popelnice
Ale Radim říká, že jsou to úplně jiné lokomotivy, technologicky úplně vyspělejší než Vectron a Vectronů se chce zbavit.
To kdy řekl??? O MS2 to určitě neřekl, říkal že MS3 je nejmodernější (ikdyž s tím moc nesouhlasím)
Vectronu se chce zbavit pro vysokou cenu údržby
Nazývať pár mesačný rušeň popelnicou je trochu odvážne nie? Šak keď viem ako fíra že ten stroj nie je schopný služby tak s tým nejdem a nech si to rieši strojmajster alebo koho tam máte na toto určeného.
MS2 o sobě je popelnice pro osobní dopravu,
RJ má nákladní verzi s podvozkem jen na 140, ale je to prepapirované na 160
A že jste neřekl rovnou kdy se porouchá? Mohlo se tomu předejít.
Ja věděl že se porouchá, když se porochal i ten druhý, pokut nemají nabehano ani 10 000km, tak se ani nedivím
Po bitvě je každý generál – kdy zveřejníte důkazy, že se TO porouchá a co se TAM porouchá a hlavně, kde se TO porouchá …. Tohle vše prohlášení lze přirovnat k prognóze výsledku v tenise : stav 40 : 40 = shoda > teď to bude „výhoda“ – samozřejmě, ať kdokoli uhraje fiftýn získá „výhodu“ … Jaká je příčinná souvislost mezi nenajetím 10 000 km (asi do prvního stupně údržby – dříve se tomu říkalo provozní ošetření) a vaší hypotézou o poruchách … nebo „nám“ snad chcete tvrdit, že při provozním ošetření po ujetí 10 000 km by se na… Číst vice »
Koupil jsem nový kamion do firmy,co myslíš,mám ho provozovat na vnitru nebo poslet jezdit ven?Jak to tady čtu,ty víš vše,ve všem máš jasno.Není tě doma škoda?
Srovnávat nákladní kamionovou dopravu s železniční osobní dopravou….
RJ má těch lokomotiv více a nic mu nebrání tu loko poslat na méně důležitý výkon
Můžete prosím PT obecenstvu sdělit, co TO je méně důležitý výkon …. Je-li lok s konstrukční rychlostí 140 nasazena na vlak se stanovenou rychlostí 140 tak není co řešit … Lok původního označení E 499.2 byla konstruována na rychlost 140, ale papírově se mohlo jen 120 – na tuhle rychlost se dělala TBZ, ale na Moravě v lužních lesích z Moravičan do Červenky se dalo jet bezvadně 140 … i bez papírů se 13 – 14 „kočáry“ na háku … Pravda, pamětníci ví, že LD Ostrava „potrestalo“ zlobivou mašinku TS 01E tahající „prestižní“ vlak 104/105 Ostravan za závadu tím, že… Číst vice »
Malá poznámka k vlaku RJ 1046 do ČR, který měl být v 10.11 hod. v Brně a už by měl být někde na Vysočině. Tak zatím ještě není ani na Slovensku, dnes 19.7.2021 v 11:08 hod. na tabuli v žst Bratislava Nové Mesto avizují na příjezdu (pravidelný příjezd 8:37) prozatím 165 minut zpoždění, (může se změnit). Takže je jasné, že v Praze bude mít opět na obrat velmi málo času.
RJ 1046 v Lanžhotě ve 12:16 hod., zpoždění 165 min.
Ve finále příjezd do Prahy hl.n. v 16:46 se zpožděním 214 min.
To asi nezní moc dobře když na Hlavním v Praze zní: Hlášení o zpoždění. Vlak regiojet číslo ….. společnosti Regiojet ze směru …………………, pravidelný příjezd …. hodin, …. minut, který dále pokračuje ve směru Praha hlavní nádraží, pravidelný odjezd … hodin, ….. minut bude opožděn. Předpokládané zpoždění příjezdu a odjezdu vlaku bude asi 160 minut. Upozorňujeme cestující, ohlášené zpoždění se může změnit. Vážení cestující, omluvte prosím zpoždění vlaku.
To asi nezní moc dobře když po cestě nebo na Hlavním v Praze pokud je cílovou stanicí zní:
mimochodem, záložní loko nasmlouvana někde uprostřed streky, to je asi sprostě slovo, že?
Není, jenže ten vlak jede přes tři státy s vlastní lok dopravce …. tak je to sjednáváním „záložní“ lok poněkud složité ….
Nejede to na licence místních dopravců, s tím že RegioJetí by byl akorát steward a tarif?
já souhlasím, že to není triviální. ale pak to taky končí takto…
Náhradní lokomotiva jela do Rajky z Budapešti. To je někde uprostřed štreky, ale ne na místě, kde k poruše došlo. A teď lokomotiva v Rajce má závadu, nějakou dobu trvá, než se přijde na to, že závada se nedá odstranit na místě. Pak se musí aktivovat záložní lokomotiva v Budapešti, ta musí do Rajky dojet. Tam možná manipulovat s tou porouchanou a vydat se na cestu, ale už mimo pravidelný čas vlaku, takže tehdy, když se zrovna vejde na trať.
ale shodneme se snad, že by to nemělo udělat sekeru 10hod či kolik?
11 hodin. A ještě jsme nedojeli, už nás vezou busem. Ono se totiž nikde nepíše, že ta maďarská lokomotiva co nás jela zachránit, měla taky poruchu, takže do Zagrebu nás dovezla lokomotiva č. 3
Neshodneme.
Vypadá to, že v Rajce vypomohla laminátka, která ale klekla za Rábem. Takže když klekla sehnaná náhradní lokomotiva, musel vyrazit Vectron z Budapešti. Tím vám to zpoždění jen narůstá. A potom se ten vlak z nočního spoje stal denním spojem a jestli mají v Maďarsku s kapacitou tratí jen trochu podobné problémy jako u nás, tak se přes den na ty tratě nic mimořádného nedostane.
Nehledě na to že na spoj od toho vectrona vyjela ještě další laminatka a další Vectron
Takže se v pondělí půjčili celkem 3 mašiny
Na „chorvatskou“ hranici jednokolejka ….
Zvažte, jaké možnosti má strojvedoucí při „odstraňování“ závady … Jak odstraňovat závady se učilo za dob ČSD v lokomotiv „první“ generace, kde se dalo leccos vykrátit kusem drátu se dvěma krokodýlky – strojvedoucí byli takto školení. Viz příručky Hála – Kratochvíl „Ostraňování závad ….“ Jak zavésti nouzový provoz a při tzv. zákonité se tohle zkoušelo …. v rámci výcviku se tento postup měl naučit … Na „laminátkách“ podobně, na gorilách nebo dvojkách to šlo taky – na peršincích a esách toho moc dělat nešlo, tu a tam vyměnit pojistku v kartě regulátoru … pokud v nejmenovaném LD nebyl regulátor zaplombován,… Číst vice »
hmmm, nechci do splitu busem. a jedu split-ogulin busem…se zpožděním 10hod.
to bych ho velice miloval.
je to věcí každého soudruha jakou dopravu si zvolí…a když někomu nevadí tyto „řešení“ at si tak jede… osobně nikoho neznám kdo by tam jel vlakem ale asi každá služba m á svého kupce… kdyby mi to někdo navrhl že tak pojedu s ním tak ho ale pošlu do oněch míst…..
Já zase tolik lidí neznám, ale včera jsou potkal 3 – ještě mi nabízeli, zda nechci jet taky, že mají čtyři místa, vím o dalších dvou, kteří se tam chystají …
To že neznáte nikoho neznamená, že nejsou zájemci … já taky neznám nikoho, komu, by přímo zemřel někdo na covid … z doslechu vím o dvou nebo třech bývalých spolupracovnících …
na druhou stranu po vrácení 50% ceny jízdenky jedete skoro zadarmo.
Hmm, vy by jste se uplatnil u nás na fakultě na studijním oddělení.
Emailem by jste utěšoval studenty i vyučující divící se nad eskamotážemi distanční výuky a organizace…
Těch 10 hodin zpoždění je nepříjemných, to bych taky nadával, stát se to mě.
Ale kolik jsem zažil busů NAD, to už nespočítám, ikdyž 3 hodiny v busu je docela dost.
Jsi prd dobrodruh,bud rád že jedeš,co bys tam dělal kdyby se ti tam pokazilo auto?Chorvat by tě oškubal a s madarem asi řeč nedáš.
ja byl v dubrovniku peugeotem 206… ale tam byla cesta cíl…
Škoda 1203.
To teprv bylo maso 🙂
1988
No jo, ale to jsme byli mladší 🙂
Tyhle cesty vlakem přes noc a den to je buď fakt pro lidi co mají času že neví co s ním, absolutní šotouše do mašinek anebo pro ty co mají nějaké jízdní výhody. Já fakt ve svém okolí neznám někoho, kdo by páchal dobrovolně harakiri takovými cestami ale na dovolenou volí auto či letadlo. Rychlost, flexibilita atp.
Přesně. Moje řeč….
Další později narozený … v 60. letech minulého století byste slintal blahem, kdyby vás bolševik pustil vlakem na dovolenou do Jugošky …
To je věc názoru. Podotýkám, že nejsem držitelem jízdních výhod a jízdenku si musím koupit za plnou cenu. Když si ale koupím lehátkový lístek, tak jízda přes noc je pro mne efektivně využitý čas. Večer si totiž lehnu v ČR, ráno se probudím někde na jih od Zagrebu. Spánku si cením více než unavených nalepených očí na skle za volantem automobilu. A jízda vlakem je pro mne vždy pohodlnější než jízda ve skrčené poloze v sedačce autobusu nebo osobního automobilu. Vlak je tedy pro mne zpravidla vyšší liga. Samozřejmě, pokud se ovšem nevyskytnou komplikace na cestě. Ty se ale mohou… Číst vice »
to jo ale pokud je vetšina vlaků zpožděná pak komfort ztrácím… a pokud místo soukoromí za které si připlatím v letáku dostanu náhradní bus tak to v tomto případě není na slevu ale na odškodné za zkaženou dovolenou…. další otázkouy je jak z nádraží na ubytování….za mě bych tím vlakem nejel i kdyby mi dali jízdenku zdarma…přeci jen si chci volna užít a ne se stresovat ve vlaku…
„Pokud je většina vlaků zpožděná“ je asi podobná pravděpodobnost, jako „pokud uvíznu v koloně“. Absolvoval jsem Chorvatsko autem dostkrát na to, abych věděl, že nějaký zásek není vůbec ojedinělý.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/chorvatsko-autem-aktualne-zacpy-na-hranicnich-prechodech.A210703_090403_zahranicni_wass
Líbí se mi ta selektivní slepota. Ale jasně, při řízení v autě se člověk nestresuje vůbec.
A přesto mají vyprodáno. Asi existují lidé, kteří se nechtějí plaholčit x hodin autem s rizikem zákysu na Slo-Cro hranici, mají auto jenom na jízdu kolem komína a netroufají si řídit tak daleko, nevěří technickému stavu vozu nebo jenom nechtějí riskovat nutnost servisu v zahraničí bojí se řídit po tmě, mají zdravotní omezení, ale přesto chtějí k moři atd. Důvodů může být hafo. Stačí zkusit vyjít, alespoň v představách, ze své sociální bubliny.
To je pro lidi, kteří si čas uměj užít, určovat priority a na dovolenou tím pádem maj času dost a pár hodin je jim jedno, respektive nestojí jim za stres, kterej maj z lítání nebo dálkovejch nonstop cest autem. S partnerem/rodinou/kamarády, se kterými na tu dovolenou jedou, je jim dobře a tím pádem s nima rádi strávěj čas kdekoli, včetně kupé vlaku, jedou si na dovolenou odpočinout, ne spěchat z jedné zajímavosti na druhou, jen aby si jich odškrtli co nejvíc. Pro lidi, kteří by si nejspíš i tu cestu autem, kdyby se jim chtělo ho z nějakýho důvodu brát,… Číst vice »
jj nejlíp nějaká ožralá skupina co celou noc hraje na kytaru nedvědy a do toho chlastá pivo nejlíp z vlastních zásob aby bylo levný…dokážu si představit….
Když budete mít smůlu, narazíte na skupinu opilců dělajících problémy a bordel celou noc kdekoli v kempu, v hotelu, na trajektu, nebo si třeba zakotví loď vedle vás. V nočním vlaku by je měl personál řešit a pokud se neuklidněj, vysadit. (jak by to bylo konkrétně v tomto vlaku netuším, nejel jsem tím a ani to neplánuju, Chorvatsko během letní sezóny není zrovna můj typ destinace na dovolenou).
A teď, jakáž pomoc, budou ty Nedvědy hrát na památku…
Například mezi mladými lidmi je to docela oblíbené. Pro ně je to alternativa k autobusu, kde by museli mnoho hodin sedět přikovaní k sedačce.
alternativa je letadlo
Letadlo je na krátké vzdálenosti zřejmě nejhorší varianta, musíte se starat o zavazadla, překládat je, stresovat se o návaznost spojů, nehledě na cenu. Při cestě autem nastoupíte u domu a vystoupíte u místa pobytu. O možnostech se cestou zastavit u nějaké zajímavosti nemluvě.
zavazadla? k týdennímu pobytu potřebujete malý batůžek a do Chorvatska lítají přímé spoje a nejenom tam přímé spoje lítají prakticky do většiny evropských destinací
Ano zavazadla. A ano, starost a stres vše v pořádku přepravit z výchozího místa do cílového několika druhy prostředků veřejné dopravy.
Souhlas, ale nám se dařilo s batůžkem cestovat pouze za svobodna. S dětmi a psem to už jaksi nejde. Jak někdo psal, je to jako stěhovat vetešnictví.
My to někteří víme…ale někteří naši spoluobčané si musí na dovolenou odvézt polovinu domu…
Letadlo je alternativou pouze pokud jde o rychlost, je tam asi 10x rychleji, ale už ne pokud jde o cenu, to může být zase 5x i více dražší.
Já myslím, že chtěj kalit. Proto nejedou busem.
asi jo..chudáci ti co to nepochopí a jedou s nima….
Je vidět, že jste hodně později narozený ….
V 1964 jsem ještě jako dítě podobnou cestu absolvoval s rodiči se zájezdem ČEDOKu … v té době v podstatě jiná možnost cestování do tehdejší Jugoslávie nebyla … o letadle jste si mohl nechat jen zdát, později se létalo pravidelnou linkou – nikoli charterem do Splitu / Titogradu (dnes Podgorice). Auto v 60. letech téměř vyloučeno – možná na „prstech“ jedné ruky.
V období normalizace – jistě pamatujete – buď s CK – autobusem pod dozorem StB nebo individuálně > devizový příslib > výjezdní doložka autem – viz seriál Vyprávěj …
Tak také se chystáme do Splitu, tak snad mne přítelkyně s dcerou nesežerou za to, když budou nějaké komplikace. Beru to tak, že i cesta je cíl a nakonec je to i na přání malé, které se loňská cesta vlakem do Rijeky (a dále autobusem na Istrii do Rabacu) líbila. To její přání není mým výmyslem (byť jsem také šotouš:-)), to je fakt, který zarazil i mne, když jsem ho uslyšel. Asi se s tímto zážitkem chlubila ve škole a nejspíš nikdo jiný tento zážitek asi neměl. Jinak si to vysvětlit nedokážu. Takže i přítelkyně s cestou souhlasila a obě… Číst vice »
No u HŽPP se snad nějaká lokomotiva vždycky najde. Bych měl obavy z toho maďarského useku
A kde se najde? To se jako v Chorvatsku lokomotivy válejí nastartované v podobě záloh ve všech nádražích na trati?
Kdo psal o všech nádražích? Předpokládám že i v Chorvatsku mají někde nějaké depa, kde třeba stojí provozní záloha pro potřeby HŽPP
Depo je vždy u nádraží a lokomotivy se mohou vyskytovat i mimo depo v jiných nádražích.
Předpokládáte zcela správně – jedno depo je v Zagrebu, Ogulinu další ve Splitu …. což samozřejmě nevylučuje, že někde bude stát odstavená lok bez strojvedoucího (KNIN), spíše pro potřeby chorvatského Carga.
V případě vlaků RJ 1046/1047 je záložní lok přímo na uvedeném vlaku ….
Osmivozové vlaky jsou vozebně kryty dvojicí lok 2044 HZ – desetivozový Jadran ČD vozila jedna 2044.
Pokud dojde k závadě na jedné 2044, tak ta druhá vlak doveze – sice pomaleji, se zpožděním, ale doveze …
V současné době musíte mít obavu i v tuzemsku … Vzpomeňte na nedávný nepovedený průjezd „tramvaje“ černého dopravce stanicí Brandýs nad Orlicí … i kdyby se mohlo využít odklonové trasy z ÚnO přes Letohrad, tak jaksi k mání nejsou motorové lokomotivy pro odtažení vlaku z Letohradu do Týniště nad Orlicí a naopak … prostě NEJSOU … NA PLÁNOVANOU výlukovou akci se v rámci ČD musí stáhnout od odjinud nebo využít nabídky „jiných“ vlastníků …….
Provozní riziko. Stane se. Ale kvůli poruše lokomotivy tomu dát 12hodin sekeru mi přijde poněkud zvláštní. Ten maďarský partner asi nebude to pravé ořechové…
Není partner z Maďarska jen k tomu, aby zajistil „papíry“ a personál?
No v článku píšou o lokomotivě „kterou má dopravce v pronájmu“. Teď je otázkou koho to byla mašina…
Akiem není partner v Maďarsku, ale leasingová, od které má Traxxy…
Je to tak, 186.373 je líznutá Regiojetem od Akiemu a ta se rozbila.
Lokomotiva není „maďarského“ partnera dodávajícího strojvedoucího, ale českého žlutého dopravce …. Náhradní lok má český žlutý dopravce v Praze … i kdyby jí do Maďarska poslal, tak to není tak jednoduché … jízdu lok musíte sjednat se správcem infrastruktury (SŽ), samostatně jedoucí lokomotiva je z hlediska pořadí důležitosti vlaků „na posledním místě“ = přednost dostanou jiné vlaky; ideálním řešením je pověšení lokomotivy na konec jiného vlaku do závěsu a tak jí dopravit do Bratislavy a mezi tím projednat jízdu z Bratislavy do Rajky se ŽSR. Ten vlak ovšem MUSÍTE mít. Z Prahy jede první vlak ČD v 5.22 – Blava… Číst vice »
ale to mě jako kaštana co sedí ve vlaku nezajímá že to není jednoduché….
Zmikunde, lokomotiva má důležitost stejnou, jako vlak, na který je určena (včetně zpoždění). A ty kecy o strojvedoucím jsou taky z cesty. Běžte ty vaše trojtečkové rozumy rozdávat jinam.
No, cena za dopravu není vše. Když kouknu na časy, kdy se dostanu do svého oblíbeného letoviska na jihu Chorvatska a ještě ne bez problémů, pojedu vždy autem. Ano, za vyšší cenu, s menším nepohodlím pro mě, ale zbytek posádky na tom vydělá a ještě tam budu dle svého plánu (riziko jsou jen hranice, ale i to se dá, když je člověk připraven). To samé platí zpět. No a když se stane problém s vlakem, to se může stát, tak je to hnus. Autem to dávám za 13 hodin.
Přesně tak, cena za dopravu není vše. Na jih Chorvatska proto zásadně letadlem.
Ne, auto dává největší flexibilitu a možnost pohybu v místě pobytu. Bez toho leda předražená místní autopůjčovna. Pro rodinu je cesta autem na dovolenou jednoznačná volba nejenom z hlediska komfortu, ale i z hlediska ekonomického.
jako nezbejvá než souhlasit, ale stále je tady pár skupin lidí, kterym dává cesta vlakem smysl. třeba ty, co nevlastní vhodný vůz, jeden člověk s více dětma, který sou v autě jak pytel blech, sou i lidi co to maj problém odřídit, baťůžkáři a taky bandičky alkáčů, co si už na startu přehazujou klíče jak horkej brambor a každej dává přednost tepelortu na místo. původně mi přišla hezká myšlenka vlaků v zimě na hory, ale při tom, jaký vždycky stěhujeme vetešnictví by byl nadlidskej úkol to i přenosit z taxíku na vlak…
Vzít jen potřebné věci a nezatěžovat okolí svou cestou více, než je nutné, se také počítá. Sice na tom přímo nevyděláte, ale zpravidla oceníte totéž od ostatních ve svém okolí,
Při tomto pohledu je nejefektivnější zůstat doma a chodit na procházky po okolí.
Z pohledu spotřebovaných přírodních zdrojů samozřejmě ano.
Naštěstí nejsou jen tyhle dva extrémy (na jedné straně vzdát se všeho, co není naprosto nezbytné; na druhé straně plýtvat vším, jako by nikdy neměl přijít žádný další den), ale nekonečná škála možností mezi nimi. Takže i cizí kraje se dají poznávat a spousta aktivit dělat s rozumnými nároky na přírodní zdroje. I když si to třeba vy představit nedokážete .
Z pohledu spotřeby je zřejmě nejefektivnější cesta autobusem. Konkrétně vlak z Chorvatska byl při minulém zpoždění nahrazen asi sedmi autobusy.
Jasně…7 autobusů místo 1 elektrické lokomotivy je ohromně ekologické…
Ok 1x taška s botama a helmou, 1x taška s věcma na svah (chrániče, hadry, termohadry), 1x taška s civilem na tejden a s drobnostma, 1x servisní kufr, 2x lyže. Někteří 1x lyže a 1x prkno a k tomu druhý boty na prkno. Občas si říkám že vozit i druhý měkčí boty na odpoledne by taky nebylo od věci. Nemyslím že je v tý výbavě něco, co bych tam vezl zbytečně. O možnosti si vybavení půjčit na místě a o dostupnosti servisu sem sice slyšel, ale v kvalitě na kterou sem zvyklej je to obtížně dostupný a já nejezdím na… Číst vice »
Pokud se Vašemu autu stane to samé co té lokomotivě – tedy porucha, kterou nejste sám schopen odstranit, bude zpoždění mnohonásobně vyšší než u vlaku. Pokud funguje autoopravárenství v Chorvatsku stejně jako v Čechách, tak i několik dní. Pokud budete řešit odtah, stejně to zpoždění bude větší než nynější u vlaku a navíc je potřeba řešit „náhradní“ dopravu pro osádku automobilu. Průměrné stáří aut v Čechách je 15,27 roku, i proto možná část lidí volí vlak, protože ví, že dojedou – sice se zpožděním a nekomfortně (ale vlastně bez starostí) dojedou. V článku je popsána mimořádná událost, nelze tedy srovnávat… Číst vice »
Jistě takovou závadu na autě nelze vyloučit, ale počítejte pravděpodobnost takové komplikace s ohledem na počet přepravených cestujících auta vs. vlaky.
Tak má vlak pravděpodobnost takové poruchy stejně menší. Nemluvě o dalších komplikacích na hranicích. Na papíře je auto rychlejší. Reálně to není až tak hodně. Na hranicích můžete klidně stát i dvě hodiny.
A ideální, když se ti auto taky vysere po cestě, to je pro rodinu teprve to pravé ořechové
Když se porouchá lokomotiva, tak se přistaví nová … atrakci spojenou se zpožděním máte jako zážitek, který můžete dávat dětem / vnukům / přátelům k dobru …
Pokud má poruchu letadlo, tak to může vaše poslední cesta letadlem v „živém stavu“ …. nebo si na letadlo počkáte několik (i desítek) hodin, protože dopravce jiné nemá nebo se čeká až odněkud přiletí …
Za vyšší cenu? Pro dvě a více osoby by to už mělo vycházet líp tím autem, ne? Pokud si ho teda nekupuju jen kvůli tomu.
Mělo – nemělo… To je právě to.
Správně podmiňovacím způsobem – by „mělo“ … ale při nasazených cenách je to i pro dva vlakem RJ levnější …. neplatíte PHM, neplatíte mýtné … nemusíte hlídat rychlostní limit ….
Kdybyste měl dodržovat denní dobu řízení a bezpečnostní přestávky, jako musí profesionální řidiči z důvodu zajištění bezpečnosti silničního provozu, tak byste tam / zpět 13 hodin nejel … Po osmičce v zaměstnání by musel následovat odpočinek a ne vyrazit hned do Chorvatska … (kamkoli). Pro někoho jste (hlavně pro sebe) HRDINA, ale v zásadě jste rizikem pro ostatní účastníky silničního provozu …. Nejdéle po 4,5 hodinách byste měl mít nejméně 30 minutovou bezpečností přestávku, pak další 4,5 hodiny … následovat by měl alespoň 6 hodinový odpočinek, nejlépe se prospat někde v ležící poloze … Pokud náhodou uváznete na hranici mezi… Číst vice »
Biologické potřeby jsou do značné míry individuální a kdy se jednomu už klíží oči, jiný je stále svěží…
Což nic nemění na tom, že to řada lidí přehání a ohrožujou tak sebe i okolí. Ono jim to většinou vyjde, ale ty případy, kdy ne, bývaj dost smutný.
To je pravda, ale i ta „svěžest“ se může projevit mikrospánkem … postihuje i profesionální řidiče řádně odpočaté …
Pokud nevydržíš 15 hodin vzhůru, doporučuju navštívit lékaře
Vzhůru u televize vydrží každej. Ale řídit 15 hodin v kuse může jen pako.
Pokud si myslíš, že dovedeš 15 hodin bez přestávky udržet plnou pozornost, měl bys doktora navštívit spíš ty.
a to psychiatra nebo alespoň psychologa
A když se ti vysere auto, je to ještě horší než ten vlak
jistě, ale proto si platím pojištění a vyřídí to za mě pojišťovna. Ale stále platí, že jsem závislí sám na sobě (+ případný servis). Navíc pojišťovna zaplatí ubytování (ale i další výdaje) a jsem na tom lépe, než někde trčet na nádraží 10 hodin bez možnosti se někam dále hnout, protože nikdo nic neví. Nikdy jsem tam nejel autem starším déle než 5 let a zpravidla v záruce, takže na pojišťovnu ani nemusí dojít (nikdy jsem to nepotřeboval, přesto se jistím pojistkou). Vše má své výhody a nevýhody. Za mě vlak/bus ne (snad jedině jako nouzovka – 2x jsem tam… Číst vice »
jo, a už jsi to s tou pojišťovnou vyzkoušel?
není nad osobní zkušenost…a taková prdel to obvykle není…
Je to pro cestující nemilé, ale bohužel se to stává.
I lokomotiva je jen stroj a může se pokazit.
Přesně tak. Navíc totéž platí i o všech ostatních dopravních prostředcích.
Ano, může. Ale shánět náhradu 10 hodin??? Nejsme v Grónsku nebo na Čukotce.
Opravdu ani v Grónsku nebo na Čukotce, ale pouze v Maďarsku … jak byste TO řešil vy ….
Ts, tam můžete čekat klidně týden.
Info z místa: Zatím od posádky víme jen to, že je pokažená lokomotiva a čekáme na novou, která přijede od Budapešti. Nic víc. To moc nechápu, Regiojet má naše čísla, maily, klidně mohl poslat info, chudák posádka je přetížená podáváním informací a kávy.
Vy jste stále v Gyoru?
I am here, open the link
https://mapy.cz/?x=17.744584&y=47.688352&z=15&ma_x=17.744584&ma_y=47.688352&ma_t=I+am+here%2C+open+the+link&source=coor&id=17.744584%2C47.688352
Trosicku za Gyorem. Ted k nám připojili novou lokomotivu. Na perónu probíhá zábava, ve vlaku je nějaká hudební skupina, hrají a lidé se baví.
Nezávidím:(
Proč? Třeba nehrajou špatně : )
Po 8 prechádzal vectron 3bobule cez Komárom smer gyor
9:03 – Posádka zahnala cestující zpět do vlaku.
9:20 Stále stojíme na místě, podivné je, že nás teď předjel nákladní vlak.
9:24 Vlak vyjel.
Takže skoro 11 hodin zpoždění?
Asi tak nějak, přesné zpoždění spočítám na odjezdu z Budapešti.
10:35 Příjezd do Budapešti. Překvapivě tu nastupuje docela dost lidí. Vypadají unaveně, možná jim lehátko i v poněkud nezvyklou dobu přijde vhod.
Vyspí se po probdělé noci…
Proč podivné? Pokud nepojedete výrazně rychleji, nedává smysl pro pár minut zastavovat těžký náklad.
Náklad asi někde uhnul, z Gyoru do Budapesti jsme jeli 140, místy 160 km/h.
A co by vám sdělili na mobil nebo mailem ? K čemu vám ta informace bude ? Prodáte jí dál a za utržený peníz si něco koupíte ..? Vyndejte si knížku a klidně si čtěte … nemáte knížku – vaše chyba …. Že se čeká až přijede náhradní E lok ? Uteče vám něco – jste na dovolené … Já + dalších cca 150 dalších jsme v roce 1983 strávili v Leningradě + 48 hodin. Nejdříve 24 pro nepříznivé povětrnostní podmínky na letišti Pulkovo, pak další 24 pro technickou závadu na letadle IL 62 ČSA. Závada se projevila v okamžiku… Číst vice »
Kdybychom dostávali informace SMSkou (mailem, rozhlasem) tak by se hlavně odlehčilo posádce, které se neustále někdo vyptává. A třeba my bychom mohli předběžne zavolat ubytovatele, a nějak dohodnout pozdější příjezd.
11:05 Odjíždíme z Budapešti. Zpoždění je tedy rovných 11 hodin, což se dobře pamatuje, a uvidíme, jak se bude vyvíjet dál. V Budapešti jsme změnili směr jízdy, snad je to tak správně, v okolí pozoruji mírnou nervozitu, jestli se nevracíme.
Směr máte správný, je to úvraťová stanice:-)
Výborně!
Slyšel jsem paní stevardku jak nějakým lidem povídá, že končíme v Záhřebu a pak bus. Ale nevím, zatím tu pořád nezazněla žádná oficiální informace rozhlasem.
11:39 Proběhlo hlášení, jedem jen do Záhřebu, pak bus do cílových destinací.
12:48 Přišla nám vysvětlující SMS, zdá se, že když máme zaplacenou návaznou dopravu, tak nás autobusy ze Záhřebu zavezou přímo do cílové destinace.
Ta vaše online reportáž z místa je přímo úžasná. Děkuji.
Dík moc.
14:00 Personál se opravdu snaží, jídla i pití se zdá být stále dostatek. Snad už neprojídáme to, co bylo určeno na zpáteční cestu.
15:05 Dorazili jsme k Chorvatské hranici a čekáme, co se bude dít.
15:30 Stále stojíme na chorvatské hranici. Maďarský celník nám důkladně zkontroloval pasy, chorvatská celnice pasy jen omrkla a pak zkontrolovala covid dokumenty. Ale jen je prohlédla, u nás nepoužila žádnou čtečku.
16:03 Vyrážíme směr Chorvatsko. Zase měníme směr jízdy, podle mapy je to asi OK. Zklamáním je spíš ta hodina času, o kterou nás celní procedury připravily.
16:25 Byli jsme rozhlasem informováni, že zhruba za hodinu dojedem do Záhřebu, a na jaké tam budem přestupovat na autobusy.
16:45 Většina lidí už je usazena v autobusech. Na to, jaká masa se vyvalila z vlaku je organizace dobrá, všechny busy už tu čekaly, hned u nádraží, nechápu, jak se jim tu podařilo zaparkovat. Myslím, že je to dohromady třináct autobusů.
K předchozí zprávě oprava, čas je 17:45
Do Záhřebu jsme měli přijet v 5:23, a přijeli jsme cca 17:30. Tedy zpoždění víc než 12 hodin!
19:57 Na palubě našeho autobusu zavládla spokojenost, protože jsme zahlédli moře.
Dobro došli!
Jojo. 12 hodinek. Krasny. Uz se tesim na odpoved RJ na muj email
21:15 Příjezd do Bašky! Zítra ještě spočtu zpoždění, ale ten bus ze Záhřebu byl vlastně oproti vlaku dost rychlý, to tak nějak opticky vylepšil.
díky za skvělý on-line 😀
Dékuji moc, snažil jsem se.
Do Bašky jsme původně měli dorazit ve 12:40, takže z tohoto pohledu je zpoždění jen 8:35.
Busem z Prahy do Splitu 16 hodin, s RegioJetem 30 😀
Šak kurňa, zítra je taky den…
I autobus se může porouchat, neřku-li něco horšího.
Před x(10+) lety jsem jel autobusem do Chorvatska a kleklo něco v motorovem prostoru, asi alternátor. Z česka poslali auto s náhrandím dílem. Sekera nějak 6 hodin.
Brrr, NAD Ogulin – Split.
proc brr? cele je to po dalnici, pohoda klidek
Běžný cestující to celkem přežije. Ale pokud bych tu cestu pojal jako šotovýlet, abych si za světla projel trať z Ogulinu do Splitu, tak budu hodně nas*anej.
Šotoušům nezbývá nic jiného než to vzít klopidlem. Ve dne se projet jen Knin – Split… kus koleje z Ogulinu na „triangl“ osobákem …
Doby „jugoslávských“ vlaků skončily nesmyslnou válkou … a to se z Kninu jezdilo přes Bihač …., do Ogulinu něco „sem tam“ …
Třeba to vyjde cestou zpátky.
Řekl bych, že běžný cestující bude z 12 hodinového zpoždění dost otrávený, když to řeknu hodně kulantně…
S kuframa?
a?
vy budete asi mlada generace, ze? prozradim vam tajemstvi … cele generace cechu sjezdily chorvatsko (drive jugosku) autobusem … a sebou meli kufry… a dokonce i s pastikami, matracemi, slunecniky a dalsim nacinim…. takze ano, i s kufry
A ty generace zily podle hesel: „To je dobry“ a „Nejak bylo, nejak je a nejak bude“
no jo… a dneska? snowflake generace, ktera neni schopna se jakehokoli prizpusobeni, improvizace… vse je problem
…. aneb ONO TO NĚJAK DOPADNE …
… a byli – včetně dětí šťastní, že se do Jugošky dostali ….
A s přestupy navíc? Jako jo, dá se, ale radosti ta překládka moc nepřidá. Leda je vezmou tím busem už přímo, jako by jeli původně.
oh, tragedie strasna… prelezou do busu.
wtf? to myslite vazne?
Vy jste hloupy?
No vidíte, a ještě dříve se na žádné dovolené nejezdilo a ještě předtím lidi chodili všude pěšky, protože nebyla dráha…tam začalo to rozmazlování, to je ten prvotní problém.
A ten kufr se nevejde do zavazadelníku? A ty 4 hodiny tam nevydrží? A cestující bez něj taky zajde na lepru?
No…nedivil bych se…
Nezapomeňte, že někdo jezdí i návaznými autobusy třeba do Drveníku nebo dál a to je z Ogulinu asi 400 km. Třeba pokud bych jel já z Brna, zaplatím si lůžko a třeba vlastní kupé kvůli soukromí tak by mě pořádně naštvalo, když na půlce trasy lůžko se soukromín nebude a budu se muset mačkat v autobuse a jen za směšných 50%. A nehledě na to, že tam dorazím o půl dne později.
souhlas, RJ v tomto případě nebrat. Zlatý autobus pro ty co nechtějí řídit, doveze tě naráz za 10-12 hod až k hotelu. Nedokážu si představit takovou sekeru mít s malými dětmi….
Naopak, děti je potřeba připravit na život, ne na bavlnku. A ty úplně nejmenší naopak na tak dlouhé cesty vůbec nebrat.
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
Na druhou stranu riziko zpoždění patří k cestování libovolným dopravním prostředkem i ve zcela reálném, naprosto nešoto světě.
jasně, hlavně že je to se slevou…
No co, půlka trasy, půlka jízdného. Nežijeme ve světě kouzelných hůlek, nesnáze nastávají. Já bych byl rád, že dojedu. Půlden se dá přežít. Ne každý den je holt posvícení.
Jo, problémy můžou být a půlden se dá přežít, to rozhodně. Ale už je to takový zpoždění, že bych vzhledem k těm komplikacím považoval za vstřícnost firmy vracení celýho jízdnýho, půlka je spíš taková OK, ale nevím, jestli to stálo za to a příště radši nedat přednost konkurenci…
Nevztahuje se na to náhodou nějaké nařízení EK? Je to pravidelná mezinárodní doprava.
Ton neni pul den. To je celej jeden den dovolene v pr*eli.
pokud jede nekdo pres pul evropy vlakem, a v destinaci ma jeste nejaky negarantovany prestup buhvikam…. je to jeho problem. ja bych do toho nesel.
Presne tak, a to se nam prave deje. Uz jsem poslal RJ zadost o vraceni jizdneho.
Zpozdeni ok, stane se, ale ne 11 hodin. V dobe kdy budeme ve Splitu se ta kam potrebujeme nedostaneme.
Pokud se vám nějak ozvou napište to sem. Zajímal by mě výsledek jak to dopadlo.