RegioJet je nakonec druhým nejlepším dopravcem v Evropě. Polepšil si po odhalení chyby
Lokomotiva Traxx společnosti RegioJet, Brno hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Blamáž při sestavování žebříčku. Autoři započítali nesprávné ceny u švýcarských drah.
Proč jsou asi ČD nejhorší v kategorii přesnost? Podívejte se, jakou vozbu zajišťují a uvědomte si, že ty osobáky jsou až na konci důležitosti při organizování a řízení dopravy. Naproti tomu má RJ většinu vlaků v režimu mezinárodní rychlík a ten má téměř vždy přednost před vším ostatním.
Kdo je ze Švýcarska, může mít ten Halbtax nebo Generalabo.
Kdo je turista, může jet na Interrail, který je v případě Švýcarska snad relativně nejlevnější (ve smyslu poměru „cena vs. užitek“ u Globalpassu) – platí u skoro všech dopravců, bez jakýchkoliv rezervací/příplatků, přesto znamená možnost využití vysokého počtu švýcarských spojů.
Naopak relativně nejméně (ve srovnání s alternativami) se tato jízdenka vyplatí tam, kde spojů jezdí málo, jízdné by i tak bylo relativně levné + i tak je vyžadována povinná rezervace (= asi něco rumunského?).
O důvod víc, proč si o takovém žebříčku tzv. myslím své.
Opakovaný vtip už není vtipem.
Atori tohohle zebricku by se meli taky obcas projet vlakem a zjistit jaka je realna situace.Tyhle ty zebricky vycucane z prstu si muzou strcit za klobouk
autori
Jsem rád za Žluťáska,fandím mu čím dál víc. Začal jsem s ním jezdit trasu Karlovy Vary – Praha – Čop , a ani po té všeobecně známé katastrofě se jeho lůžkových vozů nebojím. Co mně ale nadchlo,je jeho Lounge na Hl.n., kde mám až 60 minut na to,abych se nacpal výbornou zmrzlinou,která je , jako veškerá tamní nabídka, zcela zdarma! ČD jsou bez šance! A to ještě není všechno, v lůžkových vozech Praha – Čop cestující dostávají polopenzi ! Kromě snídaně před dojezdem je i na začátku cesty večeře – docela chutný paprikáš a ještě jedno jídlo na výběr. Takhle… Číst vice »
*lehátkových vozech
Na slovech nezáleží. Záleží na tom, aby byli zákazníci spokojeni.
Milan je typicky příklad člověka, kterého si něčím zadarmo koupí i ďábel :-). Nebrat ve zlém prosím je, prostě vidět, že takhle se to má dělat a Regiojet to dělá dobře když mu to přitahuje zákazníky. Jen doufám, že tu nebudeme mít více Milanů před volbami :-). Berte tento příspěvek trochu s nadsázkou 🙂
Mně se ten příspěvek p.Milana taky líbí. Jako prostý knecht si vždycky si rád počtu o tom, jak cestují zámožní lidé. Kdysi byly mezi služkami oblíbeny romány o vášních továrníků a sekretářek. Ostatně i taková „Vražda v Orient-Expresu“ od A. Christie je čtivou sondou do světa vznešených a mocných lidí. Jen považte, ty postavy: kněžna, diplomat, gangster, ba dokonce i ředitel železniční společnosti! Maje v úctě dispozice o nutné skromnosti, vyhlášené vedoucími představiteli státu, nemám ani v nejmenším touhu nákladně cestovat lehátkovým vozem, do „lounge“ bych si netroufl ani nahlédnout a nějaké stravování během jízdy vlakem je pro mě něco… Číst vice »
No, já jsem si ten příspěvek přečetl pro jistotu dvakrát a jsem na rozpacích, jestli náhodou pan Milan nesnaží o to být tím, čemu se dnes tak pěkně říká „Influencer“. Rozjásanost jeho příspěvku mi připomněla optimistické úvodníky denního tisku 80. let před tzv. významnými dny, zejména koncem února, začátkem května a listopadu.
Pokud by ale pan Milan byl opravdový lovec výhodného nákupu, tak doporučuji vyjet vlakem na zcela opačnou světovou stranu :-). Když je tak zatížený na tu zmrzlinu, mám tady pro něj jeden tip:
https://www.prospektangebote.de/geschaefte/edeka/angebote/eis-angebot-46448905/
Veškeré průzkumy se dají ovlivnit, nejlépe už při zadání budoucího hodnocení. Neexistuje soutěž, kterou nejde „ušít na miru“.Nicméně, jako fanda modrých děkuji za konkurenci a gratuluji k tomu, co se jim povedlo. Ať v roce 2025 vyhrávají zákazníci a ne spory mezi dopravci a nebo mezi dopravci a servisem infrastruktury. V osobní i nákladní dopravě.
Tady se na žluťáka furt hnoji a stačí nezávislý pohled nezastřený modrou barvou a hle… Holt jsou asi fakt dobří, Dráhy by se měly přiučit…
Vy mě bavíte 😀 většině je nějaká šotoválka ukradená, ale vidí jaké služby RJ poskytuje
Mluvíte mi z duše. Je hezké číst jak modré mozky kňučí, když se dozví pravdu.
Jakou pravdu? 😀 to berete vážně pochybný výzkum 😀
Už kňučíte.. Takže mám pravdu.
Vy mě bavíte 😀 každý.komů nevoní žlutá špína je modrá guma 😀 😀 😀
Já mám pravdu a ostatní kňučí. Tak jo, jasně, takovejch tady bylo…
Už si zase za ocasa.
Výzkum???
🙂 🙂 🙂
Jako, že je lepší ty ojetiny z 80.let vs ComfortJety? :D.
To není o modrém mozku, ale reálném pohledu na věc…
Ono je o kvalitě tohoto žebříčku dost vypovídající i to, že ten váš „nezávislý pohled“ něco vypustí na veřejnost a za pár týdnů to (zřejmě po něčí intervenci) musí opravit s tím, že se spletl :-). Kritéria hodnocení jsou možná správná, ale váhy mezi nimi byly patrně stanoveny velmi subjektivně. Pro selský rozum stačí jen to, že ÖBB se umístily až za naším RJ. Bylo by zajímavé porovnat cenu jízdného přes kupní sílu obyvatelstva, nebo ještě lépe to prokombinovat skrz rakouský „KlimaTicket“ (který je i pro Čechy levný a má mnohem větší užitnou hodnotu, než náš slavný „OnéTicket“. To by… Číst vice »
Bohužel pořád nezohledněna chyba s posuzování flexibility tarifu u DB vs ČD/RegioJet/ZSSK.
I zbytek předchozí kritiky stále platí.
Pořád ta věc popírá vlastní metodiku.
Podobně jako „Praha má nejlepší MHD“. No, když je podstatným kritériem cena, tak ano 🙂
Cena je ale důležitý ukazatel.
A teď jaká cena? Jednorázových jízdenek (jejichž platnost se napříč městy také liší)? Nebo ročního předplatného?
Srov. i s cenovou „metodikou“ v tomto žebříčku.
Diskuze dle očekávání 😀 Tak posíláme pěknou písničku https://www.youtube.com/watch?v=g0a80eYHrhg
Zdravím všechny, detailněji jsem prošel celý report i přiložená excelová data a zkusím zde shrnout, jak porovnává „výzkum“ naše dopravce ČD a RJ: Jízdné (ČD 8,1 Bodů, RJ 8,5 Bodů). Např. Praha – Brno (ČD 295-329 Kč, RJ 179 – 359 Kč ) Praha-Ostrava (ČD 324 – 460 Kč, RJ 259-449 Kč) Dochvilnost do 5 min zpoždění (ČD 3,4 Bodů RJ 6,1 Bodů) – u ČD bráno v potaz procento z výroční zprávy 2023 67,8 % ( bez ohledu na viníka). U RJ procento z webu Transportminutes za rok 2022 89,2%. Dle stejného serveru má ČD za rok 2022 89,5… Číst vice »
Booking Experience (ČD 5,6 Bodů RJ 7,8 Bodů). Rozdíly v hodnocení – vlaky RJ se dají rezervovat na TrainLine a Omnio a Hodnocení mobilní aplikace – Průměr za Google Play/Appstore, ČD 4,8 RJ 3,07. Kompenzace (ČD 6,7 RJ 7,5 Bodů). Rozdíl je, že ČD u zpoždění nad 120 minut 50% kompenzace, RJ nad 120 minut 100% kompenzace (pouze u jízdy do 3,5 hodiny) Experience ( ČD 7,8 RJ 8,1 Bodů). Dáno rozdílem v průměrné rychlosti na vybraných tratích: ČD 78,9 KM/H (tratě z Prahy do Ostravy, Brna, ČB, KV, ÚnL, Zlín, HK) a RJ 95,6 KM/H (Tratě PHA-Brno-Bratislava/Vídeň a Brno… Číst vice »
Speciální jízdné a slevy => Shodné hodnocení 7,5 bodů
Noční vlaky=> Shodné hodnocení 6 bodů (hodnoceno dle počtu nočních spojů. ČD 4 spoje (2x PHA Zurich, PHA – Budapest, Bohumin – Leba), RJ 2 spoje (Przemyšl, Košice)
Další zvláštnosti porovnání různých evropských dopravců: 1) V rámci kategorie Speciální jízdné a slevy je vyhodnocováno zda dopravce nabízí Rodinné jízdné. ČD však rodinné jízdné přímo nenabízí, nabízí „pouze“ skupinové jízdné (Hodnocení ČD 7,5 Bodů, Trenitalia (10 bodů) 2) V rámci Experience se hodnotí dostupnost wifi, občerstvení a zásuvek (plní téměř všichni dopravci, posledním pod-kritériem je rychlost vlaků – zde samozřejmě nevíce bodují SNCF (díky započtení pouze vlaků kategorie TGV) DB (vlaky ICE) a Trenitalia (pouze FR). Kdežto u českých dopravců je kromě spojů EX (SC, RJ, EC, IC) použito i kategorie R (Brno-Ostrava u RJ a další u ČD… Číst vice »
Mínusovat nemusíte, já ty data do toho reportu nedodal. U nočních vlaků je zdrojem Night Train Database na webu Back on Track. Sám jsem to kontroloval a skutečně tam jsou uvedené jen zmíněné spoje. Ostatní noční vlaky v ČR jsou vedené pod jinými dopravci (OBB, PKP, ZSSK, ES, MAV).
Tímto omylem, autoři pouze a jen potvrdili, že vlakem snad nikdy nejeli. Pokud skutečně změna ceny u jednoho dopravce udělá skutečně takový skok. Pak celá metrika je navržena hodně prapodivně.
Souvisí to tak trochu s tím že ekologická hnutí používají veřejnou dopravu jako sociální službu, uměle tlačí na nízkou cenu, ve snaze přilákat lidí z aut do vlaků.
Nevím zcela jistě zda někoho nalákají na sice levné, ale přeplněné, zpožděné, nenavazující spoje. No když to bude ještě špinavé tak na to rovnou zapomeňte. Právě čistota vozů nemá v této studii téměř žádné vyhodnocení.
Zase co si chceme nalhávat, cena je jediný parametr a přitom hodně důležitý, kde může veřejná doprava zvítězit. Komfort, variabilita a rychlost ( u kratších vzdáleností) je nereálná. A ekologie reálnéě zajímá tak 5% lidí a ty by v zájmu ekologie měli především veškeré cesty omezit co nejvíc, protože to je nejvíc ekologické.
Ale jinak souhlasím cena by ve výpočtu neměla dělat vůbec nic tu určuje zcela něco jiného než kvalitu dopravce.
Já tedy nevím ,ale cena za jízdné by v tomto pseudo žebříčku neměla hrát vůbec roli. Jinak je ale u nás Regiojet rozhodně spolehlivější než ČD. S ČD snad každá druhá jízda změna řazení ,chybějící vůz první třídy ,stará áčka ,béčka na EC – ostuda!. U Regiojetu jsem s tímto problém neměl ani jednou i když je pravda ,že těch jízd Regiojetem jsem měl o hodně méně než s ČD. Jinak můj žebříček dopravců ,kterými jsem letos jezdil by byl takový :
ÖBB – 9,5/10
SJ (Švédsko) – 8,5/10
MÁV -8/10
Regiojet – 7/10
ČD – 4/10
No a zrovna do toho vstupuje další nuance:
Když u ČD chybí Bmz, nasadí Béčko. Kvalita utrpí, ale člověk dojede.
Když u ÖBB chybí Bmz, nenasadí nic. Kvalita neutrpí, ale člověk nejede.
ČD NAD nějak se zařídí a nějak funguje. RegioJet NAD nějak jeďte. Ve velké většině případů NAD ČD. Taky spolehlivost.
Ano RJ tak funguje…
To jsem zvědavý jak bude fungovat pravobřežka až tam začne jezdit jen žluták. Zatím tam všechny průšvihy vyžírají CD.
Nepojede se, RJ neumí vyřešit nic.
Tak Regiojet nic jiného nemá, tak nemá co měnit 😀
A mrtví cestující po zaviněných nehodách jsou také v posuzováni?
Nesestavuje žebříček nějaký příbuzný pana Jančury? Objektivně řečeno, p. Jančura svým příchodem na železnici byl štikou v zatuchlém rybníčku, rozjel konkurenci. To se mu musí nechat. Avšak ty časy minuly, možná usnul na vavřínech a dnes má nedostatky v základních věcech, jako je čistota atd.
Co na železnici, ale jak zkultivoval (čti zničil) ty hulvátské, sprosté a pochybné regionální autobusové dopravce, kteří si z cestujících dělali dobrý den takovým způsobem, až to možné nebylo, za to má u mě palec nahoru navěky. Že přežil příchod flixu má od karmy za to, jak to tu pozvedl.
To ano, ale ty spoje dost utlumil… rychly bus Brno-Ostrava není, Brno-Wien taky jen pár spojů…
Na štědrý den jsem jel brno-ov. Děkoval jsem zaspání díky kterému jsem nestihl kafe. Při nástupu jsem míjel záchod s otevřenými dveřmi který vypadal jak v košičanu v 90′ a než ho použít to bych raději vystoupil i v přerově. Čalounění sedačky jsem překryl běžeckou bundou, pravděpodobně je uklízecí četa používá k utření vagónů a to zvenku! Nevím jak jinak by mohlo být tak špinavé. Business ty vole.
Košičan byl ve své době luxusní spoj. Jestli jste nás chtěl vyděsit, měl jste použít slovo Laborec nebo Vihorlat.
vystrašit? to né, ale vzpomínky na cesty do košic mi prostě RJ evokuje naprosto spolehlivě.sedačky smrdící potem, zažraná špína, hlučné vagóny, toalety které vyvolávají dávení. navíc ta velmi častá nadměrná konzumace alkoholu, kterou stévardi neřeší.
Kontaktujte Evropskou federaci pro dopravu a životní prostředí a seznamte je se svými poznatky, nejlépe podepřené fotodokumentací.
Nemohu ale garantovat, že si uvědomí, jaké ze sebe, svými „žebříčky“, dělají kašpary.
Možná, že celý „žebříček“ měl jen jeden důvod, dát na vědomí, že existují a že potřebují peníze pro své další žití.
Na štědrý den jsem jel brno-ov. Děkoval jsem zaspání dí
Silvestrovský žertík?
A byly se ty osoby které sestavovaly ten žebříček, projet třeba v rychlíku RegioJet? Já nikdy v žádném vlaku nezažila takovou špínu jako v rychlíku této společnosti
Zcela uprimne Arriva taky nekdy s Koprivaky navari…
To teda moc nacestováno nemáte.
Fakt se chcete srovnávat s balkánem?
Moddrogumní zaslepenci by si aspoň na Silvestra mohli dát s hejtováním Radima Jančury pokoj a zamyslet se nad tím, jak tento pán přispěl svým působením k rozmachu jejich vlastní firmy. I v příštím roce…
Jaký podíl má prosím Jančura na Evropských dotacích, které z velké části hrají v obnově vozového parku?
Nevím, proč?
Tvrdíte, jak Jančura pomohl rozmachu ČD,ale za tím stojí především dotace.
Kdyby se tu před 15 lety neobjevil, jezdíme všichni v béčkách dodnes a o wifině nebo klimatizaci se můžem nechat leda zdát. České dráhy by se na to 5. místo nikdy nevyhrabaly kdyby je nepřinutil…
A ochota objednavatelů platit za nová vozidla.
Tak budeme jezdit asi navždy starými vozidly . Opravdu vaše myšlenkové pochody jsou úchvatné.
Máte smůlu nedáme pokoj.
O tom nerozhodujete vy😀
Jančura hlavně přispěl k rozvoji Českých Drah.
Pardon, ještě jsme zapomněli publikovat doplňující hodnocení.
Nejlepší drážní vozidlo 810-010-810pk
Nejlepší jídelní vůz B249
Nejlepší infrastruktura SŽ
Dej si facku!!!! Alespoň tě to probere… ČD ani jiný dopravce NEMÁ nic společného se stavem infrastruktury (koleje, peřiny, nádraží)!!! Pro srovnání stejně tak autobusový dopravci nemají nic společného se stavem infrastruktury ( silnice, autobusová nádraží nebo terminály) Navíc či se týče kolejí a přidružené infrastruktury – Správa Železnic masivně investuje do oprav kolejí, nádražích budov a přestaveb nádraží na normované peřiny 550 mm nad temen kolejnice, výtahy, někde i eskalátory, staví/rozšiřuje podchody a protahuje je skrz celá kolejiště na protější stranu měst aby je bezpečně propojila, dává digitální informační panely co pár metrů i v podchodech, od ledna 2025… Číst vice »
Tak ty jsi dneska asi už pil hodně. A koho zajímají nějací Němci, když světový lídr je Čína?
Narazil jsem na (pro mně nepředstavitelnou) informaci (2022), že síť vysokorychlostních železnic v Číně má délku více, než 40 tis. km.
https://www.armadninoviny.cz/zeleznicni-supervelmoc-cina-expanduje-a-posouva-hranice-mozneho.html
Jeďte arriváckým šrotem bez klima v létě z Prahy do Liberce a pak něco pište vy fungl nový vlaku.
To beru jako diagnózu -protože neznám nikoho kdo by dobrovolně jel do Liberce vlakem když tam je mnohem rychleji žlutým autobusem…
Vychválíte SŽ až do nebes a tady píšete, že do Liberce vlakem je diagnóza. Já myslím, že diagnóza je spíše Všejanská a Bezdečín ská spojka a další úseky na Liberec.
Rád bych. Žádný takový vlak ale bohužel nejezdí.
Normované peřiny dokážu taky ocenit.
…zejména v tzv. „lůžkových vozech“ druhého nejlepšího dopravce.
Málo velkých písmen a vykřičníků.
Za mne je to navoněná bída. Společnost vám garantujeme nějaký komfort, který nakonec přetížený personál nestíhá realizovat.
Kolik asi Jančurák za to druhé místo zaplatil??
Ať se projedou na lince Kolín Ústí 🤮
Se Siriusem to je fajn svezení 🙂
Když má člověk 150 cm…
Sirius je jen naleštěná bída. Zkusil jsem ho 2x, včetně jejich jedničky.
Dvojka ok, to by se asi dalo přirovnat k běžným vozům, co například provozují ČD na Slováckých Express, ale jednička, ať se snaží působit honosně, tak je v detailech strašně „laciná“, od rozmístění sedaček, po zásuvky. Nehledě na systém, který prodává místenky nesmyslně, na neexistující místa.
na tom je krásně vidět, jak se takové hodnocení vytváří, zpravidla od klávesnice, tedy někdo si za jedno odpoledne projde webovky a sestaví žebříček. Bohužel vidno, že ani u toho není zrovna třikrát pozorný.
O nějaké osobní zkušenosti, to jak ty vlaky vypadají (jakékoliv, nyní se nebavím jen o RJ), jaké skutečně nabízejí služby apod. tedy není řeč. A každý mi dá asi za pravdu, ze často se webové prezentace od reality značně liší… tedy vyplývající hodnota takových žebříčků je za me minimálně diskutabilní
Tarifní systémy tzv. „národních dopravců“ jsou záměrně dělané tak komplikovaně aby se v tom běžný uživatel ztratil a po ničem dalším už raději nepátral. Dokáže to otrávit celkem zkušeného cestujícího…
Když němci můžou cestovat celostátně za 58 EUR/měsíc. Tak naše jízdné s minimálně 2x nižší kupní silou je předražené – ať už TR10, IDSJMK nebo SJT. Zajímalo by mne. Kolika lidem RJ na lépe integrovaných rychlících vnutí své předražené jízdné.
Podívejte se na cenu dálkových vlaků DB
A co teprve srovnání cen za dálniční známky!
Autoři ať se projedou z Bohumína třeba do Přerova slavným RegioJetem. Pravděpodobně projdou 3 vagóny, než najdou funkční WC a u toho budou míjet bordel všude jak v dobytčáku. Ale hlavně, že mají nízkou cenu jízdného, k smíchu.
Ve Studénce by to vzdali a utekli. R8 je odpad.
Netvrdil bych, že je jejich jizdné nízké
Já nevím, R8 jezdím tak dvakrát, třikrát do roka, s RJ i tehdy s ČD. Jak tak čtu místní diskuze, tak mám velký štěstí, protože od jeho nástupu jsem nezažil problém. Funkční WC, topení i klimatizace, čistota, vše dobrý. To se teda nedá říct o komerčních linkách, ale R8 za mě dobrý.
Autorům stačilo najít na webu, že nabízí Wi-Fi, občerstvení a zásuvky, spočítali průměrnou rychlost a tak vznikalo hodnocení kategorie Experience. Projel jsem ten report celý, včetně zdrojových dat. Vypovídající hodnota se blíží nule a to bez ohledu na to jestli preferujete ČD, RJ nebo zahraniční dopravce.
To budou cestující, co ještě neměli tu čest, koukat až někdy poprvé pojedou “druhým nejlepším evropským dopravcem”
Pokud by to srovnání mělo reálný základ, tak bych se bál toho co čekat od těch ostatních 😀
Dlouho už jsem se tak nezasmál… 🙂 🙂 🙂
Tak jako vtip na silvestra dobré 😀
Tvl. Zaprvé to není poprvé, co v podobném žebříčku nezohlednili cenu za Halbtax. Naposledy stejnou chybu udělala Deutsche Welle.
Za druhé, pakliže má halbtax nebo GA prakticky každý, koho se to týká, tak mi propad o tolik míst přijde neadekvátní
To záleží, pro koho ten žebříček je. Pro pravidelné zákazníky asi ne, ti už jsou rozhodnutí. A ti občasní / turisti Halbtax ani GA nemají.
No tak predevsim nejaky ty slevy maj skoro vsichni dopravci. A kdyz je zohlednite u vsech, tak si SBB asi zas tak moc nepomuzou.
Vím a rozumím. Zase na druhou stranu, byl jsem ve Švýcarsku jak dlouhodobě (s halbtax), tak jako turista, a za plnou cenu jsem nikdy necestoval, snad kromě nějakého krátkého popojíždění. Většina turistů, domnívám se, sáhne po nějakém passu, takže je ta plná cena stejně nezajímá
A započítávali se i režijkáři se zdejších diskuzí?
Proto také si ČD stojí tak dobře. Půlka národa jezdí zdarma na režijku, tak vyhráli kategorii průměrné ceny za km.
Žádná půlka národa nejezdí na rezijku ..jo a kdyz nevíš jak se to jmenuje drž hubu a soupej nohama. Někde se tady psalo kolik lidí má jízdní vyhody a byla to cca třetina zaměstnanců.
Jo a za ty jízdní vyhody se platí nic není zadarmo.
Těch směšných 1600 czk je zadarmo
když jsou pro vás tzv. jízdní výhody za 1.600 Kč ročně drahé, nebo nevýhodné, tak si to nekupujte.
A druhá půlka musí jezdit s Jančurou, protože se do modrých vlaků nejde dostat. Samozřejmě kvůli milionům režijkářů.
Stě Mongol?
A režijkáři sedí ve špinavých montérkách v první třídě. Ale jenom z Prahy do České Třebové, pak už jede vagón prázdný. Jenom po nich zůstávají špinavé sedačky.
Bohužel. Nádražáci jsou z velké části prasata.
Bylo jednim z kriterii i pocet zdrogovanych strojvedoucich ve sluzbe? Regiojet zrovna o jednoho prisel, viz FB Policia SR – Zilinsky kraj 🙂 To je smula.
Co se tam píše?
O RJ nic, ale třeba byl opravdu od nich. https://www.facebook.com/100068787968300/posts/898588512444073/
Vytahovat vinu jednotlivce…..
Tak stejne tu muzu dat nehodu ČD opilého strojvedoucího v pendolinu
Myslim ze u RJ by se melo ukazovat na neco jine nez to ze jeden strojvedoucí si neco dal-> chyba jednotlivce ne firmy
To je jak druhé Vánoce! Netušil jsem, že slavná šotoušská válka kdo je nejlepší dopravce bude mít pokračování 😀 .
Jo jo, sranda musí být, a na Silvestra obzvlášť 🙂