RegioJet hledá personál pro polskou expanzi, strojvedoucím nabízí i více jak 80 tisíc
Lokomotiva TRAXX MS3 RegioJetu a nádraží Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Majitel RegioJetu Radim Jančura očekává, že v Polsku postupně zaměstná až 500 lidí.
Při hrubé mzdě je to v dnešní době standart mzda strojvedoucího
V Polsku ne, v Polsku si strojvedoucí přijde jenom na 5,5tis. zlotých čistého jenom.
Už to dávno tak není. 8900 zł (cca 53 tisíc korun je průměrný plat strojvedoucího v 2025)
Fandím Radimovi.
Ať se ta expanze povede.
Pak do Rakouska, Německa a dál až k výšinám. Držím pěsti.
Těším se až rozdrtí SNCF a objedná si u Alstomu 100 jednotek AGV. A zničí odborové hnutí SGT .
Já se bavím, kolika lidem v Česku dělá působení RJ v Polsku upřímné starosti. Jako by se tam všichni chystali na výlet se žlutým.
Takový nezvyk, doprava bez dotací a v zisku. To je pro ty důležité zaměstnance ČD a úředníky k vzteku, protože to jde i bez nich.
Záleží na úhlu pohledu. RJ má spokojené zákazníky a ČD zaměstnance 🙂 Jen ať se mu dobře daří.
Chápu, to naštve. Že ale mají převahu tady v diskusi, to je zarážející.
Ja mu to želám. Snáď RJ bude mať u poliakov rovnaký efekt ako v Česku a Slovensku, a naučí ich aspoň pár moderných základov dopravy ako je:
1. Takty namiesto náhodných výstrelov
2. Že ukazovať OP spolu s jízdenkou v roku 2025 je fakt bizár
3. Kúpenie a refundácia lístka by malo byť dostupné a jednoduché online/cez appku
Takze jestli to chapu dobre, 18. zari ma vyjet, ale jeste nema vsechny zamestance? Tak to tipuju, ze bude jak u nas: Nedostatek lidi, steward dela klidne dva tri vozy a Jancura by je nejradeji utahal do roztrhani…
Zazil jsem (pracoval u nich) a uz nikdy vice.
Steward dělá dva, tři vozy … kolik jich je na průvodčího u ČD?
Když má rychlík 8 vozů, jsou 2. Dvě spojené jednotky na Os nebo Sp také většinou 2.
Maximum u ČD je 5 vozů na jednu osobu.
Jeden vlakvedoucí zvládne 5 šukovleků, druhý 5 patráků.
Je-li vozů více, další se zamknou. 5 přeplněných je totiž asi lepší než 8 normálních.
Steward je ale vytížený, nejdříve kontrolou dokladů a následně servisem. Průvodčí udělá kontrolu když se mu chce a jde si sednout. 🐷 Porovnavame neporovnatelné.
Dole s vámi nesouhlasí, tak jak?
Co já s tím, říkám pouze svůj názor z provozu, bohužel je mezi námi plno šotousů kteří stále žijou v době před 50 lety, dnes je jiná doba… Průvodčí je zbytný. Na rozdíl od stevarda který lidem prokazuje službu která je neoddiskutovatelná.
Ano, to otravování jestli nemáme něco na odnesení, i když si v daném kupé stejně jako v polovině dalších nikdo nic neobjednával, je fakt výborná služba.
Vy musíte cestou v Regiojetu vážně strašně trpět. Že si vůbec děláte takové násilí a nejedete radši s někým, komu jste úplně ukradenej a jenom vám oskenuje lístek.
Nikdy jsem neměl pocit, že jsem ukradenej, zažil jsem upozorňování na přitomnost vlakových raubířů ve vozu, popovídání s dětmi o mašinkách, pomoc s kočárkem, a uklidnění mládeže. a to není vše. Tlefony na dispečing, aby posečkal přípoj…Hledání přípojů, vyšetřování ztráty.
Máš recht 🙂 A vem si, že by ti nic nenabídl natož donesl ale kysele by co chvíli mlátil dveřmi a kvičel jízdenky prosím nebo přistoupily. Ovšem TOP je minibar 🙂
cože? A onen slavný případ, kdy mladé tváře v ružovém nechali lidi vystoupit pri mimorádném zastavení ven, kde o kolej vedle klidne mohl projíždět expres 160 km/h znáte?
kolik průvodčích roznáší kávu?
18. září vyjede jeden pár spojení Krakov – Varšava, od půlky prosince zhruba polovina plánovaných spojů. A od jara dle plánu, takže času je dost.
18 září vyjede tak trakař
Trakař do švestek 🙂
*štve vás*
Copak ??? Štve čas že ceny jízdenek klesnou. O polovinu a vy přijdete o vysněný marže???
taky tam neplati rezijka
Doufám že to naruší monopol natolik že cesta z Ostravy do Varšavy bude pod 800 pro dva ve standartní třídě.
Ano, monopol PKPIntercity jsem v červenci zažil na vlastní nohy. Stál jsem. Tak moc jsou expresy mezi velkými městy v Polsku v pátek přeplněné. Získat místenku na poslední chvíli nemožné, ani za příplatek. Konkurence jen prospěje zlepšení služeb osobní dopravy na železnici.
Co jaký monopol? Jo přijede Jančura a jeho svrab
PKP si pronajímají od ČD i stará béčka.
No a co?
Ještě by bylo fajn, kdyby nabídl nějaké lepší penize, než almužnu i jiným profesím, než jen strojvedoucím. Pak by i třeba dispečink a další TH zaměstnanci byli trochu na úrovni.
Možnost B nejít tam pracovat
Normální tam taky nejdou a ti co tam jsou, se rozhlížejí jinde
U ČD je mnoho průvodčích, kteří začínali jako stewardi u RJ.
Tak inzeráty na elektromechanika rgj je už evergreen skoro jako výprodej Mountfieldu .
Nehoráznost – platí o čtvrtinu VÍC než státní podnik PKP…!!!
Co platí?
Pod Jančurou bych se nenechal zaměstnat ani jako špunt do dřezu.
😆😆😆
Musel byste těsnit celou pracovní dobu? No fuj 😀
Měl by zkoušky na špunt, ale musel by plnit i funkci krtka…
To většina lidí ze státních firem a akciovek co znám. Sice celou šichtu nadávají na svého zaměstnavatele jak se k ním chová škaredě, ale k normální firmě nepůjdou, protože ví, že by museli pracovat…
Normální firma? Aby mi osobně pan inženýr R.J. do telefonu řval, že jsem „čumák“ . Ne osobně mně, ale tehdejšímu kolegovi, co šel k modrým. Tam si do volů sice říkáme ale v rámci dílny. Pan Kozel nikdy v dílně nezvedl hlas takovým způsobem ( OCÚ Praha jih)
Paní Olga Girtlová (GiTy) v jednom interview řekla, že zaměstnanci jsou její pomocníci na cestě k cíli. Mluvila o nich s úctou.
Náhodou , možná by se k špuntu choval líp.
Ať je Jančura jakýkoliv ,tak tah na bránu má,to se mu nedá upřít.Vybudoval tu firmu opravdu z ničeho.Pamatuji si jak začínal s jazykovými kursy a hledáním míst pro české au-pair v Anglii.Žádnou firmu neukradl ani nepřátelsky nepřevzal…na to jsou tady jiní ,,kofři,,…
A co Asiana?
To byla třenice na trhu a soud o trh. Ale Asiana stále existuje jako nezávislá firma v rukou původních matejilů.
Nepřátelské převzetí firmy vypadá jinak, to už by Asiana byla v majetku RegioJetu.
Uživatel trvale zablokován pro trvalé šíření lží.
Co vybudoval? Firmu a vraky
Co jste vybudoval vy?
Fungovat na principu hesla „Slibem nezarmoutíš“ taky není košér.
Tím nijak neobhajuji kofry z StB.
Jako ano, obdiv má. Na druhou stranu mi řekněte, že se na au-pair v Anglii dá vydělat tolik, že se z toho vybuduje dopravní firma. Už jsem slyšel x historek od kamioňáků, jak se v devadesátkách dalo vydělat jako řidič kamionu na Anglii 120 000,- měsíčně (to neberou ani dnes), ale dodali, že dnes už to nejde (a nechtěli být konkrétnější).
Ten vzestup je dobrý a přál bych si, aby to bylo vše čisté a opravdu pravda. Protože jsme v Česku, kdy už se člověk tolikrát spálil a nakonec se ukázalo vše jinak.
Úplně chápu vaše rozhořčení – jak si dovoluje platit lidi, které potřebuje, že? 😀
Ano, chtělo by stávku ČD za účelem snížením mezd u Jančury v Polsku. Pak by to bylo dokonalé.
Za železničního odborového bosse rozcuchaného Duška by to možné bylo.Tehdy totiž bylo možné úplně všechno.
Pokud by dnes ČD stávkovali tři dni, tak by je to stálo okolo půl miliardy na chybějících tržbách a pokutách za neodjeté spoje. A výsledek by byl pouze poškození jména ČD, protože část spojů jezdí i ostatní dopravci v rámci objednávek.
Tehdy nestávkovalo ČD, ale odborová organizace OSŽ. Kolik pracovníků ČD je dnes v OSŽ ? Federace strojvůdců, Federace vlakových čet tehdy nestávkovala. Hlavně stávkovali výpravčí, kteří byli v OSŽ. Proto se nejezdilo. Dnes jsou již v jiné firmě.
Tak fírů po PKP Cargo by mohl najít dost. Ale nejsem si jistý jejich pracovními návyky.
Veď on ich rýchlo prevychová.
strojvedoucí, vlakvedoucí, kontrolor kvality, dispečer, stevard, barista, manažer gastronomie či náborář ….
a co palubní topič, tesař a nástěnkář?
A co liftboy? A plavčík? A šatnářka?
no, nepochopil…
Busik: Holt kulturní neznaboh bez rozhledu v tvorbě poloviny devadesátek. Ale třeba ho omlouvá věk. 🙂
To není ruský raketoplán.
Nikdo nemůže dát víc než umí Jančura slíbit!
RJ má průvodčí?spíš bych to nazval čísníkama
Byť většinu pracovní doby mají stevardi v RJ na starosti catering. Přednost např. při vysoké vytíženosti mají vždy povinnosti průvodčího – kontrola jízdenek, výprava vlaku atd.
zůstal bych u spojení steward,slovo průvodčí mi moc neladí
Vy jste Rumun?
Pokud se nepletu, tak u RJ ne každý má dopravní zkoušky, míval je jenom teamleader.
Já v těch inzerátech vidím, že hledají stewardy, nikoliv průvodčí. Zdá se, že se dobýváte do otevřených dveří.
Potom je otázka co naslibuji
A jak definujete práci průvodčího, který je na 5-6 vagónu sám u ČD a vidím ho 1x za cestu (někdy ani to ne)?
Chodit po vlaku tam a zpatky a ptat se „vase jizdenky prosim“ neni jedina cinnost v popisu prace pruvodciho. i prestoze si to cestujici az prilis casto mysli.
Co si budeme, průvodčí je a bude nejdražším cestujícím ve vlaku, pokud se mu zrovna „chce“ tak udělá kontrolu jízdních dokladů, jinak je většinou vidím někde zašité jak koukají do telefonu. Neříkám vsichni ale drtivá většina ano. Myslete si co chcete, ale mě jako strojvedoucímu je tento zaměstnanec naprosto k ničemu, na nakonec více otravuje než něco pořádného delá … A teď do mě.😂
Plný souhlas a nejsmutnější je to,že berou skoro stejně jako strojvedoucí…
A co jiného dělá na trase Praha-Ostrava nebo jinde, kde se tady porovnávali s roznašeči kafe RJ?