dkv_obrazok

RegioJet hledá personál pro polskou expanzi, strojvedoucím nabízí i více jak 80 tisíc

Lokomotiva TRAXX MS3 RegioJetu a nádraží Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLokomotiva TRAXX MS3 RegioJetu a nádraží Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Majitel RegioJetu Radim Jančura očekává, že v Polsku postupně zaměstná až 500 lidí.

83 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M.M.

Při hrubé mzdě je to v dnešní době standart mzda strojvedoucího

www

V Polsku ne, v Polsku si strojvedoucí přijde jenom na 5,5tis. zlotých čistého jenom.

Petr Navrátil

Už to dávno tak není. 8900 zł (cca 53 tisíc korun je průměrný plat strojvedoucího v 2025)

To by se jeden po....

Fandím Radimovi.
Ať se ta expanze povede.
Pak do Rakouska, Německa a dál až k výšinám. Držím pěsti.

Ketchup1970

Těším se až rozdrtí SNCF a objedná si u Alstomu 100 jednotek AGV. A zničí odborové hnutí SGT .

Daniel Jablonecký

Já se bavím, kolika lidem v Česku dělá působení RJ v Polsku upřímné starosti. Jako by se tam všichni chystali na výlet se žlutým.

noerf

Takový nezvyk, doprava bez dotací a v zisku. To je pro ty důležité zaměstnance ČD a úředníky k vzteku, protože to jde i bez nich.

***** Petr

Záleží na úhlu pohledu. RJ má spokojené zákazníky a ČD zaměstnance 🙂 Jen ať se mu dobře daří.

Daniel Jablonecký

Chápu, to naštve. Že ale mají převahu tady v diskusi, to je zarážející.

Okoloidúci

Ja mu to želám. Snáď RJ bude mať u poliakov rovnaký efekt ako v Česku a Slovensku, a naučí ich aspoň pár moderných základov dopravy ako je:
1. Takty namiesto náhodných výstrelov
2. Že ukazovať OP spolu s jízdenkou v roku 2025 je fakt bizár
3. Kúpenie a refundácia lístka by malo byť dostupné a jednoduché online/cez appku

Nezbeda

Takze jestli to chapu dobre, 18. zari ma vyjet, ale jeste nema vsechny zamestance? Tak to tipuju, ze bude jak u nas: Nedostatek lidi, steward dela klidne dva tri vozy a Jancura by je nejradeji utahal do roztrhani…

Zazil jsem (pracoval u nich) a uz nikdy vice.

N.N.

Steward dělá dva, tři vozy … kolik jich je na průvodčího u ČD?

Patrik

Když má rychlík 8 vozů, jsou 2. Dvě spojené jednotky na Os nebo Sp také většinou 2.

gringoAD

Maximum u ČD je 5 vozů na jednu osobu.

Leinad

Jeden vlakvedoucí zvládne 5 šukovleků, druhý 5 patráků.

Vít Jůza

Je-li vozů více, další se zamknou. 5 přeplněných je totiž asi lepší než 8 normálních.

Uuu

Steward je ale vytížený, nejdříve kontrolou dokladů a následně servisem. Průvodčí udělá kontrolu když se mu chce a jde si sednout. 🐷 Porovnavame neporovnatelné.

N.N.

Dole s vámi nesouhlasí, tak jak?

Uuu

Co já s tím, říkám pouze svůj názor z provozu, bohužel je mezi námi plno šotousů kteří stále žijou v době před 50 lety, dnes je jiná doba… Průvodčí je zbytný. Na rozdíl od stevarda který lidem prokazuje službu která je neoddiskutovatelná.

a8n

Ano, to otravování jestli nemáme něco na odnesení, i když si v daném kupé stejně jako v polovině dalších nikdo nic neobjednával, je fakt výborná služba.

Daniel Jablonecký

Vy musíte cestou v Regiojetu vážně strašně trpět. Že si vůbec děláte takové násilí a nejedete radši s někým, komu jste úplně ukradenej a jenom vám oskenuje lístek.

Ketchup1970

Nikdy jsem neměl pocit, že jsem ukradenej, zažil jsem upozorňování na přitomnost vlakových raubířů ve vozu, popovídání s dětmi o mašinkách, pomoc s kočárkem, a uklidnění mládeže. a to není vše. Tlefony na dispečing, aby posečkal přípoj…Hledání přípojů, vyšetřování ztráty.

***** Petr

Máš recht 🙂 A vem si, že by ti nic nenabídl natož donesl ale kysele by co chvíli mlátil dveřmi a kvičel jízdenky prosím nebo přistoupily. Ovšem TOP je minibar 🙂

Ketchup1970

cože? A onen slavný případ, kdy mladé tváře v ružovém nechali lidi vystoupit pri mimorádném zastavení ven, kde o kolej vedle klidne mohl projíždět expres 160 km/h znáte?

Ketchup1970

kolik průvodčích roznáší kávu?

noerf

18. září vyjede jeden pár spojení Krakov – Varšava, od půlky prosince zhruba polovina plánovaných spojů. A od jara dle plánu, takže času je dost.

Ondřej

18 září vyjede tak trakař

To by se jeden po....

Trakař do švestek 🙂

koriandr

*štve vás*

koriandr

Copak ??? Štve čas že ceny jízdenek klesnou. O polovinu a vy přijdete o vysněný marže???

František

taky tam neplati rezijka

koriandr

Doufám že to naruší monopol natolik že cesta z Ostravy do Varšavy bude pod 800 pro dva ve standartní třídě.

jan.sekanina

Ano, monopol PKPIntercity jsem v červenci zažil na vlastní nohy. Stál jsem. Tak moc jsou expresy mezi velkými městy v Polsku v pátek přeplněné. Získat místenku na poslední chvíli nemožné, ani za příplatek. Konkurence jen prospěje zlepšení služeb osobní dopravy na železnici.

Ondřej

Co jaký monopol? Jo přijede Jančura a jeho svrab

Pavel

PKP si pronajímají od ČD i stará béčka.

Ondřej

No a co?

Kamil Novotný

Ještě by bylo fajn, kdyby nabídl nějaké lepší penize, než almužnu i jiným profesím, než jen strojvedoucím. Pak by i třeba dispečink a další TH zaměstnanci byli trochu na úrovni.

Ondřej

Možnost B nejít tam pracovat

Pacicka

Normální tam taky nejdou a ti co tam jsou, se rozhlížejí jinde

Caprad

U ČD je mnoho průvodčích, kteří začínali jako stewardi u RJ.

Ketchup1970

Tak inzeráty na elektromechanika rgj je už evergreen skoro jako výprodej Mountfieldu .

Emil Jícha

Nehoráznost – platí o čtvrtinu VÍC než státní podnik PKP…!!!

Ondřej

Co platí?

M K

Pod Jančurou bych se nenechal zaměstnat ani jako špunt do dřezu.

factory

😆😆😆

J.K.

Musel byste těsnit celou pracovní dobu? No fuj 😀

Honza L

Měl by zkoušky na špunt, ale musel by plnit i funkci krtka…

Baraba

To většina lidí ze státních firem a akciovek co znám. Sice celou šichtu nadávají na svého zaměstnavatele jak se k ním chová škaredě, ale k normální firmě nepůjdou, protože ví, že by museli pracovat…

Ketchup1970

Normální firma? Aby mi osobně pan inženýr R.J. do telefonu řval, že jsem „čumák“ . Ne osobně mně, ale tehdejšímu kolegovi, co šel k modrým. Tam si do volů sice říkáme ale v rámci dílny. Pan Kozel nikdy v dílně nezvedl hlas takovým způsobem ( OCÚ Praha jih)
Paní Olga Girtlová (GiTy) v jednom interview řekla, že zaměstnanci jsou její pomocníci na cestě k cíli. Mluvila o nich s úctou.

Ketchup1970

Náhodou , možná by se k špuntu choval líp.

Padre

Ať je Jančura jakýkoliv ,tak tah na bránu má,to se mu nedá upřít.Vybudoval tu firmu opravdu z ničeho.Pamatuji si jak začínal s jazykovými kursy a hledáním míst pro české au-pair v Anglii.Žádnou firmu neukradl ani nepřátelsky nepřevzal…na to jsou tady jiní ,,kofři,,…

MHD

A co Asiana?

N.N.

To byla třenice na trhu a soud o trh. Ale Asiana stále existuje jako nezávislá firma v rukou původních matejilů.
Nepřátelské převzetí firmy vypadá jinak, to už by Asiana byla v majetku RegioJetu.

Bez přezdívky

Uživatel trvale zablokován pro trvalé šíření lží.

Ondřej

Co vybudoval? Firmu a vraky

Otakar

Co jste vybudoval vy?

Dave

Fungovat na principu hesla „Slibem nezarmoutíš“ taky není košér.
Tím nijak neobhajuji kofry z StB.

Otakar

Jako ano, obdiv má. Na druhou stranu mi řekněte, že se na au-pair v Anglii dá vydělat tolik, že se z toho vybuduje dopravní firma. Už jsem slyšel x historek od kamioňáků, jak se v devadesátkách dalo vydělat jako řidič kamionu na Anglii 120 000,- měsíčně (to neberou ani dnes), ale dodali, že dnes už to nejde (a nechtěli být konkrétnější).

Ten vzestup je dobrý a přál bych si, aby to bylo vše čisté a opravdu pravda. Protože jsme v Česku, kdy už se člověk tolikrát spálil a nakonec se ukázalo vše jinak.

J.J.

Úplně chápu vaše rozhořčení – jak si dovoluje platit lidi, které potřebuje, že? 😀

N.N.

Ano, chtělo by stávku ČD za účelem snížením mezd u Jančury v Polsku. Pak by to bylo dokonalé.

Padre

Za železničního odborového bosse rozcuchaného Duška by to možné bylo.Tehdy totiž bylo možné úplně všechno.

noerf

Pokud by dnes ČD stávkovali tři dni, tak by je to stálo okolo půl miliardy na chybějících tržbách a pokutách za neodjeté spoje. A výsledek by byl pouze poškození jména ČD, protože část spojů jezdí i ostatní dopravci v rámci objednávek.

Apollo 17

Tehdy nestávkovalo ČD, ale odborová organizace OSŽ. Kolik pracovníků ČD je dnes v OSŽ ? Federace strojvůdců, Federace vlakových čet tehdy nestávkovala. Hlavně stávkovali výpravčí, kteří byli v OSŽ. Proto se nejezdilo. Dnes jsou již v jiné firmě.

MHD

Tak fírů po PKP Cargo by mohl najít dost. Ale nejsem si jistý jejich pracovními návyky.

Mates

Veď on ich rýchlo prevychová.

Bisik

strojvedoucí, vlakvedoucí, kontrolor kvality, dispečer, stevard, barista, manažer gastronomie či náborář ….

a co palubní topič, tesař a nástěnkář?

Chleba Nakup

A co liftboy? A plavčík? A šatnářka?

Bisik

no, nepochopil…

Krakonoš

Busik: Holt kulturní neznaboh bez rozhledu v tvorbě poloviny devadesátek. Ale třeba ho omlouvá věk. 🙂

Václav

To není ruský raketoplán.

Tomáš Fuk

Nikdo nemůže dát víc než umí Jančura slíbit!

Matt

RJ má průvodčí?spíš bych to nazval čísníkama

Jakub

Byť většinu pracovní doby mají stevardi v RJ na starosti catering. Přednost např. při vysoké vytíženosti mají vždy povinnosti průvodčího – kontrola jízdenek, výprava vlaku atd.

Matt

zůstal bych u spojení steward,slovo průvodčí mi moc neladí

To by se jeden po....

Vy jste Rumun?

Leinad

Pokud se nepletu, tak u RJ ne každý má dopravní zkoušky, míval je jenom teamleader.

Kubrt

Já v těch inzerátech vidím, že hledají stewardy, nikoliv průvodčí. Zdá se, že se dobýváte do otevřených dveří.

Ondřej

Potom je otázka co naslibuji

Vít

A jak definujete práci průvodčího, který je na 5-6 vagónu sám u ČD a vidím ho 1x za cestu (někdy ani to ne)?

Matfyzák

Chodit po vlaku tam a zpatky a ptat se „vase jizdenky prosim“ neni jedina cinnost v popisu prace pruvodciho. i prestoze si to cestujici az prilis casto mysli.

Uuu

Co si budeme, průvodčí je a bude nejdražším cestujícím ve vlaku, pokud se mu zrovna „chce“ tak udělá kontrolu jízdních dokladů, jinak je většinou vidím někde zašité jak koukají do telefonu. Neříkám vsichni ale drtivá většina ano. Myslete si co chcete, ale mě jako strojvedoucímu je tento zaměstnanec naprosto k ničemu, na nakonec více otravuje než něco pořádného delá … A teď do mě.😂

Vectron

Plný souhlas a nejsmutnější je to,že berou skoro stejně jako strojvedoucí…

Vít

A co jiného dělá na trase Praha-Ostrava nebo jinde, kde se tady porovnávali s roznašeči kafe RJ?