RegioJet hlásí půlmiliardový zisk, ve vlacích a autobusech přibyl milion cestujících
Lokomotiva řady 388 v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Firma se nevzdává plánů na otevření linky Praha – Berlín. Hodlá ji spustit příští rok.
Do Berlína soupravy budou a do Splitu nejsou? Tomu nějak nerozumím…..
Říká se tomu trh a poptávka.
Celkem mě překvapují ty nákupy dalších a dalších lokomotiv, když k nim nejlepší dopravce nekupuje žádné vagony a tvrdí že budoucnost je v hliníku (tedy pardon, ve vysoutěžených výkonech obstaraných elektrickými jednotkami Pesa). Jsem zvědav co budou ty Traxy jednou tahat. Možná nějaké další státní postrky? Rovněž jsme zvědav jak se jim bude dařit na rameni do Berlína a Budapešťi, pokud budou stát proti comfortjetům.
Tak ty nové mašiny jsou opravdu potřeba, teď Jančura jezdí se zálohou 1 lokomotivy. 162 budou muset jít na přestavbu jinak se na nový rok na koridor nepodívají. Expanze do Berlína to jsou další 3-4 lokomotivy navíc a záloha větší než 1 lokomotiva se vždycky hodí mimo jiné proto aby se daly lépe organizovat obraty a výměny. Navíc první MS3 už budou letos dosahovat milionu kilometrů a tím pádem budou muset na vyvazovací prohlídky které nejsou hotové za den. A když už máte mašinu navíc, můžete ji pronajmout. O lokomotivy je pořád zájem a ne každému se vyplatí vysolit sto… Číst vice »
A kdyby jen to. Bariérou na vstup má trh je licence dopravce ( už i to lze pronajmout), nakup techniky(lze pronajmout), krátkodobý nájem techniky (lzde pornajmout i pronajaté), outsourcing dopravce (cely projekt Flix Bus ) (i neco FlixTrain dělal Leo)l Neboli stačí par milionu na aplikace, marketing, papíry a už prodávat jizdenky. ČD vstup na trh za. Stovky miliard. RegioJet start za miliardu. Leo za jeden a půl koupi novych vlaku. A FLIXTrain to proste zadal do systému jako par dalších zastávek na nové lince, zbytek najal a čekal co bude. Švédsko vydělalo málo, převezl to do Německa, kde to… Číst vice »
Já myslím, že i comfortjetům může ve finále klidně konkurovat klasami, ale oba (resp. všichni…) víme, v jakých aspektech by měl fest přitlačit.
Porovnávají se trochu rozdílné věci. ČD provozuje „výdělečné“ tratě, ale také ty „prodělečné“. RegioJet provozuje jen ty tratě, kde je dostatek cestujících. A stačí mu, aby naplnil soupravu. Když klesne zájem cestujících, tak spoj zruší. Proč nejezdí třeba trasu Praha – Ostrava s odjezdem z Prahy kolem půlnoci ? Nebo naopak z Ostravy do Prahy s příjezdem do Prahy třeba kolem 5 hod ranní ? Se zastavením Kolín,, Pardubice, Choceň, Ústí nad Orlicí, Česká Třebová ………..Není tolik cestujících a vlak bybyl poloprázdný ? Nebo naopak, proč nezavede vlaky ( posilové vozy ) v období vánočních svátků, velikonoc a podobných dnů… Číst vice »
Mezi půlnocí a pátou ráno neodjíždí z Prahy do Ostravy žádný vlak.
Právě proto. Proč ho Jančura nezavede ? Znám dost lidí, kterým spoj v té době chybí .
Očividně ne dost, aby to zaplatilo pravidelné vypravování spoje.
Protože by se nezaplatil?
Je-li ve veřejném zájmu, aby takový spoj jezdil, může ho ministerstvo objednat. Pokud takový veřejný zájem není a spoj by se nevyplácel, tak nejezdí.
ČD provozuje mnoho takových „prodělečných“ spojů, jinak by plno lidí nemělo dopravní obslužnost. Kraje všechno nestíhají dotovat. Takže ČD některé spoje na méně vytížených tratích „dotuje“ z toho, kde vydělává.
ČD nikdy, opravdu NIKDY nedotovalo žádný pravidelný spoj , který by nebyl objednán a uhrazen. A na nejméně využívaných tratích bačovali nejvíc. Šukafon za kýbl nafty a ani uklízečka nebyla potřeba při dvoustech za kilák.
Blbost. Když chci jet z Olomouce z koncertu do Prahy, tak poslední jede LEO před 21 a první jede RagioJet o 3.38. Dotované ČD nic
V prvé řadě, jak ČD tak Regiojet provozují vlaky čistě na komeční riziko i v závazku veřejné služby. ČD má většinu výkonů v závazku, Regiojet v komerčce. Dokonce bych si dovolil tvrdit, že mezi nejvýdělečnější linky Regiojetu bude patřit linka R32 kterou jezdí žlutý v závazku veřejné služby s odepsanou technikou.
Závěrem bych se ještě podivil druhé polovině vašeho příspěvku, kde se pohoršujete nad tím, že se komerční dopravce chová tržně. Jak jinak by se měl proboha chovat?
To nerozporuji. Ale kdyby se ČD začalo chovat přesně tak ( 100% tržně ), tak hodně tratí, nebo spojů skončí.
ČD s tratěma nemá nic společného u spojů nerozhoduje ani o četnosti ani rušení. Prostě nebude-li ČD bude tam jezdit někdo jiný . Anebo autobus
Prodělečná trať je teda ptákovina, vždyť to má být soutěžené a krajem/státem zaplacené, takže jestli nikdo nenabízel nesmysly, tak není prodělek na veřejné zakázce možný.
Co je prodělečná trať? Pokud je prodělečná linka v závazku, tak si jí dopravce špatně vysoutěžil, pokud je prodělečná komerčnì linka, tak nikdo dopravce nenutí, aby jí provozoval.
Že Vy vůbec netušíte, jak a kým je financována osobní doprava na železnici?
Soutěžit by se neměly jednotlivé tratě, ale oblasti. „Výdělečná“ trať s „nevýdělečnou“ dohromady.
Jenže vy pracujete stále s konceptem výdělečná/nevýdělečná trať, nic takového není. Je soutěž, kde dopravce nabídne cenu za kilometr a tu nabídne tak, aby prostě ta traŤ výdělečná byla.
Výdělečnost/nevýdělačnost je pro dopravce prakticky irelevantním pojmem, ačkoli to může vypadat jako paradox. Pokud dopravce nevydělává v závazku, pak to blbě spočítal do nabídky a může si stěžovat na lampárně. Objednatele (= toho, kdo tu legraci platí) to nemusí zajímat. Pokud dopravce prodělává v komerčce, pak je to z jeho strany charitativní akt na dobrovolné bázi.
Aha absence Klimy v spacích vagónech je kvůli vytváření zisku
Na te diskuzi je krásná jedna věc, zatímco Regiojet dosahuje poslední roky mimo dvou let covidu pravidelně zisku, takže s ním jezdí platící cestující a otevírá linky například Vídeň – Budapešť, kde jezdí bez dotací, stejně na polovině aktuálně provozovaných spojů, takže evidentně ví, kdo jsou jeho zákazníci a za jaké služby jsou ochotní platit.
Ano, někde se ten vzhled a zanedbaný úklid projevit musel. 😄
Zjistil jsem, že za jízdenku z Brna do Ostravy chce stejné peníze, co dám z Brna do Plzně. Takže do Ostravy budu jezdit přes Břeclav, což je jen o 25 minut delší cesta.
Tipnu si: Srováváte plné jízdné a slevovou kartu, tedy hrušky z jablkama.
A s čím jiným bych to měl srovnávat, když tu kartu minimálně dvakrát týdně použiju? Srovnávám to, co dám za jízdenky. Ne kolik stojí jízdenka ostatní smrtelníky. 😉
Cenu té slevové karty rozpočítáváte do toho jízdného?
Samozřejmě. 🙂
No na tobě určitě zkrachuje
Nic takového jsem nenapsal, takže klídek. 😉 Nezkrachuje. Stejně jako nezkrachuje Babiš, když nekupuju výrobky jeho firem.
Naši kapitalisté vyráží pro dotace.
Co zas? Soutěže by se neměly dělat, ale přímým zadáním, kolik si jediný správný řekne?
Nebo to zadat ČD ikdyž byly dražší, sorry, podmínky soutěže platí jen někdy?
Jen,že prostě v tomhle segmentu tvoří podstatnou část příjmů dotace. Z prodeje jízdenek by to už bylo těžší .
Opravdu chcete financovat veřejnou dopravu jen z jízdného?
Jde o to, jak je to celé absurdní.
Je-li ve veřejném zájmu přispívat na provoz VHD z veřejných peněz, potom ať si na ty peníze sáhne ten, kdo ty služby v objednaných parametrech nabídne nejlevněji.
Regiojet je jeden z mála soukromých dopravců v Evropě, kteří dosahují podobné úrovně jako DB nebo SNCF. Klobouk dolů pane Jančuro.
SNCF je teď na tom opravdu tak špatně?
Dobrý vtip, dlouho jsem se tak nepobavil, srovnávat JANČURU S DB a SNCF, asi jste jejich vlaky nikdy ještě nejel, i ty zatracované ČD A LEOŠ, jsou mentálně lepší…
🤣🤣ano, DB jsem jel jejich ICE-to je vskutku jak jezdit dobytčákem jménem RegioJet.
Takový hezký výsledek, to by teda mohli aspoň vyčistit vagóny.
Ten zisk mají, protože nečistí.
Vždyť hovoří jasně, potřeboval vydělat, aby mohl dostat další úvěr pro banky. A to dost na krev – na nějaký úklid, platy to není. Prémiový produkt, to je úplný nesmysl – nyní nastalo klíčové obodobí – otvírá se dotovaný trh, kde měly monopol ČD. Tady jde přednostně o kvantitu, kdo bude mít jaký podíl kde. Až pak co to proběhně, tak lze hovořit o zvyšování kvality jinde. Priority jsou nastavené jasně – komerční záležitosti budou okrajové a bude se na nich šetřit, zdroje je třeba koncentrovat na úvěry a plnit podmínky pro nové závazkové dopravy a pak jestli něco zbyde..… Číst vice »
Děkuji, takhle to dává smysl.
Kde jsou všichni ti, co křičeli, že soukromník vyzobává rozinky?
Musel som vstúpiť do diskusie.. som fandom železnice a rád cestujem vlakom,.. kým pred pár rokmi som preferoval RJ, dnes sa vyhýbam.. vozne sú v katastrofálnom stave, špina, smrad.. nechápem.. osobne nesúhlasím ani so smiešnou cenou občerstvení.. áno, moholo by ma to tešiť, že všetko je za babku, ale ono je to plytvanie.. ja si radšej sadnem do JLV s CD a dám si obed.. zisk je jedna vec. myslím si, že je to najmä kvôli verejným zákazkám.. či už za minulý rok pri výpomoci s rušňami pre SŽ či už pre výkony vo verejnom záujme.. veľmi ma mrzí katastrofálna… Číst vice »
Furt se umí stevardi chovat líp než ČD a to je hlavní klid při cestě
Klidně si dejte oběd za ty jejich ceny.To si rovnou můžou strčit za klobouk 😀
Svíčková/řizek za 199. Za kolik bys to chtěl?
RJ za 100 Kč 😀
To určitě
Pokud vím, tak pravého Tondu Čiháka zajímalo spíše stehýnko (stevardky) než svíčková za 100.
Jen tak dál nejlepší dopravce v Česku 🙂
Bývávalo. Dnes tedy rozhodně ne.
Žlutá špína.Smrad a špína všude.Vagony drží na dobré slovo.
Cestujícím to zjevně nevadí.
Jako tady je vidět, jak musí fungovat soukromý dopravce v železniční dopravě, aby měl zisk.
Za sebe říkám, že takovou úroveň veřejných služeb tady opravdu nechci.
Státem vlastněný dopravce taky musí tvořit zisk, ty neolibtarde.
To ses naučil dneska nové slovo a musíš ho všude používat? Co kdyby ses vrátil zpátky na novinky, VŠŽ nebo hospody a neotravoval tady?
S tím slovem vyšel Jaaa a můj příspěvek byl ironie.
Ne, s tím slovem vyšel někdo úplně jiný. Vy jste pouze hulvátsky reagoval na moji vysvětlivku.
No jo, pravda, tys ho jenom hledal v akademickém slovniku, pardon.
Takže teď si po soudružsku tykáme?
No dobrý a musíte klesnout na jeho úroveň? Vždyť ani neví, co to znamená a jeho příspěvky jsou úplně mimo.
Ale jistě, moje příspěvky jsou mimo, zato ty vaše jsou přímo z akademického prostředí. 😀
Stačí když se provoz vlaku pro stát vyplatí tím, že má menší externality. Z toho soukromník vydělá jenom výjimečně (Třeba autobusy dovážejíci k nakupnimu centru).
Vau. Tak to koupí uklízečkám kýble i s mopem 😁
Kebyže 🤡
Ale vodu mít zatím nebudou. Uvidí se, jak dopadne letošní rok, pokud rozjedou Berlin, přibude i saponát, ať na tom západě není ostuda..
I přes viditelné zkracování vlaků si drží dvouciferný růst cestujících a obsazenost. Učiněný zázrak.
Tak by si mohl opravit konečně sedačky ve vagonech.
Bodejť. Za tři roky zdražení v úseku Olomouc Ostrava o více než 300 procent.
Zadal jsem do IDOS pro zajímavost: nejbližší spoj OL-OV Regiojet 178kč, ČD 188kč, LE 718kč (economy vyprodané). Například na úterý jsou ve stejné časy ceny 68, 124 a 80kč. Pochybuju tedy že by předtím jízdenka stála jen 59, přip. 23kč a navíc stále vychází nejlevněji….
Pohybujete na špatném hrobě. Stála 44 Kč a to bez šaskáren typu dražší ceny ve špičce nebo v pátek. V aplikaci existuje sekce projeté cesty.
A když jsou zisky,tak proč podnikatel Radim Jančura nepřidá na mzdy zaměstnanců?Řidiči autobusů již dva roky nedostali přidáno!!!Mzdy jsou pod ůroveň.
On jim přidá, až mu budou odcházet. Pokud lidi má, není důvod přidávat.
To jsou napříč odděleními. Prodejci pomalu nemají co žrát a ještě se k nim vedení chová jak ke kusům 💩
Že je Jančura sociopat a zaměstnavatel z pekel se ví 15+ let.
Mzdy řidičů a strojvedoucích jsou nad úroveň (což si zaslouží), pod úroveň jsou mzdy např. stewardek.
35000 v čistém je pro stevarda malo? Osobní zkušenost 🙂
Žlutý mor…
Snad se konečně podaří zrealizovat nákup nových vagónů od PESA. Už se o tom hodně dlouho mluví. 🙂
Pokud se o to budou starat jako o ty starý, tak to moc dlouhej efekt mít nebude. U Astry to bylo levný, když to bylo nový, vypadalo to hezky – no a jak jsou na tom dnes. A i kdyby koupili Siemens, tak pokud to bude jen jezdit a nikdo na to nesáhne, za pár let to bude tragedie.
Toho bych se dlouhodobě nebál, RJ staví nové depo.
Otázka pro ekonomicky zdatnější, jsou ty údaje mezi ČD a RegioJetem porovnatelné? Jedná se o stejná čísla či nikoli? Jak do toho vstupují závazky, odpisy atd.?
hlavně ČD mají zisk z prodeje nemovitostí, což RJ nemá…
RJ má zas možnost vyzobat si nejziskovější tratě a na ty nezajímavé výkony se prostě nehlásit do veřejné soutěže.
Jakoby ČD na těch nejziskovějších tratích jezdit nemohly a do VŘ se musely hlásit povinně.
ČD se taky nemusí ucházet o nezajímavé výkony.
A do Chorvatska přestaly ČD jezdit dlouhé roky před tím, než s tím konkurence začala.
ČD je v zisku i když nebudeme počítat prodej nemovitostí.
Monžá ČD doufají v dotace na nepěstování vojtěšky.
RJ má jednu nemovitost – Dům pánů z Lipé, tam nějaké drobné za nájem inkasuje. U ČD je podstatnější, že konsolidují ČD Cargo, CHAPS atd.
V porovnání se zadlužením …
Pul miliardy a bez rozprodavani nemovitosti … a pak ze to nejde!
Získaných od státu darem…
ČD dostali darem mnohem větší balík.
Čomu nerozumiem je, prečo idú tak zúrivo po kvantite, keď by mohli ponúkať prémiový produkt. To sa fakt oplatí mať napríklad tie zaprdené pseudolôžka a predávať ich po pár eur, než zainvestovať do rolling Stock a môcť sa aspoň v jednom vagóne z 10 rovnať s kvalitou k ÖBB alebo JLV?
Kdo s tím prémiovým produktem bude jezdit si zkuste odpovědět. Jste opravdu přesvědčen, že vás uživí 3 vagóny prémium třídy? 🙂 🙂 🙂 Tady chce jezdit masa obyčejných lidí za nízké peníze a kafe zadara. Proto to funguje.
Nevravím že to na byť len prémiový produkt, ale jeden vagón z 10 by tú premium triedu mohol poskytnúť..
Však obvykle řadí bussiness class, nebo ne?
Ale i to je taková naleštěná bída
Naleštěná opravdu není. :-/
Proti A149?
Tuhle otázku nikdo nezodpoví, dokud to nevyzkouší. Každopádně se zdá, že jejich současný přístup funguje. Což samozřejmě neznamená, že je jediný správný a ten nejlepší.
Zbavili se Chorvatska (to byl strašný produkt), nové busy Sestra 2+1… Za mě pomaloučký progres.
Lůžko nebo lehátko, to se fakt řeší jenom tady. Pro cestu na Ukrajinu nebo pro gastarbeitery z východu slovače je to stále pokrok, ať tomu ultras říkají, jak chtějí.
Pro cesty na Ukrajinu jasně vítězí možnost si lehnout a tu jednu noc prospat na lehátku než v sedadle dálkového autobusu. Jenže tam nebude moc velký prostor na zisk, protože konkurence právě těch autobusů je velká a jezdí tam lidi, kteří nehodlají dávat tisíce za jednu cestu, na rozdíl od toho Berlína. Ale pořád je to lepší celoroční stabilní poptávka místo pár měsíců v létě k moři.
Zase to tak jasně nevítězí podle desítek busů každý den, ale je to stále pokrok.
Do švestek
Trapas
„Firma se nevzdává plánů na otevření linky Praha – Berlín. Hodlá ji spustit příští rok.“
Ten byl dobrej. Kapacita mezi stání hranicí a Pirnou je vyčerpána, DB tam další dálkovku nepustí.
Žádné strachy, reaktivujeme úsek Moldava – Holzhau a všechno potlačíme tamtudy
A budou se hádat:
„Přes Moldavu!“
„Přes Vejprty!“
To není moc vtipné. Za chvilku je tu zjeví zdejší vizionáři 😛
Přes Vojtanov by to asi bylo rychlejší 🙂
Nebo přes Žitavu?
Pokud se nepletu, tak DB mu tu kapacitu v Elbtalu přidělily, ale nedostal kapacitu na dojezd do Berlína.