RegioJet expanduje do nákladní dopravy. Začal vozit nápoje z Česka do Maďarska
První nákladní vlak na vlastní licenci v historii RegioJetu v Tišnově. Foto: Martina Zderadičková
Vlak s dvaceti vozy bude jezdit do Maďarska zatím jednou týdně.
No, a kdo jim budě dělat nutný posun? Vagony asi taky nebudou ve vlastnictví a nazpět asi pojede nevytížená souprava, pokud si RJ nenasmlouvá nějaké dopravy i k nám.
Nápoje
A jaké nápoje konkrétně bude vozit? Pokud jsem správně rozuměl citaci v textu, tak s Kofolou budou teprve jednat, takže Kofola to nebude. (Nejde mi o reklamu značky, ale rád bych věděl, která nápojařská firma dává přednost železniční dopravě před silniční. Díky.)
KMV (Mattoni, Lipton, Pepsi)
Byla to Pepsi, jeden plný vagón včera skončil omylem v Plané u Mariánských Lázní na vlečce pily Stora. Byl přistaven jako prázdný na nakládku řeziva.
No a nebyla to přeprava z nedaleké stačírny Mnichov…?
Lahve a plechovky budou zálohované, aby bylo co vozit zpátky? Nebo je dneska už standard, že vagony i kamiony jezdí polovinu cest prázdné?
Kamiony mají firmy na tzv. Vytěžování, vzhledem k problémům s řídící i kamiony, tj. nedostatku bych se prázdných kamionů nebál, u železnice to je složitější, ale něco se snad taky najde
A bude oddělovat nákladní dopravu od osobní? Po CD to tenkrát požadoval,
Tak to oddeleni tam je mimo jine kvuli doprave v zavazku kraju. To ma regiojet taky. V usteckem kraji vlaky provozuje pod dcerinou firmou rgj uk.
A vy jste do dneška nepochopil proč,co?
Pochopil, ale ze stejného důvodu by to měl udělat i on ne? V UK má dceřinou společnost, ale co R8?
Linka R8 byla soutěžená ne? Takže to je poněkud jiná situace, než když se to původně prostě poptalo u ČD a oni nadhodily svou cenu a nebylo jak ji porovnat, srazit, kontrolovat a zjistit, že tím nedotují i něco jiného.
Neví prosím někdo, kolik kamionů by muselo jet, aby odvezli stejně množství nápojů, jako tento vlak za jednu jízdu? Dekuji
Kamiony maju bezne kapacitu 33 paliet, takze 38.2 kamionov. (ale este do toho moze vstupovat hmotnost, ktoru v clanku neuvadzaju)
Návěs. Souprava na 40 palet a je to 32 souprav, klasika 720-750kg paleta, jak s čím, klidně může mít i 830kg ve dvoulitrech a stále váha na vůz do nosnosti.
By mě zajímslo, jak mápoje vyplňují dotazník spokojenosti
Maďarské město Kecskemét. To bude po počeštění asi Kočkomet 😉
Kozí stezka. Kecske je koza.
Ony ty místní názvy jsou si někdy více podobné foneticky, než významově, takže i ty „Kočkomety“ (i když to zní strašně), by možná mohly projít… 🙂
Příklady:
Jablonec – Gablonz
Nové Hrady – Gratzen
Český Krumlov – Krumau, Krummau
Moravský Krumlov – Kromau
Velenice – Wielands
Lužnice – Leinsitz
Perlička:
Na mapě, kterou užívá Windy.com, nějaký magor přeložil Stuttgart do češtiny jako Štíhrad.
https://www.windy.com/cs/-Teplota-temp?temp,48.752,9.295,11
Pokud chcete Stuttgart česky, je to Štíhrad.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Stuttgart
Problém bude na straně Windy.com (či mapového podkladu, který používají), když striktně používají česká jména pro zahraniční města.
Viz také další perly:
Klagenfurt – Celovec
Villach – Bělák
Poysdorf – Pušdorf
😂😂😂
Pro zajímavost, Celovec je slovinsky, za R-U tam byla Slovinská enkláva
Ještě jste v tom bizarním výčtu opomněl Svatého Hypolita, 🙂
Já Stuttgart, údajně česky „Štíhrad“ nechci, na Wiki k tomu uvádějí: „…dříve používaly různě zkomolené tvary…“ Bohužel se mi to na té mapě zcela nelogicky servíruje.
Než jsem se začal zajímat o počasí ve Schwarzwaldu, tak jsem o této fantasmagorické verzi názvu města neměl tušení.
To asi muselo vzniknout někdy za éry F.L.Věka.
Pokud jsem jediný, kdo je tímto názvem zaskočený, mohou mi milci Štíhradu udělovat mínusy, jak na laufbandu. 🙂
Spíše bych tipoval, že ten název vznikl mnohem dříve – v době, kdy bylo zcela normální vlastní jména osob i míst překládat, resp. používat jejich varianty pro každý jazyk. Ale zrovna pro tento název Google žádné historické výskyty nenachází.
To bych vůbec nevěděl, kde jsem. 😄
@KarlvB, @micek Tak ono to není jednoduchý problém. Když máte aplikaci s celosvětovým dosahem a budete ji chtít mít lokalizovanou do jednotlivých jazyků, nebudete všechna jména kus po kuse převádět do jiných jazyků (nebo ponechávat originální, pokud si to nezaslouží). Vezmete nějakou cizí knihovnu se seznamem měst a jejich různojazyčných názvů, budete ji občas aktualizovat, a nebudete mít naprosto žádnou kontrolu nad tím, které názvy vám tam nějaký horlivec nově např. počeští. Nechat vše v originálním jazyce opět může fungovat jen v nějakém kontextu konkrétního cílového jazyka. Čínská, ruská nebo arabská města nebo hlavní město Irska v českém kontextu většinou… Číst vice »
Řekl bych, že info na mapách mají být jednoznačné a úpravy zeměpisných názvů nemají být zavádějící.
Pokud se tedy nejedná o obecně známý „překlad“ originálu , jako je např. Vídeň – Wien, Prag – Praha, Budweis – České Budějovice atd., považuji za lepší ponechat originální znění, aby nebylo nutno používat „překladový slovník zeměpisných názvů“.
Jednou jsem v Německu v hovoru použil německý název pro Jihlavu – „Iglau“ a protistrana byla silně dezorientovaná, protože na „jejich“ mapách byla originální verze názvu města a oni vůbec nevěděli, o jakém místě mluvím.
V nastaveních na Windy se dá vypnout lokalizace mapy, resp je pak v angličtině, což je původní jazyk OpenStreetMap, původních mapových podkladů (ale pak jsou zase některá místa v ČR přeložena do angličtiny). Ocenil bych přepínač „názvy na mapě v místním jazyce“, ale je fakt, že leckde je zase vícero místních jazyků a pak jsou jiná písma tak dělat transkripce do latinky nebo ne?. Přeci jen Windy je celosvětová aplikace. Osobně mi překládání míst také nevyhovuje, jen je to matoucí, zejména pak na mapách pokud tem někam vyrazíte a pak se nestačíte divit, jak názvy nesedí. 🙂 Transkripce naopak ocením,… Číst vice »
Bohužel to nevhodné počešťování dnes provozuje také Google Maps, a je to zcela nevhodné. Tyto mapy mají sloužit rychlé orientaci a ne být učebnicemi dějepisu, jak se to říkalo kdysi za Rakouska- Uherska.
😀😀😀👍
Proč ne, na takovou dálku a v tomhle množství je železnice výhodnější i finančně. Jenom, nerozpadnou se pod tím koleje na SK-HU pomezí? Prý to tam stojí za cenzurováno.
Na slovenské části horší…
To může, stejně jsou některé jeho vozy jako náklaďáky.
Chválím a držím palce. Tohle je přesně úkol železnice. Jen tak dál…
Jsem si říkal proč ten vlak s Vectronem ČDC v Hostivaři v minulém týdnu fotil i fíra, teď čtu, že to bude vozit RJ.
Pro neznalé, tento vlak už jezdí několik let, zpravidla jednou týdně, v létě, kdy je poptávka i 2x týdně. Zbytek jezdí přímo z Vysočan do HU po silnici. Asi někoho nechtějí urazit.
Spíš je to o fexibilitě, vlak je dvacet vagónů nebo čtyřicet vagónů, kamiony je ekvivalent 20 nebo 22 nebo 26 vagónů dle potřeby….. Proto vlak plus špičky po silnici, určitý vliv bude mít určitě i pružnost kamionů z hlediska objednací lhůt.
Když Kofola vyrábí v Krnově, čím to bude tahat, když Krnov nemá elektrifikovanou železnici?
Kofola vyrabi i v Mnichove Hradišti a tam neni ani vlečka.
Je tam nakládací rampa. A co není, může být. Zajímavé, že absenci i „absenci“ silnice její výstavbou řešit umíme…
Obvykle je ta silnice potřeba pro samotnou stavbu a přilehlý chodník pro zaměstnance, aby se tam vůbec dostali.
Umí se i vodovod nebo i elektropřípojka, ovšem nikdo nenutí odběratele do 22kV přípojky, když mu stačí NN.
Umí se vyřešit i železniční vlečka, spíše se z různých důvodů nechce,
Nebo vy když si stavíte dům, tak si taky hned stavíte tramvajovou trať před barák??
Když se teď bude stavět „nová čtvrť“ místo Nákladového nádraží Žižkov, tramvajová trať rovnou před barák se tam stavět bude.
a jste si jist, že ji bude stavět stejný investor, jako tu čtvrť?
domníváte se, že vyjádření „vy když si stavíte dům“ má navozovat developer, který staví městskou čtvrť…
zbytečně nekalte vodu, poselství mého příspěvku je, že vlečky se nestaví, protože investoři nechtějí, ne proto, že to neumějí, Váš příklad je dost vzácná výjimka…..
V Mnichově Hradišti provozovaná vlečka je i když ne Kofoly.
Svezou to kamiony na nejbližší železniční překladiště.
No a když nad tím tak přemýšlím, tak vzhledem k tomu, že Kofola vozí zboží vlastními auty, tak je to pro ně jednoznačně možnost, jak ušetřit na naftě.
Mňa by skôr zaujímalo, kam by to chceli ťahať? V ČR má plniarne v Krnově a Mnichově Hradišti, v SR v Rajeckej Lesnej, predpokladám, že v PL má tiež nejaké svoje závody a neviem, kde všade je ešte prítomná.
Takže by mi to dávalo zmysel, ak sa vo všetkých závodoch neplní celé portfólio, ideálne ak majú niekde mimo závody ešte centrálny distribučný sklad.
Pretože ak to z výroby jazdí už priamo k odberateľom (napr. do distribučných skladov obchodných reťazcov), tak to sa bude vlakom vykrývať ťažko.
Ale tak to si Kofola vyrieši, či sa im to hodí do plánu.
Pod Kofolu patří desítky značek a s tím spojených výrobních závodů a distribučních skladů po Evropě, takže možností přepravy jsou téměř neomezené….
Třeba neelektrifikovanou lokomotivou?
Nejspíš nezávislou trakci do Opavy.
Jasně, že nebudou vozit jeden vagón po lokálce sem-tam.
…is the new “vyzobávání rozinek” 🙂
A v něm zubní otisky od zubaře do laborky.
Za chvíli se sem seběhnou modré gumy a začne to:
Nevydrží do týdne, do švestek, nepřežije zimu, atd.
Nebo rovnou napíšou, že ty kamiony měli radši zůstat na silnici.
Tak zatím, zcela očividně, nabíhají pouze žluté gumy…
Zrovna tady o tolik bývalých kamionů spíš nepujde, viz text: „..Stejnou přepravu zajišťovalo ČD Cargo…“ I ČD Cargo to vozilo v týdenní frekvenci.
Ale píšou tam tohle: Výrobce nápojů už vlaky podle něj používal, ale jen pro vykrývání špiček. Teď se situace obrátí: vlaky budou jezdit jako základ, případné výkyvy pokryjí kamiony…
jojo, ale popravdě tomu v podstatě spíš prostě neveřím. Prostě jezdil vlak týdně a do toho kamiony pro vykrývání potřeby průběžného zásobování. A toto vyjádření je prostě nějak podivně naopak. Pokud by to dalo na dva vlaky týdně, tak to bude jezdit i to Cargo. Ale třeba RJ něčím přesvědčilo/překvapí….
cenou
tak tomu samozřejmě věřím 🙂 ale to je poněkud jiný argument ….
Je to tak, od jara do podzimu jednou tydne jezdilo v rezii CDC
Posun na vlečce prováděl RJ, z vlečky do stanice 742 ČDC (z Uhříněvsi) a pak ČDC či pronajatá loko do HU.
tak by to ale mělo být
Pokud se nepletu, CD Cargo to tahali z Karlových Varů někam do distribučního centra na Moravě.
Sklad je v areálu zrušeného VOP ve Stichovicích, na letiště z WW2 vede vlečka z Kostelece na Hané. Mattoni expres tam byl i tento týden (22.4.2022).
Dovolím si jen opravit, že VOP se jmenoval Mostkovice (VOP 011 – specializoval se na údržbu speciální techniky PVO).
Ty máš asi nějaký komplex, ne?
V nákladní dopravě byla vždy konkurence jiných dopravců méně na očích, než když se začalo i s osobkou. Navíc v nákladní dopravě se nikdo neohání režijkami, nebo že je to šrot na kolejích a tak dále. Prostě vznikne nová přeprava, nebo se jen změní dopravce, ale modří šotouši to skoro ani nepoznají. Tady aspoň bude klid.
Nechtěli už byste toho nechat? Připadá mi, že poměr modrých extremistů ku lidem, co mluví o modrých extremistech, je už celkem dlouho dost zvláštní číslo. Přitom je to taková blbost, normálnímu člověku to může být úplně ukradený a v diskusi mají tyhle provolání nulovou hodnotu.
Ač fanoušek ČD, tak toto je rozhodně dobrý záměr od RJ !!
Ještě by mohl zkusit něco, jako byla RoLa a v osobní dopravě by mohl zavést nějaké spoje ke Středozemnímu moři (Itálie, Španělsko), čímž by pomohl ulehčit letecké dopravě.
RJ je sám o sobě dobrý dopravce, ale jeho majitel by mohl si odpustit jeho řeči, že ČD nejsou potřeba……
Protože Jančura chápe železnici jako způsob dopravy, který je časově zajímavý a platící zákazník mu zaplatí náklady a zisk. A díky svým schopnostem a dlouholetému provozování autobusové dopravy, prodeje letenek atd., vidí možný potenciál cestujících na tratích a prostor pro růst nutnosti objednávky ze strany MD. Problém ČD je v tom, že přežívají dlouhodobě ve stavu, kdy v osobní dopravě tvoří cca 2/3 tržeb platby od objednatelů. Ale nikdy mimo ztrátové projektu vlaků SC či krátkodobých věci typu D1 Express nešli cestou, mi tady budeme jezdit bez dotací, protože je zde velký potenciál cestujících. A bohužel k tomu přispívá i… Číst vice »
Souhlasím s obsahem, jen pro formu, „kamiony měly“. Doufám že s nimi Jančura zamete stejně, jako v jiných případech…
Já se tedy trochu divím, proč Regiojet, který si musí pronajímat lokomotivy, aby pokryl své výkony začíná s nákladní dopravou.
Třeba je to pro něj ekonomicky výhodnější, podstatné je, že dokázal získat ten kšeft.
Získal ho proto, že se to vozí na místě budoucího údržbového depa RJ, kde už provádí posun.
Najímat si lokomotivy pro vlastní job nebylo prozatím zakázáno…
Kšeft, v nákladní dopravě jsou dobré marže. Navíc to není každodenní spojení, ale jen jednou týdně.
Druhá věc je, že část lokomotiv má pronajatých protože některé nové traxxy jsou mimo provoz a opravované u výrobce a něco je výhodnější si půjčit z důvodu linek do Chorvatska či servisu vlastních lokomotiv.
třeba u tohoto vykonu je to jasné, ta lokomotiva má povolení do maďarska, ale nemůže jet na komerční lince (chybí povolení do rakouska)
a to vectron má
Tady zřejmě pojede přes Slovensko.
Ony jsou Jančurovy MS3 schválené v Maďarsku? Od kdy?
Už tak 2 měsíce
Chybí jen Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko a Rumunsko
Díky. 👍
Jsou schválené pro provoz v ČR, SR, D, PL, HU. V Rakousku mají typové schválení, ale nejsou schváleny k provozu (tuším kvůli ETCS)
Díky. 👍
ČD žádné pronajaté lokomotivy nemá?
Pokud mu to ten kšeft zaplatí, tak proč ne. lepší si pronajmout lokomotivu a mít i tak zisk, než nepronajmout a nemít nic.
Dělá to většina dopravců včetně ČD a ČD Cargo.
Vozy jsou ČDC?
Děkuji za plusy, ale co odpověď? (lepší než mínusy a bez odpovědi)
Myslím ze Ano
RJ má ve své režiji momentálně cca 35 těchto vozu od ČDC a RailCargo Austria
Ne.
Vozy jsou srbské a německé TWA.
Vidím to tak, že za rok bude Arriva s Limetkama tahat auta že Škodovky do Německa.
Ale oni našli novou přepravu, takže nejde o žádné vyzobávání rozinek fuj fuj soukromníkem.
No to povídejte kamionakum, že jim tu dotknou nevyzob 😄
Myslím, že kamiony se musí bát jen nedostatku ridičů
Jsem se umáčknul , dále ropného šoku nebo nějakého „ùchyla“ z Brusele, který potřebuje zdůvodnit své zbytečné mįsto. Ze strany byrokratické, drahé a zastaralé železnice jim žádné nebezpečí nehrozí.
Přečtěte si to pořádně „..Stejnou přepravu zajišťovalo ČD Cargo…“ Podotýkám, že i ČD Cargo to vozilo v týdenní frekvenci.
To je ztráta času, číst celý článek. Přelouská se nadpis a už se diskutuje!
K té Kofole jste se dočetli?
Ne. Proč?
Arriva už náklady vozí nějakých 6 let, to jste si možná nevšiml.
Možná vás to překvapí, ale Arriva vozí nákladní vlaky pro DB CARGO.
Tak to jsem zvědav, jak to někteří šotouši dají. Radost z kamenionů na kolejích, ale vztek ze žluťáka. Je ale opravdu zajímavé, že to doteď „nešlo“. Každopádně přeji mnoho úspěchů, tohle je samozřejmě pro železnici ta ideální cesta, 20 vozů s předvídatelným objemem přes „půl“ Evropy.
KMV vozí od roku 2012 z místa výroby své nápoje do Mostku u Přerova a rovněž vozí své produkty ze svého závodu (po té co zaplatila rekonstrukci vlečky) do Prahy. Toto je jen další rozšíření. Pepsi své nápoje vozí do Maďarska již zhruba 3 roky, rovněž z Hostivaře. Coca-Cola tak nečiní, dle jejich vyjádření, kvůli přílišné vzdálenosti skladů v cílových destinacích od železnice. Samotný závod u nás by vzhledem k umístění napojit na železnici šel. Kofola jedná s RegioJetem dle článku a nenapadá mě žádný další významný výrobce nealko nápojů, který by mohl něco takového uskutečnit. Snad některý z menších… Číst vice »
Do Mostkovic, nikoliv Mostku, ale to není podstatné. Prahu jestli myslíte z mnichovské stáčírny , tak to shodou okolností právě v tichosti končí. A bez ohledu na dopravce, ale protože to bylo pár skupin vozů týdně, s tím se prostě silnici těžko konkuruje (a to ani RJ opravdu nezachrání). Mmch CocaCola když převzala teplickou Tomu, tak zařízla léta trvající železniční přepravy z Teplic nad Metují do Prahy za v zásadě naprosto stejných podmínek, za jakých je Pepsi realizovala. Byť ty podmínky opravu optimální nebyly (v odborném tisku bylo popsáno podrobněji).
Hlavně ne u Přerova, ale u Prostějova!
Teď už zbývá jen aby Rádio Jerevan doplnilo, že to nebylo nealko ale pivo.
Tak tohle mi po ránu zvedlo náladu o 100 %. Díky za to.
Spíš je otázka, kdyby chtěl RJ v nákladu dál expandovat, jak by to kapacitně zvládla naše železniční infrastruktura (hlavně přeplněné koridory)…
A hlavně jak to zvládnou fušenýři Správy železnic a Ministerstva dopravy, až na ně bude tlak, že zaspali dobu.
Ten tlak na ně vyvíjí ŽESNAD už roky. Jenže dlážděná sní o tom, jak si mlékarna požádá na ministerstvu o přepravu mléka z kravína v sousední vesnici a ministerstvo nařídí přepravu po železnici, protože na té lokálce mají volné koleje. Co natom, že obě dotčené venisnice mají jedno nádraží uprostřed mezi nimi.
O těch pár vlaků navíc bych si starost nedělal. 😉 Správa železnic je dokáže protáhnout i přes výluky. Oni čeští nádražáci nejsou úplní pitomci.
To vidíme na dodržování výlukového jízdního řádu vždycky vpravo na odjezdové tabuli, v minutách a dvojciferně. Bohužel.
Já se bavil o protažení nákladního vlaku.
Můžetesi výluku naplánovat sebelépe, ale když ty vlaky na výluku z důvodu zpoždění, mimořádností, jiných výluk dojedou proti sobě, tak může jet prostě jen jeden. No a pak už se to kupí. Ale to je všude na světě.
Bohužel poslední roky je těch výluk hodně, takže zákonitě dochází i ke zpoždění.
Další várkou k tomu přispívají nesmyslně krátké obraty dopravců, zejména RegioJet a pak ČD na hlaváku.
Lepší když vozí zboží, než lidi :D, od toho jsou tu kvalitnější dopravci.
Snad ne ty plesnivá B na rychlících…ale platí tam režijka, tak je to vlastně moderní vůz.
Já nevím, minulý víkend jsem si několik rychlíkových linek projel, včetně R23 (Regiojet) a žádná jiná mi nepřišla horší (nepočítám motorák Arrivy na krátkém úseku), ale současně ani to nebyla vyloženě tragédie, jen stáří vozů bylo na první pohled už dost patrné, oproti tomu linka R15 byla ale suverénně nejlepší a na vůz B jsem nenarazil ani jednou.
Linka na Děčín byla?
Ano, samé Bee272, dojem stejný jako z R23.
Tak to jste měl štěstí, v poslední době pravidelně jedna souprava bez 1. třídy bez náhrady, na konci se občas objevují B, většinou jako posily.
To jste měl štěstí, že jste nenarazil na Honecker. Jsou sice novější, ale tím to končí. Dál už jen samé špatné.
U Honeckerovy pomsty jsou celkem použitelné kotoučové brzdy. Kdyby se ty podvozky převázaly na jiného veterána, stoupnul by na ceně 😃
Jak jste na takovou hloupost přišel? Nebýt toho ošklivého soukromého vyzobávače hrozinek (co nevydrží do švestek), tak stále jezdíme v B za 1000 do Ostravy…..Prostě se ukazuje, že soukromník je pružnější než modrý moloch co má ve vedení pseudoodoborníky navolené dle aktuální garnitury.
Samozřejmě to byla nadsázka.
Koukám, že inflace se nevyhýbá ani dezinformacím. Roky jste hlásali, že ČD jezdily do Ostravy před příchodem RJ za 600, a už je to 1000? Lol… Mimochodem, ani po více než 10 letech se ani ten nejdražší kilometrický tarif, který mezitím samozřejmě zdražoval, stále neblíží ani těm 6 stovkám, natož tisícovce…
A pod tím vedením sedí příbuzní příbuzných, kteří jsou ze železničářské rodiny a na cestující pohlížejí shora, protože nejsou železničářského původu. Tohle naštěstí také mizí.
Cenu za 1000 si pamatuju jen od Leoše.
@tarten ..ano, aby se zbavil plně platících cestujících a nezabírali mu cenná místa pro rozkrádačku 750/cestujícího od státu. Který samozřejmě neřekl ani popel a cáloval. Takže bych tam viděl nějakou spoluvinu.
Viz co píše M19. Dávno to jezdí, dosud ČD Cargo.
To je zajímavé, kolik diskutujících má problém přečíst si nejdřív pořádně článek. „..Stejnou přepravu zajišťovalo ČD Cargo…“ A i ČD Cargo to vozilo v týdenní frekvenci…
Šotouši až nezdravě často čekají, že nákladní přepravu vlakem musí firmě nařídit ministr dopravy pod pohrůžkou likvidace.
Ale samozřejmě, že to doteď šlo, a sice vozilo to ČD Cargo, které tu přepravu získalo už před lety. Původně to jezdilo přímo z vlečky Pepsi v Hloubětíně, po jejím zrušení se začla využívat k nakládce vlečka Kovošrotu v Hostivaři. Takže tady opravdu o žádné získání nové přepravy pro železnici nejde, jen Regiojet vyštípal z tohohle kšeftu Cargo místo toho aby si sehnal novou přepravu jinde…
Co máte na mysli, Pepsi nebo Kofolu?
Regiojet má licenci i v Maďarsku nebo tam bude jezdit na licenci partnerského dopravce?
Nemá. Vlaky RJ sú v Maďarsku vedené na licenciu Continental Railways ich strojvedúcimi.