RegioJet chystá rozlučku s peršingy a bobinou na vlacích kategorie IC

Lokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Peršingy zůstanou ještě pár týdnů v provozu mezi Kolínem a Ústím nad Labem, pak je čeká modernizace.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef

Sice dotaz mimo téma, ale jak to bude s údržbou vozidel u RJ po roce 2026, po přebírce Os na severu? To bude někde v Ústí budováno zázemí?

MichaelP

Lokomotica řady 140 na IC výkonech? To je tedy dost k pláči i když sloužila asi spíš jako záloha.

Petr

Ta jeste těm dnešním mašinam dokáže vytrit zrak!!!

Libor

Dispečerům taky. Zoufale pomalými rozjezdy a nízkým výkonem i rychlostí…

noerf

Jak vlastně bude Regiojet řešit, pokud budou Siriusy potřebovat delší servis? Nasadí tam 162 (362) s vagóny nebo jednotky, které jezdí v Ústeckém kraji? Údajně by snad během roku 2025 měli nějaké jednotky od Škody obdržet.

Pan průvodčí

Adhoc se to řeší uspíšeným obratem od Kolína na Střekově a z hlavního jezdí naproti to, co tam zrovna stojí. Elf nebo 628.

noerf

Já měl na mysli plánovaný servis.

Avlaky

Variant je více vše je adhoc

1) kdyz bude tak pesa
2) loko (162/362/388) + vozy

noerf

Pokud se nepletu, tak uzávěrka soutěže na instalaci ETCS do řady, 162 respektive 362 je 10.01 2025.

Karel M

Zas nějaká akce, když musím do práce.

marcel.stancl

Vyplatí se poměrně stará 162 ještě přestavovat na 362 s ETCS? Do Polska je 362 schválená?

Daniel Jablonecký

Vyplatí.

XB-1

Nevyplatí, musí tam být dotace, jinak by to ekonomicky neobhájili.

Juraj

Dotace určitě potěší, ale i tak to je pořád perspektivní projekt – ostatně ČD, ČDC i ZSSK do toho taky šly.

Nejde jen o návratnost nových lokomotiv, ale i čekání na termín dodání. To všechno má nějaké náklady.

Daniel Jablonecký

Takže vyplatí. Ve vztahu k vlastníkovi lokomotiv ano. Není potřeba to zpochybňovat.

Joe

Když ČD vybavila svoje 362 ETCS a cargo konvertuje 163 na 363 vč. ETCS, tak hádejte …

MartinS.

162 RJ jsou z roku 1991, tzn. 33 let staré lokomotivy… takže tak ve 2/3 svého života. Ještě odjezdí dost výkonů…

Apollo 17

Ale až do roku 1995 stály odstavené v Plzni, protože ČD na ně neměly peníze. Až pak šlo 9 do Itálie,11 na Slovensko a 40 k ČD.Takže do provozu až 1995.

Ondra

I v té Itálii pak nějáký čas byly (myslím) odstavené… 🙂

B.W.B.

A co teprve řada 130 a 240… 🙂

Avlaky

A to snad 2 roky staly, takže defakto v provozu 31 let

M152

362/363 v PL zatím schválena není.

Jirka

Lokomotova není automobil,tady je životnost mnohem delší ale i cena.

richmond

spíš by bylo dobrý se ptát, jestli se vyplatilo investovat do řady 130 (za mě ne)

Ondra L.

No a cim by je ted nahradili? Vzdyt je jich pres 20 a pritom v provozu je rada jeste mnohem starsich stroju, ktere je treba v dohledne dobe nahradit.

Hřebíček

Jen u ČD Cargo 41 kusů.

Lukáš F.

A je nutné je nahradit v poměru 1:1, když objem přeprav klesá a Cargo propouští zaměstnance? Do flotily navíc přicházejí nové vectrony nebo peršingy původně ČD. S plánovaným přepínáním trakčních soustav mi nepřipadá stejnosměrná lokomotiva bez možnosti dualizace jako moc perspektivní typ.

Ondra L.

Ano, ale jeste tu mate rady 122, 123, 181, 182, 230, 240…

Ondra

A jak je to na Slovensku s tím pendlem přes hranice s Ukrajinou? Tam to taky zajišťovala řada 162, pokud se nepletu… 🙂

Kubrt

162 tam byla asi první dva měsíce, poté to převzal v Polsku registrovaný šestikolák 150.517, který se na tom výkonu stále drží.

Avlaky

Ale jako záloha slouží 162.116, ten jediný má upravený zdvih sběrače,

Pokud tedy už není na reko tak i na IC vlacích ho můžeme někdy vidět v úseku Košice chop

Tlumi

Kamo zo odkiaľ máš tej info ?jazdila tam 162.118 😉 nie 116 😉

Avlaky

Překlep v čísle

Addams

Na Slovensku IC vlaky nie sú.

jiný Petr

Správně je to 315.0517, ale je fakt, že na lokomotivě je opravdu chybně napsáno 150.517.

Daniel Jablonecký

Zas tak moc si nevymýšlejte a koukněte radši na tuhle fotku: https://imgur.com/dgrUjfx

František Plášek

Proč by si vymýšlel…možná není zcela správně desetinná tečka, tam si nejsem jistý, ale lokomotivy registrované v Polsku mají opravdu označení (ve zkrácené verzi) 7 místné.

Lukáš F.

Jiný Petr má ale pravdu. Na čele je (nebo alespoň v minulosti bylo) napsáno číslo bez počáteční 3. Viz: https://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=fotografie&id=20571