regio-vlak

RegioJet chystá rozlučku s peršingy a bobinou na vlacích kategorie IC

Lokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Peršingy zůstanou ještě pár týdnů v provozu mezi Kolínem a Ústím nad Labem, pak je čeká modernizace.

(aktualizováno 29.12.) Společnost RegioJet chystá na závěr roku poslední jízdy s lokomotivami řad 140 (Bobina) a 162 (Peršing) na výkonech vlaků kategorie IC.

Lokomotiva 162.117 vyjede na svou poslední cestu 31. 12. 2024 na trase Praha – Havířov a zpět (vlaky 1005 a 1014). Provoz této řady u RegioJetu nebude na koridorové trati z Prahy do Ostravy možný kvůli zavedení ETCS.

Z flotily RegioJetu ale peršingy nezmizí: čeká je nyní odstavení kvůli dualizaci a instalaci ETCS.  Jedna z lokomotiv se bude navíc ještě několik týdnů objevovat na rychlících R23 mezi Kolínem a Ústím nad Labem. Dopravce čeká na převzetí třetí čínské jednotky Sirius, která na těchto výkonech jezdí. Tento týden dorazila třetí jednotka lodí do Brém. Vlaky na koridorech s výhradním provozem ETCS budou od ledna tahat jen lokomotivy TRAXX a pronajaté Vectrony.

RegioJet chystá přestavbu „peršingů“ na vícesystémové lokomotivy, má schválenou dotaci

RegioJet má devět peršingů, jezdí s nimi od svého startu na české železnici. Firma české stroje odkoupila z Itálie.

O den dříve nasadí RegioJet do provozu další lokomotivu, která už se v čele vlaků objevuje velmi výjimečně. Jde o lokomotivu 140.052 od Arrivy. Původně měla jet  E499.042, ta je ale nepojízdná.  30. prosince potáhne spoje RJ 1005 Praha – Havířov a RJ 1014 Havířov – Praha.

Tagy ETCS řada 140 řada 162 RegioJet
38 komentářů