RegioJet chystá proměnu „peršingů“ na „esa“, z devíti lokomotiv udělá dvousystémové
Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra
Úprava umožní provoz nejstarších lokomotiv i na tratích se střídavým proudem, například z Prahy do Brna.
V zadávací dokumentaci zakázky je černé na bílém uvedeno, že výsledná verze bude typ 69E5, což je řada 363 pro V = 120 km/h.
Ale Jančura si to nenechá zpomalit na 120, jedině že 363 zrychlil
Jenže 362-ka na V = 140 km/ není ve smlouvě uváděný typ ŠKODA 69E5, ale typ 69Er – viz níže:
https://spz.logout.cz/vozidla/363/data363.html
A ve smlouvě se píše jedině o typu 69E5, což je řada 363 na V = 120 km/h, takže zde máme asik jakési zmatení pojmů…
„typem 69E5 včetně změn schváleného typu.“
Nemůže být jiný převodový poměr jenom změna schváleného typu?
Vzhledem k tomu, že na trase Brno – Bohumín je požadována minimálně maximální rychlost lokomotivy 140 km/hod, očekávám, že maximální rychlost u těchto lokomotiv 140 km/hod zůstane.
Mně se to nějak nezdá ten článek – ve finále se má jednat o dvousystémovou řadu 363 místo 162, takže to je dvousystém pro V = 120 km/h místo stávající V = 140 km/h s tím, že v rámci reko se mění převodový poměr loko „do pomala“ kvůli použití v nákladní dopravě.
A pro informovanost těch méně znalých… Je někde obsáhlejší článek (odkaz apod.) co takové rozšíření o střídavou sekci, třeba i v různém objemu souvisejících výměn dalších komponent, z řady 162 na 362 obnáší? Jak je to náročné? Co to tak stojí? Díky. O.
I s etcs to má být pod 20mega kus
VTS ČD, článek k 363.5. Zde ale pozor, technicky se jedná o zcela jiné vozidlo, než chtějí u žlutých.
Někde jsem to četl, pokud si vzpomínám, loko 162 je v podstatě 362 bez vstupní část 25 kV AC, ty lokomotivy byly úmyslně navrženy s maximem shodných dílů, spíš je otázka, že se počítalo cca v polovině životnosti při GO s modernizací polovodičové regulace. Bylo to na Internetu o lokomotivách 363, které dostaly při GO v podstatě novou trakční regulaci. Úprava 162 na 362 konzervuje původní koncepci.
Je to tak, 162 a 362 (klasik) jsou v podstatě totéž, jen 362 má navíc AC část – střecha, trafo, měření, ovládání HV a indikátory. Třeba ale princezny (263, pouze AC) se už v mnohém liší (a taky bzučí jinak). Stejně tak se liší i 362 po různých úpravách – nemyslím jenom pětková esa (to je elektricky úplně jiná lokomotiva) nebo WTB reko, byly i další verze a úpravy lokomotiv 362/3, v některých schématech je to vidět.
Podobná úprava byla provedena při přestavbě stejnosměrných lokomotiv na dvousystémové a vznik pětkových Es pro Cargo. 363 5..(Pars Šumperk) Obnáší značné mechanické úpravy skříně pro umístění trafa, celkové předělání střech, měničové skříně. V podstatě se jedná o novou lokomotivu.
Něco podobného dělalo Cargo (163 -> 363.5), seznam potřebných úprav bude tedy asi podobný. Nebo ať doplní znalejší, osobně mne elektriky moc neberou, tak nemám o nich moc info.
https://spz.logout.cz/vozidla/363_5/363_5.php
Vážení příznivci železnice, přestavba Pershingu má svou logiku, připravuje se výběrové rizeni na linku R9, pokračování R8 Bohumin-Brno-Praha, přes Havlíčkův.Brod a tam budou potřebné, přesně 8 kusů. Lze se jen domnívat, kdo to DOSTANE??
Získá to ten, kdo nabídne nejlepší podmínky ministerstvu dopravy.
Na R8 je taky potřeba 8 lokomotiv
Závidím vám váš optimismus.
Má být veřejná soutěž = nabídky budou veřejné.
To je milé, tak třeba to tak opravdu bude i bez zákulisních dohod, čachrů etc.
Pan autor zřejmě za celou dobu svého odborného působení ve světě problematiky železnic ještě nezaslechl nic o praktikách a metodách pana podnikatele Jančury, ani o tom, jak mu je všude umetána cestička ze strany státu i vrcholného vedení ČD. Ku škodě státu i ČD. Pan autor musí být dokonalým mistrem v kličkování mezi takovými informacemi, když ho doposud, jak tvrdí, nedokázala žádná taková zasáhnout.
Tohle opravdu pobavilo. Takže si dáme takové repete v zametání: soutěž R27 2013, otevřená, nejnižší nabídka RegioJet. Soutěž zrušena ministrem Žákem. Velké zametání.
2019: RJ nabídl nižší cenu na R8 než České dráhy, získává smlouvu. To je umetení ku škodě státu? Opravdu si myslíte, že nejlepší je nechat státní firmu v monopolu bez konkurence? Zkuste porovnat služby ČD před a po nástupu konkurence.
R8 je fajn, ale cenově se už (hlavně na kratší trasu než Brno – Ova) moc nevyplatí. Často dražší než ČD bohužel.
tak to je zajímavý. jezdím s tím každej tejden. Zatím dycky do cesťáku dávám „lísteků s nižší cenou, než jsem dával v listopadu 2019. Jezdím z Krpole (předtím z Hlaváku) do Svinova.
Tak slyšel jsem z velmi důvěryhodného zdroje, jak žluták cca před osmi lety zářil v sabotování dohody mezi ČD a DB. A pokud to byla pravda, tak patří zavřít.
R8 měl nejnižší cenu.
Jen si nejsem jist, zda nedaly ČD po tlaku shora úmyslně horší cenu…
Jsem trochu podezřívavý, ale vzhledem k chování žluťákovu i morálce bafuňárů z Anofertu…se vyplatí být podezřívavý.
Na R8 měl nejnižší cenu Leoš, o mega pod RJ.
To je příspěvek drážního odborníka . Ale to jak Jančura sabotoval ČD , a hlavně ta pasáž s DB mě hodně zaujala . Ještě přidat jak ovlivňoval koupi vozů u OBB .
Navíc bych ale Jančuru strestal za to rušení výběrek na nové lokomotivy a vagony ČD. Naštěstí neměl tak dlouhé prsty a dopadlo alespoň těch pade kusů skororailjetů.
Za to všechno může Jančura a za co ne tak za to může Kalousek :):):)
Tak za vše nemůže. Ani Kalúsek nemůže za vše. Možná tak Bureš… Ale akce s DB s linkou přes Berlin do Hamburku byla vskutku fajnová…neustále snižoval cenu a snižoval v jednání s DB a ČD šlo taky dolů a dolů a dolů, až je to přestalo bavit…tak DB došlo za Radimem, tak tedy za rok začneš jezdit…. A Radim…sorry kluci, ale já nemám s čím. Ale za dva roky, to už fakt, to půjde. Tak došli za ČD a prý, tak ještě rok jezděte….kam je poslali netřeba popisovat… Že DB či někdo tam je banda zmetků…který Radimkovi pouštěl info o… Číst vice »
Opravil bych ten zdroj na modré pohádky z Obzoru!
Za railjety může Žák a asi taky Schadewerke, které poněkud tlačilo a vydíralo ČD a MD.
OeBB a vagóny, no jednou, dvakrát byl rychlejší než ČD. Ale nemusel řvát, že to ČD kupují moc draho…aby mu to uvolnilo cestu k nákupům.
No a OeBB se poté, co jim začal kazit trh…přestali prodávat…alespoň žluťákovi. Zda je to podle práva, nevím. Ale pochopitelné to je.
Za průser jménem řada 380 si můžou na ČD sami. V kombinaci s tím odborníkem, co tam nechal rozhodčí doložku a nepořešil platební kalendář v závislosti na způsobilosti dodávaného krámu
I vy, pane Sůro, nám chcete tvrdit, že tu před konkurencí jezdily jen vlaky složené z A, B, spací byla jen lehátka a v osobní dopravě jen Bdmtee, Bdt, apod… (a samozřejmě 451)? Všechno přišlo až s nástupem konkurence, vážně? A která konkurence přiměla pořídit 844 na Brod, Pantery na Jaroměř, či Štádlery na Vysočinu?
Samozřejmě, základní chyba bylo vůbec ČD transformovat na akciovku, jestli příprava na privatizaci? Nevím, ale dávalo by to smysl. K čemu jinému má sloužit dopravce vlastněný státem, než k zajištění ZDO?
Zatím slouží akorát k vysávání peněz z našich daní, zdo zajistí i jiný dopravce a levněji, takže my ušetříme.
A kecy o vyvádění peněz jsou k h..nu, protože ČD žádné dividendy do rozpočtu neposílají.
Kdy došlo k poškození ČD? Pokud bychom měli zodpovědné politiky, tak v letech 2015-16 vypsali výběrové řízení na všechny tratě. Tím, že k tomu došlo jen na několika linkách, mají ČD obrovskou výhodu pro jednání s objednateli, zejména když se většina řeší na poslední chvíli.
To se obavam, ze k takovemu masivnimu vyberovemu rizeni dojit nemuze, protoze v lepsim pripade by se podstatne casti zucastnily pouze ceske drahy, jelikoz tezko by jini dopravci meli pripravenych dost vozidel, aby po vitezstvi ve vyberovym rizeni meli cim jezdit a tezko by vyrobci nasli kapacitu, aby jim je v dohledne dobe vyrobili. V horsim pripade by par viteznych firem slibilo, ze to nejak zvladnou a v prislusne datum by pulka vlaku nevyjela. Myslim, ze ten soucasny „evolucni“ system liberalizace je takovy jistejsi, a presto nam jeho posledni kolo ukazalo, ze i ten je tak trochu nad sily nasich… Číst vice »
Ondra L: Nákup techniky je problém dopravců, teoreticky by bylo možné něco odkoupit či pronajmout od ČD, stejně jako nakupují od DB, ÖBB, SBB a atd. a něco nového. Výrobců je relativně dost. Ale hlavně by si objdenatelé při včasném zadání mohli vybírat a jednak snížit cenu a také zvýšit kvalitu služby. Pokud podepisují objednatelé smlouvy půl roku před nástupem, tak zhruba tři měsíce trvají startovací problémy. A to si myslím, že se u alternativních dopravců dostala doprava do standardu.
Navíc někteří dopravci mají zajímavé nápady (viz. vagóny na kola u GWTR na Šumavkých linkách, apod.)
Výběrová řízení vyhlašovat pět let dopředu a mají po starostech všichni . A hošíci s ČD by měli dost času leštit šukafony na odstavných kolejích a žádná svoloč by je neobtěžovala .
Konkrétně by něco bylo, nebo jen hloupě pomlouváš? I na krajích mu umetají cestičky, smlouvy bez VŘ na 10 let nebo kolik to bylo, že? A pardon, to se nepočítá, to bylo pro jediného správného nežlutého dopravce
Bohušu, to si redaktor nemůže dovolit napsat do novin. Kdyby na to měl důkazy, musel by kontaktovat policii. Kdyby nato důkazy němel, jednalo by se o trestný čin pomluvy. A s tím, jak RegiJetu všude umetají cestičku, tak by za tu pomluvu dostal 2 roky natvrdo.
Narozdíl od mudrování v hospodě, kde se může tvrdit, že komunisti Škodovku vybudovali.
Informací JPP je dost. máte něco reálnýho?
Pokud bude ČD umožněno dát lepší cenu. Možná ano, možná ne.
Pro MD možná, pro cestující nikoliv…
To bude asi jako s tou rekonstrukcí tratě 300, která se zaručeně dělala jen a pouze pro Jančuru, aby za doby jeho působní zádné výluky nebyly.
Takže teď v září na trati 300 žádná výluka nebude. Zaručeně se to vědělo už loni!
Škoda, že nemají maximální rychlost alespoň 160 km/h
Jakože mohou je rekonstruovat na 361.1 jako to mají ZSSK, ale asi by nebyly tak svižný rozjezdy 😒
Ten rozdiel je v praxi skoro nulový. Aj keby vlak teoreticky držal maximálnu rýchlosť stále – čo je v Česku a na Slovensku nereálne vzhľadom na rýchlostný profil trate a počet zastávok – tak na súvislom 200km úseku by to urobilo rozdiel 10 min. Vmax u vlakov sa neskutočne preceňuje, hlavne v našich podmienkach.
Přesně tak. Směrodatná je jízdní/cestovní doba. Ne maximální rychlost.
Z Ostravy do Prahy těch úseků na 160 km/h je hodně a rozhodně bych to se Slovenskem neporovnával. Běchovice – Úvaly (10 km) / Poříčany – Kolín – Pardubice – Choceň (cca. 20 + 40 + 34 km) / Ústí – Dl. Třebová (6 km) / Rudoltice – Krasíkov (9 km) / pak před Zábřehem (6 km) / Zábřeh – Olomouc (40 km) / Olomouc – Rokytnice (15 km) / Jeseník n. O. – Svinov (bez 140 ve Studénce s 150 přes Suchdol) (cca. 30 km) Celkově cca. 210km, myslím si, že těch 9-10 min. na krácení zp. by se… Číst vice »
A jestli s tím bude jezdit Brno – Přerov – Ostrava – Bohumín, tak mu těch 160 km/h bude orpavdu moc chybět. Až do Přerova maximálně 100 km/h, z Přerova do Hranic max 120, ty 4 km do Prosenic to fakt nevytrhnou. Za Hranicema to taky neí žádná sláva, to až ze Suchdola.
Přičemž prostojí v průmeru 15 minut pře čekání na křižování na jednokolejce. A to tam má pronajaté mašiny na 200 km/h.
Rozhodne bych to neporovnaval, 😉 Bratislava Trenčín ani jeden urovnovy přejezd se silnici , tedy koridor jak má být . Prosím srovnat s úsekem Praha Choceň.
Taky ho za 20 let stihli postavit ohromujících 200 km. Do Košic dojdou tímto tempem v roce 2044, za předpokladu, že se vykašlou na Kúty-Štúrovo. Možná se toho ještě dožijete.
je to cislo, ktere se snadno ”prezentuje“ jeho realny vyznam je opravdu velmi, ale velmi precenovany.
10 minut je ale hrozně moc. Třeba vlaky mezi Brnem a Prahou začaly nabírat cestující teprve když se časem vyrovnaly autobusu (v toleranci 5 minut). Předtím byl vlak pomalejší i dražší a to běžného cestujícího opravdu nepřiláká.
…Na souvislém úseku dlouhém 200km… podívejte, kde máme souvislý úsek s traťovou 160 a pak teprv argumentujte. Mezi Brnem a Prahou opravdu není dlouhý souvislý úsek, s možností jet 160Km/h.
Zrýchlenie Brno-Praha je primárne dôsledok zavedenia rýchlej vrstvy spojov s menším počtom zastávok oproti rýchliku. Skutočne výraznejšie zvýšenie rýchlosti bolo max. v úseku Praha-Choceň, a aj tam je reálny rozdiel 120 vs 160 menší než 10 minút.
Ostatne je dobrý dôvod, prečo pendolino aj klasika majú totožné cestovné časy aj na relatívne rýchlej trati, akou je Praha-Ostrava. A prečo ArrivaExpress s motorákom na Vmax 120 má prakticky identický cestovní čas Praha-Olomouc ako EC Porta Moravica s Vmax 160.
Protože Ex113 (která se už dávno Porta Moravica nejmenuje – máte v tom zmatek) nezastavuje jen v Pardubicích ale má tych zastávek přesně o 5 víc, což je hodně.
No však to je presne pôvodná pointa – že Vmax zďaleka nerozhoduje o cestovnom čase.
No a Pendolino s touto jízdní dobou mezi Olmem a Ostravou běžně přijíždělo do jedné nebo 2. stanice s náskokem 5,6,7,8 min., když ještě nebyla výluka v Dluhonicích, což jste si mohl s klasikou jen nechát zdát a musel jste to hnát, aby to šlo vůbec stihnout.
Já bych řekl, že než 10 minut, je důležittější zajímavá cena.
mě osobně přitáhne na 2h trase víc vlak, než 1:45 autobus, ve vlaku se projdu, mám víc místa, vzhledem k D1 mi přijde trať méně riziková.
Pokud byla vyšší cena i delší čas, pak hlt vítezil autobus.
Pro někoho také rozhoduje umístění odjezdového místa ve větším městě (Florenc, ČMost, hlavák, Libeň.. najdou se asi i lepří příklady míst).
Tedy můj názor.
Z Ostravy do Prahy těch úseků na 160 km/h je hodně a rozhodně bych to se Slovenskem neporovnával. Běchovice – Úvaly (10 km) / Poříčany – Kolín – Pardubice – Choceň (cca. 20 + 40 + 34 km) / Ústí – Dl. Třebová (6 km) / Rudoltice – Krasíkov (9 km) / pak před Zábřehem (6 km) / Zábřeh – Olomouc (40 km) / Olomouc – Rokytnice (15 km) / Jeseník n. O. – Svinov (bez 140 ve Studénce s 150 přes Suchdol) (cca. 30 km) Celkově cca. 210km, myslím si, že těch 9-10 min. na krácení zp. by se… Číst vice »
ano máte pravdu.. rozjezd, zrychlení, výběh, zrychlení výběh…. ma trak celou cestu
Na rychlíky stačí ta 140 km/h
Při výkonu 3000 kW více než 140 km/h stejně nedává moc smysl. Nejen, že zrychlování ze 140 při takovém výkonu už je dost těžkopádné, ale ještě těžším převodem zlenivíme rozjezdy.
ja velka zmena prevodu to je? a o kolik mi klesne maximalni kroutak „dole“ ? ten rozdil v rozjezdu je minimalni
Fyzika či aspoň technická představivost… nic?
Když chci zrychlit ze 140 na 160, tak se ten převod změní ve stejném poměru, tj. 7 ku 8 (v mechanice je zaužívané, že poměr menší než 1 je „do rychla“). No a ve stejném poměru se zmenší moment, resp. tažná síla.
ano v tom samém duchu mi klesne maximální krouťák… Tj. jaký to má vliv na rozjezd lokomotivy, jinak řečeno o kolik s bude rozjezdová rampa delší (připomínám počítejte s reálnou adhezí řekněme mí = 0,24 a reálnou charakteristikou trakčních motorů, který jsou tam furt stejný…)?
Když vytahujete adhezi, tak byste měl vytáhnout i to, že rychlejší mašina zase pojete líp ve vyšších rychlostech, protože bude mít ve stejné rychlosti větší výkon (aneb (první) kritická rychlost je u rychlejší mašiny výš než u pomalejší, zato druhá kritická je taky výš, a to už je pro ni výhodné).
Když je rozdíl minimální, proč se teda Bobiny vyráběli ve dvou verzích na 90 km/h a 120 km/h a o 50 let později se např. TRAXX vyrábí v různých variantách od 140 do 200 km/h?
120 je o třetinu víc než 90.
200 je o skoro polovinu víc než 140.
160 je o sedminu víc než 140.
Stačí pro vysvětlení?
Tady neplatí linearita, s rostoucí rychlostí roste aerodynamický odpor s druhou nebo i třetí mocninou, takže stroj se 3MW má co dělat, aby té 160 vůbec dosáhl,
připojte k němu těžké vagony a jste nahraní. RegioPantery mají víc hnaných dvojkolí a jsou lehčí.
aerodynamický odpor peršana s jedním, nebo s 5 vozy je víceméně shodný.
Jenže dotaz byl, proč se dělaly bobiny na 90 a 120, resp. Traxx na 140 a 200. No a z mé odpovědi lze snadno pochopit, že bobina na 90 má vyšší rozjezdovou (i trvalou) tažnou sílu než bobina na 120 (bez hledu na to, že „předpis“ jim oběma přisuzuje mez adheze stejnou, někde na 230 kN)
Když se podíváte na zátěžové tabulky, resp. na dovolené zatížení v konkrétním traťovém úseku, tak 162/362 má třeba z Čadce na kopec normu S 700 tun, zatímco 163/363 mají S 750 tun.
Na kolika úsecích v ČR a SR máte a do budoucna bude pro klasické soupravy rychlost 200 km/hod?
Nákladní vagóny mají maximální rychlost 100 km/hod, novější 160 km/hod. Navíc nad rychlost 160 km/hod se jedná o jinou kategorii lokomotiv, na kterou se vztahují jiné předpisy.
mnohé nákladní voz ymají V max 80.
Bobiny vyrábělY proboha. Bobina se vyráběla jen jedna, na 120km/hod. Později se začala vyrábět nákladní verze s upraveným převodem, protože se v provozu ukázalo, že původní není tak vhodná pro nákladní dopravu, i když Bobina byla jako lokomotiva univerzální…
Stejná jako u Bastarda. Zeptejte se strojvedoucích, jak se jim těch 160 km/h z Prahy do Děčína dařilo využívat.
A co tam dát řazení 😀
na těchto krouťácích se nevejde do lokomotivy… ono by stačila 2 stupňová převodovka a bylo by to „dělo“, ale je tam málo místa…
A ten redukční převod rovnou na ozubnici, ať nemusíme řešit reálnou adhezi. 🙂
Z mých zkušeností tam rozdíl je.
Např. pokud srovnám vlak RJ s max. rychlostí 140 km/h a ČD se 160 km/h na trase Praha-Ostrava, tak se mi ještě ani jednou nestalo, že by RJ dokázal stáhnout jedinou minutu zpoždění, kdežto ČD ano. Jinými slovy, tytéž jízdní doby, které jsou u RJ „na krev“, jsou u ČD s drobnou rezervou.
Jenže pokud tou mašinou na 160 bude zrychlené Eso, tak to při svém výkonu taky moc stahovat nebude, zvlášť třeba s 8 a více vozama.
Opravdu??? Já zase vidím opak, zvláště u Slováckých Expresů s řadou 371, kde vezou 6 vozů, v Olomouci na to často dají ze 4 správky a do Prahy to doveze půl hodiny, protože tomu Bastardovi se může o dodržení jízdních dob jen zdát…
Záleží taky, na jakou rychlost jsou JŘ dělané. U ČD to bývá na V-max 140 km/h
RegioJet nemá nikdy zpoždění , jenom jej všichni zdržují 😀
Na R8 bude stačit 140
To bude asi na budoucí linku R9
Tam by měly být loko na 160 dle smlouvy ne?
Podle současné smlouvy nebo podle budoucí smlouvy? Já jen že ČD tam aktuálně nasazují taky 362 a pokud jde o novou smlouvu tak těžko bude hotová smlouva na něco, kde ještě neproběhlo VŘ.
Sorry, spletl jsem si R8 s R9 🤣
Ne budou na R8
To by byli hloupí, když jim tam teď MD platí plnou cenu za nové.
MD tam platí za službu (nějakých parametrů) a je mu jedno, jak to dodavatel zajistí (při splnění těch parametrů).
Už před lety, kdy tenhle ekonomický nesmysl plánovalo Cargo byl zveřejněn propočet a stejně si nedali říct. Myslel jsem, že soukromý vlastník bude mít víc rozumu.
Klasik by řekl: „je to marný, je to marný, je to marný!“
Ale ty lokomotivy odpovídají 13letum provozu
Jenže skoro 30 let jsou ve skutečnosti. Navíc řadu let ve výrazně teplejším klimatu, tedy i větším namáhání.
ten tepelnej vliv „počasí“ bude marginální.
Ano, ale jde o to jak dlouho byli v provozu
Zase bude řidší vzduch, tedy menší odpor vzduchu.
Když to zaplatí EU, tedy my, tak to i na pozlacení nárazníků bude-)
O tom žádná.
On je docela rozdíl mezi resama za 50milionú za kus a tímhle, kde se chce Jančura dostat pod 20milionú za kus. Na těch lokomotivách evidentně zústane mnohem víc púvodních komponent. Pravděpodobně se bude jednat o tu stejnou úpravu, o které uvažuje i cargo pro modernizaci zbytku lokomotiv 162/163.
Jedna 363.5 stála 65 milionů Kč.
A to si připočteme cenu ojeteho Peršana na kterém to udělali, dostaneme se na částku nové lokomotivy
ba ne, je to od něj, velice prozíravý tah…On ví, co dělá a co se do budoucna, vyplatí a co také, postačuje…
Nová lokomotiva 100 milionů, předělávka 162 na 362 cca 18 milionů, ETCS cca 15 milionů, z toho celkem 33 milionů Kč z toho dotace cca 15 milionú, takže reálně bude mít za 18 milionů za kus lokomotivu, kterou bude moci pronajímat nákladním dopravcům místo laminátek, plecháčů atd. v případě, že nevyhraje následující soutěž na R8.
Řekl bych, že svou pozornost zaměří, jednak na Slovensko a Polsko….
Myslíte si že Jančura zůstane 8 let jen na R8, ne..
Podle mě za tu dobu získá i další 3 rychlíkové linky možná i více
Osobně si spíše myslím, že jej bude zajímat trasa Praha- České Budějovice – (Český Krumlov), kde vidí potenciál, neboť zde jeho autobusy jezdili před coronou plné a pravidelně posílené. Navíc v roce 2022-23 bude koridor hotov z Prahy až k Ševětínu, takže bude do Českého Krumlova rychlejší než autobusy i s přepřahem lokomotov.
U dotovaných linek je otázka, aby mu to také dávalo smysl (potenciál nových cestujících), nebo byl čas na výrobu elektrických jednotek.
Takže když spočítáme investice od úprav k provozu na CS síti ( přehození kniplu na pravou stranu), teď předělání na AC/DC a ještě k tomu tam cpát ETCS, na kolik se přiblížili ceně nové lokomotivy?
Nevím ceny, ale dovolím si připomenout, že nákup 163 z Itálie se uskutečnil již před deseti (!) lety a tehdejší úpravy (pult a nová kolečka do převodovek) se uskutečnily v rámci plánovaných velkých oprav, které by se musely dělat tak jako tak.
Přidat do 162 střídavou část, zejména pokud to opět udělám v rámci velkých oprav a nemusím nic nově schvalovat a mám pro ně práci (R8) se jeví jako rozumný krok.
Nevidím tu žádnou lokomotivu se stejnou rekonstrukcí, takže schvalovat se bude muset. Pokud to tedy neposkládají z náhradních dílů na eso.
Jasně, ale na začátku neměli žádnou jinou možnost. Teď je to zase o tom, jestli je vyhodit nebo levněji upravit. Věřím, že Jančura si to umí spočítat, na rozdíl od některých z nábřeží.
Nezapomeňte také, NA SERVISNÍ NÁKLADY této řady…Tam, by se mohl Moloch, mnohé naučit….
Tak za A) platí to dotace 🙂 B) asi stále vyplatí, třeba etcs půjde někdy zas pod 10.
Dotace zaplatí jen část. Takže ano, bude to mít levnější, ale ne zadarmo…..
A pokud desetiletý provoz moderní lokomotivy stojí víc než samostatná nová lokomotiva…
Myslel jsem, že z toho udělá 5-kove esa a zatím to vypadá na klasiku.
Pětkove esa stojí skoro stejně jak nová lokomotiva
Pokud máte na mysli Smartron, tak ano. Cena je plus mínus jako za řadu 365, 65 milionů Kč. Jenže pak se ve financování objevil leasing, kdy byly lokomotivy prodány leasingovce a tady to už leze k 80 milionům.
Jde o to že se mu nevyplatí z toho udělat pětkove eso, zas tak dlouho tu lokomotivu provozovat nebude
Obecně nemám rád dotace, ale dotace na konverzi 30 let starých loko bez dalších podmínek (jen ZDO, ale samozřejmě ještě nějaké nevysoutezene, ne to co už má…) mi přijde hodně chucpe.
A od zlutaka, co jecel jak pominuty že někdo má dotace a on jezdi bez nich (což nebyla pravda nikdy, viz kompenzace za studenty), je tohle prisati na EU struk ukázkou, co je tento pán zač.
Až na to, že žlutý si chystanou konverzi navymyslel, takže mu naopak má zaplatit všechny náklady, ten kdo za to může tedy stát.
A kdo mně zaplatí set top box, když se přejde na nový formát televizního signálu, kdo mně zaplatí nový telefon, když se přejde na modernější signál atd… Prostě, když to chci, musím si to zařídit za své, tudíž nechápu tu dotaci. Prostě bude ETCS, buď ho budu mít nebo nejedu…
Nesouhlasím. Když kvůli nedostatku financí budete bez TV, bez mobilu, bude to trápit nejspíš jen vás. Když kvůli nedostatku financí nebudou mít dopravci s čím jezdit, bude to trápit jen ty dopravce? Zde ty dotace mají smysl, bez nich by nejspíš došlo k omezení služeb na železnici.
Možná krátkodobě se něco omezí, ale promele se trh od těch největších popelnic, tudíž když si to někdo nezaplatí, holt zítra nepojede, ale pozítří tu bude jiný s Větroněm nebo Traxxem…
Plánovaný přechod na střídavinu i na ETCS je už znám dlouho dopředu, to s tím musí každý dopravce počítat, že nebude stačit jezdit se starými stroji až do momentu jejich rozpadu. V minulosti se děly větší změny, například v USA v roce 1886 změnili rozchod kolejí během dvou dní na tisísích kilometrech tratí. Nevím, že by jim za to někdo platil, prostě bylo ekonomicky výhodnější standardizovat železniční síť na společných rozchod, stejně jako dnes se sjednocuje napájecí soustava. A to v USA operovalo spousta soukromých společností, všichni si to zaplatili ze svého.
Až na to, že tuto úpravu nenařídil stát, ale dohodla se na tom exekutiva těch společností, které na daných tratích jezdily.
Naopak, já bych ho zaplatit chtěl. A ještě slevu na poplatku, než to vyladí tak, aby to fungovalo. Chtějí to pro 5G sítě, tak ať si to dají do jejich nákladů, když mně to nic nepřinese (myslím teď přechod z DVB-T na DVB-T2). To samé nutit mě si pořizovat zavirovatelný chytrý telefon, abych mohl používat veřejnou dopravu, dotovanou rovněž z daní. Akorát ten TV poplatek je relativně tak malý, že je sám o sobě slevou. „Buď budu mít (předražené) ETCS nebo nejedu“ je taky pěkná hloupost, pokud tedy ještě chceme vůbec něco vozit po kolejích.
Vidíte, mi třeba televizní a rozhlasový poplatek vadí. Chápal bych jej, pokud by ČT při tvorbě pořadů nesahala i na ostatní dotační tituly, které jsou přístupné všem. Pokud tvoří něco v rámci nějaké státem objednané služby navíc (oproti komerčním subjektům) měl by za tuto objednávku platit stát a ne lidé.
Stejně jako mi velmi ale velmi vadí autorský poplatek, který platím za to, že si chci na paměťovou kartu ukládat vlastní fotografie….
Dobrá otázka, proč to není tak že když si tu stát usmyslí změnu něčeho co dopadá na lidi, tak to nehradí a dělá lidem vícenáklady? Protože na rozdíl od firem si lidi nikdy nedupnou. Zajímavé je to v porovnání třeba se soukromými firmami kde je služba provozována dokud to není absolutně neospravedlnitelné a náhrada se nechává na postupné změně. Málo se ví že kolem Niagary se používalo svého času ve velkém i 25Hz. Až asi do roku 2010 se provozovala jedna elektrárna pro zajištění tohoto proudu pro průmysl, přestože od asi 40.se rozvod tohoto proudu omezoval a od asi 60.… Číst vice »
Nikdo Ti nenařizuje pořídit nový set top box. Na rozdíl od nařízení, že student musí dostat slevu od třetí strany, tj. dopravce.
Kompenzace za studenty není dotace. Je to kompenzace za slevy, který si někdo vymyslel a nařídil.
Platba za objednanou službu též není dotace…
Jenže ČD jezdí i s platbou za objednanou službou v červených číslech a ty už někdo dotovat musí.
Až na to ze ČD jsou ve výsledku v zisku 🙂
Jsou sice v zisku, ale, za jakou cenu?? Nákupy nových strojů, to je, ad hok, věc. Personální problémy v provozu, věc druhá…Ůbytek výkonů, je zřejmý ( a do budoucna, to nevypadá, dobře ) Slovo, konkurence na komerčních výkonech, neznámá věc….
Celkově, je to hodně na hraně…
Je to dotace. Nepřímá. Kdyby byl lístek dražší, jezdilo by nepochybně méně studentů. A tudíž by měl méně kaštanů v busu či vlaku. Dtto důchodcovské slevy.
I dotace jízdenek všem v objednávce ZDO je dotace. Bez ní by jezdil na většině tratí málokdo.
Tyhle nepřímé dotace mí ale moc nevadí – jen mi vadí, že je někdo sosá a u toho řve, jak je nesosá. To je chucpe.
A že teď jde pro přímou dotaci je chcupe na druhou (po jeho výrocích).
ČD nikde neřve o tom, že nikdo nemá brát dotace….jakkoliv to je taky podařený bordýlek.
Na začátku žádné kompenzace neměl a kompenzaci určuje stát a ne regiojet
Za jízdné na studenty, děti a důchodce dostával kompenzace od začátku provozu, ty totiž platily i v komerčních vlacích, tudíž i u něj.
Slevy se zavedly 2 roky zpět a Jančura jezdí 8 let
Děti měly slevu i předtím, 50% od 6 let a i v jedničce. Teď jen ve dvojce, ale 75%
Já teda nevím jak jinde, ale pamatuju, že místní ČSAD dávalo slevy pro děti a to ještě jezdila Ešela se zlamovacíma dveřma jako v T3.
PS: Babiš si nemůže dovolit zrušit důchodcům slevu. Nevyhrál by volby.
Přesně tak, slevy pro děti a studenty byly tuším i 90.letech v busech
A může za to Jančura, že ta kompenzace je povinná? Ne nemůže takže toto je první dotace kterou si bere
Je dobře, že Vy všechny takové dotační programy odmítáte…. včetně „kotlíkovky“, „dešťovky“, léků hrazených ze ZP, sportu pro děti, stravného apod.
pokud je vypsána standardní pobídka, která v důsledku přinese efekt, tak jen hlupák o ni nepožádá. ČD jsou přisáty na stejný EU struk a dělá konverze i 50 a více let starých vozů
Dotace na oběd je dotace nepřímá. Jakkoliv i ta přináší distorzi. Ale dotace přímá – zaplatím podnikateli lokomotivu, to je pro mne absolutně odpudivé. Vytváří to nerovnost na trhu. Bude EU platit konverzi Leošovy pohřební šaliny z DC na AC/DC?
tím chcete říct, že EU vyhlásí dotační program „konverze Leošovy pohřební šaliny z DC na AC/DC“ to snad ani nemyslíte vážně.
Naopak by jste se mněl ptát, proč třeba z daného dotačního titulu (ze kterého čerpá RJ) nechtějí čerpat ČD
dotace jsou nerad, ktery jen deformuje trh.
,icmene dodavam, ze tyto docace manji pravo cerpat vsechny firmy. takze i RJ. nevidim v tom problem
pokud se dostanou na všechny. Třeba Leoše ale i konverzi peršanů ČD na Esa. A u nákladky měly dostat prachy i IDS, Metrans a další, pokud dostalo Cargo….
Dostane ten, kdo požádá a doloží potřebné podklady…
Žádná taková podmínka jako použití v ZDO neexistuje – viz ten samý projekt ČD Cargo.
A to je právě špatně. Pantery musí ČD používat (ty pořízené z danéí dotace) jen v ZDO v OlK a kdyby to tam nevyhráli, tak to musí prodat vítězi za pusu (!) a tady soudruh podnikatel dostane dotaci na komerční dopravu….
Ví se termín kdy by měla tato přeměna proběhnout?
A proč chce dělat konverzi a ETCS zvlášť? Protože podmínky dotace? Když už se do té lokomotivy jednou hrabe, tak mohli udělat obojí.
Určitě se při této modernizaci bude s instalací ETCS počítat.
Podmínky dotace to nevylučují. V tomto případě se ale prostě nepodařilo vysoutěžit dodavatele ETCS a tím padla i příslušná dotace, o které rozhoduje někdo jiný, než u peněz na konverzi.
Pokud předělá lokomotivy řady 162 na 362, tak je pravděpodobně nasadí na R8 a linky mimo objednávku státu bude řešit traxxy. Jsem zvědav, kdo se přihlásí do výběrového řízení na předělání (ČMŽO Přerov, možná Škoda).
Určitě je někdo zPrasí ……
Ale ale, tady má někdo averzi vůči Parsu nova 😏
Zpras to znova 🙂
On ten pára není tak hrozný…to cz loko to je dílo.
Zajímavé, že CZloko už docela dlouho a vytrvale boduje se svými výrobky i v zahraničí, takže to asi takové shity nebudou…
No pár mašin od CL loko mi už prošlo rukama, a zatím si na nějaké „kopance“ v konstrukci nemohu stěžovat.
Jezdit na Prasených esech bývá někdy zážitek.
Což je zcela pochopitelné 😀
U všech možná, u Jančury, dozajista ne….To je jiná, třída co se týče uzavírání smluv….
To není o papírových smlouvách, ale o rukodělném zpracování rekonstrukcí.
Ano nejspíše půjdou na R8
Což je vzhledem ke kosmické rychlosti na velké části této tratí jen a jen rozumně…
Když je tu vidím, jak jsou kolem Běchovic udýchaný, když roztahují 7-9 vozové vlaky, tak je jediné dobře, že půjdou na R8, kde budou tahat 4-5 vozů. Na hlavní trati s touhle zátěží by už být neměly.
Nebude to třeba tím, že strojvedoucí přidávají výkon postupně a nikam nespěchaj?
Když můžou dát regioznovu na horskou trať do Žel. Rudy, tak 9 vozů na rovině je pohoda
Ako si potom vysvetliť 16-vozový nočný vlak Praha-Košice v čele s 162? Prekvapivo to problém nikdy nemalo.
A není to právě tím, že je noční? Tam jde o pohodlí, nikoli o ostré rozjezdy.
A myslíte že je žádoucí to „roztahovat“ s plným zrychlením, když to není z hlediska dodržování jízdní doby nutný?
A máte u sebe i voltmetr? Jesli má v troleji 2400 V při 800 A odběru, tak by mu ani 10 MW výkonu nepomohlo.