RegioJet chystá proměnu „peršingů“ na „esa“, z devíti lokomotiv udělá dvousystémové
Úprava umožní provoz nejstarších lokomotiv i na tratích se střídavým proudem, například z Prahy do Brna.
RegioJet dál počítá s provozem lokomotiv řady 162, s kterými začínal svůj byznys na českých kolejích. Nově je chce proměnit na dvousystémové lokomotivy, které budou umět jezdit pod stejnosměrným i střídavým napětím.
Vyplývá to z vypsané zakázky na profilu zadavatele. Proměnou projde všech 9 lokomotiv vyrobených na začátku devadesátých let tehdy ještě ve Škodě Plzeň, které si RegioJet přivezl v roce 2010 z Itálie. Lokomotivy budou po instalaci trakčního systému 25 kV/50 Hz označeny jako řada 362. V drážních přezdívkách se tak z peršingů (řada 162) stanou esa (řada 362).
„Chceme doplnit stejnosměrnou soustavu na našich lokomotivách škoda o střídavou trakci tak, aby veškerá hnací vozidla RegioJetu byla plně kompatibilní pro střídavou a stejnosměrnou trakci využívanou na české a slovenské železniční síti,“ vysvětlil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Odhadovaná cena zakázky je 160 milionů korun.
Už dříve RegioJet naznačil, že se svými nejstaršími lokomotivami dál počítá: loni v létě soutěžil dodávku zabezpečovače ETCS. Zakázku ale zrušil. Součástí zakázky není instalace ETCS, ta proběhne nejspíše samostatně. Na proměnu lokomotiv má RegioJet získat dotaci z Operačního programu doprava.