Těším se na novou pražskou RgJ čekárnu, protože každá taková čekárna zlepší komfort cestování.
Ohledně čekárny RgJ v Brně, nevíte jestli tohle je finální stav nebo jen provizórium během rekonstrukce pravého křídla brněnského nádraží?
Bude to také o tom, jak se tam budou cestující chovat. V čekárně toho moc nevymyslíte, pokud z toho nechcete dělat restauraci což s pravidlem, že tam můžete čekat hodinu před odjezdem funguje minimálně, ledaže by se zde podávali hotovky jako ve vlaku. Dlouho dobu byl teď v Praze díky absenci kafe klid. I tak to občas někdo zkusil, i přes ceduli, jestli si nemůže tu tekutinu nevrlosti dát. Personál opakujíc od Covidu nikoliv, ale o Lounge se občas zmiňovali, že to tam možné bude. Titulování jako nejluxusnější apod… vidím v tom asi hlavně pokus o přenes informace, že to… Číst vice »
rudlafara
7 měsíců
Kdyby si tato společnost raději vyčistila a opravila své vlaky….navoněná špína.
Já si teda nevybavuji nějaké extra rozbité či špinavé vlaky RJ. Kromě té nejnižší třídy, kterou jsem jel jednou. Ale já obecně vlaky RJ moc nejezdím. Tak dvakrát třikrát ročně dejme tomu. Preferuji ČD
Vzhled těch vlaků se trochu změnil. Letos jsem viděl novinku – zaprasečený vagón s umytým jen tím kouskem s nápisem Regiojet. Vypadalo to opravdu ironicky. Zato už jsem si nevšiml vagónu se zašlou fólií potrhanou tak, že by ve větru plandaly cáry.
mgr.pavel
7 měsíců
A z luxusního salonku rovnou do zašpiněného neudržovaného žlutého vlaku!
Ale s nápojem zdarma a ve vlaku je kafe zdarma. 🙂 Víte co stojí kompletní vyčištění celého vozu zevnitř i zvenku? Proti tomu je pár kalíšků hnědé žbrndy nic. Proto je v Česku kafe zdarma a plný vlak. .-)
Nojono. Jako kdyby na palubě dávali místo kafe nějaký alkohol, který by vedl k povznesené náladě cestujících, pak bych velmi dobře chápal proč jim nevadí špína a personál. 🙂
Ale že tak působí i pár kalíšků kafe, to je zajímavý námět na vědeckou studii (z oboru potravinové chemie nebo psychologie? 🙂 ).
Češi jsou strašně rádi za cokoliv zdarma (protože kdo ti co dá, všichni jsou zlí) a špinavé vlaky už znají z komunismu. Nechtěj platit za kvalitu, chtěj slevy. Proto to v post-komunisticke zemi funguje. Pak si zabrblaj, že to je špinavý a zítra jedou zas. Vlastně model Ryanair, takže to není jen tady, jen s tím, že on si svoje stroje zametá. Nepoznamenaní Britové museli v práci pro kapitalistu uklízet, na rozdíl od RJ a Smartwings 😀
Za posilňovač si račte připlatit, nabídku mají, a co chcete bádat a studovat tou studií, když tady máte jasný výsledek v přímé úměře s příčinou. Čím víc kafe zadarmo do cestujících nalejete, tím víc jich s váma pojede. Místo studií čtěte Kotlera. .-)
Okoloidúci
7 měsíců
Som zvedavý. V Brne majú čakáreň/salónik pomerne fajn, len nezvláda trocha piatkové hordy a tie turnikety by som najradšej rozmlátil (hlavne keď má človek batožinu).
Jak může být salonek luxusní, když v něm budou nápoje zdarma a přístup do něj budou mít stovky lidí v jeden moment?
Letištní salonky také o luxusu jen mluví, zatím jsem žádný, kde bych si rekl ‚luxus‘, neviděl.
Tak bych rád viděl, jak to RJ zařídí…
To jste další člověk který dává příklad ÖBB jako já. DB jsou už nespolehlivé a hlavně zadlužené, narozdíl od Rakouských STÁTNÍCH drah(ÖBB). Kéž by ÖBB nakoupily soupravy ICE 1,2 a 3(starší generace) i dvoupatrové vozy pro CityJety. ÖBB jsou fajn, zvlášť se svými soupravami ÖBB RailJet,NightJet.
SpeedJet by mohly být ex.DB ICE 1. a 2. generace nebo ÖBB Metropolitan(dřivější souprava tažená lokomotivou DB připomínající ICE). Já Rakušanům věřím v železnici více než Němcům ti furt stávkují, furt samý canceled SPOJ..
Přesně tak když tam sedím, mám pocit že jsem na srazu šotoušů. Taková podivínská atmosféra. .-) Největší legrace je když se přivalí nějaký šotoexot s roční síťovkou ČD a začne s personálem rozebírat odkud jede a jak to stíhal a že se koukne na tabuli a začne s ním rozebírat kterej z vlaků a kam by dneska ještě stihnul a čím se vrátí, to bych se smíchy potrhal. Ještě větší sranda je když si to k vám přisedne vytáhne ešus nasype si tam nějaké zrní, okolo sebe dá karton aby to nevypadalo tak blbě a za kartonem se futruje jak… Číst vice »
ČD Lounge není úplně pro každého, cituji: Speciální čekárny ČD Lounge jsou určeny pro cestující: S platnou jízdenkou pro 1. třídu S platnou jízdenkou pro 2. třídu s místenkou pro rychlík (R), vlak vyšší kvality (SuperCity, railjet, nightjet, EC, IC, EN, Ex) nebo lůžkovým či lehátkovým příplatkem Se zákaznickou aplikací IN 100 (i formou VIK nebo OIK) a IN Business na In Kartě S dětmi do 10 let, těhotné ženy a cestující s platným průkazem ZTP nebo ZTP/P Nejdříve však 2 hodiny před začátkem platnosti jízdního dokladu (pouze v Praze hl.n.), po dobu nezbytně nutnou na přestup a 1 hodinu… Číst vice »
Já jsem četl, neb rád a často při cestě čtu, a když si naproti vás sedne výlupek s ešusem , okolo sebe rozloží karton a začne se futrovat jak v nádražce, tak to tedy pardón, to ve mě vyvolá záchvaty smíchu včetně toho konspirativního odlívání kafe do termosky. To je trapnost nad trapnost, notabene když se ani křupansky nezeptá zda mi to nevadí. Kupodivu bych odpověděl, že nikoliv. 🙂 Nebyl ste to vy? 🙂
Pri tom smiešnom takmer-zadarmo cestovnom ktoré funguje v Česku sa samozrejme žiadna normálna lounge prevádzkovať nebude. Sú to proste obyčajné čakárne a keby to tak dopravcovia aj nazvali, nie je s tým žiaden problém. Žiaľ hurá marketingom vytvárajú nerealistické očakávania cestujúcich a tí sú potom právom sklamaní.
A kde jsou stanovena pravidla co Lounge je a co už ne?
Když to zjednodušíme, tak lounge je salónek se službami navíc, zde například nápoje zdarma, dětský koutek, a tedy počítač s přístupem na internet (i když to mě přijde trošku zastaralé), chybí mi zde třeba toaleta, jako je například v Pardubicích, či Brně, ale furt to není nic, proč by se to nemohlo jmenovat Lounge, nerealistické očekávání má jen ten, kdo má srovnání se zahraničním.
Žlutý si taky pojmenoval lehátkové kupé s méně lehátky lůžkový.
Díky tomu „inemu“ tu už dávno máme výběr místa z plánku, nebo že bychom se snížili na zahraniční standard ohledně místenek? Žádný výběr z plánku, protože v tom jsme dalece před zahraničím, sice se to taky už pomalu učí, ale rozhodně to není žádným standardem.
Je to jednoduché užíví se extra Lounge pro první třídu, a extra pro zbytek? Ne? Tak to spojme, lepší než mít Lounge pro business prázdný a zbytek čekající venku. Navíc pro rodiny to může být (samozřejmě že to mají blízko někam, kde je) dalším důvodem, proč vlak využít.
Resp. Záleží pro koho si dopravce stanoví, že chce mít tu lepší čekárnu, a že to lepší čekárna je, se snad shodneme,
Jen prostě dopravce si určil, že jí chce mít pro všechny, tedy jak pro cestující v první třídě, tak v druhé s místenkou i pro cestující s dětmi, a vy v tom zas chcete hledat čekárnu pro cestující v první a v business třídě, ale to nutně neznamená, že to ten dopravce má špatně a nemá to nazývat Lounge.
V čem je katastrofální? Vždycky tam bylo čisto a klid, kafe normální (mé individuální hodnocení sice podprůměr, ale je nutné mít kafe, které neurazí co nejvíc pijáků; to samé RegioJet nebo automaty kdekoli, i KOFI v Brně se přizpůsobilo). Personál vstřícný. Spíš je problém to, že ČD Lounge je pro příliš mnoho lidí, jízdenku 2.tř. s místenkou na vlak od R výš má alespoň polovina osob pohybujících se na nádraží.
Ano CD lounge je katastrofa. Vtipný jsou tam i ti bezdomovci, které tam trpí. Je tam vedro, vydýchaný vzduch. Kdyby radši nahradili část prodejních míst za lounge. Prodejní místo je zbytečně velké a nikdo tam není.
Bezdomovci? Jak by se tam dostali? Snad všechny Lounge už jsou s obsluhou, nebo dálkově otevírané zaměstnancem na informacích, takže jak by se tam dostali?
Když bez místenky tam nepouští.
Paráda. Ještě to chce aby si RJ hledal místa pro vlstni zázemí pro údržbu a odstavování vozů a lokomotiv, aby se nepoflakovali ve kdejakým kusu.
Asi by to bylo lepší, ale je to v zásadě jeho věc. Nebo máš dojem, že za odstav neplatí?
Husy jsem spolu nepsali. A cose týče platební morálky RJ tak ta je bídná.
Oprava Nepásli.
salonky jsou pro sraby, legendy čekají na peronu
Legendy si dávaj v Sherwoodu cígo s “místníma”…
Velmožovo srdce touží
poseděti v nové louži.
Hrabě naštuduje Tajmsy,
potom zvolá „Kafe dám si!“
Na pražském hlaváku bohužel čekat na perónu nemůžete, protože až do poslední chvilky nevíte na kterém 🙂
Ale můžu, jenom pár minut před odjezdem si skočím dolů.
Ta pobočka se tam děla už přes rok
Spíš přes celé covidové období.
Těším se na novou pražskou RgJ čekárnu, protože každá taková čekárna zlepší komfort cestování.
Ohledně čekárny RgJ v Brně, nevíte jestli tohle je finální stav nebo jen provizórium během rekonstrukce pravého křídla brněnského nádraží?
Provizorium
Tak cca po 4 letech co tam mají vylepené samolepky to je úspěch. Trvalo to skoro stejně jako rekonstrukce Fantovy budovy.🥲
Tak na CZ trhu bude bohatě stačit když to tam nebude smrdět moci a nikde tam nebude spát bezdak. Ta laťka je hodně nízko.
Jste nikdy nebyl třeba v ČD salonku, že?
A to je kde? V poslední době jsem byl jen v SŽ salonku v Přerově a to byla síla…
https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/sluzby-ve-stanici/-26336/
Bude to také o tom, jak se tam budou cestující chovat. V čekárně toho moc nevymyslíte, pokud z toho nechcete dělat restauraci což s pravidlem, že tam můžete čekat hodinu před odjezdem funguje minimálně, ledaže by se zde podávali hotovky jako ve vlaku. Dlouho dobu byl teď v Praze díky absenci kafe klid. I tak to občas někdo zkusil, i přes ceduli, jestli si nemůže tu tekutinu nevrlosti dát. Personál opakujíc od Covidu nikoliv, ale o Lounge se občas zmiňovali, že to tam možné bude. Titulování jako nejluxusnější apod… vidím v tom asi hlavně pokus o přenes informace, že to… Číst vice »
Kdyby si tato společnost raději vyčistila a opravila své vlaky….navoněná špína.
Nápoje zdarma úplně stačí. Věřte mi. V Česku to úplně stačí.
Koláč za 10 promine i nefunkční klimatizaci a nulové posílení ve špičce (alespoň podle některých cestujících z R8).
Švestkový koláč za 10 je ale boží:-)
No vida. K čemu je nám vypucovaný vůz třeba když je tam levnej „chleba“ a kafe zadara. 🙂
Já neříkám, že mě zbytek neštve, ale nechtěl bych přijít o ten koláč. To je taková moje obvyklá objednávka, když jednou za dlouhou dobu jedu RJ.
Jste důkazem toho, že to funguje… 🙂
Já si teda nevybavuji nějaké extra rozbité či špinavé vlaky RJ. Kromě té nejnižší třídy, kterou jsem jel jednou. Ale já obecně vlaky RJ moc nejezdím. Tak dvakrát třikrát ročně dejme tomu. Preferuji ČD
Funguje, s tím nic nenaděláte. 🙂
Fuj je. :-/
Jo, je to šmucik. Ale zase kožená fotel bez souseda v Relaxu…jo, a švestkovej koláč, samosebou…
Vzhled těch vlaků se trochu změnil. Letos jsem viděl novinku – zaprasečený vagón s umytým jen tím kouskem s nápisem Regiojet. Vypadalo to opravdu ironicky. Zato už jsem si nevšiml vagónu se zašlou fólií potrhanou tak, že by ve větru plandaly cáry.
A z luxusního salonku rovnou do zašpiněného neudržovaného žlutého vlaku!
Ale s nápojem zdarma a ve vlaku je kafe zdarma. 🙂 Víte co stojí kompletní vyčištění celého vozu zevnitř i zvenku? Proti tomu je pár kalíšků hnědé žbrndy nic. Proto je v Česku kafe zdarma a plný vlak. .-)
Nojono. Jako kdyby na palubě dávali místo kafe nějaký alkohol, který by vedl k povznesené náladě cestujících, pak bych velmi dobře chápal proč jim nevadí špína a personál. 🙂
Ale že tak působí i pár kalíšků kafe, to je zajímavý námět na vědeckou studii (z oboru potravinové chemie nebo psychologie? 🙂 ).
tak v businessu dávaj prosecco… 🙂
Češi jsou strašně rádi za cokoliv zdarma (protože kdo ti co dá, všichni jsou zlí) a špinavé vlaky už znají z komunismu. Nechtěj platit za kvalitu, chtěj slevy. Proto to v post-komunisticke zemi funguje. Pak si zabrblaj, že to je špinavý a zítra jedou zas. Vlastně model Ryanair, takže to není jen tady, jen s tím, že on si svoje stroje zametá. Nepoznamenaní Britové museli v práci pro kapitalistu uklízet, na rozdíl od RJ a Smartwings 😀
Copak dá, ale ten kdo dokáže slíbit, to je teprve king. 🙂
„I ten internet by byl!“ Milouš Jakeš
Za posilňovač si račte připlatit, nabídku mají, a co chcete bádat a studovat tou studií, když tady máte jasný výsledek v přímé úměře s příčinou. Čím víc kafe zadarmo do cestujících nalejete, tím víc jich s váma pojede. Místo studií čtěte Kotlera. .-)
Som zvedavý. V Brne majú čakáreň/salónik pomerne fajn, len nezvláda trocha piatkové hordy a tie turnikety by som najradšej rozmlátil (hlavne keď má človek batožinu).
Bude toaleta alespon ?
Ve vlaku aspon jedna
Proc ne, jen by mohli umyt vozy zvenku i zevnitr…
Jak může být salonek luxusní, když v něm budou nápoje zdarma a přístup do něj budou mít stovky lidí v jeden moment?
Letištní salonky také o luxusu jen mluví, zatím jsem žádný, kde bych si rekl ‚luxus‘, neviděl.
Tak bych rád viděl, jak to RJ zařídí…
Vsak mas spoustu salonku jen pro First class. Viz treba VIE, DXB
Můžu se zeptat, který konkrétní letištní salónek má v nějaké svojí prezentaci slovo „luxusní“?
Proč ne. Zní to dobře. Jen by to chtělo trochu vypulírovat vozy z venčí i uvnitř, aby to z tý nový čekárny nebyl takový kontrast.
Snad se budou Ceske Drahy inspirovat, protoze CD Lounge v Praze katastrofalni…..
lepší než nic, ale z konverzací personálu, který se tam schází, lze snadno odhadnout že ČD Lounge v Praze je hodně DIY a lepší se to jen pozvolna.
Pamatuji doby kdy spolehlivost tamního kávovaru byla srovantelná s lokomotivami řady 380, ale zrovna toto už se zlepšilo.
Lepsi nez nic? to je vtip? Takze statni podnik za penize nas vsech dela veci tak, ze je neco lepsi nez nic?
Co se tyce personalu je to spise chranena dilna. Myslim to v dobrem..ale, je to katastrofa.
na 99% nádraží není nic. Za názorem, že je to lepší než nic, si stojím.
Pral bych si v Praze na hl.n podobnou cekarnu jako ma OBB na Wien hbf, ale to bych chtel u nas moc.
To jste další člověk který dává příklad ÖBB jako já. DB jsou už nespolehlivé a hlavně zadlužené, narozdíl od Rakouských STÁTNÍCH drah(ÖBB). Kéž by ÖBB nakoupily soupravy ICE 1,2 a 3(starší generace) i dvoupatrové vozy pro CityJety. ÖBB jsou fajn, zvlášť se svými soupravami ÖBB RailJet,NightJet.
SpeedJet by mohly být ex.DB ICE 1. a 2. generace nebo ÖBB Metropolitan(dřivější souprava tažená lokomotivou DB připomínající ICE). Já Rakušanům věřím v železnici více než Němcům ti furt stávkují, furt samý canceled SPOJ..
Stůjte. Sice blbost, ale stůjte dál.
Nastudujte si prosím reálie. Státní podnik to není.
Přesně tak když tam sedím, mám pocit že jsem na srazu šotoušů. Taková podivínská atmosféra. .-) Největší legrace je když se přivalí nějaký šotoexot s roční síťovkou ČD a začne s personálem rozebírat odkud jede a jak to stíhal a že se koukne na tabuli a začne s ním rozebírat kterej z vlaků a kam by dneska ještě stihnul a čím se vrátí, to bych se smíchy potrhal. Ještě větší sranda je když si to k vám přisedne vytáhne ešus nasype si tam nějaké zrní, okolo sebe dá karton aby to nevypadalo tak blbě a za kartonem se futruje jak… Číst vice »
Kde ČD tvrdí, že to má být jen pro „prémiové“ zákazniky, tak ČD Lounge snad ani nikdy nebylo prezentováno.
ČD Lounge není úplně pro každého, cituji: Speciální čekárny ČD Lounge jsou určeny pro cestující: S platnou jízdenkou pro 1. třídu S platnou jízdenkou pro 2. třídu s místenkou pro rychlík (R), vlak vyšší kvality (SuperCity, railjet, nightjet, EC, IC, EN, Ex) nebo lůžkovým či lehátkovým příplatkem Se zákaznickou aplikací IN 100 (i formou VIK nebo OIK) a IN Business na In Kartě S dětmi do 10 let, těhotné ženy a cestující s platným průkazem ZTP nebo ZTP/P Nejdříve však 2 hodiny před začátkem platnosti jízdního dokladu (pouze v Praze hl.n.), po dobu nezbytně nutnou na přestup a 1 hodinu… Číst vice »
Není pro každého, ale taktéž nikde nepíšou, že jsou pro prémiové cestující (business, první třída).
Vezmete si priste noviny nebo knihu. Pak nebudete sledovat neco, do ceho vam nic neni.
Já jsem četl, neb rád a často při cestě čtu, a když si naproti vás sedne výlupek s ešusem , okolo sebe rozloží karton a začne se futrovat jak v nádražce, tak to tedy pardón, to ve mě vyvolá záchvaty smíchu včetně toho konspirativního odlívání kafe do termosky. To je trapnost nad trapnost, notabene když se ani křupansky nezeptá zda mi to nevadí. Kupodivu bych odpověděl, že nikoliv. 🙂 Nebyl ste to vy? 🙂
“ Pak nebudete sledovat neco, do ceho vam nic neni.”
Vy budete asi taky dobrej námět pro nějakého dnešního literáta typu Haška. 😀
Děkuji za detailní popis, Vypadá to, že Vás pobyt tam uspokojuje, takže longue, alespoň pro někoho, svůj účel plní
Nikoliv můj nucený pobyt zde do odjezdu vlaku zde byl díky tomuto zážitku estetickým utrpením. 🙂
Pri tom smiešnom takmer-zadarmo cestovnom ktoré funguje v Česku sa samozrejme žiadna normálna lounge prevádzkovať nebude. Sú to proste obyčajné čakárne a keby to tak dopravcovia aj nazvali, nie je s tým žiaden problém. Žiaľ hurá marketingom vytvárajú nerealistické očakávania cestujúcich a tí sú potom právom sklamaní.
A kde jsou stanovena pravidla co Lounge je a co už ne?
Když to zjednodušíme, tak lounge je salónek se službami navíc, zde například nápoje zdarma, dětský koutek, a tedy počítač s přístupem na internet (i když to mě přijde trošku zastaralé), chybí mi zde třeba toaleta, jako je například v Pardubicích, či Brně, ale furt to není nic, proč by se to nemohlo jmenovat Lounge, nerealistické očekávání má jen ten, kdo má srovnání se zahraničním.
Žlutý si taky pojmenoval lehátkové kupé s méně lehátky lůžkový.
V CZ vždy všetko musí byť „iné“, ako je štandard v zahraničí…
Díky tomu „inemu“ tu už dávno máme výběr místa z plánku, nebo že bychom se snížili na zahraniční standard ohledně místenek? Žádný výběr z plánku, protože v tom jsme dalece před zahraničím, sice se to taky už pomalu učí, ale rozhodně to není žádným standardem.
Je to jednoduché užíví se extra Lounge pro první třídu, a extra pro zbytek? Ne? Tak to spojme, lepší než mít Lounge pro business prázdný a zbytek čekající venku. Navíc pro rodiny to může být (samozřejmě že to mají blízko někam, kde je) dalším důvodem, proč vlak využít.
Resp. Záleží pro koho si dopravce stanoví, že chce mít tu lepší čekárnu, a že to lepší čekárna je, se snad shodneme,
Jen prostě dopravce si určil, že jí chce mít pro všechny, tedy jak pro cestující v první třídě, tak v druhé s místenkou i pro cestující s dětmi, a vy v tom zas chcete hledat čekárnu pro cestující v první a v business třídě, ale to nutně neznamená, že to ten dopravce má špatně a nemá to nazývat Lounge.
Snobské rádobysvětácké názvy správně signalizují navoněnou bídu.
Co je na ČD Lounge tak hrozného?
Salónek se službami navíc, co z toho konkrétně ČD Lounge nesplňuje?
Taky tam může, každý, kdo má jízdenku za 10Kč a místenku kterou má na eshopu zdarma ☹️a vypije si zdarma 4 kávy😂
To s místenkou podle mě téměř nikdo neví. Jinak by tam nebylo k hnutí.
No ale platí to jen pro rychlíky a vlaky vyšší kvality, tam těch 10 Kč je otázka, kde vezmete.
Po Praze se vejdete kolem 20,- Kč, takže tam.
Nebo stačí mít dítě a nemusí to být ani rychlík, ani není potřeba místenka.
V Praze něco takového je??
V čem je katastrofální? Vždycky tam bylo čisto a klid, kafe normální (mé individuální hodnocení sice podprůměr, ale je nutné mít kafe, které neurazí co nejvíc pijáků; to samé RegioJet nebo automaty kdekoli, i KOFI v Brně se přizpůsobilo). Personál vstřícný. Spíš je problém to, že ČD Lounge je pro příliš mnoho lidí, jízdenku 2.tř. s místenkou na vlak od R výš má alespoň polovina osob pohybujících se na nádraží.
Je to paródia na Lounge.
To, čo má OeBB na Wien Hbf., to je Lounge.
Zas a znova, ony jsou něčím stanoveny pravidla co je a co není Lounge? Nebo to je jen Vaše osobní hodnocení?
Protože tam může kdekdo
Ano CD lounge je katastrofa. Vtipný jsou tam i ti bezdomovci, které tam trpí. Je tam vedro, vydýchaný vzduch. Kdyby radši nahradili část prodejních míst za lounge. Prodejní místo je zbytečně velké a nikdo tam není.
Bezdomovci? Jak by se tam dostali? Snad všechny Lounge už jsou s obsluhou, nebo dálkově otevírané zaměstnancem na informacích, takže jak by se tam dostali?
Když bez místenky tam nepouští.