RegioJet chystá další nákupy vozidel, chce využít krize k dalšímu růstu. Vlaky do Budapešti vyjedou hned po omezení
Vlak Regiojetu v čele s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: Timotej Gruchalák
Společnost RegioJet chce současné krize využít k dalšímu posílení svých pozic zejména nákupem dalších vozů. Firma poprvé oficiálně oznámila i
Omlouvám se za komentář trochu mimo téma, bude to k lince R8, Brno – Ostrava – Bohumín: Jak je možné, že na spoji v závazku rozdělují třídy podle jejich komerčních spojů a zároveň tedy prodávají jízdenky do 3 různých tříd (Standard a Low Cost je považován za 2.třídu a Business za 1., přičemž Standard a Low Cost je sice třída 2., ale obě třídy mají odlišné ceny) Tedy jde o 3 třídy místo 2? Dále, něco jako místenkové a nemístenkové vozy?? Stevardka mě ze třídy Standard vyhodila, protože nemám místenku?? Co tam dělají povinné místenky na nekomerčním vlaku? Cestující s… Číst vice »
jsou tam vozy místenkové a nemstenkové. Tj s IDSkou si můžete sednout na sedadlo neobsazení místenkou v 2 třídě. Apriori je nemístenkový vůz ten, ketrý má nejvyšší číslo, vůz č,1 bývá vůz 1. třídy.
A to jezdím 2x týdně a ještě mne nikdo nikdy odnikud nevyhazoval… Tak nevím. Vaši zkušenost nemám. Pokud jedu “ na skok“ na šalinkartu, zeptáme se stevardky jestli si tam můžem s prckem sednout (kupíčko), zatím vždy vyšla mi vstříc. Ostravu pak jezdím v 1. třídě, mám rád pohodlí a taky snídaně se hodí po probuzení v Suchdole. Za ty prachy, kupé jen sám pro sebe, slušnej servis! Zatím jsem se dycky s posádkou na všem domluvil k oboustranné spokojenosti (i když se tu naplno vyšilovalo s rýmičkou).
Vážně? Já se totiž také divím, protože před týdnem jsem si sedl do kupé a nic, a najednou od tohoto týdne mě ze Standardu asi 2 stevardky a 1 stevard dost neslušně vyhodili..
a jak to udělám když chci k IDS jízdence mít i garantované místo, tedy jak si pořídím jenom místenku k jízdence IDS ??
Pokud jsou povinně místenky tak ano, porušil.
Na objednávaných spojích jsou povinné místenky zakázané
Ach ty ceny ach ty ceny ?!?
Podle vyhledávače spojení SCOTTY (OeBB) začnou vlaky RegioJet jezdit z Prahy do Vídně od úterý 2. června. Pojedou 4 páry denně zhruba ve čtyřhodinovém taktu pouze na trase Praha-Wien (do Budapešti nebude pokračovat nic). Jsem zvědavý, kdy se ze zimního spánku „probudí“ konkurenční národní dopravce a obnoví „přes čáru“ alespoň 3 páry Railjetů.
Hned z kraje června se má začít jezdit do Grazu
Už před pár dny se mluvilo o tom, že ČD jednají s ÖBB o obnovení provozu.
A co takhle obnovit přepravu jízdních kol? ČD jsou v tomto proti RJ hodně napřed.
Závisí na jekých linkách. – Brnoaha je pro kolisty trochu mimo (myslím, že jsem tam žádného kolistu za poslední roky neviděl), Praha Víděň Budapešť taky asi nebude úplně „kolotrasa“. Domnívám se, že kolisti jsou „fenoménem“ spíše lokální dopravy, než dálkové.
Brno / Praha jsem s kolem párkrát jel; max tři místa v lowcostu byla poměrně smutná, na druhou stranu to bylo bez příplatku.
Na lince Praha-Ostrava cyklisti ještě loni běžně jezdili. Cyklisti by myslím rádi jezdili, kdyby měli tu možnost, byť jich samozřejmě nikdy nebude tolik jako na příměstských linkách..
Tak ono je to hlavně proto, že vozy ve kterých kola vozili skončily na R8, takže je nyní není kam dát…
A co takhle nedlužit desítky milionů korun po splatnosti a proplácet faktury svým dodavatelům včas? Je zralý na insolvenci.
Tak ta firma ale funguje od doby co poprvé vyjela s pár autobusama z Brna do Prahy a očividně funguje vesele dál. Firem co teď mají dost faktur ve velkých částkách po splatnosti je u nás strašně moc. U nich to asi nebude, že by nebyly schopný to proplatit, i když teď možná jo, ale prostě nechtějí. A přesto to těm dodavatelům stojí za to být jejich dodavatel, i když platební morálka je známá x let.
Ani bych neřekl….
jo znáš to když dlužíš 10 tisíc, je to tvůj problém, když dlužíš 10 miliónů, je to problém banky 🙂
ale povidejte! nejlepe konkretne. nam nedluzi po splatnosti ani korunu
Výroční zpráva a listiny ve sbírce na justice.cz jsou zdroj informací . I když o každém čísle se ještě dá možná trochu pochybovat (i účetní může kouzlit) , v zásadě jsou vypovídající . Zkuste tam.
Je zralý na insolvenci ale stále je na tom lépe než ty a to tě na té situaci sere nejvíce, co???
Ale ano, na poslední zprávě vykázal dluh miliardu a půl
– Nevyjede!!!
– Do švestek!!!
– Nad propastí!!!
– K čemu je vlak, když tam neplatí režijka?!
už se těším, až odkoupí od státu ČD 🙂
To by nepovolil antimonopolní úřad, ale jako hlavní přebírač velkých tratí od ČD, to ano.
ČD bude ztrácet podíl na trhu a pak ten zbytek dostane nějaký PPF Rail, nebo něco takového, stát v opravdové krizi už nebude schopen dotovat ty svoje ztrátové provozy.
U leteckého provozu to je tak běžné už dávno, v Čechách odstátnění tak za 10 let.
Jenom v Čechách nebo i na Moravě a ve Slezsku? Nebo to už je Rusko?
Nepřežije zimu!!!
Co zimu. Po žních k Turkovi!
Klidně by ČD mohly udělat komerční vlak s 3mi až 4mi rekonstrukcemi a prodávat jízdenku za standartní ceny ČD Bylo by to o 50 kč levnější a kdyby tam byl minibar tak by vlakem zvládnul prosvištět i víckrát za cestu díky kratší soupravě. Podle reakcí těch lidí by byly i docela plné. To by jsme koukali jak by z 219kč zlevnil ze dne na den na 100 kč.
Vydělávat na krizi?! Fuj, měl by se stydět!!
Já si myslím že na této trati dlouho provoz neudrží pár lidí co s ním pojede z Prahy a nějací ti Maďarové se jistě najdou ale zrovna OBB není lehký konkurent.
to lze bohužel ověřit jen provozem, takže uvidíme, mě bude důležité, jestli Jančura dokáže oslovit cestující mezi Vídní a Budapeští, tj. nejen cestující z ČR, kteří jedou do Maďarska (popř. opačně).
Pro maďary jsou Railjety drahé, jezdí autobusem. V ČD už mají důvěru z EC mezi Budapeští a Bratislavou.
Tady je velká šance pro Regiojet konkurovat a zároveň být v zisku. Stačí nastavit cenu pod ÖBB, což u takto krátké relace mezi Vídní a Budapeští půjde snadno. ÖBB se to samozřejmě nebude líbit, nicméně mnoho rakušáků nepřestoupí kvůli výhodám státního dopravce (navíc do starších ex-ÖBB vozů).
https://www.youtube.com/watch?v=To2bdS_U25Y
První ještě nerekonstruované „lehátka“ , jestli se nepeltu. Já teda tak daleko do vlaku obvykle nechodím, v 1. třídě vše zatím co jsem jel bylo OK. Dávat na jůtůb omšelý vozy ČD (taky dotovaný linky), omšelý vozy Arrivy atp. Všichni dopravci v ČR jezdí holt z většiny ojetejma vozama. Prostě nový nejsme schopni zaplatit (jak z veřejných financí, tak z jízdnýho) Si vzpomeňte, koli stály lístky na TIS (Pendolíno) když bylo nový (příplatek za SC jen to hvízdlo 200 + cena jízdného).
Bylo by fajn, kdyby všechny vozy kromě Astry prošly modernizací aby vypadaly vzhledově standardu 21. století a nebylo by od věci něco udělat s brzdami, příjezd RJ do stanice je značně hlučnější než příjezd podobné skladby vozů ČD.
Můžeš být konkrétnější.
Bo když v Brně na hlavasu vedle sebe brzdí R 8 z Ostravy a R 12 z Olomoca, tož víťez je jasné. 😉
Vlastně jsou hlučnější skorem všecky rychlíky ČD co jedou do Brna. Krom R13 a občas R19 je to všechno socialistická uhvízdaná katastrofa.
Když porovnám, že třeba do Zábřehu na Moravě přijede z jedné strany RegioJet s Astrou, ABmz, Ampz, Bmpz LC apod. a z druhé strany Valašský express nebo Cracovia ve skladbě nějakých Bdpee, Bmz, ARmpee, Bdmpee, či něco podobného, tak RegioJet má mnohem hlučnější příjezd než vozy ČD a zvláště Astry na svůj „věk“ je překvapivě hlučnější než starší vozy.
Vyvracet ti to kolego nebudu. Možné to je. Vše je totiž jen o konstrukci a především údržbě. Jmenoval jsem Brno záměrně. Je to druhé největší město v ČR. A to, co tam ČD na linkách R posílají je ostuda!!! Zejména v době, kdy hodlá JMK soutěžit regionální linky na nové vlaky které objednal. S tím pojízdným muzeem si PR podporu veřejnosti nezíská. Nesmíte totiž zapomenout, že i různá zájmová sdružení cestujících mohou celou soutěž blokovat, nebo i poslat do kytek. Cestujícího nezajímá, že si to objednal stát nebo kraj. Vidí šrot na kolejích směrem do Třebíče nebo do Vyškova a… Číst vice »
Linka do Budapešti potřebuje konkurenci jako sůl, to co ČD dávají na tuhle linku za vagony je děs, v létě klima nejde, vlak se v Adamově zruší a ty cestující si vystup a počkej na další vlak…..prý se to stávalo častěji než málokdy. Doufám že RJ nasadí kvalitu a donutí ČD adekvátně zareagovat (= nasadit kvalitu, ne zlevnit). Šanci tomu dám a uvidíme….. Škoda že se tenkrát nekoupily RailJety i na Budapešt, byl by klid. To je stejný příběh jako s ČSA a lety do Budapešti – dokud nebyla konkurence, lítaly hlučný nepohodlný vrtule za drahý prachy, pak to šlo… Číst vice »
9vozové railjety, dočasně suplované (přes COVIDovou pauzu) mmj. modernizovanými Bmz226.5, jsou málo? Bdpee jsou špatně, to souhlas.
Nějaký idiot odstranil můj komentář, no nevadí napíšu to znovu. Cituji Co podle vás potřebuje konkurenci ? Vyhlášené jídelní vozy oproti těm břečkám čemu v RJ říkají dortíky a čaj ? Nejchválenější linka mezi cizinci ? Moderní nové vozy České výroby na 200 km / h ? RJ je sice má na 200 ale dost ojeté… Normální dětské kupé kam můžou jít všichni. Ne že se někoho musím ptát jestli si tam můj harant může jít hrát. Dále taky co se klimy týče tak v RJ byla v létě pořádná kosa. Kvalita Metropolitanů je jedna z nejvyšších kam dosahuje západní… Číst vice »
Samozréme jsem myslel to se týče směru na východ
Co to je zase za výplod ? V létě klima nejde ? To jako 21. Června se vypne a v září se zase zapne a funguje ? Co si z toho mám jako vzít
Důležité je i vědět, kdo způsobil, že se nekoupily railejty na Budapešť. Psal se rok 2013, padla vláda ODS + TOP09 + zbytek VV, nejmenovaný současný obyvatel Hradu si jmenoval za premiéra svého kamaráda. Ten si na MD vzal člověka, který měl nevyřízené účty s tehdejším GŘ ČD a samozřejmě! Pomstil se, nechal ho odvolat. Dosadil si za GŘ svého kamaráda, který musel ukázat, jak se to fuj fuj dělalo dosud špatně, takže zrušil co předchůdce zavedl. No a tenhle „letní GŘ“ (nevydržel dlouho) se pak soudil o svůj zlatý padák.
Klidně můžete být i konkrétní. V úřednické Rusnokově vládě byl tím ministrem Zdeněk Žák, a vyhodil ředitele Žaludu, a nasadil si tam Zeleného. Naštěstí ve volbách Strana práv občanů- Zemanovci dost pohořela a Žák šel od válu. Po odvolání Žaludy se už nenakoupily další Railjety.
Je podle mne lepší koupit nové vlaky a méně, ale budou nové, než koupit staré a vrážet do nich těžké prachy. A pokud už si koupím starší, tak je lepší koupit staré 8-10let, kde se mi investice vyplatí při životnosti vlaků 30 let. Je to jako s autem, u nás se většinou nevyplatí koupit auto starší 8 let, anebo auto, které má najeto víc, než 110 tkm., protože pak už je to šrot, pokud jezdilo pouze po silnicích u nás. Za to např.: v Německu tam vydrží auta i víc než 300tkm. úplně v pohodě, sousedé se o ně mnohem… Číst vice »
hmmm, jak to, ze muj csenic vydrzel uz skoro 700.000km a furt jezdi?
co kdyby pro změnu koupil nové vozy….
Tak mu budou vyčítat, že jsou stejně ojeté, jako ty z Astry.
Astry svým způsobem ojeté jsou. V Rumunsku vzali staré podvozky a postavili na tom novou skříň a všechno.
Mně se líbí, jak Jančura opěvuje ojeté vozy nad novými podle aktuálních norem a standardů, s tím že můžou jezdit ještě „desítky let“. Ano, to je přesně to, co na českých kolejích chceme. Desítky let starý západoněmecký šroťák.
I tak to tady bude pokrok.
Hnusný západoněměcký šroťák s pojezdem na 200 km/h ohrožuje pozice kvalitních přestaveb ověřených vozů z NDR na 160 km/h.
Pouzea 140 km/h. A to ještě se cestující musí za jízdy držet a nechodit radši za jízdy kolem vstupních zlamovacích dveří na WC (správněji hownopád:-)), přičemž ve stanici je to pro změnu zakázáno:-).
a v tunelu!
ZAto desítly let starý vychodoněmecký šroťák (Budyšín, Zhořelec) je v naprostém pořádku, ikdyž nesplňuje ani RIC z 80. roků. Blokovací zařízení odebráno, toť vzor údržby!
oproti tomu, co na R linkach provozuje CD, je to naprosty luxus.
Jančura kupuje jen na to co „má“ a na čem vydělá a může rozvíjet firmu. Nemá v zádech stát, který by mu sypal peníze ve velkém, když nepočítám slevy pro vybrané občany.
Nejsem fanoušek ani ČD, ani Regiojetu. Jsem z Prahy. Skoro všude jezdím autem. Do Ostravy a do Brna vlakem. Vlak si vybírám především podle času. LE se snažím nebrat (i tak s ním občas jedu), není pohodlný. Pendolinem jezdím 2. třídou, Railjetem 1. třídou, Regiojetem Relaxem. Vše tohlo je příjemné a je to fajn cesta. AŤ UŽ JEDU S KÝMKOLIV, TAK SE DOMNÍVÁM, ŽE R. JANČUROVI VDĚČÍME ZA TO, ŽE SE VÝRAZNĚ ZVEDLA ÚROVEŇ A ZMĚNILY CENY. NEBÝT JEHO, TAK JSOU VŠECHNY VLAKY V KOŽENCE A PŮLKA LIDÍ BY VŮBEC NEJELA VLAKEM A D1 BYLA JEŠTĚ PLNĚJŠÍ. Díky němu se… Číst vice »
Koženky. Modernizované vagony byly dávno před jančurou. Pendolino dokonce o několik let. Zase tak bych to tak nepřeháněl nové vlaky by byly ale nebyly by tak časté. Co se týče ceny tak ta je sice levnější ale doměnky o tom že by jízdenka z Prahy do Ostravy stála 1000 kč by se fakt neuskutečňovaly
@Kirak: když jsem refreshnul stránku, vidím že jste pár minut přede mnou napsal v podstatě stejný příspěvek. 🙂
V době kdy jezdilo pendolino ostatní vlaky na trase zdaleka nebyly dnešního standardu. Do Vídně EC s béčky s koženkou, do Ostravy cirkus humberto (slavná to modernizace), béčka, pominu-li éru „Manažer“, což naznačovalo jaké to byla bída, že vlak sestavený z „normálních vozů“ bez béček s až 140 km/h byl něco extra. Zhruba 500 Kč před 20 lety, láce. Nové Bmz většinu času trávily v zahraničí. Pendolino lidová povinná rezervace 200 kč ke kilometrickému tarifu, odtud SuperCity. Tehdejší tempo obměny vozového parku bylo tak s výhledem na 100 let a celkově to mířilo spíše na mezinárodní vlaky, protože v Německu… Číst vice »
Jak jsem psal níže nové vlaky nelze hned vyměnit za staré
jenže ony už se mění 30 let….
Není to zadarmo. Volné ojetiny ve slušném stavu nebyly, modernizace zatrhli trafikáři. Vždyť přeci víme jak to je.
To jistě ne.
To ano, ale probrat se po 35 letech zimního spánku (přišlo jaro) a začít řešit náhradu 2000 vozů taky není ideální stav. Teda asi jak pro koho.
Ikdyž jistý pokrok se ČD upřít nedá, jednotky Bpjo vyřadily dávno před tím. Netuším, jaký podíl na tom měl technický stav a jaký podíl fakt, že to jezdilo podle kulatých rychlostníků, tedy 40 km/h tak, kde se jinak mohlo 60-70 km/h.
Co to zase meleš za krávoviny ? Nové vozy se tady řeší asi už 20 let
nojo ale ta jízda na čundr při otevřených dveřích na představku patráku, to už nezažiju..
Do Vídně se s Béčky jako EC nejezdilo. Manažer měl ke konci soupravu i mašinu na 160 Km/h a v té 500 Kč tehdy byla ráno plnohodnotná snídaně a z Prahy večeře. Pendolina Cateringem ze začátku byla proti Manažeru trapná. Ze začátku v Pendolinu bylo globální jízdné 500 ve 2.Tř a 600 v 1.
Tak koženky budou u ČD i po jancurovi a do OV za litr bychom vzpomínali. Dnes by to byli tak dva litry ve dvojce na špinavé chodbičce
Na KMB stála určitě míň, ale bylo to narvaný a nehezký… Zkrátka slepota státního podniku…
Kde by vám dřív dali třeba v Pendolinu noviny, vodu ? A trochu byli i příjemější. Dobře si pomatuji co bylo před RJ. Každá alespoň trochu konkurence je dobře. Nikdo vás nenutí s ním jezdit. Já sice Jančuru nemám moc rád, ale pokud můžu jezdím RJ, nerad stojím v uličce na chodbě v přecpaném ČD. Pokud bude mít vagony, může udělat delší vlaky ve špičkách. Letos myslím ještě moc lidí cestovat tolik nebude. Vidím, že se to dost omezilo.
Zase nepřehánějte, jezdil jsem Pendolinem do Brna dávno předtím než Jančura vstoupil na železnici.
To jo 7 Pendolin na dvě trasy. To byly časy.
Já taky a cenu si stále pamatuju.
Souhlasím, prostá pravda.
Škoda že tu není taky článek o tom, jak RJ na R8 opět zdražil a už jsme pomalu na úrovni plné TR10 bez možnosti slevy. Nižší ceny zůstaly jen na zcela okrajových spojích.
A taky jak při výluce jezdil k NAD až do Hulína a ten závlek si nechal od cestujících zaplatit.
Ano, ro taky bylo „vtipné“…
Teď se dívám na ty ceny R8 a to nemůže myslet vážně.
Vítejte v ekonomické realitě..
A kde je tedy ta slibovaná cenová výhodnost pro cestující. Ty sliby jak na tom, že linku R8 dostal RJ vydělají?
https://www.youtube.com/watch?v=To2bdS_U25Y
TR10 je nejlepší tarif na světě 🙂
Základní kilometrický TR10 ne, ale skupinová sleva (až 50%) či IN25, IN50 mají svůj smysl a počítají se z něj, přitom nepodléhají tarifní „loterii“, můžete to koupit kdokoliv.
Zatím se na cenu ČD z roku 2019 stále nedotáhl….Sále vce vlaku jsou služby objektivně lepší než u ČD v r. 2019 a vozy poněkud lepší ( s klimou), než u ČD v r. 2019
Ještě v prosinci běžně Flexi zvýhodněná (tzn otevřená platná i ve špičce) za 179, s IN25 dokonce 145. Nyní přes den minimálně 215 a to je vázaná na konkretní vlak.
Proč ne, do Budapešti jsem jel s ČD nedávno a nejrychlejší úseky jsou u nás. Na Slovensku a v Maďarsku většinou rychlost 100-120 kmh. Přes Vídeň by mohla být cesta rychlejší.
Norbahn do Vidně max 140km/h, přes Védeň se bude plácat díky zvolené trase přes Oberlaa 60-100km/h a Ostbahn na ku Hegyeshalom nabízí max 160km/h, ovšem jen v několika málo úsecích. Od Hegyeshalom na východ je sice občas i 140km/h, je ambice postupně zvyšovat na 160km/h, ale že by byli Maďaři nějak extra rychlí, to se říct nedá. Spíš než o rychlosti je toto spojení o nových příležitostech 🙂
A mám tam spousty překlepů, za které se omlouvám…
Tak dělat na vídeňském Hbf úvrať s vlakem, kde se musí posunovat s lokomotivou, by bylo asi neprůchodné, proto je fajn, že RGJ pojede přes Oberlaa.
Smolík přeměřoval jsem si to přes Loco2 a stránky ČD s Jančurou to bude asi 15 – 20 Minut delší, záleží ale jak dlouho bude stát ve Vídni
Jednička na dálkovce v ČR zvýší výrazněji náskok oproti zbytku. Výrazný zisk v dobách dobrých, je pro špatné roky multiplikace. Navíc v dálkovce není příliš konkurence na dálkovce a státní molochy budou rády, že jsou rády.
Další vagóny – OK, proč ne. Ale říkám, i jako fanoušek RegioJetu beru každou zprávu ve stylu „RegioJet chystá další nákupy vozidel“ s rezervou, protože těch slibů už tady bylo tolik, že tomu zkrátka nejde věřit. Ví někdo, kteří dopravci v Německu to alespoň mohli nabídnout?
To že měl loni rekordní zisky je fakt, jestli je ale budoucnost pro RJ tak růžová jak je prezentována je sporné. Dejme tomu že má ale nějakou volnou hotovost (plus hromadu závazků k tomu) a nějakou strategii jako Baltic Air (která nemusí nutně vyjít). Já mu ale úspěch přeji. Proč by česká firma s českým majitelem (který má jisté mouchy) (tedy hodně much) nemohla pro jednou uspět za hranicemi (třeba Maďarsko)? ČD to ani nenapadne, protože s dopravci okolních zemí mají de facto vládami posvěcený kartel. LE nemusím, ale musím uznat, že jeho práce dostat se na polské koleje zaslouží… Číst vice »
Myslím, že ve Španělsku byl prostor pro expanzi soukromého dopravce, pan Radim může koupit nějaké Alstom VR vozidla a jezdit i tam. Naklepat zadek zadluženému molochovi RENFE a také SNCF je výzva jaká se musí zvednout.
To je ale blbost konkurovat renfe a sncf!!! No a pak někdo (ne nutně žluťák) přijde a udělá to… Kolik je cest něco podobného udělat? Kolik jezdí autobusů s logy Flixbus, kolik jich firma reálně vlastní a kolik má kmenových zaměstnanců? Je tolik možností, že já a ani Vy nejsme schopni je dát dohromady. Možná mají ve Francii a nebo Španělsku taky takového křiklouna, který zatím nevyjel, ale pak to udělá. Deset let zpět si ze žluťáka taky každý na železnici utahoval.
To byla ironie milý kolego…nebo pokus o ni…
To spíš udělá nějaký místní miliardář, co zná místní prostředí. Jančura na to nemá prachy.
Myslím, že v Česku byl prostor pro expanzi soukromého dopravce, pan José může koupit nějaké Škoda vozidla a jezdit i tam. Naklepat zadek zadluženému molochovi ČD a také ŽSSK je výzva jaká se musí zvednout.
:p a neříkejte mi, že takový Pedro Goméz by se ve Španělsku nenašel. (Jiří Kocurek)
Yes, Budapešť, chvála bohu!! To možná po pár letech přesednu z letadla zpátky do vlaku. Rychlejší to sice nebude, ale to pohodlí půjde nahoru neuvěřitelně.
Co prosím přesně půjde neuvěřitelně nahoru oproti předcovidovému Metropolitanu ČD s ex-rakouskými Bmz a plnohodnotným jídelákem?
ČD v nich stále nemá WiFi, což je podle mě velké mínus.
Dnes už každý má mobilní data a ty lze použít po celé EU. Je pár socek, kteří ještě používají Wifi, ale těch bude časem ubývat jak operátoři budou poskytovat větší datové limity.
Jenze v oblastech se slabsim signalem se tento uvnitr jedouci kovovy klece chyta radove hur nez na vetsi antenu na strese.
Ježíš není WiFi, no to je doslova tragédie. Víte co, zaplaťte si paušál a máte po starostech. Nebo to jste takový sociální případ.
Ale 4G prostě půlku cesty nemáte, zatímco na WiFi můžete jet bez výpadků klidně konferenční call třeba i v okolí Blanska…
Přesně vlak je k cestování ne k WiFi
WiFi může být jedno z rozhodujících kritérií, proč nejet autem či neletět letadlem, prostě uděláte po cestě výrazně víc práce (téměř tolik jako v kanceláři). A zrovna do Budapešti prostě vlak (většinou) nemá časovou výhodu.
Už má. 😉
Proč pořád dokola někdo řeší WiFi? Před pár lety stačila kniha a lidi byli spokojení. Co chcete hledat 6 hodin, nebo kolik to jede na internetu? Vlak je dopravní prostředek a slouží k přesunu z bodu A do bodu B.
Protože někteří z nás mohou a chtějí ten čas, který kvůli cestování musí trávit v sedě, využít k práci, aby u ní nemuseli sedět v době, kdy by jinak mohli mít volno. Využití takové šestihodinové cesty k práci tak může v podstatě znamenat den volna navíc.
To, že vy to nechápete, neznamená, že pro ostatní to důležité není… 😉 Každý vidí svět jinak a má jiné potřeby, tak to je…
Proč lidé řeší WiFi? No, nejspíš proto, že mamuty už snědli.
Plnohodnotný jídelák nenabízí nic světoborného (pro mě srovnatelné s RJ), chybí/blbne WiFi, mezi Prahou a Brnem se často nedostanete ani na záchod, ČD tam často nasazují různé náhrady, problémy s mezinárodními lístky z Budapešti…
Já jsem o trochu vyšší než průměr, a při 7 hodinách sezení v plném kupé nebo na plné čtyřsedačce (plný je ten vlak skoro vždycky) mi nejprve začnou odumírat nohy, potom pozadí, kostrč, a v destinaci už lezu ven skoro ochrnutý. Do Budapešti toho mám naježděno opravdu hodně všemi možnými způsoby a ty vlaky ČD byly kromě nepohodlného sezení vždycky neskutečně poruchové (od klimatizace/topení po to hlavní, co od vlaku potřebujete – tedy aby jel). Rekordní zpoždění jsem měl skoro 5 hodin kvůli závadě, čili na cestě jsem strávil nějakých 13 hodin. Běžné zpoždění bývalo kolem dvou hodin. V Regiojetu… Číst vice »
Třída relax je 1. třída (to, že to Radim tak nepropaguje, je věc jiná, ale fakticky to prostě 1. třída je), takže pokud chcete srovnávat s obdobou u ČD, srovnávejte prosím také s jejich první třídou.
Srovnávám služby, které dostanu za podobné peníze. 1. třída s ČD do Budapešti je trochu mimo rozumný finanční rámec. Třída relax je cenově v pohodě i do zahraničí (ceny do Budapešti zatím neznám, ale do Vídně je to jen o pár desetikorun dražší než standard).
Nepropaguje to jako 1 třídu, protože by na to nedostal státní dotace pro studenty a důchodce.
Souhlas, pokud se o jedná rozměry místa pro nohy. Takže kdyby byla v druhé třídě i hosteska nahoře bez a k tomu neomezená konzumace tak to bude vždy druhá třída. S prémiovými službami A naopak taky. Jméno, co je po jméně, co růží zváno jest vonělo by stejně, i kdyby bylo zváno jinak. Shakespeare
Budapešť má smysl z nácestných zastávek. Jinak musí být cestující šoutouš (pro kterého je cesta cíl), aby dal přednost 8 hodinám v pohodlném vlaku proti hodině v nepohodlném letadle (kdybych měl letět „na stojáka“… ).
Toto už se snad ani netvari jako seriózní článek ale jako otevřená žlutá agitka. Nebo snad redakci opravdu neni znamo že nové vozy pro dalkovkou se vyrábí a mimo jiné aktuálně vyrábí 50 ks konsorcium Škoda Siemens pro CD. Prý že poslední byly vyrobeny pro Regiojet a pak v celé evropě utrum………🤣
Je to tisková zpráva a tahle pasáž působí nejak líp v kontextu původního textu (https://www.regiojet.cz/o-nas/pro-media/2020/20-05-11-Covid-19-Investori.html).
Mně znepokojije to, že se to formou začíná podobat tiskovým zprávám Leo Expresu…
Zkus si ten článek přečíst ještě jednou. Nebo radši dvakrát, třikrát.
tak když není nic lepšího, můžeme samozřejmě slovíčkařit zda „vyrábějí se“ znamená běžnou výrobu nebo že první kusy jsou už rozdělané ve fabrice (což je tedy pravda)
Možná někdy i poznáte rozdíl v minulém a přítomném čase. Myslím, že se to probírá ve 3. třídě.
Vozy byly vyrobeny pro RJ (čas minulý).
Nyní se vyrábí pro ČD(čas přítomný) – ječtě vyrobeny nebyly.
Takže jediné, které vyrobeny (v minulosti) byly a tímpádem někde jezdí (v přítomnosti), jsou ty pro RJ.
Zkuste zapnout mozek, před kritikou autora…
Do švestek!
A švestky do flašek!
Mě to přijde jako normální zpráva o tom, že někdo kupuje nové vozy. Podobné tu jsou co chvíli.
taktak, lidi mu to vůbec nepřejí. čekají na svou vejplatu (často od státu – ouředníci) a když soukromník – podnikatel něco dělá – riskuje, tak je to něco nepřijatelného. achjo
Jako co jste čekali v prohlášení pro věřitele?
Bvcmz jsou již vyřazené vozy. Jejich rok výroby je 1962 až 1972. Přitom „ideální“ životnost osobního vozu je 40 let, po rekonstrukci tak 50 let. Jančura si na nedostatek vozů nemůže stěžovat, po republice má roztahané B a Bcm po SNCB (Belgie), které stále nejsou v provozu.
Ano, to je dobré téma. Opět se píše, jak nakoupí další vozy, ale v jakém stavu (a proč) je ta další spousta vozů, které do provozu (ještě) vůbec nezasáhly, by mě docela zajímalo.
Holt to není dopravce, kterej by do provozu pustil kdejakej šrot jako modré slibotechny od nábřeží.
😀😀😀😀 zajeď se na to podívat na Smíchov. Možná je tam ještě zastihneš a zmněníš svůj idealistický názor.
Dluží opravnam vozu a proto ty vozy různé stojí a nikdo mu to nechce vzít do spravky.
kterým kolik dluží, buďte konkrétní, prosím.
Tak ta Budapešť by byla super, držím palce…:)
Tak to vypadá, že osobní doprava místo černé díry v podáni ČD je u jíných dopravců zlaté vejce.
Navenek určitě ale to, že pan Jančura prdí na pravidelný technický servis určitě není normální. ;-(
Je fakt že RJ se v posledních letech hodně zhoršil, napsoledy sem jel do ovy vozem co snad den předtim přijel z německa, a byli jsme rádi, že jsme vůběc dojeli. Ta lepší kvalita za přiměřené peníze, kterou se proslavil a získal přízen, pomalu mizí do průměru
Bohužel taky jsem si všiml. Naposledy (před coronou) jsem jel z výchozí stanice business class a jak to tam vypadalo, se dalo přirovnat k fotografii zveřejněné u článku, kde se řeší vonící cestující. Reklamace zůstala bez odezvy….. holt český průměr jako vyšitý.
Raději vozem bývalé jedničky z německa než české staré prohnilé kupé pro osm cestujících s novým potahem.
Musím uznat, že máte pravdu. Low cost u Regiojetu směr Ostrava není teď vůbec špatný 😁
On prdí na více věcí 😁
Pokud na to máte nějaké důkazy, předejte informace státním orgánům. Zachráníte lidské životy.
Pokud ne, tak neotravujte místní diskuzi.
Děkuji.
Tak například mám vyfocený poslední vůz soupravy RJ s vypnutou brzdou. Co to znamená možná víš.
Nemusí to znamenat vůbec nic.
Zažil jsi někdy co dělá přetržený vlak ?
Opravdu jsem na serveru pro lidi, kteří vědí něco o dopravě? Tento komentář potvrzuje opak, minimálně jeden účastník diskuse neví o železnici zhola nic, anebo trollí..
Napřiklad to že vagůnek nebude brzdit 🙂 Ono jak Jančura tvrdil že tím když lidem do vlaku zavede Wifi sem tam dá někomu kávu zdarma a sníží cenu a že bude mít plné vozy ovšem než se Jančura dostatečně proslavil tak napřed nakoupil azbestové vagony a pak když dostal fakturu od nových vagónů tak radši nakupuje ojetiny no 🙂 Když se zajedeš podívat do Třebové na šrotiště tak tam už má taky dost míst jako na Florenci 🙂
A byl to opravdu vlak ? Nebyl to posun nebo souprava na severním na Smíchově ? A to že sis ho vyfotil a pak to sem po nějakém čase napsal, je podle tebe co ? Hrdinství ? Nebo tě mrzí, že se nic nestalo a tys nemohl napsat – já to tušil ? Pokud si tak chytrý a víš, co může znamenat vůz s vypnutou brzdou na konci vlaku, pak si zalistuj v takovém tlustším zákoníku o povinnosti každého odvracet v rámci svých možností škodu, abys třeba ty packy od hnědýho…neměl i ty sám….
Byl to vlak ne posun. Přijel do Pardubic a odjel na Prahu , než bych něco stihl podniknout někam zavolat ten vlak by byl již v Praze. A ještě ke všemu jsem již čekal na vlak a za pár minut odjížděl na opačnou stranu. Tommy chtěl důkaz tak jsem ho napsal. RJ prdí na bezpečnost a to dost značně. V začátcích bylo běžné že měl vozy vypnuté z brzdy a to i více. Proto jsem si toho všiml. A bylo to nedávno. V tomto se toho asi moc nezměnilo.
To znamená že seš magor. Tohle si fakt normální člověk nefotí. Teda pokud to není šotouš s diagnózou nebo pohrobek PS VB.
A to něco mění na tom jak RJ kašle na bezpečnost ?
Ale špinavé záchody ČD si fotí každý že ? 🙂 Hold to že někteří cestující jsou čuňátka tak nad tím už moc lidí nepřemýšlí
Počkat myšleno vůz s vypnutou brzdou ,jako rozvaděče,nebo poslední vůz nezapojený do průběžné brzdy vlaku?A také třeba kde to bylo a proč?Protože pokud pojedu např na Prahu a v Kolíně zjistím závadu na brzdě posledního vozu tak i když vím ,že porušuji předpis ,nebudu tam blbnout ,posunovat ve stanici jak kráva s odborným personálem na vaření kávy a raději vypnu brzdu ,poučím kávovara at se nachází v posledním voze ,vyzkoušíme ruční brzdu a jedem do Prahy .Nemohu nikoho ohrozit ,souprava při přetržení zastaví a aby se mě polední vůz nerozjel zpět mám tam pojistku na ruční brzdě.jinak posunovat někde ,kde… Číst vice »
Měl vypnutý rozvaděč takže brzda nefunkční . V soupravě nic ohrožujícího pakliže jsou dostačující brzdící procenta, není třeba ani snižovat rychlost. Ale jako poslední vůz je to vážné ohrožení bezpečnosti. To ti potvrdí každý kdo tomu alespoň trochu rozumí.
Pro Vláda. Ani cestou se nesmí nechat poslední vůz vypnutý. Je to hrubé porušení čl. 2278 předpisů D1.
To blbnutí s posunem je v takovém případě na místě a to nejen z hlediska předpisového, ale v rámci pudu sebezáchovy. Kdyby se něco stalo s posledním vozem s vypnutou brzdou, tak to budu vysvětlovat u soudu a budu mít na krku jako strojvedoucí obecné ohrožení. A od soudu určitě neodejdu bez ztráty kytičky…
To jen pro chytrolíny, kteří si myslí, že vše mohou obchcat. Ano, mnoho se toho dá obchcat, ale toto fakt NE!!!
pokud je dostatečné brzdné % tak vůbec nic.
A které státní orgány máte na mysli ?
Ale státní orgány o tom dávno ví že Jančura jezdí bez polatku dopravní cesty o jednu polovinu. Oni to ví že je jančura hajzl ale proč s tím nic nedělají ? Protože má kamaráda Babiše a tomu by se nelíbilo kdyby starý kamarád neměl něco jiného než privilegia. Samozřejmě že když to bylo že ČD musí pustit na své koleje soukromě dopravce.
Ty jsi vážně, raději ani nebudu psát co. Musel bych použít neslušné slovo a to nedělám. Takže podle tebe je kupříkladu pro LE který prakticky krachuje doprava zlaté vejce? Tento článek dokazuje opět jednu moc smutnou skutečností. Poctivý dopravce,kterému jde skutečně o to aby se u nás zvedla úroveň cestování a začala se přibližovat západnímu standartu, který chce proto pořídit nové vozy. Tak ten nemá prakticky šanci v soutěžích, protože v nich bude rozhodovat hlavně cena a tu zákonitě bude mít někdo, kdo nic jiného nedělá, než shání po celé Evropě co nejlevnější obětiny rozhodně nižší. Jsme už asi po… Číst vice »
Je to hanba jezdit ve 21. století Béčky! Takže dle Vašeho uvažování, žádný „poctivý dopravce“ v ČR není. Škoda…
Jestli jsi článek četl dobře tak ten poctivý dopravce je a dělají se pro něj ty nové vozy. Když ale porovnáš ceny, které tam jsou uvedeny. No nevím zda bude šance uspět v soutěži kde jde hlavně o cenu proti tomu levnému šrotu.
Někdo umí šrot nakoupit levně, někdo draze a ještě s ním nevyjet včas podle smlouvy.
Trefné! V Olomouci jsou z modrého jistě nadšeni.
ČD to zkusily, aby se mohly rovnat podobným RegioJetům a jak to dopadlo vidíme. Taky to mohli zapřáhnout za brejlovce vozit v tom lidi na vlastní nebezpečí po vzoru některých dopravců, ale zjevně jde někomu, aby vše fungovalo jak má, proto to nejezdí a proto snad i ČD zjistily, jak moc se tímhle kupem spálily.
A jestli jsou Bmz z Německa „levný šrot“, tak co jsou bautzeny na lince R17? Drahý šrot? Plný špíny ze zdrží, s lavicemi pro osm a s kadibudkou?
A podle tebe má ČD málo nových vozů, souprav a jednotek? Railjet, panter, pendolino, stadlery, Sharky. To ti je málo? Nebýt toho poctivého dopravce jezdili bychom tu opravdu jen ve šrotech dovezených ze západní Evropy jako do nějaké rozvojové země.
Šrot ze západní Evropy je horší než Béčko. Tak to jsem se dobře pobavil, hah ha ha. Ostatně i kdyby to Béčko právě teď vyjelo nové z výrobního závodu, tak by stejně bylo horší, než ten šrot ze západní Evropy. Ale jo, chápu, že Pečlivý pozorovatel si potřebuje svléci boty, vystrčit smradlavé haxny na protější lavici, nažrat se domácího řízku s chlebem, otevřít si lahváče, pěkně si krknout a samozřejmě si před tím nezapomene zamknout kupé. Přece ho nebudou nějací otravní platící cestující rušit, vždyť on má přeci tu režimku, tak má nárok na celé kupé, že jo:-).
ale on o Béčku nemluví, takže se buď nauč číst nebo už radši nehul, má pravdu, bohužel, ČD nové nakupuje, ale objednatelé to (většinou) nechtějí zaplatit, a radši vyberou bazarové, tento přístup bohužel ke zlepšení nepovede……
Kakov: A co že si objednavatel platí na lince R19? A co tam už řadu (!) měsíců, v poslední době v ještě větším množství, jezdí? Já jen, že (nejen) tady pořád čtu, že objednatel dostane, co si zaplatí…
Hele u nás na R17 nic z toho nejezdí, z čehož mi plyne, že ten tvůj „poctivý“ (?) dopravce jednoduše nemá dostatek vozidel na výkony, které si nahamounil a potřebuje ještě o nějaké přijít..
Railjety patří ÖBB, Panteři mají v jednom kuse poruchu, Pendolino už tu s námi je taky poměrně dlouho, Sharky už tu taky pár let jsou, ale svezení je to pěkné. Na druhou stanu musím říct, že ten „poctivý dopravce má nejmodernější regionální jednotky v Evropě. Regionovy. Nic lepšího v Evropě nikdy nejezdilo. Na co klimatizací, když si přeci můžete stáhnout okýnko. Na co zásuvky a WiFi, kdo to v dnešní době potřebuje. Ale nejlepší je, že když jedete s manželkou, tak ji přes ten rachot celou cestu neslyšíte. Co by za to takoví Němci dali. Zabaví se i děti. Stačí… Číst vice »
Bez se svézt do UK s čím tam vozí lidi RJ 😀.
Tak on ty vozy co teď dovezl má RJ také tak staré možná starší 😀
Co to melete zase za krávovinu jestli myslíme ty samé Railjety tedy ty modré tak ty jsou ve vlastnictví ČD
Railjety nejsou ÖBB, jsou ČD, teda ty modré. ÖBB jsou Taurusy, které je tahají.
Ano, railjet, panter, pendolino, stadlery, sharky to je opravdu málo. Když si spočítáte, kolik je to procent z celkového vozového parku, tak je to k pláči. Vždyť ani railjet s pendolinem nedají dohromady 100 vozů, a to včetně záloh. To fakt k chlubení není.
Davide já také nepsal že má ČD vše nové. Napsal jsem že nebýt ČD, nebylo by tu nového vůbec nic. Když nepočítám tech pět tramvají od LE. A ČD v té snaze pořizovat nová vozidla pokračuje na rozdíl od jiných.
Jestli se nepletu, tak RegioJet má objednáno 7 ks nových jednotek Pesa Elf pro Ústecký kraj. A Jihomoravský kraj má objednáno 37 nových elektrických jednotek.
Takže Railjet 7 ks, panter cca 50 ks, pendolino 7 ks, stadlery a Sharky oboje kolem 30 ks, z toho plno panterů, stadlerů a sharků je vázáno na kraj nebo linku kvůli dotacím.
A pak tu máme na 60 ks 842/843, na 50 ks 854, kolem 200 ks regionov, tornáda, nespočet šukafonů, plno béčkových koženek a jejich humanizací, na 40 ks A149 a také stovku cestujícími velmi oblíbených honeckerů s původním interiérem. Takže nejezdíme ve šrotech dovezených ze západní Evropy, protože si vystačíme se šroty domácími nebo východoněmeskými…
Kolik vozu mají ČD a kolik žlutak ? Pár béček ještě jezdí ale ČD mají ve výrobě 50 nových vozů a dalších 180 poptávají takže se uklidní.
Těch pár Béček jsou ještě bohužel stovky… Takže kdyby ČD přišly ještě o linku Praha – Havlíčkův Brod – Brno, tak by se s padesáti právě vyráběnými vozy, respektive deseti netrakčními jednotkami, situace srovnala a Béčka by byla konečně minulostí. ČD sice 180 vozů sice poptávají, ale k reálnému nákupu je hodně daleko a očekával bych, že se vůbec neuskuteční…
Hlupáčku Béčka budou za cchvíli v prdel na Západních Expresech jezdí rekonstrukce takže za chvíli jsou sto pro na Praha – Havl. Brod – Brno nebo do Českých Budějovic
No těch vašich „pár“ bude s klidem okolo stovky (k tomu další minimálně stovka bymáků, Bt…), takže to tahle dodávka rozhodně nespasí.
Kdepak jezdí Béčka ? Hm na rychlíkových linkách jeto do Budějek, občas na Děčín, na Havl Brod, Rychliky Brno – Sunperk a jsou castecne na Svitavach na expresech do Navsi se taky nekdy objevuje takze zase tak bych to neprehanel
No když zrovna žijete na trati, kde nic jiného nejezdí (a v dohledné době jezdit nebude), tak si to akademicky „nepřehánějte“ sám a já jako člověk nucený v tom hnusu jezdit to „přehánět“ budu…
Je škoda, že to, co RegioJet provozuje na R8 má s těmi Béčky spoustu společného.
Tak pojedeš béčkem u Regio jetu no 🙂 To je toho jel jsi někdy R8 ani jsi nemusel stačí se podívat na videa. Jako spací vagony na sezení kde jde vidět jak je to hnusný je teprve ostuda 21 století a je to ještě větší ostuda protože tomuhle se říkají moderní vozy.
Eh, o parametrech soutěže – nová vozidla vs. ojetiny, délka kontraktu, přípustna cena – rozhoduje objednavatel, nikoli dopravce. A dále – v článku není rozlišeno, zda se jedná o vozy pro zavazkovou dopravu, nebo open access. Osobně hádám že ve většině pro druhý případ a tam je to jen na zákaznících, zda nabídku využijí, či ne.
Všechny spoje v článku zmíněné jsou v režimu open access (jesti teda víte, co to je). Vaše pohoršení a rozhořčení nad účasti v soutěžích je tedy zbytečné.
No jestli prvni vlak v historii, kam se cloveku nevejdou nohy pod stolek je nejakej extra pokrok… Fakt radsi ojety vagony RJ, klidne i ty lowcostovy, nez sedet v LE Flirtu na zemi u dveri.
Tak zrovna bývalá jednička DB je u RJ neskutečný luxus.
Nové vozy pořizují jen proto, že konečně pochopili, že tak jak doteď už to dál nepůjde. Jiný důvod ČD nemají.
Ty děláš ve vedení ČD že tak dobře znáš ten důvod😁 ?
haahaha nové vozy tady byly dávno před Jančurou sice ne v takové míře ale byly
a výstavka byla putovní
S těmi matláky z ODS, kteří tvrdili, že státní dráhy jsou kravina, těžko mohl někdo něco pořizovat.