RegioJet chce po ČD a ÖBB přes miliardu za zakázané dohody. Mohli jsme být mnohem větší, vysvětluje Jančura
Interiér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČD
                            
České dráhy zatím požadavek odmítly.

České dráhy zatím požadavek odmítly.
Urodí se mně hodně jablek, Soused z levé strany je bude chtít ode mne odkoupit. Ale já mám radši souseda z pravé strany, tak se sním dohodnu a prodám je jemu. To mně taky bude soused z levé strany žalovat, že jsem je neprodal jemu ?
Nemáte povinnost se ke všemu vyjadřovat:-) Soutěžní legislativa je trošku jiná káva než práce výpravčího, smiřte se s tím.
Tady ale nejde o soutěž.Je to kamufláž a vše už je předem dané.
Vy a váš soused z pravé strany taky máte dominantní pozici na trhu jablek?
Pokud souseda z pravé strany vyšachujete z trhu, tak možná ano. (Nemáte ve městě market, kde si koupí jiný, nemá on jiného kamaráda sadaře)
Takový diag humánn II….
V trochu jiném směru viz další případ, kdy ČD dostaly (až po letech) pokutu od ÚOHS za podstřelené ceny za R Plzeň – Most (16,70 Kč/vlkm netto v cenách roku 2006) a R Pardubice – Liberec (40 Kč/vlkm v téže definici). https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/5708-spolecne-stanovisko-odborovych-organizaci-na-zeleznici-ze-dne-27-10-2020-k-rozhodnuti-md-cr-o-vyberu-dopravce-na-linku-r-14 Když po letech z druhé jmenované linky ČD zmizely, byl z toho tento protest (a pletení si výnosů se ziskem atd.). Marně hledám protest odborů z roku 2006, že ty nabídky tehdejší Veolie (dnes Arriva) a Viamontu (dnes GWTR) jsou nesouměřitelné s nabídkou ČD, protože Desira jsou lepší než rakve + že ta nabídka ČD je zjevně podnákladová.… Číst vice »
No a čekal byste od odborů, po ukázkách jejich přístupu k věci v některých tiskovinách, snad něco jiného?
Přijde mi logické, že ČD zatlouká, přiznáním by zjednodušil vymáhání škody ze strany RJ
To je jako kdybyste o někom prohlásil, že je pouze „částečně těhotný“.
Vzhledem k tomu, že ÖBB, jako druhá polovina tohoto spolčení, vinu přiznala a poté za odměnu dostala jen poloviční pokutu, než ČD, tak si myslím, že to zatloukání může přinést jen posun platby v čase, nic víc.
Kdyby praskliny v rámu vozidel nepřetíraly žlutou barvou na místo opravy, možná by skutečně byli větší.
Jw na ro dokument ze to není vlivem koroze
No dyť můžete. Pokud nejste organizace ve veřejném vlastnictví, která musí postupovat s péčí řádného hospodáře, a ne na základě sympatií.
Ono ostatně i soukromé subjekty se musí chovat nediskriminačně.
V čem konkrétně se obě firmy zachovaly diskriminačně?
Já to pořád nechápu. Dvě firmy se dohodly na odprodeji zbytného majetku.
RJ mohl naprosto otevřeně a svébytně nakoupit vagony jaké potřeboval v počtech, jaké potřeboval. Firem, které je vyrábí či opravují je i v Evropě dost.
No a co, že to nechápete? Důležité je, že to chápou lidé s kvalitním právnickým vzděláním a dlouholetou praxí v oboru, jimž se říká soudci.
To je marné vysvětlování. Tady by chtěl každej trumpeta znovu zřizovat lidové soudy a rozdávat nepodmíněné (ideálně „drakonické“ – to je mezi nimi oblíbené slovo) tresty podle toho, jak se zrovna vyspí.
Ne, dvě firmy se dohodly na tom, že třetí firmě už nadále nic nepodají, i když předtím určitý počet vozů koupila. Existuje k tomu důkaz ve vzájemné komunikaci a ČD i ÖBB nakonec neoprávněný postup přiznaly.
To, že po takové době „to pořád nechápete“ a ještě to tady veřejně inzerujete, je samozřejmě vaše svaté právo.
Stačilo by ale, pokud byste si kliknul na tygy na konci článku a začetl se do starších článků na toto téma, třeba byste potom pochopil…
Moc práce 🤷♂️
Toníku, když to nechápeš tak jsi buď placený nebo neziskově užitečný intelektuál?
A to nemůžete?
Nesmíte rozhodovat o tom, komu svuj majetek prodáte
Pokud jste státní firma.
Nebo máte dominantní postavení na trhu
Kdo je to „Jindolf“?
JIndřich Rajchl. Svým vystupováním připomíná jistého Adolfa, hodně plamenatě mluví a má podobné názory-
Tak vida, jak jsem se trefil. 😂 A ještě jako správný dezolát víte, koho já volím. 😛
Potíže s pochopením textu asi nemáte prvně, co?
Tomu se říká právní stát. Když někdo cítí újmu (a tady je to celkem přehledné), tak zazaluje protistranu. Soud rozhodne. Buďte rád, že to stále máme takhle. Spíš by mě zajimalo, kdo v ČD rozhodl, že se nepriznaji. Tam.je škoda proti Rakusanum celkem evidentně viditelná a šlo o špatné manažerské rozhodnutí.
Na základě porady s externími právníky, kteří pak dostali zaplaceno od ČD za právní zastupování.
To bude krásný proces!
Regiojet je moc rozpínavý … Všechno by chtěl, není dopravce se kterým bych chtěl jezdit všude
Růst se snaží všichni dopravci, to je normální.
Normální třeba nebylo to jeho naříkání, že pro něj ČD musí držet mašiny ve všech významnějších stanicích, když mu v začátcích ty jeho nové Peršingy neustále umírali a tak čast vlaků jezdila i s dvěma lokomotivama.
Podpora železniční dopravy by asi něměla vypadat tak, že státy budou bránit železnou železniční oponu na hranicích.
Což děla prakticky jen Francie.
Je dobře, že se potírají kartelové dohody ať už jsou kdekoliv. Jen tak mě napadá, to se nedají nikde jinde koupit vagóny v Evropě?
Však i Regiojet má ojetiny různého původu. O to ale nejde. Dohodou mezi ÖBB a ČD došlo k narušení konkurenčního prostředí a RJ se tím cítí poškozený. Výše kompenzace bude samozřejmě vyvolávat spory, ale zda se vozy daly či nedaly koupit jinde, není podstatné.
ČD nepoškozuje, když na takové nákupy musí vypisovat výběrové řízení o délce, než je taková nabídka pak prodaná?
Nemusí. Nebo mi pošlete odkaz na soutěže ČD na nákupy použitých vozidel.
A jakým způsobem si tedy ČD opatřily všechny ty motoráky Stadler RS1?
https://zdopravy.cz/?s=stadler+rs1
Ta částka je hausnumero, ale je t ologické, pokud to přijde k soudu, tak by mu s 99.9% pravděpodobností nepřiznali víc, než žádá. Troufnu s iříct, že z toho nějaké peníze vytříská. (protože o tom, že se ta diskriminace udála není z pohledu práva pochyb)
Bohuzel v Evrope prakticky nejsou obecne zeleznicni vozidla. Nejsou EMU, nejsou DEMU, uz vubec ne BEMU a HEMU, nejsou vozy, a na lokomotivy uplne zapomente. A trate, na kterych by to jezdilo tak nejak za nasimy domy take zrovna nerostou….
Mozna nechteli mit vagony kazdy pes jina ves?
Nějak nerozumím, jak může RJ něco nárokovat, když OBB mohly ty vozy prodat někomu jinému nebo je neprodat vůbec. Nebo to řeknu naopak. 1. OBB měly povinnost je prodat? 2. Měli je prodat zrovna RJ?
Ale ony prodávaly a podle kartelové dohody s ČD prodávaly komukoliv, kromě RJ, a tím RJ spolu poškodily.
Co je na tom těžkého k pochopení.
Se nemůžu zeptat nebo co????
K pochopení nic těžkého, jen nechápu, proč sem píšou dementi jako ty, když je to tak jasné.
Pan Flinta19 vám na váš dotaz odpověděl a stručně objasnil podstatu problému mezi RJ a ÖBB + ČD, takže si to vaše „dementi jako ty“ nechejte laskavě pro vlastní potřebu a příště si odpověď vyhledejte na internetu sám!
Těžko říci. Ke stejnému nepochopení jsou ty mínusy.
Stejně tak k nepochopení je kauza samotná….. tedy ke zjevne korupci použít firemní email.
On nechce rozumět…
Tak si ten článek (a i ty starší s tématem související) přečtěte znova. Ty informace tam jsou.
A?
A… pak tomu budete už rozumět.
Tenhle vykonstruované a nesmyslné kauze rozumnět nelze
Nu, když nelze, pak je lepší se tím netrápit.
Bráško, ty jsi ztracený. Když ani neumíš pochopit psaný text, tak jsi v háji. Škoda jen, že je váš v republice víc a máte volební právo. Jen taktak dodělána základka a hned se to rozčiluje nad něčím, čemu nerozumí 😂😂😂
Kde bych já mohla být, kdybych si bývala vzala Pištu Hufnágla….
Asi takový argument vyčíslený náhodným výstřelem částky.
Tak ta částka právě nemusí být náhodná – pokud od té doby už máte k dispozici vývoj vašeho podnikání, tak jde odhadnout, o kolik by to bylo víc.
Pokud chcete něco nárokovat, musíte tu škodu prokázat. A samozřejmě ČD to může jiným posudkem rozporovat. A hlavně, taky se tam mohou objevit věci z obchodních záležitostí, které úplně ven není dobré pustit (to se týká RJ). Není to prdel tenhle nárok prokázat, a samozřejmě na první dobrou tam dáte výrazně víc, než je ta reálná škoda…
Regiojet může vedle nahrady škody požadovat i přiměřené zadostiučinění, což je proti náhradě škody výrazně jednodušší, a nabito na to určitě má.
To nezpochybňuji, ale musí jej nějakým prokazatelným způsobem dokázat.
Realná škoda je čistá nula. RJ měl mraky možností kde si nakoupit vozy. Největší provozovatel ojetých vozů
A to máte nějak podložené, nebo jste si to právě vycucal z prstu?
Jančura může být rád, že tenkrát tolik „nevyrostli“, protože by lidi přišli mnohem dříve na to, co je RJ zač. Počínaje pravidelným nedodržováním řazením spojů až po ten nehorázný bordel, ze kterého je člověku blbě.
Jsou už skoro tak hrozný jako ČD nebo jak Arriva, že?
Taky ČD nechává lidi na nástupištích v době výluk, nebo to v případě problému řeší odřeknutím, případně přetěžováním konkurenčních Regiojetích autobusů, na které koupí cestujícím lístek jen na usek s mimořádností? Ano?
Jo zrovna nedávno. Odřekli v Praze celý rj kvůli poruše lokomotivy, takže cestující ze 2 rj jeli jedním vlakem, aby souprava od zdechnutého rj přijela do Břeclavi 5 minut za tou úplně narvanou, která díky tomu měla skoro +20.
Nevidíte v tom svém příspěvku určitý rozpor? Všechno strašné a zákazníků a spojů čím dál víc.
To už je takový folklor od roku snad 2012, kdy Jančura začal na železnici – nevyjedou, do švestek, hrůza, nikdo s nima nejezdí, všechno špatně. A přitom roste, vydělává.
Nejsem jako cestujících proti firmě RJ.
Autobusy RJ docela dobrý a klidně pojedu znovu, vlaky po několika zkušenostech hodnotím jako hrozné a nepříjemné, včetně neprofesionálního chování personálu, snažím se jim vyhnout, pokud to jde.
Ok, beze všeho, vaše volba. Ale nemá smysl furt dokola opakovat, jak je ta firma strašně špatná, když výsledky jsou celkem pozitivní (i když jistě je co zlepšovat).
Podle ročenky dopravy ministerstva, mezi Moravskoslezským krajem a Jihomoravským krajem jelo v roce 2015 453 tisíc cestujících, v roce 2023 407 tisíc, v roce 2024 387 tisíc, tohle bude odhadem přes 90% v rychlících R8, těch cest z Břeclavi a Hodonína do Ostravy tolik nebude. V úplných číslech je to pokles vedle 2015 a průměr za 23/24 o 13,4%. Když použijeme pro srovnání stejnou cestovní vzdálenost s podobnou populací mezi zastávkami, cesty z Olomouckého kraje do Prahy, z 674 na 623/575 za stejné roky, to je pokles o menších 11.1%. Tedy prakticky i s nástupem RJ ubylo cestujících na obou… Číst vice »
Je to nepochybně úspěšný dopravce a je jedno, co si kdo o něm říká (byť část těch výtek je oprávněných, to nezpochybňuju). Nicméně čísla hovoří jasně, ty nikdo neokecá. Roste a je úspěšný.
Na zavazkových linkách nemají cestujicí na výběr. A z takové R8 jich vyhnal dost.
Možná je taky vyhnala dálnice. Autem jsi po celé ČR kromě relace Praha-Ostrava všude rychleji a někdy i dost podstatně
Jo, to je pravda. Dost režijkářů.
Jančura: „Vrátil jsem se do firmy a začal ji znovu aktivně řídit. S tím se pojila i změna managementu. Ne proto, že by byl špatný, ale proto, že jsem požadoval vyšší výkon. Chci porazit České dráhy a stát se největším dopravcem, připravuji manažerské akcie.“
https://www.e15.cz/rozhovory/chci-porazit-ceske-drahy-a-stat-se-nejvetsim-dopravcem-pripravuji-manazerske-akcie-rika-sef-regiojetu-jancura-1427423
Nepřijde vám, že zaměňujete příčinu a následek? Příčinou je nedostatku vozů je (také) ona kartelová dohoda.
On RJ někdo zakázal nakupovat vagony?
Ano, státní (resp. státem vlastněná) fima ČD se domluvila se podobnou OBB, že soukromé ČD neprodají vagony.
Regiojet jako odškodnění a mimosoudního vyrovnání dostane všechny lok. ř.380.
Neměl by byt ten potrestáný spíše ČD? Asi by bylo ok, že by ČD měli povinně jezdit na tratích, kde jezdi i Regio těmi 380tkami
Proč jen ČD? Kartelovou dohodu uzavřely obě společnosti, ČD i ÖBB.
OBB uz pokutu zaplatili a spolupracovali v rámci vyšetřování…je to přímo v tom článku. Určitě to zvládnete dočíst až do konce!
Nezvládne protože evidentně buď neumí číst nebo je motivovaný
Vy si to obchodní právo a jeho sankce představujete opravdu hodně kreativně.
Tvl ale musel by zaplatit penále ještě jednou Škodovce
Jaká je vůbec legalita toho vyšetřování? Původní vyšetřování bylo kvůli něčemu zcela nesouvisejícímu. Nedalo by se tohle napadnout?
Vzhledem k tomu, že byli důkazy v e-mailové komunikace a ÖBB se přiznalo, tak těžko.
„…byli důkazy…“
🙂
Za důkaz se považuje škemráni firmy A u firmy B, aby svůj majetek neprodala konkurenční firmě C. A z toho někdo udělal případ 😀 ale skutečné kartely u nás se neřeší
Vy jste teda úplně mimo, moje replika se týkala úplně jiného tématu.
Klub přátel měkkého „i“ má totiž ve zdejších diskusích bohatou členskou základnu.
… Klub přátel měkkého i… To je dobrý, to budu s dovolením používat 👍
jj, to jsem ještě nevyděl.
Je to pravomocné rozhodnutí, pokuta zaplacena.
Žažalujte policii za nelegální vyšetřování trestného činu!
Mimochodem: Pokud na něco přijdou, mají povinnost to řešit ze zákona.
Jestli se orgán zjistí, že k nějakému protiprávnímu řízení došlo, byť to vyplyne během jiného řízení/šetření má a musí začít řešit i takovéto jednání.
Pokud ÖBB Regiojetu zaplati, tak bude zajímavé sledovat reakci ČD. Ostatně pro rozhodnutí komise v tomto případě ÖBB se přiznala a spolupracovala a zaplatila poloviční pokutu než ČD.
Treba OBB zaplatí v naturáliích, tedy vozech 😀 I když teda samy, pokud se nepletu, si vozy půjčily od nějakého poolu co rozlej Leoš.