RegioJet a Arriva mají jisté rychlíky od prosince. Povinná je nálepka, režijky neplatí
Motorák dopravce Arriva 628.277 míří z Bavorska do Čech.. Autor: Jan Paroubek
Provoz pěti rychlíkových linek objednávaných ministerstvem dopravy převezmou od prosince letošního roku s nástupem nového jízdního řádu definitivně společnosti RegioJet
Pánové nových pořádků vítači měli byste si uvědomit, že zatímco s radostí sledujete likvidaci Českých drah, tak se vám sem nasouvá ještě daleko větší moloch. Nejenže nepřináší nic nového a lepšího, ale rozlejzá se jak po kolejích tak po silnicích. Za pár let se nesvezete ničím jiným co nebude mít pod logem nápis Unternehmen DB. Takže arrivaderci. 🤔
A pak budete pracovat u něj, konečně budete mít režijku i na autobusy a ICE a bude od katastrofických vizí o likvidaci zase klid.
Když už slabší jedinec neví, co vyzvrátit do diskuze, vytáhne oblíbenou režijku. Achjo 😕
A ono vám snad jde o něco jiného?
Jistě mi jde o něco jiného, ale to vy při svém škatulkování nepochopíte. Nevítač = modrogum a držitel režíjky. To je váš a nejen váš pohled na svět.
A o co vám teda konkrétně jde? Že „nové pořádky“ (už tohle výrazivo stačí) „nepřináší nic nového a lepšího“ přece nemůžete myslet jinak, vždyť to není pravda – počínaje Viamontem ve Varech a Vogtlandbahn v Liberci přes 840 tamtéž až po komerční vlaky jiných dopravců na koridoru, které konečně posunuly do „nových pořádků“ lepších a nových přínosů i odolávající a zatuhlé ČD.
Nevím kdo je modrogum, ale zaměstnancem ČD nebo spíš SŽDC a držitelem režijky na 99% jste.
Díky za to jedno procento. Ještě zapláčete na vejdělkem, tedy pokud vás železniční doprava aspoň trochu zajímá.
A to jako jak? Že budeme jezdit levněji a konečně v něčem o několik řádů lepším, než u těch, jak vy říkáte „modrogum“? A kdo jiný je jinak přimněje, aby s tou tristní situací v kvalitě cestování něco začali dělat? Konkurence… Ano, režijkáři zapláčou… My, co musíme platit to předražené modré jízdé, zajásáme… Režijkář moc šajnu nemá, co musí běžný cestující zaplatit, a že by za to taky chtěl jet dokonce trošku „rozumně“. Takže, ještě že tu ty Leoše a Radimy máme a že do toho přes ty klacky pod nohama šli… A že díky tomu se dá alespoň na… Číst vice »
nezapláčem, čd půjde do dějepisu a za ty peníze co vláda tam nacpala bude doprava zdarma, jenom se podívejte na nábřeží kolika lidem musíme platit ty jejich benefity.
Nojo no, už jen tě čtu a pláču :)) Za ty prachy, co se naleje do Černé díry, bude mnohem víc muziky…
Pokud by pracovníci ČD byli tak slušní a ochotní jako pracovníci DB, tak bych se jich možná zastal. Ale zkušenost je jiná, tak proč nevyzkoušet něco jiného. Těmi zkušenostmi nemyslím jen to, že jsou příjemní, usmívají se a neujedou, když vás vidí dobíhat vlak, ale i na trati obsluhované vozem bez průvodčího strojvedoucí vyleze z kabiny a vysvětlí vám, jak si v automatu koupit jízdenku (konkrétně se mi to stalo na lince Cranzahl – Chemnitz).
No, no, není všechno zlato co se třpití. Třeba průvodčí se na vyšších kategoriích vlaků ČD hodně vytáhli, jazykové znalosti, zákaznický servis bez problémů, to u přejezdu k DB často pěkně drhne, kdy umí jen Německy a moc zdvořilí občas nejsou (holt je to taky moloch).
Každopádně ČD nikdo nelikviduje a ČD konkurence mimořádně svědčí (ostatně cestující jim rostou), takže je moc dobře, že jsou pod tlakem a musí se trochu snažit i na regionálkách. Jestli má železnice přežít, potřebuje svěží vítr a ne zahnívat v 80. letech 20. století.
Ono to bude taky tím, že lidi se k průvodčím chovají v osobních vlacích jak k odpadu. Pak se nedivte, že oni pak s vámi taky tak budou zacházet. Když je cestující ke mě slušný, pozdraví, tak dostane odpověď i ode mě, já mu pak poděkuji a popřeji hezký den. Když cestující čumí i po pozdravení ode mě jak osel, tak se pak nedivte, že vás nikdo nepozdraví. Chce to trochu zažít i z té druhé strany a ne jen u ČD. 🙂 Každopádně já mám u DB jiné zkušenosti, než popisujete vy. Ale jak říkám lidem, když mi nadávají… Číst vice »
Konkurence je prospěšná v jakémkoliv oboru. I na železnici. Kdo nemá konkurenci , nevymýšlí jak být lepší , jak jít dopředu a degeneruje…
Lepší kapitalistický moloch z imperyjalistické země, než komunistický zasmrádlý moloch z dob socialismu.
Má někdo z Vás tady info nebo představu jak ČD vyřeší linku R9 po prosinci 2019 kdy R8 bude jezdit RJ?
Myslím tím s jakou linkou R9 prováže nebo bude jezdit jenom Praha Smichov- Havl. Brod- Brno hl. n. a obrat!?
Je nějaká šance na zlepšení vagonové kultury?
Není, ČD už to dostaly nabagrováno, tak se snažit nemusí.
Na Brno – PV – OL – …. to nevychází oběhově? Nebo to holt překopou. Stejně to bude až se začne dělat okolo Adamova jedno, když většina vlaků má pak jezdit po R9 místo na Třebovou, tak se tam ty vlaky ani nevejdou…
A to šrotiště, co tam jezdí teď, to tam asi zůstane minimálně těch 10 let, co… Teď, když už jim nehrozí, že by jim něco dalšího sebrali, se zlepšení nedočkáme… A platit budeme jak mourovatí, že se budeme moci svézti v rozhrkaném Béčku…
Pořád se tu řeší, čím bude RJ jezdit: https://imgup.cz/image/LTOs
Bude zajímavé sledovat teorii pana Sůry, že nástupem soukromníků se zvedne počet přepravených osob. Na těchto linkách se starým parkem 846 to bude výzva. Spíš bych to tipovala na úbytek.
Soukromník nastupuje pouze na linku Brno – Bohumín, další změny budou pouze mezi státními dopravci. Výzva v podobě nasazení 846 to teda bude, protože taková vozidla ještě nikdo neviděl…
Vím minimálně o jednom, kdo ubyde na R8.
možná více lidí by zajímalo, čím budeš jezdit, jestli je to z důvodu režijky nebo sociálního?
Tak jsem se díval na smlouvu. Hnací vozidla nemůžou být 363 (slabý výkon). Zajímalo by měco budou dělat 2 mezinárodní pokladny vedle sebe Hranice, Vyškov, nebo ČD zruší mezinárodní pokladnu? Jančura ji tam mít musí. Jinak pěkné počteníčko.
Co by tam dělaly 363?
v diskusi níže se psalo o pronájmu ČD cargo
ČD Cargo sama nemá moderní, rychlé vícesystémové stroje, navíc rychlost na této lince je požadovaná na minimálně 140.
Proč by je ČD rušily?
Je tu plno dotazů. kde RJ sežene lokomotivy a vozy na trasu Brno – Ostrava. A co mu brání je vzít z linky Praha – Ostrava ? Tu si jezdí na vlastní triko a nikdo mu nemůže bránit na ni zrušit část spojů, nebo třeba všechny.
Vozy z Ostravy jistě stáhnout může, lokomotivy ne – na ostravu jezdí dominantně stejnosměrné 162, kdežto do Brna potřebuje dvousystémovky, třeba vectrony od ELL.
Tak je vezme z linky Brno – Praha, tam mu taky nemůže nikdo bránit .
Ne, jenom by to šlo totálně proti jeho koncepci a zdravému rozumu, opouštět to, co draze buduje, aby se tam při záměru jezdit do zahraničí a velkých měst pak zase hned vracel.
Karel: Letos má zařadit další 4 traxxy, takže jich celkem bude mít osm, což by na předpokládaných sedm provozních lokomotiv trase Brno – Bohumín mělo stačit. Na trase Praha – Brno – Vídeň (Bratislava) mu zbyde pět Vectronů a tři si může půjčit od Lokotrainu, než zařadí do provozu další traxxy, na které má opci.
S dostatečným počtem vagonů to bude zřejmě horší.
Jestli třeba ty linky nepropojí? Praha-ČT-Brno-Přerov-Ostrava je sice nepoužitelné pro celou trasu, ale pokud mu vyjdou oběhy a navíc budou na 180km dotace, proč ne?
Ne že ne, ale dost tam riskuje zpoždění. Ledaže by to měl podobně jako ČD, že ten rychlík má v Brně „vatu“ než jede na Prahu – pokud se ovšem vejde na nádraží na delší dobu…
Dobrý den, mě se bude týkat trasa Kolín- N. Bor. Tam jsem v létě jel s brejlovcem a třemi vagony. Kapacita nevyužitá, pohodlí za jedna ( nevím co je v 1. tř navíc, já jsem skromný -tu bych kliďo oželel) míst pro kola spoustu. Neznam vlaky jiných dopravců, ale v sobotu rano v červenci neni pro cyklistu kam šlápnout, tak snad s tímto stavem bude počítáno. Blbé je, že Šluknov bude odstřižen od přímého spojení, ale dle obj bude jezdit objednané. Tímto se ten kraj ještě více izoluje a lidi půjdou do aut. Nejsem zaměstnanec čd. Pracuji v soukromém sektoru.… Číst vice »
Mě dost vadí ukončení linky rychlíků v Novém Boru. Bez ohledu na dopravce. Jezdím často Rumburk – Česká Lípa a přestup, navíc s neznámou čekačkou, není zrovna bonus.
Pozdrzeni priojneho vlaku je na rozhodnuti dispecera, takze to klidne možné bude. Jizdenky se budou dat jiste koupit i ve vlaku bez přirážky.
Ve vozidlech 845 by v létě měla být povinná výbava defibrilátor.
A v nosné řadě víkendových rychlíků do Tanvaldu Bymee defibrilátor je? Za to víme, že je tam žebřík, po kterém se do těchto pojízdných konzerv na sardinky leze.
Mě tam zaujala ta informace, že nemá být nějak moc stojících cestujících? To chtějí řešit jak?
Nemohu v textu najít nic o nálepce zmíněné v nadpise. O jakou nálepku má jít?
Podmínkou je například i vylepení samolepek na obou stranách souprav či v interiéru vozů, že provoz je financován na základě objednávky ministerstva dopravy.
To je to nejdůležitější… :-).. Ještě by měla být povinnost vedle této nálepky umístit fotku Ťoka s Babišem… jakože , ten vlak jede díky nim :-)))
Tak tak. A vedle těch dvou hlav ještě obrázek koblížku, aby ty zapomnětlivější z ovcí věděly koho a proč volily a příště mají volit zas.
Krasny volebny výsledok,30 rokov po neznej revolucii je predsedom vlády agent komunistickej bezpecnosti a minister dopravy Tok dojebe dalnice i statneho zel.dopravcu.Pane Boze, nech uz to ANO v politike skonci
Myslím,že to bude nálepka ministerstva dopravy
Kéž by se domluvili i na uznávání síťových jízdenek jako je Skupinová víkendový, celodenní a letní jízdenka, včetně variant z eshopu. A stát by mohl připravit svou (stejně dokonalou) verzi aplikace Můj vlak. Opravdu nechci mít v telefonu pro každého dopravce jinou appku a vracet se k nákupu na pokladně taky nechci.
Proč by měly být uznávány komerční jízdenky jednoho dopravce u konkurence?
Protože v minulosti to tak už fungovalo, přičemž je v zájmu obou, aby se cestující raději podělil o služby obou, než žádného.
V RJ se dalo jezdit na jízdenky ČD? Kdy? Podle mě ty jízdenky stejně ztratili smysl – studenti apod. jezdí už teď skoro zadarmo, takže se jim ty jízdenky nevyplatí a kolik dospělých ji využije, třeba ty letní? Podle mě tyhle nabídky nejsou důležité, dneska je na komerčních linkách taky nikdo neuznává a nic se neděje. V úseku Brno – Bohumín, pokud budu mermomocí chtít jet jen s ČD, tak stále tu možnost budu mít a ani to nebude časově zase o tolik horší než jet přímo. Snad pro kratší úseky to může být problém a nutnost pořídit dvě jízdenky,… Číst vice »
Regiojet a Leo Express nepatřili mezi ty, kdo zmíněné jízdenky uznávali, GWTR ano.
Ve vlacích GWTR byly tyto jízdenky uznávány, dokud ČD dohodu o uznávání jednostranně nevypověděly.
Ano, ano, málokdo z těch kdo zde horují pro uznávání komerčních nabídek ČD u jiných dopravců si uvědomují (nechtějí si uvědomit), že ČD jsou ti, kteří tuto dohodu vypověděli, protože se nechtěli dělit o tržby, tak holt má zákazník ČD smolíčka.
Pokud je mi známo, tak ji vypověděly z důvodu toho, že nechtěly celý systém financovat sami – a soukromnik mu žádné příplatky za údržbu/provoz systému nenabidl 🙂
Nemáte pravdu. Důvody byly úplně jiné. Dohledejte si to na webu.
To bude asi záležet především na ČD, jestli a za jakých podmínek své konkurenci nabídnou podíl na těchto svých produktech. Zatím váhají i s prostou informací o spojích konkurentů.
Napadá mě jedna věc, která by snad mohla vyřešit ten tarifní galimatyáš, a budu rád, pokud to okomentuje někdo se znalostí IT. Hodně lidí si tu (logicky) stěžuje, že budou muset studovat několik tarifů a zjišťovat, co kde koupit a jak to kombinovat. Od prosince 2020 sice bude nár. tarif, ale ten bude zjevně drahý. A tak se chci zeptat, jestli by nebylo řešením, kdyby MD vyvinulo aplikaci, která automaticky vypočte nejlevnější jízdenku pro danou relaci, tzn. která zvládne nakombinovat tarify všech dopravců i integrovaných systémů, a vygeneruje uživateli jeden jízdní doklad. Účast dopravců a organizátorů IDS na tomto systému… Číst vice »
Otázka taky zní, zda toto není úkol pro nějakou nezávislou aplikaci?
Ajťácky to problém není, pokud dopravci poskytnou informace. Nicméně s jedním dokladem už problém bude – kdo bude řešit ujetí přípojů, storna, apod.?
Řešení to je. Problém není v technologii (vyvinout takový sw je bežna věc), ale problém je spíše v datech co do nich mají vstoupit. Když se člověk mrkne na třeba IDOS, tak to najde spojení a někdy i cenu. Jenže je to nezavislá aplikace takže malo kdo jim sděli cenotvorbu.
Problém bude v tom, že by musely dopravci zveřejnit cenotvorbu a byl by to možna zasah do svobody podnikami, a v tom směru by byl problém…. Určitě by se někdo našel kdo by kritizol, že systém zvyhodnuje nějakého dopravce atd….
Od února, kdy na ČD funguje dynamický tarif, už ceny neukazuje ani IDOS. A pokud omylem ano, tak jsou tam občas nesmysly (třeba zrovna teď Praha-Ostrava Ex 143 za 506 Kč).
Jinak není potřeba sdělovat cenotvorbu, ale jenom cenu pro daný okamžik a danou relaci, kterou dopravce v eshopu stejně zveřejňuje. Ale je pravda, že velkým množstvím dotazů a analýzou odpovědí by se dala cenotvorba zrekonstruovat.
Je to asi jen dočasné omezení.
Permonik: přes bileto jde koupit jizdenky několika dopravců (autobus, vlak), pak záleží jestli takový kanál bude zajímavý pro všechny cestující nebo jen pro někoho.
Jo bileto, kdy jsi jsem to zkoušel. Nevidím možnost koupě jízdenky.
Ale u bileta mě taha z Mošnova do Prahy přes 5 spoju místo aktualních 3 co jezdím.
Zas na druhou stranu do 9.12.2018 šli koupit jizdenky na bus jen u řidiče.
Idos jsem uvaděl jako příklad. Těch možnosti, aplikaci je dosta, ale chybí mi pořádna funkčnost.
Problémem je dělbs tržeb. Tedy stanovení dprsvedlivých podílů.
Tak bych rád věděl jestli se dají koupit pak i místenky. Třeba u R21
V této oblasti je velmi zásadní požadavek na nepovinnou rezervaci a zároveň striktně omezený počet stojících cestujících,“ řekl v prosinci Němec.
Kde vezmou tolik motoráků 845 ? To si je pronajmou od ČD ?
Ony ČD vlastní řadu 845? Ne vezmou si je od mutter.
Nevezmou. Koupí za víceméně tržní cenu.
Spletl jsem si s 854. Kdo se má v těch číslech vyznat 😂
https://m.youtube.com/watch?v=4phpGDbMcv0
Když už se potřebujete ukázat, tak se rád od Vás dozvím, kolik jednotek 628 a lá 845 vlastní ČD? Děkuji.
Mě by zajímalo, jestli se Ústecký kraj pochlapí a zaplatí Arrivě prodloužení rychlíků do Rumburka/Šluknova. Nemá redakce nějaké info v této věci?
Pokud vím, tak ano. Pan Komínek to psal tuším na Facebooku.
Nebo raději do Ebersbachu?
S návazností na Drážďany. To vůbec není špatná idea.
Do Ebersbachu ČD v 90 letech jezdily, ale postupně ubývala frekvence a nakonec se to zrušilo.
No jo, jenže s dost nepoužitelným tarifem (a to tam byla nějaká sleva). Dost se to zvedlo o víkendech od podzimu 1999, kdy se zavedla ta tzv. Freundschaft-karte, čiliže v Německu se jezdilo zdarma na českou jízdenku do st.hr. To jsem tam jezdil šotoušit jak divej 🙂
Jak bude řešena přeprava vozíčkářů?Jezdím z Ostravy do Brna každý měsíc.
Né jen vozíčkáři,ale i přeprava kol tam je přes léto hodně využívána. To bude vozit na představku?
Tak cyklovozy není problém dodat. GWTR s tím má zkušenosti.
Hlavně aby taky byly schváleny, s tím GWTR taky bojovala.
Bude řešena tak, jak je ve smlouvě.
A to je jak?Žlutý na to nemá vozy.Stejně jako přeprava psů.
České dráhy mají nějaké speciální vozy na přepravu psů? To je škoda, že o tom nevím. Odkazoval bych pejskaře do příslušných vozů. 🙂
Ne,ale přepravují je.U Jančuly to nejde
Když jsem jel do Komárna, tak jsem tam psa potkal.
Nejde? Od kdy? Jel jsem několikrát s Jančurou a psy jsem tam viděl. Několikrát jsem jel z Košic do Prahy a jednou si ke mně přisedli cikoši se psem, no psem smrděl brutálně.. Vydržel jsem to zhruba 5 min., víc to nešlo.
Ten je nejlepší na medu!
Regiojet je zaměřen na přepravu lidí , ne zvířat.
Lidí nevím, ale dobytka vozí spousty…
Kéž by tomu tak bylo… 🙂
Tak že žlutý nevozí psy je jedině pozitivní.
To bude řešeno tak , že si budete muset pořídit vozík s železničním rozchodem a připnou vás k poslednímu vagónu..
Už se ví, jak to bude s pořizováním jízdních dokladů, nebo to zatím nikdo neřeší? Chtělo by to nějaká centrální výdejní místa (ať už nádražní pokladny nebo automaty nebo obojí), kam zadáte počet osob a požadovanou cestu, a ona už vyplivnou možnosti s cenami. Jinak to bude peklo – ke všemu ještě zjišťovat, kde koupit správný lístek, respektive jejich nejvýhodnější kombinaci…
Připravují státní jednotný tarif
To je už teď.
Tak ono se toho moc nezmění. Teď si u ČD koupíte lístek na jejich vlak a nikde vám aktivně sami neuvádí či nenabízí např. kombinace typu do Ivanovic na IDS a zbytek za ČD. U RJ to bude podobné – bude nabízet nějakou svou cenu na daný úsek (předpokládám že dokup ve vlaku např. pro přestupující cestující nebude problém), možná ve verzi „plná cena“ a „sleva na kreditovku“. A stejně jako teď nebude řešit případné kombinace s IDS (s výjimkou toho, že bude schopen třeba na kase prodat i IDSku, když si o to zákazník řekne, čili stejný stav jako… Číst vice »
Přínos pro linku R24: Zhoršená dynamika vlaku, snížená obsaditelnost, absence cim dal oblibenejsi 1 třídy, minimum WC, nefunkcni plosina pro vozickare (s kolejnickami 2,5 m je muzou vykladat tak jedine do pole), nemoznost projeti zaveji, snizena spolehlivost historickych vozidel jezdicich navic ve dvoj ci trojceti, z duvodu absence AVV snizeni bezpecnosti, v pripade posileni o treti jednotku kratke perony, nemožnost individuálního osvětlení interiéru, nemoznost servisního zásahu ve vratne stanici atd.
S něčím z toho by se dalo jistě souhlasit, ale jste si jistý, že na trati z Prahy do Rakovníka je instalováno AVV? Já si tam jednak magnetické indukční body nějak nevybavuji a druhak by to vzhledem k nasazovanému vozovému parku (kdy většina-Regionovy-AVV nemá) nebylo příliš efektivní.
AVV funguje bez problému na GPS, neprekrocis s ni rychlost, neprojedes zastavku a pokud poznas cervenou od zelene tak ani neprojedes navestidlo. Pokud na nej zapomenes (nejcastejsi pripad) zastavi pred nim. V mlze skvely pomocník, ukazuje vzdalenosti k zastavce, rychlostnikum, navestidlum, zastavi koncem vlaku na miste ktere si zadas. Za ty roky co tu jezdi 0 projetych navestidel, 0 postihu za prekroceni rychlosti, 0 postihu za prejeti zastavky hovoří za vse….Lepsi uz je jen ETCS, ten je ale cenově nekde jinde a stejně bude jen někde.
Tak o tom, že už se dá AVV provozovat i bez „MIBů“ jsem nevěděl (tak dalece se o zabezpečovací systémy nezajímám a zmínku o tomhle jsem dosud nikde neviděl), děkuji za rozšíření obzorů. Pak ano, uznávám, i tohle se dá považovat za zhoršení.
Nedá. Přes GPS se nedá dostatečně přesně rozeznat staniční kolej, takže tam malé MIBy být musí.
Dá a nemusí. Někde (nějaká přednáška či konference) jsem zachytil informaci, že přes GPS je popsáno přes 1000 km tratí. Když nejsou malé MIBy, tak strojvedoucí, pokud nejede „rovně“, upřesňuje kolej přes displej.
Rakovničáci malé MIBY nemají a jezdí o 106 (vlastně jen o 53, protože jen z Prahy 🙂
Malé MIBY jsou jen na 2 tratích.
Už to nehul….
I když vůbec nevíš, o čem je řeč, tak ti to nebrání blbě pyskovat, že jo?
No AVV mám sice rád, ale – jsou tam balízy? Nejsou. Je tam přenos kódu? Není. Takže jaké snížení bezpečnosti? Leda, že vlak v případě kolapsu zastaví ve stanici? Pokud se tedy předtím s něčím nerazí?
Kontrola traťové rychlosti, navádění k návěstidlu (dokud strojvedoucí aktivně nezadá povolující znak). Je to málo?
V případě kolapsu ho dřív zastaví VZ.
A neplatí tam režijky. Máme to všechno? Mmch jak jsou vozíčkáři přepravování hodnými ČD z Prahy do Tanvaldu nebo Českých Budějovic přes Písek?
Tronda: Normální člověk z Prahy do ČB jezdí po koridoru přes Tábor. Je to o hodinu rychlejší a zpravidla pohodlnější vagony.
A z Prahy do Tanvaldu? 😉
To jistě ano a smyslem rychlíků po Protivínce ani není vozit lidi z konečné na konečnou, ale jak se dostane vozíčkář rychlíkem třeba z Jinců nebo Příbrami do Českých Budějovic?
Tronda: Z Prahy do Protivína, můžete použít expres nebo rychlík přes do Tábora cca 75-90 minut a osobáky některé jezdily z Tábora do Protivína, nebo ČB a pak rychlíkem směr Plzeň, takže jste se tam dostal i s přestupem do 3 hodin, což je stejně dlouho jako z Prahy do Protivína přes Písek.
Otázka je, kolik vozíčkářů na těch rychlících provozovaných Arrivou jezdí či jezdilo.
Pán bude nejspíš pašík s rejží do 1.třídy… tak si to shrňme: o jaké dynamice je řeč? Snad ne o té u hydry…. ano ta má vzkutku raketový rozjezd. Z jedničky když vyházíme režijkáře, tak není půlka židlí třeba. Vytahování plošiny u jakéhokoliv vozidla čd je noční můrou fírů i vlakvedoucích. Projíždění závějí? Chlapče ty jsi zralý na přezkoušky…. Historická vozidla? Hydra pochází z 60. let, 845 z 80tých, matematika je svinstvo, uznávám…. AVV má kteréže vozidlo z těch co tam jezdí? Osvětlení ti stejně každý druhý vlakoš rozsvítí na plno. A co ještě..? Jo ten hajzlík… no v jedné… Číst vice »
VAA: Rec je o R 24, tak jste poněkud mimo. 750.7 ma AVV z vyroby v roce. 2001. Co se tyce plosin ty se zkousi vzdy pred vykonem na ktery je objednana preprava. Svetlo si kazdy cestujici ovlada sam na rozdíl od 845 kde se rozsvecuje centrálně. Pokud by treba tuto nedeli nebyla trat 120 projeta lokomotivou tak by se moc nejezdilo. SZDC nebylo schopny ani udrzet výhybky ve stanicich, natož pak trat. Zachody 7:2 pro CD, je vzhledem v silnému vandalismu znacna vyhoda. Obsazenost 1 třídy je zhruba 4:1 pro civilisty. Servisni zasah v Rakovníku nebývá problem, nebo se… Číst vice »
No a co tedy R21 a R22? K tomu řeknete co? 😉
Pochybuji, že z důvodu změny dopravce nebo hnutí mysli pana Petricka bude SŽDC zkracovat nástupiště. To dělá SŽDC nerozvážně nezávisle na dopravci a možné potřebě.
Bude muset perony prodlužovat. 3x 845 se nevejde na perony ve vicero stanicich na trati 120…
RJ netají s čím bude jezdit, RJ totiž neví. A doufám, že na lince Brno – Bohumín bude RJ jezdit za stejných podmínek jako ČD. Tzn., že v určitých dnech téměř každá souprava jinak dlouhá (nutná manipulace s vozy a jejich odstavování) v obratových stanicích. No a samozřejmě záložní souprava pro operativní řešení mimořádností. To všechno totiž ČD dosud na objednávku ministerstva dělali a to taky sakra navyšuje náklady. V kuloárech se hovoří o tom, že RJ dluží kam se podívá. V Brně ani Bohumíně nemá žádné provozní zázemí. Zajimalo by mě kde za 9 měsíců seženou cca 9 lokomotiv… Číst vice »
a ty šibeniční termíny,bude to prča sledovat vývoj události
Až do prosince si můžete opakovat, že RJ NEVYJEDE!
Ale vyjede.Brejlovec z Kladna a přívěšáky od 810,je jich všude plno.
Ale jo, možná že vyjede. Jen je otázka, kdy dojede. Opravdu jste si nevšimli jak se v některých případech upravují podmínky za kterých se jezdí. Co je pro ČD neporušitelnou podmínkou bez které to nejde (a která je pro soukromníčka v podstatě nesplnitelná) se do výběrového řízení neuvede a po předání linky se zruší i přesto, že předtím něco takového nepřipadalo do úvahy…
Konkrétně by něco takového se dalo uvést?
Ale, ale….
Jelikož bude jezdit v závazku veřejné služby, tak mu každá banka ráda půjčí, protože peníze budou jisté. O lokomotivy bych se nebál, je to schopný dopravce na rozdíl od ČD. RJ dokáže vyštrachat lokomotivy odkudkoliv. A pak jsou zde Vectroni od ELL, které jsou nyní k zapůjčení. Vozy taky nebudou problém. A posunky má dokonce dvě a to hned elektrické. A to řadu 110, do Bohumína ideální. No a v brně si třeba půjčí žehličku od KDS.
Naopak vozy z toho budou ten největší problém.
Vase starosti bych chtel mit, s cim RJ vyjede a jak to ma se zazemim je jejich problem, oni si s tim poradi, myslim ze zrovna zluti udelali dopravu lidskou a nebyt jich, cestovali bychom stale dobytcaky.
Tam jde o cestující a jooo to oni si poradí oni jsou vsemocni….někdy mě připadá, že si myslí že jde vše jen lusknutím prstů, ale ono někdy ne,je na to potřeba i čas.
90% vozového parku vyfouklá před nosem ČD, protože nebyly povinní se řídit zákonem o veřejných zakázkách, zatímco půjčil soudruh Babiš, tak jo.
Jak 90% vozového parku vyfoukl před nosem ČD ? Já si myslím, že to bylo spíš naopak. Když nevíte kudy kam, tak zavádíte téma Babiš. Jak úsměvné. Asi Vám to hodně leží na srdci, že tam nebudou platit režijky……
Já naštěstí se železnicí nemám nic společného, klidně to přenechám masochistům. Tak 90% vozového parku vyfoukl před nosem. Není stahován dolů zákony. Příště prosím zakončete ještě více tečkami, alespoň přes polovinu řádku, argumentu to pak dodává na údernosti.
Protože si kupuje za svoje, ne za erár. Tak proto se nemusí řídit zákony o veřejných zakázkách.
„za svoje“ Oba si půjčují, že by jim stát nějak přeplácel jsem si nevšiml.
Prosím fakta,ne pocity a domněnky. Heslo opakovaná lež se stává pravdou zde neplatí.Děkuji
Nepřežije první zimu…. to už tady taky bylo když začal jezdit. A jezdí.
Vášnivý čtenář Blesku…. JPP můj vzor.
Jestli jsem někde rád za vstup alternativního dopravce, tak je to tady na těch středočeských rychlících. Hydra je sice nostalgie, ale pro rok 2020 už neúnosná. Ne že by ty německé motoráky byly nějaká pecka, ale pořád jsou o generaci novější.
Zato nastoupí nový stupeň propočtů, jaké jízdné použít – PID jednotlivé, PID časové, ČD jednotlivé, ČD skupinové, tarif nového dopravce, a samozřejmě kombinace mezi nimi, zejména v případě přestupu či cesty přes hranice kraje. K tomu sledovat, kdo se s kým jak dohodl a co uznává. A za rok ještě porovnání se státním tarifem. Pecka. 🙂
No co, šotouš zaplesá :-)))
A nešotouš jednoduše přesedne do auta než aby řešil rovnici o mnoha neznámých kterak správnou jízdenku poříditi.
ČD jednotlivé nemá smysl s PID nebo jiným dopravcem vůbec porovnávat, protože je nejdražší.
To soudíte podle sebe, nebo předpokládáte, že ve středočeském kraji jezdí samí mentálně retardovaní cestující?
Já měl například IN25 za 72 Kč, s PID (a využitím pražských zón) je to za 54 Kč. Zjistil jsem to jednou a od té doby to přepočítávat nějak nemám potřebu. Podobně jsou výhodnější PID vnější pásma ve srovnání s časovými jízdenkami ČD.
Není lepší si zjistit, jak to je před konstruováním nesmyslných problémů?
Určitě ne ve všech případech. Vnitřní Praha(P+0) za 3650 rocně + čtvrtletní traťová jízdenka in25 vychází leckde levněji. I když zaplatíte tu in25. A pokud na těch čtvrtletních projedete víc než 4000 za rok, tak in25 máte zadarmo.
Nových vozidel jsem se nedočkal 😞. Nu což auto mám, holt se přispůsobím situaci. Rozhodně nebudu krmit tochtr zadlužené Dýbán AG. Je pravda, vodu z barelu budu muset oželet. Jízdu ve třicet let starém šrotu také.
no jackpot to neni, ale je vrchovatě lokalit, kde musí lidi hrkotat 810kou bez naděje na změnu….
To ale není tento případ.
To určitě není, svezení vyjící a plazící se hydrou je určitě lepší. Nebojte se, na nějakých výkonech zůstane, můžete se šotopovozit…
Takže hydra roky nevadila, ale modernizovaná 845 odrazu vadí?
Nie len odrazu, aj každý raz.
Proč by 854 vadila? Sezení, zejména v 05x bylo naprosto v pohodě.
Ano, to vozidlo je proti hydře o půl ligy výš. Taky má pozitivní vlastnost, že jede rychleji. ALE – neplatí tam režijka.
Jsem zvědav, kde pojede 845 rychleji než 854.
Zkrátí se tedy alespoň jízdní doby? Pokud ano, jsem pro. I když porovnávání variant jízdného bude zase o něco náročnější.
To by muselo fungovat Perperum mobile.S bídným výkonem 410 kW to bude živé možná oproti Hydře(590 kW) se 3 vleky 🙂
Třeba PESA má výkon skoro dvojnásobný(780 kW).
To budou mít VZ,nebo budou mít omezenou rychlost na 100 km/h,jako stroje GW-T na lince Most-Plzeň a po Regionově je to nejpomalejší stroj mazi Mostem a Chomutovem?
Hydra nevadila, dokud jezdila v barvách ČD. Jakmile to získal soukromník, tak ČD ultras se můžou po*rat a budou kritizovat všechno!
Protože v ní neplatí režijka!
Vadí barva vlaku. Kdyby to byla modrá 845, je to optimální vozidlo. Vždyť je znáte…
Hlavně to není žádný velký posun.
Ono může jen na Švejcích něco ještě horšího než teď?
Nových vozidel se u tříleté smlouvy dočkat nemůžete, to by ministerstvo muselo být trošku odvážnější (a modré gumy by z toho chytil brutální amok). No a pokud jde o „třicet let starý šrot“, tak by pomohlo, kdyby se pár 845 dostalo k ČD – hned by to byl osvědčený spolehlivý prověřený stroj stejně jako ten ještě o generaci starší generátor kvílení řady 854 :).
Tak Vrchní pan železničář, tedy hned ten po černokněžníkovi Zababovi to dostatečně politicky vysvětlil.
Přesně.. Viz. jednotky 646. Kdyby je měl Jančura, tak je to „kšunt“, ale u modrých je to jiná. 🙂
Doteď jsi jezdil v 50.let starém šrotu a nevadilo, hlavně, žerežijka platila.
Stejně chcete jezdit autem, tak si to užijte a nepruďte.
A v čem na R21 a 22 jezdíte v současné době? 😉 Do auta klidně přesedlejte, ale takovéto teatrální odchody málokdy dopadnou. 😀 A i kdyby, co je ostatním diskutujícím do toho? 😉
„Dopravci se v nich zavazují, že musejí uznávat i integrované jízdné krajů, kterými vlaky vedou. Pokud se s nimi dohodnou.“ Čili když se nedohodnou, tak se nezavazují či jak?
Ve smlouvě je to přesně popsáno, že musí prokázat, že skutečně jevili snahu dohodnout se. Nicméně není v zájmu dopravců integrované jízdné neuznávat, přišli by o část tržeb.
Díky za info. Doplňující dotaz – Čistě teoreticky, jak se pak vypočítá, kolik jim kraj dá? Bez rezervace není známý poměr cestujících IDS vs. normální jízdné
Zjednodušeně řečeno podle toho, kolik cestující svezli. Není to až takový problém prokázat, podobně se to už dnes děje.
Každý z dotčených IDS na to už má svůj systém. ROPID dle občasných průzkumů, IDOL přednostně dle přesných dat jednotlivě „odbavených“ cestujících, ale také nedávno už právě u rychlíků prokázal schopnost přistoupit na nějaký paušál.
Jezdim vlakem (nekdy rychlikem, nekdy osobakem) v relaci Ceske Budejovice – Protivin a zpet, tak uvidime co nam Arriva prinese…
Co přinese? To se nechte překvapit. Co odnese je jisté. Přiměřený zisk do BRD přes DBAG.
Jo, vždy když jedu nějakým vrakem ČD, tak si říkám „stojí to za hovno, ale žádný cizák nevynese zisk do ciziny“. Pak si zapěju „Hej slované“. Možná by se to cestujícím mělo takhle politicky podat, že 810, béčka a hydry jsou součástí národní identity.
v ramci boje proti migrackovske invazi pod dohledem risskych drah a rise samotne jsme nasadili nase slavanske vozy 810! smrt zapadnim imperialistum avlahum z volstrytu! nas lihove-demagogicky agrofertistan si rozvracet nedame!
Ale pozor soudruhu! 810 má ymperyjalystyckou nápravovou převodovku z germánsky mluvící země!
A 854 hnusný motor od amerických živlů!
No a pokud jde o ty zisky, tak arriva je daňový poplatník v ČR a kam jdou zisky…?
Kam jdou zisky od čd? Do kapes různých příživníků.
Prosím též o opravu. Nepíše se rozvracet, ale poz….
Mluvte prosím jasně – jedná se o situaci, kdy se bystrý slovanský národ volně inspiroval imperialistickou nápravovou převodovkou, NEBO je tam opravdu zlými imperialisty vyrobená nápravová převodovka?
Tak jsem zvědav, co Regiojet nasadí, zda-li lokomotivy s vagóny nebo jednotky.
A kde by jednotky vzal, navíc vícesystémové?
Co jsem slyšel, tak si má RJ pronajmout nějaká Cargo Esa, takže 100% s vagóny. Spíš je otázka, kde těch 80 vagónů sežene, pokud nechce zkanibalizovat svoje linky bez závazku.
K čemu 80 vagonů?? Máte představu, kolik jich na R8 jezdí dnes?
Budete se divit, ale mám. Denně jezdí 7 vozové, ve svátek, pátek a neděli 9-10, ojediněle i 12 vozové. Bude potřeba minimálně 6 souprav, nějaká záložní a asi i záložní vozy pro případ poruchy. Takže lehkou matematikou dojdete do stavu minimálně 70 vozů. Záleží co tam nasadí a jak to bude poruchové.
Jenže většinou by stačilo těch vagónů míň, problém je hlavně v pátek a neděli odpoledne,(večer).. 1 třída jede poloprázdná kolikrát i v tyto časy.
Já tím občas jezdím, ale jestli tam je 7 vagonů mimo špičku bych si dovolil pochybovat. Určitě ne vždycky
No,ale musí se počítat,kolik bude potřebovat vagonů ve špičce.Že by měl vyprodáno,jako u komerčních vlaků asi nepůjde.
nesmí se počítat kolik je teď nebo vlastně to vynásobit dvěma- takže jestli jezdí 7, tak jančura naplní 14, jen je otázkou, jestli se to tam vleze.
Kdyby měl 363.5 ČD-cargo stíhal by jízdní doby Přerov Ostrava? Kde ČD jezdí v-max 140km/h. Cargo „jen“ 120
A Cargo bude jezdit s čím?Es mají tak akorát .
Zrekonstruují řadu 240 na 340.Tady v ČB je meteriálu dost.
Chytráku,340 je na 15 kv a 16 2/3 Hz.Německé napětí.To jako u Ostravy není.
Karel: Možná bude chtít například dvě esa jako rezervu, udržovat jako rezervu traxxy, Vectrony je trochu drahé.
Můj skromný odhad je,že si od čd do začátku pronajmou Béčka 😀
Né jen béčka rovnou celé brňenské soupravy.
V kuloárech se povídá, ze jedna s DB ohledně nákupu el. jednotek.
Jistě, DB zejména budou mít zbytných 3kV= + 25kV/50Hz el. jednotek plná depa :-).
Když si o tom vymýšlí náctiletí šotoušci ve své skupince na fejsbůčku, tak to ještě neznamená, že se „povídá v kuloárech“…
Tak zrovna odkup vozů Bimdz bych vůbec nevylučoval.
Vyloučil bych nazvání vozů Bim(d)z jako „el. jednotek“.
Možná i dvojky nebo dokonce trojky…