RegioFoxy začaly vozit cestující v Královéhradeckém kraji, „rakve“ čeká přesun do jiných krajů
Jednotka RegioFox pro Královéhradecký kraj. Foto: České dráhy
V kraji začne postupně jezdit 33 nových jednotek.
V kraji začne postupně jezdit 33 nových jednotek.
Super!
Dle mého názoru: každá nová liška 847 je dobrá.
Po panterizaci začala i lišákizace.
Pokud se s 843 počítá.. lehkou modernizaci ..bych provedl Wi-Fi zásuvky ..nový motor. Modernizaci jako u 842.jestli v Brně nahradí brejlovec s Honeckera je to dobře. Už se to těm německým zázrakům krátí ..
To co navrhuješ, není lehká modernizace. U 843 vyhozené peníze.
Není.. furt je to za mne pohodlný motorka . Olomouc s tím počítá.. v Brně taky budou jezdit. Vyhozené peníze byl projekt Regionova a 811. Na SP z Štramberku do ovy 842 to je krása než ..katastrofa v podobe 811.
Eeek… přesun do JMK? Za co?? Tam je jako prostor pro každý šrot?
Třeba za brejle s honeckery na vláře.
Jenomže Vláru jezdí kromě dvou spojů Arriva. Pokud teda neříkáte úseku Brno-Veselí taky „Vlára“.
Samozřejmě, že Kuba2 myslel dolní Vláru..
klid, jen co se rola přesune, jdou pryč
Vedel by niekto zhrnúť hlavné rozdiely RegioFox vs. RegioShark?
Hlučnost regiofoxu nad motorovým prostorem rve vyc jak rakev v motorovém oddilu
tak to ani omylem, jel jsem s tím Trutnovským a je to tichý, s rakví naprosto nesrovnatelný, jestli je tišší shark nebo fox nedokážu určit, se sharkem už jsem pár let nejel, ale fox je naprosto v pohodě
Dnes odpoledne? Určitě ne, pravděpodobně jste jel někdy když nebylo takové horko.
Zkuste na ně kouknout zítra 🙂
v pondělí a úplně zima nebyla a seděl jsem přímo nad motorem..co mě spíš zarazilo bylo zvláštní vrzání z podvozku
Vrzání .. to je vytovnávání podvozku a skříně
Vraní je vyrovnávání kastle a podvozku..to má i saryk
Záleží kde. Ve většině jednotky je ticho, ale v prostorech nad motory je ten hluk ventilátorů dost strašný (oproti Sharkům, Desirům, RS…)
tam sem seděl a přišlo mi to úplně v pohodě, jo rs1 je asi tišší, ale do rakve to má fakt hodně daleko
Možná záleží na teplotě. Já jsem jel v horkém odpolední, a hučelo to že skoro nebylo slyšet hlášení zastávek. Pokaždé když motor přešel do trochu vyšších otáček nebo když vlak brzdil motorem.
Já jsem si schválně sedl nad motor, venku teplota 33 stupnů a přišlo mi to naprosto v pořádku. Tak Vám tedy nevím.
Třeba ty větráky v některých jednotkách upravili. Myslím, že po prvních testech psali, že s tím snad budou něco dělat.
Proti rakvi to je Ballada wagonowa 🙂
Já si myslím že nic zásadního kromě zlepšení první třídy a vyššího počtu zásuvek zde čekat nemůžeme. Jedná se o stejné jednotky.
Vybraným krajům doručíme rakve ještě letos…
Je to asi trochu mimo téma, ale chtěl bych se zeptat co nahradí 854 na spojení Prahy a Mladoboleslavska?
Panter po dokončení všejanské spojky 🙂
přes Naeratovice se bude jezdit i nadále, měla by snad na to být soutěž..ale jinak to vypadá na deriváty 854 nadále
Jojo, z pohledu cestujícího to vypadá, že 854ky tu s náma budou jezdit do konce světa, ať už chceme, nebo ne 🙂
(Samozřejmě jsou asi technické důvody proč to není možmé)
Ok. A co v následujících 25 letech?
To už půjdou pantery do šrotu.
O té se mluví od odchodu rusáků z Milovic, bohužel jen mluví, tak popřejme 854 hodně dlouhý život…
V nejbližší době 842 a 843 výhledově Foxy nabo nějaká ojetina z Německa.
ojetina z Německa do Nymburka!
A co takhle konečně definitivně vyřadit ty hnusné chcipaky ve všech jejích verzích včetně „moderních“ 811 a nahradit je rakvemi 843 a to i na místních spojích?! Kdy už nám konečně ČD přestanou vynucovat ty hnusné chcipaky a jejich odvozeniny a Honeckery??!!
A budete na provoz přispívat, když ty šukafony tak nechcete? Kdyby objednatelé adekvátně za výkon zaplatili, tak jakýkoli dopravce moc rád nasadí nové, moderní vozidlo
Nemáte tak zcela pravdu, je to dost o tom kde se „čerstvě“ organizovalo VŘ a kde si vypisující kraj „odvážil“ dát podmínku na stáří nebo vybavenost (nízkopodlažnost, klima, zásuvky… prostě to co se u starých vozidel nedá rozumně splnit) vozidel…
To není o odvaze, ale o přiděleném balíku peněz a efektivitě. Pokud na výkon, kde stačí kapacitou šukafon, budete považovat nové vozidlo, tady nutně jednotku o kapacitě alespoň 120 míst, bude cena na přepraveného cestujícího vyšší než kdybyste každému z nich zaplatil taxi. Proto se směju mapce plánu nasazení 847, podle které mají jezdit i z Nepomuku do Blatné. Předpokládám, že jde o získání tabulkových čísel obsazenosti hluboko pod 10 % a záminku pro úplné zrušení objednávky.
To bude trochu zmenšení kapacity na trati letohrad-HK protože Fox má menší kapacitu než trilobit, ale třeba to bude stačit.
Já měl za to, že koncept počítá s 2×847 do Doudleb, kde půlka bude pokračovat bez přestupu do Rokytnice.
To zní dobře! I když by to půlení soupravy bylo fajn i v Časrolovicích, i když tam je přestup zajištěn systémem hrana-hrana a návazné Regionovy. Nechám se překvapit.
Na Rychnov je počítáno s přímými vlaky po elektrifikaci. KHK má vypracovaný podrobný plán rozvoje dopravní obslužnosti:
https://www.dopravakhk.cz/filedownloads-2127-e8673e478384
Tak hrana v Castolovicich zpravidla ne od HK, třeba Sp1833/Os 20215 zásadně dlouhy přestup z 2.nast.na 1. A to některý fíra s tím Sp jede málem až do Kostelce:-)
Tam to musí jezdit zdvojené, do jednoho Foxe by se kaštani minimálně Hradec -Doudleby nevešli.
843 jsou vskutku putovní 🙃
no teď už to bude jen o tom kdo je ještě akceptuje výměnou za rozumnou cenu
To je logické, šoupe se s tím všude tam, kde to objednatel ještě nezatrhl. Podobně se třeba různě stěhovaly veselé krávy s bafíky a bixy.
Pořád tak nesnesitelně hučí? Před týden jsem ho viděl a je to fakt šílenost.
Nemohu posoudit hlučnost v interiéru, to se možná vyřešilo, ale venku záleží na straně. Ta se vzduchotechnikou je na tom hůř, syčení je opravdu hlasité, projev hejtmana nebyl slyšet pomalu ani s mikrofonem. Zjevně ale není problém systémy při delším stání vypnout. Nutno podotknout, že teplota dnes dosahovala 35 °C, záleží, kde člověk stojí a vlastně se nejedná o nějaký nepříjemný zvuk. Motory samotné mi přijdou o dost tišší než u žraloků. No a když to kolem mě projíždělo, tak mi to hlučné ani nepřišlo. Hlavně žádné pískání od kol a při brždění.
A proč se systémy nevypínají když stojí? Slyšel jsem ho v Berouně a na Smíchově, řval třeba 20 minut nonstop
Jak by potom bylo uvnitř po 20 minutách stání bez klimy? Aby jela, musí jet motor a jeho chlazení. Tohle burácení při stání pod trolejí je taky důvod, proč se různě kouká po BEMU.
No to jsem tušil, spíš jsem tím narážel na to co psal Mitchi: „Zjevně ale není problém systémy při delším stání vypnout“
Včera v Náchodě stál na slunci přesně 21 minut a prakticky celou dobu byly motory úplně vypnuté. Ničemu to evidentně nevadilo, a ani cestující se pak neupekli. Proč se to takhle běžně nedělá, to nevím.
Nebo teda 10 minut před odjezdem nastartovali…
Při rozjezdu nad motorem uvnitř jsem naměřil chvilku 103 dB. Jinak kolem 90.
Bohužel, vždy chvíli při rozjezdu. Hluk způsobuje chlazení. Nikoliv vlastní spalovací motor.
přišlo mi to vždy když se přidal výkon, např do kopce. Ale ano zejména při rozjezdu
Při brzdění také
Kde budou 843 nasazeny na Vysočině? Však kraj říkal, že chce mít pouze vlaky 100 % bezbariérové…
Předpokládám že mysleli vlaky Brno- Třebíč.
Nově jen Zastávka-Třebíč, z rozhodnutí JMK se bude u všech vlaků přestupovat. Do Brna 843 pojedou jen na páru přímých Sp z Třebíče.
To ta 240 bude pěkně rozkouskovaná, přestup v Zastávce, přestup v Náměšti, přestup v Třebíči… Byly situace, kdy bylo lepší jet s courákem než (zpožděným) pomalíkem R11, ale bambilion přestupů už to degraduje.
Já jsem tipoval Jihlava – Třebíč místo 854. Co tam jezdí teď a co má jezdit v budoucnu?
Tam co vím, tak jezdí Regiospidery a.k.a. Stadler RS1…
Jihlava – Třebíč by měly být 843+043 na několika vlacích taky, o víkendech na velké části vlaků (přímé vlaky Jihlava – Zastávka skrz Třebíč).
Kraj říkal ..a Břeclav Znojmo Arriva vyjede s 845 jak ji známé.
Jinak ve výčtu tratí chybí Doudleby-Rokytnice a Chlumec – Městec
Do Městce budou jezdit asi RegioNovy
Jsem zvědavý, kdy 843 vystřídají v JMK řadu 854 natrvalo. Na pár pokusných spojů už tu 843 byly před pár týdny nasazeny.
Nejpozději v prosinci.
Nikdy, pokusné spoje byly na zaučení a testování, ale na těchto výkonech to jezdit trvale nebude. 843 v JMK v prosinci vystřídají zejména klasické soupravy s brejlovcem na vlarských
Sp. 843 místo 854 je případ pouze tratě 240.
854 v Brně končí nahradí je uvolněné 842 a 843 ať chcete nebo ne.
Kam teda půjdou jezdit čerstvě podílnové 203, 007, 206 a proč se dělá obnova i na 209 a 201, když tyto stroje nemají Wi-Fi, zásuvky ani informák? Nemůžou do Prahy ani do Rakovníka a už vůbec ne do Hradce. Plus všechno ex Trutnov v Brně taky mělo dílny relativně nedávno, ty ovšem mají aspoň Wi-Fi.
Však ať si s tím ČD klidně šoupe v depu, do Brna už taky nebudou moct
Možná na zálohy by nebyly úplně špatné…
842 od kud?
Podle smlouvy 854 nejpozději od 2026 v Brně jezdit nesmí na celém souboru Střed, takže bych tam dlouhou budoucnost neviděl
Vě věku nedožitých 60 let…
854 se modernizovaly kdy?
Prototyp nějak okolo 1997, pak ještě druhý (pro změnu z 852), sériové okolo roku 2003, pak následovaly přívěsné Bdtn a ještě později řídicí vozy.
1997-2006, řidičáky se dělaly až pak a přívěšáky ještě později až po řidičácích, ty nekteré mají i jen třeba 12let po modernizaci, ale původní plán modernizace byl na 15let a to motory už mají všechny překročeno
Přesněji řečeno modernizace přívěšáků začaly dříve než řidičáků, ale doběhly později.
úplně přesně začalo obojí nastejno, ale řidičák byl z kapacitních důvodů pozastaven a tak prvně vyjel přívěšák
Kapacitní důvody?
054 se dělaly v Krnově, 954 jsou zPRASené.
30 byla jako první
Nechápu ty upvoty, které dostáváte, nemáte vůbec pravdu. Možná byste si to tak přál, ale fakta (smlouvy) mluví proti
Já si nepřeju nic, ale kdybych ty smlouvy neznal (a nepsal), tak přece nepíšu s jistotou to, co píšu. Navíc nejsme v rozporu, kdybyste si to přečetl pořádně. 843 nahradí Sp v klasice, víc jich být nemá. 842 sice budou jezdit trochu víc, ale inventárně jich zatím v Brně nepřibyde – to až v roce 2026. Pak teprve 842 nahradí v Brně řadu 854 (nikoliv řada 843, jak psal Berhof, na kterého jsem reagoval).
Tak 842 a 843 nahradí 854 a některé soupravy honeckerů, dejme tomu. Ale nesedí mi ty požadované kapacity na těch R56. Mimošpičková 70, špičková 110, 140 atd. Ale 843 má kapacitu jenom 59, s řídícím vozem by to sice 110 bylo, ale často se ta požadovaná kapacita v rámci jednoho spoje mění, na tu nižší by jedna 843 nestačila. To bude ČD nabízet bez doplatku vyšší než požadovanou kapacitu, nebo jak? A co bude jezdit ty Sp s kapacitou 330? No leda klasické soupravy podle mne. Jste si tím opravdu tím nasazením jistý? Pokud jste se na smlouvách podílel, tak… Číst vice »
Pokud máte třeba někde přímo vypracované oběhy vozidel, moc by to pomohlo