RegioFoxy začaly vozit cestující v Královéhradeckém kraji, „rakve“ čeká přesun do jiných krajů

Jednotka RegioFox pro Královéhradecký kraj. Foto: České dráhyJednotka RegioFox pro Královéhradecký kraj. Foto: České dráhy

V kraji začne postupně jezdit 33 nových jednotek.

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Super!

Někdo

Dle mého názoru: každá nová liška 847 je dobrá.

tarten

Po panterizaci začala i lišákizace.

Rako

Pokud se s 843 počítá.. lehkou modernizaci ..bych provedl Wi-Fi zásuvky ..nový motor. Modernizaci jako u 842.jestli v Brně nahradí brejlovec s Honeckera je to dobře. Už se to těm německým zázrakům krátí ..

janvagala

To co navrhuješ, není lehká modernizace. U 843 vyhozené peníze.

Rako

Není.. furt je to za mne pohodlný motorka . Olomouc s tím počítá.. v Brně taky budou jezdit. Vyhozené peníze byl projekt Regionova a 811. Na SP z Štramberku do ovy 842 to je krása než ..katastrofa v podobe 811.

SYN

Eeek… přesun do JMK? Za co?? Tam je jako prostor pro každý šrot?

Kuba2

Třeba za brejle s honeckery na vláře.

Marek Janík

Jenomže Vláru jezdí kromě dvou spojů Arriva. Pokud teda neříkáte úseku Brno-Veselí taky „Vlára“.

Jadris

Samozřejmě, že Kuba2 myslel dolní Vláru..

nedulezite

klid, jen co se rola přesune, jdou pryč

Rušňovodič Peter

Vedel by niekto zhrnúť hlavné rozdiely RegioFox vs. RegioShark?

Jan pesina

Hlučnost regiofoxu nad motorovým prostorem rve vyc jak rakev v motorovém oddilu

kix

tak to ani omylem, jel jsem s tím Trutnovským a je to tichý, s rakví naprosto nesrovnatelný, jestli je tišší shark nebo fox nedokážu určit, se sharkem už jsem pár let nejel, ale fox je naprosto v pohodě

Janik

Dnes odpoledne? Určitě ne, pravděpodobně jste jel někdy když nebylo takové horko.
Zkuste na ně kouknout zítra 🙂

kix

v pondělí a úplně zima nebyla a seděl jsem přímo nad motorem..co mě spíš zarazilo bylo zvláštní vrzání z podvozku

super

Vrzání .. to je vytovnávání podvozku a skříně

Rako

Vraní je vyrovnávání kastle a podvozku..to má i saryk

-mm3

Záleží kde. Ve většině jednotky je ticho, ale v prostorech nad motory je ten hluk ventilátorů dost strašný (oproti Sharkům, Desirům, RS…)

kix

tam sem seděl a přišlo mi to úplně v pohodě, jo rs1 je asi tišší, ale do rakve to má fakt hodně daleko

-mm3

Možná záleží na teplotě. Já jsem jel v horkém odpolední, a hučelo to že skoro nebylo slyšet hlášení zastávek. Pokaždé když motor přešel do trochu vyšších otáček nebo když vlak brzdil motorem.

LetecJaromír

Já jsem si schválně sedl nad motor, venku teplota 33 stupnů a přišlo mi to naprosto v pořádku. Tak Vám tedy nevím.

-mm3

Třeba ty větráky v některých jednotkách upravili. Myslím, že po prvních testech psali, že s tím snad budou něco dělat.

Zdeněk

Proti rakvi to je Ballada wagonowa 🙂

p.n.

Já si myslím že nic zásadního kromě zlepšení první třídy a vyššího počtu zásuvek zde čekat nemůžeme. Jedná se o stejné jednotky.

Jan

Vybraným krajům doručíme rakve ještě letos…

Ostravaček

Je to asi trochu mimo téma, ale chtěl bych se zeptat co nahradí 854 na spojení Prahy a Mladoboleslavska?

maaaca

Panter po dokončení všejanské spojky 🙂

kix

přes Naeratovice se bude jezdit i nadále, měla by snad na to být soutěž..ale jinak to vypadá na deriváty 854 nadále

silenysotous

Jojo, z pohledu cestujícího to vypadá, že 854ky tu s náma budou jezdit do konce světa, ať už chceme, nebo ne 🙂
(Samozřejmě jsou asi technické důvody proč to není možmé)

Jiří Šrámek

Ok. A co v následujících 25 letech?

nowas

To už půjdou pantery do šrotu.

Jirka

O té se mluví od odchodu rusáků z Milovic, bohužel jen mluví, tak popřejme 854 hodně dlouhý život…

Francimor

V nejbližší době 842 a 843 výhledově Foxy nabo nějaká ojetina z Německa.

petr

ojetina z Německa do Nymburka!

Hans

A co takhle konečně definitivně vyřadit ty hnusné chcipaky ve všech jejích verzích včetně „moderních“ 811 a nahradit je rakvemi 843 a to i na místních spojích?! Kdy už nám konečně ČD přestanou vynucovat ty hnusné chcipaky a jejich odvozeniny a Honeckery??!!

Berhof

A budete na provoz přispívat, když ty šukafony tak nechcete? Kdyby objednatelé adekvátně za výkon zaplatili, tak jakýkoli dopravce moc rád nasadí nové, moderní vozidlo

SYN

Nemáte tak zcela pravdu, je to dost o tom kde se „čerstvě“ organizovalo VŘ a kde si vypisující kraj „odvážil“ dát podmínku na stáří nebo vybavenost (nízkopodlažnost, klima, zásuvky… prostě to co se u starých vozidel nedá rozumně splnit) vozidel…

Kuba2

To není o odvaze, ale o přiděleném balíku peněz a efektivitě. Pokud na výkon, kde stačí kapacitou šukafon, budete považovat nové vozidlo, tady nutně jednotku o kapacitě alespoň 120 míst, bude cena na přepraveného cestujícího vyšší než kdybyste každému z nich zaplatil taxi. Proto se směju mapce plánu nasazení 847, podle které mají jezdit i z Nepomuku do Blatné. Předpokládám, že jde o získání tabulkových čísel obsazenosti hluboko pod 10 % a záminku pro úplné zrušení objednávky.

Dodroj

To bude trochu zmenšení kapacity na trati letohrad-HK protože Fox má menší kapacitu než trilobit, ale třeba to bude stačit.

Dan

Já měl za to, že koncept počítá s 2×847 do Doudleb, kde půlka bude pokračovat bez přestupu do Rokytnice.

Honza135

To zní dobře! I když by to půlení soupravy bylo fajn i v Časrolovicích, i když tam je přestup zajištěn systémem hrana-hrana a návazné Regionovy. Nechám se překvapit.

Dan

Na Rychnov je počítáno s přímými vlaky po elektrifikaci. KHK má vypracovaný podrobný plán rozvoje dopravní obslužnosti:
https://www.dopravakhk.cz/filedownloads-2127-e8673e478384

Zdeněk

Tak hrana v Castolovicich zpravidla ne od HK, třeba Sp1833/Os 20215 zásadně dlouhy přestup z 2.nast.na 1. A to některý fíra s tím Sp jede málem až do Kostelce:-)

Pavel

Tam to musí jezdit zdvojené, do jednoho Foxe by se kaštani minimálně Hradec -Doudleby nevešli.

pes.387

843 jsou vskutku putovní 🙃

kix

no teď už to bude jen o tom kdo je ještě akceptuje výměnou za rozumnou cenu

Twix

To je logické, šoupe se s tím všude tam, kde to objednatel ještě nezatrhl. Podobně se třeba různě stěhovaly veselé krávy s bafíky a bixy.

Petros

Pořád tak nesnesitelně hučí? Před týden jsem ho viděl a je to fakt šílenost.

Mitchi

Nemohu posoudit hlučnost v interiéru, to se možná vyřešilo, ale venku záleží na straně. Ta se vzduchotechnikou je na tom hůř, syčení je opravdu hlasité, projev hejtmana nebyl slyšet pomalu ani s mikrofonem. Zjevně ale není problém systémy při delším stání vypnout. Nutno podotknout, že teplota dnes dosahovala 35 °C, záleží, kde člověk stojí a vlastně se nejedná o nějaký nepříjemný zvuk. Motory samotné mi přijdou o dost tišší než u žraloků. No a když to kolem mě projíždělo, tak mi to hlučné ani nepřišlo. Hlavně žádné pískání od kol a při brždění.

Petros

A proč se systémy nevypínají když stojí? Slyšel jsem ho v Berouně a na Smíchově, řval třeba 20 minut nonstop

Twix

Jak by potom bylo uvnitř po 20 minutách stání bez klimy? Aby jela, musí jet motor a jeho chlazení. Tohle burácení při stání pod trolejí je taky důvod, proč se různě kouká po BEMU.

Petros

No to jsem tušil, spíš jsem tím narážel na to co psal Mitchi: „Zjevně ale není problém systémy při delším stání vypnout“

Mitchi

Včera v Náchodě stál na slunci přesně 21 minut a prakticky celou dobu byly motory úplně vypnuté. Ničemu to evidentně nevadilo, a ani cestující se pak neupekli. Proč se to takhle běžně nedělá, to nevím.

Mitchi

Nebo teda 10 minut před odjezdem nastartovali…

M 474 003

Při rozjezdu nad motorem uvnitř jsem naměřil chvilku 103 dB. Jinak kolem 90.

Rejpal

Bohužel, vždy chvíli při rozjezdu. Hluk způsobuje chlazení. Nikoliv vlastní spalovací motor.

Petros

přišlo mi to vždy když se přidal výkon, např do kopce. Ale ano zejména při rozjezdu

-mm3

Při brzdění také

Tobi

Kde budou 843 nasazeny na Vysočině? Však kraj říkal, že chce mít pouze vlaky 100 % bezbariérové…

Francimor

Předpokládám že mysleli vlaky Brno- Třebíč.

Domis

Nově jen Zastávka-Třebíč, z rozhodnutí JMK se bude u všech vlaků přestupovat. Do Brna 843 pojedou jen na páru přímých Sp z Třebíče.

Libor

To ta 240 bude pěkně rozkouskovaná, přestup v Zastávce, přestup v Náměšti, přestup v Třebíči… Byly situace, kdy bylo lepší jet s courákem než (zpožděným) pomalíkem R11, ale bambilion přestupů už to degraduje.

Twix

Já jsem tipoval Jihlava – Třebíč místo 854. Co tam jezdí teď a co má jezdit v budoucnu?

Tobi

Tam co vím, tak jezdí Regiospidery a.k.a. Stadler RS1…

Domis

Jihlava – Třebíč by měly být 843+043 na několika vlacích taky, o víkendech na velké části vlaků (přímé vlaky Jihlava – Zastávka skrz Třebíč).

Rako

Kraj říkal ..a Břeclav Znojmo Arriva vyjede s 845 jak ji známé.

Francimor

Jinak ve výčtu tratí chybí Doudleby-Rokytnice a Chlumec – Městec

Mako

Do Městce budou jezdit asi RegioNovy

Berhof

Jsem zvědavý, kdy 843 vystřídají v JMK řadu 854 natrvalo. Na pár pokusných spojů už tu 843 byly před pár týdny nasazeny.

Francimor

Nejpozději v prosinci.

Domis

Nikdy, pokusné spoje byly na zaučení a testování, ale na těchto výkonech to jezdit trvale nebude. 843 v JMK v prosinci vystřídají zejména klasické soupravy s brejlovcem na vlarských
Sp. 843 místo 854 je případ pouze tratě 240.

Francimor

854 v Brně končí nahradí je uvolněné 842 a 843 ať chcete nebo ne.

Grula

Kam teda půjdou jezdit čerstvě podílnové 203, 007, 206 a proč se dělá obnova i na 209 a 201, když tyto stroje nemají Wi-Fi, zásuvky ani informák? Nemůžou do Prahy ani do Rakovníka a už vůbec ne do Hradce. Plus všechno ex Trutnov v Brně taky mělo dílny relativně nedávno, ty ovšem mají aspoň Wi-Fi.

Hoermalmeister

Však ať si s tím ČD klidně šoupe v depu, do Brna už taky nebudou moct

SYN

Možná na zálohy by nebyly úplně špatné…

Rako

842 od kud?

Hoermalmeister

Podle smlouvy 854 nejpozději od 2026 v Brně jezdit nesmí na celém souboru Střed, takže bych tam dlouhou budoucnost neviděl

Jiří Kocurek

Vě věku nedožitých 60 let…

Rako

854 se modernizovaly kdy?

Twix

Prototyp nějak okolo 1997, pak ještě druhý (pro změnu z 852), sériové okolo roku 2003, pak následovaly přívěsné Bdtn a ještě později řídicí vozy.

kix

1997-2006, řidičáky se dělaly až pak a přívěšáky ještě později až po řidičácích, ty nekteré mají i jen třeba 12let po modernizaci, ale původní plán modernizace byl na 15let a to motory už mají všechny překročeno

Twix

Přesněji řečeno modernizace přívěšáků začaly dříve než řidičáků, ale doběhly později.

kix

úplně přesně začalo obojí nastejno, ale řidičák byl z kapacitních důvodů pozastaven a tak prvně vyjel přívěšák

vbb

Kapacitní důvody?
054 se dělaly v Krnově, 954 jsou zPRASené.

petr

30 byla jako první

Hoermalmeister

Nechápu ty upvoty, které dostáváte, nemáte vůbec pravdu. Možná byste si to tak přál, ale fakta (smlouvy) mluví proti

Domis

Já si nepřeju nic, ale kdybych ty smlouvy neznal (a nepsal), tak přece nepíšu s jistotou to, co píšu. Navíc nejsme v rozporu, kdybyste si to přečetl pořádně. 843 nahradí Sp v klasice, víc jich být nemá. 842 sice budou jezdit trochu víc, ale inventárně jich zatím v Brně nepřibyde – to až v roce 2026. Pak teprve 842 nahradí v Brně řadu 854 (nikoliv řada 843, jak psal Berhof, na kterého jsem reagoval).

Hoermalmeister

Tak 842 a 843 nahradí 854 a některé soupravy honeckerů, dejme tomu. Ale nesedí mi ty požadované kapacity na těch R56. Mimošpičková 70, špičková 110, 140 atd. Ale 843 má kapacitu jenom 59, s řídícím vozem by to sice 110 bylo, ale často se ta požadovaná kapacita v rámci jednoho spoje mění, na tu nižší by jedna 843 nestačila. To bude ČD nabízet bez doplatku vyšší než požadovanou kapacitu, nebo jak? A co bude jezdit ty Sp s kapacitou 330? No leda klasické soupravy podle mne. Jste si tím opravdu tím nasazením jistý? Pokud jste se na smlouvách podílel, tak… Číst vice »

Hoermalmeister

Pokud máte třeba někde přímo vypracované oběhy vozidel, moc by to pomohlo