RegioFoxy začaly vozit cestující v Jihočeském kraji, čekají na nový most přes Orlík

RegioFox v Třeboni. Pramen: České dráhyRegioFox v Třeboni. Pramen: České dráhy

Aktuálně dráhy nasazují na trať Veselí - Velenice dva spojené RegioFoxy s kapacitou 230 míst.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honnzok

Mě se jen nezdá hydrodynamický přenos výkonu. To by muselo mít převodovku jako Karkulka / 854 / loko Voith Maxima tedy pouze s měniči plnící se olejem pro přenos výkonu, tady je měnič jen ve funkci prvního rozjezdového stupně a nahrazujícím svým způsobem spojku pro rozjezd vozidla, proto to zvláštní chování otáček při rozjezdu. Následují ovšem stupně mechanické klasické ozubené převodové kola obdobně jako u dalších strojů například 814 / 842 / 844…

Alibaba

Jel jsem s tím teď o víkendu z Havl.Brodu do Slavonic a obecně dobrý. Jen by to chtělo ten smrad z novoty nějak vypudit.

okk

Jel jsem s tím na stejné trati a oproti RS1 co tam dosud většinově jezdí je to alespoň za mě velký krok zpět. Není to sice vyloženě tragédie, ale strašně to vrže a ten smrad z těch plastů tomu moc nepřidal – měl jsem vyložené pocit, že se tam udusím – doufám, že se to časem vyvětrá.

Twix

Můžu potvrdit, že u Foxů, které se už před 11 měsíci objevily na S6 PID, to stihlo už vyčichnout 🙂

Alibaba

Tak aspoň něco.

Radim

Zato na S6 z Prahy to jezdí furt jen jako „putovní výstavka“

Kubrt

Minulý týden tu někdo psal, že ty dříve dodané rakovnické jednotky jsou na úpravách u výrobce.

Koro

Ale dalších šest nových přišlo.

Jihocech125

Těch 7 Foxů, co zde má jezdit, budou obsluhovat pouze Os Tábor – Písek a Sp Tábor Strakonice? Protože tam jsou potřeba 4. Nebudou třeba 1 nebo 2 jezdit do Velenic či po blatenských lokálkách?

Tomáš Škrov

Ano, mělo by to jezdit vybrané spoje kolem Pisku a Strakonic. Turnus by měl být na 6 jednotek a jednu záložní.

Sucho

Myslím, že to budou po krátkém čase pěkný verky…
Teď jsem s tím jel z Telče do Slavonic, seděl jsem někde nad krajním podvozkem, takhle nevrže a neskřípe nic, čím jsem po našich kolejích kdy jel, nedalo se to vydržet..

Petr

Jel jste někdy Honekrem? Tomu skřípou podvozky také.

Alibaba

Jel jsem na stejné trati, vrzáni s honekry se vůbec srovnat nedá. Honekry jsou tichý, ale já s nima jezdím okolo Pardubic.

Petr

To je dobré, srovnávat vozidla, které od sebe dělí přes pětatřicet let…

Lesan

Tam záleží na konkrétním kusu – době od poslední větší opravy a míře údržby. Jsou honekry (stejně jako zástupci všech ostatních vozových řad), které jedou krásně, ale také jsou některé pořádné šroty.

Michal M

Tramvaj KT vrže snad i když stojí.

Fugas

No ono by to chtělo hlavně konečně něco udělat s tou tratí. Jinak s Vámi souhlasím.

Sucho

Ano, Honeckrem jsem jezdil běžně na Horním Pacifiku ještě před rekonstrukcí. Taková hrůza to rozhodně nebyla… A trať byla místy v katastrofálním stavu…

Lada

Proč také k technickým údajům neuvádějí spotřebu nafty? Se 150litry na 100 km se bohužel řadí k tomu nejhoršímu, co dnes po kolejich jezdi

Apollo 17

Jo nejlepší je Sukafon. 🙂

PepazDepa

pokud srovnáváte s Reginou nebo 810 tak možné, ale porovnávejte s dvoumotorovou motorovou jednotkou plně klimatizovanou…pak je plně objektivní

Jiří Kocurek

A těch 150 litrů je odkud? Už u Regiosharku se vedla kampaň, aby se pak ukázalo, že to kdosi počítal blbě.

Os5600

Je to jen 120 litrů na 100. Tedy o 20 litrů více než u jednotek řady 844. A je to způsobeno chybou v konstrukci. To vozidlo neumí jet výběhem. Když fíra přesune rajčák do nulové polohy otáčky motoru klesnou na volnoběh, ale hydrodynamický měnič převodovky se nevyprázní do doby než rychlost poklesne na 0 km/h. Proto je nutné aby byl motor při jízdě ve vyšších otáčkách než otáčkách volnoběžných aby nedošlo ke zbytečnému zpomalování. Od toho je taky odvozena ta vyšší spotřeba nafty. Kdyby vozidlo umělo jet výběhem tak ta spotřeba taková není.

Michal M

To mi přijde jako poměrně bizarní vysvětlení. Co za převodovky se do této verze dávají?

J.K.

V minulé generaci byl ZF Ecolife, ten samozřejmě volnoběh má, co je tady nevím, nemůže to někdo najít?

Michal M

To jsem právě nenašel, Novější je ZF Ecoworld, který se výběhem (coasting) explicitně chlubí.
Možná berou převodovky od úplně jiného výrobce…

Kubrt

ZF Ecolife Rail 2 6AP2520R.

Michal M

To je ta samá převodovka, co v předchozí generaci motoráků…
Není ten výběh vypnutej jen softwarově?

Lada

Netřeba nic počítat. Fox si vezme na cestu Havlbrod Pardubice a zpět 280 litrů nafty, viděno na výdejním stojanu…

Jiří Kocurek

Bylo to vždy dotankování do plné? Aby v nádrži před tankováním a poté po cestě bylo stejně, než se bude opět tankovat.

Vincenc

Nevím jak to chodí jinde ale u nás v depu se vždy tankuje úplně do plna.Mame dlouhé oběhy.

Mengo

Ahoj. Za jak dlouho ji ozivis od zapnuti kudel az po brzdu ? Pry to trva dost dlouho.

Koro

20 minut když brzdu dokážeš udělat na poprvé, což někdy bývá problém.

Mengo

Tak to jde. Tak nejak srovnatelne s rakvi. Brzda je na okna nebo to budu moci videt na obrazovce ovladani? Mate nejaky provozni manual?

Kubrt

Ona existuje nějaká standardní metodika pro měření spotřeby nafty železničních vozidel?

ene bene

Má ten motor už nějakou přezdívku, aby se tomu dalo nějak normálně říkat?

Chleba Nakup

Foks?

ferda

pšonek

Koro

Souhlas. Lišku to připomína asi stejně jako třeba jogurt.

Honza R.

Patří do české krajiny a požírá myši… Bych řekl, že pojmenování po lišce celkem odpovídá, na rozdíl třeba od žraloka 😀

Achilles

Pojmenování žraloka jednotce 844 odpovídá zcela, jelikož žraloka opravdu tvarem připomíná. 847 lišku nepřipomíná ani z letadla. Ale to s tím požíráním myší je dost trefné 😀.

Chleba Nakup

Rols rojs?

Jan

Já tomu říkám Řvousenka. Je to totiž poněkud hlučnější motor. 😁

Mark

To mi připomnělo přezdívku slovenských DMU 861 „Husenica“ nebo vystižněji „Dunihlav“

Tomáš

Vymítač jednotek 842

Elb

Nenažranec.

Fugas

Sráč