RegioFoxy začaly vozit cestující v Jihočeském kraji, čekají na nový most přes Orlík
RegioFox v Třeboni. Pramen: České dráhy
Aktuálně dráhy nasazují na trať Veselí - Velenice dva spojené RegioFoxy s kapacitou 230 míst.
Aktuálně dráhy nasazují na trať Veselí - Velenice dva spojené RegioFoxy s kapacitou 230 míst.
Mě se jen nezdá hydrodynamický přenos výkonu. To by muselo mít převodovku jako Karkulka / 854 / loko Voith Maxima tedy pouze s měniči plnící se olejem pro přenos výkonu, tady je měnič jen ve funkci prvního rozjezdového stupně a nahrazujícím svým způsobem spojku pro rozjezd vozidla, proto to zvláštní chování otáček při rozjezdu. Následují ovšem stupně mechanické klasické ozubené převodové kola obdobně jako u dalších strojů například 814 / 842 / 844…
Jel jsem s tím teď o víkendu z Havl.Brodu do Slavonic a obecně dobrý. Jen by to chtělo ten smrad z novoty nějak vypudit.
Jel jsem s tím na stejné trati a oproti RS1 co tam dosud většinově jezdí je to alespoň za mě velký krok zpět. Není to sice vyloženě tragédie, ale strašně to vrže a ten smrad z těch plastů tomu moc nepřidal – měl jsem vyložené pocit, že se tam udusím – doufám, že se to časem vyvětrá.
Můžu potvrdit, že u Foxů, které se už před 11 měsíci objevily na S6 PID, to stihlo už vyčichnout 🙂
Tak aspoň něco.
Zato na S6 z Prahy to jezdí furt jen jako „putovní výstavka“
Minulý týden tu někdo psal, že ty dříve dodané rakovnické jednotky jsou na úpravách u výrobce.
Ale dalších šest nových přišlo.
Těch 7 Foxů, co zde má jezdit, budou obsluhovat pouze Os Tábor – Písek a Sp Tábor Strakonice? Protože tam jsou potřeba 4. Nebudou třeba 1 nebo 2 jezdit do Velenic či po blatenských lokálkách?
Ano, mělo by to jezdit vybrané spoje kolem Pisku a Strakonic. Turnus by měl být na 6 jednotek a jednu záložní.
Myslím, že to budou po krátkém čase pěkný verky…
Teď jsem s tím jel z Telče do Slavonic, seděl jsem někde nad krajním podvozkem, takhle nevrže a neskřípe nic, čím jsem po našich kolejích kdy jel, nedalo se to vydržet..
Jel jste někdy Honekrem? Tomu skřípou podvozky také.
Jel jsem na stejné trati, vrzáni s honekry se vůbec srovnat nedá. Honekry jsou tichý, ale já s nima jezdím okolo Pardubic.
To je dobré, srovnávat vozidla, které od sebe dělí přes pětatřicet let…
Tam záleží na konkrétním kusu – době od poslední větší opravy a míře údržby. Jsou honekry (stejně jako zástupci všech ostatních vozových řad), které jedou krásně, ale také jsou některé pořádné šroty.
Tramvaj KT vrže snad i když stojí.
No ono by to chtělo hlavně konečně něco udělat s tou tratí. Jinak s Vámi souhlasím.
Ano, Honeckrem jsem jezdil běžně na Horním Pacifiku ještě před rekonstrukcí. Taková hrůza to rozhodně nebyla… A trať byla místy v katastrofálním stavu…
Proč také k technickým údajům neuvádějí spotřebu nafty? Se 150litry na 100 km se bohužel řadí k tomu nejhoršímu, co dnes po kolejich jezdi
Jo nejlepší je Sukafon. 🙂
pokud srovnáváte s Reginou nebo 810 tak možné, ale porovnávejte s dvoumotorovou motorovou jednotkou plně klimatizovanou…pak je plně objektivní
A těch 150 litrů je odkud? Už u Regiosharku se vedla kampaň, aby se pak ukázalo, že to kdosi počítal blbě.
Je to jen 120 litrů na 100. Tedy o 20 litrů více než u jednotek řady 844. A je to způsobeno chybou v konstrukci. To vozidlo neumí jet výběhem. Když fíra přesune rajčák do nulové polohy otáčky motoru klesnou na volnoběh, ale hydrodynamický měnič převodovky se nevyprázní do doby než rychlost poklesne na 0 km/h. Proto je nutné aby byl motor při jízdě ve vyšších otáčkách než otáčkách volnoběžných aby nedošlo ke zbytečnému zpomalování. Od toho je taky odvozena ta vyšší spotřeba nafty. Kdyby vozidlo umělo jet výběhem tak ta spotřeba taková není.
To mi přijde jako poměrně bizarní vysvětlení. Co za převodovky se do této verze dávají?
V minulé generaci byl ZF Ecolife, ten samozřejmě volnoběh má, co je tady nevím, nemůže to někdo najít?
To jsem právě nenašel, Novější je ZF Ecoworld, který se výběhem (coasting) explicitně chlubí.
Možná berou převodovky od úplně jiného výrobce…
ZF Ecolife Rail 2 6AP2520R.
To je ta samá převodovka, co v předchozí generaci motoráků…
Není ten výběh vypnutej jen softwarově?
Netřeba nic počítat. Fox si vezme na cestu Havlbrod Pardubice a zpět 280 litrů nafty, viděno na výdejním stojanu…
Bylo to vždy dotankování do plné? Aby v nádrži před tankováním a poté po cestě bylo stejně, než se bude opět tankovat.
Nevím jak to chodí jinde ale u nás v depu se vždy tankuje úplně do plna.Mame dlouhé oběhy.
Ahoj. Za jak dlouho ji ozivis od zapnuti kudel az po brzdu ? Pry to trva dost dlouho.
20 minut když brzdu dokážeš udělat na poprvé, což někdy bývá problém.
Tak to jde. Tak nejak srovnatelne s rakvi. Brzda je na okna nebo to budu moci videt na obrazovce ovladani? Mate nejaky provozni manual?
Ona existuje nějaká standardní metodika pro měření spotřeby nafty železničních vozidel?
Má ten motor už nějakou přezdívku, aby se tomu dalo nějak normálně říkat?
Foks?
pšonek
Souhlas. Lišku to připomína asi stejně jako třeba jogurt.
Patří do české krajiny a požírá myši… Bych řekl, že pojmenování po lišce celkem odpovídá, na rozdíl třeba od žraloka 😀
Pojmenování žraloka jednotce 844 odpovídá zcela, jelikož žraloka opravdu tvarem připomíná. 847 lišku nepřipomíná ani z letadla. Ale to s tím požíráním myší je dost trefné 😀.
Rols rojs?
Já tomu říkám Řvousenka. Je to totiž poněkud hlučnější motor. 😁
To mi připomnělo přezdívku slovenských DMU 861 „Husenica“ nebo vystižněji „Dunihlav“
Vymítač jednotek 842
Nenažranec.
Sráč