RegioFoxy vytlačí motorové vozy 810 z provozu v dalším kraji, výměna nastane během zimy

Motorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Na lokálkách budou nahrazeny vozy řady 810 Regionovami.

124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Vzhledem k aktuálnímu vývoji řady 847 ta změna moc rychle nepřijde.Výrobce má co předělávat,hlučné chlazení,potíže s brzdami atd.

Lukáš

Nejdelší cesta, kterou jsem v 810 ujel byla Žďár nad Sázavou – Praha, přes Ledeč nad Sázavou, Čerčany, Vrané nad Vltavou a to díky náhradní soupravě na jednom z Os Žďár – Havl. Brod…

Je to zajimavé svezení, budou chybět, ale modernizace vozového parku je důležitá…

Neví někdo, do kdy budou jezdit Bzenec – Mor. Písek, Kroměříž – Zborovice a v okolí Vláry, celkově?

libor

To nemůže chybět. jednou dávno jsem tím jel Pardubice – HB, pak z HB do Jihlavy něčím jiným a z Jihlavy do J.Hradce opět 810. To bylo fakt strašné….

libor

jo a ještě jednou z Rakovníka do Bečova… To byl taky zážitek

Pavel

Osmsetdesítky zaslouží poklonu. Nebyly určeny na výkony, na které se později používaly. Na krátké lokálky ideální vůz, mimochodem, daleko méně hlučný od pojezdu, než regíny., Ústecký kraj si jejich slovenský klon „vysoutěžil“ na Moldavu, která rozhodně není kratší lokálkou. Ale v ÚK se asi nelze divit ničemu…Ušetřili jsme, cestující necestující. Jojo, kdyby se nerozkradl ROP Severozápad, mohli jsme jezdit motoráky se zlatými koly…

M474003

810 vznikly jako náhrada za M 131, někde nahradily i M 240. Rozhodně to neměl být univerzální vůz, který nahradí M 262, M 286 se všemi odvozeninami ani klasické soupravy. Proti prskavým a poskakujícím parafínem smrdícím M131 to byl skutečný pokrok.

Jan

Však psali na lokálních tratích. 262 a jiné jezdili na jiné vozbě než 131 a 240.

VTT

M262 jezdily třeba na Liberecku mj. i na výkonech, ze kterých je vytlačily M152.0: měly obrat třeba z Liberce do Žel. Brodu přes Tanvald, šukafony se později objevovaly i na peáži přes Žitavu.

JiVe

Nejdelší trasa 810 v ČR je Bečov – Rakovník?

Franta Palkoska

Předpokládám, že ano. Ta cesta je celkem zážitek. Musím ji ještě aspoň jednou prubnout, dokud je čas..:-)

JiVe

Už jsem jel. Víkendový spoj s čekáním cca 30 minut ve Žluticích. Celkem necelé 3 hodiny.

Zdeněk

No už to bude doba, avšak před mnoha lety jsem měl to „štěstí“ absolvovat 810 trasu Mladá Boleslav – Stará Paka s krásným pobytem v Sobotce i v Lomnici nad Popelkou, také to byly takřka 3 hodiny, nezapomenutelný zážitek.

libor

To stále jezdí 810? to jsem jel někdy před 20ti lety… jsem si myslel, že dnešní mládež už nic takového nezažije 😀

Hans

OMYL! Koncem 80. let minulého století jsem jel vozem 810 na SPĚŠNÉM tzv. Lyžařském vlaku na trase Ostrava Svinov – Oprava východ – Krnov – Glucholazy – Jeseník! Tedy na trase 120 km dlouhé a trvající déle než 3 hodiny. Opravdu vrchol! Není divu, že takto „kvalitní“ spoje se neudržely ani dva roky.

nowas

A rovnou do šrotu, doufám.

Plech

Neví někdo, kde budou jezdit 814/810/842 od 10.12, které jezdily na trati 185 (linky P11 a P23)?

krteček

842 by prý měli jít na linku Bezdružice – Radnice. O 810 a 814 nevím.

RedFox

No, nevím , kolik nás takových je, ale já rozdíl v pohodlí jestli jedu 810, nebo Regionovou nevidím žádný….naopak Regionova mi připadá hlučnější od podvozku…. Takže za MNĚ (prosím pouze za mně) nevidím žádné zlepšení….

Ondra

No ale ta nízkopodlažnost je výhoda, už i my čtyřicátníci to oceňujeme 😀

MajsterN

Oproti originálu (staré lavice, motor) je to trošičku lepší. Ty jezdily ještě v roce 2016.

Trumway

Bohužel nemohu sloužit. Proč? Protože nemohu posoudit . Jak je to možné? No protože jsem Regionovou NIKDY nejel a jediné co znám je M125/810. Tím jsem se za svůj život nejzdil až jéje.

Honza Gajdoš

Jsou to samozřejmě šroty, ale na tratích, kde je 50, dost pomalých třicet, je ten řidičák regiošuku celkem fajn, bo není rachot od motoru, nízkopodlažní nástup a slušný hajzlík. Taky je hned plný. Stejně jako Rakev s řidičákem, řidičák plný, v rakvi nikdo, protože špunty do uší. A je to ještě horší, nedá se prolézt mezi vozy

Trumway

„A je to ještě horší, nedá se prolézt mezi vozy“
Na to stačí na nejbližší zastávce vystoupit a přeběhnout 😉

RedFox

Ale já jsem ani nevrdil, že na krátké trasy je i ta 810 (nebo modernizace) špatná….mně (opět jen MNĚ) to tolik nevadí, nejsem ani nijak uraženej z Regionov…celkem OK. Ale přiznám se, že by mně (opět MNĚ) nikdy nenapadlo při denním dojíždění (třeba z Uhl.Janovic do Kolína – cca 27 km) přesednout z auta do tohoto „stroje“. To ani náhodou…..

kix

já teda v 814 lezu zásadně do motorové části a co tak vidím nejsem jediný, jo ten krával je otravný, ale on je kravál i v 914, protože nejvíc kraválu to dělá od podvozku, ten motor v tom už není tak hrůza, 914 k tomu ještě skáče jak koza jak je to moc lehký, to motor má aspoň trochu stability a i to uspořádání interiéru je lepší než ty mini oddíly..tam je jasné že je to hned plné

Gajda

Pokud jede Reginova v tomdle nádherným počasí do kopce a je otočená šikovně poháněnou nápravou dopředu, tak je na tom taky o dost hůř jak ta 810 i co se trakce týče.

Twix

Hlučnější je, má výkonnější motor a řidičák zase tak všelijak vrže a duní. Jinak bych si ale už nedovedl představit 810 třeba na S6 do Rudné, kde ten řidičák bývá slušně využitý kočárky, koly, odrážedly… před 10 lety to byla realita ale využití linky se dost změnilo – a zčásti tomu asi i ty regíny pomohly.

Hans

A kdy už konečně zmizí VŠECHNY chcipaky ze všech koutů a tratí, včetně jejich sebe modernějších odvozenin??!! V moravskoslezském kraji jezdí rádoby kvalitní předělávky 811, ale JAKO VŽDY v nich jsou sice moderní sedadla, ale tak namačkány na sobě, že v řadě dvou nebo i tři sedadel může sedět jen JEDEN dospělý člověk!! Takže se na ně vejde tak 22 dospělých. To by někoho ubylo, kdyby mezi sedadla a stěny vozů a též mezi sedadla v řadě dál loketní opěrky, čímž se zvyšuje prostor pro cestující? A nebo rovnou dát pořádná sedadla v uspořádání 2+2! A případně pár sklopných sedaček… Číst vice »

jal

Když je někdo vyžraný, opravdu se do sedadla nevejde.
Do žádného v jakémkoliv vlaku.

Chleba Nakup

Jste v 811 asi nejel, jinak byste to nemohl napsat. Pro cestující je to něco jako limuzína a to zrovna kvůli těm sedčkám, které jsou větší (a pohodlnější, jízda z Rýmáku do Opavy je bez legrace v těchto sedadlech fajn zážitek). Vždyť kvůli tomu byl i snížen počet míst k sedění oproti klasickému vozu 810. Vleky 012, tam to mohlo být lepší, pravda.

Jan

Na vámi nastane trase z Rýmařova do Opavy nemají 810 a jejich deriváty co dělat. Nejedná se o spoj lokálního významu. Spojuje dvě okresní města na jedné s historických hlavních trati, v minulosti obsluhované 830, 850, 851.

Honza Gajdoš

Já teda nevím, ale se svými 180cm, 70 kg a 58 lety nemám žádný problém se pohodlně vlézt do těhle sedaček. Pokud máš prdel jak štýrský valach, prospěje ti nějakou dobu jezdit podrážkovým expresem. Jestli jsi invalidní, tak se omlouvám.

Jarda

To jdou rovnou do foxe?
Čekal bych tam spíše pavouka.

Twix

To většinou nebude přímo Fox za 810, zpravidla to zahrnuje přesun 814…

libor

nevíte někdo, dostal šéfkonstruktér 810 někdy nějakou cenu od prezidenta? když to vozidlo je tak nadčasové a geniální…

NightmareFreddy

Cococože? 810 dávala ve své době a kontextu (velkého množství lokálních tratí) smysl jako „autobus na kolejích“, ale nadčasové a geniální? Spíše je to o tom, že nebyly prachy na to to vyměnit dříve, než že by to byl až tak geniální zázrak 😀

libor

vždyť jo 😀

NightmareFreddy

Pardon, vzhledem k tomu, kolik lidí to myslí vážně, tak jsem ironii nepoznal 😀

Huh

Ostatně po dalších dvou GO se 810 podívá i do kosmu. Viděli jste seriál Kosmo, tam byl první prototyp z tramvaje 😀

Hans

To jen ČD se chvastaly, jak jsou nadčasové a geniální. Skutečnost je přesně opačně!: Byly určeny na místní lokálky do 20 kilometrů!!!! To je jízdní doba tak 15 minut! NE DÉLE!! Pro ostatní případy byl zkonstruován vůz řady M475.0, ale komunistický režim NEBYL SCHOPEN zajistit jejích sériovou výrobu!!! V počtu 400 kusů. Na náhradu už tehdy zastaralých a opotřebených M262 a jiných. A nakonec ani komunismus nebyl schopen nic jiného, než namísto nových rychlíkových M475 vyrábět ty hnusné chcipaky M152. Přestože už od samého začátku jejích provozů od roku 1974 na jejich provedení byly jen samé stížnosti. Zejména z důvodu… Číst vice »

Granja

A dál po r. 1989, kdy už komunisté nevládli? První RS1 přišly až cca po 20 letech svobody a ty další kupujeme ojeté. Nebylo to náhodou tak, že železnice byla dlouhá desetiletí na okraji zájmu?

MajsterN

Ne, ale bude jezdit na letiště.

PanCumelNaVlak

Ano, je genialni. Take diky nim se snad podarilo drzet dopravu na lokalkach. Nizka spotreba, levna udrzba, spolehlive a v pripade potreby pojme fakt hodne lidi.

Twix

Některé lokálky to asi jakoby zachránilo, jinde to byl podle mě spíš zabiják (Kralupy – Most, ČB – Volary, Dobříš, ČL – Postoloprty…)

Ondra

No když už kolega ve vedlejším článku udělal mapu dopravců, tak by bylo dobré mít ještě mapu vozidel 🙂

Honza

Zdravím, při té příležitosti se chci zeptat, zdali existuje někde podobná mapa, akorát s tabulkovými rychlostmi na jednotlivých tratích? Díky 🙂

radeknovak.com
-mm

OpenRailwayMap, nebo tak nějak, dá se zobrazit např. jako vrstva v mapové aplikaci OsmAnd

Jaaa

https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=2104272

Jsou tam chyby, dělají to amatéři. 😉

jal

„levné vozidlo, jednoduché na údržbu a levné na provoz,“ které bude nahrazeno drahým, složitým na údržbu a nelevným na provoz.
To bude divení na krajských odborech doprav, až se bude chtít větší peníze za km. : – )

Leštění

Žádné diveni nenastalo, a muselo by nastat už při podepisování smlouvy. Vy taky určitě už nejezdíte levným trabantem že?

Leštění

O žádné ideální vozidlo se nejedná nesplňuje prakticky žádný současný požadavek na vozidlo.

Chleba Nakup

Splňuje to ale budoucí požadavek na vozidlo: jede to za kýbl nafty a je to opravitelné kladivem. Víc si nebudeme moci dovolit. Alternativa bude sedět doma.

Twix

Budoucí požadavek není ani kýbl nafty (pokud chceme třeba klimu) ani opravitelnost kladivem. Moderní vozidla mají mít šikovnou diagnostiku, která pomůže závažné poruše předejít, a nebo alespoň redundanci umožňující nouzový dojezd někam, tak aby kolem toho nemusel běhat někdo s kladivem, natož na trati. Nemluvím o budoucích požadavcích na nástup do vlaku nebo na bezpečnost.

Chleba Nakup

Představa je to pěkná, no to je asi tak vše. Tak holt sedět doma. Na drahý žravý motorák nebude.

Stráťa

Ale na autobus ano.

Sova

Splňuje ten, který bude brzy nejdůležitější: dá se s tím jezdit oproti nákupu nových moderních vozidel extrémně levně.

Michal M

No jestlo je to moc drahý, tak to jde taky nahradit autobusem.

Jiří Kocurek

Na jízdy do 20 minut zcela bez problémů. Obligátní Hřensko může obsluhovat kterákoliv 1 muzejní 810, kdyby náhodou RS1 přesatly existovat. A nebo Hurvínek, kdyby 810 přestaly existovat.

jal

Zrušme lokálky. A když bude bus málo plný, i busy. Taxi stačí.

Chleba Nakup

Nejsou řidiči.

PN-001

Ani fírové 😉

Nose Peak

Jo. Trabant, to je věc. Sen každýho motoristy. Dát do toho infotainment a okna v elektrice a na dalších pár desetiletí je vystaráno…

Jiří Kocurek

A když jsme u toho, tak tam strčíme nový a silnější motor, jenom mu omezíme výkon, aby se stará převodovka nerozsypala.
Následně půjdeme pomlouvat souseda, že si na ojetou Astru* nakradl.

*) Opel Astra, nižší střední

fous55

Modernizovat trabanta nikoho nenapadne, ale lokálky z doby c.+k., kdy na nich jezdily desetitunové vagóny na uhlí a řepu tažené třicítkou parními lokomotivami, klidně za velké prachy modernizujeme v původní trase na moderní tratě pro 21. století.

Jiří Kocurek

Ideální? Pokud jezdíte MHD, tak jste si zajisté všiml, že se důchodci naučili využívat nízkopodlažní vstup. Pokud přecijen nějaký šplhá do schodů ve Variu LF, tak každý jasně vidí rozdíl. To samé s kočárkem.
Pokud se podíváte na regionální autobusy… a ne, ta nízká podlaha není podstatně výš než spodní schod Karosy C734

Chleba Nakup

Když nemáte odpovídající peron, je nízkopodlažní vozidlo větším problémem, než 810. A na vysokém peronu je nástup do 810 malina i pro bábu s nůší.

PvvS

Od kdy ? Dolní hranu mají stejně vysoko, ale do NP vozidla to je furt jen jeden schod. Do šukafonu 4 schody.

jal

Ne, jen tři malé, dvaceticentimerové.

Schod na 550mm nástupišti má plno vozidel dovezených z Německa, také kolem 20 cm. Na lokálkovém nástupišti, zhusta 250mm, je větší problém nastoupit do „nízkopodlažního“, než do 810..

Ic540

810 tka o které je článek je součástí regionální dopravy která má být rychlá alá metro…
Žádné vozidlo zejména v té regionální dopravě by nemělo mít schody…
Chceme li tedy aby regionální doprava byla rychlá moderní přístupná a využitelná…

Chleba Nakup

Běžte do terénu, zkoušejte, pozorujte a uvidíte sám.

PvvS

Zkouším. A furt vychází jeden schod líp jak hromada dalších a navíc úzký dveře. Proti 810 je i 914 pokrok.

xyz

Tak to ani moc není – schody sice méně strmé, ale každý z nich relativně málo hluboký.

A dveře poměrně úzké.

Renata

Aby za chvíli nebrečeli, ty 810 na lokálky prostě patří.

NightmareFreddy

Podívejte, to je jako říct … proč bych si kupoval moderní auto, když můžu jezdit na věky věků ve stodvacítce 🙂

Chleba Nakup

Ano, ušetříte tím navíc i zdroje, protože nejekologičtější je spotřeba, která nevznikne.

jal

Samozřejmě je nejlepší koupit na lokálku s traťovkou 50km/h koupit moderní dvoumotorový vůz na 120.

PvvS

Najděte sólo NP jednomotorový vůz na 50km/h…

Ic540

Ale pro informaci Vám. V Msk se modernizace plánují. A proto nemůžeme jet z Ostravy po Studénku 80 km/h místo 160. Dále místo 100 jen 80 do Štramberku. A tam přesednout na 811. To ekonomický nesmysl a proto kraj avizuje zcela jiné záměry…

Převtělení 810 na 811. 010 na 011byl omyl který jiný kraj neudělal. Jiné kraje drátují cancoury aby se nepřestupovalo ale jezdilo rychle v rámci možností. Také bezbariérově což standart dnešní doby…

Chápu že jste zřejmě z daleka. Ani v Msk si takovou potupu kultury cestování však nezaslouží…

Granja

Šak tam se to zkousne, bo je to kraj razovity.

Twix

Tratí kde se jezdí jen max. 50 dost ubývá, v řadě případů ten vlak stejně jede kus po rychlejší trati. Navíc se nebavíme o tom že Fox jde na lokálky, ale o tom že umožní aby na ně šla regína co umí 80.

Ic540

To jsem čekal že najde někdo kdo napíše blbost. 81x patří do muzea a na piedestal. 👍 81x pokud by byla použita i v budoucnu například v Msk jako dnes na úseku Ostrava Studénka Veřovice. Byť jen na koncovou část Štramberk Veřovice stává se rázem nejdražší položkou neboť je místo jízdy bez přestupu nutné držet další vozidlo s osádkou a další nutností jej udržovat a opravovat. Proto Msk ty BEMU bude provozovat až do Veřovic po drobné úpravě tratě u Veřovic. Jiní zmiňují i bezbariérovost samozřejmě. Moc mě mrzí rozhodnutí Msk modernizovat 810 na 811. Mělo se tlačit více jako… Číst vice »

El Barto

Přitom právě zbytečné přestupy navíc může být to, co lidi z vlaků vyhání. Takový Frýdlant nad Ostravicí ve všední dny je názornou ukázkou.

jal

Ano, většina lidí tam vystupuje, jde na busy nebo vlak do Ostravice. Bude potřeba vymyslet vlak, který by jezdil i po silnici, aby se nemuselo přestupovat.

Twix

A dal by se vymyslet i vlak, já nevím třeba RegioFox nebo ojeté Desiro, který se ve Frýdlantu rozpojí, aby část pokračovala přímo na ValMez a část na Ostravici?

jal

Vymyslelo se to, co je optimální. Kapacitní vlak na trase, kde jezdí hodně lidí.
A levnější menší, kde jich jezdí pomálu.
Rozpojování a spojování není vždy rychlejší.

Autobusy taky nejezdí kloubové tam, kde stačí minibus. I když ti z minibusu budou řvát, že museli přestoupit z kloubáku.

Mirek

Ano, zažil jsem. Frýdek – Morávka střed kloubák, pak přestup na mikrobus s 12 místy. Jelo nás v něm 21…… Podobně Regionova Frýdlant – Valmez a do toho 6 cyklistů nebo školní výlet…… A vůbec nejlepší je ranní dojíždění do Frenu. Do Frýdlantu PP, přestup na Regionovu do Frenu, zde přestup na 842+1 do V.M, pobyt 7 minut a už jednu zastávku na Frenštát město. Líbí se moc ? Neblábolte a nepište o něčem, co nevíte !! A mimochodem: ten „kapacitní“ vlak na trase, kde jezdí hodně lidí je s 356 místy opravdu moc i na Ova – Frýdlant. Roky… Číst vice »

Mirek

Rozpojování i spojování je (aspoň v civilizovaných zemích) vždy rychlejší než přestup – navíc podchodem.

Zajeďte se podívat třeba na trať Mnichov – Holzkirchen – Schaftlach – Tegernsee, kde motorové jednotky INTEGRAL (160 km/h) obsluhují „Flügelsystemem“ 3 lokálky, přičemž z Mnichova vyjíždějí spojené trojmo a 2x se rozpojují a při cestě zpět 2x spojují. Trvá to cca 1 – 1,5 min.

A nepište prosím o něčem, o čem nic nevíte….

Tomáš z MB

Zažil jsem letos cestou z Berlína přes Finsterwalde (právě tam při přestupu!) do Chotěbuzi při spojování/rozpojování dvou el. souprav na RE – asi tak 1/2 minuty a hotovo. JEN MÍT SAMOSPŘÁHLO.
Takže naprostý souhlas. Je to naprosto pohodový systém.

xyz

Od roku 2020 tam namísto Integrálů jezdí Linty.

Ale jinak plný souhlas.

Nicméně tohle p. Ohl nepochopí. 🙁

xyz

Ještě že to nevědí např. jižně od Mnichova.

Granja

Po elektrizaci do Valmezu by to bylo ideální řešení. Jedna větev OVA – Ostravice a druhá směr Valmez. U panterů by se pak jen vypočítalo kolika vozové pro jednotlivé směry by měli být.

Granja

Pokud se tam výrazně láme frekvence, pak má ten přestup smysl. Vozidlo v pokračujícím směru může být o nižší kapacitě, což je také o penězích. Lepší přestup než kdy dál už nejede nic.

Granja

Zapomněl jsem dodat, že ten přestup musí být hrana – hrana. Tedy kabát do ruky a jen přejít.

Chleba Nakup

Jsou dané nějaké kilomerické proběhy mezi údržbou, takže těch bájných BEMU budete muset i tak držet více, když najedou km za ty zrušené 81x. Jestli máte tučné prasátko, zatáhněte to, prosím, i za mě.

Ic540

Jde o úsek Štramberk Veřovice ohledně toho prasátka s vlakem i osádkou navíc… A BEMU nepojede 80tkou jako 81x nebo něco podobného. Ale na mnoha místech mezi Studénka až Štramberk už je dnes před modernizaci 100vka. A bude víc. Ze Svinova do Studénky bude moct i 160. Díky i akceleraci a bezbariérovosti vytvoří i s cestovní dobou určitě jiný level cestování… O žádné prasátko tady tedy nejde. Jde o to aby peníze do bateriového vlaku se nespláchly do záchodu. Protože by to jelo jen z Hlavního do Studénky tam přestup na menší 814 a ve Štramberku na ještě menší 811.… Číst vice »

Tomáš Záruba

Ještě lepší by ale bylo mít tam dráty, a tím levnější čisté elektricky provoz včetně rekuperace. A to i v nákladní dopravě, kde by pak mimochodem dávala smysl spojka mimo Studenku.

Ic540

Věřím že budou časem. Celou ČR během pár dní všude tam kde je to třeba nezadrátujeme. Má se dělat celá 323. Tak Věřím že I na 325 neskončí dráty ve Štramberku ale popotáhnou to až do Veřovic. Smysl by to mělo velký…

Ic540

Jinak potřeba na Stodolní Střed Hlavní Studénka Veřovice bude 3+1. Vzhledem k tomu že se bateriové plánuji i na trať Suchdol nad Odrou Budišov nad Budišovkou. A Suchdol Nový Jičín. Také
okružní S7 a něco na R61 do Krnova než tam bude drát. Tak je jich potřeba jestli se teď nepletu 19 kusů. Bude jich dost…

Lusknutím prstů se tratě nezadrátují že. Tak když na nějaký úsek dojde neboť v plánu v Msk nějaké jsou. Můžou časem jezdit některé i bez baterek když na to přijde…

Mirek

Do doby realizace VRT Moravská brána (Přerov – Ostrava) – 2032 (+ 4, 6, 10 let ?) jsou vaše představy o vedení „přímých“ vlaků Ova – Štramberk, – Budišov, – Nový Jičín v taktu kvůlivá vyčerpané kapacitě koridoru zcela nereálné. ….
„Okružní“ S7 je čirý nesmysl a do Krnova budou dráty možná za 20 let (pokud vůbec) ….ale vždyť BEMU :-)) :-))

PvvS

A nemají náhodou i novější jednotky vyšší km proběh ? Když to nebude na kanále 2 x týdně, ale třebas jednou za měsíc, tak se dost ušetří.

PvvS

I na ten piedestál. Svý odsloužily. Ale ideálně s nápisem poslední svého druhu…

Jmeno

Zebrinak byl taky idealni- dal se zaprahnout za koně,krávu apod. Levný,lehce opravitelny…a přitom dnes jezdíme moderními auty…vagóny typu 810 už dávno neměly být na železnici…jsou to state krapy,které již dávno nevyhovuji požadavkům na moderní cestování. Tak jako tramvaje T3

fous55

Ako sa ukázalo v SNP, rebriňák je výborné strategické bojové vozidlo. Guľka preletí a žiadnu škodu neurobí!

jal

Ano, přesně tak by to mělo fungovat. Na tratě, kde je rychlost vyšší než 80, třeba ty lišky. Na cancoury s padesátkou modernizované 810.
Kdyby na 810 nalepili zepředu fotku pendolina, uvnitř wifi, tak většina, co tu řve, by najednou velebila nový krásný vlak.
: – )

Stráťa

Fotka ani wifi z toho moderní, klimatizované, nízkopodlažní…vozidlo neudělá.

Ic540

Naopak. Tratě s 50tkou by měly být pod tlakem.na modernizaci. Ne na stroje co obrazně řečeno překonaly několik Sovětských ofenzív…
Pane bože 50tka. Ano bývá. Ale postupně ne li co nejdříve by se měla stát minulostí na co nejvíce místech či souvislých úsecích…

Mirek

A čo vy si predstavujete Kefalín pod oným pojmom modernizácia ?

Omezení traťové rychlosti na lokálních tratích vyplývá především ze směrových poměrů, případně rozhledových poměrů na přejezdech. Přejezdy se dají, byť za nemalý peníz modernizovat a zabezpečit, ale směrové poměry s vlivem na zásadní zvýšení TR jen velmi těžko = nová stopa, tzn. m.j. výkupy pozemků, zřízení nového tělesa, spodku a svršku vč. zemních prací a konstrukce odvodnění, příp. i propustků a mostů. Takovou úpravu trati, kde jezdí 300 – 500 lidí/den (a často méně) nikdo neufinancuje……..,

Jaaa

Ale to není pravda. Často je to charakterem svršku nebo režimem zabezpečení (D3).

xyz

Ironií je, že i v Německu na „cancoury s padesátkou“ jako např. Bodenmais nebo Grafenau pořídili RS1 před více než 25 lety.

Tedy ty RS1, které jsou postupně prodávány mj. do Česka.

P. S. Reálně takových „cancourů“ mnoho není. A přinejmenším u části z nich je tak jako tak vhodné protažení do delšího vozebního ramene, čímž by už o „cancour“ nešlo.

xyz

A kolik že si účtují ČD, a.s., za takový vlkm řady 810? 🙂

PanCumelNaVlak

Tyhle vymeny 810/814 na uplne nove, tezke, drahe vlaky na lokalkach mi nedavaji smysl. Je nekde k precteni, kolik procent novych cestujicich tyhle vymeny na konkretnich tratich dostaly do vlaku? Na tech dvacet minut rano a vecer do prace nebo do skoly jsou nutne nove, elektronikou nabite a hlavne drahe vozidla, ktera versinu casu beztak stejne nekde stoji v obratovych stanicich? Vim, kraje to chteji….Je to jako koupit si pro jezdeni dvakrat tydne v lete kilometr do obchodu pro rohliky kolo za padesat tisic.

Twix

Regiofox zpravidla nechodí na lokálky, ale tady třeba na trať Pardubice – HB, kde 814 nemá co dělat. Stejně tak v HK kraji to nejde na žádné opravdové lokálky, bude to tam převážně tvořit celokrajskou Sp páteř. Není pravda ani to že většinu času prostojí v obratových stanicích, třeba na pražském příměstu S6 je v pohybu prakticky neustále.

fous55

Na tratě typu Smržovka – Josefův Důl, Frýdlant – Nové Město pod Smrkem, Martinice – Jilemnice, Karlovy Vary – Merklín, Mikulovice – Zlaté Hory apod. ten šukafon stačí a stačil by ještě hodně dlouho. Má daleko do ideálu, ale nežijeme v ideálním světě. Musíme si vybrat, za co peníze utratíme a co může či musí počkat. Moderní vozy na kraťoučké tratě se do financovatelných priorit nevejdou.

PN-001

Když se dívám třeba na tu trať Karlovy Vary – Merklín, tak tam vidím pět párů vlaků, z toho jeden o víkendu, jeden ve všední dny a zbytek celotýdenně. Člověk se pak musí logicky ptát, jestli je nutné na takové trati vůbec něco provozovat. Neznám místní situaci, takže nevím, jak snadné je tam vlaky nahradit autobusy, ale s takovýmto jízdním řádem tam asi moc lidí stejně jezdit nebude.

P.S. A už se těším na všechny ty mínusy od zdejších lokálkových fanatiků 😉

xyz

Ode mě máte mínus, přestože nejsem „lokálkový fanatik“.

Ten mínus máte za automatické usuzování, že nízký počet spojů = nesmyslnost vlakového spojení.

(přičemž druhou eventuální možností je, že nízký počet spojů = nevhodný stav způsobený přístupem krajského úřadu)

Twix

Obecně se s tím dá souhlasit (kromě Nového Města, tam chceme přímé vlaky z Liberce), ale pro tyto tratě neřešíme moderní vozy – budou volné regionovy, a tím že je nenasadíme místo šukafonů tu pokladnu nezachráníme. (Ohledně Merklína se už 15 let divím co za provoz se tam objednává, proč to nejezdí v pracovní dny ve špičce po hodině a nebo raději vůbec.)

xyz

Do Josefova Dolu taky „můžeme chtít“ přímé vlaky od Liberce (resp. tedy i Jablonce); přestup ve Smržovce je dost nevhodný.

U Zlatých Hor se dá argumentovat vhodností velmi rychlého spojení Olomouc – Jeseník s byť jen třemi mezilehlými zastávkami (Zábřeh, Hanušovice, Lipová Lázně) a z Jeseníku už zastávkově do… eventuálně právě Zlatých Hor.

P. S. pan „fous55“ poněkud utnul t-042 v Jilemnici. Reálně vede dál.

xyz

Ještě že Liberecký kraj dávno usoudil ve většině uvedených případů jinak – a nečekal na vaše falešné dilema „my si musíme vybrat“.

libor

Mně to taky nedává smysl, já bych tam rovnou poslal autobus a je to…kromě záchodu samé výhody….

Jelen

Autobus místo vlaku samé výhody? Tak to ani náhodou.

Michal M

Tak třeba tam neplatí režijka, pak tam není záchod – to vlastně říkal Libor, no a pak tam neplatí režijka…

M474003

Proč by tam neplatila režijka, když bude provozovaný pod hlavičkou ČD? ČSD měly svoje autobusy, než vzniklo se zpětnou platností ČSAD. Zařazené pod ministerstvo vnitra, nikoli dopravy.

PN-001

A dnes mají znovu, ČD BUS, bývalý VYDOS, který pomalu, ale jistě, vyhazuje různé pofiderní firmičky z NAD. A pokud by se začal hlásit i do krajských autobusových VŘ, tak by i ty režijky v autobusech možná byly LOL