RegioFox vozí cestující mezi Táborem a Olbramovicemi, cvičí se na něm táborští strojvedoucí
RegioFox v Táboře. Pramen: České dráhy
Pro Jihočeský kraj je určeno sedm RegioFoxů. Obsluhovat budou trať z Tábora do Písku, ovšem až po dokončení nového mostu přes Orlík.
Tak mě napadlo, jak vlastně vypadá školení na nový stroj – kdo první získá autorizaci na daný typ vozidla?
Podobně kde se bere seznání s novou tratí?
Předpokládám že první autorizace dělá někdo, koho zaučí výrobce, a ten pak školí další.
A kdy bude jezdit na trase Tábor – Jihlava?
Patrně zde zůstanou Regionovy
Ano. Bohužel. A ještě Okříšky-Znojmo z Vysočiny. V obou případech by trakčně schopné vozidlo na Vvyj dokázalo snížit jízdní doby a přilákat lidi.
To tam nebude ani Stadler?
Už se ví, kam pak půjdou 842 z Tábora? Nebo zůstanou?
Nejspíš Brno
Zaznamenal jsem zpravu, že se mají přesouvat na Veselí – Velenice
A z Prahy do Vraného stále s vraným koněm ř. 814 😪
Praha holt vždycky ostrouhá….
O víkendu rekopatra
Děláte, jakoby jinde v ČR Regionovy nebyly. Jsou … všude.
No tak počet provozních kusů není nejvyšší a projekt čekají ještě nemalé výzvy. 🙂
Marketingová výzva: Jak cestujícím nameldovat, že 811 je nové vozidlo 😀
Změnou polepu? 😀
Červeným a zeleným LED páskem ve dveřích, Wifinou, zásuvkami, klimoškou?
A ta Blatná v mapce je asi jen jako naděje…
Jen pár spojů.
Tu mapku fakt nemá smysl řešit. Jednak je neaktuální, jednak od začátku nerozlišuje, jestli tam 847 převezme základ provozu, nebo jen nějaké doplňkové spoje.
Otázka je, proč tu mapku nikdo už dost dlouho neaktualizuje. Stálo by to možná 10 minut něčí práce a PR hodnota by mohla být vyšší.
Motorové jednotky pod dráty jsou ostuda.
Z Tábora do Písku dráty nejsou.
RegioNova, která je běžně v provozu na 223 v úseku Olbramovice – Tábor je co?
Pokud tam stačí něco s kapacitou cca 80 míst, tak je to asi menší zlo a provozně levnější než cokoliv elektrického dvouvozového. Taky tam nemusí jezdit nic.
Pokud Regionova s 80 místy vyhání cestující svou pomalostí, může být svižná elektrická dvouvozovka na 120 míst i malá. Na Regiofoxu by se to mohlo zčásti poznat.
Ano, v Plzeňském kraji se ukazuje, že po nahrazení „záchrany lokálek“ cestujících výrazně přibylo.
Mohu poprosit o zdroj? Zajímalo by mě, jak se změnila průměrná obsazenost, hezké by bylo i porovnat náklady na jednoho přepraveného cestujícího.
Byl tu o tom článek…
https://zdopravy.cz/efekt-modernich-vozidel-i-soutezi-v-plzenskem-kraji-jezdi-verejnou-dopravou-o-petinu-vice-lidi-188423/
Jdeo to jak je ten článek relevantní když vyšel 14 dní po nasazení Regiospiderů a Foxy tam nejezdí zatím vůbec.
Možná v úseku Sudoměřice-Tábor, ale Olbramovice-Sudoměřice opravdu není koho vyhánět, jsou tam Heřmaničky a lautr prd.
Zbývá jen taková drobnost – postavit v okolí tratě město, které tu jednotku naplní. Protože ty dva kilometry vzdálené osady to opravdu nedovedou.
To mesto existuje, jmenuje se Praha. Akorat by tam ty osobaky musely (zrychlene) dojet.
A zdrojem těch cest má být snad Tábor?
„Roztroušené P+R“ od Olbramovic na jih. Plus v menší míře dojezdy do TA. Zároveň by to umožnilo R17 nezastavovat Olbramovice = zrychlit pro jihočeské cestující.
Vynalézáte ten čtvrthodinový spěšňák Praha – Tábor přes V. Popovice, co je na schématu provozu VRT?
Pokud se zbytečně pálí nafta pod dráty mělo by to být zohledněné v ceně za použití DC, aby dopravci byly motivováni nepoužívat zbytečně diesel pod dráty.
Ale takto to už funguje…
Asi ten rozdíl je nedostatečný, když se tolik pálí nafta pod dráty.
To nevím ale poplatek je o trochu vyšší. Platí i pro cargo atd.
Ano, mnohem lepší bude, když nepojede nic.
To je otázka, jak dlouhodobě se na to provozně koukáte. Na vlkm je při porovnání 650 vs 844 panter na třetině nákladů.
To je možné ale bývá zas o dost dražší na pořízení…
Já když jedu, do Prahy do Tábora a dál na Milevsko, tak je to do Ta pod proudem. Co jezdí Olbramovice Tábor nevím.
Regiošuk.
Pokud jde o zácvik, tak je potřeba ho udělat i na to ETCS. Lokálka s ETCS není, takže…
To šotouškům nevysvětlíte. Viz mínusy.
Tak aby se zbytečně nepálila nafta pod dráty, tak lze udělat zácvik na ETCS něčem elektrickým a po zkouškách se bere, že dotyčný má znalost ETCS a nemusí se dělat extra zácvik na každou další řadu HV.
To je neuvěřitelné,co tu někteří odporníci dokážou zplodit.
Štekali i na žluťáka, že jede s naftou pod dráty… při napěťové výluce, což na fotce nebylo vidět.
“ lze udělat zácvik na ETCS něčem elektrickým“
Otočím to v otázku: Lze udělat zácvik na ETCS něčem elektrickým?
Pokud vím, tak se „papíry“ dělají na vozidlo, ne na komponenty.
Pokud tam ČD něco elektrického s ETCS má, tak lze. SŽ pouze vyžaduje odjezdit v zácviku 50 km (na čemkoliv) a asi 8 hodin školy, a nikde není stanoveno, že na každé další vozidlo je potřeba zácvik, aby s ním strojvedoucí mohl pod ETCS jezdit (a pokud vím, ani žádný vnitřní předpis ČD to nevyžaduje). Jinými slovy, pokud strojvedoucí vykoná zácvik třeba na Esu s ETCS a pak i zkoušku, tak jak se zaškolí na nových Pessách, byť třeba na lokálce, kde ETCS není, a pojede následně na trati, kde ETCS je, je povinen na něj jet, protože má příslušnou… Číst vice »
A?
Že pokud to není nezbytné, nemusí se zbytečně pálit nafta pod dráty.