RegioFox vozí cestující mezi Táborem a Olbramovicemi, cvičí se na něm táborští strojvedoucí

RegioFox v Táboře. Pramen: České dráhyRegioFox v Táboře. Pramen: České dráhy

Pro Jihočeský kraj je určeno sedm RegioFoxů. Obsluhovat budou trať z Tábora do Písku, ovšem až po dokončení nového mostu přes Orlík.

Na nové motorové jednotce 847 RegioFox se od uplynulého víkendu cvičí strojvedoucí, vlakové čety a dílenský personál v Táboře. Ode dneška také zkušební RegioFox v barvách Pražské integrované dopravy (PID) vozí cestující mezi Táborem a Olbramovicemi, kde jsou lidé zvyklí na Regionovy.

Táborské depo se tak připojilo k provozům, kde se České dráhy snaží v předstihu zacvičit personál před velkou přebírkou RegioFoxů od polského výrobce Pesa.

Aktuálně mají pro zkušební provoz vyhrazena čtyři vozidla, všechna v barvách PID. Jedno jezdí na trase Havlíčkův Brod – Pardubice, druhé ode dneška obsluhuje relaci Tábor – Olbramovice a dvě jsou v Rakovníku (fakticky je tam v provozu jedna jednotka, která jezdí na trati Rakovník – Beroun – Smíchov, druhá čeká na opravu).

Pro Jihočeský kraj je určeno sedm RegioFoxů, které budou mít domov v Táboře. Obsluhovat budou trať z Tábora do Písku a Strakonic, ovšem až po dokončení nového železničního mostu přes Orlík. Pro provoz se má otevřít na konci letošního listopadu. Do té doby budou RegioFoxy dočasně jezdit na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic.

RegioFox v Táboře. Pramen: České dráhyRegioFox v Táboře. Pramen: České dráhyZácvik táborských strojvedoucích na RegioFoxu. Pramen: České dráhyRegioFox v Olbramovicích. Pramen: České dráhyRegioFox, interiér. Pramen: České dráhyNový most přes Orlík vzniká těsně vedle starého. Motoráky 842 mají brzy nahradit RegioFoxy, na starý most ale nesmí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

„Abychom uvedli nové vlaky do provozu co nejrychleji po jejich převzetí od výrobce, začali jsme školit kolegy z Tábora v předstihu na jedné středočeské jednotce, která je ve zkušebním provozu, už nyní,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva Českých drah a náměstek pro osobní dopravu.

V současné době zajišťuje dodavatel schválení jednotek u Drážního úřadu. Po schválení vozidel a jejich převzetí Českými drahami budou v letošním roce uvedena do provozu na tratích v Jihočeském, Středočeském, Královéhradeckém, Pardubickém a v Plzeňském kraji, v kraji Vysočina a v Praze.

Celkem mají dráhy objednáno 106 motorových jednotek RegioFox, dodávka prvních 33 jednotek ale nabrala zhruba rok zpoždění. Výrobce by měl vlaky dle svého prohlášení dodat během května. Vyrobeno má 35 jednotek, letos počítá s dodávkou 59 RegioFoxů pro České dráhy.

RegioFoxy mají délku zhruba 44 metrů, váží přes 80 tun a nabízejí celkem 115 míst k sezení. Jejich maximální rychlost je 120 km/h, výkon 750 kW. Jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R.

RegioFox, kam se podíváš. PESA chystá velkou předávku více než třiceti jednotek pro České dráhy

Tagy České dráhy Jihočeský kraj RegioFox Tábor
53 komentářů